Ok, succes morgen. Ik vind het echt leuk dat je gaat, ben benieuwd naar je ervaringen.quote:
Dit gaat nog heel wat verwarring opleverenquote:Op woensdag 5 juni 2013 11:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Iemand verwachtte dit soort tweets hier nog gisteren, en jawel:twitter:FR_Rutger twitterde op woensdag 05-06-2013 om 09:08:04De #fyra heeft een #rijverbod. Waarom staat er dan nog fyra op de borden op t perron en zijn de treinstellen nog in gebruik? #dtv @NS_online reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op woensdag 05-06-2013 om 09:14:37@FR_Rutger De binnenlandse Fyra blijft wel gewoon rijden. De internationale Fyra, de V250, is uit dienst gehaald: http://t.co/IUujJiUEoL ^PV reageer retweet
Een linkje naar een droog persbericht is inderdaad niet de beste manier om de verwarring op te helderen. Linkje naar http://www.fyra.com/Reizen was wellicht al beter geweest, al is die banner daar dan weer niet taktischquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef bloodysunday het volgende:
Zet er dan gewoon een afbeeldingen bij. De V250 zegt toch niemand wat?
Albatrosquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:47 schreef bloodysunday het volgende:
Zet er dan gewoon een afbeeldingen bij. De V250 zegt toch niemand wat?
Dus nu kom je langs de mlv niet?quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:16 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Ik was er wel blij mee. Ik had al voorzien om met een InterRail One Country Pass per TER naar Lyon te gaan.
Volgens de norm voor stations met Centraal in de naam zou het ook in 5 moeten kunnen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zelfs Hilversum-Houten (van 3 naar 19b op Utrecht Centraal, toch een aardige wandeling) is haalbaar binnen 6 minuten volgens de NS reisplanner.
Dank je, ben ook zeer benieuwdquote:Op woensdag 5 juni 2013 12:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok, succes morgen. Ik vind het echt leuk dat je gaat, ben benieuwd naar je ervaringen.
Als je 90 graden naar rechts draait zie je een andere staan, nog veel duidelijker.quote:Op woensdag 5 juni 2013 10:33 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
In streetview zie je hem ook nog staan: http://goo.gl/maps/mc3dv
Dat weten we, in Pistoia timmeren ze die dingen bij elkaar in de Nieuwe Stad zit de CEO. baas (afkortingen mogen hier nietquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh en nogmaals, het is dus niet in Pistoia maar in Napoli waar ik heen moet.
Jaquote:Op woensdag 5 juni 2013 13:47 schreef arkkey het volgende:
Ga je nou prive even heen en weer vliegen om een persconferentie van een half uurtje te volgen
en ook een weg!quote:
quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
en het is een ICE TD, dus ergens in Noord-Duitsland waarschijnlijk
Langs de E47/Königsweg onderweg van/naar Puttgarden.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:51 schreef bork het volgende:
Kwistijd,
Waar tuft deze ICE overheen?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Langs de E47/Königsweg onderweg van/naar Puttgarden.
Zo gaat dat. Ik ging ongeveer zes keer per jaar die kant op:quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:57 schreef bork het volgende:
[..]![]()
e n dan een uurtje in de boot en dan verder naar Copenhavn
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zo gaat dat. Ik ging ongeveer zes keer per jaar die kant op:
De maffia heeft wel wat beters te doen dan toeristen lastig vallen denk ik.quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:49 schreef Peterselieman het volgende:
In Napoli heerst de maffia, dus je kunt nog wat verwachten
Komen er dan ook waslijnen te hangen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 13:59 schreef bork het volgende:
[..]Nice, tot 2021 kan het nog dan moet de brugtunnel af zijn.
Ik heb het niet gelezen maar als je ergens 5,5 miljard (gebugetteerd) in stopt dan zullen er wel lijntjes worden gebruikt, dat kan er dan wel afquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Komen er dan ook waslijnen te hangen?
Ja, ben te lui het artikel te lezen.
Indienststelling tegelijk met ICx dus dat zal mooi uitkomen :-)quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:10 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen maar als je ergens 5,5 miljard (gebugetteerd) in stopt dan zullen er wel lijntjes worden gebruikt, dat kan er dan wel af.
Je blijft in de trein totdat je op de boot zit, daarna moet je er uit. Superleuk als je hele hebben en houwen voor anderhalve week vakantie daar achterblijven... Anders wordt er niet genoeg omgezet op die boot, ook al zeggen ze dat het is om veiligheidsredenen. Vlak voor aankomst (het is 40 minuten varen) is er een zoemer en wordt er in 3 talen omgeroepen dat je terug moet naar de trein.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:13 schreef WhiteJoker het volgende:
Lijkt me wel eens tof om zo'n treinferry mee te maken. Blijf je als treinreiziger in de trein zitten of moet je in- en uitstappen?
Nee je moet eruitquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:13 schreef WhiteJoker het volgende:
Lijkt me wel eens tof om zo'n treinferry mee te maken. Blijf je als treinreiziger in de trein zitten of moet je in- en uitstappen?
Snap wel dat ze liever niet alle koffers en dergelijke op het dek willen hebben. Autopassagiers laten dat ook gewoon achter.quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je blijft in de trein totdat je op de boot zit, daarna moet je er uit. Superleuk als je hele hebben en houwen voor anderhalve week vakantie daar achterblijven... Anders wordt er niet genoeg omgezet op die boot, ook al zeggen ze dat het is om veiligheidsredenen. Vlak voor aankomst (het is 40 minuten varen) is er een zoemer en wordt er in 3 talen omgeroepen dat je terug moet naar de trein.
Ja tuurlijk, hoe dacht je dat die autopassagiers naar boven kwamen?quote:Op woensdag 5 juni 2013 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Snap wel dat ze liever niet alle koffers en dergelijke op het dek willen hebben. Autopassagiers laten dat ook gewoon achter.
Wel vreemd dat je dus in- en uitstapt op de boot. Hebben ze daar trappen voor gemaakt dan?
Bedoelde om uit de trein te komen. Dat is toch een stuk hoger dan de vloerquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, hoe dacht je dat die autopassagiers naar boven kwamen?
vast, maar ik denk wel dat er banden zullen zijn tussen het moederbedrijf van AnsaldoTilburg en de mensen die het niet zo nauw nemen met de wetquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De maffia heeft wel wat beters te doen dan toeristen lastig vallen denk ik.
Ik ging met de nachttrein vanaf Kopenhagen en daar hadden ze gewoon trappetjes geplaatst inderdaad. Ik baalde wel want onze boottocht duurde meerdere uren in de nacht terwijl ik liever in dat bed in de trein lagquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Snap wel dat ze liever niet alle koffers en dergelijke op het dek willen hebben. Autopassagiers laten dat ook gewoon achter.
Wel vreemd dat je dus in- en uitstapt op de boot. Hebben ze daar trappen voor gemaakt dan?
Ik denk dat ze precies dat gaan vertellenquote:Op woensdag 5 juni 2013 14:48 schreef kurk_droog het volgende:
@flash,
Kan je niet die foto's meenemen daarheen en even vragen stellen wat hun nou bij dat schroot denken![]()
Toch nog gevonden:quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij geldt dat papieren kortingskaartje alleen icm het voordeelurenabonnement
http://somda.nl/forum/3884/p453349/Ontwikkelingen+HSL/quote:Jammer, fout gespeculeerd. Één V250 heeft al 103230 km gereden, 5 hebben meer gereden dan 50000 km en slechts één zit onder de 10000 km. Wat je verondersteld wat er zou kunnen gebeuren is speculatief en niet waarschijnlijk omdat de revisie termijn van de wielstellen 1000000 km is.
Dan nog het volgende: De huidige status van V250 is even wat anders als in Januari 2013. Voor dat nu een V250 een testrit mag gaan maken is er behoorlijk aan gesleuteld en is er een 100% controle uitgevoerd!! Een verbod op testritten gebaseerd op foto's van de toestand van januari lijkt me niet reeel.
Men gaat er klaarblijkelijk van uit dat er vanaf Januari met duimen gedraait is en dat is alles behalve correct.
Maar deze informatie over de storingen komen bij ProRail vandaanquote:Op woensdag 5 juni 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
NS rept er niet over, informatievoorziening is over naar NS hè
En wordt online gezet door NS.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar deze informatie over de storingen komen bij ProRail vandaan
Bron van informatie is ProRail, en ProRail weet wel van een storing maar meldt het nergens. Dan kan NS ook niks op ns.nl zetten. ProRail heeft ook niks op prorail.nl staan.quote:
Maar wat is de status van de treinen op dit moment dan?quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
Iemand op Somda:
[..]
http://somda.nl/forum/3884/p453349/Ontwikkelingen+HSL/
Dat was voor Piko begin jaren geen enkel probleem geweest. Wat een rampboel maakten die toen zeg.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Inmiddels verkrijgbaar als model bij ACME (Gelijkstroom is ACME 90023 en wisselstroom is ACME 90023AC)
[ afbeelding ]
En de grijze (90024 / 90024AC):
[ afbeelding ]
ACME is een Italiaans bedrijf. Die mogen dit wel lanceren.
PIKO heeft geen toestemming gekregen om FYRA-locs te maken. Zij mogen wel de V250 leveren. (Wel inclusief afvallende schotplaten en spontane brandjes enzo)
ik zat er net aan te denken jaquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:36 schreef arkkey het volgende:
ACME? Toepasselijker had niet gekund, zeker als het italiaans is.
Voor de mensen die Looney Tunes niet volgen, van wikipedia:
The Acme Corporation is a fictional corporation that features prominently in the Road Runner/Wile E. Coyote cartoons as a running gag featuring outlandish products that fail catastrophically at the worst possible times.
En hij was vanmorgen OP TIJD op station Velperpoort. Dat ik dat nog mee mocht makenquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Stoptrein Arnhem - Winterswijk is een gouden huwelijk vandaagAnnemarie Jorritsma en Guus Hiddink
En er zijn nergens locjes verkrijgbaar zonder motortje en troep, maar gewoon om neer te zetten, zoals ik al een paar treintjes en bussen heb?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:53 schreef Duvel het volgende:
ACME maakt puike modeltreinen, detaillering vergelijkbaar met LS Models.
Ja. Arriva stopt niet op Arnhem Zuid (deed Syntus ook niet).quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:59 schreef JDude het volgende:
Stroomstoring blijkbaar.
Voor de lol zat ik zojuist even door de actuele vertrektijden in die regio te bladeren... Klopt het nou echt dat er vanuit Elst een stoptrein naar Arnhem gaat die niet stopt op Arnhem Zuid, en een intercity die dat wel doet?
Ja, dat is de 3600 (IC Zwolle - Roosendaal) die daar wel stopt. Dat Arriva niet stopt te Arnhem-Zuid heeft geloof ik met de concessie te maken, waarin het destijds net gebouwde station nog niet in was opgenomen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:59 schreef JDude het volgende:
Stroomstoring blijkbaar.
Voor de lol zat ik zojuist even door de actuele vertrektijden in die regio te bladeren... Klopt het nou echt dat er vanuit Elst een stoptrein naar Arnhem gaat die niet stopt op Arnhem Zuid, en een intercity die dat wel doet?
Is het ook niet een gevalletje van ontbrekende wil om de IC Schiphol - Heerlen tussen Utrecht en Eindhoven te laten pendelen? Die serie wordt er vaak uitgegooid als er iets op het traject mis is.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat ga je in de toekomst steeds meer zien. Je kunt namelijk voor geen meter meer bijsturen
quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En er zijn nergens locjes verkrijgbaar zonder motortje en troep, maar gewoon om neer te zetten, zoals ik al een paar treintjes en bussen heb?
twitter:johnvandertol twitterde op woensdag 05-06-2013 om 18:31:38In toekomstige treinen, tussen Alphen aan den Rijn en Gouda, komen geen toiletten. Volgens de provincie zou dat te duur zijn #toilet #trein reageer retweet
Vraag me toch af wat de daadwerkelijke meerprijs gedurende de levensduur van z'n toilet is opwegende tegen exploitatie van vaste toiletten op stations.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:00 schreef b2py het volgende:
twitter:johnvandertol twitterde op woensdag 05-06-2013 om 18:31:38In toekomstige treinen, tussen Alphen aan den Rijn en Gouda, komen geen toiletten. Volgens de provincie zou dat te duur zijn #toilet #trein reageer retweet
Wordt openbaar aanbesteed, dus ben benieuwd wie er wil gaan rijden. Je hebt niet erg veel materieel voor nodig. Ik denk dat je met losse GTW 2/8 (drie-baks) goed uit de voeten kan. Met een kwartiersdienst heb je aan 4 omlopen genoeg (met echt lang keren 5), dus veel stellen zal je ook niet nodig hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik zou zeggen: bouw een aantal SLT's niet om en laat die daar pendelen
En heel Europa is er trots op hoe snel de dienstverlening het raam uit kanquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is het ook niet een gevalletje van ontbrekende wil om de IC Schiphol - Heerlen tussen Utrecht en Eindhoven te laten pendelen? Die serie wordt er vaak uitgegooid als er iets op het traject mis is.
Reken daar maar niet op.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Wordt openbaar aanbesteed, dus ben benieuwd wie er wil gaan rijden. Je hebt niet erg veel materieel voor nodig. Ik denk dat je met losse GTW 2/8 (drie-baks) goed uit de voeten kan. Met een kwartiersdienst heb je aan 4 omlopen genoeg (met echt lang keren 5), dus veel stellen zal je ook niet nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |