Toch nog gevonden:quote:Op woensdag 5 juni 2013 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij geldt dat papieren kortingskaartje alleen icm het voordeelurenabonnement
http://somda.nl/forum/3884/p453349/Ontwikkelingen+HSL/quote:Jammer, fout gespeculeerd. Één V250 heeft al 103230 km gereden, 5 hebben meer gereden dan 50000 km en slechts één zit onder de 10000 km. Wat je verondersteld wat er zou kunnen gebeuren is speculatief en niet waarschijnlijk omdat de revisie termijn van de wielstellen 1000000 km is.
Dan nog het volgende: De huidige status van V250 is even wat anders als in Januari 2013. Voor dat nu een V250 een testrit mag gaan maken is er behoorlijk aan gesleuteld en is er een 100% controle uitgevoerd!! Een verbod op testritten gebaseerd op foto's van de toestand van januari lijkt me niet reeel.
Men gaat er klaarblijkelijk van uit dat er vanaf Januari met duimen gedraait is en dat is alles behalve correct.
Maar deze informatie over de storingen komen bij ProRail vandaanquote:Op woensdag 5 juni 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
NS rept er niet over, informatievoorziening is over naar NS hè
En wordt online gezet door NS.quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar deze informatie over de storingen komen bij ProRail vandaan
Bron van informatie is ProRail, en ProRail weet wel van een storing maar meldt het nergens. Dan kan NS ook niks op ns.nl zetten. ProRail heeft ook niks op prorail.nl staan.quote:
Maar wat is de status van de treinen op dit moment dan?quote:Op woensdag 5 juni 2013 15:47 schreef b2py het volgende:
Iemand op Somda:
[..]
http://somda.nl/forum/3884/p453349/Ontwikkelingen+HSL/
Dat was voor Piko begin jaren geen enkel probleem geweest. Wat een rampboel maakten die toen zeg.quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:33 schreef greavy het volgende:
Inmiddels verkrijgbaar als model bij ACME (Gelijkstroom is ACME 90023 en wisselstroom is ACME 90023AC)
[ afbeelding ]
En de grijze (90024 / 90024AC):
[ afbeelding ]
ACME is een Italiaans bedrijf. Die mogen dit wel lanceren.
PIKO heeft geen toestemming gekregen om FYRA-locs te maken. Zij mogen wel de V250 leveren. (Wel inclusief afvallende schotplaten en spontane brandjes enzo)
ik zat er net aan te denken jaquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:36 schreef arkkey het volgende:
ACME? Toepasselijker had niet gekund, zeker als het italiaans is.
Voor de mensen die Looney Tunes niet volgen, van wikipedia:
The Acme Corporation is a fictional corporation that features prominently in the Road Runner/Wile E. Coyote cartoons as a running gag featuring outlandish products that fail catastrophically at the worst possible times.
En hij was vanmorgen OP TIJD op station Velperpoort. Dat ik dat nog mee mocht makenquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Stoptrein Arnhem - Winterswijk is een gouden huwelijk vandaagAnnemarie Jorritsma en Guus Hiddink
En er zijn nergens locjes verkrijgbaar zonder motortje en troep, maar gewoon om neer te zetten, zoals ik al een paar treintjes en bussen heb?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:53 schreef Duvel het volgende:
ACME maakt puike modeltreinen, detaillering vergelijkbaar met LS Models.
Ja. Arriva stopt niet op Arnhem Zuid (deed Syntus ook niet).quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:59 schreef JDude het volgende:
Stroomstoring blijkbaar.
Voor de lol zat ik zojuist even door de actuele vertrektijden in die regio te bladeren... Klopt het nou echt dat er vanuit Elst een stoptrein naar Arnhem gaat die niet stopt op Arnhem Zuid, en een intercity die dat wel doet?
Ja, dat is de 3600 (IC Zwolle - Roosendaal) die daar wel stopt. Dat Arriva niet stopt te Arnhem-Zuid heeft geloof ik met de concessie te maken, waarin het destijds net gebouwde station nog niet in was opgenomen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:59 schreef JDude het volgende:
Stroomstoring blijkbaar.
Voor de lol zat ik zojuist even door de actuele vertrektijden in die regio te bladeren... Klopt het nou echt dat er vanuit Elst een stoptrein naar Arnhem gaat die niet stopt op Arnhem Zuid, en een intercity die dat wel doet?
Is het ook niet een gevalletje van ontbrekende wil om de IC Schiphol - Heerlen tussen Utrecht en Eindhoven te laten pendelen? Die serie wordt er vaak uitgegooid als er iets op het traject mis is.quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat ga je in de toekomst steeds meer zien. Je kunt namelijk voor geen meter meer bijsturen
quote:Op woensdag 5 juni 2013 17:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En er zijn nergens locjes verkrijgbaar zonder motortje en troep, maar gewoon om neer te zetten, zoals ik al een paar treintjes en bussen heb?
twitter:johnvandertol twitterde op woensdag 05-06-2013 om 18:31:38In toekomstige treinen, tussen Alphen aan den Rijn en Gouda, komen geen toiletten. Volgens de provincie zou dat te duur zijn #toilet #trein reageer retweet
Vraag me toch af wat de daadwerkelijke meerprijs gedurende de levensduur van z'n toilet is opwegende tegen exploitatie van vaste toiletten op stations.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:00 schreef b2py het volgende:
twitter:johnvandertol twitterde op woensdag 05-06-2013 om 18:31:38In toekomstige treinen, tussen Alphen aan den Rijn en Gouda, komen geen toiletten. Volgens de provincie zou dat te duur zijn #toilet #trein reageer retweet
Wordt openbaar aanbesteed, dus ben benieuwd wie er wil gaan rijden. Je hebt niet erg veel materieel voor nodig. Ik denk dat je met losse GTW 2/8 (drie-baks) goed uit de voeten kan. Met een kwartiersdienst heb je aan 4 omlopen genoeg (met echt lang keren 5), dus veel stellen zal je ook niet nodig hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:16 schreef KnightSolaire het volgende:
Ik zou zeggen: bouw een aantal SLT's niet om en laat die daar pendelen
En heel Europa is er trots op hoe snel de dienstverlening het raam uit kanquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:21 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is het ook niet een gevalletje van ontbrekende wil om de IC Schiphol - Heerlen tussen Utrecht en Eindhoven te laten pendelen? Die serie wordt er vaak uitgegooid als er iets op het traject mis is.
Reken daar maar niet op.quote:Op woensdag 5 juni 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Wordt openbaar aanbesteed, dus ben benieuwd wie er wil gaan rijden. Je hebt niet erg veel materieel voor nodig. Ik denk dat je met losse GTW 2/8 (drie-baks) goed uit de voeten kan. Met een kwartiersdienst heb je aan 4 omlopen genoeg (met echt lang keren 5), dus veel stellen zal je ook niet nodig hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |