James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 22:53 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar Belgi. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor Belgi (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door Belgi, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Vis - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreilndereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
James1988 | donderdag 21 februari 2013 @ 22:54 |
Ik denk dat dat ook wel een aardige herrie maakt voor de reizigers die in de buurt zitten van dat ding? ![]() | |
Mr_Klaasje | donderdag 21 februari 2013 @ 22:58 |
Ja, ok. Maar als dat ergens achteraan is. | |
Darkwing_Duck | donderdag 21 februari 2013 @ 23:02 |
Over Stiltecoupes gesproken ![]() | |
b2py | donderdag 21 februari 2013 @ 23:10 |
Railcolor.net meldt: "For all Railcolor fans in the Netherlands: Tomorrow we will be present a the Rail modeltrain fair in Houten, NL. There you can buy the new Mega Posters. We have a special offer for you:" ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 23:31 |
Vrouwen zijn een verliezend concept ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 21 februari 2013 @ 23:54 |
Verschrikkelijk, je zult maar in die coupe zitten. Ik was gaan moven. Viswijven.... Maar helaas komt dit vaker voor: altijd wijven die met elkaar aan het kwekken zijn. Of luid gaan bellen. En dom gepraat ook, totaal niet interessant. | |
Dr_Flash | donderdag 21 februari 2013 @ 23:54 |
plat schieten die kutten. | |
Fiorano | vrijdag 22 februari 2013 @ 00:46 |
What de fuck. Ik had ze alle 2 een paar spreekwoordelijke tikken verkocht volgens mij | |
DriekOplopers | vrijdag 22 februari 2013 @ 01:35 |
Mail aan Marion Gout (ProRail) en Ingrid Thijssen (NSR): Beste Ingrid, beste Marion, Er kan heus wel een keer wat kapotgaan aan het spoor of aan een trein. Geen weldenkend mens zal dat ontkennen. Maar dat neemt niet weg dat ls er een keer wat kapotgaat, er wel zo goed mogelijk voor de reiziger dient te worden gezorgd. Gisteren heb ik op Amsterdam Centraal mijn hoogbejaarde vader op de trein gezet. Naar de Kop van Noord-Holland. Rond het middaguur. Op het station werd omgeroepen dat het treinverkeer van en naar Utrecht verstoord was wegens “lopers op het spoor”. 1. Dat was wel een erg gekleurde weergave van de feiten. Reizigers zullen hebben gedacht dat die arme NS ook wel last had van onverlaten die door wangedrag het treinverkeer in de soep lieten lopen. Echter, wat was het geval. Een trein met een kapotte railrem die over het spoor sleepte, was tussen Utrecht en Maarssen tot stilstand gekomen. Reizigers, mogelijk daartoe aangespoord door lotgenoten die wel eens zeer langdurig in een trein vast hadden gezeten, hadden de trein -onverstandig maar begrijpelijk- verlaten en waren inderdaad te voet in de nabijheid van het spoor gegaan. Terwijl er in ieder geval nog twee sporen beschikbaar waren (waar vroeger standaard bijna dezelfde treindienst over werd afgewikkeld), werd de treindienst volledig stilgelegd in plaats van enigszins op peil gehouden met een Lastgeving Voorzichtig Rijden. Maar de reden was dus primair een gestrande trein en een rigoureuze stillegging van de treindienst, en niet “lopers op het spoor”. Tegenstrijdige berichten over het vertrekspoor van de vertraagde IC naar Alkmaar, die rond 10 over 12 uiteindelijk zou gaan vertrekken. Volgens de omroep vanaf spoor 5b, maar de trein werd getoond op de treinaanwijzer op spoor 8b, waar mijn vader en ik stonden te wachten op de IC naar Den Helder. Uiteindelijk toch maar met een aantal reizigers naar spoor 5b gelopen, om daar de trein net te zien vertrekken. Niet fijn. 2. Is het nou zo moeilijk om te zorgen dat zowel de omroep als de treinaanwijzers de juiste informatie verstrekken? In een wereld die van de ICT aan mekaar hangt is dit soort gepruts echt niet aanvaardbaar. Gewoon niet. De IC naar Den Helder, vertrek 12:12, liep een vertraging op van 30 minuten, aldus de treinaanwijzer op spoor 8b. 3. Was het misschien een idee geweest, de vertraagde IC naar Alkmaar nog twee minuten te laten wachten en dan de rit naar Den Helder te laten maken? Dat was fijn geweest voor alle reizigers met een bestemming ten noorden van Alkmaar. Uiteraard had dan voor de kerende trein vanaf Alkmaar een treinstel en personeel moeten worden georganiseerd, maar dat zou een beetje slagvaardig spoorsysteem toch moeten aankunnen. Door een gebrek aan creativiteit was een probleem dat aan de orde was nabij Utrecht nu uitgemond in uitval in de richting van Den Helder. De volgende IC vanuit Amsterdam naar Alkmaar zou de IC van 12:27 zijn. Deze stond op spoor 8b op de treinaanwijzer. De trein, echter, stond op spoor 8a. Daar stonden de treinaanwijzers op zwart. De verwarring werd nog groter doordat de trein aan de zijde van spoor 8b zijn sluitseinen aanhad, zodat de indruk werd gewekt dat het een trein betrof die zou vertrekken in de richting van Utrecht. Puur mijn nieuwsgierigheid maakte, dat ik even ging kijken en kon constateren dat het hier om de volgende IC richting Alkmaar ging. Op het perron tussen de sporen 7b en 8b stonden enkele geniformeerde NS’ers gezellig te keuvelen. Maar reizigers informeren of een omroepbericht regelen, ho maar. Uiteindelijk heb ik de reizigers op spoor 8b maar naar hun trein verwezen. Ook mijn pa is ingestapt, om vervolgens op Alkmaar nog een half uur te moeten wachten op zijn trein naar Den Helder, een trein die in totaal dus zo’n drie kwartier vertraging had. 4. Hoe moeilijk is het nou om te zorgen dat de reisinformatie op de treinaanwijzers klopt (op 8a vermelding IC naar Alkmaar en op 8b het bericht dat de IC naar Alkmaar vertrekt vanaf spoor 8a)? Of was het misschien een idee geweest om de trein op spoor 8a even op te trekken naar spoor 8b, zodat deze klaarstond op de plek waar de reizigers deze blijkens de informatie ook mochten verwachten? Teleurgesteld in, en ontevreden over de prestaties van het spoor ben ik weer huiswaarts gegaan. Met de tram. Ik hoefde gelukkig niet met de trein. 5. Samenvatting: De reiziger wordt na een defect aan een NS-trein niet vervoerd waar dat best had gekund, logistieke oplossingsgerichtheid is ver te zoeken, het personeel ter plaatse heeft zo te zien ook de moed maar opgegeven en de informatie over wat er dan resteert, verdoezelt feiten en is inhoudelijk gewoon ver beneden peil. Ik moet zeggen dat wat ik gisteren heb gezien op Amsterdam Centraal, overeenkomt met de teneur van klachten die we van andere reizigers krijgen, kriskras door het land. Ook onze partners en vaste adviseurs zien dit soort narigheid regelmatig gebeuren. Er valt nog heel wat te verbeteren. Sterker nog: er moet heel wat verbeteren. Eerlijk gezegd heb ik voor wat ik gisteren op Amsterdam Centraal heb gezien geen goed woord over. Graag verneem ik jullie reacties. Als altijd hartelijke groet, Rikus 21 februari 2013 | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 01:43 |
elke reactie van icloud nu wordt acuut doodgeschoten. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 februari 2013 @ 06:07 |
Demonisering! (even inhaken op zijn Wilderiaans taalgebruik ![]() | |
greavy | vrijdag 22 februari 2013 @ 07:19 |
Vanochtend is er in Belgi opnieuw een ontsporing geweest, ditmaal op L27B. Dat is vlakbij de ontsporing bij Muizen | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 07:41 |
Goede brief Driek! | |
zoem | vrijdag 22 februari 2013 @ 08:27 |
Vanochtend weer zo'n irritant reizigersonderzoek gehad: "Reizigersonderzoek, uw voervoersbewijs aub." Ik vertelde dat ik een OVC heb en dat ik het nut er niet van in zag. "Ja, maar ik wil toch uw vervoersbewijs zien." Ik zei dat ze dan mocht noteren dat ik een Altijd Vrij abo heb. Mijn reis wordt immers al geregistreerd via m'n OVC. Antwoord: "Ja, maar er zijn nog steeds mensen met een papieren kaartje" ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 22 februari 2013 @ 08:45 |
Doe niet zo moeilijk, zeg gewoon dat je niet mee wilt doen. | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:21 |
zijn ze in Belgi nog wel in staat om op een fatsoenlijke manier treinen te laten rijden? | |
zoem | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:21 |
Mwoah, als dit al moeilijk doen is ![]() TLS en Synovate hanteren waarschijnlijk ieder hun eigen reisonderzoeksdata en die zullen vast niet (geanonimiseerd ) gecombineerd worden en derhalve vraagt Synovate iedere reiziger, ongeacht OVC, om hun vervoersbewijs zodat zij als bedrijf een compleet beeld krijgen. Dubbelop dus. Daarnaast weet de NS precies welke kaartjes ze verkopen via de automaat. | |
Gitarist | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:25 |
Misschien is dit bij de lezers en posters in dit topic allang bekend, maar het Spoorwegmuseum heeft een groot aantal oude vertrekstaten (levensgroot, in "placemat-kwaliteit") van diverse stations en een heleboel richtingen te koop ![]() Ik zag het toevallig gisteren, dagje vrij, naar Spoorwegmuseum geweest ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:32 |
Hee b2py, ik moet m vandaag afzeggen helaas ![]() | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:35 |
Ik zit al klaar ![]() Ok dan gaan we gamen :p | |
James1988 | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:43 |
Nou, ze zijn wakker geworden bij SNCF. Ze mogen de cadeaubonnen niet naar het buitenland sturen ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:54 |
Moet je een een Frans huisadres hebben? Dan stuur ik ze dor ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:56 |
De RATP heeft besloten uit besparing de verwarming niet meer aan te zetten in de treinen... | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 09:59 |
En dan doe je toch mee, want dan kruisen ze aan "Knakker wenst niet mee te doen" | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:00 |
Je lult? | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:09 |
Leidt dat niet tot staking, omdat de medewerkers het te koud krijgen? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:13 |
Nee, ik lul niet, enorme klaagzang op faceboek, alleen al van collegas.... | |
ArnosL | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:14 |
Heb je deze brief al naar NSR en Prorail gestuurd? Je gebruikt nogal wat spreektaal namelijk, dat staat niet zo netjes. De strekking is wel duidelijk ![]() | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:18 |
Haha, wat een bedrijf is het ook. Lekker met dit weer.. | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:35 |
Eindelijk weer eens de introductie van een handig systeem:Straks wordt duidelijk waar de verstoring zit, waardoor alleen op enkele overwegen rustig hoeft te worden gereden. Inmiddels is het systeem op 7 deeltrajecten actief en dat worden er binnenkort 16. bron: http://www.rtl.nl/compone(...)r_storingsmelder.xml | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:35 |
En de spoorbrug is weer kapot. (10:23) geen treinen tussen uitgeest en wormerveer. | |
KnightSolaire | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:49 |
Komt het vaak voor dat meerdere overwegen op n deeltraject in storing zijn dan? Want het systeem is dus specifiek daarvoor bedoeld. Als een enkele overweg in storing is, was immers al duidelijk welke het betrof (ook vr de implementatie van dit systeem). | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:50 |
Als een trein te langzaam rijdt gaat de overweg al in storing, dus de kans is wel groot ja dat bij een overwegstoring direct alle overwegen eruit liggen. | |
KnightSolaire | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:51 |
Interesting... Weer wat geleerd. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 22 februari 2013 @ 10:53 |
Of je hebt twee overwegen vlak bij elkaar, waar 1 stilstaande trein op beide overwegen staat. Dan heb je er ook twee in storing en weet je dus al niet meer welke 2 als treindienstleider.. | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 11:18 |
Hij hoeft nog niet eens op de beide overwegen te staan: als ie op de ene staat maar de aankondiging van de volgende al voorbij is dan liggen ze ook beiden dicht. | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2013 @ 11:25 |
dat is een nadeeltje van relais dat je niet altijd meteen weet waar de storing zit. | |
Viezze | vrijdag 22 februari 2013 @ 11:28 |
Gisteren weer een knap staaltje communicatie van de NS. IC vanuit Lelystad richting Groningen stond stil omdat er problemen in Zwolle waren. Uiteindelijk werd de trein opgeheven en moesten we allemaal in de sprinter die wel zou gaan. In de sprinter werd gezegd dat ze niet verder zouden rijden dan Kampen Zuid maar ik heb het er maar op gegokt; en hij reed inderdaad gewoon door naar Zwolle. Oftewel, door de geweldige communicatie hebben meerdere mensen 60 minuten vertraging opgelopen terwijl het gewoon bij 30 had kunnen blijven. Iemand die weet wat er nou uiteindelijk in Zwolle was? NS site gaf namelijk niks aan. | |
#ANONIEM | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:24 |
Uiteindelijk kun je dat nooit goed doen, vrees ik. Was de storing net iets later opgelost, dan was je op Kampen Zuid gestrand en had je de volgende IC naar Groningen/Leeuwarden voorbij zien razen en had je daardoor juist extra vertraging gehad. | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:24 |
hoe laat reisde je, Viezze? kom iig wel dit tegen: http://www.weblogzwolle.nl/content/view/33803/55/ | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:25 |
Ik mag hopen dat die IC dan op Kampen Zuid was gestopt.. | |
Viezze | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:26 |
Kan je berhaupt keren bij Kampen Zuid? Daarnaast zouden ze er in zo'n geval gewoon voor moeten kiezen de sprinter als eerste door te laten vind ik, IC er achteraan. Bij de aansluiting voor de spoorbrug werd er vervolgens nog een goederentrein voorgelaten; iedereen natuurlijk zuchten maar mij maakte het al niets meer uit ![]() | |
greavy | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:29 |
inmiddels 1 spoor vrijgegeven, treinen rijden wel vertraagd. | |
Viezze | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:42 |
Ik was uiteindelijk 16.45u in Zwolle, deze storing was later volgens mij. Blijft vreemd dat er niks op de NS site stond. | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 12:47 |
Op de Hanzelijn kun je overal keren, die is namelijk net als Amsterdam-Utrecht aangelegd als bediende baan (allemaal bediende seinen ipv P-seinen). | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 22 februari 2013 @ 13:00 |
Ja, maar als er al een andere trein achter je aan gestuurd is kun je dus niet keren ![]() Tenzij er inderdaad een wisselstraat in de buurt ligt om weer rechterspoor terug te kunnen rijden (ja, die ligt er wel bij Kampen Zuid) | |
James1988 | vrijdag 22 februari 2013 @ 14:18 |
Dat zou tof zijn ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 14:50 |
ik stuur je wel even prive mn prive adres... | |
Viezze | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:03 |
![]() Tot waar is de verkeersleiding in Zwolle eigenlijk verantwoordelijk? Het opstelterrein voor Lelystad? | |
Duvel | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:23 |
Ik dacht de Drontermeertunnel. Maar het kan ook net na de splitsing zijn bij de brug. | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:31 |
Als het goed is van Hattemerbroek aansluiting tot Lelystad opstel aansluiting. Hier trouwens nog een aantal foto's van de post Hanzelijn in Zwolle: Deze schermen heeft de treindienstleider Hanzelijn voor zich Alle informatie over de drontermeertunnel die een treindienstleider nodig heeft, zoals meldingen over stilstaande treinen of brandmeldingen Met zichtbaar Swifterbant, Dronten en Kampen Zuid Tussen de stations zijn alle seinen ook zichtbaar voor de treindienstleider: de Hanzelijn is aangelegd als bediende baan en heeft dus geen P-seinen | |
GlenSpey | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:44 |
Sowieso stiltecoupes ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:50 |
Ik zat eens eventjes wat standplaatsen te vergelijken met die van mijzelf via ns4ns, om te zien welke standplaatsen een mooi gevarieerd dienstaanbod hebben. Bij standplaats Heerlen zag ik een aantal van dit soort diensten:![]() Kan iemand mij uitleggen wat voor soort dienst dit is? Talent? ST? Stola, Stolb, Ahbf ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:50 |
EuregioBahn lijkt me. Pendelen tussen Heerlen, Aachen Hbf en Stolberg Altstadt | |
GlenSpey | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:54 |
Oh, wist niet dat dat door NS werd gereden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:55 |
Onder NS-vlag ![]() RGVT zijn de tekenaars van Fokke en Sukke trouwens, wat die ermee te maken hebben weet ik niet ![]() | |
vault_tec | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:56 |
ik moet volgende week zaterdag van rotterdam naar arnhem. Is er een manier om goedkoper te reizen? Trein kaartje is erg duur, helaas. | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:57 |
La Ligne Orange du Grand Paris Express. Ziet er goed uit! | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:57 |
RanGeren Voor Trein, zie ook http://188.200.161.117/gs(...)HASH01a7.dir/doc.pdf | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:58 |
Ja liften ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 15:59 |
Je kunt voor de spoordeelwinkel tour gaan: http://www.spoordeelwinkel.nl/product/maart/toervoordeel | |
vault_tec | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:00 |
Dank je, retourtje is al 35~ euro dus dit komt mooi uit. Hartstikke bedankt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:02 |
Dat is nogal wat ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:06 |
Een inleiding met humor ![]() Bijgaande LV is bedoeld voor trdl, omrp, kvt-ps, rgdl, opz, LWB en verder natuurlijk ieder psld dat met verkortingen te maken krijgt, zodat bijv. vvr, WBI, vrst, BVS en aw geen geheimen meer bevatten. Ik hoop dat dit project veel moeite zal besparen, in die zin dat men dit (trein)wiel niet steeds opnieuw hoeft uit te vinden. (LV is Lijst van Verkortingen, de rest zoeken jullie maar uit ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:09 |
Das grappig. Mijn oude werkgever en mijn toekomstige werkgever op 1 pagina ![]() | |
spectrumanalyser | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:11 |
je kon bij kruidvat voor 13,99 euro een dagkaart kopen die alleen in het weekend geldig is. mssn via marktplaats ![]() | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:17 |
Vrijdagmiddag NS doet leuk dag. Ik presenteer, B2py' vrijdag 'welk knooppunt gaat er plat quiz'. Met vandaag in de aanbieding! • Arnhem • Zwolle • Alkmaar • Den Haag HS • Goor Stemmen kan tot 17:00 | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:19 |
Ik ga voor Arnhem, die heeft al een paar dagen niet meer platgelegen ![]() | |
Q. | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:22 |
Geerdijk! ![]() | |
Q. | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:22 |
Of Dronrijp Centraal natuurlijk. | |
KnightSolaire | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:25 |
Knooppunt Lunetten | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:25 |
Is er nieuws van Ansaldo? | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:33 |
Ik vind ze alle vijf prima, zolang je Deventer - Utrecht maar met rust laat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:35 |
mooie storing in de aanbieding trouwens ![]() Antwerpen Centraal-Roosendaal van donderdag 21 februari tot en met zondag 10 maart Oorzaak aangepaste dienstregeling Reisadvies Let op: dit reisadvies is niet aangepast door technische problemen wordt in dit reisadvies een verkeerde vertrektijd uit Antwerpen C getoond de stoptrein naar Roosendaal vertrekt om .49 Extra reistijd geen | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:46 |
Vanaf zaterdagavond toenemende kans op sneeuw Zaterdagavond neemt vanuit het zuidoosten en oosten de kans op sneeuw toe. Later in de nacht naar zondag kan er ook in het westen van het land wat sneeuw vallen. Hierdoor kan zich zondagmiddag in totaal plaatselijk een sneeuwdek van 3 tot 5 cm hebben opgebouwd. De wegen kunnen hierdoor glad worden. Uitgifte: 22/02/2013 13:43 uur LT Bron | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 16:48 |
OH NOES ![]() Aftellen maar... ![]() | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:00 |
And the winner is!!
| |
James1988 | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:03 |
We hebben een runner-up:
| |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:05 |
Je bent me net voor ![]() | |
Sj0rSz | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:08 |
Pffff | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:12 |
Dat is alleen minder treinen, ik vind Warffum de winnaar: daar rijdt helemaal niets (ziggy weer aan de verkeerde knoppen gezeten? ![]() | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:13 |
Warffum stond niet in het lijstje, en heb je ook niet aangedragen ![]() | |
James1988 | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:16 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:19 |
Het is weer Code Kaartenhuis vandaag? ![]() | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:21 |
Arnhem-Nijmegen, Rotterdam-Den Haag en Groningen-Roodeschool hebben niet echt wat met elkaar van doen, dus een kaartenhuis zou ik het niet willen noemen. | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:22 |
Heeft iemand hier toevallig een kruidvatje over? Moet ook met Arriva. | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:24 |
Ik heb niets over helaas, wil hem wel ruilen tegen NS-only (maar heb hem dan wel morgen al nodig). | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:29 |
Ik heb alleen geld in de aanbieding ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:31 |
James, dat moet ik dan weer naar jou doorsturen? | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:33 |
Stapje erbij. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 17:50 |
Mikado dan. Gewoon dat je even niet kijkt en dat er dan ineens van alles om dondert. | |
KnightSolaire | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:11 |
Heb ook weer een lange reis voor de boeg binnenkort, helaas geen dagkaart meer. En de Spoordeelwinkel-toer is nog altijd duurder ![]() Theoretisch zou ik ook n van die andere spoordeelwinkel-acties bestellen zolang dat maar op hetzelfde traject ligt, maar ja.. Dan krijg je ook een kaartje voor een museum, theater, pretpark of whatever wat je niet nodig hebt. ![]() | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:33 |
Slechte hollander ben je ook. | |
greavy | vrijdag 22 februari 2013 @ 18:35 |
De ontsporing op L53 heeft een zodanige ravage aangericht dat er over het hele stuk Leuven-Muizen infrastructuurreparaties plaats vinden. Vanaf Leuven heeft de goederentrein al schade aangericht. Infrabel hoopt morgen in n richting n spoor vrij te geven, van Mechelen naar Leuven. Complete vrijgave is op zijn vroegst maandag. | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2013 @ 19:42 |
ik heb nog wel eentje liggen die je mag gebruiken | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:25 |
Dit weekend spoor 14 t/m 19 eruit, en NS heft niks op? Dat lijkt me sterk.. | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:28 |
noordoost koppelen/splitsen in Gouda. scheelt weer 2 sporen | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:31 |
Tot 19, heel subtiel ProRail.. | |
_JdM_ | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:40 |
-Dat wat normaal van 14 gaat, gaat naar 11 (treinen naar Driebergen) -Dat wat normaal van 15 gaat, gaat naar 12 (IC's naar Eindhoven ev) -NoordOost van 8/9 -IC's Utrecht-Den Haag en IC's Utrecht-Leiden naar 14b. Het combineren en splitsen in Gouda van de treinen die doordeweeks Rotterdam-Utrecht (2800) rijden met de IC Den Haag-Amersfoort Schothorst/Enschede ((1)1700) is in het weekend normaal. | |
_JdM_ | vrijdag 22 februari 2013 @ 20:40 |
[ Bericht 100% gewijzigd door _JdM_ op 22-02-2013 20:41:06 ] | |
ReisT | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:14 |
Dat combineren in Gouda is niet 'normaal' (want NS wilde in deze dienstregeling eigenlijk helemaal geen IC's meer gecombineerd laten rijden) maar er zijn zo vaak werkzaamheden dat ze er voor het gemak maar een vaste maatregel van hebben gemaakt. In Utrecht dus gewoon weer twee sporen geheel buiten dienst zoals zo'n beetje elk weekend tegenwoordig het geval is. | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:18 |
http://www.dumpert.nl/med(...)gen_te_parkeren.html Weer zo'n net nietje ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:35 |
die rednecks zijn echt stront kak lomp. Heb ook weleens een filmpje gezien dat er iemand op een overweg tegen een al voorbij rijdende trein aan reed. Think about it for a second ![]() edit: Amen ![]() | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 21:39 |
Doet me denken aan GTA 2 ofzo ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:09 |
Hoe een hersenloze puthoer ben je dan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:10 |
ach, foutje moet kunnen. Kan de beste overkomen | |
Pino112 | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:13 |
https://maps.google.nl/ma(...)terdam,+Zuid-Holland | |
b2py | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:15 |
Zou hier ergens moeten zijn. | |
dennistd | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:21 |
Mja, dat is gewoon de toegang tot de Waalhaven lijkt me | |
greavy | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:27 |
Is op emplacement Waalhaven-Zuid gebeurd. | |
gebrokenglas | vrijdag 22 februari 2013 @ 22:54 |
Het staat zelfs op de FP: Locomotieven botsen op elkaar in Rotterdam | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:00 |
Zeg, is dat van die trams van Gothenburg hier al de revu gepasseerd? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:06 |
'Veel te koud op station Rotterdam Centraal' ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:10 |
laten we alles dichtmaken met purr-schuim | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:19 |
Gewoon meer hete hoeren. Keileweg mergen met Centraal. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:20 |
Dat was toch al? Perron nul heette dat toch? | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:22 |
Als je de Keileweg nu gaat mergen met CS dan krijg je een mix tussen de Praxis, een turkse autohandelaar waar ze je zo op straat een stapel briefgeld voor je auto geven als je stopt, een vuilstort en iets van een station. ![]() Ja, ik zocht ze. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:22 |
Ja met dominee Hans. dat is weg, al een tijdje. En dat ging over drugsgebruikers. Iets anders. | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:23 |
Dat weet jij dan weer ![]() | |
Ireyon | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:30 |
Terechte klacht wel. Je kan nergens terecht voor wat warmte. Dan heb je op Amersfoort of Leiden tenminste nog warmtepalen staan.. sta je wel gelijk tussen al die kankerrokers, maar toch. | |
bork | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:45 |
oe die was van 2011 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:49 |
Klacht afgewezen. | |
KnightSolaire | vrijdag 22 februari 2013 @ 23:58 |
In dat nieuwe gedeelte van de stationshal op Utrecht Centraal is het ook niet bepaald lekker warm. Hoe meer je de oude stationshal inloopt (en hoe meer richting Hoog Catharijne), hoe warmer het wordt. Verwachte wachtruimtes zijn er sowieso nergens. Nou ja, je kan bij Tickets & Service/de NS Hispeed-balie gaan zitten, daar is het warm. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 00:50 |
Ja. | |
Kapitein_Schavuit | zaterdag 23 februari 2013 @ 02:00 |
-verkeerd topic, en dat via de quoteknop? ![]() [ Bericht 82% gewijzigd door Kapitein_Schavuit op 23-02-2013 02:50:18 ] | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 02:58 |
Brussel-Noord, spoor 14 ![]() | |
Straatcommando. | zaterdag 23 februari 2013 @ 03:56 |
Vandaag m'n eerste lange vertraging (los van die 2u 45min+) meegemaakt. Sprinter naar Zutphen zou pas na een ruim half uur komen aankakken. Heb van ellende maar de bus gepakt(want het is maar een kort stukje)maar met de bus doe ik er gewoon een half uur over ![]() Had te maken met defect materieel, maar dan weet je van te voren ook wel dat de vertraging lang gaat zijn. 'T begon met +5 minuten, uiteindelijk stond er +30 en dat is uiteindelijk nog langer geworden ![]() Nja, kan gebeuren.. maar zet dan niet in eerste instantie +5 neer als je weet dat er een trein met z'n kont in de rails de boel staat te blokkeren. | |
dennistd | zaterdag 23 februari 2013 @ 06:50 |
Mijn god wat is het tyfuskoud in de trein. Verwarmen ze 's nachts niets meer of zo... | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 07:53 |
Proef in Enschede eo om energie te sparen. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:00 |
Het stranden van de VIRM afgelopen donderdag bij Utrecht heeft wel degelijk gevolgen. Van al het VIRM moet de magneetrem nagekeken worden. | |
_serial_ | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:25 |
Moeten ook allemaal retourtje werkplaats? | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:29 |
Yup | |
_serial_ | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:31 |
Hmm, met de huidige defectenstand nog meer terughalen wordt het wel uitdaging. | |
gebrokenglas | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:41 |
Ik zou zeggen: doorrijden met die hap en die magneetrem bij elke trein gewoon bij het reguliere onderhoud aanpakken. Het gaat immers al jaren goed. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:42 |
Ik ken de ernst van de noodzaak niet, dus wellicht smeren ze het uit overeenkomst meerdere weekenden. | |
dennistd | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:44 |
Tuffy heeft het druk op Utrecht Centraal vandaag: bijna alle treinen zijn gespoorwijzigd door werkzaamheden. Meer dan tien seconden rust krijgt ze niet tussendoor ![]() | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:49 |
Wordt je toch helemaal tierelier van als je daar de hele dag moet werken.. | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:50 |
B2, weet jij toevallig of ze vandaag weer ICR in de IC Alkmaar-Maastricht vv inzetten? | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:50 |
Anders blijf ik wel thuis, het is erg koud buiten. | |
gebrokenglas | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:55 |
Koud? Slechts -1. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:57 |
Nope, niet dat ik weet ![]() | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 08:58 |
Te koud om in de kou te gaan staan buiten met een fotocamera. Blijf wel lekker thuis... | |
gebrokenglas | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:01 |
Handschoenen... muts ... sjaal ... lange onderbroek ... | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:06 |
Ja, ik weet het. Maar ik heb geen interesse om als eskimo over straat te gaan ![]() | |
Yreal | zaterdag 23 februari 2013 @ 09:47 |
Ik moet trouwens zeggen dat Rotterdam CS rond 5-6 uur 's middags ergen mooi is met de zon die al onder de kap staat. Mooie beelden met treinen die richting zonsondergang rijden | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:02 |
naar een idee van de RATP | |
Sandrvich | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:07 |
http://www.wallorail.be/a(...)en-revision-generale De Belgische AM96 treinstellen krijgen een grote revisie momenteel en zien er daardoor weer zo goed als nieuw uit. Ideetje voor die afbladderende VIRM/ICRm wellicht?! | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:20 |
![]() ![]() In Ecuador Foto: Alexander Gilleron | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:23 |
doen ze daar niet aan roetmeting... | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:25 |
Nee, zo te zien niet ![]() | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 10:28 |
ProRail wil spoorbeveiliging versneld uitbreiden UTRECHT - Het spoorbeveiligingssysteem ATBvv dat alle treinen stilzet als ze door rood rijden, moet versneld worden uitgebreid. Dat zegt Prorail-directeur Marion Gout-van Sinderen zaterdag in een interview in het AD. ''Het aantal botsingen tussen treinen is in 2012 teruggebracht van drie naar n, net als het aantal ontsporingen. Maar het blijft lastig. Het aantal roodseinpassages stijgt bijvoorbeeld. Statistisch gezien heb je dan kans op n ongeluk. Dat is de reden waarom ik zo hamer op uitbreiding van ATBvv'', zegt Gout-van Sinderen. Vorig jaar reed 175 keer een trein door rood. In 2011 was nog 155 keer. Treinramp De treinramp van vorig jaar april in Amsterdam waarbij een dode viel en 190 mensen gewond raakten, laat volgens Gout-van Sinderen de noodzaak zien van het versneld aanleggen en uitbreiden van het ATBvv-systeem. ''Daarom ben ik zo verbeten over de aanleg van dit systeem. Het betekent niet dat geen treinen meer door rood rijden. Maar als het gebeurt, stopt de trein automatisch.'' Prorail wil dat eind 2015 5000 van de 12.500 seinen langs het spoor met ATBvv zijn uitgerust. Op dit moment zijn dat 2000 seinen en dit jaar volgen er nog zo'n 500. ''We hebben de ambitie om het sneller te doen, maar het is simpelweg niet mogelijk. Materiaal Het materiaal moet worden besteld en het geld is nog niet beschikbaar, maar de staatssecretaris heeft een gewillig oor voor mijn plannen'', zegt Gout-van Sinderen. De kosten voor het versneld aanpassen van de seinen schat Prorail op 100 miljoen euro. Met ATBvv worden ook treinen die langzamer dan 40 kilometer per uur rijden stilgezet als ze een rood sein missen. Bron | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:02 |
Sneeuw in Zuid-Limburg! Stop de treinen! | |
Yreal | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:27 |
wow | |
gebrokenglas | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:37 |
Ook in het pittoreske Groningen ligt er nu eens wat uit, voor de verandering. Een ongeplande verstoring Groningen - Zuidbroek. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:52 |
Ik werd er door medegebruiker Klaasje op gewezen maar ik denk dat het voor anderen ook wel interessant is. Het boek De Kilometer Kampioen over NS tot de 50'er jaren. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:56 |
Overigens ontbreekt hier nog het verhaal zelf waarin diverse technische zaken, waaronder de triple-klep worden uitgelegd. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 23 februari 2013 @ 11:59 |
Hier het bijbehorende verhaal | |
Viezze | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:45 |
Vorig weekend was ik in Glasgow (Schotland). Het bezoek was niet trein gerelateerd maar ik kon het toch niet laten een paar foto's te schieten toen we van station Hyndland naar Balloch gingen om Loch Lomond te bezoeken. In Schotland (of in ieder geval op dit traject) rijdt ScotRail. Voor een retourtje (off-peak, vergelijkbaar met het daltarief met als voordeel dat je geen kaart nodig hebt voor korting) betaalden we 5,40 GBP (6,25 euro) per persoon. Dit voor een goede 27 kilometer (reis duurde 39 minuten met 14 stops). Ter vergelijking: in Nederland kost een retour Groningen - Scheemda (29 kilometer) 11,20 (vol tarief) / 6,80 (40% korting). Ik dacht zelf dat treinen in het Verenigd Koninkrijk heel duur was maar dat valt dus mee! Daarnaast in het ook heel normaal je ticket in de trein te kopen in Schotland, hier kunnen we ons dat amper voorstellen. Paar foto's (gemaakt met telefoon): ![]() Station Hyndland. Niks bijzonders, maar het voldoet prima en geeft zelfs meerdere aansluitingen. Dit is het type trein waar wij de heenreis mee zullen maken. Zeer lawaaiig en door de drie-twee indeling van stoelen erg krappe gangen. ![]() Hier een trein de andere kant op. Dit is het type trein waar wij onze terugreis mee maakten; veel rustiger maar wel dezelfde indeling. ![]() Eerst vermoedde ik dat deze trein als een soort intercity via het buitenste spoor het station voorbij zou gaan. Echter, de trein kwam hier kopmaken en bleef daarna nog even wachten om eerst wat treinen voor te laten en vermoedelijke wat later de andere kant op te rijden. Echte intercity's rijden er voor zover ik weet niet op dit traject. ![]() Even geen trein, maar waar we het allemaal voor deden; Loch Lomond. Een meer van zo'n 37 kilometer lang en 8 kilometer breed en daarmee het grootste meer van Schotland qua oppervlakte. | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:47 |
Tussen de Kijfhoek en Barendrecht is op de goederensporen een lege ertstrein gestrand door een gebroken koppeling. | |
gebrokenglas | zaterdag 23 februari 2013 @ 12:56 |
Loch Lomond doet me denken aan de flessen drank van kapitein Haddock. | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:38 |
7 zeven-delige RailJet-stammen zijn van de BB overgenomen door CD. Per December 2014 zouden deze 7 stammen op de nieuwe treindienst Praag-Brno-Wenen-Graz ingezet gaan worden. Ook wordt er door CD gesproken met de ZSSK en MAV om nog eens 8 achtdelige RailJet-stammen over te nemen voor een dienst Praag-Bratislava-Boedapest. Locomotieven zullen een Taurus van de reeks 1216 worden. http://www.railwaygazette(...)jet-train-order.html | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:38 |
Zijn ze in Oostenrijk over? | |
Sandrvich | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:39 |
![]() Bron: Facebookpagina "Hungarian locomotives / Magyar mozdonyok" ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:47 |
Dat soort situaties zijn er in Nederland ook jarenlang geweest. | |
#ANONIEM | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:50 |
Bij Utrecht lag toch ook zo'n kruising ? Kan me het nog wel herinneren als ik vanuit Amersfoort naar Den Haag ging dat je die vlak voor Utrecht had. | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:51 |
Ligt er nog steeds, bij Blauwkapel. Bij Haarlem Kruis ligt er ook 1. | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:53 |
https://maps.google.nl/ma(...)h&hnear=Utrecht&z=19 | |
#ANONIEM | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54 |
Tof ja ![]() | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54 |
Die bij Haarlem: http://goo.gl/maps/YrTPE | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 13:55 |
Bij Blauwkapel zijn/waren het er vier. Ik ken de huidige situatie niet bij de Maliebaan. | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:00 |
Blauwkapel is niet veranderd. Haarlem Kruis ook al een tijdje niet. Dat is maar 3 sporen. | |
Duvel | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:23 |
In Nederland hadden we ook kruisingen met elektrische trams. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:23 |
En een kruising op de A2! ![]() | |
Duvel | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:24 |
Ja, tot in de jaren '80, baanlichaam kun je zelfs nu met de verbrede A2 nog herkennen. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 14:57 |
Filmpje over de complexiteit van de Shinkansen treinen. Gezien door de ogen van een machinist. | |
bork | zaterdag 23 februari 2013 @ 15:06 |
Dit boek toch? ![]() In had het nog nooit gezien maar ik toen we het huis van mijn moeder leeg ruimden lag het in een kist met oude spullen van mijn vader. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 23 februari 2013 @ 15:42 |
Ja die! | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 15:45 |
Er gaat concurrentie komen voor de Thalys tussen Brussel en Parijs. Thello, een joint-venture van Trenitalia en Veolia Transdev dat de nachttreinverbindingen tussen Frankrijk en Itali exploiteert, heeft een veiligheidscertificaat voor Belgi gekregen van DVIS. Thello wil binnen 2 jaar een concurrerende dienst op de sporen hebben. L'Echo: Thello va concurrencer Thalys sur la ligne Bruxelles Paris [ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 23-02-2013 15:50:33 ] | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 15:54 |
Doortrekken naar Amsterdam en de prijzen zullen hopelijk dalen. Goede ontwikkeling. | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:19 |
In samenwerking met HaCon (HAFAS) en DB heeft InterRail inmiddels een offline routeplanner gentroduceerd die vergelijkbaar is met de DB Navigator voor de iOS en Android. Te downloaden voor Android: https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0 Te downloaden voor iPhone/iPad/iPod: https://itunes.apple.com/(...)47877?l=de&ls=1&mt=8 De app is vrijwel identiek aan de online-versie van DB, DB Navigator, maar nu dus ook een offline-versie. [ Bericht 16% gewijzigd door greavy op 23-02-2013 16:29:03 ] | |
bork | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:21 |
https://play.google.com/s(...)uZHJvaWQuZXVyYWlsIl0. | |
Peterselieman | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:22 |
De eerste generatie VIRM moet nog een paar jaar wachten op revisie | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:29 |
Ff aangepast, foutje bedankt .... | |
KnightSolaire | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:31 |
om precies te zijn 2016, volgens b2py eerder in deze topicreeks ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:31 |
DB Training stelt haar simulatoren (o.a. ICE, BR 612) open voor bezoekers. Goedkoop is het niet, 20 minuten rijden kost 198, 60 minuten 498. Meer info: https://www.db-training.d(...)r-selbst-fahren.html | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:34 |
Wel tof is dat ![]() | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 16:55 |
15 Februari ben ik met een maat afgetogen vanuit Luik naar Luxemburg, om vervolgens de zaterdag via Trier-Gerolstein-Keulen huiswaarts te keren. Station Hollerich ![]() CFL 3017 + 3 Dosto-stam 015 CFL bezit momenteel geen enkel materieel wat door hunzelf is ontworpen of laten bouwen. De locomotief hier voorop is exact dezelfde als de NMBS heeft, die genummerd is als 1300. De Dosto-rijtuigen achter de loc zijn identiek aan de Dosto-rijtuigen van de DB. Voor een land als Luxemburg is dit ideaal, want de CFL rijdt "snel" naar Frankrijk, Belgi en Duitsland. ![]() CFL 2213 CFL heeft qua treinstellen momenteel 2 typen. Deze treinstellen zijn identiek aan de Franse versie, en mag ook naar Frankrijk maar ook Belgi(Athus-Meuse lijn) rijden. Hier is het treinstel onderweg vanuit Athus(B) naar Luxemburg. ![]() NMBS 1358 + EC91 De EuroCity-treinen tussen Brussel-Zuid en Basel SBB rijden tussen Brussel-Zuid en Luxemburg met 2 versterkingsrijtuigen I10. Vandaag was er een derde versterkingsrijtuig toegevoegd aan EC91. Achter de drie NMBS-rijtuigen hangen vijf SBB-rijtuigen. De rijtuigen: NMBS 61 88 21-70 035-9 NMBS 61 88 21-70 073-5 NMBS 61 88 21-70 613-1 SBB Bpm 61 85 20-90 207-2 SBB Bpm 61 85 20-90 334-4 SBB Bpm 61 85 20-90 256-9 SBB Bpm 61 85 20-90 230-6 SBB Apm 61 85 10-90 230-6 ![]() CFL 2208 Ook kwam de CFL 2208 langs vanuit Athus naar Luxemburg als RB ![]() NMBS 520 Deense Neus 520 als IR-trein onderweg richting Namen en Brussel. ![]() CFL 2220 Passeert Hollerich opweg naar Luxemburg stad ![]() NMBS 1353 + IC Vanuit Brussel komt de IC-trein naar Luxemburg langs met 5 M6-rijtuigen. Rijtuigen: 50 88 26-72 166-6 50 88 26-72 150-0 50 88 16-72 028-0 50 88 82-72 059-4 50 88 26-72 072-6 En waar het echt om draaide: ![]() CFL 1818 + keteltrein Nog steeds dagelijks (ma-vr) rijden de magnifieke diesellocs tussen Luxemburg Triage en Bertrange met een keteltrein voor Shell en Q8. Doordat de trein aan de vroege kant was, werd gekozen voor het rechterspoor naar Bertrange (gezien vanaf de fotograaf linkerspoor) te nemen. Hierdoor kon vrijwel gelijk hierna over het normale spoor de IC naar Brussel doorrijden, en werd er geen enkele trein gehinderd. Voor ons was dat veel fijner! Met een grote dieselpluim en gebrul passeert hier de 1818 naar Bertrange. De dieselwalmen waren enkele minuten na passage nog te ruiken... Toen als de wiedeweerga naar Noertzange, in de hoop dat de werkzaamheden inmiddels wel voltooid konden zijn ... ![]() CFL 4006 + Dosto's Onderweg naar Luxemburg, te Noertzange. ![]() CFL 4004 + Dostostam 018 Passeert ons in Noertzange en is onderweg naar Luxemburg stad Uiteraard hier ook weer de grote dieselbruller op de foto: ![]() CFL 1817 + lege schroottrein Er werd niet gegokt om naar Schifflange te gaan, wat maar goed ook was. Nog geen 10 minuten na aankomst in Noertzange passeert de vrijwel dagelijks rijdende lege schroottrein en/of beladen staaltrein Belval - Bettembourg het station van Noertzange. In de tegenrichting rijdt eerst de trein met de beladen schroottrein en/of lege staaltrein, waarna gekeerd wordt in Belval en met een lege/beladen wagenset retour gegaan wordt. Omdat wij genoeg tijd hadden, even een ander fotopunt opgezocht: ![]() CFL 4017 + Dosto's Hier passeert de CFL 4017 met op sleep 5 Dosto-rijtuigen naar Rodange als RE-trein het station van Noertzange. Het perron waar uw razende reporter staat wordt gebruikt voor een spitstreintje die 3x in de ochtend en 3x in de middag rijdt naar Rumelange. En weer terug op het andere perron, om richting Rodange te vertrekken... ![]() CFL 2204 In Noertzange passeerde ons de 2204 van de CFL ook. Rodange Toen de RE naar Rodange aankwam, gelijk ingestapt. ![]() CFL 3013+Dosto, NMBS1333+staaltrein en CFL 22xx Na Noertzange werd via Rodange gereden om vanuit daar weer in Luxemburg stad te raken. Nadat wij met de trein links in beeld waren aangekomen, stond de staaltrein (die ons in Noertzange ook al passeerde) hier nog te wachten. Vanwege het enkelspoor richting Athus moest gewacht worden tot de trein uit Athus naar Luxemburg binnen was, en werd daarna vrijwel gelijk vertrokken richting de Athus-Meuse lijn Terug in Luxemburg stad... ![]() CFL 4016 + Dosto's Staat hier gereed om als RE/RB naar Trier te vertrekken. ![]() SNCF TGV 546 Vanuit Luxemburg rijden er een aantal keer per dag TGV's naar Paris Est. Hier staat de 546 gereed voor vertrek. Hierna wat fastfood genuttigd, en de trein naar Volmerange-Les-Mines opgezocht. ![]() CFL 2001 Volmerange-Les-Mines in Frankrijk is tegenwoordig door de CFL bedient. Verder Frankrijk in is hier niet meer mogelijk. De dienst op deze lijn wordt uitgevoerd door de CFL Z2000'jes. Omdat wij genoeg tijd overhadden, nog even naar Ettelbruck gegaan, en vanuit daar met de IR-trein uit Belgi retour. ![]() CFL 2019 Staat in Ettelbrck gereed als RB naar Luxemburg stad. Zo, dat was hem weer voor deze koude vrijdag in Februari... | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:14 |
Mooie foto's, best knappe dubbeldekkers hebben ze daar. | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:17 |
Zeker. Zien er van binnen ook fraai uit. Zelfde als de SNCF of DB heeft eigenlijk. | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:25 |
De dubbeldekstreinstellen met de rode neus zijn van het type Coradia Duplex, gebouwd door Alstom. SNCF heeft ze ook voor de TER-diensten. Leuke foto's ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:32 |
Offline planner ios. ![]() ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:33 |
alleen zaterdag, zondag en doordeweeks hoeft maar opgenomen te worden. De allereerste volwaardige reisplanner (nog voordat het van de NS was), paste ook op een 720kb floppy. | |
Peterselieman | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:36 |
nice, greavy ![]() | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:52 |
Alleen die offline planner is voor meer landen als Nederland. HAFAS-data maar dan offline. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:55 |
met een hafas update op de pc haal je al vlug 100mb binnen. | |
ReisT | zaterdag 23 februari 2013 @ 17:58 |
Dat is gewoon allebei hetzelfde type trein, dan zat je heen in een motorwagen en terug in een motorloos deel. ![]() | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:00 |
Comprimeren als een baas. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:03 |
Mogelijk vier treinen per uur in Zeeland Geplaatst op 22 februari 2013 Laatste update 22 februari, 07:00 MIDDELBURG - De provincie en de Nederlandse Spoorwegen onderzoeken of het rendabel is om twee extra treinen per uur door Zeeland te laten rijden. Om het kwartier zou er dan een trein gaan, waarbij de twee huidige intercity's bij minder stations stoppen. Daardoor kunnen forensen sneller naar de Randstad reizen. De twee 'regionale' treinen zouden dan alle stations aandoen. Technisch is er ruimte op het spoor voor twee extra treinen, zegt gedeputeerde George van Heukelom (Openbaar Vervoer). "De vraag is vooral wie het gaat betalen. Daar kijken we nu naar." Bron | |
Sandrvich | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:05 |
Leuke foto's Greavy! ![]() | |
greavy | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:05 |
Dank! | |
Ireyon | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:06 |
Gewoon de IC naar Zwolle doortrekken en de IC's naar de Randstad een kwartier verschuiven ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:08 |
Vorig jaar wilde NS nog een aantal stations sluiten omdat de verbindingen onrendabel waren. Op aandringen (en subsidie?) van de provincie Zeeland is de huidige oplossing met stopperende IC's gekomen. 2 IC's + 2 sprinters per uur in Zeeland zie ik dan dus ook niet gebeuren. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:09 |
Ik denk dat je Zeeland het beste gewoon kan gaan aanbesteden. | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:11 |
Zo'n vermoeden heb ik ook, maar dat zou wel inhouden dat reizigers richting de randstad dan moeten overstappen in Roosendaal. Een decentrale vervoerder mag niet zomaar een IC naar Rotterdam laten rijden. Ik denk niet dat je reizigers daar heel erg blij mee maakt. | |
Ireyon | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:15 |
Ik snap berhaupt niet dat de IC naar Zwolle nog niet minstens tot Bergen op Zoom doorrijdt. Het is absurd dat men voor een simpel traject als Bergen op Zoom - Eindhoven dik 20 minuten kwijt is aan 2 overstappen. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:15 |
Als de decentrale vervoerder net zoals op andere lijnen het product veel beter aanbiedt, dan zijn er wel groeikansen. Zo is het ook gelukt op de MerwedeLingeLijn en de Maaslijn waar een toename in treinen en reizigers te realiseren sinds de overname van regionale vervoerders. | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:16 |
Hoe groot is de stroom Bergen op Zoom - Eindhoven? Nihil volgens mij. | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 18:49 |
Korte video over hoe het omsporingsmechanisme van de Talgo 250 werkt: En een dag meekijken op het rangeerterrein Wien Kledering: | |
Ireyon | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:08 |
Tja, niet zo gek als de auto 2x sneller is.. Voor Breda en Tilburg zijn er zeker wel een hoop reizigers, bij aankomst in Roosendaal stapt minstens de halve trein nog over. | |
_serial_ | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:10 |
Als ze daarmee tegelijk zorgen dat ze de Amsterdam - Vlissingen IC weer op lengte brengen ben ik blij ![]() | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:11 |
En Breda - Tilburg is slechts 1 overstap, die best mooi is. Prima toch. | |
Ireyon | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:24 |
Het is helemaal geen nette overstap. Heel Brabant zit vol met kut-overstappen: Bergen op Zoom - Breda: traag, aanzienlijke hoeveelheid reizigers, niet-cross platform overstap door nauwe trappen, regelmatig van het ene naar het andere uiteinde van de perrons. Roosendaal/Etten-Leur - Eindhoven: traag, wederom voor een behoorlijke hoeveelheid reizigers, overstapmogelijkheden op de twee momenteel schraalste stations van Nederland (lees: Breda of Tilburg). Gilze-Rijen/Reeshof - Boxtel/Eindhoven: overstaptijd van 15 (pauper sprinters) tot 23 (IC die 2 min later aankomt) minuten. Zulke overstappen zijn qua aantal en qua tijd gewoon absurd op een centrale provincie-as. | |
ReisT | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:26 |
Dat zijn wel lijntjes waar toch al geen doorgaande verbinding was (dus in dat opzicht geen verslechtering), en met ook veel minder reizigers dan de Zeeuwse lijn. | |
bork | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:29 |
Utrecht-Tilburg heeft ook maar 1 fatsoenlijke overstap per uur in Den Bosch, de stoptrein is in de andere gevallen bijna net zo snel ![]() | |
b2py | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:31 |
1) Een overstap van 11 minuten naar een trein die al gereed staat is prima te doen. Wachten in de kou lijkt me vervelender.. 2) Roosendaal - Eindhoven heeft een 5 minuten overstap op Tilburg. Lijkt mij niet onaardig. 3) Gilze-Rijen - Boxtel/Eindhoven is met 14 min overstap inderdaad wat aan de ruime kant maar ook hier geldt. De trein naar Eindhoven komt na twee minuten al aanzetten te Tilburg Universiteit dus kan je mooi warm wachten in de trein. Er zijn veel meer overstappen ontzettend beroerd. Zo is de overstap vanuit Oss naar Winterswijk 26 minuten in Arnhem, waardoor je beter door kan reizen naar Zutphen omdat daar de overstap vier minuten is. | |
Peterselieman | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:34 |
Het model zoals Frysln al met de NS afgesproken heeft om in de toekomst uit te rollen, alleen gaat het voor Zeeland iets makkelijker, omdat Roosendaal niet zoals Zwolle een knelpunt is | |
Peterselieman | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:39 |
Aan de knoop Roosendaal gaat in de komende jaren sowieso de komende jaren wel wat gesleuteld worden, want het plan is nog steeds om de 3600 (Zwolle - Roosendaal) uiteindelijk te gaan versnellen. Dit betekent concreet dat deze na Arnhem in een ander tijdpad gefietst zal moeten gaan worden. Ook de stop in Etten-Leur zou gaan vervallen en in de plaats daarvan gaat de stopper uit Utrecht verder rijden naar Roosendaal. Genoeg interessants dus om op in te haken | |
Straatcommando. | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:41 |
Interessant. Leuk om te zien dat ICR nog planmatig ingezet word op deze zijn. Van de zomer zag ik eigenlijk alleen VIRM of ICM richting Zwolle(of terug) knallen. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 februari 2013 @ 20:24 |
Nog even terugkomen op die offline Hafas voor Ios en Android, daar staat de Fyra naar Brussel nog in, das al 3 hoofdstukken geleden ![]() | |
zoem | zaterdag 23 februari 2013 @ 20:53 |
Wat een schommelboot blijft die virm toch. Het lukt soms amper om mijn berichten te tikken ![]() Ook stukken slecht spoor net voor en na roosendaal zeg, daar kan de schommelboot ook niets aan doen ![]() | |
Viezze | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:00 |
Ok, ze leken nieuwer/gereviseerd. Maar zou best kunnen! ![]() | |
zoem | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:01 |
Vannacht sneeuw zie ik, is code toverbal al afgekondigd? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:08 |
Nog niet ![]() | |
James1988 | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:15 |
Die ScotRail-treinen (class 334) zijn afkomstig uit de door Alstom gebouwde Juniper-serie. Rond de eeuwwisseling zijn er 40 gebouwd, in dienst sinds 2001. Class 334 [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 23-02-2013 21:24:51 ] | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:26 |
Via de bekende kanalen is de serie 'The railway keeping Britain on track' te downloaden. Kijkje achter de schermen bij de britse spoorwegen. | |
Okuliarnik | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:32 |
Staan gewoon op youtube ;-). | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:34 |
youtube is bagger | |
Mr_Klaasje | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:38 |
Zonder youtube had ik nooit geweten hoe de Japanners hun seinen langs het spoor zetten. En ik moet zeggen dat ze dat behoorlijk creatief maar ook goed doen. | |
remcoP | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:39 |
Is dat toevallig van de makers van de documentaireserie over de London Underground? Dat was erg interessant. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:40 |
Maar ik woon in een soort van vreemd land dus de enige oplossing, want ik mag niet downloaden ![]() | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:44 |
man man man, die lui verdienen 50k pond per jaar voor het besturen van een trein. 30 minuten pauze tussen twee reizen. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 23 februari 2013 @ 22:16 |
Gaat dat een serie worden, of is dat een eenmalige uitzending? | |
#ANONIEM | zaterdag 23 februari 2013 @ 22:21 |
Goede tip! ![]() | |
Surveillance-Fiets | zaterdag 23 februari 2013 @ 22:25 |
Twee afleveringen te downloaden nu. | |
bork | zaterdag 23 februari 2013 @ 22:25 |
Wat dacht je dan, daar gebruik je maar een online progsel voor. Dit is geweldig voor je ergens een flinke rit aan het doen bent en een overstap mist, je moet plan B bedenken die je niet van te voren bedacht had. Je hebt geen wifi bij de hand, je hebt geen 3G dan is dit fantastisch. Ik heb er mee lopen klooien en het kan best veel (Dld). Het interface vind ik heerlijk die is gewoon net als van de DB-app. Ik hoef nu niet meer: een cafe of station in voor wifi of per se een week of dagpas 3G te kopen wanneer ik ergens gestrand ben. | |
Peterselieman | zaterdag 23 februari 2013 @ 22:38 |
wauw zeg. Is best hard werken om stipt op tijd te rijden | |
KnightSolaire | zaterdag 23 februari 2013 @ 23:12 |
Onze Plan V'tjes hebben dat ook wel eens, viel mij laatst op. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 23 februari 2013 @ 23:36 |
Al wordt ze daar ook wel de gelegenheid toe gegeven door een planning afgerond op secondes aan te leveren. In Nederland ronden we alles op hele minuten af. Best vervelend als twee dienstregelingspunten 32 seconden rijden van elkaar af liggen. Dat kan je zo nooit goed omschrijven en dus kan een machinist ook niet goed begrijpen wat er van hem of haar verwacht wordt. | |
GlenSpey | zondag 24 februari 2013 @ 00:16 |
Dat zou best wel eens de compressor kunnen zijn. Naast dat je die hoort kan je die vaak ook voelen draaien in een V'tje ![]() | |
Crientj | zondag 24 februari 2013 @ 00:27 |
Nijverdal begint er netjes uit te zien. Nog even, eindelijk niet meer omfietsen om bij het station te komen *o* | |
Rostkreuz | zondag 24 februari 2013 @ 01:05 |
Voor de oranjegezinden: WimLex ook per trein terug naar NL http://www.moebahn.de/t15555f59-SR-in-alpenexpress-in-Venlo.html | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 01:33 |
Hier in de omgeving Alkmaar dwarrelt de sneeuw naar beneden. | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 01:39 |
1 april alweer :-) | |
Darkwing_Duck | zondag 24 februari 2013 @ 08:39 |
Ik snap dat je niet een update gelijk kan doorvoeren, en dat daarvoor het hele programma opnieuw gerenderd moet worden, ik snap ook dat de fyra een beetje apart verhaal is natuurlijk Maar als ik dan zie dat de gegevens van 30-01-13 komen dan vind ik dat wel slordig ja... Ik vraag me trouwens af of de keuze voor interrail of europas die je moet maken de eerste keer als je het programma opstart nog vat heeft op de rest van het programma. Voor de rest is het natuurlijk een prima initiatief... ![]() | |
gebrokenglas | zondag 24 februari 2013 @ 09:39 |
Ongelovelijk inderdaad. In het zuiden al meer dan 10cm sneeuw, en nog steeds geen winterdienstregeling. Wat ging hier mis? Een probleem bij de interne communicatie? | |
#ANONIEM | zondag 24 februari 2013 @ 09:41 |
De treinen rijden hier nog altijd zonder problemen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2013 09:44:03 ] | |
gebrokenglas | zondag 24 februari 2013 @ 09:41 |
Dat het wel eens fout gaat bij de OV-chipkaart is ook niet zo verwonderlijk. Het lijstje abonnementen met alle verschillende kortingsvormen is ook schokkend (en alleen nog maar NS): • Dal Voordeel abonnement • Altijd Voordeel abonnement • Dal Vrij abonnement • Weekend Vrij abonnement • Altijd Vrij abonnement • Kids Vrij abonnement • Maandtrajectabonnement • Jaartrajectabonnement • OV-Jaarabonnement • Studentenreisproduct • Voordeelurenabonnement [ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 24-02-2013 10:01:08 ] | |
Litpho | zondag 24 februari 2013 @ 09:56 |
Dat het niet verwonderlijk is, ben ik met je eens, maar de bijbehorende ICT-oplossing zou binnen bereik van een junior met een jaartje ervaring moeten liggen. De abonnementen van verschillende vervoerders op het juiste moment voorrang geven is lastiger, behalve wanneer je het reizigersintensieve "uitchecken bij NS, inchecken bij Veolia, zwaaien naar wegrijdende trein"-protocol aanhoudt. | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 10:08 |
Ik las in het nieuws dat 'er op zondag al minder treinen rijden dus snijden niet nodig is om meer ruimte te creeren.' Nu wel kwartiersdiensten mogelijk en doordeweeks niet.. | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 10:10 |
Alleen de bovenste zes worden als abonnement beschouwd op de NS website en ook zo verkocht. | |
Litpho | zondag 24 februari 2013 @ 10:25 |
Iemand zou eens een keertje de cijfertjes daarvoor door moeten rekenen en dat in een officieel rapport moeten gooien. Zelfs als het de reality bubble rond Meerstadt niet doorprikt, is het goed om mensen mee te slaan ![]() Of ze zouden moeten bedoelen dat er op zondag minder vulling is in de spitstreinen en dat het daar niet nodig is om meer ruimte te creeren. Maar goed, zoals we allemaal weten is dat ook door de week nauwelijks de hoogste prioriteit voor vriend Bert. | |
Duvel | zondag 24 februari 2013 @ 10:32 |
Als het naar de klote gaat op zondag, hebben misschien minder mensen er last van. Dat zou ook een reden kunnen zijn. | |
Litpho | zondag 24 februari 2013 @ 10:45 |
Of men vindt LUD2 te moeilijk aan te passen met de ProRail werkzaamheden. | |
Duvel | zondag 24 februari 2013 @ 11:06 |
Oh ja, goeie! | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 11:15 |
Lijkt me niet, maar goed. | |
KnightSolaire | zondag 24 februari 2013 @ 11:18 |
Buienradars 24-uursvoorspelling geeft vooralsnog alleen sneeuw in zuidoost-Brabant en Limburg weer voor morgen. Hopelijk geen LUDje dus. | |
Viezze | zondag 24 februari 2013 @ 11:26 |
Niets is wat het lijkt bij de NS | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 11:29 |
Dat bedacht ik me dus ook toen ik op verzenden drukte. ![]() | |
Ireyon | zondag 24 februari 2013 @ 11:42 |
Alle vorige keren was een beetje sneeuw in alleen Limburg ook reden genoeg om heel de as Alkmaar - Maastricht lam te leggen. Terwijl er toch makkelijk tot Eindhoven nog kwartiersdiensten gereden hadden kunnen worden. | |
Litpho | zondag 24 februari 2013 @ 12:01 |
Ik hp het niet, maar het zou me ook niet verbazen ![]() | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 12:19 |
Ik zie foto's van het koninklijk rijtuig wat vanochtend is binnengekomen uit Utecht en Venlo. Gewoon een flink pak sneeuw, hier ligt alleen maar gras en regen.. | |
Sandrvich | zondag 24 februari 2013 @ 12:28 |
![]() Bron: FB-pagina Hungarian locomotives / Magyar mozdonyok British "Daddy Long Legs" electric railcar between Brighton and Rottingdean 1896 (built by Magnus Volks Brighton and Rottingdean Seashore Railway Company 1894) Echt... ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 24 februari 2013 @ 12:32 |
hoeveel millimeter gras is er gevallen bij jou dan? ![]() | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 12:36 |
Millimeter of vier. ![]() | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 12:37 |
Bijzonder. | |
Surveillance-Fiets | zondag 24 februari 2013 @ 12:39 |
een sneeuwschuiver ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 24 februari 2013 @ 12:43 |
En de mensen die nu al reeds in de intercity zitten dan, krijgen die geen bussen? | |
Mr_Klaasje | zondag 24 februari 2013 @ 12:44 |
Geen wegbekendheid op de route over Zwolle? | |
Viezze | zondag 24 februari 2013 @ 12:46 |
Misschien waren ze Amersfoort al voorbij op het moment van de aanrijding? Zou best kunnen gezien vertrektijd en tijd van de tweet. | |
Pino112 | zondag 24 februari 2013 @ 12:50 |
De P2000-melding zegt de 'Linie' als weg, dat is bij Apeldoorn Osseveld. | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 13:02 |
Geen idee. De tegentrein wordt ook tegengehouden in Bentheim en reizigers kunnen met Syntus en NSR verder. | |
Mr_Klaasje | zondag 24 februari 2013 @ 13:06 |
De reiziger met een hoofdle.. laat maar. | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 13:06 |
De trein van 13:02 te Amsterdam c gaat wel over de Hanzelijn ![]() | |
Ireyon | zondag 24 februari 2013 @ 13:07 |
Verbeter me alsjeblieft als ik dit verkeerd zie, maar dit houdt dus in dat 10 rijtuigen aan reizigers met een tweebaks buffeltje verder moeten ![]() | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 13:08 |
| |
arkkey | zondag 24 februari 2013 @ 13:08 |
Da's vrij standaard ![]() | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 13:35 |
Treinstoring bij Apeldoorn na aanrijding met sneeuwschuiver AMSTERDAM - Tussen Apeldoorn en Deventer rijden geen treinen door een aanrijding met een sneeuwschuiver. Dat meldt een woordvoerder van de NS zondagmiddag. Bij het schoonvegen van de perrons is een sneeuwschuiver op het spoor gevallen, zegt de woordvoerder. De sneeuwschuiver is vervolgens geraakt door een rijdende locomotief. Er zijn geen gewonden gevallen, en de schade aan de trein valt volgens de NS mee. De extra reistijd is meer dan een uur en de verstoring moet rond half 3 verholpen zijn. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Deventer kunnen volgens de NS het best via Arnhem reizen. Bron | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2013 @ 13:39 |
Tsja, had nou maar afgeschaald. Een trein die opgeheven is kan ook niet tegen een sneeuwschuiver botsen ![]() ![]() En je wist dat het zou gaan sneeuwen dus dat er sneeuwschuivers op de weg zouden komen ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 24 februari 2013 @ 13:41 |
't Is ook nooit goed he! ![]() | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 14:01 |
Sneeuwschuiver van het perron op spoor, niet bij een spoorwegovergang tegen zo'n joekel van de provincie ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2013 @ 14:02 |
Dan nog. Ook daar kan een opgeheven trein niet tegenaan botsen ![]() | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 14:05 |
De internationale trein wordt nooit opgeheven ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2013 @ 14:06 |
Dit bewijst maar weer dat dat wel gemoeten had. Er moeten gewoon meer treinen opgeheven worden. Veel meer. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 24 februari 2013 @ 14:07 |
Is de fles al leeg ofzo? Hoeveel alcohol zat erin eigenlijk? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2013 @ 14:13 |
![]() | |
James1988 | zondag 24 februari 2013 @ 14:30 |
Goed Fyra-dagje weer. Zowel 909 (7:28 uit Breda), 915 (8:58 uit Breda) als 921 (10:28 uit Breda) hebben stil gestaan wegens defect materieel.. | |
Litpho | zondag 24 februari 2013 @ 14:32 |
De sneeuwschuiver om ze aan te duwen was te laat? | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 14:33 |
923 (10:58 uit Breda) en 925 (11:28 uit Breda) hebben ook niet gereden. [ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 24-02-2013 14:40:32 ] | |
Surveillance-Fiets | zondag 24 februari 2013 @ 14:38 |
seinstoring bij assen. overwegen gaan niet dicht en lekker door stoptonend heen met 5 km per uur. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2013 @ 14:38 |
ETMEF?? | |
Surveillance-Fiets | zondag 24 februari 2013 @ 14:39 |
ah op de overweg gaan de bomen dicht. | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 14:40 |
Daar hebben ze nu iets op gevonden bij ProRail. Helaas zit het er nog niet in. | |
#ANONIEM | zondag 24 februari 2013 @ 14:42 |
Ik heb een vraag met betrekking tot de OV-chipkaart, ik heb al 4.5 jaar een voordeelurenabonnement maar de OV-chipkaart heeft maar een "houdbaarheidsdatum" van 5 jaar, in september wordt die datum overschreden. Krijg ik automatisch een nieuwe kaart of moet ik daar zelf achteraan gaan? | |
KnightSolaire | zondag 24 februari 2013 @ 14:51 |
Indien het een persoonlijke OV-chipkaart is die je hebt aangevraagd bij het abonnement, krijg je daar normaliter automatisch bericht over. Hou het wel even in de gaten zou ik zeggen. | |
Mr_Klaasje | zondag 24 februari 2013 @ 15:04 |
Ik heb begrepen dat zoiets in de jaren '90 al op de plank lag. Toen is er iets veranderd aan het spoorbedrijf waardoor er in eerste instantie niets mee is gebeurd en in tweede instantie wilde men niet. | |
b2py | zondag 24 februari 2013 @ 15:15 |
Zondag raaddag![]() Nicht nur was fr Deichkinder – wer wei, wie dieser Streckenabschnitt vor der Hansestadt Stralsund heit? DB FB | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2013 @ 15:22 |
Rgendamm of zo? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 24 februari 2013 @ 16:45 |
Kijkt aan: bij onze oosterburen vliegen de treinen nu ook ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 24 februari 2013 @ 16:52 |
Niet goed voor de detectie he, zo weinig contact met de grond ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 24 februari 2013 @ 16:54 |
Ach, detectie is niet meer nuttig: er hoeven toch geen overwegen voor dicht! ![]() |