Subtiel.quote:'Wij stellen de regionale vervoerders in de gelegenheid hun hogere tarieven voor doorgaande reizen op de chipkaart terug te draaien.'
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
jezus wat een slijmballenquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
Gewoon helemaal afschaffen, dat plan. Niemand heeft last van reizigers met papieren kaartjes.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Voorlopig goed nieuws iig
NS stelt afschaffen papieren kortingskaartje uit
De vakbonden vinden dat HC's teveel gewicht meedragen door de kniptang.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gewoon helemaal afschaffen, dat plan. Niemand heeft last van reizigers met papieren kaartjes.
Poortjes kunnen worden uitgerust met barcodelezers, de kaartautomaten kunnen barcodes op kaartjes printen. Everybody wins.
Dan bouwen ze maar een high-power laser in in die railpocket.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
[..]
De vakbonden vinden dat HC's teveel gewicht meedragen door de kniptang.
Dat is inderdaad de ouderwetse manier van aanzetten met gelijkstroommotoren: weerstanden in serie in deze afschakelen als de stroom genoeg gezakt is.Als je direct de volle spanning op een motor zet, vormt die een soort kortsluiting en is het einde verhaal. Een draaiende gelijkstroommotor vormt van binnen een tegenveld waardoor de stroom door de motor daalt. Zo kun je de weerstand steeds kleiner maken tot uiteindelijk wel de volle spanning over de motor staat. Dit doe je met motoren in serie, serie-parallel of parallel. Vervolgens kun je ook nog het veld verzwakken om de snelheid te verhogen. Het lijkt trouwens makkelijk, maar een goede weerstandgeregelde loc ontwerpen vergt een hoop expertise. Meer info in het boek over de BB-300 en de 1100 (o.a.).quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:31 schreef Bitlord het volgende:
Nu we het over rijweerstanden hebben enzo, ik kan me uit boeken over NS locomtiefseries herinneren dat het met bijvoorbeeld de 1200-serie niet mogelijk was om gelijk "vol-gas" te geven, anders brandde er van alles door. Nee langzaamaan moest er steeds meer tractie worden gegeven.
Yep. Kon bij al het NS stroomlijnmaterieel ook al, dat schakelt automatisch op.quote:Is dat tegenwoordig anders met de huidige treinen? Kun je het pookje gewoon gelijk vol naar voren douwen en doet de electronica/software de rest?
Dat moet een grap zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
[..]
De vakbonden vinden dat HC's teveel gewicht meedragen door de kniptang.
echt die reactiequote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:03 schreef arkkey het volgende:
Dan heeft een plan V dat ook want echt schokvrij optrekken is dat ook niet altijd...
Verder mee eens, oprotten en gewoon papieren kaartjes blijven verkopen! Die chipkaart moeten ze maar eens introduceren als ze een systeem uitgedacht hebben dat WEL normaal werkt.
Wat heeft Jimi Hendrix ermee te maken dan?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
Een JH-wals is enigszins vergelijkbaar met de aandrijving van Plan V.
de invoering van een totaal kansloos systeem ja.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.
Jeumont-Heidmann.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft Jimi Hendrix ermee te maken dan?
Wat is een JH wals? Waar staat die JH voor?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
Een JH-wals is enigszins vergelijkbaar met de aandrijving van Plan V.
De OV-chipkaart werkt goed voor een reis gemaakt door één persoon van A naar B met één vervoerder. Zodra je ingrediënten aan deze mix toevoegt wordt het steeds gecompliceerder.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.
Volgens mij zijn die punten al 100x langsgekomen, maar vooruit laat ik eens een random punt pakken: 40% korting en 09:00. Verder zijn het niet altijd NS-puntjes maar zoals je over heel het internet kan lezen is er gewoon niet nagedacht over het systeem.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.
Ja daar worden we een stuk wijzer van, nooooo heequote:
Er is prima over nagedacht. Alleen "Schijt aan de reiziger die op zijn blote knietjes mag vallen dat hij vervoerd wordt, in wat voor omstandigheden en tijdsbestek dan ook" paste uiteindelijk toch niet op de kaart. Op alle punten waar er een keuze gemaakt moest worden om gemak/kostenbesparingen te introduceren tussen reiziger en vervoerder is er iedere keer gekozen voor de vervoerder.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:20 schreef arkkey het volgende:
zoals je over heel het internet kan lezen is er gewoon niet nagedacht over het systeem.
Ho ho, dat zie je verkeerdquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Er is prima over nagedacht. Alleen "Schijt aan de reiziger die op zijn blote knietjes mag vallen dat hij vervoerd wordt, in wat voor omstandigheden en tijdsbestek dan ook" paste uiteindelijk toch niet op de kaart. Op alle punten waar er een keuze gemaakt moest worden om gemak/kostenbesparingen te introduceren tussen reiziger en vervoerder is er iedere keer gekozen voor de vervoerder.
Gek he, dat de reiziger er dan niet op zit te wachten.
Heusquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
Ik kan wel allerlei google-linkjes gaan overtypen, maar die kun je net zo goed zelf kiezen. 't Is gewoon een ding dat zorgt voor het afschakelen van de weerstanden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar worden we een stuk wijzer van, nooooo hee
Reizigers hebben ook niet echt veel keuze hè? Als je een nieuw abonnement aanschaft is het al verplicht om op saldo te reizenquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:32 schreef arkkey het volgende:
Nou ik lees anders bij de NS dat de reiziger uitzinnig is en dat al meer dan xx% voor de chipkaart "kiest"
Met de voorwaarden die je eerder schetste heb je waarschijnlijk al zo'n 95-99% van de reizigers gedekt. Wat in mijn ogen toch een redelijke prestatie is waardoor de cijfers politiek gezien te verdedigen zijn. Het is natuurlijk treurig dat er veel mensen buiten de boot vallen, maar je kan nooit iedereen voorzien.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reizigers hebben ook niet echt veel keuze hè? Als je een nieuw abonnement aanschaft is het al verplicht om op saldo te reizen
Nou, dat beeld kan wel wat worden genuanceerd inmiddels.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De OV-chipkaart werkt goed voor een reis gemaakt door één persoon van A naar B met één vervoerder. Zodra je ingrediënten aan deze mix toevoegt wordt het steeds gecompliceerder.
Denk aan:
- Reis onderbreken
- Andere vervoerder
- Tweede reiziger
- De spitsgrenzen
Ik weiger er ook aan mee te werken. Ik check al in en uit dus de NS weet prima in welke trein ik zit, daar heeft Synovate niks mit zu machen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:35 schreef arkkey het volgende:
Haha, ja ik snap ook nooit dat 99% van de mensen daaraan mee doet. Volgens mij snapt niemand dat dat niet verplicht is ofzo. Zelf voel ik me niet echt geroepen om aan die vriendelijke gepensioneerden mijn kaartje te tonen.
ik denk hetquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
Ik durf meestal niet zo stoer te zijn als iedereen hier zequote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
gt te zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
Ben je mooi klaar meequote:Nederlands gezin botst tegen trein in Oostenrijk
AMSTERDAM - Een Nederlandse toeriste is woensdag in Oostenrijk omgekomen toen de auto waarin zij zat door een trein werd aangereden.
Dat gebeurde op een onbewaakte spoorovergang in het plaatsje Mittersill.
Volgens Oostenrijkse media is het slachtoffer een 35-jarige vrouw uit de provincie Utrecht. Haar 34-jarige man, die achter het stuur zat, en hun 9-jarige dochter raakten ernstig gewond.
De trein toeterde nog om de naderende auto met vakantiegangers te waarschuwen, aldus de politie. Het voertuig werd 80 tot 100 meter meegesleurd. Reddingswerkers waren lang bezig om de slachtoffers te bevrijden. In de trein bleef iedereen ongedeerd.
Op de overgang zijn al vaker ongelukken gebeurd. De plaatselijke bevolking zou graag zien dat er spoorbomen of in elk geval knipperlichten komen.
Neuh, ik geef 'm ook. Zo vaak kom ik ze trouwens niet tegen. Als iedereen over is op de OVC, zullen ze ook wel verdwijnen...quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
twitter:FarshadBashir twitterde op woensdag 20-02-2013 om 23:14:54Goed begin dat NS luistert naar reizigers en 'voorlopig' papieren kortingskaartje niet afschaft. Afschaffen moet echter permanent vd baan! reageer retweet
Niks?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
Ze hebben daar weinig over te zeggen, lijkt me.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
Ze vinden daar niks. Daar wordt alles aangenomen als waar.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
In een weiland toch ook?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:27 schreef dennistd het volgende:
Tja, dan is een risico van op dat perron gaan staan... Je foto's zijn daar mooier, maar de kans dat er iets voorlangs komt is er dan ook
Ja.quote:
Meer groene hekken!!1quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja.
Maar
WAT ZOU PRORAIL DAARVAN ZEGGEN?!??!?!?!?!?!?!/1
Wat zijn die anders tov de groene ProRail hekken?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Network Rail-hekken zijn erger dan ProRail-hekken.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat zijn die anders tov de groene ProRail hekken?
Heb een keer twee vrouwen bij de automaat gezien die met een plastic zakje met kleingeld (10 en 20 centjes) aankwamen om hun kaartjes uit de automaat te kopen. Na een tijdje zei de automaat iets met als strekking: te veel muntgeld ingeworpen — en kwam het hele zooitje weer netjes in het bakje gevallen (en door de grote hoeveelheid dus op de grondquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max
3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas à ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.
Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
Oeehh zag ie er anders uit?quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:24 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net de excuus-Benelux rijden bij Lage Zwaluwe
Geen spat veranderdquote:
Dan zal het wel lekker druk zijn in Venlo, allemaal in de wacht voor dat grotendeels enkelsporig lijntje Venlo - Viersen.quote:Er is gisteravond een badslipperexpress ontspoord nabij Emmerich. Voorlopig worden ICE omgeleid via Eindhoven evenals vele andere badslippers.
Yup, gisteravond ook al bijzonder lange file op de BR vanaf Elst Aansluiting richting de havens.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen spat veranderd
[..]
Dan zal het wel lekker druk zijn in Venlo, allemaal in de wacht voor dat grotendeels enkelsporig lijntje Venlo - Viersen.
Die nog steeds niet in HAFAS te vinden is....quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:24 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net de excuus-Benelux rijden bij Lage Zwaluwe
quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die nog steeds niet in HAFAS te vinden is....
Nu eindelijk reactie, echt een pareltje, mijn leven is compleet, een enorm bevredigend antwoordquote:Beste RET,
Sinds kort viel het mij op dat het lijkt alsof de poortjes bij de
metro wat langzamer open gaan.
Dit heb ik vooral gemerkt bij de poortjes op Rotterdam Centraal. Vanaf
de stationshal naar beneden de 1e set poortjes onder de roltrap.
Lijkt dit maar zo of zijn ze echt wat trager?
Vanmorgen hoorde ik er ook 3 anderen erover, dus vandaar dit mailtje.
Met vriendelijke groet,
<naam>
quote:Geachte heer <naam>,
Hierbij reageren wij op uw vraag of de poortjes langzamer open gaan.
Volgens de betreffende afdeling is er aan de instellingen van de poortjes niets veranderd. De snelheid van het openen en sluiten van de poortjes is dus niet veranderd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Als u nog andere vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met het RET Klant Contact Center. Bezoek onze website www.ret.nl .
Met vriendelijke groet,
Ah, dat verklaart ook de grote hoeveelheid badslippers die mijn retourtje Deventer-Enschede gisteravond vertraagden heen en terug...quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Oeehh zag ie er anders uit?
Er is gisteravond een badslipperexpress ontspoord nabij Emmerich. Voorlopig worden ICE omgeleid via Eindhoven evenals vele andere badslippers.
Alleen de offline editie niet, diegene waar Fles en ik op Geilen....quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is 'm toch echt
SBB kent hem:
[ afbeelding ]
ÖBB's Scotty ook:
[ afbeelding ]
Dat draait allemaal op HAFAS.![]()
Volgens de RET ben je gekquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:22 schreef Monopoly het volgende:
Op 12 Februari stuurde ik dit naar de RET :
[..]
Nu eindelijk reactie, echt een pareltje, mijn leven is compleet, een enorm bevredigend antwoord_!
[..]
hoorde dat het een gebroken as bij een locomotief was?quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen spat veranderd
[..]
Dan zal het wel lekker druk zijn in Venlo, allemaal in de wacht voor dat grotendeels enkelsporig lijntje Venlo - Viersen.
Een superbelangrijke vraag, maar je krijgt toch antwoord. Netjes, toch? Ze nemen toch de moeite na te vragen en alles....quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:22 schreef Monopoly het volgende:
Op 12 Februari stuurde ik dit naar de RET :
[..]
Nu eindelijk reactie, echt een pareltje, mijn leven is compleet, een enorm bevredigend antwoord_!
[..]
CNL had last van een aspot in een rijtuig.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat het een gebroken as bij een locomotief was?
Een warmgelopen aspot bij een nachttrein lees ik op somda..quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat het een gebroken as bij een locomotief was?
ah, dus geen badslipperexpresquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:42 schreef b2py het volgende:
[..]
CNL had last van een aspot in een rijtuig.
komt vast door de stop te Zaandam die je over mocht slaanquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:19 schreef b2py het volgende:
Ik weet nou niet of ik blij moet zijn of moet huilen. Uiteindelijk met 5 minuten vertraging aangekomen op Amstel na omgeleid te zijn. Teveel speling gewoon..
Beetje laat, maar goed. Volgens mij roept Network Rail ook altijd om als er een niet-stoppende trein langs het perron rijdt. Tenminste op Beckenham Junction (toen ik daar nog woonde) wel. Dan hoorde ik altijd "Ladies and Gentleman, Please stand well away from the edge of Platform 1. The approaching train is not scheduled to stop at this station." of soms ook "Please stand back from the platform edge. The train now approaching Platform 1 does not stop here."quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
spreek voor jezelfquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Alleen de offline editie niet, diegene waar Fles en ik op Geilen....
We stonden om 56 langs het perron in Amsterdam C, waar normale vertrektijd 53 is...quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt vast door de stop te Zaandam die je over mocht slaan
Brakke software?quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Dit allemaal zo lezend doet je wel het gevoel geven dat de trein, onder de gegeven vervoermiddelen, het meest onbetrouwbare is, tov van vliegtuig, bus, tram, en de auto.
Tuurlijk, met vliegtuigen is het soms ook gedonder maar toch voelt dat qua vertragingen stabieler.
En een trein is eigenlijk niet eens complex, een vliegtuig is een stuk ingewikkelder.
Waar komt het dan toch steeds door? Spoorwegovergangen is een dikke betrouwbaarheidsfactor.
En wissels misschien?
Verder personele issues?
Wat dus met het 'rondje om de kerk' de boel een stuk zou verbeteren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
personeelsplanning. Of jah, het gebrek daaraan. Dat is een procentje of 80 van het probleem.
Dat laatste over de buschauffeurs is niet waar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Wat dus met het 'rondje om de kerk' de boel een stuk zou verbeteren.
persoonlijk zou ik het ook geen ruk aanvinden steeds maar hetzelfde traject te moeten rijden, maarja: busschauffeurs doen ook niet anders
Dat het zo flexibel is als beschuit.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is er volgens jullie zo slecht aan de planning van het personeel?
Met personeelsplanning is op normale dagen niet heel slecht. Wel tijdens winterdienstregelingen waarin geweigerd wordt rondjes om de kerk te rijden. Paar keer per jaar lijkt me dat niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:08 schreef GlenSpey het volgende:
Wat is er volgens jullie zo slecht aan de planning van het personeel?
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:09 schreef KnightSolaire het volgende:
Mijn reistijd met de trein is anders een stuk consistenter dan met de auto. De trein brengt me van A naar B in de gegeven tijd. In het geval van een verstoring kan dat inderdaad ineens toenemen, maar dat blijft een uitzondering tegen de reguliere situatie. In de auto, daarentegen, heb je eigenlijk iedere reis sprake van vertraging: tegenwerkende verkeerslichten, zoeken naar parkeerplaatsen, tractors of ander langzaamverkeer die je niet in kan/mag halen, files of werkzaamheden of omleidingen, etc. Die paar keer per jaar dat ik in de auto zit, kom ik dat soort zaken altijd tegen. De standaardafwijking is gewoon groter naar mijn gevoel. Zowel op korte als lange afstanden.
Klopt, ik reis geregeld 100km of langer met de auto en ik kan de aankomsttijd eigenlijk altijd plus of min enkele minuten inschatten bij vertrek, en dat verschil ligt er vaak vooral aan of ik te hard rijd of niet. Het scheelt wel dat ik eigenlijk altijd keuze heb uit twee snelwegen voor mijn routes (A15, A12 of A1, waarbij de combi van twee ligt aan de aankomstplaats), dat is een flexibiliteit die je met de trein vaak niet hebt. Daarbij moet ik er wel bijzeggen dat ik met de trein dat vaak ook kan (ligt er vooral aan of ik mijn metroaansluiting haal, die haal ik niet bij 1 of 2 minuten vertraging en dat scheelt 7 minuten), alleen in het geval van verstoringen is de trein opeens totaal onvoorspelbaar.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
De software is niet op flexibiliteit gebouwd, daar heeft vooral dat planningsprobleem last van.quote:
Precies, en als ze dan incidenteel met de trein gaan, is er altijd een wisselstoring, konden ze niet zitten, stonk het, was er een schreeuwende baby, gingen de deuren te vroeg dicht, e.d.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
Daarentegen is het natuurlijk van den zotte dat ook "één traject per dag (dus niet je hele dienstverband lang Amsterdam-Haarlem)" ook wordt afgeschoten. Dan wíl je als vakbond gewoon geen water bij de wijn doen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:05 schreef gebrokenglas het volgende:
persoonlijk zou ik het ook geen ruk aanvinden steeds maar hetzelfde traject te moeten rijden, maarja: busschauffeurs doen ook niet anders
Ergens wel logisch want per 11 maart zouden ze overgaan van 2x/dag naar 8x/per dag.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Edit, update komt net binnenrollen, hij staat erin tot 10 maart..
Dat gebeurd ook vaakquote:Op donderdag 21 februari 2013 11:57 schreef Panthera. het volgende:
En defecte bovenleiding tussen Utrecht en Gouda.
Was 13:00 is nu 17:00 .quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:57 schreef Panthera. het volgende:
En defecte bovenleiding tussen Utrecht en Gouda.
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!quote:
Slechte ervaringen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!
Ja en aangezien mijn trein naar Rotterdam al bij een zuchtje wind wordt gecancelled, ga ik weer eens te laat komen.quote:
Dat zou kunnen, maar ik heb natuurlijk gelijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met de auto reizen zullen precies het tegenovergestelde zeggen. Die verkeerslichten zullen niet dagelijks tegen je gekeerd zijn, evenals tractoren. Die heb je niet dagelijks op hetzelfde pad voor je zitten. Werkzaamheden zullen doordeweeks overdag niet voorkomen, uitgezonderd spoedwerkzaamheden. De redenatie gaat niet helemaal op dat de auto veel meer variabelen heeft, want die standaardafwijking daalt ook enorm als je dagelijks met de auto reist.
Ja wie weet het beter, ik die gemiddeld 400km per week met de auto reis of iemand die naar eigen zeggen maar een paar keer per jaar met de auto rijd...quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik heb natuurlijk gelijk.![]()
Het zal ook wel een persoonlijk gevoel zijn.
Wie gaat er kijken naar defecte bovenleiding?quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als iemand hier van plan was om vanmiddag te kijken: Niet doen! Je komt alleen onder de modder te zitten en je ziet niets!
Naar de montageploeg, hoe ze aan het knutselen zijn. En: Schuldig, alleen was mijn ervaring niet zo goed.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie gaat er kijken naar defecte bovenleiding?
Eerst lezen, dan posten mijn vriend.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:28 schreef Fixers het volgende:
Wat is er allemaal aan de hand tussen Utrecht en Rai? Er is ook al een trein geëvacueerd.
Zeker welquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:30 schreef Fixers het volgende:
Spoorlopers lijken mij niet de reden om een trein te evacueren.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Eerst lezen, dan posten mijn vriend.
"Jongens er loopt een gek op het spoor. Tientje wie hem pakt!"quote:
zodat er nog meer mensen op het spoor lopen?quote:
Gek he, dan komt de avondploeg op.. luie mensen daar ook.quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:
We verwachten dat deze situatie tot ongeveer 15 uur zal duren.
Bericht: 12.30 uur
quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:47 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ling-op-perron.dhtml
quote:PROVINCIA DE HUESCA - Als een vastgelopen reuzencruiseschip ligt midden in een afgelegen dal vlak bij de Franse grens en omringd door ruige bergtoppen het enorm grote en volledig verwaarloosde stationsgebouw van Canfranc
[...]
Dat geldt voor de omgekeerde situatie ook (incidentele treinreiziger).quote:Op donderdag 21 februari 2013 12:14 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja wie weet het beter, ik die gemiddeld 400km per week met de auto reis of iemand die naar eigen zeggen maar een paar keer per jaar met de auto rijd...
zeer goed gehandeld van de mcnquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:47 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ling-op-perron.dhtml
Stoppertje richting Hilversum/Hoofddorp pakkenquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:10 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ja en aangezien mijn trein naar Rotterdam al bij een zuchtje wind wordt gecancelled, ga ik weer eens te laat komen.
Ook goede informatieverziening weer op Utrecht. Trein naar Nijmegen vertrekt van 14a werd er omgeroepen. Letterlijk 15 seconden later komt de automatische omroep eroverheen, die had het over spoor 5 voor de trein naar Nijmegen. Verdere verduidelijking volgde niet.
En iemand die een NS medewerker vroeg wat de beste manier was om in Schiphol te komen. De NS man antwoordde met te wijzen en zeggen "die trein" naar een trein waar wel Schiphol op stond, maar met deuren dicht en lampen uit, om vervolgens meteen, zonder iets af te wachten, zonder haast weg te lopen. De man die het vroeg stond met open mond van verbazing.
Hoe werkt dat dan? Met de OV-chipkaart word je gewoon geacht over te checken neem ik aan, maar met een papieren treinkaartje kun je niet door de metropoortjes toch? Of worden die in dit soort gevallen geopend?quote:Tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, RAI, Bijlmer ArenA en Holendrecht kunt u met de metro reizen. Uw treinkaartje is er geldig.
GVB personeel bij de poortjes.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Met de OV-chipkaart word je gewoon geacht over te checken neem ik aan, maar met een papieren treinkaartje kun je niet door de metropoortjes toch? Of worden die in dit soort gevallen geopend?
Dit lijkt me wel een positieve uitstel trouwensquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
Ging dat niet over de Velaro D?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
Jaaaaa!quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:25 schreef James1988 het volgende:
De kleur en intensiteit van de binnenverlichting zal in de loop van de dag worden aangepast:[..], in de avond rood. Uit onderzoek is gebleken dat dit als bijzonder aangenaam wordt ervaren door reizigers.
Die in ieder geval.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ging dat niet over de Velaro D?
Nee, dat gaat over de Velaro D (die is nu 2 jaar te laat).quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
Tijdens InnoTrans werd een mockup van de kop gepresenteerd. Om goede feedback te krijgen hoef je geen echte trein te hebben, dat kan bijvoorbeeld in een simulator.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:30 schreef arkkey het volgende:
Rijden ze al testritten met zo'n apparaat dan of waar hebben ze die feedback vandaan?
Ik denk niet dat het zó rood zal zijnquote:
was dat niet de zevendelige?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:36 schreef dennistd het volgende:
Die tiendelige stellen zouden ook de Pimpel gaan rijden toch?
De zevendelige, ja.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was dat niet de zevendelige?
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
De zevendelige, ja.
Een belangrijk verschil is dat ICx-bakken langer zijn dan pimpel-bakken, waardoor het capaciteitsverlies deels wordt opgevangen. Daarnaast is de ICx dermate flexibel van configuratie (het zijn eigenlijk treinstammen ipv treinstellen) dat er makkelijk bakken kunnen worden toegevoegd.
Ik reis ook gemiddeld die afstand met de trein per week, gebruik beiden (door een veelheid aan redenen).quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat geldt voor de omgekeerde situatie ook (incidentele treinreiziger).
Wordt de 7-delige variant nu misschien niet ook verlengd?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:45 schreef dennistd het volgende:
Die zevendelige hebben 499 zitplaatsen, waarvan 80 1e-klas en dus 419 2e-klas.
Dat probleem speelt alleen bij geduwde treinen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?
Diesel onder de draadquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaatjes van defecte rijtuig in de CNL van gisteravond.
Dat issue speelt niet omdat de ICx geen klassieke trek/duw-trein is. Er zijn een aantal bakken met aandrijving, afhankelijk van de lengte van de trein.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?
Dat lijkt eersteklas, dus ik vermoed dat je gelijk hebt: net zoals bij vliegtuigen: 1e klas, voorin, dus kreukelzonequote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
rood is de kreukelzone en groen is veilig?
Rood = 1e klas, groen = 2e klas.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
rood is de kreukelzone en groen is veilig?
Excuus, ik bedoelde lichtgroen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. blijkbaar ben ik kleurenblind aan het worden. GeelBehalve in de smileys hier op fok zie ik geen geel in dat plaatje!
quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Excuus, ik bedoelde lichtgroen.
* James1988 heeft enigszins last van kleurenblindheid bij zulke tinten
Als ik goed kijk zie ik het wel (vooral het verschil tussen geel en lichtgroen zie ik wel), maar in een oogopslag zie ik die kleuren altijd verkeerd.
De bovenste is de standaard-uitvoering, maar ik zou zeggen: pak de zesde van boven om het aantal 2e-klas plaatsen ook op peil te houden. Een bak extra levert 100 2e-klas zitplaatsen op.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat issue speelt niet omdat de ICx geen klassieke trek/duw-trein is. Er zijn een aantal bakken met aandrijving, afhankelijk van de lengte van de trein.
[ afbeelding ]
Dit zijn alle mogelijke composities. "TW" wil zeggen "Triebwagen", ofwel 'bak met aandrijving'. "RW" staat voor "Restaurant", "EW" voor koprijtuig. Meer informatie is te vinden in dit document met specificaties e.d.
Dan was die trein opgeheven en is hij opnieuw ingepland.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze 800 serie is op de site van de NS ineens de 300800 serie geworden
Gelukkig was er al afgeschaaldquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk nu ook een defecte trein bij Utrecht Zuilen. Pechdag daar zeg.
Arnhem - Ede - Kippenlijn maar dan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Pfoe was rond 10.30 net optijd weg op utrecht dus. Rond 16.45 weer Breda - Barneveld. Ff geen zin in vertraging.
Ik mag hopen dat ik dat kan vermijden...quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arnhem - Ede - Kippenlijn maar dan?
quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ik dat kan vermijden...
Realiseer me net dat ik m'n auto in Amersfoort heb staan... Kwam vanmorgen uit Zeewolde.quote:
Zo is erger voorkomen, dat weet je hè.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig was er al afgeschaald![]()
Ja, want kleumende poppetjes zijn goed en stilstaand ijzer nietquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zo is erger voorkomen, dat weet je hè.
Aan deuren openbrekerij door woedende getergde reizigers?quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Commentaar op treinenellende Utrecht:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
(Ik heb op Asd echt schandalige dingen gezien.)
Waarschijnlijk aan klaverjassend personeel en treinen die op z'n kop langs het perron stondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aan deuren openbrekerij door woedende getergde reizigers?
Mensen die boos zijn, daar kan ik niet goed tegen. Kijk, even vloeken als de trein vlak voor je neus wegrijdt, ok.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarschijnlijk aan klaverjassend personeel en treinen die op z'n kop langs het perron stonden
Amstel was heerlijk rustig.quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Commentaar op treinenellende Utrecht:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
(Ik heb op Asd echt schandalige dingen gezien.)
Eh.Nee. Maar waar heeft je post iets mee te maken dan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:02 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mensen die boos zijn, daar kan ik niet goed tegen. Kijk, even vloeken als de trein vlak voor je neus wegrijdt, ok.
Maar iemand die vervolgens een kwartier lang zo staat te razen dat de perrontegels ervan gaan verkleuren, nee, da's heul niet prettig.
een klein beetje. mensen die gefrustreerd dingen gaan stukmaken, treindeuren openbreken, afvalbakken kapot trappen, dat soort dingen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eh.Nee. Maar waar heeft je post iets mee te maken dan?
Dat schijnt wettelijk verplicht te zijn, anders worden nieuwe treinen niet toegelaten...quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:03 schreef arkkey het volgende:
Die arriva spurt dingetjes hebben me een teringharde piepdeuren zeg, mogen ze ook wel eens wat aan doen.
Bij het open gaan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat schijnt wettelijk verplicht te zijn, anders worden nieuwe treinen niet toegelaten...
je reist maar door naar Venloquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:13 schreef MPG het volgende:
ik zit weer in DDZ, ic eindhoven - venlo van 18.32
moet er alleen nu wel uit.
Na de vele verhalen hierover, ben ik wel benieuwd naar hoeveel decibel die krengen produceren - ik heb het zelf nog nooit gehoord omdat ik daar niet reis. Iemand die er even een smartphone met decibelmeter erop bij wil houden?quote:Op donderdag 21 februari 2013 18:03 schreef arkkey het volgende:
Die arriva spurt dingetjes hebben me een teringharde piepdeuren zeg, mogen ze ook wel eens wat aan doen. Eerste klas in die dingen is ook wel een deceptie; de stoeltjes zijn leer ipv stof maar verder heb ik nog geen verschillen kunnen ontdekken.
Tja, ze hebben het er niet voor niets ingebouwd...quote:
Was geen badslipperexpress maar een meisjestrein of raampjestrein.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:30 schreef b2py het volgende:
Er is gisteravond een badslipperexpress ontspoord nabij Emmerich. Voorlopig worden ICE omgeleid via Eindhoven evenals vele andere badslippers.
Wat is de reden daarvoor? Dat mensen die op een centimeter van de trein staan geen openschuivende deuren tegen hun neus krijgen?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat schijnt wettelijk verplicht te zijn, anders worden nieuwe treinen niet toegelaten...
Niet alleen in Leer. Zelfs op de perronborden komt te staan "Zugdurchfahrt" en de omroep "Achtung an Gleis 2, Zugdurchfahrt.". Gebeurt op best veel stations. Sommige stations alleen met de melding op het bord bij dat perron, maar toch.quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Heb het DB in Leer ook wel horen omroepen. Durchfahrt auf Gleis 2
BauReihe 225quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaatjes van defecte rijtuig in de CNL van gisteravond.
Alleen niemand heeft gezegd dat het een meisjestrein wasquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:24 schreef dennistd het volgende:
Zo, daar wordt er ook iemand wakker
PTA / Treinentopic #540: Papieren kaartjes FTW
Die benaming slaat dan ook nergens op wat mij betreft...quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Alleen niemand heeft gezegd dat het een meisjestrein was
Je doelt op het bord 'niet breakdancen op dit perron'?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:26 schreef greavy het volgende:
[..]
Sommige stations alleen met de melding op het bord bij dat perron, maar toch.
Geldt ook voor andere treinkleuren.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op het bord 'niet breakdancen op dit perron'?
[ afbeelding ]
Meisjestrein of raampjestrein heet het reizigersmeuk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die benaming slaat dan ook nergens op wat mij betreft...
Nee, op die digitale CTA's zegmaar.quote:
zeg maar gewoon raampjestrein. We noemen een badslippertrein immers toch ook geen slak?quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Meisjestrein of raampjestrein heet het reizigersmeuk.
Geen Harlem Shake doen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die benaming slaat dan ook nergens op wat mij betreft...
[..]
Je doelt op het bord 'niet breakdancen op dit perron'?
[ afbeelding ]
Goddomme lekker op tijdquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:55 schreef James1988 het volgende:
Post van NS Hispeed: ik krijg het geld van de Fyra-tickets, inclusief boekingskosten, binnen 3 weken op mijn bankrekening gestort.
bullshitquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een Helden bij de DB, moet je eens bij de NS proberen, krijg je het telefoonnummer van Lost and Found "Bel volgende week maar terug"
Bij een koffer hebben ze minder haast. Zelfde verhaal met Arriva. Daar hoef je ook niets te verwachten. Heb de tas die ik een keer heb laten liggen zelf maar teruggehaaldquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:10 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
bullshit
Portemonnee kwijt, zelfde verhaal. Gebeld naar servicenummer. Binnen een kwartier werd ik gebeld dat hij op Gouda bij tickets en service lag.
Superservice!quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een Helden bij de DB, moet je eens bij de NS proberen, krijg je het telefoonnummer van Lost and Found "Bel volgende week maar terug"
Kan ook anders bij DB. Mijn koffer heeft 3 maanden rondgezworven 3 jaar terug omdat ik hem in de ICE tussen Keulen en Brussel vergeten was bij uitstappen te Luikquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Superservice!![]()
Maar dan ga ik nu toch de NS even verdedigen hoor, ik heb een paar jaar terug namelijk net zoiets meegemaakt toen ik in Deventer uitstapte uit de trein die naar Roosendaal door ging. Koffer vergeten, stationschef aangesproken, die ging meteen bellen, binnen 10 minuten persoonlijk de conducteur van de betreffende trein aan de telefoon, die heeft in Arnhem mijn koffer aan collega van de trein terug naar Deventer mee gegeven, en een uur later had ik m'n koffer inderdaad weer terug!
Er zit toch nog wat humor in die manquote:Sterker nog: de tarieven zijn op regionale spoorlijnen per kilometer mogelijk iets te laag, terwijl de NS nooit heeft afgezien van het maximaal benutten van de in de concessie toegestane tariefstijging.
Heel netjes inderdaad.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Even nog t verhaaltje van mijn verloren koffer in NRW vorige week donderdag.
Steeds ssssssst zeggen en wijzen op de 'stilte' letters op de ramen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:50 schreef b2py het volgende:
De tyfus, heb ik weer. Huishoudbeurs vrouwen om me heen in de stiltecoupe. Ik moet huilen.
Heb ik vanochtend ook al drie keer gedaanquote:Op donderdag 21 februari 2013 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Steeds ssssssst zeggen en wijzen op de 'stilte' letters op de ramen.
En boos kijken natuurlijk.
Epic bord blijft datquote:Op donderdag 21 februari 2013 19:34 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op het bord 'niet breakdancen op dit perron'?
[ afbeelding ]
Pffff, nieuwe rage. Vroegah was alles beter. Plankenquote:
quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:59 schreef CrashO het volgende:
Pffff, nieuwe rage. Vroegah was alles beter. Planken![]()
[ afbeelding ]
van de binnenkant werden ze losgepulkt. Kutnederlanders.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:01 schreef b2py het volgende:
Best raar trouwens, alle stilte stickers op de ruiten zijn aan de binnenkant verdwenen. Ze zitten alleen nog buiten.
Morgenquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Nee bedankt ik heb al genoeg botbreuken
Eenvoudige, maar briljante revenge van NedTrain.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van de binnenkant werden ze losgepulkt. Kutnederlanders.
Ze zitten tussen het dubbel glas trouwens.
Dat duurt daar altijd anderhalve tot twee maanden, en dat gaat al jaren zo. Ik heb het gevoel dat de klantenservice van NS Hispeed last heeft van onderbezetting.quote:
Ik zie het ja, ik heb 1 restitutieverzoek van NSH in mijn database en die heeft ook 61 dagen opengestaan van indiening tot storting.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat duurt daar altijd anderhalve tot twee maanden, en dat gaat al jaren zo. Ik heb het gevoel dat de klantenservice van NS Hispeed last heeft van onderbezetting.
Het ligt er natuurlijk aan wie zo verzoek indient.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zie het ja, ik heb 1 restitutieverzoek van NSH in mijn database en die heeft ook 61 dagen opengestaan van indiening tot storting.
Sterkquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik ben geen liefhebbervanminderjarigepaardenmeisjes wat strafbaar is.![]()
![]()
![]()
![]()
laten we deze http://www.manbijthond.nl/fragmenten/passie-stationsborden nog eens bekijkenquote:
Iets met pot ketel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:46 schreef icloud het volgende:
[..]
laten we deze http://www.manbijthond.nl/fragmenten/passie-stationsborden nog eens bekijken![]()
![]()
![]()
Trieste gozer.
Dat wordt zuipenquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:51 schreef James1988 het volgende:
Joepie, ik heb twee cadeaubonnen t.w.v. ¤ 5 voor de bar aan boord van de TGV gewonnen
Goed bezig die Belgenquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:33 schreef greavy het volgende:
De ravage bij Muizen, België moet wel groot zijn, want er wordt verwacht dat er maandag beperkt treinverkeer mogelijk zal zijn. Volledig herstel kan wel een week langer duren.
De aangepaste dienstregeling rond Geraardsbergen zal zeker nog een maand of 2 van kracht zijn vanwege de brand in het seinhuis.
niet echt goedkoop kan ik je melden. Maar af en toe hebben ze wel een soort van happy hour en geven ze wat gratis nootjes bij het bierquote:Op donderdag 21 februari 2013 21:53 schreef zoem het volgende:
De vraag is alleen hoe duur een gemiddelde consumptie is aan boord van de TGV
Hier is de menukaart:quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:53 schreef zoem het volgende:
De vraag is alleen hoe duur een gemiddelde consumptie is aan boord van de TGV
Valt nog wel mee. In Finland betaal je 5-6 euro voor een halve liter en in Noorwegen een tientjequote:Op donderdag 21 februari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hier is de menukaart:
http://www.tgv.com/pdf/carte-restauration.pdf
TGV Est heeft een afwijkend menu:
http://www.tgv.com/pdf/carte_bar_tgv_est.pdf
Zodat je nog meer dorst krijgt bedoel jequote:Op donderdag 21 februari 2013 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
Maar af en toe hebben ze wel een soort van happy hour en geven ze wat gratis nootjes bij het bier
Beter ga je even gauw afkoelen buiten, doe even normaal man.quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:46 schreef icloud het volgende:
[..]
laten we deze http://www.manbijthond.nl/fragmenten/passie-stationsborden nog eens bekijken![]()
![]()
![]()
Trieste gozer.
Danku!quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
Nothing happened, negeren en lekker doorposten.
meneer icloud mag hier gewoon lekker wegblijven als hij niet normaal kan posten.
Kut fransen, ook ergens Engelse vertaling?quote:Op donderdag 21 februari 2013 21:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hier is de menukaart:
http://www.tgv.com/pdf/carte-restauration.pdf
TGV Est heeft een afwijkend menu:
http://www.tgv.com/pdf/carte_bar_tgv_est.pdf
¤ 4,50 is in het Nederlands "¤ 4,50"quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Kut fransen, ook ergens Engelse vertaling?
Op de TGV-website staat op de Engelstalige pagina over het menu "(in French)", dus nee.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Kut fransen, ook ergens Engelse vertaling?
top, blij dat er iets aan gedaan wordt, lig me hier al een paar dagen ziek in bed er aan te ergeren. (in bed van de griep overigens, niet van icloud).quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:03 schreef Sounddragon het volgende:
Nothing happened, negeren en lekker doorposten.
meneer icloud mag hier gewoon lekker wegblijven als hij niet normaal kan posten.
Nog 30 posts, nieuw topic, pais en vree.![]()
1 schattig locje voor jou!quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
¤ 4,50 is in het Nederlands "¤ 4,50"
Hier, een google translatejequote:DE BAR TGVMENU'SVOOR DE AANKOOP VAN EEN MENU SMAAK, geroosterd ofCATERING: P ROFITEZ GEDISCONTEERDE een dessert• 1 verse invoer• 1 sandwich keuze:Sandwich met gegrilde groenten en tonijnMadrange ham en EmmentalChicken Caesar wrap• 1 drankje naar keuze:50cl Vittel, S. Pellegrino 50cl, 25cl biologische appelsap, sapOranje 25cl, 33cl Orangina, Coca-Cola 33cl, 33cl Coca-Cola light,Lipton Ice Tea 33cl, 25cl rode wijn, bier 33cl 1664ONTBIJT 6.40EDANK AAN UW KAART REDUCTIE SNCF, geniet ava NTAG staan AANEEN SELECTIE VAN MENU'S!15% KORTING KAART MET UW station (1) 7.50E• 1 Weense kalkoen, mimosa en St Moret• 1 gourmet cookie-• 1 water 50cl CristalineUW VOORDEEL KAART JONGE (2) 6.00EMALIN 6.90E MENU15% KORTING KAART MET UW station (1) 10.10E• SaladeRecept van het moment• 1 dessert keuze:VruchtencompoteMalo yoghurt plain of vanilleFresh Cut Fruit• 1 drankje naar keuzeonder degenen voorgesteld in de smaak menuMENU FRESH 11.90EFLAVOR MENU 8.90E• 1 verse invoer• geroosterd 1 recept van uw keuze:Croque MonsieurTosti van de tijd• 1 drankje naar keuzeonder degenen voorgesteld in de smaak menu15% KORTING KAART MET UW station (1) 9.20EMENU geroosterd 10.90E• 1 verse invoer• 1 gerecht naar keuze:Hete pasta op het momentRisotto met champignonsParmentier eend 100% natuurlijk• 1 drankje naar keuzeonder degenen voorgesteld in de smaak menu15% KORTING KAART MET UW station (1) 10.90ECATERING MENU 12.90EUW VOORDEEL KAART KIND + (3) 5,00 E• 1 Weense kalkoen, mimosa en St Moret• 1 fruit compote• 1 water 50cl Vittel• 1 verrassingGeldig van 3 tot 12 jaar in aanwezigheid kindKINDERMENU 6.00E(1) Korting geldig op vertoon van de kortingskaart voor elke aankoop van het menu (s) per rit. Aanbod geldig voor aankoop van maaltijden voor de kaarthouder en tot 4 kinderen + begeleiders aan de eigenaarkaart Week-end/Escapades en zijn metgezel, en voor de aankoop van een menu houder voor kaarten van Young / 12 tot 25/12 tot 30 en Senior + / Senior. (2) Prijzen Effectieve 25/09/2012. Aanbod geldig op vertoonkaart Jonge, 12-25 of 12 tot 30 voor de aankoop van een menu Malin reis. Aanbieding niet te combineren met de 15% korting op andere menu's. (3) Prijzen Effectieve 25/09/2012. Aanbod geldig op vertoon van de kaartvoor de aankoop van een menubalk aan de Child met de TGV reis naar de kaarthouder en zijn metgezellen + kind tot 12 jaar.• 1 warme drank:(Met uitzondering van Espresso Lavazza Club)• 1 gebak naar keuze:Oplopend of chocolade brood• Kleine brood, boter en jam• Sap van 1 100% puur vruchtensap van uw keuze:Tropicana Oranje 25clApple Juice 25clCARDWARME DRANKENLavazza espresso Aroma ¤ 2,10Lavazza espresso Club 100% Arabica ¤ 2,50Dubbele Espresso Lavazza Club ¤ 4,80Lavazza Cafeïnevrij ¤ 2,10Grote Aroma crème ¤ 2,60Biologische thee en kruidenthee ¤ 2,40Biologische chocolade drank ¤ 2,60Gourmet drinken, 2,60 ¤Milka chocolade MaxiccinoBieren en wijnen1664 Bier 33cl ¤ 3,001664 Bier 50cl ¤ 4,50Grimbergen bier 33cl ¤ 3,80AO C Mâcon Villages 25cl ¤ 6,50Net Merlot Cabernet 25cl ¤ 4,20Mouton Cadet Bordeaux AO C 37,5 cl ¤ 9,00Ricard 2cl ¤ 4,90Whisky 5cl ¤ 4,90SHOPParijse metro ticket RRP+ Kosten van bepalingTickets kopen Parijse metro RRP+ Kosten van bepalingSelectie van tijdschriften RRPChildren's DVD ¤ 5,90Kleine zoete PLEASURESOplopend ¤ 1,70Chocolade Brood ¤ 1,80Gourmet Cookie ¤ 1,90Mars, Kit Kat ¤ 2,30Twix ¤ 2,40Galettes de Pont-Aven ¤ 2,40Kinder Bueno ¤ 2,50Toblerone ¤ 2,50Hari Croco Polka zoetwaren of ¤ 2,50Gedroogde appel krokant ¤ 2,50Eet Natuurlijke graanreep ¤ 2,60M & M's Maxi ¤ 2,70Fruitcake gekonfijte ¤ 2,90Squares caramel ¤ 2,90Michel & AugustinKleine wonderen GEZOUTENPinda's ¤ 1,60Lay's Chips ¤ 2,20Pringles ¤ 2,50Mini worstjes ¤ 2,50VERSE DRANKENKristallijn 50cl ¤ 2,00Vittel 50cl ¤ 2,60S. Pellegrino 50cl ¤ 3,00Juice 100% puur vruchtensap• Tropicana Oranje 25cl ¤ 3,20• Apple Juice 25cl ¤ 3,20Lipton Ice Tea 33cl ¤ 3,20Orangina 33cl ¤ 3,20Coca-Cola, Coca-Cola Light 33cl ¤ 3,20Coca-Cola, Coca-Cola Zero 50cl ¤ 3,70
Blij dat ik niet naar de bar ben gegaan dan in de Thalys, had me er niet eens verstaanbaar kunnen makenquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Op de TGV-website staat op de Engelstalige pagina over het menu "(in French)", dus nee.
bazenlocquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
1 schattig locje voor jou!
[ afbeelding ]
Bonjour monsieur/madame, un bière s'il vous plaît. Merci beacoup et au revoir.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Blij dat ik niet naar de bar ben gegaan dan in de Thalys, had me er niet eens verstaanbaar kunnen maken
Da's vast een Russisch ding....quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
1 schattig locje voor jou!
[ afbeelding ]
twitter:NS_online twitterde op donderdag 21-02-2013 om 14:04:35UPDATE Utrecht-Schiphol/A'dam: er is weer beperkt treinverkeer mogelijk, de personen zijn van het spoor http://t.co/axyyfHsfHm #UtBkl reageer retweet
Zelfs dat gaat mis..twitter:NS_online twitterde op donderdag 21-02-2013 om 14:06:36UPDATE 2 Utrecht-Schiphol/A'dam: er staat nog een defecte trein bij Utrecht Zuilen. Hierdoor nog beperkt treinverkeer #UtBkl reageer retweet
Toffiteitquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
1 schattig locje voor jou!
[ afbeelding ]
Thalys is een ander product dan TGV, zij hebben wel Nederlandstalige menu's en bediening voor zover ik weet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Blij dat ik niet naar de bar ben gegaan dan in de Thalys, had me er niet eens verstaanbaar kunnen maken
Ik las ergens dat er een trein met een railrem op het spoor naar Utrecht Zuilen gereden zou zijnquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:16 schreef b2py het volgende:
Zelfs dat gaat mis..twitter:NS_online twitterde op donderdag 21-02-2013 om 14:06:36UPDATE 2 Utrecht-Schiphol/A'dam: er staat nog een defecte trein bij Utrecht Zuilen. Hierdoor nog beperkt treinverkeer #UtBkl reageer retweet
twitter:NS_Stations twitterde op donderdag 21-02-2013 om 22:13:59Er staan dit jaar weer mooie dingen te gebeuren op #NS stations! Meer weten, het laatste nieuws en meedenken? Volg ons! reageer retweet
"Geheel volgens dienstregeling zijn wij vertrokken vanaf de kleine stations om nog meer te concenteren op Transferia waar wel winst valt te halen."twitter:NS_Stations twitterde op donderdag 21-02-2013 om 22:18:00Nog zo'n 7 weken en dan openen we weer een #Starbucks op een #NS #station! Ook benieuwd waar? :-) reageer retweet
Gelukkig maar, had ik toch niet mijn reisgenoot 4 rijtuigen verderop hoeven op te bellen of ze me wilde helpenquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Thalys is een ander product dan TGV, zij hebben wel Nederlandstalige menu's en bediening voor zover ik weet.
OMGquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik las ergens dat er een trein met een railrem op het spoor naar Utrecht Zuilen gereden zou zijnIs dat wat ik denk dat het is? Zo'n remslof voor op een rangeerterrein?
Dat is wel knap dan. Gewoon 2 km lang doorbeuken tegen zo'n ding aan
Rails ook weer mooi opgepoetst en ontroestquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik las ergens dat er een trein met een railrem op het spoor naar Utrecht Zuilen gereden zou zijnIs dat wat ik denk dat het is? Zo'n remslof voor op een rangeerterrein?
Dat is wel knap dan. Gewoon 2 km lang doorbeuken tegen zo'n ding aan
Bij het eerste de beste wissel dat je tegenkomt zijn er twee opties:quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik las ergens dat er een trein met een railrem op het spoor naar Utrecht Zuilen gereden zou zijnIs dat wat ik denk dat het is? Zo'n remslof voor op een rangeerterrein?
Dat is wel knap dan. Gewoon 2 km lang doorbeuken tegen zo'n ding aan
Ook dat lijkt me toch wel iets wat je wel in de gaten hebt als je zeg 10 meter onderweg bent en er gebeurt niet veel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:26 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het gaat waarschijnlijk om een magneetrem die nog op het spoor lag.
Ja die troep heeft het ook niet lang gemaakt iddquote:Op donderdag 21 februari 2013 22:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Die goeie ouwe tijd dater nog SM-90 (Railhopper) reed op Zwolle-Emmen en je regelmatig getrakteerd weirdo's de geur van smeltend rubber als die trein weer eens met aangelopen remmen toch tot het volgende station probeerde te komen!
Het spul werd ook vrij snel aan de kant gezet omdat het zo'n kleine serie was en onderhoud schreeuwend duur werd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja die troep heeft het ook niet lang gemaakt idd
Het was op een gegeven moment letterlijk wekelijks dat er weer een rondreed met een vastgelopen rem dus...quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het spul werd ook vrij snel aan de kant gezet omdat het zo'n kleine serie was en onderhoud schreeuwend duur werd.
Zeau. Effe snedig gereageerd.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:19 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_Stations twitterde op donderdag 21-02-2013 om 22:13:59Er staan dit jaar weer mooie dingen te gebeuren op #NS stations! Meer weten, het laatste nieuws en meedenken? Volg ons! reageer retweet
"Geheel volgens dienstregeling zijn wij vertrokken vanaf de kleine stations om nog meer te concenteren op Transferia waar wel winst valt te halen."twitter:NS_Stations twitterde op donderdag 21-02-2013 om 22:18:00Nog zo'n 7 weken en dan openen we weer een #Starbucks op een #NS #station! Ook benieuwd waar? :-) reageer retweet
Hij trekt niet zo lekker zegmaar. That's it.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ook dat lijkt me toch wel iets wat je wel in de gaten hebt als je zeg 10 meter onderweg bent en er gebeurt niet veel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |