Hoe werkt dat dan? Met de OV-chipkaart word je gewoon geacht over te checken neem ik aan, maar met een papieren treinkaartje kun je niet door de metropoortjes toch? Of worden die in dit soort gevallen geopend?quote:Tussen Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, RAI, Bijlmer ArenA en Holendrecht kunt u met de metro reizen. Uw treinkaartje is er geldig.
GVB personeel bij de poortjes.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Met de OV-chipkaart word je gewoon geacht over te checken neem ik aan, maar met een papieren treinkaartje kun je niet door de metropoortjes toch? Of worden die in dit soort gevallen geopend?
Dit lijkt me wel een positieve uitstel trouwensquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
Ging dat niet over de Velaro D?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
Jaaaaa!quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:25 schreef James1988 het volgende:
De kleur en intensiteit van de binnenverlichting zal in de loop van de dag worden aangepast:[..], in de avond rood. Uit onderzoek is gebleken dat dit als bijzonder aangenaam wordt ervaren door reizigers.
Die in ieder geval.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ging dat niet over de Velaro D?
Nee, dat gaat over de Velaro D (die is nu 2 jaar te laat).quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
dat wordt ook steeds later
De eerste stellen hadden dit jaar al geleverd moeten worden toch?
Tijdens InnoTrans werd een mockup van de kop gepresenteerd. Om goede feedback te krijgen hoef je geen echte trein te hebben, dat kan bijvoorbeeld in een simulator.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:30 schreef arkkey het volgende:
Rijden ze al testritten met zo'n apparaat dan of waar hebben ze die feedback vandaan?
Ik denk niet dat het zó rood zal zijnquote:
was dat niet de zevendelige?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:36 schreef dennistd het volgende:
Die tiendelige stellen zouden ook de Pimpel gaan rijden toch?
De zevendelige, ja.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was dat niet de zevendelige?
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
De zevendelige, ja.
Een belangrijk verschil is dat ICx-bakken langer zijn dan pimpel-bakken, waardoor het capaciteitsverlies deels wordt opgevangen. Daarnaast is de ICx dermate flexibel van configuratie (het zijn eigenlijk treinstammen ipv treinstellen) dat er makkelijk bakken kunnen worden toegevoegd.
Ik reis ook gemiddeld die afstand met de trein per week, gebruik beiden (door een veelheid aan redenen).quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:12 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat geldt voor de omgekeerde situatie ook (incidentele treinreiziger).
Wordt de 7-delige variant nu misschien niet ook verlengd?quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:45 schreef dennistd het volgende:
Die zevendelige hebben 499 zitplaatsen, waarvan 80 1e-klas en dus 419 2e-klas.
Dat probleem speelt alleen bij geduwde treinen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?
Diesel onder de draadquote:Op donderdag 21 februari 2013 13:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Plaatjes van defecte rijtuig in de CNL van gisteravond.
Dat issue speelt niet omdat de ICx geen klassieke trek/duw-trein is. Er zijn een aantal bakken met aandrijving, afhankelijk van de lengte van de trein.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Kunnen ze dan niet makkelijker ontsporen zoals met die bordrestaurant rijtuigen aan de hand is? Of geldt dit niet omdat het geen geduwde/getrokken trein is?
Dat lijkt eersteklas, dus ik vermoed dat je gelijk hebt: net zoals bij vliegtuigen: 1e klas, voorin, dus kreukelzonequote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
rood is de kreukelzone en groen is veilig?
Rood = 1e klas, groen = 2e klas.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:53 schreef Dr_Flash het volgende:
rood is de kreukelzone en groen is veilig?
Excuus, ik bedoelde lichtgroen.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:57 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm.. blijkbaar ben ik kleurenblind aan het worden. GeelBehalve in de smileys hier op fok zie ik geen geel in dat plaatje!
quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Excuus, ik bedoelde lichtgroen.
* James1988 heeft enigszins last van kleurenblindheid bij zulke tinten
Als ik goed kijk zie ik het wel (vooral het verschil tussen geel en lichtgroen zie ik wel), maar in een oogopslag zie ik die kleuren altijd verkeerd.
De bovenste is de standaard-uitvoering, maar ik zou zeggen: pak de zesde van boven om het aantal 2e-klas plaatsen ook op peil te houden. Een bak extra levert 100 2e-klas zitplaatsen op.quote:Op donderdag 21 februari 2013 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat issue speelt niet omdat de ICx geen klassieke trek/duw-trein is. Er zijn een aantal bakken met aandrijving, afhankelijk van de lengte van de trein.
[ afbeelding ]
Dit zijn alle mogelijke composities. "TW" wil zeggen "Triebwagen", ofwel 'bak met aandrijving'. "RW" staat voor "Restaurant", "EW" voor koprijtuig. Meer informatie is te vinden in dit document met specificaties e.d.
Dan was die trein opgeheven en is hij opnieuw ingepland.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
deze 800 serie is op de site van de NS ineens de 300800 serie geworden
Gelukkig was er al afgeschaaldquote:Op donderdag 21 februari 2013 14:14 schreef KnightSolaire het volgende:
Kennelijk nu ook een defecte trein bij Utrecht Zuilen. Pechdag daar zeg.
Arnhem - Ede - Kippenlijn maar dan?quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:32 schreef Fiorano het volgende:
Pfoe was rond 10.30 net optijd weg op utrecht dus. Rond 16.45 weer Breda - Barneveld. Ff geen zin in vertraging.
Ik mag hopen dat ik dat kan vermijden...quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arnhem - Ede - Kippenlijn maar dan?
quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:41 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ik dat kan vermijden...
Realiseer me net dat ik m'n auto in Amersfoort heb staan... Kwam vanmorgen uit Zeewolde.quote:
Zo is erger voorkomen, dat weet je hè.quote:Op donderdag 21 februari 2013 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gelukkig was er al afgeschaald![]()
Ja, want kleumende poppetjes zijn goed en stilstaand ijzer nietquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:33 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Zo is erger voorkomen, dat weet je hè.
Aan deuren openbrekerij door woedende getergde reizigers?quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Commentaar op treinenellende Utrecht:
http://www.voorbeterov.nl/page9.php
(Ik heb op Asd echt schandalige dingen gezien.)
Waarschijnlijk aan klaverjassend personeel en treinen die op z'n kop langs het perron stondenquote:Op donderdag 21 februari 2013 15:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Aan deuren openbrekerij door woedende getergde reizigers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |