Subtiel.quote:'Wij stellen de regionale vervoerders in de gelegenheid hun hogere tarieven voor doorgaande reizen op de chipkaart terug te draaien.'
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
jezus wat een slijmballenquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
Gewoon helemaal afschaffen, dat plan. Niemand heeft last van reizigers met papieren kaartjes.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Voorlopig goed nieuws iig
NS stelt afschaffen papieren kortingskaartje uit
De vakbonden vinden dat HC's teveel gewicht meedragen door de kniptang.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gewoon helemaal afschaffen, dat plan. Niemand heeft last van reizigers met papieren kaartjes.
Poortjes kunnen worden uitgerust met barcodelezers, de kaartautomaten kunnen barcodes op kaartjes printen. Everybody wins.
Dan bouwen ze maar een high-power laser in in die railpocket.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
[..]
De vakbonden vinden dat HC's teveel gewicht meedragen door de kniptang.
Dat is inderdaad de ouderwetse manier van aanzetten met gelijkstroommotoren: weerstanden in serie in deze afschakelen als de stroom genoeg gezakt is.Als je direct de volle spanning op een motor zet, vormt die een soort kortsluiting en is het einde verhaal. Een draaiende gelijkstroommotor vormt van binnen een tegenveld waardoor de stroom door de motor daalt. Zo kun je de weerstand steeds kleiner maken tot uiteindelijk wel de volle spanning over de motor staat. Dit doe je met motoren in serie, serie-parallel of parallel. Vervolgens kun je ook nog het veld verzwakken om de snelheid te verhogen. Het lijkt trouwens makkelijk, maar een goede weerstandgeregelde loc ontwerpen vergt een hoop expertise. Meer info in het boek over de BB-300 en de 1100 (o.a.).quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:31 schreef Bitlord het volgende:
Nu we het over rijweerstanden hebben enzo, ik kan me uit boeken over NS locomtiefseries herinneren dat het met bijvoorbeeld de 1200-serie niet mogelijk was om gelijk "vol-gas" te geven, anders brandde er van alles door. Nee langzaamaan moest er steeds meer tractie worden gegeven.
Yep. Kon bij al het NS stroomlijnmaterieel ook al, dat schakelt automatisch op.quote:Is dat tegenwoordig anders met de huidige treinen? Kun je het pookje gewoon gelijk vol naar voren douwen en doet de electronica/software de rest?
Dat moet een grap zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:05 schreef b2py het volgende:
[..]
De vakbonden vinden dat HC's teveel gewicht meedragen door de kniptang.
echt die reactiequote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:03 schreef arkkey het volgende:
Dan heeft een plan V dat ook want echt schokvrij optrekken is dat ook niet altijd...
Verder mee eens, oprotten en gewoon papieren kaartjes blijven verkopen! Die chipkaart moeten ze maar eens introduceren als ze een systeem uitgedacht hebben dat WEL normaal werkt.
Wat heeft Jimi Hendrix ermee te maken dan?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
Een JH-wals is enigszins vergelijkbaar met de aandrijving van Plan V.
de invoering van een totaal kansloos systeem ja.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.
Jeumont-Heidmann.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heeft Jimi Hendrix ermee te maken dan?
Wat is een JH wals? Waar staat die JH voor?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:07 schreef Duvel het volgende:
Een JH-wals is enigszins vergelijkbaar met de aandrijving van Plan V.
De OV-chipkaart werkt goed voor een reis gemaakt door één persoon van A naar B met één vervoerder. Zodra je ingrediënten aan deze mix toevoegt wordt het steeds gecompliceerder.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.
Volgens mij zijn die punten al 100x langsgekomen, maar vooruit laat ik eens een random punt pakken: 40% korting en 09:00. Verder zijn het niet altijd NS-puntjes maar zoals je over heel het internet kan lezen is er gewoon niet nagedacht over het systeem.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er bij de NS niet goed werkt ? opzich doet de NS de invoering best netjes vind ik.
Ja daar worden we een stuk wijzer van, nooooo heequote:
Er is prima over nagedacht. Alleen "Schijt aan de reiziger die op zijn blote knietjes mag vallen dat hij vervoerd wordt, in wat voor omstandigheden en tijdsbestek dan ook" paste uiteindelijk toch niet op de kaart. Op alle punten waar er een keuze gemaakt moest worden om gemak/kostenbesparingen te introduceren tussen reiziger en vervoerder is er iedere keer gekozen voor de vervoerder.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:20 schreef arkkey het volgende:
zoals je over heel het internet kan lezen is er gewoon niet nagedacht over het systeem.
Ho ho, dat zie je verkeerdquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:30 schreef Litpho het volgende:
[..]
Er is prima over nagedacht. Alleen "Schijt aan de reiziger die op zijn blote knietjes mag vallen dat hij vervoerd wordt, in wat voor omstandigheden en tijdsbestek dan ook" paste uiteindelijk toch niet op de kaart. Op alle punten waar er een keuze gemaakt moest worden om gemak/kostenbesparingen te introduceren tussen reiziger en vervoerder is er iedere keer gekozen voor de vervoerder.
Gek he, dat de reiziger er dan niet op zit te wachten.
Heusquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:49 schreef b2py het volgende:
twitter:NS_online twitterde op woensdag 20-02-2013 om 19:59:29@Arriva_NL Fijn te vernemen dat jullie nu ook NS reizigers aantrekkelijke korting willen blijven geven, dit wilden we altijd al. reageer retweet
Ik kan wel allerlei google-linkjes gaan overtypen, maar die kun je net zo goed zelf kiezen. 't Is gewoon een ding dat zorgt voor het afschakelen van de weerstanden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar worden we een stuk wijzer van, nooooo hee
Reizigers hebben ook niet echt veel keuze hè? Als je een nieuw abonnement aanschaft is het al verplicht om op saldo te reizenquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:32 schreef arkkey het volgende:
Nou ik lees anders bij de NS dat de reiziger uitzinnig is en dat al meer dan xx% voor de chipkaart "kiest"
Met de voorwaarden die je eerder schetste heb je waarschijnlijk al zo'n 95-99% van de reizigers gedekt. Wat in mijn ogen toch een redelijke prestatie is waardoor de cijfers politiek gezien te verdedigen zijn. Het is natuurlijk treurig dat er veel mensen buiten de boot vallen, maar je kan nooit iedereen voorzien.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Reizigers hebben ook niet echt veel keuze hè? Als je een nieuw abonnement aanschaft is het al verplicht om op saldo te reizen
Nou, dat beeld kan wel wat worden genuanceerd inmiddels.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
De OV-chipkaart werkt goed voor een reis gemaakt door één persoon van A naar B met één vervoerder. Zodra je ingrediënten aan deze mix toevoegt wordt het steeds gecompliceerder.
Denk aan:
- Reis onderbreken
- Andere vervoerder
- Tweede reiziger
- De spitsgrenzen
Ik weiger er ook aan mee te werken. Ik check al in en uit dus de NS weet prima in welke trein ik zit, daar heeft Synovate niks mit zu machen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:35 schreef arkkey het volgende:
Haha, ja ik snap ook nooit dat 99% van de mensen daaraan mee doet. Volgens mij snapt niemand dat dat niet verplicht is ofzo. Zelf voel ik me niet echt geroepen om aan die vriendelijke gepensioneerden mijn kaartje te tonen.
ik denk hetquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
Ik durf meestal niet zo stoer te zijn als iedereen hier zequote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
gt te zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
Ben je mooi klaar meequote:Nederlands gezin botst tegen trein in Oostenrijk
AMSTERDAM - Een Nederlandse toeriste is woensdag in Oostenrijk omgekomen toen de auto waarin zij zat door een trein werd aangereden.
Dat gebeurde op een onbewaakte spoorovergang in het plaatsje Mittersill.
Volgens Oostenrijkse media is het slachtoffer een 35-jarige vrouw uit de provincie Utrecht. Haar 34-jarige man, die achter het stuur zat, en hun 9-jarige dochter raakten ernstig gewond.
De trein toeterde nog om de naderende auto met vakantiegangers te waarschuwen, aldus de politie. Het voertuig werd 80 tot 100 meter meegesleurd. Reddingswerkers waren lang bezig om de slachtoffers te bevrijden. In de trein bleef iedereen ongedeerd.
Op de overgang zijn al vaker ongelukken gebeurd. De plaatselijke bevolking zou graag zien dat er spoorbomen of in elk geval knipperlichten komen.
Neuh, ik geef 'm ook. Zo vaak kom ik ze trouwens niet tegen. Als iedereen over is op de OVC, zullen ze ook wel verdwijnen...quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:03 schreef b2py het volgende:
Ben ik hier de enige die aan die roodjassen mijn OVC geeft?
twitter:FarshadBashir twitterde op woensdag 20-02-2013 om 23:14:54Goed begin dat NS luistert naar reizigers en 'voorlopig' papieren kortingskaartje niet afschaft. Afschaffen moet echter permanent vd baan! reageer retweet
Niks?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
Ze hebben daar weinig over te zeggen, lijkt me.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
Ze vinden daar niks. Daar wordt alles aangenomen als waar.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
In een weiland toch ook?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:27 schreef dennistd het volgende:
Tja, dan is een risico van op dat perron gaan staan... Je foto's zijn daar mooier, maar de kans dat er iets voorlangs komt is er dan ook
Ja.quote:
Meer groene hekken!!1quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja.
Maar
WAT ZOU PRORAIL DAARVAN ZEGGEN?!??!?!?!?!?!?!/1
Wat zijn die anders tov de groene ProRail hekken?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Network Rail-hekken zijn erger dan ProRail-hekken.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat zijn die anders tov de groene ProRail hekken?
Heb een keer twee vrouwen bij de automaat gezien die met een plastic zakje met kleingeld (10 en 20 centjes) aankwamen om hun kaartjes uit de automaat te kopen. Na een tijdje zei de automaat iets met als strekking: te veel muntgeld ingeworpen — en kwam het hele zooitje weer netjes in het bakje gevallen (en door de grote hoeveelheid dus op de grondquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max
3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas à ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.
Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
Oeehh zag ie er anders uit?quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:24 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net de excuus-Benelux rijden bij Lage Zwaluwe
Geen spat veranderdquote:
Dan zal het wel lekker druk zijn in Venlo, allemaal in de wacht voor dat grotendeels enkelsporig lijntje Venlo - Viersen.quote:Er is gisteravond een badslipperexpress ontspoord nabij Emmerich. Voorlopig worden ICE omgeleid via Eindhoven evenals vele andere badslippers.
Yup, gisteravond ook al bijzonder lange file op de BR vanaf Elst Aansluiting richting de havens.quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen spat veranderd
[..]
Dan zal het wel lekker druk zijn in Venlo, allemaal in de wacht voor dat grotendeels enkelsporig lijntje Venlo - Viersen.
Die nog steeds niet in HAFAS te vinden is....quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:24 schreef James1988 het volgende:
Ik zag net de excuus-Benelux rijden bij Lage Zwaluwe
quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Die nog steeds niet in HAFAS te vinden is....
Nu eindelijk reactie, echt een pareltje, mijn leven is compleet, een enorm bevredigend antwoordquote:Beste RET,
Sinds kort viel het mij op dat het lijkt alsof de poortjes bij de
metro wat langzamer open gaan.
Dit heb ik vooral gemerkt bij de poortjes op Rotterdam Centraal. Vanaf
de stationshal naar beneden de 1e set poortjes onder de roltrap.
Lijkt dit maar zo of zijn ze echt wat trager?
Vanmorgen hoorde ik er ook 3 anderen erover, dus vandaar dit mailtje.
Met vriendelijke groet,
<naam>
quote:Geachte heer <naam>,
Hierbij reageren wij op uw vraag of de poortjes langzamer open gaan.
Volgens de betreffende afdeling is er aan de instellingen van de poortjes niets veranderd. De snelheid van het openen en sluiten van de poortjes is dus niet veranderd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Als u nog andere vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met het RET Klant Contact Center. Bezoek onze website www.ret.nl .
Met vriendelijke groet,
Ah, dat verklaart ook de grote hoeveelheid badslippers die mijn retourtje Deventer-Enschede gisteravond vertraagden heen en terug...quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Oeehh zag ie er anders uit?
Er is gisteravond een badslipperexpress ontspoord nabij Emmerich. Voorlopig worden ICE omgeleid via Eindhoven evenals vele andere badslippers.
Alleen de offline editie niet, diegene waar Fles en ik op Geilen....quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is 'm toch echt
SBB kent hem:
[ afbeelding ]
ÖBB's Scotty ook:
[ afbeelding ]
Dat draait allemaal op HAFAS.![]()
Volgens de RET ben je gekquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:22 schreef Monopoly het volgende:
Op 12 Februari stuurde ik dit naar de RET :
[..]
Nu eindelijk reactie, echt een pareltje, mijn leven is compleet, een enorm bevredigend antwoord_!
[..]
hoorde dat het een gebroken as bij een locomotief was?quote:Op donderdag 21 februari 2013 08:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Geen spat veranderd
[..]
Dan zal het wel lekker druk zijn in Venlo, allemaal in de wacht voor dat grotendeels enkelsporig lijntje Venlo - Viersen.
Een superbelangrijke vraag, maar je krijgt toch antwoord. Netjes, toch? Ze nemen toch de moeite na te vragen en alles....quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:22 schreef Monopoly het volgende:
Op 12 Februari stuurde ik dit naar de RET :
[..]
Nu eindelijk reactie, echt een pareltje, mijn leven is compleet, een enorm bevredigend antwoord_!
[..]
CNL had last van een aspot in een rijtuig.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat het een gebroken as bij een locomotief was?
Een warmgelopen aspot bij een nachttrein lees ik op somda..quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoorde dat het een gebroken as bij een locomotief was?
ah, dus geen badslipperexpresquote:Op donderdag 21 februari 2013 09:42 schreef b2py het volgende:
[..]
CNL had last van een aspot in een rijtuig.
komt vast door de stop te Zaandam die je over mocht slaanquote:Op donderdag 21 februari 2013 10:19 schreef b2py het volgende:
Ik weet nou niet of ik blij moet zijn of moet huilen. Uiteindelijk met 5 minuten vertraging aangekomen op Amstel na omgeleid te zijn. Teveel speling gewoon..
Beetje laat, maar goed. Volgens mij roept Network Rail ook altijd om als er een niet-stoppende trein langs het perron rijdt. Tenminste op Beckenham Junction (toen ik daar nog woonde) wel. Dan hoorde ik altijd "Ladies and Gentleman, Please stand well away from the edge of Platform 1. The approaching train is not scheduled to stop at this station." of soms ook "Please stand back from the platform edge. The train now approaching Platform 1 does not stop here."quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat zouden ze hier bij Prorail van vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |