twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:27:21#ICBerlijn 241: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 17:02 kan door een wisselstoring niet verder rijden dan Zwolle. Reizigers gaan vanaf (1/2) reageer retweet
Ook mooi klaar mee..twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:27:20Zwolle verder met bestelde bussen naar Osnabrück. Informeer bij één van onze medewerkers. (2/2) reageer retweet
Rappe mannen!twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:30:43Tilburg-Breda: De wisselstoring is verholpen, er gaan weer treinen rijden. http://t.co/z23egl7C #TbBd reageer retweet
ik mis ietsquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Beeld van de 76 102 op de Betuweroute
http://www.railcolor.net/(...)id=4578&action=dview
Kan me best voorstellen, is ook niet niks natuurlijkquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Godver; ook al kende ik die mensen van dat treinongeval niet... Het laat me toch niet koud!
Nog erger, ding staat op perronloze spoor 11 te Zwolle..quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:29 schreef zoem het volgende:
Gaat lekker met de internationale treinen![]()
precies. Zoiets is zonde.quote:
De slagbomen die werden getoond leken wel van ons perron te komen en ik dacht evenquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan me best voorstellen, is ook niet niks natuurlijk
We hebben weer een Red Spiderquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet!![]()
Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer...![]()
is een goed rangeerspoor moet ik zeggen. Er wordt via dat spoor wat afgereden ...quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog erger, ding staat op perronloze spoor 11 te Zwolle..
Welke trein hebben we het nu over?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog erger, ding staat op perronloze spoor 11 te Zwolle..
IC Berlijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:40 schreef Viezze het volgende:
[..]
Welke trein hebben we het nu over?
Rijdt niet verder dan Zwolle. Vanaf daar rijden er bussen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:44 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dus die gaat via Zwolle, maar stopt er niet
Gaat lekker dus daarquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:45 schreef zoem het volgende:
[..]
Rijdt niet verder dan Zwolle. Vanaf daar rijden er bussen.
Landelijk ja. Hier rijden ze op 50%.quote:
en lokettistenquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:42 schreef lyolyrc het volgende:
Misschien moeten ze voortaan niet alleen de treinen behandelen met anti-ijsmiddel, maar ook de wissels.
Dit gaat toch totaal nergens meer over...quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten.
en hier op 3 %quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Landelijk ja. Hier rijden ze op 50%.
Krankzinnig. En dan hebben we nog geen meter gereden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Nou jongens, ik heb ze. 5 supersavers (¤ 23 per persoon), 2 supplementen (¤ 4 per persoon) en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten. Totaal ¤ 145,50.
Maar wat een gedoe zeg. Het begon al met het bonnetje met het wachtnummer erop, lettertype Comic Sans MS. Vervolgens moest ik tot 3 keer toe aangeven wat ik nou wilde aan tickets, en daarna kwam de lokettist nog eens aan met "Ik weet niet zeker of ik jullie wel bij elkaar kan zetten, of zelfs maar in hetzelfde rijtuig."
Maar met veel vieren en vijven is het de lokettist gelukt: op 26 januari gaan we met z'n zevenen met Fyra 9228 van Amsterdam naar Antwerpen. Allemaal in rijtuig 36, aan tafelplaatsen. Zitplaatsnummers 92, 93, 94, 97, 98, 101 en 105.
enquote:Van: NOORDERKEMPEN
Naar: MAASTRICHT (NL)
GO PASS 1 NAAR MAASTRICHT
2e klas
Heenreis op 26/01/2013
quote:Van: ZONE ANTWERPEN
Naar: NOORDERKEMPEN
STANDAARDBILJET
VOLWASSENE
2e klas
Heenreis op 26/01/2013
Als je een brief aan de klantenservice schrijft, krijg je dat terug. Heb ik ook al eens gehad met een ander kaartje.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten.
Ja, Go Pass 1 Maastricht enkel online te koop.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:57 schreef dennistd het volgende:
Even checken: als het goed is heb ik nu dus nog nodig voor de reis Antwerpen-Noorderkempen-Maastricht:
[..]
en
[..]
Ik zie geen jongerentarief daar hoor?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, Go Pass 1 Maastricht enkel online te koop.
Maar voor Zone Antwerpen-Noorderkempen kan je toch tegen Jongerentarief aanschaffen (of schat ik je te jong?)
Oh, naja. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zie geen jongerentarief daar hoor?
quote:Treinentopic #504: Code Toverbal
Dus ik zit er voorlopig niet ver naastquote:De weerbureaus verwachten ook de komende dagen winters weer. De kans is daarom aanwezig dat ook na morgen volgens een aangepaste dienstregeling wordt gereden.
Topper!quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Nou jongens, ik heb ze. 5 supersavers (¤ 23 per persoon), 2 supplementen (¤ 4 per persoon) en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten. Totaal ¤ 145,50.
Maar wat een gedoe zeg. Het begon al met het bonnetje met het wachtnummer erop, lettertype Comic Sans MS. Vervolgens moest ik tot 3 keer toe aangeven wat ik nou wilde aan tickets, en daarna kwam de lokettist nog eens aan met "Ik weet niet zeker of ik jullie wel bij elkaar kan zetten, of zelfs maar in hetzelfde rijtuig."
Maar met veel vieren en vijven is het de lokettist gelukt: op 26 januari gaan we met z'n zevenen met Fyra 9228 van Amsterdam naar Antwerpen. Allemaal in rijtuig 36, aan tafelplaatsen. Zitplaatsnummers 92, 93, 94, 97, 98, 101 en 105.
ja dat zeg ik. Reken maar op "Minstens tot na het weekendquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:08 schreef zoem het volgende:
Uit de NS-mail:
[..]
Dus ik zit er voorlopig niet ver naast
Ik stuitte vanmiddag op een journaalfilmpje uit 1979 over de beruchte winter van 1979, als we zoiets krijgen welke code krijgen we dan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Zul je zien dat deze winterse ellende tot minstens eind januari duurt. Als jullie Fyra op de 26e opgeheven wordt ben je en 145 euro kwijt en kan het hele reisplan de prullebak in....
Zesvoudig uitprinten dus.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:11 schreef James1988 het volgende:
Als die Fyra op de 26e niet gaat moeten we dus als de wiedeweerga naar het loket en kostenloos omboeken voor de Thalys. De eerstvolgende Fyra na de onze gaat immers 2 uur later, dus kunnen we volgens de NMBS de Thalys wel nemen.
Volledig filmpjequote:Op woensdag 16 januari 2013 20:13 schreef bork het volgende:
[..]
Ik stuitte vanmiddag op een journaalfilmpje uit 1979 over de beruchte winter van 1979, als we zoiets krijgen welke code krijgen we dan?
http://player.nos.nl/nos/(...)59410&bufferlength=5
bij 1.23 zien we een ingesneeuwd station Visvliet.
Ligt de Euromax niet op de 'oude' maasvlakte? Je komt er nu alleen wel via de nieuwe maasvlakte, omdat het oude trace over wat nu de ingang van de tweede maasvlakte is liep. Wel mooi trouwens zo'n rolbrugquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:09 schreef Monopoly het volgende:
Leuk ritje vandaag gehad. Vanaf de RSC terminal op de Waalhaven Zuid naar de ECT terminal op de Maasvlakte gereden. Trein daar na aankomstcontrole achter gelaten en lege wagons vanaf de terminal naar de Euromax op Maasvlakte 2 gereden over het "nieuwe" spoor. Bij de Euromax via een traverse weer omgelopen, andere trein opgepakt. Via de ECT terug richting Waalhaven.
Met het zonnetje en de sneeuw was het een prachtige rit. Jammer genoeg heb ik mijn nieuwe telefoon nog niet, waardoor ik geen foto's heb kunnen maken.
Dit kan maar zo kloppen. Ik ben er 1 keer eerder geweest, over het oude tracé ja. Dat was aan het einde van een zeer lange nachtdienst, en ik zat als passagier in een nogal warme loc toendertijd. Dus ik weet het niet meer zo goedquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ligt de Euromax niet op de 'oude' maasvlakte? Je komt er nu alleen wel via de nieuwe maasvlakte, omdat het oude trace over wat nu de ingang van de tweede maasvlakte is liep. Wel mooi trouwens zo'n rolbrug
Toen ik vanmiddag rond 17.15 op Rotterdam stond was het ook een chaos van heb ik jou daar. Gelukkig reed er nog wel wat. Maar wat reed, was veels te kort. IC Venlo viel uit ivm kapotte bovenleiding. Mensen konden dan wel naar Roosendaal. Heel perron 5 stond echt stampvol, komen ze met een SLT aanzettenquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:27 schreef b2py het volgende:
Als ik zo de verhalen lees gedurende de dag, hadden we vanochtend gewoon een trein melt-down in 's-Hertogenbosch. Treinen konden niet meer binnenkomen of vertrekken. Totale chaos. Het probleem heeft zich verplaatst van Amsterdam en Utrecht naar 's-Hertogenbosch.
Even voor de duidelijkheid onze zitplaatsen groen gemaakt:quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Maar met veel vieren en vijven is het de lokettist gelukt: op 26 januari gaan we met z'n zevenen met Fyra 9228 van Amsterdam naar Antwerpen. Allemaal in rijtuig 36, aan tafelplaatsen. Zitplaatsnummers 92, 93, 94, 97, 98, 101 en 105.
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.quote:
Dat ding zal vast niet afgeladen vol zitten verwacht ikquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid onze zitplaatsen groen gemaakt:
[ afbeelding ]
ICRm dusquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.
Die bedoelde ik jaquote:
de "Golden Seats"quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die bedoelde ik jaDie zagen er overigens wel prima uit. Nog met stoffen bekleding ipv leer-achtig spul.
En tickets voor een vlucht Maastricht Schiphol zijn ook weer te koop. Als ik in Limburg zou wonen en vanaf Schiphol moet vliegen zou ik het wel weten, zeker met de ellende in de Schipholtunnel de hele tijd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:20 schreef James1988 het volgende:
'Dag Fyra, ik ga met het vliegtuig naar Amsterdam'
Dat was het beste wat mogelijk was? Geloof er de bliksem vanquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid onze zitplaatsen groen gemaakt:
[ afbeelding ]
Rijden nog aardig wat omlopen tussen Den Haag C en Venlo met ICRm, dus misschien loop je ze altijd net mis?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:40 schreef Monopoly het volgende:
Uitstervend ras volgens mij. Kom ze weinig meer tegen. Nu reis ik eigenlijk alleen in de weekenden buiten mijn reguliere traject (Den Haag Moerwijk - Schiedam/Rotterdam Centraal). Dat wordt enkel gereden met een SLT en in hoge uitzondering met een Darretje.
Oh wacht het valt wel mee. Groepje van 5 en twee man tegenover elkaar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was het beste wat mogelijk was? Geloof er de bliksem van
En als op 91, 95 of 96 twee lieve mensen zitten vragen we lief of ze willen ruilenquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wacht het valt wel mee. Groepje van 5 en twee man tegenover elkaar.
Ik hoef niet zo vaak naar het zuiden toequote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijden nog aardig wat omlopen tussen Den Haag C en Venlo met ICRm, dus misschien loop je ze altijd net mis?
Tussen Holland Spoor en Rotterdam/Schiedam kan je ze wel treffenquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo vaak naar het zuiden toe
volgens mij rijden ze in de weekenden veel minderquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijden nog aardig wat omlopen tussen Den Haag C en Venlo met ICRm, dus misschien loop je ze altijd net mis?
Dan ga ik het nog eens overwegen om iets eerder de deur uit te stappen en in de tram te blijven zitten of de sprinter naar Den Haag Hollands Spoor te pakken vanaf Moerwijk, en zo door naar Rotterdam Centraalquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Tussen Holland Spoor en Rotterdam/Schiedam kan je ze wel treffen
Lelystad-Almere Buiten. Dus dat is maar een heel klein stukje Hanze- (of eigenlijk Flevolijn). En ook nog eens het stuk wat volslagen verbaggerd is door prachtig teamwork van NS en Connexxionquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:34 schreef Zyron het volgende:
Reist iemand hier dagelijks over de Hanzelijn? Ik ben voor school bezig met een artikel erover en alle hulp is welkom..
In eerste instantie wist degene achter de balie me niet eens te garanderen dat we in hetzelfde rijtuig zouden komen te zitten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was het beste wat mogelijk was? Geloof er de bliksem van
Wat een flauwekul zeg. We hebben het nou niet bepaald over de populairste trein aan deze kant van de dampkring, of welquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
In eerste instantie wist degene achter de balie me niet eens te garanderen dat we in hetzelfde rijtuig zouden komen te zitten.
Maar die boekingsmodule kan je toch niet zeggen welke stoelen je wilt hebben? Dat zien ze toch pas 'achteraf'?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg. We hebben het nou niet bepaald over de populairste trein aan deze kant van de dampkring, of wel
Werkt dat ook zo bij Thalys?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar die boekingsmodule kan je toch niet zeggen welke stoelen je wilt hebben? Dat zien ze toch pas 'achteraf'?
Ja, zo incompatibel is dat systeem.
Na een dag werken (omstreeks 17:54) tref ik in Tilburg altijd een stam ICRm richting Den Haag CS.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo vaak naar het zuiden toe
is niet eens een gek idee. Werkt in de bioscopen perfectquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
als ze nou het systeem van pathe gebruiken ofzo... bioscoop en trein hebben beide stoelen
Ja dat is de IC vanuit Venlo naar Den Haag CS. Die stam rijdt alleen maar op en neer naar Venlo volgens mij.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:58 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Na een dag werken (omstreeks 17:54) tref ik in Tilburg altijd een stam ICRm richting Den Haag CS.
Ondervind je door de nieuwe DRGL ook extra reistijd nu de stop in Almere Buiten is vervallen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lelystad-Almere Buiten. Dus dat is maar een heel klein stukje Hanze- (of eigenlijk Flevolijn). En ook nog eens het stuk wat volslagen verbaggerd is door prachtig teamwork van NS en Connexxion.
het is samen met Zwolle - Roosendaal nog de enige lijn waar het spul planmatig rijdtquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat is de IC vanuit Venlo naar Den Haag CS. Die stam rijdt alleen maar op en neer naar Venlo volgens mij.
Voor mij is het een combinatie met de bus van Connexxion die zes minuten later is. Daardoor sta ik nu 's ochtends 25 minuten op Lelystad (want geen kwartiersdienst meer naar Buiten). Terugweg is krap, maar haal ik meestal wel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Zyron het volgende:
[..]
Ondervind je door de nieuwe DRGL ook extra reistijd nu de stop in Almere Buiten is vervallen?
Thanks. Is het voor werk of studie? (laatste vraag)quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor mij is het een combinatie met de bus van Connexxion die zes minuten later is. Daardoor sta ik nu 's ochtends 25 minuten op Lelystad (want geen kwartiersdienst meer naar Buiten). Terugweg is krap, maar haal ik meestal wel.
Dus effectief een half uur extra reis/wachttijd met bij meer dan vijf minuten vertraging op de terugweg nog een bonus half uur. Niet echt een verbetering, nee.
Ja ik. Maar dat filmpje had je al gezienquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand trouwens nog flinke vonkentrekkers gezien afgelopen dagen?
Werk. Ben mede hier gaan werken omdat de OV-verbinding zo goed was. Nu wordt het toch de auto. En dat alles zodat de IC 2 minuten sneller zou zijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:03 schreef Zyron het volgende:
[..]
Thanks. Is het voor werk of studie? (laatste vraag)
Die IC die in Zwolle eerst 12 minuten stilgestaan heeft bedoel je?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Werk. Ben mede hier gaan werken omdat de OV-verbinding zo goed was. Nu wordt het toch de auto. En dat alles zodat de IC 2 minuten sneller zou zijn.
Bij tgv-europe kan je zelfs stoel/rijtuigvoorkeur aangeven dacht ik. Bij Hispeed niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
Jazeker. Zaterdag in Mönchengladbach en Krefeldquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand trouwens nog flinke vonkentrekkers gezien afgelopen dagen?
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
Ze zei letterlijk "bij Thalys kan ik dat zo opgeven, bij Fyra volgens mij niet".quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helder verhaal, dank jequote:Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef Rostkreuz het volgende:
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:
4 personen met hetzelfde tariefsoort, bijvoorbeeld NoFlex boek je per 4 personen in en zitten altijd bij elkaar.
Een treinrit is een filmtijd en een rijtuig een zaalquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet eens een gek idee. Werkt in de bioscopen perfect
Gebeurt vaker hoor, als mensen slecht zicht hebben omdat ze verblind worden door laagstaande zon bijvoorbeeld. EN laagstaande zon, dat gebeurt nogal eens in de winter. Dan hoeft het maar op een ongunstige plaats te zijn en er is grote kans op zoiets.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Little_Dolls het volgende:
Volgens de reacties van de buurtbewoners waar het ongeval is gebeurd (op een krantenwebsite), "zie je het allemaal niet goed" en de bel zou ook niet altijd werken.
Hoe is dat nu toch mogelijk?! Je zult het zien; er zal maar weer iets aan veranderen als er nog meer mensen aan verongelukken!
Nou dan ken je NSH nog nietquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Een treinrit is een filmtijd en een rijtuig een zaalIk zie geen problemen
Maar WEL toeslagvrijquote:Ook vertoonde de Fyra-dienst op zowel de trajecten Amsterdam - Breda als Amsterdam - Brussel een bedroevend resultaat met hoge uitval en langdurige vertragingen.
thanks!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:
4 personen met hetzelfde tariefsoort, bijvoorbeeld NoFlex boek je per 4 personen in en zitten altijd bij elkaar.
In dit geval boek je personen in met verschillende tariefsoorten, tariefsoort supersaver en tariefsoort supplement. Het reserveringststeem vind dit conplex (hilariteit) en geeft een foutmelding. De medewerker heeft dan 2 mogelijkheden:
1- Snelste mogelijkheid. Alle supersaver personen inboeken , daarna in een nieuw dossier de suplementen personen inboeken - gevolg niet iedereen zit bij elkaar.
2- Langzaamste mogelijkheid. Per persoon een reservering maken, en daarbij het stoelnummer aangeven welke gewenst is.
De gemiddelde HiSpeed baliemedewerker kiest voor optie 1 terwijl ds klant optie 2 zou willen
Klopt, maar die is wel een stukje korter. Ik had hem maandagmiddag nog, is weer eens wat anders dan ICMm of SLT.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is samen met Zwolle - Roosendaal nog de enige lijn waar het spul planmatig rijdt
Die ja. Ik ben het verder wel met je mening over Almere Buiten eens hoor, maar de mensen die je daar de trein uitpest komen nooit meer terug maar die 2 minuten die je bespaart door er niet te stoppen trekt echt geen nieuwe mensen aan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die IC die in Zwolle eerst 12 minuten stilgestaan heeft bedoel je?
klopt. scheelt drie bakjes tov de IC Den Haag - Venlo. Kan ook niet anders, want niet alle perrons zijn voldoende lang én het is een rustigere treinlijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:18 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Klopt, maar die is wel een stukje korter. Ik had hem maandagmiddag nog, is weer eens wat anders dan ICMm of SLT.
Daar heb je wat aan als hij niet rijdt.quote:
Is er iets waar je geen mening over hebt?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Huh? Heb ik een mening over Almere Buiten?
Blijkbaarquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Is er iets waar je geen mening over hebt?
Ik meen me te herinneren dat je dat stelletje stenen geen IC-station waard vond.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Huh? Heb ik een mening over Almere Buiten?
En datquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Is er iets waar je geen mening over hebt?
Eerst een rooie kop van de koorts, nu een rooie kop van de woede.quote:
Dat zal wel goedkomen, NS meldtquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Zul je zien dat deze winterse ellende tot minstens eind januari duurt. Als jullie Fyra op de 26e opgeheven wordt ben je en 145 euro kwijt en kan het hele reisplan de prullebak in....
Maar daar hebben we de 26e geen moer aan..quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Dat zal wel goedkomen, NS meldt
Gedurende de hele dag rijden er frequent NS-bussen tussen Breda en Antwerpen op 16 en 17 januari 2013. Indien u liever op een andere dag wilt reizen dan is het mogelijk uw ticket te annuleren of om te boeken ongeacht de tariefvoorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij uw oorspronkelijk aankooppunt.
ik denk helaas dat het eerste sneller over gaat dan het tweede ...quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:30 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerst een rooie kop van de koorts, nu een rooie kop van de woede.
Ja, ik knap op. Maar langzaam.
Dan rijden ze speciaal voor jullie ook vast wel bussenquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar daar hebben we de 26e geen moer aan..
Dus als ik toevalligerwijs mijn tickets heb gekocht aan de balie van het station in Groningen, dan moet ik ook DAAR heen om mijn tickets te annuleren of om te boeken?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:32 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Dat zal wel goedkomen, NS meldt
Gedurende de hele dag rijden er frequent NS-bussen tussen Breda en Antwerpen op 16 en 17 januari 2013. Indien u liever op een andere dag wilt reizen dan is het mogelijk uw ticket te annuleren of om te boeken ongeacht de tariefvoorwaarden. U kunt hiervoor terecht bij uw oorspronkelijk aankooppunt.
Nee, dat niet. Als je je ticket bij Hispeed gekocht hebt, kan je bij Hispeed terecht. Als je bij NMBS hebt gekocht, kan je bij NMBS terecht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dus als ik toevalligerwijs mijn tickets heb gekocht aan de balie van het station in Groningen, dan moet ik ook DAAR heen om mijn tickets te annuleren of om te boeken?
Lekker als ik een dag vantevoren met al die sores besluit om niet te gaan en in Den Haag sta.
Optare!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:44 schreef Rostkreuz het volgende:
[ afbeelding ]
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestand:Frysker_bus_01.JPG
Moet voldoende zijn voor alle reizigers
'Geluksvogel!'quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Nou, met 55 minuten vertraging toch nog in Deventer aangekomen. De verstoring tussen Zutphen en Deventer was gelukkig voorbij, vanaf Arnhem kon ik dus rustig in de trein naar Deventer stappen.
twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Ik ben slecht ingelicht.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ziet er toch echt anders uit
quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:47 schreef b2py het volgende:
[..]
'Geluksvogel!'twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 21:44:44Arnhem-Dieren: geen treinen door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #AhDr reageer retweet
Niet dagelijks, maar tweewekelijks. Als ik je kan helpen DM dan maar even, beter dan hierquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:34 schreef Zyron het volgende:
Reist iemand hier dagelijks over de Hanzelijn? Ik ben voor school bezig met een artikel erover en alle hulp is welkom..
Doe ik in Amsterdam ook, en zit meestal alleen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:46 schreef Ireyon het volgende:
Wat betreft jullie zitplaatsen in Fyra: ik heb het idee dat de trein gewoon wordt ingevuld van rijtuig 38 -> 34 in die volgorde. Elke keer als ik erin zit, zit al het volk aan de uiteindes en zijn de middelste rijtuigen zo goed als leeg. Dus als het druk is zou ik gewoon lekker naar 2 rijtuigen verderop verkassen
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in de tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.
quote:Strukton Rail (@StruktonRail) tweeted at 9:34 PM on Wed, Jan 16, 2013:
Het is flink bikkelen om de wissels sneeuwvrij te houden. Dank aan de mannen die dat toch maar weer doen! http://t.co/wRGhYNTz
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:02 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Maakt niets uit als hij er voorbij had gestaan. Je kan bijna in heel Nederland in de eerste sectie voorbij het sein staan en het dan alsnog met ROZ bedienen, ook al ben je net in tegengestelde richting aan komen rijden. Die voorziening is ooit bedacht om (te lange) kerende treinen die de laatste sectie niet kunnen vrijrijden toch een veilig sein te kunnen geven bij vertrek in tegengestelde richting. Het zit overal, bij elk sein, maar volgens mij weet bijna niemand dat het kan...
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.quote:
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit? Moldavië? je ZOU natuurlijk gewoon overal automatische wisselverwarming kunnen aanleggen. Dan heb je al dat gezeik niet en hoef je je ook niet aan te stellen.
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar rangeert Arriva toch niet met meer dan een GTW 2/8 naar toe?
Ja dat snap ik ook welquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Volgens mij was het bedoeld als positief bericht tussen alle gezeik. Die mannen in het spoor hebben natuurlijk geen invloed op de besluitvorming in de ivoren torens, maar gaan wel gewoon de boel ontdooien om het geheel aan de gang te houden.
plus 2 powerpacks danquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ehm... ik gebruik het bijna dagelijks op spoor 50 in Groningen.
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daar gaan dagelijks rangeerdelen van vijf bakken naar toe.
Ben jij ook TRDL?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:22 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...
Met een schep en een bezem en een brander.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Had de gemiddelde hc toen niet gewoon een gasbrander in plaats van een railpocket. Branden ze de wissels toen niet gewoon zelf ijsvrij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een schep en een bezem en een brander.
Gauw spoor in rennen als de trein was geweest, schoonmaken die handel en vooral erg goed uitkijken.
Toen hadden we ook nog op ieder wisselcomplexje een groep mannen staan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollen
Nee, dus mijn referentiekader is wat de betreft beperktquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Anno1982 op 16-01-2013 22:50:33 ]
Oh die advocaat, die kennen we jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
Toch wel via Facebook hè? Mooie platen trouwens b2py.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellenquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Overigens staan er voor de liefhebbers in Bressoux enkele afgedankte klassiekjes terzijde!
Nee, die zijn inmiddels weg. Daarom viel het me ook op. Ik heb er vandaag een stuk of 5 andere reizigersstellen zien staan, waarvan minimaal 1 treinstel in tweeën is gedeeld.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellen
Nee hoor. 1a moet wel via Niemeijer, maar de rest doen we het liefst via 50. Pas met 6 bakken moeten we wel naar Niemeijer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?
Snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm weersomstandigheden, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Bij Thalys reed alles wel (r. A'dam), maar ook hier was elke trein vertraagd (gem. 32 min).
Hoopgevende cijfers!quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag 45% uitval en de BeneluxFyras die wél reden hadden gemiddeld 53 min. vertraging.
Uitval om grotere problemen te voorkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 06:45 schreef zoem het volgende:
Grrr![]()
De IC adam had eerst +20, maar nu halen ze de trein er gewoon uit. En dan denk je extra vroeg op te staan om die ellende voor te zijn...
Ze beginnen vandaag waar ze gisteren zijn geëindigd: de eerste Fyra van de dag (9201) is opgeheven. Ook is hetzelfde koppeltje (3 treinparen) opgeheven.quote:
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:18 schreef zoem het volgende:
Door de rijp hoor je de pantograaf langs de bovenleiding schuren. Het is wachten op de eerste kapotte bovenleiding voor vandaag.
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:00 schreef b2py het volgende:
[..]
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik zal volgende week dinsdag eens kijken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, dan is het wel nieuw![]()
Wat rijdt er momenteel op Luik - Aken eigenlijk? Daar trof ik begin december nog 1 van de oudste nog rijdende klassiekjes
Het enige wat ik voelde was de enorme kou buitenquote:Op donderdag 17 januari 2013 07:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uitval om grotere problemen te voorkomen.
Voel je geen gigantische dankbaarheid dat ze dergelijke beslissingen durven te nemen?
Ik had het gelezen over die wissels ja. Maar stel 50% valt in storing, is dat dan niet teveel voor de storingsploegen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.
Aardige kerel, doet goed werk. Beetje NS(H) voor lul zetten op het internet. Het lijkt verdomme wel vrijheid van meningsuiting...quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh die advocaat, die kennen we ja
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de handquote:U wilt weten of u tweede klas mag zitten met een eerste klas vervoerbewijs
Het is mogelijk dat de conducteur u verzoekt plaats te nemen in de eerste klas, als u daar een vervoerbewijs voor heeft, om de veiligheid. Hij mag u niet de tweede klas uitzetten. hij mag u ver verzoeken de tweede klas te verlaten.
Klopt, maar is wel veel effectiever dan rond rijden. En als je de stroom niet te ver opvoert kan het ook wat rustiger ontijzelen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat die schakeling de bovenleiding zwakker zou maken. Weet ik niet zeker
"om de veiligheid".quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eventjes tussendoor nog het antwoord van de NS op die 1e/2e-klas vraag:
[..]
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de hand
Als dat tuig van de 2e klas erachter komt dat er iemand van de 1e klas tussen ze zit wordt die gelynched?quote:
Joh laat zitten, die trein valt toch uitquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Heeft NSH gereageerd ja?quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.quote:
Via Twitter lijkt het alsof ze veel meer kunnen dan aan de balie, wat een sufkutten. James heeft het reserveringsnummer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:40 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.
Met een beetje geluk (rijdt de trein en) hebben we een wagon voor ons alleen.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat zitten, die trein valt toch uit
Je hebt DM.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:03 schreef Monopoly het volgende:
Kan je vanaf Den Haag Hollands Spoor (perron 1 - spoor 301) naar de Binckhorst zonder kop te maken op Den Haag CS ?
Volgens sporenplan wel, via sein nr 234 oversteken richting Den Haag Ypenburg.
Leuke discussie hier, ligt dat spoor naar beneden er dus nog ? Volgens een paar machinisten moet je wel naar CS om kop te maken.
quote:De Binckhorstboog is de verbindingsboog tussen station Den Haag HS en de spoorlijn Den Haag Centraal-Gouda, gelegen nabij het opstelterrein Binckhorst in Den Haag.
Deze spoorlijn wordt in de reguliere dienstregeling niet gebruikt voor reizigerstreinen, maar vooral voor leeg materieelritten tussen de Binckhorst en Den Haag HS. Ook omgeleide intercities van Rotterdam Centraal naar Gouda bij werkzaamheden maken er gebruik van.
Top. Dat dacht ik al ja. Vond het al onlogisch om nog eens kop te moeten maken bij de sjoelbak. Vooral met goederenvervoer erg onhandig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus)
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:18 schreef Toto69 het volgende:
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee.
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
Ik ook. Assendorp, prachtige spoorwijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
Met de Hanzelijn er bij is Zwolle alleen maar belangrijker geworden. Als Zwolle er uit ligt zijn een heleboel mensen niet blij. Alleen daarom al zouden ze eens die Zuiderzeelijn aan moeten leggen, al was het maar tot Heerenveen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden![]()
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Goed punt !quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goedquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goed
Ik ben niet op de hoogte van de prijzen voor teflon per meter in het illegale circuitquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
"Psst... 5 meter teflon strip kopuh?"
Zal wel een beetje meevallen toch
Het wordt steeds gekker.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..
Dat is niet gebeurd.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.
Misschien is het wel al rijdende gebeurd, "Knight Rider"-style.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is niet gebeurd.
Tenzij ze dat ergens tussen Amstel en Utrecht gedaan hebben!
Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:
Het wordt steeds gekker.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Geeeeeeeeen idee.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag?
Bij harder dan 100 vallen ze uit elkaar met deze vorst, dat wordt nu voorkomen. ofzo.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag?
Dan komt er teveel sneeuw in de stofzuigerzakquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Bij harder dan 100 vallen ze uit elkaar met deze vorst, dat wordt nu voorkomen. ofzo.
De tongquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:07 schreef lyolyrc het volgende:
Wat vriest er eigenlijk precies vast van wissels, de tong of het verstelmechanisme?
Nee het machinisme vriest ook vaak vast. De tong kan niet meer bewegen doordat het ijs er tussenvaltquote:
We proberen extra treinen te laten rijden naar Friesland, maar door de winter durven we het niet. Prop jezelf maar in een solo icm viertje..quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ocht-heel-groot.html
Lees: Bekrompen dienstregeling tot minimaal eind van de maand
het wordt wel steeds een grotere faal he. Denk je dat je het gehad hebt, komen ze weer met een nieuw dieptepuntquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:
Het wordt steeds gekker.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Zodat je tenminste snel kan controleren dat ns.nl er weer uit ligtquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Er is gelukkig ook positief nieuws, want Arriva heeft in al haar treinen in Noord-Nederland wifi geïnstalleerd en vanaf vandaag zou dat gratis internet beschikbaar moeten zijn
Snelheid ligt inmiddels al op 0.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 11:59:50GEEN #Fyra verkeer tussen Bxl en A’dam meer tot nader berichtReizigers met relatie 45xx tot A’penVanaf A’pen bussen tot Breda#nmbs reageer retweet
Lijkt erop alsof al het materieel defect is...quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:05 schreef b2py het volgende:
Snelheid ligt inmiddels al op 0.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 11:59:50GEEN #Fyra verkeer tussen Bxl en A’dam meer tot nader berichtReizigers met relatie 45xx tot A’penVanaf A’pen bussen tot Breda#nmbs reageer retweet
de norm is waarschijnlijk dat er geen meltdown is, maar op een aantal knooppunten verloopt het gewoon nog steeds niet soepelquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:07 schreef bork het volgende:
Wat is tegenwoordig de norm? citaat NS-woordvoerder "alles rijdt"
http://www.zie.nl/video/a(...)terweer/m1nz7hxf1bvc![]()
![]()
Ja hoor, wij welquote:Op donderdag 17 januari 2013 11:54 schreef b2py het volgende:
Ik hoop dat de 26e wel gereden kan worden, zou dat niet geregeld kunnen worden dat onze trein wel gereden gaat worden? Hebben we niet al zoveel macht?
Goed klote zoiets. Wel al die tijd mensen hoop geven dat er gedeeltelijk half misschien iets rijdt, en dan... oh nee toch niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:05 schreef b2py het volgende:
Snelheid ligt inmiddels al op 0.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 11:59:50GEEN #Fyra verkeer tussen Bxl en A’dam meer tot nader berichtReizigers met relatie 45xx tot A’penVanaf A’pen bussen tot Breda#nmbs reageer retweet
Alle Nederlandse twitteraccounts die daar wat over zouden willen melden, worden bedreigd denk ik. Met Stappenquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:28 schreef b2py het volgende:
Ook wel typerend dat een belgisch twitteraccount over een Nederlands prestigeproject meldt dat het hele verkeer is stilgelegd..
Dan ga ik mooi naar Frieslandquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:34 schreef dennistd het volgende:
Alles leuk en aardig met die elfstedentocht, maar toch hopelijk niet de 26e..
Gelukkig ligt er ook nog een hoop asfalt tussen Rotterdam en Antwerpenquote:Op donderdag 17 januari 2013 12:44 schreef James1988 het volgende:
Die kaartjes zijn supersavers, die zijn niet terugbetaalbaar. Behalve als er stront aan de knikker is dan
De reden voor het geheel stilleggen van het Fyra-verkeer zou kunnen komen doordat nog voor het middaguur 2 (!) V250's stuk zijn gegaan: trein 9221 (Brussel V 11:18) is niet verder gekomen dan Antwerpen, 9228 (Amsterdam V 10:41) is niet verder gekomen dan Rotterdam.
neuh. er ligt amper ijs in de meren en grote vaarten, dus met mazzel kan ie pas rond de 31e worden gehouden, als de tocht al doorgaat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:34 schreef dennistd het volgende:
Alles leuk en aardig met die elfstedentocht, maar toch hopelijk niet de 26e..
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 17-01-2013 om 13:25:29#Fyra Amsterdam-Brussel rijdt niet. De treinen kunnen niet tegen de winterse omstandigheden. reageer retweet
daar rijden klassieke motorstellen (Luik-Aken)quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik zal volgende week dinsdag eens kijken.
Ah, de V250 doet een SLeT'jequote:Op donderdag 17 januari 2013 13:39 schreef _serial_ het volgende:
twitter:Timbiels twitterde op donderdag 17-01-2013 om 13:25:29#Fyra Amsterdam-Brussel rijdt niet. De treinen kunnen niet tegen de winterse omstandigheden. reageer retweet
Wat denk jij? Wij betalen voor een dienst, die dienst wordt niet geleverd. Wij krijgen dan dus ons geld terug, dat is heel eenvoudig. Of zo'n kaartje nou supersaver heet of piet of kees of jaap.quote:Op donderdag 17 januari 2013 12:44 schreef James1988 het volgende:
Die kaartjes zijn supersavers, die zijn niet terugbetaalbaar. Behalve als er stront aan de knikker is dan
Of in elk geval gratis omgeboekt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat denk jij? Wij betalen voor een dienst, die dienst wordt niet geleverd. Wij krijgen dan dus ons geld terug, dat is heel eenvoudig. Of zo'n kaartje nou supersaver heet of piet of kees of jaap.
Dat weet ik wel, maar ik weet niet of het gerenoveerde varianten zijn (zoals die inmiddels naar Maastricht kachelen) of nog altijd van die antieke apparaten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:43 schreef greavy het volgende:
[..]
daar rijden klassieke motorstellen (Luik-Aken)
Als NSH de trein opheft krijgen we het geld wel terug. Als we nu zeggen "Nah, laat maar", dan niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat denk jij? Wij betalen voor een dienst, die dienst wordt niet geleverd. Wij krijgen dan dus ons geld terug, dat is heel eenvoudig. Of zo'n kaartje nou supersaver heet of piet of kees of jaap.
Ja dat snap ik. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze je tot het laatst in het ongewisse laten, terwijl ze zelf al veel eerder weten dat er niet gereden gaat worden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als NSH de trein opheft krijgen we het geld wel terug. Als we nu zeggen "Nah, laat maar", dan niet.
Is dat ook de reden dat de Thalys wordt omgeleid op Schiphol - Rotterdam 'op last van de politie'?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Hou je vast! Fyra van/naar Brussel is voorlopig stilgelegd voor onderzoek naar storingen!
De baan wordt geschouwd!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Begrijp ik nu goed dat de oorzaak in de infrastructuur wordt gezocht?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Hou je vast! Fyra van/naar Brussel is voorlopig stilgelegd voor onderzoek naar storingen!
De baan wordt geschouwd!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Kwestie van mogelijke oorzaken afstrepen denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat de oorzaak in de infrastructuur wordt gezocht?
Zal Thalys blij mee zijn met +60 minuten reistijd...quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Hou je vast! Fyra van/naar Brussel is voorlopig stilgelegd voor onderzoek naar storingen!
De baan wordt geschouwd!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Het betreft hier een integratie van systemen van veel verschillende leveranciers. Het kan een combinatie zijn die net niet lekker ligt bij de V250 en die wel goed werkt bij de Thalys. V160 komt niet op Breda - Antwerpen, dus die kun je niet meetellen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:13 schreef b2py het volgende:
Toch wel raar dat ze het met de FyraBenelux niet kan over de HSL maar dat de Thalys er geen problemen heeft, evenals de V160. Ik zou zelf dan gaan zoeken bij het treinstel, maar dat zal wel aan mij liggen.
Waarom rijden de V250's dan niet gewoon via Roosendaal?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het betreft hier een integratie van systemen van veel verschillende leveranciers. Het kan een combinatie zijn die net niet lekker ligt bij de V250 en die wel goed werkt bij de Thalys. V160 komt niet op Breda - Noorderkempen.
Maar wat ik begreep op twitter hebben ze alleen het stuk tussen Rotterdam en Hoofddorp stilgelegd. Daar wordt gemeld dat Thalys omrijdt tussen Schiphol en Rotterdam, niet tussen Rotterdam en Antwerpen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het betreft hier een integratie van systemen van veel verschillende leveranciers. Het kan een combinatie zijn die net niet lekker ligt bij de V250 en die wel goed werkt bij de Thalys. V160 komt niet op Breda - Antwerpen, dus die kun je niet meetellen.
Omdat ze dus defect zijn geraakt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom rijden de V250's dan niet gewoon via Roosendaal?
De Thalys moet er ook al langs.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom rijden de V250's dan niet gewoon via Roosendaal?
Rotterdam - Hoofddorp ligt stil ivm een zwaan ofzo. Breda - Noorderkempen ligt stil ivm onderzoek.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar wat ik begreep op twitter hebben ze alleen het stuk tussen Rotterdam en Hoofddorp stilgelegd.
Ohh ok..quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Thalys moet er ook al langs.
En er moet nog wel inzetbaar V250 zijn, die dingen gaan steeds stuk.
[..]
Rotterdam - Hoofddorp ligt stil ivm een zwaan ofzo. Breda - Noorderkempen ligt stil ivm onderzoek.
Jawel hoor, dit staat er:quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Wel raar dat het niet op NS.nl staat... De gehele HSL wordt niet bereden...
quote:Storingen en werkzaamheden op dit moment
Er zijn op dit moment geen storingen of werkzaamheden.
Die troep houdt gewoon een winterslaap. Probeer het in de zomer nog maar eens, als het hier wat Italiaanser is qua weer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Omdat ze dus defect zijn geraakt.
Mja, to be fair, dit is niet de eerste materieelsoort met winterproblemen (kuch SLT kuch). Alleen wordt de oorzaak dus gezocht in de infrastructuur kennelijkquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Die troep houdt gewoon een winterslaap. Probeer het in de zomer nog maar eens, als het hier wat Italiaanser is qua weer.. Nog nooit zulke onbetrouwbare troep meegemaakt, niet te geloven dit.
AnsaldoBreda neemt Amerikaanse vliegtuigbouwer over:quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mja, to be fair, dit is niet de eerste materieelsoort met winterproblemen (kuch SLT kuch). Alleen wordt de oorzaak dus gezocht in de infrastructuur kennelijk.
De wintermaatregelen bij de SLT's hebben goed gewerkt in ieder geval, dat concludeerden ze vorig jaar bij de winterchaos begin februari.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:54 schreef Monopoly het volgende:
Viel mij overigens op dat de SLT'jes goed doorreden. Amper gedonder gezien met die dingen.
Trokken ook lekker op.
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:54:44@AlexMedia Hier staat toch een en ander http://t.co/Ke2PCDfg reageer retweet
Het kan dus welquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
[..]
De wintermaatregelen bij de SLT's hebben goed gewerkt in ieder geval, dat concludeerden ze vorig jaar bij de winterchaos begin februari.
Een extra filter loste het probleem op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
[..]
De wintermaatregelen bij de SLT's hebben goed gewerkt in ieder geval, dat concludeerden ze vorig jaar bij de winterchaos begin februari.
Zeg dat welquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:56 schreef b2py het volgende:
HAHAH, wat een antwoord krijg je ook James op twittertwitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:54:44@AlexMedia Hier staat toch een en ander http://t.co/Ke2PCDfg reageer retweet
Die adviezen zijn helemaal om te huilen. "Maak gebruik van volgende Fyra"quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:56 schreef b2py het volgende:
HAHAH, wat een antwoord krijg je ook James op twittertwitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:54:44@AlexMedia Hier staat toch een en ander http://t.co/Ke2PCDfg reageer retweet
Zolang de gerenoveerde stellen met TBL1+ aan boord geen toelating hebben voor Duitsland zullen het die antieke apparaten wel zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:52 schreef J.B. het volgende:
of het gerenoveerde varianten zijn (zoals die inmiddels naar Maastricht kachelen) of nog altijd van die antieke apparaten.
stellen met TBL1+ mogen inmiddels naar Nederland doorkachelenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zolang de gerenoveerde stellen met TBL1+ aan boord geen toelating hebben voor Duitsland zullen het die antieke apparaten wel zijn.
De NMBS heeft er een beetje te laat aan gedacht dat het wel eens handig kon om toelating van TBL1+ te regelen in de buurlanden.
twitter:MartijnCoenen twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:17:36@nshispeed Hoe kan het dat de Fyra Brussel zoveel last heeft, maar TGV en ICE wel blijven rijden over HSL's, ook in NL (Thalys)? reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:15:52@MartijnCoenen Vanochtend hebben twee Fyra treinstellen schade opgelopen door het winterse weer. Daar ligt vooral de oorzaak. reageer retweet
twitter:MartijnCoenen twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:24:13@NSHispeed Dan kan het toch niet aan het weer liggen of aan de spoorbaan? Daarom mijn vraag, waarom heeft Fyra B er zo'n last van? reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:49:04@MartijnCoenen Aan het plaatwerk onder de trein is door het winterse weer schade ontstaan. Dit wordt nu nader onderzocht. reageer retweet
... om grotere problemen te voorkomenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we het nog niet over dat uur vertraging wat je oploopt. ALS ze sowieso zouden rijden
Plaatwerk? Wat? Aluminiumfolie of zo?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:49:04@MartijnCoenen Aan het plaatwerk onder de trein is door het winterse weer schade ontstaan. Dit wordt nu nader onderzocht. reageer retweet
Great, ik moet nog naar Utrecht vanavond. En erger, ik moet nog terug ookquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En Apeldoorn - Amersfoort ligt er weer uit.
Ik kan me wel iets bij de schade voorstellen, maar hoe kan een dergelijke constructie door de tests komen (heeft AB uberhaupt wel wat getest?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plaatwerk? Wat? Aluminiumfolie of zo?![]()
Hoe kan daar "door het winterse weer" schade aan ontstaan?
Oh, wat dan? We hebben het over spul wat gebouwd is om 250 km/h te kunnen rijden he.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik kan me wel iets bij de schade voorstellen,
alleen bij mooi weer getest natuurlijk en niet als er toevallig wat wit poeder lagquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik kan me wel iets bij de schade voorstellen, maar hoe kan een dergelijke constructie door de tests komen (heeft AB uberhaupt wel wat getest?).
Alleen bij stilstand lijkt me.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Die dingen zijn natuurlijk niet met 250 in een klimaatkamer getest denk ik?
Gewoon verplicht 2 weken rondscheuren in de alpen volgende keer..quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alleen bij stilstand lijkt me.
Lekker schreeuwen ja "De rekening sturen we rechtstreeks naar AnsaldoBreda"quote:
precies. Je kunt wel blijven roepen, maar belangrijker is dat de problemen opgelost worden. Het is echt beschamend zoals het nu gaatquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker schreeuwen ja "De rekening sturen we rechtstreeks naar AnsaldoBreda"![]()
a) die hebben geen rooie cent
b) die doen niet anders dan kraaien dat het aan de baan ligt
Heilloos pad dus.
Je zou haast gaan twijfelen of ze überhaupt met een V250 in een klimaatkamer zijn getest.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Die dingen zijn natuurlijk niet met 250 in een klimaatkamer getest denk ik?
Dat zijn ze, daar is videomateriaal van te vinden op YouTube.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je zou haast gaan twijfelen of ze überhaupt met een V250 in een klimaatkamer zijn getest.
Nou, gewoon flinke deuken in de plaatwerk door ijsbrokkenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, wat dan? We hebben het over spul wat gebouwd is om 250 km/h te kunnen rijden he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |