twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:27:21#ICBerlijn 241: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 17:02 kan door een wisselstoring niet verder rijden dan Zwolle. Reizigers gaan vanaf (1/2) reageer retweet
Ook mooi klaar mee..twitter:NSHispeed_info twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:27:20Zwolle verder met bestelde bussen naar Osnabrück. Informeer bij één van onze medewerkers. (2/2) reageer retweet
Rappe mannen!twitter:NS_online twitterde op woensdag 16-01-2013 om 19:30:43Tilburg-Breda: De wisselstoring is verholpen, er gaan weer treinen rijden. http://t.co/z23egl7C #TbBd reageer retweet
ik mis ietsquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:56 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Beeld van de 76 102 op de Betuweroute
http://www.railcolor.net/(...)id=4578&action=dview
Kan me best voorstellen, is ook niet niks natuurlijkquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:30 schreef Little_Dolls het volgende:
Godver; ook al kende ik die mensen van dat treinongeval niet... Het laat me toch niet koud!
Nog erger, ding staat op perronloze spoor 11 te Zwolle..quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:29 schreef zoem het volgende:
Gaat lekker met de internationale treinen![]()
precies. Zoiets is zonde.quote:
De slagbomen die werden getoond leken wel van ons perron te komen en ik dacht evenquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Kan me best voorstellen, is ook niet niks natuurlijk
We hebben weer een Red Spiderquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Uhoh... Ik moet creatief gaan doen om thuis te komen (nu in de trein Den Haag - Amersfoort)...
Geen treinen: Deventer - Olst, Deventer - Rijssen, Deventer - Zutphen. Wel van/ naar Apeldoorn, maar Apeldoorn - Amersfoort dan weer niet!![]()
Vanaf Utrecht is er nog 1 alternatieve route zonder bussen: Utrecht - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Deventer...![]()
is een goed rangeerspoor moet ik zeggen. Er wordt via dat spoor wat afgereden ...quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog erger, ding staat op perronloze spoor 11 te Zwolle..
Welke trein hebben we het nu over?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Nog erger, ding staat op perronloze spoor 11 te Zwolle..
IC Berlijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:40 schreef Viezze het volgende:
[..]
Welke trein hebben we het nu over?
Rijdt niet verder dan Zwolle. Vanaf daar rijden er bussen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:44 schreef Viezze het volgende:
[..]
Dus die gaat via Zwolle, maar stopt er niet
Gaat lekker dus daarquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:45 schreef zoem het volgende:
[..]
Rijdt niet verder dan Zwolle. Vanaf daar rijden er bussen.
Landelijk ja. Hier rijden ze op 50%.quote:
en lokettistenquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:42 schreef lyolyrc het volgende:
Misschien moeten ze voortaan niet alleen de treinen behandelen met anti-ijsmiddel, maar ook de wissels.
Dit gaat toch totaal nergens meer over...quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten.
en hier op 3 %quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Landelijk ja. Hier rijden ze op 50%.
Krankzinnig. En dan hebben we nog geen meter gereden.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Nou jongens, ik heb ze. 5 supersavers (¤ 23 per persoon), 2 supplementen (¤ 4 per persoon) en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten. Totaal ¤ 145,50.
Maar wat een gedoe zeg. Het begon al met het bonnetje met het wachtnummer erop, lettertype Comic Sans MS. Vervolgens moest ik tot 3 keer toe aangeven wat ik nou wilde aan tickets, en daarna kwam de lokettist nog eens aan met "Ik weet niet zeker of ik jullie wel bij elkaar kan zetten, of zelfs maar in hetzelfde rijtuig."
Maar met veel vieren en vijven is het de lokettist gelukt: op 26 januari gaan we met z'n zevenen met Fyra 9228 van Amsterdam naar Antwerpen. Allemaal in rijtuig 36, aan tafelplaatsen. Zitplaatsnummers 92, 93, 94, 97, 98, 101 en 105.
enquote:Van: NOORDERKEMPEN
Naar: MAASTRICHT (NL)
GO PASS 1 NAAR MAASTRICHT
2e klas
Heenreis op 26/01/2013
quote:Van: ZONE ANTWERPEN
Naar: NOORDERKEMPEN
STANDAARDBILJET
VOLWASSENE
2e klas
Heenreis op 26/01/2013
Als je een brief aan de klantenservice schrijft, krijg je dat terug. Heb ik ook al eens gehad met een ander kaartje.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten.
Ja, Go Pass 1 Maastricht enkel online te koop.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:57 schreef dennistd het volgende:
Even checken: als het goed is heb ik nu dus nog nodig voor de reis Antwerpen-Noorderkempen-Maastricht:
[..]
en
[..]
Ik zie geen jongerentarief daar hoor?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, Go Pass 1 Maastricht enkel online te koop.
Maar voor Zone Antwerpen-Noorderkempen kan je toch tegen Jongerentarief aanschaffen (of schat ik je te jong?)
Oh, naja. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zie geen jongerentarief daar hoor?
quote:Treinentopic #504: Code Toverbal
Dus ik zit er voorlopig niet ver naastquote:De weerbureaus verwachten ook de komende dagen winters weer. De kans is daarom aanwezig dat ook na morgen volgens een aangepaste dienstregeling wordt gereden.
Topper!quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Nou jongens, ik heb ze. 5 supersavers (¤ 23 per persoon), 2 supplementen (¤ 4 per persoon) en een hoerige ¤ 22,50 aan boekingskosten. Totaal ¤ 145,50.
Maar wat een gedoe zeg. Het begon al met het bonnetje met het wachtnummer erop, lettertype Comic Sans MS. Vervolgens moest ik tot 3 keer toe aangeven wat ik nou wilde aan tickets, en daarna kwam de lokettist nog eens aan met "Ik weet niet zeker of ik jullie wel bij elkaar kan zetten, of zelfs maar in hetzelfde rijtuig."
Maar met veel vieren en vijven is het de lokettist gelukt: op 26 januari gaan we met z'n zevenen met Fyra 9228 van Amsterdam naar Antwerpen. Allemaal in rijtuig 36, aan tafelplaatsen. Zitplaatsnummers 92, 93, 94, 97, 98, 101 en 105.
ja dat zeg ik. Reken maar op "Minstens tot na het weekendquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:08 schreef zoem het volgende:
Uit de NS-mail:
[..]
Dus ik zit er voorlopig niet ver naast
Ik stuitte vanmiddag op een journaalfilmpje uit 1979 over de beruchte winter van 1979, als we zoiets krijgen welke code krijgen we dan?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Zul je zien dat deze winterse ellende tot minstens eind januari duurt. Als jullie Fyra op de 26e opgeheven wordt ben je en 145 euro kwijt en kan het hele reisplan de prullebak in....
Zesvoudig uitprinten dus.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:11 schreef James1988 het volgende:
Als die Fyra op de 26e niet gaat moeten we dus als de wiedeweerga naar het loket en kostenloos omboeken voor de Thalys. De eerstvolgende Fyra na de onze gaat immers 2 uur later, dus kunnen we volgens de NMBS de Thalys wel nemen.
Volledig filmpjequote:Op woensdag 16 januari 2013 20:13 schreef bork het volgende:
[..]
Ik stuitte vanmiddag op een journaalfilmpje uit 1979 over de beruchte winter van 1979, als we zoiets krijgen welke code krijgen we dan?
http://player.nos.nl/nos/(...)59410&bufferlength=5
bij 1.23 zien we een ingesneeuwd station Visvliet.
Ligt de Euromax niet op de 'oude' maasvlakte? Je komt er nu alleen wel via de nieuwe maasvlakte, omdat het oude trace over wat nu de ingang van de tweede maasvlakte is liep. Wel mooi trouwens zo'n rolbrugquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:09 schreef Monopoly het volgende:
Leuk ritje vandaag gehad. Vanaf de RSC terminal op de Waalhaven Zuid naar de ECT terminal op de Maasvlakte gereden. Trein daar na aankomstcontrole achter gelaten en lege wagons vanaf de terminal naar de Euromax op Maasvlakte 2 gereden over het "nieuwe" spoor. Bij de Euromax via een traverse weer omgelopen, andere trein opgepakt. Via de ECT terug richting Waalhaven.
Met het zonnetje en de sneeuw was het een prachtige rit. Jammer genoeg heb ik mijn nieuwe telefoon nog niet, waardoor ik geen foto's heb kunnen maken.
Dit kan maar zo kloppen. Ik ben er 1 keer eerder geweest, over het oude tracé ja. Dat was aan het einde van een zeer lange nachtdienst, en ik zat als passagier in een nogal warme loc toendertijd. Dus ik weet het niet meer zo goedquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ligt de Euromax niet op de 'oude' maasvlakte? Je komt er nu alleen wel via de nieuwe maasvlakte, omdat het oude trace over wat nu de ingang van de tweede maasvlakte is liep. Wel mooi trouwens zo'n rolbrug
Toen ik vanmiddag rond 17.15 op Rotterdam stond was het ook een chaos van heb ik jou daar. Gelukkig reed er nog wel wat. Maar wat reed, was veels te kort. IC Venlo viel uit ivm kapotte bovenleiding. Mensen konden dan wel naar Roosendaal. Heel perron 5 stond echt stampvol, komen ze met een SLT aanzettenquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:27 schreef b2py het volgende:
Als ik zo de verhalen lees gedurende de dag, hadden we vanochtend gewoon een trein melt-down in 's-Hertogenbosch. Treinen konden niet meer binnenkomen of vertrekken. Totale chaos. Het probleem heeft zich verplaatst van Amsterdam en Utrecht naar 's-Hertogenbosch.
Even voor de duidelijkheid onze zitplaatsen groen gemaakt:quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:41 schreef James1988 het volgende:
Maar met veel vieren en vijven is het de lokettist gelukt: op 26 januari gaan we met z'n zevenen met Fyra 9228 van Amsterdam naar Antwerpen. Allemaal in rijtuig 36, aan tafelplaatsen. Zitplaatsnummers 92, 93, 94, 97, 98, 101 en 105.
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.quote:
Dat ding zal vast niet afgeladen vol zitten verwacht ikquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid onze zitplaatsen groen gemaakt:
[ afbeelding ]
ICRm dusquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Er stond een enorme trein (geduwd met 1700 en ICM rijtuigen, kan dat?) klaar, maar die werd doodleuk afgerangeerd... Ik liep de roltrap omhoog aan het perron er naast en zag dat hij geel-knipper kreeg, maar hij stond met de 1700 net voorbij het dwergseintje. Maar niet voorbij de las, dus hij kreeg netjes geel-knipper (rijden op zicht) naar emplacementje toe dus.
Die bedoelde ik jaquote:
de "Golden Seats"quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die bedoelde ik jaDie zagen er overigens wel prima uit. Nog met stoffen bekleding ipv leer-achtig spul.
En tickets voor een vlucht Maastricht Schiphol zijn ook weer te koop. Als ik in Limburg zou wonen en vanaf Schiphol moet vliegen zou ik het wel weten, zeker met de ellende in de Schipholtunnel de hele tijd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:20 schreef James1988 het volgende:
'Dag Fyra, ik ga met het vliegtuig naar Amsterdam'
Dat was het beste wat mogelijk was? Geloof er de bliksem vanquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid onze zitplaatsen groen gemaakt:
[ afbeelding ]
Rijden nog aardig wat omlopen tussen Den Haag C en Venlo met ICRm, dus misschien loop je ze altijd net mis?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:40 schreef Monopoly het volgende:
Uitstervend ras volgens mij. Kom ze weinig meer tegen. Nu reis ik eigenlijk alleen in de weekenden buiten mijn reguliere traject (Den Haag Moerwijk - Schiedam/Rotterdam Centraal). Dat wordt enkel gereden met een SLT en in hoge uitzondering met een Darretje.
Oh wacht het valt wel mee. Groepje van 5 en twee man tegenover elkaar.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was het beste wat mogelijk was? Geloof er de bliksem van
En als op 91, 95 of 96 twee lieve mensen zitten vragen we lief of ze willen ruilenquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wacht het valt wel mee. Groepje van 5 en twee man tegenover elkaar.
Ik hoef niet zo vaak naar het zuiden toequote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijden nog aardig wat omlopen tussen Den Haag C en Venlo met ICRm, dus misschien loop je ze altijd net mis?
Tussen Holland Spoor en Rotterdam/Schiedam kan je ze wel treffenquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo vaak naar het zuiden toe
volgens mij rijden ze in de weekenden veel minderquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Rijden nog aardig wat omlopen tussen Den Haag C en Venlo met ICRm, dus misschien loop je ze altijd net mis?
Dan ga ik het nog eens overwegen om iets eerder de deur uit te stappen en in de tram te blijven zitten of de sprinter naar Den Haag Hollands Spoor te pakken vanaf Moerwijk, en zo door naar Rotterdam Centraalquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Tussen Holland Spoor en Rotterdam/Schiedam kan je ze wel treffen
Lelystad-Almere Buiten. Dus dat is maar een heel klein stukje Hanze- (of eigenlijk Flevolijn). En ook nog eens het stuk wat volslagen verbaggerd is door prachtig teamwork van NS en Connexxionquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:34 schreef Zyron het volgende:
Reist iemand hier dagelijks over de Hanzelijn? Ik ben voor school bezig met een artikel erover en alle hulp is welkom..
In eerste instantie wist degene achter de balie me niet eens te garanderen dat we in hetzelfde rijtuig zouden komen te zitten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was het beste wat mogelijk was? Geloof er de bliksem van
Wat een flauwekul zeg. We hebben het nou niet bepaald over de populairste trein aan deze kant van de dampkring, of welquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
In eerste instantie wist degene achter de balie me niet eens te garanderen dat we in hetzelfde rijtuig zouden komen te zitten.
Maar die boekingsmodule kan je toch niet zeggen welke stoelen je wilt hebben? Dat zien ze toch pas 'achteraf'?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg. We hebben het nou niet bepaald over de populairste trein aan deze kant van de dampkring, of wel
Werkt dat ook zo bij Thalys?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar die boekingsmodule kan je toch niet zeggen welke stoelen je wilt hebben? Dat zien ze toch pas 'achteraf'?
Ja, zo incompatibel is dat systeem.
Na een dag werken (omstreeks 17:54) tref ik in Tilburg altijd een stam ICRm richting Den Haag CS.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:45 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik hoef niet zo vaak naar het zuiden toe
is niet eens een gek idee. Werkt in de bioscopen perfectquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
als ze nou het systeem van pathe gebruiken ofzo... bioscoop en trein hebben beide stoelen
Ja dat is de IC vanuit Venlo naar Den Haag CS. Die stam rijdt alleen maar op en neer naar Venlo volgens mij.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:58 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Na een dag werken (omstreeks 17:54) tref ik in Tilburg altijd een stam ICRm richting Den Haag CS.
Ondervind je door de nieuwe DRGL ook extra reistijd nu de stop in Almere Buiten is vervallen?quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lelystad-Almere Buiten. Dus dat is maar een heel klein stukje Hanze- (of eigenlijk Flevolijn). En ook nog eens het stuk wat volslagen verbaggerd is door prachtig teamwork van NS en Connexxion.
het is samen met Zwolle - Roosendaal nog de enige lijn waar het spul planmatig rijdtquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja dat is de IC vanuit Venlo naar Den Haag CS. Die stam rijdt alleen maar op en neer naar Venlo volgens mij.
Voor mij is het een combinatie met de bus van Connexxion die zes minuten later is. Daardoor sta ik nu 's ochtends 25 minuten op Lelystad (want geen kwartiersdienst meer naar Buiten). Terugweg is krap, maar haal ik meestal wel.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Zyron het volgende:
[..]
Ondervind je door de nieuwe DRGL ook extra reistijd nu de stop in Almere Buiten is vervallen?
Thanks. Is het voor werk of studie? (laatste vraag)quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor mij is het een combinatie met de bus van Connexxion die zes minuten later is. Daardoor sta ik nu 's ochtends 25 minuten op Lelystad (want geen kwartiersdienst meer naar Buiten). Terugweg is krap, maar haal ik meestal wel.
Dus effectief een half uur extra reis/wachttijd met bij meer dan vijf minuten vertraging op de terugweg nog een bonus half uur. Niet echt een verbetering, nee.
Ja ik. Maar dat filmpje had je al gezienquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand trouwens nog flinke vonkentrekkers gezien afgelopen dagen?
Werk. Ben mede hier gaan werken omdat de OV-verbinding zo goed was. Nu wordt het toch de auto. En dat alles zodat de IC 2 minuten sneller zou zijnquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:03 schreef Zyron het volgende:
[..]
Thanks. Is het voor werk of studie? (laatste vraag)
Die IC die in Zwolle eerst 12 minuten stilgestaan heeft bedoel je?quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Werk. Ben mede hier gaan werken omdat de OV-verbinding zo goed was. Nu wordt het toch de auto. En dat alles zodat de IC 2 minuten sneller zou zijn.
Bij tgv-europe kan je zelfs stoel/rijtuigvoorkeur aangeven dacht ik. Bij Hispeed niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
Jazeker. Zaterdag in Mönchengladbach en Krefeldquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
Heeft er iemand trouwens nog flinke vonkentrekkers gezien afgelopen dagen?
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
Ze zei letterlijk "bij Thalys kan ik dat zo opgeven, bij Fyra volgens mij niet".quote:Op woensdag 16 januari 2013 20:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Werkt dat ook zo bij Thalys?
Dat er altijd een mogelijkheid is dat jouw reisgezelschap aan de andere kant van de trein zit? (stel je bent met twee?)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helder verhaal, dank jequote:Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef Rostkreuz het volgende:
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:
4 personen met hetzelfde tariefsoort, bijvoorbeeld NoFlex boek je per 4 personen in en zitten altijd bij elkaar.
Een treinrit is een filmtijd en een rijtuig een zaalquote:Op woensdag 16 januari 2013 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is niet eens een gek idee. Werkt in de bioscopen perfect
Gebeurt vaker hoor, als mensen slecht zicht hebben omdat ze verblind worden door laagstaande zon bijvoorbeeld. EN laagstaande zon, dat gebeurt nogal eens in de winter. Dan hoeft het maar op een ongunstige plaats te zijn en er is grote kans op zoiets.quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:10 schreef Little_Dolls het volgende:
Volgens de reacties van de buurtbewoners waar het ongeval is gebeurd (op een krantenwebsite), "zie je het allemaal niet goed" en de bel zou ook niet altijd werken.
Hoe is dat nu toch mogelijk?! Je zult het zien; er zal maar weer iets aan veranderen als er nog meer mensen aan verongelukken!
Nou dan ken je NSH nog nietquote:Op woensdag 16 januari 2013 21:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Een treinrit is een filmtijd en een rijtuig een zaalIk zie geen problemen
Maar WEL toeslagvrijquote:Ook vertoonde de Fyra-dienst op zowel de trajecten Amsterdam - Breda als Amsterdam - Brussel een bedroevend resultaat met hoge uitval en langdurige vertragingen.
thanks!quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:09 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Nee, voor zowel Fyra als Thalys geldt:
4 personen met hetzelfde tariefsoort, bijvoorbeeld NoFlex boek je per 4 personen in en zitten altijd bij elkaar.
In dit geval boek je personen in met verschillende tariefsoorten, tariefsoort supersaver en tariefsoort supplement. Het reserveringststeem vind dit conplex (hilariteit) en geeft een foutmelding. De medewerker heeft dan 2 mogelijkheden:
1- Snelste mogelijkheid. Alle supersaver personen inboeken , daarna in een nieuw dossier de suplementen personen inboeken - gevolg niet iedereen zit bij elkaar.
2- Langzaamste mogelijkheid. Per persoon een reservering maken, en daarbij het stoelnummer aangeven welke gewenst is.
De gemiddelde HiSpeed baliemedewerker kiest voor optie 1 terwijl ds klant optie 2 zou willen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |