Als NSH de trein opheft krijgen we het geld wel terug. Als we nu zeggen "Nah, laat maar", dan niet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat denk jij? Wij betalen voor een dienst, die dienst wordt niet geleverd. Wij krijgen dan dus ons geld terug, dat is heel eenvoudig. Of zo'n kaartje nou supersaver heet of piet of kees of jaap.
Ja dat snap ik. Dat zal ook wel de reden zijn dat ze je tot het laatst in het ongewisse laten, terwijl ze zelf al veel eerder weten dat er niet gereden gaat worden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als NSH de trein opheft krijgen we het geld wel terug. Als we nu zeggen "Nah, laat maar", dan niet.
Is dat ook de reden dat de Thalys wordt omgeleid op Schiphol - Rotterdam 'op last van de politie'?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Hou je vast! Fyra van/naar Brussel is voorlopig stilgelegd voor onderzoek naar storingen!
De baan wordt geschouwd!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Begrijp ik nu goed dat de oorzaak in de infrastructuur wordt gezocht?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Hou je vast! Fyra van/naar Brussel is voorlopig stilgelegd voor onderzoek naar storingen!
De baan wordt geschouwd!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Kwestie van mogelijke oorzaken afstrepen denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat de oorzaak in de infrastructuur wordt gezocht?
Zal Thalys blij mee zijn met +60 minuten reistijd...quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:06 schreef DriekOplopers het volgende:
Hou je vast! Fyra van/naar Brussel is voorlopig stilgelegd voor onderzoek naar storingen!
De baan wordt geschouwd!
http://www.voorbeterov.nl/130116.php
Het betreft hier een integratie van systemen van veel verschillende leveranciers. Het kan een combinatie zijn die net niet lekker ligt bij de V250 en die wel goed werkt bij de Thalys. V160 komt niet op Breda - Antwerpen, dus die kun je niet meetellen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:13 schreef b2py het volgende:
Toch wel raar dat ze het met de FyraBenelux niet kan over de HSL maar dat de Thalys er geen problemen heeft, evenals de V160. Ik zou zelf dan gaan zoeken bij het treinstel, maar dat zal wel aan mij liggen.
Waarom rijden de V250's dan niet gewoon via Roosendaal?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het betreft hier een integratie van systemen van veel verschillende leveranciers. Het kan een combinatie zijn die net niet lekker ligt bij de V250 en die wel goed werkt bij de Thalys. V160 komt niet op Breda - Noorderkempen.
Maar wat ik begreep op twitter hebben ze alleen het stuk tussen Rotterdam en Hoofddorp stilgelegd. Daar wordt gemeld dat Thalys omrijdt tussen Schiphol en Rotterdam, niet tussen Rotterdam en Antwerpen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het betreft hier een integratie van systemen van veel verschillende leveranciers. Het kan een combinatie zijn die net niet lekker ligt bij de V250 en die wel goed werkt bij de Thalys. V160 komt niet op Breda - Antwerpen, dus die kun je niet meetellen.
Omdat ze dus defect zijn geraakt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom rijden de V250's dan niet gewoon via Roosendaal?
De Thalys moet er ook al langs.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Waarom rijden de V250's dan niet gewoon via Roosendaal?
Rotterdam - Hoofddorp ligt stil ivm een zwaan ofzo. Breda - Noorderkempen ligt stil ivm onderzoek.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar wat ik begreep op twitter hebben ze alleen het stuk tussen Rotterdam en Hoofddorp stilgelegd.
Ohh ok..quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Thalys moet er ook al langs.
En er moet nog wel inzetbaar V250 zijn, die dingen gaan steeds stuk.
[..]
Rotterdam - Hoofddorp ligt stil ivm een zwaan ofzo. Breda - Noorderkempen ligt stil ivm onderzoek.
Jawel hoor, dit staat er:quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:18 schreef KnightSolaire het volgende:
Wel raar dat het niet op NS.nl staat... De gehele HSL wordt niet bereden...
quote:Storingen en werkzaamheden op dit moment
Er zijn op dit moment geen storingen of werkzaamheden.
Die troep houdt gewoon een winterslaap. Probeer het in de zomer nog maar eens, als het hier wat Italiaanser is qua weer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Omdat ze dus defect zijn geraakt.
Mja, to be fair, dit is niet de eerste materieelsoort met winterproblemen (kuch SLT kuch). Alleen wordt de oorzaak dus gezocht in de infrastructuur kennelijkquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:37 schreef Q. het volgende:
[..]
Die troep houdt gewoon een winterslaap. Probeer het in de zomer nog maar eens, als het hier wat Italiaanser is qua weer.. Nog nooit zulke onbetrouwbare troep meegemaakt, niet te geloven dit.
AnsaldoBreda neemt Amerikaanse vliegtuigbouwer over:quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mja, to be fair, dit is niet de eerste materieelsoort met winterproblemen (kuch SLT kuch). Alleen wordt de oorzaak dus gezocht in de infrastructuur kennelijk.
De wintermaatregelen bij de SLT's hebben goed gewerkt in ieder geval, dat concludeerden ze vorig jaar bij de winterchaos begin februari.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:54 schreef Monopoly het volgende:
Viel mij overigens op dat de SLT'jes goed doorreden. Amper gedonder gezien met die dingen.
Trokken ook lekker op.
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:54:44@AlexMedia Hier staat toch een en ander http://t.co/Ke2PCDfg reageer retweet
Het kan dus welquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
[..]
De wintermaatregelen bij de SLT's hebben goed gewerkt in ieder geval, dat concludeerden ze vorig jaar bij de winterchaos begin februari.
Een extra filter loste het probleem op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:55 schreef b2py het volgende:
[..]
De wintermaatregelen bij de SLT's hebben goed gewerkt in ieder geval, dat concludeerden ze vorig jaar bij de winterchaos begin februari.
Zeg dat welquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:56 schreef b2py het volgende:
HAHAH, wat een antwoord krijg je ook James op twittertwitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:54:44@AlexMedia Hier staat toch een en ander http://t.co/Ke2PCDfg reageer retweet
Die adviezen zijn helemaal om te huilen. "Maak gebruik van volgende Fyra"quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:56 schreef b2py het volgende:
HAHAH, wat een antwoord krijg je ook James op twittertwitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:54:44@AlexMedia Hier staat toch een en ander http://t.co/Ke2PCDfg reageer retweet
Zolang de gerenoveerde stellen met TBL1+ aan boord geen toelating hebben voor Duitsland zullen het die antieke apparaten wel zijn.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:52 schreef J.B. het volgende:
of het gerenoveerde varianten zijn (zoals die inmiddels naar Maastricht kachelen) of nog altijd van die antieke apparaten.
stellen met TBL1+ mogen inmiddels naar Nederland doorkachelenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zolang de gerenoveerde stellen met TBL1+ aan boord geen toelating hebben voor Duitsland zullen het die antieke apparaten wel zijn.
De NMBS heeft er een beetje te laat aan gedacht dat het wel eens handig kon om toelating van TBL1+ te regelen in de buurlanden.
twitter:MartijnCoenen twitterde op donderdag 17-01-2013 om 14:17:36@nshispeed Hoe kan het dat de Fyra Brussel zoveel last heeft, maar TGV en ICE wel blijven rijden over HSL's, ook in NL (Thalys)? reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:15:52@MartijnCoenen Vanochtend hebben twee Fyra treinstellen schade opgelopen door het winterse weer. Daar ligt vooral de oorzaak. reageer retweet
twitter:MartijnCoenen twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:24:13@NSHispeed Dan kan het toch niet aan het weer liggen of aan de spoorbaan? Daarom mijn vraag, waarom heeft Fyra B er zo'n last van? reageer retweet
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:49:04@MartijnCoenen Aan het plaatwerk onder de trein is door het winterse weer schade ontstaan. Dit wordt nu nader onderzocht. reageer retweet
... om grotere problemen te voorkomenquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we het nog niet over dat uur vertraging wat je oploopt. ALS ze sowieso zouden rijden
Plaatwerk? Wat? Aluminiumfolie of zo?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:51 schreef James1988 het volgende:
twitter:NSHispeed twitterde op donderdag 17-01-2013 om 15:49:04@MartijnCoenen Aan het plaatwerk onder de trein is door het winterse weer schade ontstaan. Dit wordt nu nader onderzocht. reageer retweet
Great, ik moet nog naar Utrecht vanavond. En erger, ik moet nog terug ookquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
En Apeldoorn - Amersfoort ligt er weer uit.
Ik kan me wel iets bij de schade voorstellen, maar hoe kan een dergelijke constructie door de tests komen (heeft AB uberhaupt wel wat getest?quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Plaatwerk? Wat? Aluminiumfolie of zo?![]()
Hoe kan daar "door het winterse weer" schade aan ontstaan?
Oh, wat dan? We hebben het over spul wat gebouwd is om 250 km/h te kunnen rijden he.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik kan me wel iets bij de schade voorstellen,
alleen bij mooi weer getest natuurlijk en niet als er toevallig wat wit poeder lagquote:Op donderdag 17 januari 2013 15:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik kan me wel iets bij de schade voorstellen, maar hoe kan een dergelijke constructie door de tests komen (heeft AB uberhaupt wel wat getest?).
Alleen bij stilstand lijkt me.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Die dingen zijn natuurlijk niet met 250 in een klimaatkamer getest denk ik?
Gewoon verplicht 2 weken rondscheuren in de alpen volgende keer..quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Alleen bij stilstand lijkt me.
Lekker schreeuwen ja "De rekening sturen we rechtstreeks naar AnsaldoBreda"quote:
precies. Je kunt wel blijven roepen, maar belangrijker is dat de problemen opgelost worden. Het is echt beschamend zoals het nu gaatquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker schreeuwen ja "De rekening sturen we rechtstreeks naar AnsaldoBreda"![]()
a) die hebben geen rooie cent
b) die doen niet anders dan kraaien dat het aan de baan ligt
Heilloos pad dus.
Je zou haast gaan twijfelen of ze überhaupt met een V250 in een klimaatkamer zijn getest.quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:58 schreef b2py het volgende:
Die dingen zijn natuurlijk niet met 250 in een klimaatkamer getest denk ik?
Dat zijn ze, daar is videomateriaal van te vinden op YouTube.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je zou haast gaan twijfelen of ze überhaupt met een V250 in een klimaatkamer zijn getest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |