Ben jij ook TRDL?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:22 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...
Met een schep en een bezem en een brander.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Had de gemiddelde hc toen niet gewoon een gasbrander in plaats van een railpocket. Branden ze de wissels toen niet gewoon zelf ijsvrij?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan?
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollenquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een schep en een bezem en een brander.
Gauw spoor in rennen als de trein was geweest, schoonmaken die handel en vooral erg goed uitkijken.
Toen hadden we ook nog op ieder wisselcomplexje een groep mannen staan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollen
Nee, dus mijn referentiekader is wat de betreft beperktquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Anno1982 op 16-01-2013 22:50:33 ]
Oh die advocaat, die kennen we jaquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
Toch wel via Facebook hč? Mooie platen trouwens b2py.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellenquote:Op woensdag 16 januari 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Overigens staan er voor de liefhebbers in Bressoux enkele afgedankte klassiekjes terzijde!
Nee, die zijn inmiddels weg. Daarom viel het me ook op. Ik heb er vandaag een stuk of 5 andere reizigersstellen zien staan, waarvan minimaal 1 treinstel in tweeën is gedeeld.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellen
Nee hoor. 1a moet wel via Niemeijer, maar de rest doen we het liefst via 50. Pas met 6 bakken moeten we wel naar Niemeijer.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?
Snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm weersomstandigheden, denk ik.quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Bij Thalys reed alles wel (r. A'dam), maar ook hier was elke trein vertraagd (gem. 32 min).
Hoopgevende cijfers!quote:Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag 45% uitval en de BeneluxFyras die wél reden hadden gemiddeld 53 min. vertraging.
Uitval om grotere problemen te voorkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 06:45 schreef zoem het volgende:
Grrr![]()
De IC adam had eerst +20, maar nu halen ze de trein er gewoon uit. En dan denk je extra vroeg op te staan om die ellende voor te zijn...
Ze beginnen vandaag waar ze gisteren zijn geëindigd: de eerste Fyra van de dag (9201) is opgeheven. Ook is hetzelfde koppeltje (3 treinparen) opgeheven.quote:
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 07:18 schreef zoem het volgende:
Door de rijp hoor je de pantograaf langs de bovenleiding schuren. Het is wachten op de eerste kapotte bovenleiding voor vandaag.
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:00 schreef b2py het volgende:
[..]
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik zal volgende week dinsdag eens kijken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, dan is het wel nieuw![]()
Wat rijdt er momenteel op Luik - Aken eigenlijk? Daar trof ik begin december nog 1 van de oudste nog rijdende klassiekjes
Het enige wat ik voelde was de enorme kou buitenquote:Op donderdag 17 januari 2013 07:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uitval om grotere problemen te voorkomen.
Voel je geen gigantische dankbaarheid dat ze dergelijke beslissingen durven te nemen?
Ik had het gelezen over die wissels ja. Maar stel 50% valt in storing, is dat dan niet teveel voor de storingsploegen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.
Aardige kerel, doet goed werk. Beetje NS(H) voor lul zetten op het internet. Het lijkt verdomme wel vrijheid van meningsuiting...quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh die advocaat, die kennen we ja
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de handquote:U wilt weten of u tweede klas mag zitten met een eerste klas vervoerbewijs
Het is mogelijk dat de conducteur u verzoekt plaats te nemen in de eerste klas, als u daar een vervoerbewijs voor heeft, om de veiligheid. Hij mag u niet de tweede klas uitzetten. hij mag u ver verzoeken de tweede klas te verlaten.
Klopt, maar is wel veel effectiever dan rond rijden. En als je de stroom niet te ver opvoert kan het ook wat rustiger ontijzelen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat die schakeling de bovenleiding zwakker zou maken. Weet ik niet zeker
"om de veiligheid".quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eventjes tussendoor nog het antwoord van de NS op die 1e/2e-klas vraag:
[..]
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de hand
Als dat tuig van de 2e klas erachter komt dat er iemand van de 1e klas tussen ze zit wordt die gelynched?quote:
Joh laat zitten, die trein valt toch uitquote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Heeft NSH gereageerd ja?quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.quote:
Via Twitter lijkt het alsof ze veel meer kunnen dan aan de balie, wat een sufkutten. James heeft het reserveringsnummer.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:40 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.
Met een beetje geluk (rijdt de trein en) hebben we een wagon voor ons alleen.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh laat zitten, die trein valt toch uit
Je hebt DM.quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:03 schreef Monopoly het volgende:
Kan je vanaf Den Haag Hollands Spoor (perron 1 - spoor 301) naar de Binckhorst zonder kop te maken op Den Haag CS ?
Volgens sporenplan wel, via sein nr 234 oversteken richting Den Haag Ypenburg.
Leuke discussie hier, ligt dat spoor naar beneden er dus nog ? Volgens een paar machinisten moet je wel naar CS om kop te maken.
quote:De Binckhorstboog is de verbindingsboog tussen station Den Haag HS en de spoorlijn Den Haag Centraal-Gouda, gelegen nabij het opstelterrein Binckhorst in Den Haag.
Deze spoorlijn wordt in de reguliere dienstregeling niet gebruikt voor reizigerstreinen, maar vooral voor leeg materieelritten tussen de Binckhorst en Den Haag HS. Ook omgeleide intercities van Rotterdam Centraal naar Gouda bij werkzaamheden maken er gebruik van.
Top. Dat dacht ik al ja. Vond het al onlogisch om nog eens kop te moeten maken bij de sjoelbak. Vooral met goederenvervoer erg onhandig.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus)
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:18 schreef Toto69 het volgende:
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee.
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:20 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
Ik ook. Assendorp, prachtige spoorwijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
Met de Hanzelijn er bij is Zwolle alleen maar belangrijker geworden. Als Zwolle er uit ligt zijn een heleboel mensen niet blij. Alleen daarom al zouden ze eens die Zuiderzeelijn aan moeten leggen, al was het maar tot Heerenveen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:35 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden![]()
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Goed punt !quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goedquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goed
Ik ben niet op de hoogte van de prijzen voor teflon per meter in het illegale circuitquote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
"Psst... 5 meter teflon strip kopuh?"
Zal wel een beetje meevallen toch
Het wordt steeds gekker.twitter:StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |