abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121658708
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121658736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:22 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ok, ik heb het zelf in elk geval nog nooit gebruikt zien worden, dus vandaar mijn aanname...
Ben jij ook TRDL?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121658839
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan? :?
Met een schep en een bezem en een brander.
Gauw spoor in rennen als de trein was geweest, schoonmaken die handel en vooral erg goed uitkijken.
pi_121658870
quote:
5s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ging het eigenlijk in legendarische winters al '63 en '79 met het treinverkeer? Oh ja in '79 hadden we het leger bij Visvliet. Leger. Hebben we nog een leger eigenlijk? Of is iedereen thermosflessen aan het schilderen in Afghanistan? :?
Had de gemiddelde hc toen niet gewoon een gasbrander in plaats van een railpocket. Branden ze de wissels toen niet gewoon zelf ijsvrij?
pi_121658887
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Met een schep en een bezem en een brander.
Gauw spoor in rennen als de trein was geweest, schoonmaken die handel en vooral erg goed uitkijken.
Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollen O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121658967
quote:
17s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja toen dat nog mocht van de veiligheidsprotocollen O+
Toen hadden we ook nog op ieder wisselcomplexje een groep mannen staan. ;)
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:28:11 #147
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_121658979
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben jij ook TRDL?
Nee, dus mijn referentiekader is wat de betreft beperkt ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Anno1982 op 16-01-2013 22:50:33 ]
pi_121659472
Net zoals gisteren geprobeerd wat leuke wintertrein plaatjes te vinden op Twitter.
Oogst is minder vergeleken met gisteren, al had ik toen misschien wat meer geluk.





pi_121660354
Oogst op twitter :')

Gewoon zelf aan de gang man O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:09:04 #150
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121661495
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier :o
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121662040
Vandaag de IC van 13.28 van Brussel-Centraal naar Wezet/Visé weer eens genomen (het was namelijk de eerste trein die langskwam richting Luik na ik op het station geraakt was). Wat me nogal opviel vandaag is dat er in Bressoux niemand op- of afstapte en er in Wezet/Visé welgeteld 3 (!) mensen uit de trein stapten! Daar laten ze dan 12 (!) bakken (waarvan 3 afgesloten...) i11 voor naar dat grensstadje rijden, maar naar Maastricht pakten zogenaamd te weinig mensen de trein :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 23:21:31 ]
pi_121662081
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier :o
Oh die advocaat, die kennen we ja :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121662309
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:09 schreef Fiorano het volgende:
Heuj code Toverbal. Rust copyright van op. U hoort nog van mijn advocaat. Die schijnt nog een zaakje te hebben lopen hier :o
Toch wel via Facebook hč? Mooie platen trouwens b2py.
pi_121662348
Overigens staan er voor de liefhebbers in Bressoux enkele afgedankte klassiekjes terzijde!
pi_121662488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:24 schreef J.B. het volgende:
Overigens staan er voor de liefhebbers in Bressoux enkele afgedankte klassiekjes terzijde!
En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121662760
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En niet zomaar klassiekjes, dat zijn oude POST-stellen :Y
Nee, die zijn inmiddels weg. Daarom viel het me ook op. Ik heb er vandaag een stuk of 5 andere reizigersstellen zien staan, waarvan minimaal 1 treinstel in tweeën is gedeeld.
pi_121663092
Oh okee, dan is het wel nieuw :)

Wat rijdt er momenteel op Luik - Aken eigenlijk? Daar trof ik begin december nog 1 van de oudste nog rijdende klassiekjes O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:01:19 #158
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121664256
quote:
11s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik dacht dat dit altijd via de Niemeyer gebeurde?
Nee hoor. 1a moet wel via Niemeijer, maar de rest doen we het liefst via 50. Pas met 6 bakken moeten we wel naar Niemeijer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_121665371
Vandaag 45% uitval en de BeneluxFyras die wél reden hadden gemiddeld 53 min. vertraging. Bij Thalys reed alles wel (r. A'dam), maar ook hier was elke trein vertraagd (gem. 32 min).
  donderdag 17 januari 2013 @ 00:38:38 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121665725
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Bij Thalys reed alles wel (r. A'dam), maar ook hier was elke trein vertraagd (gem. 32 min).
Snelheidsbeperkingen in Frankrijk ivm weersomstandigheden, denk ik.
pi_121666352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:29 schreef Bitlord het volgende:
Vandaag 45% uitval en de BeneluxFyras die wél reden hadden gemiddeld 53 min. vertraging.
Hoopgevende cijfers! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 17 januari 2013 @ 06:45:43 #162
176766 zoem
zoemt
pi_121667926
Grrr }:|

De IC adam had eerst +20, maar nu halen ze de trein er gewoon uit. En dan denk je extra vroeg op te staan om die ellende voor te zijn...
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 17 januari 2013 @ 07:18:11 #163
176766 zoem
zoemt
pi_121668060
Door de rijp hoor je de pantograaf langs de bovenleiding schuren. Het is wachten op de eerste kapotte bovenleiding voor vandaag.
pi_121668204
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 06:45 schreef zoem het volgende:
Grrr }:|

De IC adam had eerst +20, maar nu halen ze de trein er gewoon uit. En dan denk je extra vroeg op te staan om die ellende voor te zijn...
Uitval om grotere problemen te voorkomen.

Voel je geen gigantische dankbaarheid dat ze dergelijke beslissingen durven te nemen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 17 januari 2013 @ 07:42:03 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121668207
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoopgevende cijfers! ^O^
Ze beginnen vandaag waar ze gisteren zijn geëindigd: de eerste Fyra van de dag (9201) is opgeheven. Ook is hetzelfde koppeltje (3 treinparen) opgeheven.

Voor de reiziger hoop ik dat het vandaag beter gaat dan gisteren.
pi_121668252
Gisteren dus vanaf Overijssel naar noord Friesland gegaan. Heenreis ging prima, 5 min. vertraging that's all. Netjes dus. Busreis met Arriva was ook goed. Terugweg was flink balen. Veel storingen dus uiteindelijk maar met Arriva teruggegaan via Mariënberg...
pi_121668327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 07:18 schreef zoem het volgende:
Door de rijp hoor je de pantograaf langs de bovenleiding schuren. Het is wachten op de eerste kapotte bovenleiding voor vandaag.
De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.

Machinist van trein uit Enkhuizen was al vergeten te stoppen op Zaandam
  donderdag 17 januari 2013 @ 08:18:39 #168
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121668509
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:00 schreef b2py het volgende:

[..]

De hele nacht hebben er lege treinen door het land gescheurd om dat te voorkomen. Duimen dat het geholpen heeft.

Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_121668567
quote:
3s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, dan is het wel nieuw :)

Wat rijdt er momenteel op Luik - Aken eigenlijk? Daar trof ik begin december nog 1 van de oudste nog rijdende klassiekjes O+
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten, ik zal volgende week dinsdag eens kijken.
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 17 januari 2013 @ 08:30:59 #170
176766 zoem
zoemt
pi_121668631
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 07:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uitval om grotere problemen te voorkomen.

Voel je geen gigantische dankbaarheid dat ze dergelijke beslissingen durven te nemen?
Het enige wat ik voelde was de enorme kou buiten :%

Je zou verwachten dat door de extra ruimte die vrijgekomen is op het spoor dat ze niet zomaar treinen laten uitvallen. De volgende IC had +10, dus dan hadden ze gewoon 20min uit elkaar gereden.
pi_121668749
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ontijzelritten inderdaad. Verder worden al een paar nachten tussen drie en vier alle essentiële wissels een paar keer omgelegd. Niet alleen om te voorkomen dat ze vastvriezen, maar ook om ze eventueel op tijd gerepareerd te krijgen.
Ik had het gelezen over die wissels ja. Maar stel 50% valt in storing, is dat dan niet teveel voor de storingsploegen?
En is trouwens ontijzelschakeling niet veel effectiever?
  donderdag 17 januari 2013 @ 08:46:42 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121668848
Ik meen me te herinneren dat die schakeling de bovenleiding zwakker zou maken. Weet ik niet zeker :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 08:52:57 #173
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121668950
quote:
10s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh die advocaat, die kennen we ja :D
Aardige kerel, doet goed werk. Beetje NS(H) voor lul zetten op het internet. Het lijkt verdomme wel vrijheid van meningsuiting...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_121668987
Eventjes tussendoor nog het antwoord van de NS op die 1e/2e-klas vraag:

quote:
U wilt weten of u tweede klas mag zitten met een eerste klas vervoerbewijs

Het is mogelijk dat de conducteur u verzoekt plaats te nemen in de eerste klas, als u daar een vervoerbewijs voor heeft, om de veiligheid. Hij mag u niet de tweede klas uitzetten. hij mag u ver verzoeken de tweede klas te verlaten.
Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de hand :)
pi_121669060
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:46 schreef James1988 het volgende:
Ik meen me te herinneren dat die schakeling de bovenleiding zwakker zou maken. Weet ik niet zeker :)
Klopt, maar is wel veel effectiever dan rond rijden. En als je de stroom niet te ver opvoert kan het ook wat rustiger ontijzelen.
pi_121669621
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:55 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eventjes tussendoor nog het antwoord van de NS op die 1e/2e-klas vraag:

[..]

Vanochtend trouwens weer het gebruikelijke op Eindhoven, niets aan de hand :)
"om de veiligheid". :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121669642
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"om de veiligheid". :?
Als dat tuig van de 2e klas erachter komt dat er iemand van de 1e klas tussen ze zit wordt die gelynched? :? o|O
pi_121669673
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
pi_121669702
Kan me wel voorstellen dat je zo veel mogelijk mensen wil hebben zitten als dat kan, maar ook wel een typische opmerking als je zelf ook op staanplaatsen plant.
pi_121669710
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Joh laat zitten, die trein valt toch uit ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121669724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Heeft NSH gereageerd ja?
pi_121669798
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft NSH gereageerd ja?
Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.

Met een beetje geluk (rijdt de trein en) hebben we een wagon voor ons alleen.
pi_121669926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:40 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ja ze willen een poging wagen. Maar dan heb ik dus eerst het reserveringsnummer nodig.

Met een beetje geluk (rijdt de trein en) hebben we een wagon voor ons alleen.
Via Twitter lijkt het alsof ze veel meer kunnen dan aan de balie, wat een sufkutten. James heeft het reserveringsnummer.
pi_121669933
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Joh laat zitten, die trein valt toch uit ^O^
:')!
For great justice!
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:48:16 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121670040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:34 schreef Bitlord het volgende:
Als we nog met zn allen echt bij elkaar willen zitten kan ik vragen of we nieuwe stoelnummers mogeb krijgen, maar dan moet men mij wel even het reserveringsnummer doordmmen.
Je hebt DM.
pi_121670502
Kan je vanaf Den Haag Hollands Spoor (perron 1 - spoor 301) naar de Binckhorst zonder kop te maken op Den Haag CS ?
Volgens sporenplan wel, via sein nr 234 oversteken richting Den Haag Ypenburg.

Leuke discussie hier, ligt dat spoor naar beneden er dus nog ? Volgens een paar machinisten moet je wel naar CS om kop te maken.
pi_121670808
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:03 schreef Monopoly het volgende:
Kan je vanaf Den Haag Hollands Spoor (perron 1 - spoor 301) naar de Binckhorst zonder kop te maken op Den Haag CS ?
Volgens sporenplan wel, via sein nr 234 oversteken richting Den Haag Ypenburg.

Leuke discussie hier, ligt dat spoor naar beneden er dus nog ? Volgens een paar machinisten moet je wel naar CS om kop te maken.
Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus) :)

quote:
De Binckhorstboog is de verbindingsboog tussen station Den Haag HS en de spoorlijn Den Haag Centraal-Gouda, gelegen nabij het opstelterrein Binckhorst in Den Haag.
Deze spoorlijn wordt in de reguliere dienstregeling niet gebruikt voor reizigerstreinen, maar vooral voor leeg materieelritten tussen de Binckhorst en Den Haag HS. Ook omgeleide intercities van Rotterdam Centraal naar Gouda bij werkzaamheden maken er gebruik van.
pi_121670838
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja hoor, dat is toch de Binckhorstboog ?
Gisteren lag dat spoor er in elk geval nog (gezien vanaf de trein Gouda-Den Haag Centraal dus) :)

[..]

Top. Dat dacht ik al ja. Vond het al onlogisch om nog eens kop te moeten maken bij de sjoelbak. Vooral met goederenvervoer erg onhandig.
pi_121670880
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee. :P
pi_121670919
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:18 schreef Toto69 het volgende:
Grappig, was nog nooit op treinstation Zwolle en Leeuwarden geweest, vond Zwolle nog best groot. Leeuwarden viel me best wel mee. :P
Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
pi_121670948
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb 18 jaar in Zwolle gewoond, maar tegenwoordig als ik er sporadisch nog eens kom vind ik het ook een enorm groot station! Dat komt vooral vanwege het nieuwe perroneiland voor spoor 9 en 10...
Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
pi_121671344
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:20 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik ben... bij spoor 15 geweest in ieder geval en bij spoor 10 en 6. Had het niet zo groot verwacht eerlijk gezegd, maar vond het er allemaal aardig goed geregeld.
Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
pi_121671441
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
pi_121671607
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:37 schreef Monopoly het volgende:
En vergeet dan niet de hoeveelheid treinen (met normale dienstregeling natuurlijk)
Stoptreinen en intercity's op sommige trajecten.
En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
pi_121671633
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:42 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En dan komt er nog wat goederenverkeer langs. Ik woonde op een steenworp van station Zwolle en hoorde 's nachts regelmatig de goederentreinen langsdenderen.
Ik ook. Assendorp, prachtige spoorwijk.
pi_121671648
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:35 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zwolle is het knooppunt dat het noorden verbindt met het oosten, zuiden en westen. Nogal belangrijk dus. Bedenk ook eens in welke richting er allemaal treinen rijden: Kampen, Leeuwarden, Groningen, Emmen, Nijverdal, Deventer, Amersfoort en Lelystad. Er zijn zat stations in grotere plaatsen waar niet zoveel lijnen samenkomen.
Met de Hanzelijn er bij is Zwolle alleen maar belangrijker geworden. Als Zwolle er uit ligt zijn een heleboel mensen niet blij. Alleen daarom al zouden ze eens die Zuiderzeelijn aan moeten leggen, al was het maar tot Heerenveen.
For great justice!
pi_121671689
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden :X

Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
pi_121671793
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:
Ns heeft eigenlijk gewoon een gebrek aan ambitie. Dat we nu nog met aangepaste dienstregeling rijden :X

Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
pi_121671837
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:48 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Problemen met de infra. Misschien zijn ze er niet, maar als ze voorkomen heb je een olievlek aan ellende natuurlijk.
Dus ik snap het wel, al is het niet ideaal uiteraard. Vanmorgen voelde me ik ook een sardine in blik in de sprinter van Den Haag Moerwijk naar Rotterdam Centraal.
Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
pi_121671937
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar jij werkt op het spoor toch? Ik blijf er niet in geloven dat die 7.5 tot 15 minuten extra tussen de trein nooit genoeg is om evt problemen op te lossen.
Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
pi_121671955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:45 schreef Yreal het volgende:

Nouwja, de treinen zijn tenminste lang
Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..
pi_121671982
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:52 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee niet direct. Daar heb je gelijk in.
Echter: Je hebt wel meer ruimte om te schuiven. Vertragingen blijf je de ganze dag houden, maar als er nou ineens een wissel mee ophoudt, dan heb je dus meer mogelijkheid om een ander wissel te gebruiken. Want bij sommige wissels moet je dus een stuk over het linkerspoor bijvoorbeeld. Het is niet dat het een soort kruispunt is als bij auto's. Omstebeurt om seinbeeld. Soms moet je gewoon een stuk om, meerdere sporen kruisen om ergens te komen. Dan hinder je de doorgang op al die sporen. Heb je daar "veel" treinbewegingen, dan heb je in no time enorme vertragingen, die vervolgens door lopen naar steden verder op.
Goed punt !
pi_121672003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet dus, vanochtend vele bejaarden moeten staan naar Amsterdam vanuit de noordkop..
Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goed :Y
pi_121672040
Neemt niet weg dat wissels gewoon horen te werken ook bij extremere temperaturen.
Ik heb hele stille hoop dat er zeer binnenkort nieuwe techniek beschikbaar is om dit tegen te gaan. Ze zijn al aan het kijken naar teflon strips. Vriest niet vast. Enkel de geleiding nog door laten lopen, dat was al opgelost meen ik.
Zit je alleen met de prijskaart en de diefstalgevoeligheid. Maar in principe is dat een zeer goed werkend systeem
pi_121672084
"Psst... 5 meter teflon strip kopuh?"

Zal wel een beetje meevallen toch :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121672100
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik kom bijna nooit verder dan tussen de 4 grote steden. Overal gewoon lekker 8 bakken in de sprinters en 10-12 in de ic's. Vind het goed :Y
Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..
pi_121672160
Teflon lijkt me ook niet de moeite waard om mee te nemen. :N
pi_121672176
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
"Psst... 5 meter teflon strip kopuh?"

Zal wel een beetje meevallen toch :?
Ik ben niet op de hoogte van de prijzen voor teflon per meter in het illegale circuit :P
Maar goed, ik weet verder ook niet hoe en wat, ik ben maar een simpele machinist in opleiding.
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:01:53 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121672223
StationschefBMO twitterde op donderdag 17-01-2013 om 10:30:36 Alle #Fyra treinen die wel rijden zullen hun volledige traject afleggen aan slechts 100 km/u en zware vertraging hebben#nmbs reageer retweet
Het wordt steeds gekker. :')
pi_121672265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje jammer dat mijn trein overgaat in de ic van de ene grote naar de andere grote stad..
Dan wordt er ter plekke waarschijnlijk een stelletje aangekoppeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')