quote:Op zondag 6 januari 2013 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Het treinentopic van 22 uur 15 vertrekt over ongeveer EEN kwartier
Je verwart me waarschijnlijk met Richard Krol?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:13 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Welkom hier Richard, ik meen dat je jaren geleden een erg iinteressante website had? Bestaat die nog steeds? Ik keek er destijds wekelijks op ofzo, toen het aantal treinensites nog niet zo uitgebreid was als tegenwoordig.
Ik dacht, tegen beter weten in, laat ik eens netjes in volledige zinnen de vraag stellen. Zo spreekt Eva mij immers ook aan. Dat gaf dit resultaat:quote:Op zondag 6 januari 2013 22:36 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Ik word helemaal leip van die Eva..
3 maandjes nogquote:Op zondag 6 januari 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
mijn reisje ging vanochtend een klein beetje de mist in, want het stoppertje naar Nijverdal West van 8.49 uur werd opgeheven vanwege defect materieel. Dat werd ook niet even op tijd omgeroepen, maar een minuut of acht na vertrektijd
ja, dan ga ik die kant weer eens op. Was nog niet op Nijverdal West geweest, vandaarquote:
Morgen weer voorbij, is de vakantie over ;-)quote:Op zondag 6 januari 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
ben je een dagje weg, kun je gelijk een heel topic bijlezen
Je mag volgens mij allang blij zijn dat er daar stoeptegels op het perron liggen en niet alleen maar zand...quote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
TBP nodig in Zwolle? Iig voor de sporen 9 en 10 niet. Daar staat een schraal bordje met twee briefjes waarop staat welke treinen er van die sporen vertrekken
zoiets ja. Het is dat het perron in gebruik genomen moest worden, anders had het nog bijna een jaar meer op een zandduin geleken ...quote:Op zondag 6 januari 2013 23:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je mag volgens mij allang blij zijn dat er daar stoeptegels op het perron liggen en niet alleen maar zand...
Ik meen mij te herinneren dat dat bord is opgehangen in de week dat de dienstregeling overging en de trein er niet meer langs kwamquote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
kennelijk weet nog niet iedereen dat de IC Berlijn niet meer naar Schiphol tuft, want op Amsterdam-Zuid zag ik nog een bord staan waarop aangegeven staat wat de rijtuigindeling is
als dat waar is ...quote:Op zondag 6 januari 2013 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat dat bord is opgehangen in de week dat de dienstregeling overging en de trein er niet meer langs kwam
Optiefen!quote:
Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a..quote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
kennelijk weet nog niet iedereen dat de IC Berlijn niet meer naar Schiphol tuft, want op Amsterdam-Zuid zag ik nog een bord staan waarop aangegeven staat wat de rijtuigindeling is
Nationaal erfgoed. Dat moet je koesteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a..
quote:Treinmachinisten van de NS krijgen de komende tijd training in zuinig rijden. Zij krijgen in de cockpit instructies op welke baanvakken ze de trein van de elektriciteitsleiding kunnen loskkoppelen om hem uit te laten rollen, schrijft De Telegraaf maandag.
De veiligheid en de punctualiteit van de dienstregeling blijven voorop staan, zegt het spoorwegbedrijf in de krant.
Uit een proef zou blijken dat met het vaker laten uitrollen van de treinen veel geld kan worden bespaard. Dit jaar moeten alle 2850 machinisten daarom zuiniger leren rijden.
Waar het mogelijk is rollen de treinen straks zonder stroom het station binnen. Door met het volle gewicht af te remmen, zou er een dynamowerking ontstaan die energie oplevert.
Dat moet jaarlijks vele tonnen kilowatt aan gratis energie opleveren. Dit betekent echter niet dat de prijzen voor treinkaartjes omlaag gaan. ()
Spoorwegbond FNV zegt in de krant enthousiast te zijn over het plan. "Het ziet er goed uit", zegt bestuurder Roel Berghuis. Wel tekent hij aan dat zuiniger rijden geen invloed mag hebben op de concentratie van de machinisten. "Denk daarbij aan het missen van seinen."
Geen klachten vanuit Alkmaar, zal vanmiddag terug wel komen!quote:Op maandag 7 januari 2013 08:49 schreef zoem het volgende:
De lengte van de treinen valt weer erg tegen vanochtend. Ook op Twitter wordt er over geklaagd. En dit terwijl de NS dondersgoed weet dat de maandag na de kerstvakantie een drukke dag is (NS verwacht drukke maandagspits).
Denk het ook. Je kan ook elektro-dynamisch remmen. Daarbij "geef" je opgewekte energie terug aan de bovenleiding.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:37 schreef zoem het volgende:
Ja, volgens mij is dit al oud nieuws. Maar dat verhaal van de trein loskoppelen van de bovenleiding is onzin natuurlijk. Ze bedoelen waarschijnlijk de tractie uitschakelen.
Recuperatief remmenquote:Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef Monopoly het volgende:
Welkom Okuliarnik!
[..]
Denk het ook. Je kan ook elektro-dynamisch remmen. Daarbij "geef" je opgewekte energie terug aan de bovenleiding.
Oorzaak is een wisselstoring tussen Lage Zwaluwe en de aansluiting met de HSL. De IC die ik vanochtend had liep daardoor +5 op, er werd op enkelspoor gereden.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef JDude het volgende:
Telegraaf.
In other news rijdt in Breda de Fyra naar Amsterdam weer eens niet, net als de IC Den Haag-Venlo overigens.
Ook is spoor 2 weer eens in gebruik, maar dat zal wel met de verbouwing te maken hebben.
quote:Op maandag 7 januari 2013 08:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Recuperatief remmen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Recuperatief_remmen
Ja, je hebt immers geen geldig vervoerbewijs.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis?
Wel als je wordt gecontroleerd jaquote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis?
quote:Op maandag 7 januari 2013 09:36 schreef Flodder450 het volgende:
Best wel rustig op het Hoofdstation vanochtend
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat werkt. Controleert de controleur ook altijd wáár je hebt ingecheckt? Want je bent immers toch nog ingecheckt in het systeem.van de NS?quote:
Jij checkt in in Amsterdam Centraal voor een reis naar Utrecht. De conducteur zal zien waar jij bent ingecheckt. Vervolgens check jij in Utrecht niet uit en ga je weer terug reizen. Dan heb je volgens de NS regels 'je eindstation voorbijgereisd' want je gaat alweer terug. Dat mag niet en zal je daarvoor een boete krijgen mits je gecontroleerd woord van ¤70. Ik weet de controlekansen tussen Utrecht en Amsterdam niet maar ik zou de gok niet wagen..quote:Op maandag 7 januari 2013 09:39 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat werkt. Controleert de controleur ook altijd wáár je hebt ingecheckt? Want je bent immers toch nog ingecheckt in het systeem.van de NS?
OF gewoon vol betalen..quote:Op maandag 7 januari 2013 09:48 schreef dennistd het volgende:
Wat je wel kunt doen volgens mij is als er een IC station vlak na je vertrekstation komt:
- Inchecken met OV-chipkaart 1 op je vertrekstation
- Niet uitchecken met OV-chipkaart 1 op je aankomststation
- Bij vertrek voor de terugreis inchecken met OV-chipkaart 2 op vertrekstation
- Een tussenstop maken op het laatste station voor je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 1
- Doorreizen naar je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 2
Op die manier betaal je een reis van A naar C alleen een reis A->B en C->A. Het gedeelte B->C reis je dan dus gratis.
Heeft iets te maken met de gebruikte verf voor zover ik weet.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:36 schreef Flodder450 het volgende:
En waarom zijn die ouwe VIRMs zo verkleurd?
En met de zo 'gezonde' lucht in Groningenquote:Op maandag 7 januari 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heeft iets te maken met de gebruikte verf voor zover ik weet.
Of Den Helder, met de zoute zeelucht..quote:Op maandag 7 januari 2013 10:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En met de zo 'gezonde' lucht in GroningenDaar verkleuren treinen nogal vlug van...
Dat is van VOOR de Thalys he, dat is de gewone dagtrein die met 25.5 reedquote:Op maandag 7 januari 2013 07:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a..
PSM, de Pencil Selling Manquote:Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:
Friese potloodventer in trein
LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier.
De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen.
Bron
PSM weer een rondje gemaakt?
De terugreis reis je zwart (dus kans op boete) en zelfs in het geval dat je niet gecontroleerd wordt, zal het instaptarief ¤10 of ¤20) worden ingehouden.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis?
quote:Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:
Friese potloodventer in trein
LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier.
De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen.
Bron
PSM weer een rondje gemaakt?
je wordt niet automatisch na 6 uur uitgecheckt. Dat is lariekoek.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis?
Den Helder is geschikt om te testen of de boten ook drijven kunnen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Of Den Helder, met de zoute zeelucht..
haha ja, maar zover van mijn padje was ik nietquote:Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:
Friese potloodventer in trein
LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier.
De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen.
Bron
PSM weer een rondje gemaakt?
Wie hebben er hier eigenlijk allemaal kinderen? Jij, ziggy3, Driek?quote:
Ja, volgens mij ook. Samen in één stoel.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Staan zelfs nog ergens i n deze reeks op een foto! :-)
Jup, uiteraard eerste klas :-)quote:Op maandag 7 januari 2013 13:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Samen in één stoel.
Ik dacht: ik benadruk eens niet mijn eersteklaskaart...quote:
Stiefkinderen (zijn van Zonnetje40 uit haar eerste huwelijk). Meisje van 18, jongens van 19 en 22.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie hebben er hier eigenlijk allemaal kinderen? Jij, ziggy3, Driek?
Ja, dat is het ''EZR'en'' oftewel Energie Zuinig Rijden. Wordt al enige tijd op gehamerd binnen de NS. Alleen wordt het gedaan door de tractie op nul te zetten, de pantograaf blijft gewoon omhoogquote:
Hoe krijg je dat nou voor elkaarquote:Op maandag 7 januari 2013 14:33 schreef greavy het volgende:
Door een persoonsaanrijding op HSL 1 (Brussel-Parijs) heeft het treinverkeer uren stilgelegen. Een trein +245, +90 enz. gaat het treinverkeer mee verder.
Ja. Extra Langzaam ook trouwens. Strijdig met HSL-ambities, strijdig met punctualiteits-strevens en strijdig met reizigersbelangen derhalvequote:
niet per ongeluk lijkt me.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nou voor elkaar
Let wel de volgorde die men dient te hanteren is 'veiligheid - punctualiteit - EZR', dus als een trein achterop schema ligt dan gaat de tractie natuurlijk wel vol openquote:Op maandag 7 januari 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Extra Langzaam ook trouwens. Strijdig met HSL-ambities, strijdig met punctualiteits-strevens en strijdig met reizigersbelangen derhalve
Wisselt per trein, ICMm kan niet terugleveren bijvoorbeeld.quote:
Vertaling: Aanrijding met een persoon in het station Pierrefitte-Stains in de regio Parijs, treinverkeer totaal stilgelegd vanaf 10u25 zodat de hulpdiensten hun werk konden doen. Treinverkeer geleidelijk hervat vanaf 13:00.quote:Accident de personne en région parisienne
Un train a heurté une personne en gare de Pierrefitte-Stains, en région parisienne.
Totalement interrompue dans ce secteur depuis 10h25 afin de permettre l'intervention des secours, la circulation reprend progressivement sur les deux voies depuis 13h.
Blond en vrijgezel toevallig?quote:Op maandag 7 januari 2013 14:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Stiefkinderen (zijn van Zonnetje40 uit haar eerste huwelijk). Meisje van 18, jongens van 19 en 22.
reizigersbelangen staat bij de NS toch synoniem voor schijtpapier?quote:Op maandag 7 januari 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Extra Langzaam ook trouwens. Strijdig met HSL-ambities, strijdig met punctualiteits-strevens en strijdig met reizigersbelangen derhalve
Ja maar Saint Denis is nog geen HSL, hij rijd gewoon een stuk mee met de RER D nog....quote:Op maandag 7 januari 2013 14:53 schreef James1988 het volgende:
Geen idee. Mijn vermoeden is dat alles plat lag zodat hulpdiensten ongehinderd hun werk konden doen, en passagiers in langsrijdende treinen ook niet werden geconfronteerd met restanten mens.
edit: Dit meldt InfoLignes.com (de Franse versie van Railtime):
[..]
Vertaling: Aanrijding met een persoon in het station Pierrefitte-Stains in de regio Parijs, treinverkeer totaal stilgelegd vanaf 10u25 zodat de hulpdiensten hun werk konden doen. Treinverkeer geleidelijk hervat vanaf 13:00.
Niet zo best..quote:Op maandag 7 januari 2013 14:53 schreef James1988 het volgende:
Geen idee. Mijn vermoeden is dat alles plat lag zodat hulpdiensten ongehinderd hun werk konden doen, en passagiers in langsrijdende treinen ook niet werden geconfronteerd met restanten mens.
edit: Dit meldt InfoLignes.com (de Franse versie van Railtime):
[..]
Vertaling: Aanrijding met een persoon in het station Pierrefitte-Stains in de regio Parijs, treinverkeer totaal stilgelegd vanaf 10u25 zodat de hulpdiensten hun werk konden doen. Treinverkeer geleidelijk hervat vanaf 13:00.
Ik neem aan dat die Thalys dan Wacht...quote:Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet zo best..
Werd net op adam c opgeroepen dat de thalys van 15:13 reed vanaf rdam c. Je kon met fyra van 15:25 mee naar rdam waar kon worden overgestapt. Uiteindelijk kwam die fyra pas om 25 aanzetten te centraal..
Nou en? Kan ie om 27 weg. +2. Meid wat een dramaquote:Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
Uiteindelijk kwam die fyra pas om 25 aanzetten te centraal..
Dat is een aanname die ik ook heb gedaan ;-)quote:Op maandag 7 januari 2013 15:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die Thalys dan Wacht...
Dit is wel het minste wat de Société NSH terug kan doen voor la Société Thalys
Je verkloot mijn quotequote:Op maandag 7 januari 2013 15:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is een aanname die ik ook heb gedaan ;-)
Voor zover mij bekend loopt het met de Vectron op rolletjes... de problemen waar jij op doelt waren met HLE 18, de NMBS-locomotief gebaseerd op de Eurosprinter. De oorzaak van die problemen zat deels in wensen van de NMBS.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:10 schreef b2py het volgende:
De locomotieven van Siemens, de Vectrons zijn toegelaten in Duitsland. Meen mij te herinneren dat daar nogal wat problemen mee waren?
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..quote:Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek
NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden
http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Wat? Na 2 weken wel toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebbenquote:Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebben
Tenminste, rijdtdefyra.be meldt geen noemenswaardige vertragingen meerquote:Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Iets met enorme belastingstrop als HSA van de HSL wordt gegooid.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek
NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden
http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Eh, nee.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Want?quote:
mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...quote:Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...quote:Op maandag 7 januari 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Want?
Dat ze afgelopen week stil stonden bij de grens is volledig niet te wijten aan NSH. Dat zijn de prutsers aan de wal die zichzelf de infra mensen noemen.
Dat er nu 10 treinen rijden is natuurlijk tijdelijk, worden er 16 per dag. Dat zal later dit jaar het geval zijn. Vanaf maart geloof ik al 13 per dag. Dat lijkt me nu niet de belangrijkste reden om NSH van de HSL te schoppen. Dan had er al eerder ingegrepen moeten worden. Veel eerder.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...
En, zoals Peterselieman al aangeeft: ze rijden de helft (plus een beetje) van wat contractueel is afgesproken. De levering van treinen is wel gewoon doorgegaan, dus inmiddels staat er best wel wat reservematerieel.
En dat is maar een reden om zomaar iemand weg te schoppen?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...
De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Er wordt geroepen dat die Benelux altijd zo'n gouden inzet was, dat ding viel ook meer uit dat dan dat hij reed en als hij reed vrijwel altijd met vertraging. Ik vind, en dat is mijn mening, dat de huidige Fyra beter presteert dan de oude Benelux.
En daarom wordt een dienstregeling gereden waarvan gezegd wordt dat die met huidig materieel te rijden is. Had je dan liever nog een jaar die ramp benelux gehad of dat ze alsnog de volledige dienstregeling zouden aanbieden waarvan je zeker wist dat 45% van de treinen zou gaan uitvallen? Wees wel even realistisch hè, we moeten het doen met wat we hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.
Dat de Fyra nu procentueel gezien beter presteert dan de Beneluxtrein toen ligt aan de hoeveelheid treinen versus het beschikbare materieel. Zou men de volledige, beloofde dienstregeling uitvoeren dan zou het alsnog een rampenplan zijn.
het testen van het Italiaanse barrel heeft wel erg lang in beslag genomen. Daarnaast is er in Nederland langdurig aan gesleuteld om zover te komen dat ie eindelijk kan rijden. Zegt toch wel iets over de kwaliteit van het product. Maar goed, ze rijden inmiddels, maar echt vol ambitie is het nog niet. helaasquote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen.
nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.quote:Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.
Een goed begin zou zijn om zowel de benelux als de Fyra te laten rijden. Dan doe je tenminste iets aan capaciteit. En heb je in geval van nood een alternatief. Gewoon logisch boerenverstand.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:10 schreef b2py het volgende:
Wees wel even realistisch hè, we moeten het doen met wat we hebben.
vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..
En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.
hangt er vanaf wat ze geboden hebben en hoe ze zich daar aan zouden kunnen houdenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken?
Dan stel ik voor dat we per direct de gehele Fyra opheffen tussen Amsterdam en Brussel totdat er een treindienst opgezet kan worden die wel voldoet. Allemaal leuk in het stoppertje. Toedels..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Wat er nu rijdt is niks (de helft van wat beloofd is!) en het heeft niet de potentie om nog iets te worden. Alles wat fout kon gaan ging ook fout en er is niemand verantwoordelijk. Sterker nog, de partij die het hardst faalt mag vrolijk doorgaan met treintjes rijden.
Was de Beneluxtrein perfect? Nee, allesbehalve. Maar wat er nu rijdt is nog vele malen slechter.
Kun jij überhaupt een negatief woord over de fyra over je lippen krijgen? Of word je daar niet voor betaald?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat we per direct de gehele Fyra opheffen tussen Amsterdam en Brussel totdat er een treindienst opgezet kan worden die wel voldoet. Allemaal leuk in het stoppertje. Toedels..
Laatste zinnetje ben ik niet met je eens, maar gelukkig zijn het maar meningen
Je ziet dat het kut gaat, en je verzet je uit alle macht tegen elk initiatief om er iets aan te doen. Heb je soms aandelen AnsaldoKlapkut of zo?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen. Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
Vaak genoeg gedaanquote:Op maandag 7 januari 2013 17:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Kun jij überhaupt een negatief woord over de fyra over je lippen krijgen? Of word je daar niet voor betaald?
Ja wat wil je dan doen joh..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je ziet dat het kut gaat, en je verzet je uit alle macht tegen elk initiatief om er iets aan te doen. Heb je soms aandelen AnsaldoKlapkut of zo?
De rijtuigen staan op de Dijksgracht, er zijn volop leasemaatschappijen die wat Traxx locs kunnen leveren, en in de dienstregeling zijn ook nog gaten. Zeker in België.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja wat wil je dan doen joh..
Die benelux krijg je voorlopig ook niet meer van de grond hoor..
We hebben de Fyra en voorlopig is het even niet anders..
Ingrijpen!quote:
En hoe?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ingrijpen!
Anders hoor je later weer dan eoa internetheld het flauw vindt dat je "toen en toen" ook niet ingreep
Betwijfel ik, waren toen al onderzoeken naar en toen bleek al dat al het Traxx alweer weg was..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
De rijtuigen staan op de Dijksgracht, er zijn volop leasemaatschappijen die wat Traxx locs kunnen leveren, en in de dienstregeling zijn ook nog gaten. Zeker in België.
Het is onwil. Niets meer, niets minder.
Want dat wordt nu zeker niet geroepen naar NSH?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat James zegt: Rijden met je donder.
Ja, het komt vast wel ergens door. Maar nu hebben we met zijn allen een groot probleem en dat moet opgelost gaan worden en snel ook. En hoe of door wie zal me eigenlijk strikt genomen worst wezenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Want dat wordt nu zeker niet geroepen naar NSH?
Het zijn gewoon die ongelofelijke sukkels in Den Haag geweest die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld.
Angel Alpha Trains, MRCE Dispolok, Railpool, zomaar 3 leasebedrijven die je locs kunnen leveren die in Nederland en België mogen rijden.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Betwijfel ik, waren toen al onderzoeken naar en toen bleek al dat al het Traxx alweer weg was..
dan kijk je op dat stuk ook zo ongeveer naar groeiend gras ...quote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Fiorano het volgende:
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
met een AGV ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Was het niet een idee 20 thalys PBA stellen aan te schaffen en het product thalys uit te breiden?
Ik meen gelezen te hebben in die concessie eisen die je hier ooit geplakt had dat daarin stond wat de eisen uit Den Haag waren, foutje van mijn kant.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Angel Trains, MRCE Dispolok, Railpool, zomaar 3 leasebedrijven die je locs kunnen leveren die in Nederland en België mogen rijden.
En nee, het zijn niet "die ongelofelijke sukkels in Den Haag" die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld. Het enige wat "Den Haag" eiste waren maximale rijtijden, en dat er twee klasses ("economy" en "business") zouden zijn.Alstom en Siemens hadden ook gereageerd op de aanbesteding maar verloren omdat AB goedkoper was. De keuze voor de V250 is gemaakt door NS en NMBS - niet door Den Haag.
Er worden eisen gesteld, maar er werd niet gestuurd op prijs en eigenschappen van de treinquote:Op maandag 7 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen gelezen te hebben in die concessie eisen die je hier ooit geplakt had dat daarin stond wat de eisen uit Den Haag waren, foutje van mijn kant.
Dat ís mogelijk. NMBS Logistics heeft HLE 29 teruggestuurd naar Alpha Trains, die locs zijn waarschijnlijk zo inzetbaar voor een terugkeer van de Benelux.quote:Zou wel een oplossing zijn op korte termijn als dat mogelijk is.
Tsja, "we zullen het ermee moeten doen" is voor dit moment de waarheid. Er kunnen echter wel stappen worden ondernomen om het voor de reiziger beter te maken. De V250 maakt op dit moment de beloftes niet waar. Persoonlijk vind ik de V250 zwaar teleurstellend.quote:Laten we wel wezen trouwens, ik vind het ook niet tof dat die trein uitvalt en met vertraging rond rijdt maar voorlopig hebben we er maar mee te handlen. Het geroep van verschillende partijen dat Arriva en DB het wel even over zou kunnen nemen vind ik totaal belachelijk, en uit de hoogte gegrepen.
mja, is de techniek van de TGV-stellen al doorontwikkeld of wil je het huidige materieelpark doorschuiven naar Nederland en op de andere Thalyslijnen nieuw materieel inzetten?quote:
Veolia least de treinstellen via Railpool dan? Want WAT moet Railpool anders met Veolia GTW's?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
Zit even te loeren op die website van Railpool, daar kan je gewoon een Veolia E-GTW 2/6 en 2/8 leasen..
http://www.railpool.eu/en/railpool-solutions/fleet.html
Vrijwel al het materieel wordt tegenwoordig geleased, dit is veel aantrekkelijker omdat concessies korter zijn dan de verwachte levensduur van het rollend materieel. Levensduur is (afhankelijk van materieel) 25 tot 35 jaar terwijl concessies maximaal 10 jaar duren (met hoge uitzondering 15 jaar).quote:Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Veolia least de treinstellen via Railpool dan? Want WAT moet Railpool anders met Veolia GTW's?
Alstom heeft al geruime tijd geen echte enkelsdeks TGV meer ontwikkeld, Thalys is volgens mij de jongste uit de TGV-familie.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, is de techniek van de TGV-stellen al doorontwikkeld of wil je het huidige materieelpark doorschuiven naar Nederland en op de andere Thalyslijnen nieuw materieel inzetten?
Doorontwikkelde PBA's uiteraard, die vanwege de Vmax van 249 km/h ook wat aangepast kunnen wordenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, is de techniek van de TGV-stellen al doorontwikkeld of wil je het huidige materieelpark doorschuiven naar Nederland en op de andere Thalyslijnen nieuw materieel inzetten?
Verwachting is begin 2e kwartaal 2013 heb ik gehoordquote:Op maandag 7 januari 2013 18:01 schreef Fiorano het volgende:
Al bekend waarneer de Valleilijn Gtw wordt geleverd? Per vandaag stoppen er smorgens trouwens meer treinen op Hoevelaken.
was toch maart of is dat veranderd?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Verwachting is begin 2e kwartaal 2013 heb ik gehoord
Oh. Maart mag ook. Dan is het einde eerste kwartaal 2013quote:Op maandag 7 januari 2013 18:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was toch maart of is dat veranderd?
zoiets meende ik al ja. je wilt toch wel stellen inzetten die minder energie verbruiken dan de huidige generatie TGV's.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:57 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft al geruime tijd geen echte enkelsdeks TGV meer ontwikkeld, Thalys is volgens mij de jongste uit de TGV-familie.
Wil je VHST (Very High Speed Trains) van Alstom dan krijg je een AGV of een Euroduplex (TGV Duplex Dasye). Is dat te snel voor je dan kun je Pendolino krijgen, al dan niet met kantelbak.
(uit dit reisverslag)quote:10. Met alle problemen zijn de keertijden ook flink krap, zo lijkt het. De terugrit vanuit Amsterdam bijvoorbeeld: in theorie zijn er 22 minuten gepland, maar hij kwam met een 10-tal minuten vertraging aan. Tel daar de reizigersbewegingen bij en er was vrijwel geen gelegenheid om de trein schoon te maken. Met als resultaat: een volle vuilbak bij m'n stoeltje, en zelfs een condoom op de grond in het toilet. Smakelijk.
Jij?quote:Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef b2py het volgende:
http://wineencoupe.nl/information#
Iemand die Fok! treinentopic even aanmeld voor een top nieuwjaarsrondje?
Krijg een error dat de 'Captcha not valid' is..quote:Op maandag 7 januari 2013 18:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb geen account, vandaar dat ik het hier post
nvm, fix het wel even..
Wat denk je, het is iets van Hispeed.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Krijg een error dat de 'Captcha not valid' is..
Zucht..
Ik heb de hoop ook al opgegevenquote:Op maandag 7 januari 2013 18:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat denk je, het is iets van Hispeed.
Gaat niet gebeuren vriend, weet je zelf ook welquote:Op maandag 7 januari 2013 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag, NS HiSpeed!
Reizigersverenigingen willen af van Fyra
We hebben nog een mooie verrassing voor ze in petto.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren vriend, weet je zelf ook wel
het was gewoon een concessie zoals alle anderen. HSA (NSH en KLM) deed dankzij de toenmalig NS-president Huizinga een bod dat door alle partijen als onrealistisch hoog werd gezien, maar door het ministerie toch geaccepteerd werd.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:34 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben verder niet zo'n kenner van veel verschillend materieel enzo, ik ben ook maar een simpele machinist in opleiding ipv hobbyist, maar wat mij gewoon het meest verbijsterd heeft is dat de overheid zo met die consessies heeft zitten kloten op de HSL.
Laatst "uit het niets" de consessie toegewezen naar NSH meen ik, terwijl Virgin ook mee deed. Raar verhaal toendertijd weet niet meer hoe het precies zat hoor, dus pin me er niet op vast.
ben benieuwdquote:Op maandag 7 januari 2013 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We hebben nog een mooie verrassing voor ze in petto.
'Jullie zijn incapabel mogen niet meer rijden en nu mag Arriva met dezelfde stofzuiger gaan boemelen?'quote:Op maandag 7 januari 2013 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
We hebben nog een mooie verrassing voor ze in petto.
Is ook een lekker kort stukjequote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Fiorano het volgende:
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
Nee, maar ik vind het wel een naam om te onthoudenquote:
In die periode liggen de sporen eruit tussen Dinslaken en Oberhausen-Sterkrade als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:55 schreef b2py het volgende:
Wordt nog leuk, die afsluiting van Den Bosch in de zomer.
Dit wordt gemeld op de website van NSH:
zaterdag 6 en zondag 7 juli
Door werkzaamheden rijdt ICE International via een andere route. Daardoor stopt ICE International niet in Arnhem, maar extra in Eindhoven. De vertrek- en aankomsttijden op alle stations zullen worden gewijzigd. Houdt u rekening met eerder vertrekken of later aankomen. Meer informatie volgt op een later moment.
Gaat nog een conflict opleveren ook als ik het zo bekijk..
En 's hertogenbosch is onbereikbaar vanaf Utrechtquote:Op maandag 7 januari 2013 19:00 schreef greavy het volgende:
[..]
In die periode liggen de sporen eruit tussen Dinslaken en Oberhausen-Sterkrade als ik mij niet vergis.
Met een aanwijzing VS vanaf Venlo naar Kaldenkirchen toequote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zeg: Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Dieselloc tot Venlo-Kaldenkirchen
En de stop in Utrecht dient gehandhaafd te blijven, want die wordt niet geschrapt volgens NSH.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef greavy het volgende:
Gewoon via Rotterdam racen. Amsterdam-Rotterdam-Eindhoven en dan via Venlo de grens overStukkie HSL meepikken desnoods.
Maken we het nog leuker. Amsterdam-Utrecht-Rotterdam-Eindhovenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
En de stop in Utrecht dient gehandhaafd te blijven, want die wordt niet geschrapt volgens NSH.
Dat is enkelspoor, wijze gaaiquote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Met een aanwijzing VS vanaf Venlo naar Kaldenkirchen toe
Je kan niet over Arnhemquote:Op maandag 7 januari 2013 19:01 schreef dennistd het volgende:
Ik zeg: Amsterdam-Utrecht-Arnhem-Nijmegen-Dieselloc tot Venlo-Kaldenkirchen
Precies, en mijn optie voldoet aan alle voorwaardenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:04 schreef b2py het volgende:
[..]
En de stop in Utrecht dient gehandhaafd te blijven, want die wordt niet geschrapt volgens NSH.
Zeker weten, maar die extra stop te Heerlen zie ik ze niet doenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, en mijn optie voldoet aan alle voorwaarden
Maar wordt niet aangedaan volgens NSH, dus die optie vervalt ookquote:Op maandag 7 januari 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
Arnhem is dan toch wel bereikbaar? Het spoor ligt eruit in Duitsland. Arnhem zal wel omreisroute zijn voor reizigers Utrecht - Den Bosch.
Neuh, wel wat beters dan dat.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:47 schreef b2py het volgende:
[..]
'Jullie zijn incapabel mogen niet meer rijden en nu mag Arriva met dezelfde stofzuiger gaan boemelen?'
Ik ben echt excited, kan je niet een tipje van de sluier oplichten?quote:Op maandag 7 januari 2013 19:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neuh, wel wat beters dan dat.
Weet je trouwens, iedere keer als ik een bericht lees van voorbeterov en daar staat in dat 'voor beter ov woest is op' zie ik helemaal voor me hoe jij tandenknarsend achter je pc dat stukje zit te maken. Ik ben nogal visueel ingesteldquote:Op maandag 7 januari 2013 19:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neuh, wel wat beters dan dat.
Gaaf dingetje, werkt niet helemaal vlot maar is wel een toffe kaart!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:14 schreef James1988 het volgende:
Technische kaarten van alle (hoofd)spoorwegen in Duitsland vind je hier: http://stredax.bahn.de/ISRViewer/public_html_en/svg/index.html
Hahahaha, dat heb ik ook hahahaha.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet je trouwens, iedere keer als ik een bericht lees van voorbeterov en daar staat in dat 'voor beter ov woest is op' zie ik helemaal voor me hoe jij tandenknarsend achter je pc dat stukje zit te maken. Ik ben nogal visueel ingesteld
STREDA.X is zeker een gave kaart. Het is ontwikkeld voor DB Netze om informatie over het netwerk te kunnen delen met vervoerders - actueler krijg je het niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaaf dingetje, werkt niet helemaal vlot maar is wel een toffe kaart!
Schreeuwend naar zijn monitor 'ZE KUNNEN ER OOK HELEMAAL NIKS VAN, STOMME NS HISPEED!!!'quote:Op maandag 7 januari 2013 19:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hahahaha, dat heb ik ook hahahaha.
Ik zie dan voor me dat hij rood aangelopen aan het typen is en woest bellend met allemaal mensen en een pak shag gefrustreerd weg rookt op een avond![]()
openbaar vervoer ftwquote:Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Viezze het volgende:
Hier gaat het lekker; we staan al 20 minuten te wachten op duivendrecht om te wachten op de politie. Mensen van S&V zijn er al bij, en er wordt luidruchtig gediscussieerd met (vermoedelijke) zwartrijders.
De treinen achter ons rijden niet volgens ns.nl, worden omgeleid denk ik?
Betrof uiteindelijk het stuk Gaasperdammerweg aansluiting-Weesp dat er beperkingen waren. Ook wel een aardig stukkie....quote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Fiorano het volgende:
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
En we zijn weg met +35 min. Duurde ellendig lang voor de politie er was en, ja ja daar hebben we hem weer, informatievoorziening was slecht geregeld. Zeker omdat er toeristen bij waren, die ik maar op sleeptouw heb genomenquote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Viezze het volgende:
Hier gaat het lekker; we staan al 20 minuten te wachten op duivendrecht om te wachten op de politie. Mensen van S&V zijn er al bij, en er wordt luidruchtig gediscussieerd met (vermoedelijke) zwartrijders.
De treinen achter ons rijden niet volgens ns.nl, worden omgeleid denk ik?
twitter:NS_online twitterde op maandag 07-01-2013 om 19:49:42Weesp-Schiphol: Minder treinen wegens inzet hulpdiensten (politie) in Duivendrecht. http://t.co/z23egl7C #wpshl reageer retweet
Viel uiteindelijk inderdaad mee. Het was wel gigantisch druk op Duivendrecht. Meeste mensen stapte in de IC richting Almere/Zwollequote:Op maandag 7 januari 2013 19:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Betrof uiteindelijk het stuk Gaasperdammerweg aansluiting-Weesp dat er beperkingen waren. Ook wel een aardig stukkie....
2 aparte situaties gok ikquote:Op maandag 7 januari 2013 19:57 schreef Monopoly het volgende:
Aansluiting Weesp Gaasperdammerweg en politie in de trein op Duivendrecht met zwart rijders ? Wat is het nou ?
Was er vanmiddag nog!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Viezze het volgende:
Er gebeurt ook zoveel op station duivendrecht
twitter:NS_online twitterde op maandag 07-01-2013 om 19:56:40Weesp-Schiphol: geen beperkingen meer, de vertraging neemt snel af. http://t.co/z23egl7C #wpshl reageer retweet
Hopelijk doen ze het in Duitsland beter dan in Engeland, waar ze de East Coast-franchise vroegtijdig moesten opgeven. De oorzaak lag in een bod dat veel te hoog lag, tegenvallende reizigersaantallen en een penibele financiële situatie: zonder staatssteun zou NXEC failliet gaan. De Britse overheid had hier geen zin in, disenfranchisement volgde.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
National Express Group wil ook in Duitsland gaan opereren. Zij gaan in NRW meebieden op concessies. OA RE3 en RB47 willen zij gaan bemachtigen.
Waarom zou jequote:Op maandag 7 januari 2013 20:27 schreef b2py het volgende:
http://www.zie.nl/video/o(...)-kelder/m1nz6umf6dy6
Iemand tijd over en een lege kelder?
En eigenlijk ook een stoomloc, omdat stoom!quote:Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Bitlord het volgende:
Hij zou dan ook een lichte vibratie moeten toevoegen, eigenlijk net zoals wat ze knap gedaan hebben met die postwagon in het spoorwegmuseum.
Dan doen we toch Amsterdam-Utrecht-Tiel (dieselloc achterop hangen)-Elst-Nijmegen-Venlo-Kaldenkirchenquote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan doen we toch Amsterdam-Utrecht-Tiel (dieselloc achterop hangen)-Elst-Nijmegen-Venlo-Kaldenkirchen![]()
Enschede ligt ook plat die periodequote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef dennistd het volgende:
Nee, dan nog liever Amsterdam-Utrecht-Amersfoort-Bentheim-Rheine-Münster![]()
Nee, dat is niet mogelijk. De trein gaat via de Brabantroute net als alle andere 97% van de omgeleide goederentreinenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef dennistd het volgende:
Nee, dan nog liever Amsterdam-Utrecht-Amersfoort-Bentheim-Rheine-Münster![]()
niet achterop hangen, maar in Tiel ervoor koppelen en in Nijmegen weer eraf halen, terwijl er daar voorop weer een nieuwe loc komtquote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan doen we toch Amsterdam-Utrecht-Tiel (dieselloc achterop hangen)-Elst-Nijmegen-Venlo-Kaldenkirchen![]()
Je hebt niet eens een dieselloc nodig, gewoon koppelen met een GTW'tje (tot Elst een van Arriva, vanaf Nijmegen een van Veolia) is toch veel handiger?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet achterop hangen, maar in Tiel ervoor koppelen en in Nijmegen weer eraf halen, terwijl er daar voorop weer een nieuwe loc komt
kan, maar dan wordt die GTW net een Plan U en trekt hij op als een slak in behangplaksel. Vergeet niet dat zowel Arriva als Veolia de motoren op de stand marginaal hebben staan. Het is schipperen tussen brandstofverbruik, extra onderhoud en het op tijd vervoeren van de passagiers. Het trekken van een ICE kunnen die stellen echt niet aanquote:Op maandag 7 januari 2013 21:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een dieselloc nodig, gewoon koppelen met een GTW'tje (tot Elst een van Arriva, vanaf Nijmegen een van Veolia) is toch veel handiger?
RER neem ik aan?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik sta al 3 kwartier wortel te schieten op Gare de Lyon. Ze hebben de vertrekijd trein naar Marne la Vallee Chessy na 3 keer aanpassen nu helemaal maar van het bord gehaald.Geen omroep niks. Ach er zal er vast nog wel een komen...Toch?...
Ja, dat kan.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
Een kennis wil over 2 maanden naar Barcalona per trein. Terug gaat ze per vliegtuig. Ze wil alleen per dagtrein reizen. Is dat überhaupt mogelijk? Kan het maar moeilijk vinden.... Weet wel dat er een nachttrein gaat vanuit Parijs...
Een extra overnachting halverwege is geen probleem als dat noodzakelijk is.
Naar Parijs gaat ze sowieso met de Thalys.
Ah. Dat was 'm dus. DB(HAFAS) weet met de AVE helemaal geen raad. Morgen maar ff verder uitzoeken. Dankquote:Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Reis met Thalys naar Paris-Nord, ga vanuit daar naar Paris Est (of Gare du Lyon) en stap op de TGV naar Figueres. Stap aldaar over op een AVE (of hoe het ook heet) naar Barcelona.
Volgens mij gaat er vanaf april 2x per dag een rechtstreekse TGV Paris -> Barcelona doen. Materieel betreft dan TGV Duplex. De precieze datum moet ik je even schuldig blijven.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah. Dat was 'm dus. DB(HAFAS) weet met de AVE helemaal geen raad. Morgen maar ff verder uitzoeken. Dank
Dat doet Voyages-SNCF volgens mij ook. RENFE.com is al helemaal xenofoob.quote:HAFAS stuurt je alleen maar met EuroNight 447.
Ligt er nieuwe spoorlijn dan ? Want Spanje heeft een andere spoor breedte. Rechtstreeks is dan wel heel erg knapquote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er vanaf april 2x per dag een rechtstreekse TGV Paris -> Barcelona doen. Materieel betreft dan TGV Duplex. De precieze datum moet ik je even schuldig blijven.
[..]
Dat doet Voyages-SNCF volgens mij ook. RENFE.com is al helemaal xenofoob.
Istie nog gekomen?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, en ik moet ook nog eens pissen als een wilde reiger...
On the fly aankoppelenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeker weten, maar die extra stop te Heerlen zie ik ze niet doen
Dat meen je niet?! Heb je een filmpje?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
On the fly aankoppelenDoen ze in Brazilië ook
Dit wist ik nietquote:Op maandag 7 januari 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
Hogesnelheidslijnen in Spanje worden volgens de standaardspoorbreedte (1435mm) aangelegd
Was van de week op discovery channel. Een enorme ertstrein die een heuvel op moet, waar een dubbelspan opdruklocs van achter tegenop rijdt zonder dat de trein stopt (of ook maar afremt)quote:Op maandag 7 januari 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat meen je niet?! Heb je een filmpje?
Er zijn in Spanje stations te vinden (zoals Barcelona Sants) waar sporen met verschillende spoorbreedtes liggen. Op de brede sporen vind je dan de Spaanse 'normale' treinen, op de normaalspoorsporen vind je AVE's en eventueel TGVs.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit wist ik nietWel logisch overigens. Tof
Heftig, gaaf man, weet je toevallig hoe die show heette?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was van de week op discovery channel. Een enorme ertstrein die een heuvel op moet, waar een dubbelspan opdruklocs van achter tegenop rijdt zonder dat de trein stopt (of ook maar afremt)
Nee Voyages-SNCF kent de verbinding Paris-Barcelona via Figueras Vilafant normaal wel en geeft daar ook prijzen voor weer.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er vanaf april 2x per dag een rechtstreekse TGV Paris -> Barcelona doen. Materieel betreft dan TGV Duplex. De precieze datum moet ik je even schuldig blijven.
[..]
Dat doet Voyages-SNCF volgens mij ook. RENFE.com is al helemaal xenofoob.
Countdown to collisionquote:Op maandag 7 januari 2013 22:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Heftig, gaaf man, weet je toevallig hoe die show heette?
Wat een titel ook echt, morgen even opzoeken..quote:Op maandag 7 januari 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Countdown to collision![]()
Maar het valt allemaal wel mee
Wordt nogal sensationeel gebracht hoor, maar er kwam o.a. dit in voor.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een titel ook echt, morgen even opzoeken..
Ach, dat geldt wel voor meer stationsquote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Kan iemand mij het nut van station Eindhoven Beukenlaan uitleggen? Het lijkt niet echt alsof het station in een drukbewoond gedeelte van de stad ligt.
Ligt Goor ook nietquote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Kan iemand mij het nut van station Eindhoven Beukenlaan uitleggen? Het lijkt niet echt alsof het station in een drukbewoond gedeelte van de stad ligt.
Je kunt de Ski-Trein nemen: http://skitrein.nl/quote:Op maandag 7 januari 2013 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Saalbach/Hinterglemm? Wil een vriend opzoeken en moet er goedkoop kunnen komen en vraag me af of dat per trein goed te doen is.
Heb toevallig wat foto's gemaaktquote:Op maandag 7 januari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een titel ook echt, morgen even opzoeken..
Dan moet ik altijd weer aan die gort roge Syntusstem denkenquote:
Misschien wist ze het wel!quote:Op maandag 7 januari 2013 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wanneer leren de Dames met minirok dat als ze bovenin een duplex zitten dat iedereen op de tussenbalkons zonder enige moeite zo in hun Willem-Jan-Jaap kan kijken.....
waarom een mannelijke naam gebruiken?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wanneer leren de Dames met minirok dat als ze bovenin een duplex zitten dat iedereen op de tussenbalkons zonder enige moeite zo in hun Willem-Jan-Jaap kan kijken.....
quote:Op maandag 7 januari 2013 23:34 schreef bork het volgende:
[..]
Misschien wist ze het wel!
Willem-Jan-Jaap die kende ik nog niet, niet te preuts Duckie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He daar maak ik mezelf ook regelmatig schuldig aanquote:Op maandag 7 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Scumbag steve meldt zich ook in dit topic!
Het klinkt ouderwets en vast voor jouw tijd maar ik heb altijd een boek bij me.quote:Ik verzon m ter plekke, dat heb je als je te lang op een trein staat te wachten zonder reisinformatie
Das niet voor mijn tijd, maar ik had deze op mijn orenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:50 schreef bork het volgende:
[..]
Het klinkt ouderwets en vast voor jouw tijd maar ik heb altijd een boek bij me.
Momenteel deze, heavy stuff
[ afbeelding ]
Dat ziet er nice uit, ff luisterenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das niet voor mijn tijd, maar ik had deze op mijn oren
[ afbeelding ]
Die neus klopt echt nietquote:Op maandag 7 januari 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das niet voor mijn tijd, maar ik had deze op mijn oren
[ afbeelding ]
gaan we mooie dames posten?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das niet voor mijn tijd, maar ik had deze op mijn oren
[ afbeelding ]
mmmm, tsja ieder zijn ding, ik vind o.a. dit weer leuk en dat zal voor jou wel schuddebuiken zijnquote:
Ik vergat misschien te vertellen dat ik een Dance mix van dr op had staanquote:Op maandag 7 januari 2013 23:56 schreef bork het volgende:
[..]
mmmm, tsja ieder zijn ding, ik vind o.a. dit weer leuk en dat zal voor jou wel schuddebuiken zijn
Eindhoven Beukenlaan ligt bij de oude Philipscomplexen in het stadsdeel Strijp. Vroeger stapten daar waarschijnlijk nog wel de nodige Philipsmedewerkers in en uit de trein. De oude Philipsgebouwen krijgen een opknapbeurt en dan een nieuwe bestemming: deels woningen, deels ruimte voor cultuur en bedrijvigheid.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Kan iemand mij het nut van station Eindhoven Beukenlaan uitleggen? Het lijkt niet echt alsof het station in een drukbewoond gedeelte van de stad ligt.
quote:Op maandag 7 januari 2013 23:58 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Eindhoven Beukenlaan ligt bij de oude Philipscomplexen in het stadsdeel Strijp. Vroeger stapten daar waarschijnlijk nog wel de nodige Philipsmedewerkers in en uit de trein. De oude Philipsgebouwen krijgen een opknapbeurt en dan een nieuwe bestemming: deels woningen, deels ruimte voor cultuur en bedrijvigheid.
Je kunt er ook uitstappen als je bij Kees kankerkachel op bezoek wilt, want aan de andere kant van het spoor ligt Woensel-West.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan heben we deze ook: http://media.vara.nl/player.php?id=25242
meneer Tsjebbequote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan heben we deze ook: http://media.vara.nl/player.php?id=25242
Doe mij het orgineel maarquote:Op maandag 7 januari 2013 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dan deze maar in de herhaling. Is nog spoorgerelateerd ook
Dat is niet het origineelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |