quote:Op zondag 6 januari 2013 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Het treinentopic van 22 uur 15 vertrekt over ongeveer EEN kwartier
Je verwart me waarschijnlijk met Richard Krol?quote:Op zondag 6 januari 2013 22:13 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Welkom hier Richard, ik meen dat je jaren geleden een erg iinteressante website had? Bestaat die nog steeds? Ik keek er destijds wekelijks op ofzo, toen het aantal treinensites nog niet zo uitgebreid was als tegenwoordig.
Ik dacht, tegen beter weten in, laat ik eens netjes in volledige zinnen de vraag stellen. Zo spreekt Eva mij immers ook aan. Dat gaf dit resultaat:quote:Op zondag 6 januari 2013 22:36 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Ik word helemaal leip van die Eva..
3 maandjes nogquote:Op zondag 6 januari 2013 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
mijn reisje ging vanochtend een klein beetje de mist in, want het stoppertje naar Nijverdal West van 8.49 uur werd opgeheven vanwege defect materieel. Dat werd ook niet even op tijd omgeroepen, maar een minuut of acht na vertrektijd
ja, dan ga ik die kant weer eens op. Was nog niet op Nijverdal West geweest, vandaarquote:
Morgen weer voorbij, is de vakantie over ;-)quote:Op zondag 6 januari 2013 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
ben je een dagje weg, kun je gelijk een heel topic bijlezen
Je mag volgens mij allang blij zijn dat er daar stoeptegels op het perron liggen en niet alleen maar zand...quote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
TBP nodig in Zwolle? Iig voor de sporen 9 en 10 niet. Daar staat een schraal bordje met twee briefjes waarop staat welke treinen er van die sporen vertrekken
zoiets ja. Het is dat het perron in gebruik genomen moest worden, anders had het nog bijna een jaar meer op een zandduin geleken ...quote:Op zondag 6 januari 2013 23:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je mag volgens mij allang blij zijn dat er daar stoeptegels op het perron liggen en niet alleen maar zand...
Ik meen mij te herinneren dat dat bord is opgehangen in de week dat de dienstregeling overging en de trein er niet meer langs kwamquote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
kennelijk weet nog niet iedereen dat de IC Berlijn niet meer naar Schiphol tuft, want op Amsterdam-Zuid zag ik nog een bord staan waarop aangegeven staat wat de rijtuigindeling is
als dat waar is ...quote:Op zondag 6 januari 2013 23:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen mij te herinneren dat dat bord is opgehangen in de week dat de dienstregeling overging en de trein er niet meer langs kwam
Optiefen!quote:
Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a..quote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
kennelijk weet nog niet iedereen dat de IC Berlijn niet meer naar Schiphol tuft, want op Amsterdam-Zuid zag ik nog een bord staan waarop aangegeven staat wat de rijtuigindeling is
Nationaal erfgoed. Dat moet je koesteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 07:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a..
quote:Treinmachinisten van de NS krijgen de komende tijd training in zuinig rijden. Zij krijgen in de cockpit instructies op welke baanvakken ze de trein van de elektriciteitsleiding kunnen loskkoppelen om hem uit te laten rollen, schrijft De Telegraaf maandag.
De veiligheid en de punctualiteit van de dienstregeling blijven voorop staan, zegt het spoorwegbedrijf in de krant.
Uit een proef zou blijken dat met het vaker laten uitrollen van de treinen veel geld kan worden bespaard. Dit jaar moeten alle 2850 machinisten daarom zuiniger leren rijden.
Waar het mogelijk is rollen de treinen straks zonder stroom het station binnen. Door met het volle gewicht af te remmen, zou er een dynamowerking ontstaan die energie oplevert.
Dat moet jaarlijks vele tonnen kilowatt aan gratis energie opleveren. Dit betekent echter niet dat de prijzen voor treinkaartjes omlaag gaan. ()
Spoorwegbond FNV zegt in de krant enthousiast te zijn over het plan. "Het ziet er goed uit", zegt bestuurder Roel Berghuis. Wel tekent hij aan dat zuiniger rijden geen invloed mag hebben op de concentratie van de machinisten. "Denk daarbij aan het missen van seinen."
Geen klachten vanuit Alkmaar, zal vanmiddag terug wel komen!quote:Op maandag 7 januari 2013 08:49 schreef zoem het volgende:
De lengte van de treinen valt weer erg tegen vanochtend. Ook op Twitter wordt er over geklaagd. En dit terwijl de NS dondersgoed weet dat de maandag na de kerstvakantie een drukke dag is (NS verwacht drukke maandagspits).
Denk het ook. Je kan ook elektro-dynamisch remmen. Daarbij "geef" je opgewekte energie terug aan de bovenleiding.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:37 schreef zoem het volgende:
Ja, volgens mij is dit al oud nieuws. Maar dat verhaal van de trein loskoppelen van de bovenleiding is onzin natuurlijk. Ze bedoelen waarschijnlijk de tractie uitschakelen.
Recuperatief remmenquote:Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef Monopoly het volgende:
Welkom Okuliarnik!
[..]
Denk het ook. Je kan ook elektro-dynamisch remmen. Daarbij "geef" je opgewekte energie terug aan de bovenleiding.
Oorzaak is een wisselstoring tussen Lage Zwaluwe en de aansluiting met de HSL. De IC die ik vanochtend had liep daardoor +5 op, er werd op enkelspoor gereden.quote:Op maandag 7 januari 2013 08:53 schreef JDude het volgende:
Telegraaf.
In other news rijdt in Breda de Fyra naar Amsterdam weer eens niet, net als de IC Den Haag-Venlo overigens.
Ook is spoor 2 weer eens in gebruik, maar dat zal wel met de verbouwing te maken hebben.
quote:Op maandag 7 januari 2013 08:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Recuperatief remmen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Recuperatief_remmen
Ja, je hebt immers geen geldig vervoerbewijs.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis?
Wel als je wordt gecontroleerd jaquote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Zijn er Fokkers die weten wat er gebeurd als je met je OV chipkaart incheck bij de NS, vervolgens niet meer uitcheckt, en dan weer terugreist naar je vertrekstation?
Bv: Je checkt in op A'dam centraal, reist naar Utrecht, checkt niet uit, en voordat de NS je automatisch uitcheckt binnen 6 uur reis je weer terug naar A'dam centraal. Kun je dan een boeten verwachten op de terugreis?
quote:Op maandag 7 januari 2013 09:36 schreef Flodder450 het volgende:
Best wel rustig op het Hoofdstation vanochtend
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat werkt. Controleert de controleur ook altijd wáár je hebt ingecheckt? Want je bent immers toch nog ingecheckt in het systeem.van de NS?quote:
Jij checkt in in Amsterdam Centraal voor een reis naar Utrecht. De conducteur zal zien waar jij bent ingecheckt. Vervolgens check jij in Utrecht niet uit en ga je weer terug reizen. Dan heb je volgens de NS regels 'je eindstation voorbijgereisd' want je gaat alweer terug. Dat mag niet en zal je daarvoor een boete krijgen mits je gecontroleerd woord van ¤70. Ik weet de controlekansen tussen Utrecht en Amsterdam niet maar ik zou de gok niet wagen..quote:Op maandag 7 januari 2013 09:39 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Maar ik ben wel benieuwd hoe dat werkt. Controleert de controleur ook altijd wáár je hebt ingecheckt? Want je bent immers toch nog ingecheckt in het systeem.van de NS?
OF gewoon vol betalen..quote:Op maandag 7 januari 2013 09:48 schreef dennistd het volgende:
Wat je wel kunt doen volgens mij is als er een IC station vlak na je vertrekstation komt:
- Inchecken met OV-chipkaart 1 op je vertrekstation
- Niet uitchecken met OV-chipkaart 1 op je aankomststation
- Bij vertrek voor de terugreis inchecken met OV-chipkaart 2 op vertrekstation
- Een tussenstop maken op het laatste station voor je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 1
- Doorreizen naar je aankomststation
- Daar uitchecken met OV-chipkaart 2
Op die manier betaal je een reis van A naar C alleen een reis A->B en C->A. Het gedeelte B->C reis je dan dus gratis.
Heeft iets te maken met de gebruikte verf voor zover ik weet.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:36 schreef Flodder450 het volgende:
En waarom zijn die ouwe VIRMs zo verkleurd?
En met de zo 'gezonde' lucht in Groningenquote:Op maandag 7 januari 2013 10:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heeft iets te maken met de gebruikte verf voor zover ik weet.
Of Den Helder, met de zoute zeelucht..quote:Op maandag 7 januari 2013 10:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
En met de zo 'gezonde' lucht in GroningenDaar verkleuren treinen nogal vlug van...
Dat is van VOOR de Thalys he, dat is de gewone dagtrein die met 25.5 reedquote:Op maandag 7 januari 2013 07:26 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ach, in Roosendaal hangt er nog een rijtuigindeling van de Thalys op spoor 1a..
PSM, de Pencil Selling Manquote:Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:
Friese potloodventer in trein
LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier.
De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen.
Bron
PSM weer een rondje gemaakt?
De terugreis reis je zwart (dus kans op boete) en zelfs in het geval dat je niet gecontroleerd wordt, zal het instaptarief ¤10 of ¤20) worden ingehouden.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
quote:Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:
LEEUWARDEN - De politie heeft zondagavond een 43-jarige potloodventer aangehouden uit Leeuwarden. De man had eerder die avond in de trein van Zwolle naar Leeuwarden zijn geslachtsdeel laten zien aan een vrouwelijke medepassagier.
De geschrokken vrouw belde 112 en gaf een duidelijk signalement door van de man. De politie kon hem zodoende bij aankomt op het station vrijwel direct inrekenen.
Bron
je wordt niet automatisch na 6 uur uitgecheckt. Dat is lariekoek.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:23 schreef Sextreme het volgende:
Den Helder is geschikt om te testen of de boten ook drijven kunnen.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Of Den Helder, met de zoute zeelucht..
haha ja, maar zover van mijn padje was ik nietquote:Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef b2py het volgende:
Bron
Wie hebben er hier eigenlijk allemaal kinderen? Jij, ziggy3, Driek?quote:
Ja, volgens mij ook. Samen in één stoel.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Staan zelfs nog ergens i n deze reeks op een foto! :-)
Jup, uiteraard eerste klas :-)quote:Op maandag 7 januari 2013 13:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Samen in één stoel.
Ik dacht: ik benadruk eens niet mijn eersteklaskaart...quote:
Stiefkinderen (zijn van Zonnetje40 uit haar eerste huwelijk). Meisje van 18, jongens van 19 en 22.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie hebben er hier eigenlijk allemaal kinderen? Jij, ziggy3, Driek?
Ja, dat is het ''EZR'en'' oftewel Energie Zuinig Rijden. Wordt al enige tijd op gehamerd binnen de NS. Alleen wordt het gedaan door de tractie op nul te zetten, de pantograaf blijft gewoon omhoogquote:
Hoe krijg je dat nou voor elkaarquote:Op maandag 7 januari 2013 14:33 schreef greavy het volgende:
Door een persoonsaanrijding op HSL 1 (Brussel-Parijs) heeft het treinverkeer uren stilgelegen. Een trein +245, +90 enz. gaat het treinverkeer mee verder.
Ja. Extra Langzaam ook trouwens. Strijdig met HSL-ambities, strijdig met punctualiteits-strevens en strijdig met reizigersbelangen derhalvequote:
niet per ongeluk lijkt me.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat nou voor elkaar
Let wel de volgorde die men dient te hanteren is 'veiligheid - punctualiteit - EZR', dus als een trein achterop schema ligt dan gaat de tractie natuurlijk wel vol openquote:Op maandag 7 januari 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Extra Langzaam ook trouwens. Strijdig met HSL-ambities, strijdig met punctualiteits-strevens en strijdig met reizigersbelangen derhalve
Wisselt per trein, ICMm kan niet terugleveren bijvoorbeeld.quote:
Vertaling: Aanrijding met een persoon in het station Pierrefitte-Stains in de regio Parijs, treinverkeer totaal stilgelegd vanaf 10u25 zodat de hulpdiensten hun werk konden doen. Treinverkeer geleidelijk hervat vanaf 13:00.quote:Accident de personne en région parisienne
Un train a heurté une personne en gare de Pierrefitte-Stains, en région parisienne.
Totalement interrompue dans ce secteur depuis 10h25 afin de permettre l'intervention des secours, la circulation reprend progressivement sur les deux voies depuis 13h.
Blond en vrijgezel toevallig?quote:Op maandag 7 januari 2013 14:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Stiefkinderen (zijn van Zonnetje40 uit haar eerste huwelijk). Meisje van 18, jongens van 19 en 22.
reizigersbelangen staat bij de NS toch synoniem voor schijtpapier?quote:Op maandag 7 januari 2013 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Extra Langzaam ook trouwens. Strijdig met HSL-ambities, strijdig met punctualiteits-strevens en strijdig met reizigersbelangen derhalve
Ja maar Saint Denis is nog geen HSL, hij rijd gewoon een stuk mee met de RER D nog....quote:Op maandag 7 januari 2013 14:53 schreef James1988 het volgende:
Geen idee. Mijn vermoeden is dat alles plat lag zodat hulpdiensten ongehinderd hun werk konden doen, en passagiers in langsrijdende treinen ook niet werden geconfronteerd met restanten mens.
edit: Dit meldt InfoLignes.com (de Franse versie van Railtime):
[..]
Vertaling: Aanrijding met een persoon in het station Pierrefitte-Stains in de regio Parijs, treinverkeer totaal stilgelegd vanaf 10u25 zodat de hulpdiensten hun werk konden doen. Treinverkeer geleidelijk hervat vanaf 13:00.
Niet zo best..quote:Op maandag 7 januari 2013 14:53 schreef James1988 het volgende:
Geen idee. Mijn vermoeden is dat alles plat lag zodat hulpdiensten ongehinderd hun werk konden doen, en passagiers in langsrijdende treinen ook niet werden geconfronteerd met restanten mens.
edit: Dit meldt InfoLignes.com (de Franse versie van Railtime):
[..]
Vertaling: Aanrijding met een persoon in het station Pierrefitte-Stains in de regio Parijs, treinverkeer totaal stilgelegd vanaf 10u25 zodat de hulpdiensten hun werk konden doen. Treinverkeer geleidelijk hervat vanaf 13:00.
Ik neem aan dat die Thalys dan Wacht...quote:Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet zo best..
Werd net op adam c opgeroepen dat de thalys van 15:13 reed vanaf rdam c. Je kon met fyra van 15:25 mee naar rdam waar kon worden overgestapt. Uiteindelijk kwam die fyra pas om 25 aanzetten te centraal..
Nou en? Kan ie om 27 weg. +2. Meid wat een dramaquote:Op maandag 7 januari 2013 15:39 schreef b2py het volgende:
Uiteindelijk kwam die fyra pas om 25 aanzetten te centraal..
Dat is een aanname die ik ook heb gedaan ;-)quote:Op maandag 7 januari 2013 15:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die Thalys dan Wacht...
Dit is wel het minste wat de Société NSH terug kan doen voor la Société Thalys
Je verkloot mijn quotequote:Op maandag 7 januari 2013 15:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is een aanname die ik ook heb gedaan ;-)
Voor zover mij bekend loopt het met de Vectron op rolletjes... de problemen waar jij op doelt waren met HLE 18, de NMBS-locomotief gebaseerd op de Eurosprinter. De oorzaak van die problemen zat deels in wensen van de NMBS.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:10 schreef b2py het volgende:
De locomotieven van Siemens, de Vectrons zijn toegelaten in Duitsland. Meen mij te herinneren dat daar nogal wat problemen mee waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |