Maar wordt niet aangedaan volgens NSH, dus die optie vervalt ookquote:Op maandag 7 januari 2013 19:12 schreef James1988 het volgende:
Arnhem is dan toch wel bereikbaar? Het spoor ligt eruit in Duitsland. Arnhem zal wel omreisroute zijn voor reizigers Utrecht - Den Bosch.
Neuh, wel wat beters dan dat.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:47 schreef b2py het volgende:
[..]
'Jullie zijn incapabel mogen niet meer rijden en nu mag Arriva met dezelfde stofzuiger gaan boemelen?'
Ik ben echt excited, kan je niet een tipje van de sluier oplichten?quote:Op maandag 7 januari 2013 19:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neuh, wel wat beters dan dat.
Weet je trouwens, iedere keer als ik een bericht lees van voorbeterov en daar staat in dat 'voor beter ov woest is op' zie ik helemaal voor me hoe jij tandenknarsend achter je pc dat stukje zit te maken. Ik ben nogal visueel ingesteldquote:Op maandag 7 januari 2013 19:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Neuh, wel wat beters dan dat.
Gaaf dingetje, werkt niet helemaal vlot maar is wel een toffe kaart!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:14 schreef James1988 het volgende:
Technische kaarten van alle (hoofd)spoorwegen in Duitsland vind je hier: http://stredax.bahn.de/ISRViewer/public_html_en/svg/index.html
Hahahaha, dat heb ik ook hahahaha.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet je trouwens, iedere keer als ik een bericht lees van voorbeterov en daar staat in dat 'voor beter ov woest is op' zie ik helemaal voor me hoe jij tandenknarsend achter je pc dat stukje zit te maken. Ik ben nogal visueel ingesteld
STREDA.X is zeker een gave kaart. Het is ontwikkeld voor DB Netze om informatie over het netwerk te kunnen delen met vervoerders - actueler krijg je het niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 19:24 schreef b2py het volgende:
[..]
Gaaf dingetje, werkt niet helemaal vlot maar is wel een toffe kaart!
Schreeuwend naar zijn monitor 'ZE KUNNEN ER OOK HELEMAAL NIKS VAN, STOMME NS HISPEED!!!'quote:Op maandag 7 januari 2013 19:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hahahaha, dat heb ik ook hahahaha.
Ik zie dan voor me dat hij rood aangelopen aan het typen is en woest bellend met allemaal mensen en een pak shag gefrustreerd weg rookt op een avond![]()
openbaar vervoer ftwquote:Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Viezze het volgende:
Hier gaat het lekker; we staan al 20 minuten te wachten op duivendrecht om te wachten op de politie. Mensen van S&V zijn er al bij, en er wordt luidruchtig gediscussieerd met (vermoedelijke) zwartrijders.
De treinen achter ons rijden niet volgens ns.nl, worden omgeleid denk ik?
Betrof uiteindelijk het stuk Gaasperdammerweg aansluiting-Weesp dat er beperkingen waren. Ook wel een aardig stukkie....quote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Fiorano het volgende:
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
En we zijn weg met +35 min. Duurde ellendig lang voor de politie er was en, ja ja daar hebben we hem weer, informatievoorziening was slecht geregeld. Zeker omdat er toeristen bij waren, die ik maar op sleeptouw heb genomenquote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 19:35 schreef Viezze het volgende:
Hier gaat het lekker; we staan al 20 minuten te wachten op duivendrecht om te wachten op de politie. Mensen van S&V zijn er al bij, en er wordt luidruchtig gediscussieerd met (vermoedelijke) zwartrijders.
De treinen achter ons rijden niet volgens ns.nl, worden omgeleid denk ik?
twitter:NS_online twitterde op maandag 07-01-2013 om 19:49:42Weesp-Schiphol: Minder treinen wegens inzet hulpdiensten (politie) in Duivendrecht. http://t.co/z23egl7C #wpshl reageer retweet
Viel uiteindelijk inderdaad mee. Het was wel gigantisch druk op Duivendrecht. Meeste mensen stapte in de IC richting Almere/Zwollequote:Op maandag 7 januari 2013 19:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Betrof uiteindelijk het stuk Gaasperdammerweg aansluiting-Weesp dat er beperkingen waren. Ook wel een aardig stukkie....
2 aparte situaties gok ikquote:Op maandag 7 januari 2013 19:57 schreef Monopoly het volgende:
Aansluiting Weesp Gaasperdammerweg en politie in de trein op Duivendrecht met zwart rijders ? Wat is het nou ?
Was er vanmiddag nog!quote:Op maandag 7 januari 2013 19:58 schreef Viezze het volgende:
Er gebeurt ook zoveel op station duivendrecht
twitter:NS_online twitterde op maandag 07-01-2013 om 19:56:40Weesp-Schiphol: geen beperkingen meer, de vertraging neemt snel af. http://t.co/z23egl7C #wpshl reageer retweet
Hopelijk doen ze het in Duitsland beter dan in Engeland, waar ze de East Coast-franchise vroegtijdig moesten opgeven. De oorzaak lag in een bod dat veel te hoog lag, tegenvallende reizigersaantallen en een penibele financiële situatie: zonder staatssteun zou NXEC failliet gaan. De Britse overheid had hier geen zin in, disenfranchisement volgde.quote:Op maandag 7 januari 2013 20:15 schreef greavy het volgende:
National Express Group wil ook in Duitsland gaan opereren. Zij gaan in NRW meebieden op concessies. OA RE3 en RB47 willen zij gaan bemachtigen.
Waarom zou jequote:Op maandag 7 januari 2013 20:27 schreef b2py het volgende:
http://www.zie.nl/video/o(...)-kelder/m1nz6umf6dy6
Iemand tijd over en een lege kelder?
En eigenlijk ook een stoomloc, omdat stoom!quote:Op maandag 7 januari 2013 20:55 schreef Bitlord het volgende:
Hij zou dan ook een lichte vibratie moeten toevoegen, eigenlijk net zoals wat ze knap gedaan hebben met die postwagon in het spoorwegmuseum.
Dan doen we toch Amsterdam-Utrecht-Tiel (dieselloc achterop hangen)-Elst-Nijmegen-Venlo-Kaldenkirchenquote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan doen we toch Amsterdam-Utrecht-Tiel (dieselloc achterop hangen)-Elst-Nijmegen-Venlo-Kaldenkirchen![]()
Enschede ligt ook plat die periodequote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef dennistd het volgende:
Nee, dan nog liever Amsterdam-Utrecht-Amersfoort-Bentheim-Rheine-Münster![]()
Nee, dat is niet mogelijk. De trein gaat via de Brabantroute net als alle andere 97% van de omgeleide goederentreinenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:23 schreef dennistd het volgende:
Nee, dan nog liever Amsterdam-Utrecht-Amersfoort-Bentheim-Rheine-Münster![]()
niet achterop hangen, maar in Tiel ervoor koppelen en in Nijmegen weer eraf halen, terwijl er daar voorop weer een nieuwe loc komtquote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dan doen we toch Amsterdam-Utrecht-Tiel (dieselloc achterop hangen)-Elst-Nijmegen-Venlo-Kaldenkirchen![]()
Je hebt niet eens een dieselloc nodig, gewoon koppelen met een GTW'tje (tot Elst een van Arriva, vanaf Nijmegen een van Veolia) is toch veel handiger?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet achterop hangen, maar in Tiel ervoor koppelen en in Nijmegen weer eraf halen, terwijl er daar voorop weer een nieuwe loc komt
kan, maar dan wordt die GTW net een Plan U en trekt hij op als een slak in behangplaksel. Vergeet niet dat zowel Arriva als Veolia de motoren op de stand marginaal hebben staan. Het is schipperen tussen brandstofverbruik, extra onderhoud en het op tijd vervoeren van de passagiers. Het trekken van een ICE kunnen die stellen echt niet aanquote:Op maandag 7 januari 2013 21:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een dieselloc nodig, gewoon koppelen met een GTW'tje (tot Elst een van Arriva, vanaf Nijmegen een van Veolia) is toch veel handiger?
RER neem ik aan?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik sta al 3 kwartier wortel te schieten op Gare de Lyon. Ze hebben de vertrekijd trein naar Marne la Vallee Chessy na 3 keer aanpassen nu helemaal maar van het bord gehaald.Geen omroep niks. Ach er zal er vast nog wel een komen...Toch?...
Ja, dat kan.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef greavy het volgende:
Een kennis wil over 2 maanden naar Barcalona per trein. Terug gaat ze per vliegtuig. Ze wil alleen per dagtrein reizen. Is dat überhaupt mogelijk? Kan het maar moeilijk vinden.... Weet wel dat er een nachttrein gaat vanuit Parijs...
Een extra overnachting halverwege is geen probleem als dat noodzakelijk is.
Naar Parijs gaat ze sowieso met de Thalys.
Ah. Dat was 'm dus. DB(HAFAS) weet met de AVE helemaal geen raad. Morgen maar ff verder uitzoeken. Dankquote:Op maandag 7 januari 2013 21:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Reis met Thalys naar Paris-Nord, ga vanuit daar naar Paris Est (of Gare du Lyon) en stap op de TGV naar Figueres. Stap aldaar over op een AVE (of hoe het ook heet) naar Barcelona.
Volgens mij gaat er vanaf april 2x per dag een rechtstreekse TGV Paris -> Barcelona doen. Materieel betreft dan TGV Duplex. De precieze datum moet ik je even schuldig blijven.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef greavy het volgende:
[..]
Ah. Dat was 'm dus. DB(HAFAS) weet met de AVE helemaal geen raad. Morgen maar ff verder uitzoeken. Dank
Dat doet Voyages-SNCF volgens mij ook. RENFE.com is al helemaal xenofoob.quote:HAFAS stuurt je alleen maar met EuroNight 447.
Ligt er nieuwe spoorlijn dan ? Want Spanje heeft een andere spoor breedte. Rechtstreeks is dan wel heel erg knapquote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er vanaf april 2x per dag een rechtstreekse TGV Paris -> Barcelona doen. Materieel betreft dan TGV Duplex. De precieze datum moet ik je even schuldig blijven.
[..]
Dat doet Voyages-SNCF volgens mij ook. RENFE.com is al helemaal xenofoob.
Istie nog gekomen?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, en ik moet ook nog eens pissen als een wilde reiger...
On the fly aankoppelenquote:Op maandag 7 januari 2013 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeker weten, maar die extra stop te Heerlen zie ik ze niet doen
Dat meen je niet?! Heb je een filmpje?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
On the fly aankoppelenDoen ze in Brazilië ook
Dit wist ik nietquote:Op maandag 7 januari 2013 22:26 schreef James1988 het volgende:
Hogesnelheidslijnen in Spanje worden volgens de standaardspoorbreedte (1435mm) aangelegd
Was van de week op discovery channel. Een enorme ertstrein die een heuvel op moet, waar een dubbelspan opdruklocs van achter tegenop rijdt zonder dat de trein stopt (of ook maar afremt)quote:Op maandag 7 januari 2013 22:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat meen je niet?! Heb je een filmpje?
Er zijn in Spanje stations te vinden (zoals Barcelona Sants) waar sporen met verschillende spoorbreedtes liggen. Op de brede sporen vind je dan de Spaanse 'normale' treinen, op de normaalspoorsporen vind je AVE's en eventueel TGVs.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:51 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit wist ik nietWel logisch overigens. Tof
Heftig, gaaf man, weet je toevallig hoe die show heette?quote:Op maandag 7 januari 2013 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was van de week op discovery channel. Een enorme ertstrein die een heuvel op moet, waar een dubbelspan opdruklocs van achter tegenop rijdt zonder dat de trein stopt (of ook maar afremt)
Nee Voyages-SNCF kent de verbinding Paris-Barcelona via Figueras Vilafant normaal wel en geeft daar ook prijzen voor weer.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat er vanaf april 2x per dag een rechtstreekse TGV Paris -> Barcelona doen. Materieel betreft dan TGV Duplex. De precieze datum moet ik je even schuldig blijven.
[..]
Dat doet Voyages-SNCF volgens mij ook. RENFE.com is al helemaal xenofoob.
Countdown to collisionquote:Op maandag 7 januari 2013 22:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Heftig, gaaf man, weet je toevallig hoe die show heette?
Wat een titel ook echt, morgen even opzoeken..quote:Op maandag 7 januari 2013 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Countdown to collision![]()
Maar het valt allemaal wel mee
Wordt nogal sensationeel gebracht hoor, maar er kwam o.a. dit in voor.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een titel ook echt, morgen even opzoeken..
Ach, dat geldt wel voor meer stationsquote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Kan iemand mij het nut van station Eindhoven Beukenlaan uitleggen? Het lijkt niet echt alsof het station in een drukbewoond gedeelte van de stad ligt.
Ligt Goor ook nietquote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef o.us2.0 het volgende:
Kan iemand mij het nut van station Eindhoven Beukenlaan uitleggen? Het lijkt niet echt alsof het station in een drukbewoond gedeelte van de stad ligt.
Je kunt de Ski-Trein nemen: http://skitrein.nl/quote:Op maandag 7 januari 2013 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Iemand hier ervaring met het reizen per trein naar Saalbach/Hinterglemm? Wil een vriend opzoeken en moet er goedkoop kunnen komen en vraag me af of dat per trein goed te doen is.
Heb toevallig wat foto's gemaaktquote:Op maandag 7 januari 2013 23:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat een titel ook echt, morgen even opzoeken..
Dan moet ik altijd weer aan die gort roge Syntusstem denkenquote:
Misschien wist ze het wel!quote:Op maandag 7 januari 2013 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wanneer leren de Dames met minirok dat als ze bovenin een duplex zitten dat iedereen op de tussenbalkons zonder enige moeite zo in hun Willem-Jan-Jaap kan kijken.....
waarom een mannelijke naam gebruiken?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wanneer leren de Dames met minirok dat als ze bovenin een duplex zitten dat iedereen op de tussenbalkons zonder enige moeite zo in hun Willem-Jan-Jaap kan kijken.....
quote:Op maandag 7 januari 2013 23:34 schreef bork het volgende:
[..]
Misschien wist ze het wel!
Willem-Jan-Jaap die kende ik nog niet, niet te preuts Duckie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
He daar maak ik mezelf ook regelmatig schuldig aanquote:Op maandag 7 januari 2013 21:02 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Scumbag steve meldt zich ook in dit topic!
Het klinkt ouderwets en vast voor jouw tijd maar ik heb altijd een boek bij me.quote:Ik verzon m ter plekke, dat heb je als je te lang op een trein staat te wachten zonder reisinformatie
Das niet voor mijn tijd, maar ik had deze op mijn orenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:50 schreef bork het volgende:
[..]
Het klinkt ouderwets en vast voor jouw tijd maar ik heb altijd een boek bij me.
Momenteel deze, heavy stuff
[ afbeelding ]
Dat ziet er nice uit, ff luisterenquote:Op maandag 7 januari 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das niet voor mijn tijd, maar ik had deze op mijn oren
[ afbeelding ]
Die neus klopt echt nietquote:Op maandag 7 januari 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gaan we mooie dames posten?quote:Op maandag 7 januari 2013 23:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
mmmm, tsja ieder zijn ding, ik vind o.a. dit weer leuk en dat zal voor jou wel schuddebuiken zijnquote:
Ik vergat misschien te vertellen dat ik een Dance mix van dr op had staanquote:Op maandag 7 januari 2013 23:56 schreef bork het volgende:
[..]
mmmm, tsja ieder zijn ding, ik vind o.a. dit weer leuk en dat zal voor jou wel schuddebuiken zijn
Eindhoven Beukenlaan ligt bij de oude Philipscomplexen in het stadsdeel Strijp. Vroeger stapten daar waarschijnlijk nog wel de nodige Philipsmedewerkers in en uit de trein. De oude Philipsgebouwen krijgen een opknapbeurt en dan een nieuwe bestemming: deels woningen, deels ruimte voor cultuur en bedrijvigheid.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:16 schreef o.us2.0 het volgende:
quote:Op maandag 7 januari 2013 23:58 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Eindhoven Beukenlaan ligt bij de oude Philipscomplexen in het stadsdeel Strijp. Vroeger stapten daar waarschijnlijk nog wel de nodige Philipsmedewerkers in en uit de trein. De oude Philipsgebouwen krijgen een opknapbeurt en dan een nieuwe bestemming: deels woningen, deels ruimte voor cultuur en bedrijvigheid.
Je kunt er ook uitstappen als je bij Kees kankerkachel op bezoek wilt, want aan de andere kant van het spoor ligt Woensel-West.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan heben we deze ook: http://media.vara.nl/player.php?id=25242
meneer Tsjebbequote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan heben we deze ook: http://media.vara.nl/player.php?id=25242
Doe mij het orgineel maarquote:Op maandag 7 januari 2013 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
Dan deze maar in de herhaling. Is nog spoorgerelateerd ook
Dat is niet het origineelquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |