Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..quote:Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek
NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden
http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Wat? Na 2 weken wel toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebbenquote:Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebben
Tenminste, rijdtdefyra.be meldt geen noemenswaardige vertragingen meerquote:Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Iets met enorme belastingstrop als HSA van de HSL wordt gegooid.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek
NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden
http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Eh, nee.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Want?quote:
mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...quote:Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...quote:Op maandag 7 januari 2013 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Want?
Dat ze afgelopen week stil stonden bij de grens is volledig niet te wijten aan NSH. Dat zijn de prutsers aan de wal die zichzelf de infra mensen noemen.
Dat er nu 10 treinen rijden is natuurlijk tijdelijk, worden er 16 per dag. Dat zal later dit jaar het geval zijn. Vanaf maart geloof ik al 13 per dag. Dat lijkt me nu niet de belangrijkste reden om NSH van de HSL te schoppen. Dan had er al eerder ingegrepen moeten worden. Veel eerder.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...
En, zoals Peterselieman al aangeeft: ze rijden de helft (plus een beetje) van wat contractueel is afgesproken. De levering van treinen is wel gewoon doorgegaan, dus inmiddels staat er best wel wat reservematerieel.
En dat is maar een reden om zomaar iemand weg te schoppen?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...
De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Er wordt geroepen dat die Benelux altijd zo'n gouden inzet was, dat ding viel ook meer uit dat dan dat hij reed en als hij reed vrijwel altijd met vertraging. Ik vind, en dat is mijn mening, dat de huidige Fyra beter presteert dan de oude Benelux.
En daarom wordt een dienstregeling gereden waarvan gezegd wordt dat die met huidig materieel te rijden is. Had je dan liever nog een jaar die ramp benelux gehad of dat ze alsnog de volledige dienstregeling zouden aanbieden waarvan je zeker wist dat 45% van de treinen zou gaan uitvallen? Wees wel even realistisch hè, we moeten het doen met wat we hebben.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.
Dat de Fyra nu procentueel gezien beter presteert dan de Beneluxtrein toen ligt aan de hoeveelheid treinen versus het beschikbare materieel. Zou men de volledige, beloofde dienstregeling uitvoeren dan zou het alsnog een rampenplan zijn.
het testen van het Italiaanse barrel heeft wel erg lang in beslag genomen. Daarnaast is er in Nederland langdurig aan gesleuteld om zover te komen dat ie eindelijk kan rijden. Zegt toch wel iets over de kwaliteit van het product. Maar goed, ze rijden inmiddels, maar echt vol ambitie is het nog niet. helaasquote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen.
nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.quote:Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.
Een goed begin zou zijn om zowel de benelux als de Fyra te laten rijden. Dan doe je tenminste iets aan capaciteit. En heb je in geval van nood een alternatief. Gewoon logisch boerenverstand.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:10 schreef b2py het volgende:
Wees wel even realistisch hè, we moeten het doen met wat we hebben.
vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..
En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.
hangt er vanaf wat ze geboden hebben en hoe ze zich daar aan zouden kunnen houdenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:20 schreef b2py het volgende:
[..]
En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken?
Dan stel ik voor dat we per direct de gehele Fyra opheffen tussen Amsterdam en Brussel totdat er een treindienst opgezet kan worden die wel voldoet. Allemaal leuk in het stoppertje. Toedels..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Wat er nu rijdt is niks (de helft van wat beloofd is!) en het heeft niet de potentie om nog iets te worden. Alles wat fout kon gaan ging ook fout en er is niemand verantwoordelijk. Sterker nog, de partij die het hardst faalt mag vrolijk doorgaan met treintjes rijden.
Was de Beneluxtrein perfect? Nee, allesbehalve. Maar wat er nu rijdt is nog vele malen slechter.
Kun jij überhaupt een negatief woord over de fyra over je lippen krijgen? Of word je daar niet voor betaald?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat we per direct de gehele Fyra opheffen tussen Amsterdam en Brussel totdat er een treindienst opgezet kan worden die wel voldoet. Allemaal leuk in het stoppertje. Toedels..
Laatste zinnetje ben ik niet met je eens, maar gelukkig zijn het maar meningen
Je ziet dat het kut gaat, en je verzet je uit alle macht tegen elk initiatief om er iets aan te doen. Heb je soms aandelen AnsaldoKlapkut of zo?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen. Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
Vaak genoeg gedaanquote:Op maandag 7 januari 2013 17:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Kun jij überhaupt een negatief woord over de fyra over je lippen krijgen? Of word je daar niet voor betaald?
Ja wat wil je dan doen joh..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je ziet dat het kut gaat, en je verzet je uit alle macht tegen elk initiatief om er iets aan te doen. Heb je soms aandelen AnsaldoKlapkut of zo?
De rijtuigen staan op de Dijksgracht, er zijn volop leasemaatschappijen die wat Traxx locs kunnen leveren, en in de dienstregeling zijn ook nog gaten. Zeker in België.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja wat wil je dan doen joh..
Die benelux krijg je voorlopig ook niet meer van de grond hoor..
We hebben de Fyra en voorlopig is het even niet anders..
Ingrijpen!quote:
En hoe?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ingrijpen!
Anders hoor je later weer dan eoa internetheld het flauw vindt dat je "toen en toen" ook niet ingreep
Betwijfel ik, waren toen al onderzoeken naar en toen bleek al dat al het Traxx alweer weg was..quote:Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
De rijtuigen staan op de Dijksgracht, er zijn volop leasemaatschappijen die wat Traxx locs kunnen leveren, en in de dienstregeling zijn ook nog gaten. Zeker in België.
Het is onwil. Niets meer, niets minder.
Want dat wordt nu zeker niet geroepen naar NSH?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat James zegt: Rijden met je donder.
Ja, het komt vast wel ergens door. Maar nu hebben we met zijn allen een groot probleem en dat moet opgelost gaan worden en snel ook. En hoe of door wie zal me eigenlijk strikt genomen worst wezenquote:Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Want dat wordt nu zeker niet geroepen naar NSH?
Het zijn gewoon die ongelofelijke sukkels in Den Haag geweest die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld.
Angel Alpha Trains, MRCE Dispolok, Railpool, zomaar 3 leasebedrijven die je locs kunnen leveren die in Nederland en België mogen rijden.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Betwijfel ik, waren toen al onderzoeken naar en toen bleek al dat al het Traxx alweer weg was..
dan kijk je op dat stuk ook zo ongeveer naar groeiend gras ...quote:Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Fiorano het volgende:
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
met een AGV ofzo?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Was het niet een idee 20 thalys PBA stellen aan te schaffen en het product thalys uit te breiden?
Ik meen gelezen te hebben in die concessie eisen die je hier ooit geplakt had dat daarin stond wat de eisen uit Den Haag waren, foutje van mijn kant.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Angel Trains, MRCE Dispolok, Railpool, zomaar 3 leasebedrijven die je locs kunnen leveren die in Nederland en België mogen rijden.
En nee, het zijn niet "die ongelofelijke sukkels in Den Haag" die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld. Het enige wat "Den Haag" eiste waren maximale rijtijden, en dat er twee klasses ("economy" en "business") zouden zijn.Alstom en Siemens hadden ook gereageerd op de aanbesteding maar verloren omdat AB goedkoper was. De keuze voor de V250 is gemaakt door NS en NMBS - niet door Den Haag.
Er worden eisen gesteld, maar er werd niet gestuurd op prijs en eigenschappen van de treinquote:Op maandag 7 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik meen gelezen te hebben in die concessie eisen die je hier ooit geplakt had dat daarin stond wat de eisen uit Den Haag waren, foutje van mijn kant.
Dat ís mogelijk. NMBS Logistics heeft HLE 29 teruggestuurd naar Alpha Trains, die locs zijn waarschijnlijk zo inzetbaar voor een terugkeer van de Benelux.quote:Zou wel een oplossing zijn op korte termijn als dat mogelijk is.
Tsja, "we zullen het ermee moeten doen" is voor dit moment de waarheid. Er kunnen echter wel stappen worden ondernomen om het voor de reiziger beter te maken. De V250 maakt op dit moment de beloftes niet waar. Persoonlijk vind ik de V250 zwaar teleurstellend.quote:Laten we wel wezen trouwens, ik vind het ook niet tof dat die trein uitvalt en met vertraging rond rijdt maar voorlopig hebben we er maar mee te handlen. Het geroep van verschillende partijen dat Arriva en DB het wel even over zou kunnen nemen vind ik totaal belachelijk, en uit de hoogte gegrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |