abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121273427
Aha ok, kwam het tegen op Twitter en ik dacht, share het even ;-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 16:35:17 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121273550
Driek _O_

NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden :P

http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121274046
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek _O_

NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden :P

http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
  maandag 7 januari 2013 @ 16:50:47 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121274070
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
Wat? Na 2 weken wel toch?

V250 zou in mei 2007 al hebben moeten rijden 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 16:51:51 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121274106
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Want god, wat deed Arriva het goed in de Achterhoek en op de Vechtdallijnen..
ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121274246
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ze lijken het nu behoorlijk op orde te hebben
Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:56:25 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121274301
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Tenminste, rijdtdefyra.be meldt geen noemenswaardige vertragingen meer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 januari 2013 @ 16:56:58 #108
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121274320
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Driek _O_

NSH er op Amsterdam - Brussel uit willen gooien en dan Arriva laten rijden :P

http://www.at5.nl/artikel(...)illen-fyra-niet-meer
Iets met enorme belastingstrop als HSA van de HSL wordt gegooid.

Probeer dan voor elkaar te krijgen dat de Beneluxtrein (tijdelijk) weer gaat rijden ofzo.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:56:59 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121274322
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
Eh, nee.
pi_121274380
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eh, nee.
Want?

Dat ze afgelopen week stil stonden bij de grens is volledig niet te wijten aan NSH. Dat zijn de prutsers aan de wal die zichzelf de infra mensen noemen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 16:59:09 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121274431
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja en NSH lijkt het nu na de start van het rijden ook wel aardig op orde te hebben.
mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 januari 2013 @ 16:59:11 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121274437
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Want?

Dat ze afgelopen week stil stonden bij de grens is volledig niet te wijten aan NSH. Dat zijn de prutsers aan de wal die zichzelf de infra mensen noemen.
Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...

En, zoals Peterselieman al aangeeft: ze rijden de helft (plus een beetje) van wat contractueel is afgesproken. De levering van treinen is wel gewoon doorgegaan, dus inmiddels staat er best wel wat reservematerieel.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:01:58 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121274569
oh ja, en de hele kermis is 6 jaar te laat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 7 januari 2013 @ 17:02:08 #114
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_121274577
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Iedere dag vallen er treinen stil, niet alleen op de grens. Er heeft er vandaag nog eentje een half uur stilgestaan op lijn 25 (Brussel - Antwerpen)...

En, zoals Peterselieman al aangeeft: ze rijden de helft (plus een beetje) van wat contractueel is afgesproken. De levering van treinen is wel gewoon doorgegaan, dus inmiddels staat er best wel wat reservematerieel.
Dat er nu 10 treinen rijden is natuurlijk tijdelijk, worden er 16 per dag. Dat zal later dit jaar het geval zijn. Vanaf maart geloof ik al 13 per dag. Dat lijkt me nu niet de belangrijkste reden om NSH van de HSL te schoppen. Dan had er al eerder ingegrepen moeten worden. Veel eerder.
pi_121274656
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, ze rijden een behoorlijk uitgeklede dienstregeling. Ze komen in de verste verte nog niet in de buurt bij wat ze beloofd hebben ...
En dat is maar een reden om zomaar iemand weg te schoppen?
Heden dagen wordt er uitstekend gereden, vertragingen hooguit oplopend naar 10-15 minuten. (Vandaag uitgezonderd 2 treinen met +29 en +44, maar was in de benelux net zo rampzalig).
Er wordt geroepen dat die Benelux altijd zo'n gouden inzet was, dat ding viel ook meer uit dat dan dat hij reed en als hij reed vrijwel altijd met vertraging. Ik vind, en dat is mijn mening, dat de huidige Fyra beter presteert dan de oude Benelux.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:05:26 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121274709
ze hebben hun verleden iig niet mee ...

het belangrijkste is dat NSH het woord Reiziger weer met hoofdletter R gaat schrijven
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 januari 2013 @ 17:08:19 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121274815
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Er wordt geroepen dat die Benelux altijd zo'n gouden inzet was, dat ding viel ook meer uit dat dan dat hij reed en als hij reed vrijwel altijd met vertraging. Ik vind, en dat is mijn mening, dat de huidige Fyra beter presteert dan de oude Benelux.
De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.

Dat de Fyra nu procentueel gezien beter presteert dan de Beneluxtrein toen ligt aan de hoeveelheid treinen versus het beschikbare materieel. Zou men de volledige, beloofde dienstregeling uitvoeren dan zou het alsnog een rampenplan zijn.
pi_121274828
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen. Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
pi_121274889
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Beneluxtrein was ook een kuttrein als het aankomt op betrouwbaarheid. Het ding legde een lange afstand af, er was amper reservematerieel en de spoorwegen deden er de laatste jaren helemaal niks meer aan om de betrouwbaarheid aanzienlijk te verbeteren.

Dat de Fyra nu procentueel gezien beter presteert dan de Beneluxtrein toen ligt aan de hoeveelheid treinen versus het beschikbare materieel. Zou men de volledige, beloofde dienstregeling uitvoeren dan zou het alsnog een rampenplan zijn.
En daarom wordt een dienstregeling gereden waarvan gezegd wordt dat die met huidig materieel te rijden is. Had je dan liever nog een jaar die ramp benelux gehad of dat ze alsnog de volledige dienstregeling zouden aanbieden waarvan je zeker wist dat 45% van de treinen zou gaan uitvallen? Wees wel even realistisch hè, we moeten het doen met wat we hebben.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:14:35 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121275053
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen.
het testen van het Italiaanse barrel heeft wel erg lang in beslag genomen. Daarnaast is er in Nederland langdurig aan gesleuteld om zover te komen dat ie eindelijk kan rijden. Zegt toch wel iets over de kwaliteit van het product. Maar goed, ze rijden inmiddels, maar echt vol ambitie is het nog niet. helaas
quote:
Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121275095
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, ook Arriva zal minstens 2 jaar nodig hebben om een materieelpark op te bouwen.
Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..
  maandag 7 januari 2013 @ 17:16:55 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121275140
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:10 schreef b2py het volgende:
Wees wel even realistisch hè, we moeten het doen met wat we hebben.
Een goed begin zou zijn om zowel de benelux als de Fyra te laten rijden. Dan doe je tenminste iets aan capaciteit. En heb je in geval van nood een alternatief. Gewoon logisch boerenverstand.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:18:56 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121275212
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat dacht je, het moet wel volgens de concessie eisen dus er zal van de grond af aan een eigen trein ontworpen moeten worden. Of een andere HST met een ander neusje maar dat verwacht ik niet. Zit je weer met dezelfde ellende..
vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121275285
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vanwege gewijzigde omstandigheden denk ik dat het misschien iets simpeler kan dan de route die NSH nu gekozen heeft. Maar goed, het is niet realistisch om te denken dat Arriva/DB de boel op korte termijn over zal gaan nemen.
En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken?
  maandag 7 januari 2013 @ 17:22:53 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121275377
Daar ODEG haar KISS-treinstellen wel zijn goedgekeurd, heeft ODEG de afname nog steeds geweigerd.
Er schijnen nog een aantal dingen niet naar wens te zijn. ODEG tovert nu overal het materieel weg: RTS, Metronom, SETG/Raildox ...


Maar ook:
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:24:01 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121275425
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:20 schreef b2py het volgende:

[..]

En jij dacht dat als Arriva/DB een simpelere route krijgen dat ze bij NSH niet aan de bel trekken?
hangt er vanaf wat ze geboden hebben en hoe ze zich daar aan zouden kunnen houden
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 januari 2013 @ 17:24:06 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121275428
Wat er nu rijdt is niks (de helft van wat beloofd is!) en het heeft niet de potentie om nog iets te worden. Alles wat fout kon gaan ging ook fout en er is niemand verantwoordelijk. Sterker nog, de partij die het hardst faalt mag vrolijk doorgaan met treintjes rijden.

Was de Beneluxtrein perfect? Nee, allesbehalve. Maar wat er nu rijdt is nog vele malen slechter.
pi_121275466
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:24 schreef James1988 het volgende:
Wat er nu rijdt is niks (de helft van wat beloofd is!) en het heeft niet de potentie om nog iets te worden. Alles wat fout kon gaan ging ook fout en er is niemand verantwoordelijk. Sterker nog, de partij die het hardst faalt mag vrolijk doorgaan met treintjes rijden.

Was de Beneluxtrein perfect? Nee, allesbehalve. Maar wat er nu rijdt is nog vele malen slechter.
Dan stel ik voor dat we per direct de gehele Fyra opheffen tussen Amsterdam en Brussel totdat er een treindienst opgezet kan worden die wel voldoet. Allemaal leuk in het stoppertje. Toedels..

Laatste zinnetje ben ik niet met je eens, maar gelukkig zijn het maar meningen ;)
pi_121275511
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan stel ik voor dat we per direct de gehele Fyra opheffen tussen Amsterdam en Brussel totdat er een treindienst opgezet kan worden die wel voldoet. Allemaal leuk in het stoppertje. Toedels..

Laatste zinnetje ben ik niet met je eens, maar gelukkig zijn het maar meningen ;)
Kun jij überhaupt een negatief woord over de fyra over je lippen krijgen? Of word je daar niet voor betaald?
dag
  maandag 7 januari 2013 @ 17:26:54 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121275516
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef b2py het volgende:
En verder vind ik het erg laf van de beste heren van Rover en Voor beter OV dat ze ook niet ingrepen dat de Benelux zo vaak uitviel. Hoe vaak dat hier ook gemeld is, nog wel vaker dan de Fyra grafiekjes. Maar als iets nieuw is en mensen nog geen kans gehad hebben om te laten zien is het altijd lekker makkelijk om af te kraken en een ander het maar te laten doen. Want ojah, Arriva heeft natuurlijk binnen twee weken even x aantal hogesnelheid treinstellen met toelating die ze even heen en weer scheuren tussen Amsterdam en Brussel. Complete nonsens in mijn visie die hier gescandeerd worden.
Je ziet dat het kut gaat, en je verzet je uit alle macht tegen elk initiatief om er iets aan te doen. Heb je soms aandelen AnsaldoKlapkut of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121275524
quote:
5s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:26 schreef Peter het volgende:

[..]

Kun jij überhaupt een negatief woord over de fyra over je lippen krijgen? Of word je daar niet voor betaald?
Vaak genoeg gedaan ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 17:27:11 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121275531
Er was een treindienst die voldeed maar die is de nek omgedraaid voor een product waar maar weinig mensen blij van worden.
pi_121275568
Voor beter OV bedoelt het natuurlijk als 'Arriva bestelt een aantal treinen en als die beschikbaar zijn nemen zij de dienst over van NSH'.

Niet in één keer de hele hsl eruit knallen natuurlijk, daar zijn zij ook niet bij gebaat :P
pi_121275579
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je ziet dat het kut gaat, en je verzet je uit alle macht tegen elk initiatief om er iets aan te doen. Heb je soms aandelen AnsaldoKlapkut of zo? :?
Ja wat wil je dan doen joh..
Die benelux krijg je voorlopig ook niet meer van de grond hoor..
We hebben de Fyra en voorlopig is het even niet anders..
  maandag 7 januari 2013 @ 17:32:13 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121275730
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja wat wil je dan doen joh..
Die benelux krijg je voorlopig ook niet meer van de grond hoor..
We hebben de Fyra en voorlopig is het even niet anders..
De rijtuigen staan op de Dijksgracht, er zijn volop leasemaatschappijen die wat Traxx locs kunnen leveren, en in de dienstregeling zijn ook nog gaten. Zeker in België.

Het is onwil. Niets meer, niets minder.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:32:49 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121275754
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja wat wil je dan doen joh..
Ingrijpen!

Anders hoor je later weer dat eoa internetheld het flauw vindt dat je "toen en toen" ook niet ingreep :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121275792
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ingrijpen!

Anders hoor je later weer dan eoa internetheld het flauw vindt dat je "toen en toen" ook niet ingreep :P
En hoe?
  maandag 7 januari 2013 @ 17:34:52 #138
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_121275846
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 7 januari 2013 @ 17:35:06 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121275863
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef b2py het volgende:

[..]

En hoe?
Wat James zegt: Rijden met je donder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121275891
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

De rijtuigen staan op de Dijksgracht, er zijn volop leasemaatschappijen die wat Traxx locs kunnen leveren, en in de dienstregeling zijn ook nog gaten. Zeker in België.

Het is onwil. Niets meer, niets minder.
Betwijfel ik, waren toen al onderzoeken naar en toen bleek al dat al het Traxx alweer weg was..
pi_121275913
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat James zegt: Rijden met je donder.
Want dat wordt nu zeker niet geroepen naar NSH? :')

Het zijn gewoon die ongelofelijke sukkels in Den Haag geweest die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:37:42 #142
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121275965
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef b2py het volgende:

[..]

Want dat wordt nu zeker niet geroepen naar NSH? :')

Het zijn gewoon die ongelofelijke sukkels in Den Haag geweest die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld.
Ja, het komt vast wel ergens door. Maar nu hebben we met zijn allen een groot probleem en dat moet opgelost gaan worden en snel ook. En hoe of door wie zal me eigenlijk strikt genomen worst wezen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121275972
Was het niet een idee 20 thalys PBA stellen aan te schaffen en het product thalys uit te breiden?
  maandag 7 januari 2013 @ 17:38:30 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121275995
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Betwijfel ik, waren toen al onderzoeken naar en toen bleek al dat al het Traxx alweer weg was..
Angel Alpha Trains, MRCE Dispolok, Railpool, zomaar 3 leasebedrijven die je locs kunnen leveren die in Nederland en België mogen rijden.

En nee, het zijn niet "die ongelofelijke sukkels in Den Haag" die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld. Het enige wat "Den Haag" eiste waren maximale rijtijden, en dat er twee klasses ("economy" en "business") zouden zijn.Alstom en Siemens hadden ook gereageerd op de aanbesteding maar verloren omdat AB goedkoper was. De keuze voor de V250 is gemaakt door NS en NMBS - niet door Den Haag.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:39:29 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121276043
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:34 schreef Fiorano het volgende:
Op last vd politie max 40 km/h tussen Duivendrecht en Hilversum. Zojuist gemeld door de machinist
dan kijk je op dat stuk ook zo ongeveer naar groeiend gras ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 januari 2013 @ 17:40:16 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121276086
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Was het niet een idee 20 thalys PBA stellen aan te schaffen en het product thalys uit te breiden?
met een AGV ofzo?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121276205
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:38 schreef James1988 het volgende:

[..]
Angel Trains, MRCE Dispolok, Railpool, zomaar 3 leasebedrijven die je locs kunnen leveren die in Nederland en België mogen rijden.

En nee, het zijn niet "die ongelofelijke sukkels in Den Haag" die idiote eisen aan een treinstel hebben gesteld. Het enige wat "Den Haag" eiste waren maximale rijtijden, en dat er twee klasses ("economy" en "business") zouden zijn.Alstom en Siemens hadden ook gereageerd op de aanbesteding maar verloren omdat AB goedkoper was. De keuze voor de V250 is gemaakt door NS en NMBS - niet door Den Haag.
Ik meen gelezen te hebben in die concessie eisen die je hier ooit geplakt had dat daarin stond wat de eisen uit Den Haag waren, foutje van mijn kant.

Zou wel een oplossing zijn op korte termijn als dat mogelijk is.

Laten we wel wezen trouwens, ik vind het ook niet tof dat die trein uitvalt en met vertraging rond rijdt maar voorlopig hebben we er maar mee te handlen. Het geroep van verschillende partijen dat Arriva en DB het wel even over zou kunnen nemen vind ik totaal belachelijk, en uit de hoogte gegrepen.
pi_121276219
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

met een AGV ofzo?
Nee, met 20 thalys PBA stellen :P
pi_121276273
Zit even te loeren op die website van Railpool, daar kan je gewoon een Veolia E-GTW 2/6 en 2/8 leasen..
http://www.railpool.eu/en/railpool-solutions/fleet.html
  maandag 7 januari 2013 @ 17:47:52 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121276451
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik meen gelezen te hebben in die concessie eisen die je hier ooit geplakt had dat daarin stond wat de eisen uit Den Haag waren, foutje van mijn kant.
Er worden eisen gesteld, maar er werd niet gestuurd op prijs en eigenschappen van de trein :)
quote:
Zou wel een oplossing zijn op korte termijn als dat mogelijk is.
Dat ís mogelijk. NMBS Logistics heeft HLE 29 teruggestuurd naar Alpha Trains, die locs zijn waarschijnlijk zo inzetbaar voor een terugkeer van de Benelux.
quote:
Laten we wel wezen trouwens, ik vind het ook niet tof dat die trein uitvalt en met vertraging rond rijdt maar voorlopig hebben we er maar mee te handlen. Het geroep van verschillende partijen dat Arriva en DB het wel even over zou kunnen nemen vind ik totaal belachelijk, en uit de hoogte gegrepen.
Tsja, "we zullen het ermee moeten doen" is voor dit moment de waarheid. Er kunnen echter wel stappen worden ondernomen om het voor de reiziger beter te maken. De V250 maakt op dit moment de beloftes niet waar. Persoonlijk vind ik de V250 zwaar teleurstellend.

Dat DB/Arriva het op stel en sprong kunnen overnemen is natuurlijk bullshit, maar dat wordt ook nergens beweerd. Bij een nieuwe concessie geldt altijd een aanlooptijd zodat de concessiehouder materieel kan regelen en kan opleiden enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')