en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Ja, al het VIRM, SLT en volgens mij SGMm kan recupereren. Alleen is het initiatief van NS een beetje laat. Verschillende stadsvervoerbedrijven zijn hier al een hele tijd mee bezig: http://www.tickettokyoto.eu/.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Zit dat niet al in de SLT's en de laatste serie IRM's?
quote:Jeroen Fukken van het ministerie
Zo heet die man gewoon, kan hij ook niks aan doenquote:Op donderdag 8 november 2012 23:09 schreef dennistd het volgende:
Ik vind de naam van deze man erger:
[..]
Volgens mij heeft SGMm wel een ED-rem maar kan het niet recupereren. Wat dat betreft is het hetzelfde als een loc 1700. Een mDDM kan bij mijn weten wel recuperen.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, al het VIRM, SLT en volgens mij SGMm kan recupereren. Alleen is het initiatief van NS een beetje laat. Verschillende stadsvervoerbedrijven zijn hier al een hele tijd mee bezig: http://www.tickettokyoto.eu/.
En nu?quote:Op donderdag 8 november 2012 23:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Schaamnaam 2012 is een item bij de Coen en Sander Show op 3FM
Nu wachten wie er dit jaar wint en de opvolger van Stanley Messi, Con Domen en Fokje Modder wordtquote:
Ik WIST dat het iets maatschappelijk onmisbaars wasquote:Op donderdag 8 november 2012 23:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nu wachten wie er dit jaar wint en de opvolger van Stanley Messi, Con Domen en Fokje Modder wordt
Verrijking van je leven, wat ik je brom!quote:Op donderdag 8 november 2012 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik WIST dat het iets maatschappelijk onmisbaars was
Oh ja, mDDM was ik ff vergeten. Volgens deze presentatie van Lloyd's kan SGMm recupereren (iig de drietjes, maar ik dacht dat de tweetjes ook een nieuwe tractie-installatie hadden gekregen inmiddels). Sowieso een leuke presentatie.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Volgens mij heeft SGMm wel een ED-rem maar kan het niet recupereren. Wat dat betreft is het hetzelfde als een loc 1700. Een mDDM kan bij mijn weten wel recuperen.
Fundamenteel: alle 1500V-bovenleiding in Nederland is met elkaar doorverbonden. Een recuperende trein in Utrecht kan dus in theorie energie leveren aan een trein in Amsterdam. Daarbij is het gelijkspanning. Een gelijkrichter werkt één kant op: van wissel- naar gelijkspanning. De hogere spanningen om ons heen (15kV, 25kV) worden alleen getransformeerd. Een transformator werkt wel twee kanten op. Bij de Belgen en de Italianen is 3000V in zwang, dat heeft ongeveer hetzelfde probleem als Nederland.quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:13 schreef V2 het volgende:
Recupereren is al jaren mogelijk, het probleem zit 'm in het terugleveren aan de bovenleiding en de distributie van het opgewekte vermogen. Het eerste probleem is een installatie die de wisselspanning omzet in 1800VDC om zo terug te kunnen leveren aan de bovenleiding. Het tweede probleem, en dat is groter, is het aanpassen van de onderstations om teruggeleverd vermogen uit hun sectie terug te leveren aan het distributienetwerk. In veel andere landen met een hogere bovenleidingsspanning is dat niet zo'n probleem, aangezien er in één sectie bijna altijd wel meerdere treinen aan het rijden zijn, maar door de lagere spanning zijn de Nederlandse bovenleidingssecties vrij klein. De kans is dus aanzienlijk dat er, als er een trein afremt in een sectie, geen enkele andere trein aanwezig is. Gerecupereerd vermogen kan dan niet worden afgestaan aan de bovenleiding, want er is niks aanwezig om het vermogen op te nemen. Daarom wordt het nu helaas vaak toch opgestookt als warmte in een bank vermogensweerstanden...
Thanks. Leuke presentatie Duuf!quote:Op vrijdag 9 november 2012 08:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, mDDM was ik ff vergeten. Volgens deze presentatie van Lloyd's kan SGMm recupereren (iig de drietjes, maar ik dacht dat de tweetjes ook een nieuwe tractie-installatie hadden gekregen inmiddels). Sowieso een leuke presentatie.
https://ecms.railaccess.be/DMS/ds/nl/10382657
Ja wel ja, nog meer geld over de balk. Landgraaf zou verplaatst moeten worden omdat die stakkers van Veolia te belazerd zijn om een lusje van 100 meter met de bus te rijden, dat weet je he?quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net dat Limburg binnen nu en vier jaar de stations Landgraaf, Hoensbroek en Kerkrade-Centrum wil verplaatsen.
http://www.limburger.nl/a(...)stations_verplaatsen
laat die Frank van Zetten nu toevallig bij Arriva in dienst zijnquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja wel ja, nog meer geld over de balk. Landgraaf zou verplaatst moeten worden omdat die stakkers van Veolia te belazerd zijn om een lusje van 100 meter met de bus te rijden, dat weet je he?
http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=36&t=7475
http://www.limburger.nl/a(...)f_in_Kanniewaarzijn_
Wat een nodeloos gezeik om niets, laat ze eerst maar de treinen op tijd rijden vóórdat ze gaan lopen zaniken over energiezuinig zijnquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat energiezuinig rijden gehuil moet echt afgelopen zijn, dat is een heilloos pad. Lagere aanzetversnelling, lagere maximum snelheid, uitrollen, want dat is zuiniger.![]()
Hee weet je? Een trekschuit is NOG zuiniger. Het is 2012 ja, geen 1728.
Lagere aanzetversnelling wil je niet omdat dat langere opvolgtijden geeft. Maar uit laten rollen kan natuurlijk prima.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat energiezuinig rijden gehuil moet echt afgelopen zijn, dat is een heilloos pad. Lagere aanzetversnelling, lagere maximum snelheid, uitrollen, want dat is zuiniger.![]()
Hee weet je? Een trekschuit is NOG zuiniger. Het is 2012 ja, geen 1728.
Wat een poepzak die ventquote:Op vrijdag 9 november 2012 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laat die Frank van Zetten nu toevallig bij Arriva in dienst zijn
Euh? Weet je dat heel zeker? Ik dacht dat elk onderstation z'n eigen sectie voedde. Hoe werkt dit elektrotechnisch dan? Als één onderstation bijvoorbeeld een iets hogere spanning levert, dan zal een ander onderstation met lagere spanning toch als 'sink' gaan werken, en gaan er rare stromen lopen van onderstation naar onderstation? En kortsluiting, hoe wordt daar dan mee omgegaan? Snel een sectie isoleren?quote:Op vrijdag 9 november 2012 09:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Fundamenteel: alle 1500V-bovenleiding in Nederland is met elkaar doorverbonden.
Ja.quote:
Alles is binnenin het onderstation doorverbonden.quote:Ik dacht dat elk onderstation z'n eigen sectie voedde. Hoe werkt dit elektrotechnisch dan?
Nee, dat gebeurt niet. Teken het stroompad maar uit.quote:Als één onderstation bijvoorbeeld een iets hogere spanning levert, dan zal een ander onderstation met lagere spanning toch als 'sink' gaan werken, en gaan er rare stromen lopen van onderstation naar onderstation?
Ja, daarvoor zijn er DC-vermogensschakelaars (snelschakelaars): iedere sectie dubbelzijdig gevoed, in het geval van kortsluiting een tweezijdige uitschakeling.quote:En kortsluiting, hoe wordt daar dan mee omgegaan? Snel een sectie isoleren?
Klopt, maar daarvoor maakt de sectielengte niet uit.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:34 schreef V2 het volgende:
Haha, sorryik had altijd begrepen dat de kleine secties nadelig waren voor recuperatie. Feit blijft echter wel dat er door de lage spanning meer transmissieverliezen zijn, als een regenererende trein ver weg is tov een verbruiker.
Hoe wordt de stroomkring gesloten dan?quote:En qua stroompad, dat zie ik nog niet zo goed voor me. Als je 2 voedingen (onderstations) met elkaar verbindt, en de ene levert 1800VDC, en de andere 1850VDC, dan is er een spanningsverschil van 50VDC, en zal er dus stroom gaan lopen van het 1850VDC-station naar het 1800VDC-station, toch?
Nee, je moet een stroompad hebben van plus naar min.quote:
Dit gaat voor dit geval op.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er loopt dus geen stroom tussen twee onderstations.
Hij heet Frank van Setten. Met een S dus.quote:
Het helpt dat ik het ooit gestudeerd heb.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het maar lastig hoor, die elektro. Maar eigenlijk is het vgs mij heel logisch. Alleen heb ik er niet vaak genoeg mee te maken
Oh. Hij liegt dat ie barst over de fysieke "onmogelijkheid" van een bus om dat station te bereiken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:53 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hij heet Frank van Setten. Met een S dus.
En ik neem het even voor hem op. Aardige, zeer deskundige en toegankelijke man. Ik ben best kritisch, ook op personen, maar ik zie geen enkele reden om deze man af te fakkelen.
De wereld vergaat volgende maand toch wel heb ik begrepenquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh. Hij liegt dat ie barst over de fysieke "onmogelijkheid" van een bus om dat station te bereiken.
Verder heb ik hem in dat stukje ook niet kunnen betrappen op een vorm van schaduw van poging tot constructief meedenken, anders dan "Het kan niet want dan vergaat de wereld". Wat totale onzin is dus.
Volgens mij kon zelfs de 1600 dat al. Alleen is die installatie buiten dienst gesteld omdat het stroomnet er toendertijd niet mee om kon gaan.quote:Op donderdag 8 november 2012 23:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, al het VIRM, SLT en volgens mij SGMm kan recupereren. Alleen is het initiatief van NS een beetje laat. Verschillende stadsvervoerbedrijven zijn hier al een hele tijd mee bezig: http://www.tickettokyoto.eu/.
In deze pdf zit een elektrisch schema van de BB7200:quote:Certains engins sont équipés du frein électrodynamique à récupération
Nee, alweer weg. (quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:46 schreef dennistd het volgende:
Zat die van Setten niet bij Veolia tegenwoordig dan?
Ik ook niet, maar bij mijn weten rijden ze wel altijd. Ook als het sneeuwt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:20 schreef Duvel het volgende:
Ik vind er echt geen reet aan, die GTW's...
ja, beetje heen en weer kachelen tussen Groningen en Roodeschool, kunstquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar bij mijn weten rijden ze wel altijd. Ook als het sneeuwt.
en Groningen <-> Delfzijlquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, beetje heen en weer kachelen tussen Groningen en Roodeschool, kunst
quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:32 schreef greavy het volgende:
Doordat HKX problemen heeft met rijtuigen (zijn teruggeleverd oid) rijden ze momenteel met TransRegio Desiro's tussen Hamburg en Keulen...
Paar jaar geleden toen er zo veel problemen met de ICE's waren zijn ze ook vervangen met alles wat kon rijden, tot BR650 aan toe.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:34 schreef James1988 het volgende:
[..]Een Desiro op zo'n afstand, damn
Nee dat zijn die Protos dingen van Connexion, dat zijn echt net tramsquote:
Niet haten op de Protos.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:10 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Nee dat zijn die Protos dingen van Connexion, dat zijn echt net trams
Mwoa, het was meer een soort vervelingsbestrijdingquote:
VIRM-4 komt op een bakgemiddelde van 206 zitplaatsenquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet haten op de Protos.
Die treinstellen zijn uniek in de wereld. Er zijn er sowieso nooit meer dan 6 van gebouwd.
En 170 zitplaatsen in 2 bakken wil ik ook nog wel even geëvenaard zien worden
Dat komt omdat die VIRMs onhandig zijn ingedeeld. Dat heeft de DB toch beter voor elkaar met hun Dosto's.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:59 schreef V2 het volgende:
[..]
Best karig eigenlijk, 36 plekken extra ten opzichte van een enkeldeks-trein
En de SBB nog iets beter.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:03 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat komt omdat die VIRMs onhandig zijn ingedeeld. Dat heeft de DB toch beter voor elkaar met hun Dosto's.
Haha. Bloos. Fail van mijn kant idd. Karige 96 plekken, zonder de klapstoeltjes dan. Ik ben wel in faalstand hier de afgelopen dagen.quote:
Een doorsnee tussenbak van een dubbeldeks treinstel bedoeld om met 250 km/h tussen Berlin en München te gaan rijden. (dat laatste is deze week weer actueel omdat de laatste spoorbrug in Thüringen op dat traject voor 250 km/h geschikt gemaakt geworden isquote:Benedenverdieping: 4 coupés eerste klasse (16 zitplaatsen), 16 coupés tweede klasse (96 zitplaatsen), 4 wasruimtes, 4 toiletten.
Bovenverdieping: 24 coupés derde klasse (192 zitplaatsen), 4 wasruimtes, 4 toiletten. Samen 304 zitplaatsen.
Ik zit er 3 dagen per week in... Moet zeggen sinds Connexion het Kippenlijntje rijd is het allemaal wel vooruit gegaan, stations worden hier een beetje aangepakt en de frequentie is fors opschroeft. Opzich is de Protos wel oke, maar al jaren speelt het zelfde filmpje zich op de grote schermen af etc. etc.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet haten op de Protos.
Die treinstellen zijn uniek in de wereld. Er zijn er sowieso nooit meer dan 6 van gebouwd.
En 170 zitplaatsen in 2 bakken wil ik ook nog wel even geëvenaard zien worden
ik heb er op mijn PC wel een paar staan. Zal wel diep moeten graven voordat ik ze vindquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach ja, je kan er alles op zetten. Je zou zowat foto's van ongebruikelijke displays gaan verzamelen
Zeg, waarom geen drie verdiepingen? Prutstreintje!quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een doorsnee tussenbak van een dubbeldeks treinstel bedoeld om met 250 km/h tussen Berlin en München te gaan rijden. (dat laatste is deze week weer actueel omdat de laatste spoorbrug in Thüringen op dat traject voor 250 km/h geschikt gemaakt geworden is)
Befehl ist Befehl, denk ikquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:41 schreef V2 het volgende:
[..]
Zeg, waarom geen drie verdiepingen? Prutstreintje!
Er zijn er veel meer geweest, maar dit is wat ik zo ff snel gezien hebquote:Stadler Rail AG
NAAR DE WAS
SINT EN PIET
4 MIJL EXPRESSE
Vrolijk Pasen
ARRIVA OPLEIDING GTW
VOORSPOEDIG 2009
Fijne Kerstdagen
SPOOR 22
Vastquote:
bij mijn weten kun je de displays op de koppen, de zijdisplays en de displays in de trein alle drie tegelijk instellen, maar ook onafhankelijk van elkaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vast![]()
Zeg, zijn de zij-displays eigenlijk onafhankelijk van de kopdisplays in te stellen? Of is het overal hetzelfde?
Oh ja. "GEEN REIZIGERSSTOP" heb ik ook ergensquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij mijn weten kun je de displays op de koppen, de zijdisplays en de displays in de trein alle drie tegelijk instellen, maar ook onafhankelijk van elkaar.
En vergeet deze niet:quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
STADSKANAAL
Hallo Gelderland
Testrit
het ging me niet om de kwaliteit van de foto's, maar om een indruk van die dag te gevenquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
godverdomme zegDat die manuel draijer eens leert foto's selecteren. Of muziek for that matter. Het is fucking geen begrafenis of wat
Go go, meerquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En vergeet deze niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de GTW's van Arriva naar mijn weten alleen afzonderlijk. Liep ik toen tegenaan met de "Ranomi Express" die we reden tijdens de huldiging is Sauwerd. Heb er toen lang mee lopen kloten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij mijn weten kun je de displays op de koppen, de zijdisplays en de displays in de trein alle drie tegelijk instellen, maar ook onafhankelijk van elkaar.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:41 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Op de GTW's van Arriva naar mijn weten alleen afzonderlijk. Liep ik toen tegenaan met de "Ranomi Kromowidjojo Express" die we reden tijdens de huldiging is Sauwerd. Heb er toen lang mee lopen kloten.
Nee, dat ziet er iets anders uit. Het viel mij woensdag wel op dat op de perrons al wel Groningen Europapark staat. Volgens mij hadden ze ook een overschot aan die borden want er stonden aardig wat van die krengen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
lekker hoerig leesbaar bordje.
is dit hoer Groningen Europa Park (het lijken drie woorden) er tegenwoordig uit ziet?
![]()
Dat staat er sinds 2k7 al. Ik snap niet wat er raar aan is?quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:56 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Nee, dat ziet er iets anders uit. Het viel mij woensdag wel op dat op de perrons al wel Groningen Europapark staat. Volgens mij hadden ze ook een overschot aan die borden want er stonden aardig wat van die krengen.
Toen lagen de nieuwe perrons er nog niet? Die zijn ze nu druk aan het afbouwen zodat het voor 9 december klaar is voor de nieuwe DRGL.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat staat er sinds 2k7 al. Ik snap niet wat er raar aan is?
Oh, primaquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:00 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Toen lagen de nieuwe perrons er nog niet? Die zijn ze nu druk aan het afbouwen zodat het voor 9 december klaar is voor de nieuwe DRGL.
Maandag t/m zaterdag:quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:58 schreef Cassius het volgende:
Is er ook ergens een drgl van die Sandite 1700-combi?
http://www.spoornieuws.nl/?page=nieuws&id=448quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:58 schreef Cassius het volgende:
Is er ook ergens een drgl van die Sandite 1700-combi?
Geef 'm eens ongelijk?quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios ligt nu echt hard klaar te komen he, dat snap je
Nee.quote:
Nja, dan zijn we toch gauw een topic of 20 verderquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:25 schreef dennistd het volgende:
Dan kun je je hele verzameling bijna wel plaatsen
Ik heb hem zelf geschoten vanmiddag ja, en is een niet bewerkte foto (nouja, heel iets lichter gemaakt dan en verkleind, maar niet geknipt)quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar heb je die zelf geschoten? EN is het geen crop? Dan is het best een knappe plaat namelijk, ondanks de onderbelichting (zou ik ook gedaan hebben)
Nou en.quote:
Niet rondom parijsquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht trouwens dat het mode was om een treinstel gewoon rond lunchtijd een half uur stl te zetten in een weiland omdat de machinist dan lunchpauze had.
En wet je wat ik denk, iedere keer als ik hier terugkom na X tijd, wordt het altid wo een slowchatfestijn, ik vermoed dat de rest daar niet zo blij mee is:::quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar wel richting Manosque-Gréoux-les-Bains
Mooi, dan kan ik ook wel vermelden dat ik 30 december met Fuck You Travels 1e klas Parijs- Dusseldorf ga doen (wan dat kan nu)quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:45 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het prima hoor, we zijn hier immers niet zo serieus als op Somda of OHIH
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus. Gezellie!quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:45 schreef James1988 het volgende:
Ik vind het prima hoor, we zijn hier immers niet zo serieus als op Somda of OHIH
Boeiend of wij het 3-4 posts lang over manosque hebben. Er zijn zat andere lui waar we veel meer last van hebbenquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wet je wat ik denk, iedere keer als ik hier terugkom na X tijd, wordt het altid wo een slowchatfestijn, ik vermoed dat de rest daar niet zo blij mee is:::
quote:Enkele reis voltarief, Dagretour voltarief: de papieren Enkele reis en Dagretour voltarief blijven landelijk geldig. Voor deze producten geldt wel dat in 2013 de tariefberekening wordt aangepast, waarbij de prijs van een interoperabele Enkele reis of Dagretour gelijk wordt aan de som van de prijzen voor de trajecten bij de verschillende vervoerders.
ja 5 keer opstaptarief gaan betalen tussen Beesd en Heyendaal, nog voordat je de provincie uit bentquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, dit is helemaal bagger:
[..]
Ik ben m kwijt?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja 5 keer opstaptarief gaan betalen tussen Beesd en Heyendaal, nog voordat je de provincie uit bent
quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:07 schreef James1988 het volgende:
Ach ja, als NS reizigers de trein uit wil jagen en zo de netto bedrijfsresultaten naar beneden wil jagen moeten ze dat vooral lekker doen. Mocht NS 'belly up' gaan door deze stupide beslissingen dan zal DB of SNCF graag de treindienst hier komen uitvoeren, daar ben ik niet bang voor...
het probleem van het dubbele opstaptarief wordt wel opgelost, maar in ruil daarvoor worden alle eindjes aan elkaar geknoopt in plaats van het degressieve tarief dat nu geldtquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja 5 keer opstaptarief gaan betalen tussen Beesd en Heyendaal, nog voordat je de provincie uit bent
Ik vat m,dus dab zou het zomaar kunnen zijn dat omreizen goedkoper word? Fles heeft vast wel een voorbeeld...quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het probleem van het dubbele opstaptarief wordt wel opgelost, maar in ruil daarvoor worden alle eindjes aan elkaar geknoopt in plaats van het degressieve tarief dat nu geldt
1. Beesd IN (Arriva)quote:
nee, want als je alle eindjes bij elkaar optelt dan ben je alsnog veel duurder uit dan nuquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik vat m,dus dab zou het zomaar kunnen zijn dat omreizen goedkoper word? Fles heeft vast wel een voorbeeld...
Ieder kwartier naar Parijs... maar van Parijs naar Chessy ieder half uur.. dat valt toch mee?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:13 schreef b2py het volgende:
Zeg duckie, waarom rijdt die rer b zo weinig 's avonds laat van Disney terug naar de stad..
Even opgezocht:quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. Beesd IN (Arriva)
2. Geldermalsen UIT (Arriva)
3. Geldermalsen IN (NS)
4. Tiel UIT (NS)
5. Tiel IN (Syntus)
6. Elst UIT (Syntus)
7. Elst IN (NS)
8. Nijmegen UIT (NS)
9. Nijmgen IN (Veolia)
10. Heyendaal UIT (Veolia)
Alles zonder de provincie Gelderland te verlaten
maar als je van beesd naar heyendaal gaat, is dat dan ook echt de kortste route?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Even opgezocht:
Beesd - Heyendaal met 1 kaartje: ¤ 12,10 enkele reis vol tarief 2e klas, aldus NS.nl
Beesd - Geldermalsen: ¤ 1,98
Geldermalsen - Tiel: ¤ 2,70
Tiel - Elst: ¤ 6,21
Elst - Nijmegen: ¤ 2,10
Nijmegen - Nijmegen Heyendaal: ¤ 1,25
Totaal: ¤ 14,24
Prijsstijging: 17,7%.
het kan in 8 bliepjes door Beesd - Geldermalsen - Den Bosch - Nijmegen - Heyendaal etcquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Lang leve de OV jaarkaart. En dan de echte he, niet die SOV-versie. Maar het is wel een geklooi zeg, met dat opstaptarief. Vraag me dan wel af, leuk bedacht die reis met 5x opstaptarief. Maar wie gaat die reis maken
Misschien past het niet als men als dienstrit doorgaat naar Chessy. Dan moet men onderweg dus stoppen en is men te laat in Chessy om de terugkerende rit op te pakken en dus kost het een extra voertuig?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ieder kwartier naar Parijs... maar van Parijs naar Chessy ieder half uur.. dat valt toch mee?
(Ze rijden om het kwartier naar Torcy, en dan rijden er 2 pr uur leeg door naar chessy om daar weer een kwartiersdienst te maken, nooit goed begrepen)
DAT is op zeker de kortste route jaquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
maar als je van beest naar heyendaal gaat, is dat dan ook echt de kortste route?
ding was overvol toen ik daar wegging rond half 11.. :pquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ieder kwartier naar Parijs... maar van Parijs naar Chessy ieder half uur.. dat valt toch mee?
(Ze rijden om het kwartier naar Torcy, en dan rijden er 2 pr uur leeg door naar chessy om daar weer een kwartiersdienst te maken, nooit goed begrepen)
Goed punt over de route! De Reisplanner adviseert de reis via 's-Hertogenbosch te doen. Dus bij deze:quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAT is op zeker de kortste route ja![]()
Via Den Bosch is 2 bliepjes minder en misschien wel sneller, maar niet korter
Die snap ik, maar RER stop niet per definitie overal hoor, in de spits sla je gerust 2 stations over op bepaalde ritten, dus als je communiceert dat ie niet op Val d'Europe en Bussy st. Georges stopt wat dus gewoon in de standaard tuffy afroep zit is er niks aan de hand, en daarom snap ik het dus niet...quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Misschien past het niet als men als dienstrit doorgaat naar Chessy. Dan moet men onderweg dus stoppen en is men te laat in Chessy om de terugkerende rit op te pakken en dus kost het een extra voertuig?
Dat is dus een ontduiking van de door de Kamer geeiste oplossing voor het dubbel opstaptarief.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, dit is helemaal bagger:
[..]
tsja, maar leg aan een NS-conducteur maar eens uit dat je bij Arriva ingecheckt bent en bij Veolia gaat uitchecken EN dat dat mag omdat dat de kortste route is. Ongeacht of je de 8-zetter of de 10-zetter neemt. Good luckquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goed punt over de route! De Reisplanner adviseert de reis via 's-Hertogenbosch te doen. Dus bij deze:
Beesd - Geldermalsen: ¤ 1,98
Geldermalsen - Nijmegen: ¤ 10,70
Nijmegen - Nijmegen Heyendaal: ¤ 1,25
Totaal: ¤ 13,93
Prijsstijging: 15,1%
klopt. Zodra je van vervoerder moet wisselen wordt het reizen gewoon tussen de 10 en 20% duurder dan nu.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat is dus een ontduiking van de door de Kamer geeiste oplossing voor het dubbel opstaptarief.
Moet jij eens raden waar we dit weekend mee bezig zijn...quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Zodra je van vervoerder moet wisselen wordt het reizen gewoon tussen de 10 en 20% duurder dan nu.
Denk dat je er werk van moet maken
neem je de dagkaarten ook gelijk mee? Want in hetzelfde document lees ik dat zelfs het flutproduct Dag Vrij onder druk staatquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Moet jij eens raden waar we dit weekend mee bezig zijn...
December is voor mij te krap... gewilde vrij krijg periode hier op de zaak, want iedereen wil naar wn vaderland terug natuurlijk...sorry, maar ergens in 2013?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil in december nog een keer een weekend naar Berlin. Hoe zijn jouw verbindingen Duck?
Like vrijdag weg en zondagmiddag weer terug. Ik kan elke 2 uur weg en ben in 5 uur in Berlin, weet niet hoe jij zit? Ik heb iig al een goed overnacht adres.
Kee, als de maand maar niet met een A begintquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
December is voor mij te krap... gewilde vrij krijg periode hier op de zaak, want iedereen wil naar wn vaderland terug natuurlijk...sorry, maar ergens in 2013?
Je mag blij zijn dat je vervoerd wordt. Flexibiliteit is ZOOO 1911. Oprotte.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:32 schreef James1988 het volgende:
Ook raar: het overgangsproduct 2-1 zal straks alleen nog maar mogelijk zijn voor een hele rit, of, als je een abonnement hebt, voor een dag. Je kan dus niet meer kiezen om op een reis Utrecht - Breda alleen het stuk Utrecht - Den Bosch in de 1e klas af te leggen zonder dat dit je (nog) meer geld gaat kosten.
"Klanten? Oh, je bedoelde self-loading cargo?"quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je vervoerd wordt. Flexibiliteit is ZOOO 1911. Oprotte.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
"Klanten? Oh, je bedoelde self-loading cargo?"
want?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kee, als de maand maar niet met een A begint
April ga ik al naar Polen met iemand en Augustus ga ik al naar Tsjernobyl met iemand anders.quote:
Чернобыль Of При́пять ?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
April ga ik al naar Polen met iemand en Augustus ga ik al naar Tsjernobyl met iemand anders.
mensen die dat moeten weten, weten het. Anderen, tsjaquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
je moet je ondertitel aanpassen, Fles, want anderen kunnen nu niet zien dat je de bordjesbaas bent
dit lijkt het er het meeste op wat je zoekt http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=VL1&mode=1quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:01 schreef James1988 het volgende:
Vraagje: kent Frankrijk eigenlijk dagkaarten of Schönes-Wochenende-Tickets? Op SNCF.com en Voyages-SNCF.com kan ik wel allerlei informatie vinden over abonnementen, getrouwheidsprogramma's en tariefvoorwaarden voor TGVs, maar ik kan verrassend weinig vinden over een gewoon papieren (dag)kaartje.
Ik ben vooral benieuwd naar Nord-Pas-de-Calais (Lille). Ik heb deze pagina gevonden, maar ik word er nog niet echt wijs uit
Dit volg ik even niet. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft, maar de prijs zal toch stijgen als ware er een dubbel opstaptarief?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het probleem van het dubbele opstaptarief wordt wel opgelost, maar in ruil daarvoor worden alle eindjes aan elkaar geknoopt in plaats van het degressieve tarief dat nu geldt
Dankjewel.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
dit lijkt het er het meeste op wat je zoekt http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=VL1&mode=1
moment ik duik er ff nog inquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dankjewel.
Maar als ik het goed begrijp (met behulp van Google Translate) is deze kaart bedoeld voor het grensverkeer met België, en zou ik er dus bijvoorbeeld niet mee naar Calais mogen?
Okay, thanks. Grappig dat het aanbod wisselt, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit is het op het moment james, soort eurregiokaartje, ik verwacht dat somers het aanbod wat beter is, maar het aanbod wisselt meestal per half jaar...
zo ongeveer jaquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:12 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dit volg ik even niet. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft, maar de prijs zal toch stijgen als ware er een dubbel opstaptarief?
Behalve als de kilometerbeprijzing bij de regionale spoorvervoerders lager is natuurlijk, maar volgens mij valt dat tegen.quote:
als ze eigen tarieven mogen voeren dan ben je op de eerste kilometers goedkoper uit, maar daarna flink duurder omdat ze dan kilometerprijzen gaan rekenen ipv het degressieve tarief dat de NS hanteertquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:30 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Behalve als de kilometerbeprijzing bij de regionale spoorvervoerders lager is natuurlijk, maar volgens mij valt dat tegen.
Netjes, netjes. Ik neem voor het gemak maar even aan dat je met de trein gaat, en dan dus de Dortmund-Sauerland-Express neemt? Leuke rit is dat, mooie uitzichtenquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
2012. Even jaartal. Dus oud en nieuw MOET met vrienden in het buitenland gevierd.
EN jawel hoor, het lukt hem weer![]()
Geen bruut verre oostblok-avonturen deze keer, maar wel mooi een idyllisch hotelletje in het Sauerland![]()
Dun Fles heeft het WEER voor mekaar hoor
Bestwig rondom die koers. Kan ik mooi het pas nieuw geopende Brilon Stadt binnenvegen alsmede de hele hoek Erndtebrücke - Bad berleburg - bad Laasphe al die rotzooi troepquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Netjes, netjes. Ik neem voor het gemak maar even aan dat je met de trein gaat, en dan dus de Dortmund-Sauerland-Express neemt? Leuke rit is dat, mooie uitzichten
Waar ergens in het Sauerland zit je?
Oeh, leuk! Bestwig kwam ik begin dit jaar nog langs... ik had toen een mooie rit met een beetje zon. Eenmaal aangekomen bij mijn eindbestemming (Willingen) lag er sneeuwquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestwig rondom die koers. Kan ik mooi het pas nieuw geopende Brilon Stadt binnenvegen alsmede de hele hoek Erndtebrücke - Bad berleburg - bad Laasphe al die rotzooi troep
heb je Willingen Stryck ook?quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oeh, leuk! Bestwig kwam ik begin dit jaar nog langs... ik had toen een mooie rit met een beetje zon. Eenmaal aangekomen bij mijn eindbestemming (Willingen) lag er sneeuw
Welkom in Helmond, Hilversum, Heerlen, Heemskerk, Heerhugowaard of enig ander NL statio mt een Hquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is echt de meest kansloze grafplaats die ik ooit ben tegengekomen.
Bad Oeynhousen is een stinkende kutstad die vol staat met auto's en stoplichten, en alles ziet er oud en vies uitquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welkom in Helmond, Hilversum, Heerlen, Heemskerk, Heerhugowaard of enig ander NL statio mt een H
ja, er zit daar een gat in de snelweg, waardoor je NOG STEEDS daar dwars door de stad moet. Ongelofelijk maar Bardiquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bad Oeynhousen is een stinkende kutstad die vol staat met auto's en stoplichten, en alles ziet er oud en vies uit
Ik kwam er met de auto doorheen
Helaas niet, ik had het toen een beetje te druk met andere activiteiten - een bedrijfsuitje. Ik was tevens de enige die op het idee kwam om met de trein naar Willingen te gaan, de rest ging met de auto of de bussen die mijn werkgever vanaf Almere had laten rijden.quote:
Volgens mij zijn ze daar wel bezig met het aanleggen van één of andere omleidingsroutequote:Op zaterdag 10 november 2012 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, er zit daar een gat in de snelweg, waardoor je NOG STEEDS daar dwars door de stad moet. Ongelofelijk maar Bardi
Hey wat leuk, ik zit ook met oud en nieuw in Sauerland....quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
2012. Even jaartal. Dus oud en nieuw MOET met vrienden in het buitenland gevierd.
EN jawel hoor, het lukt hem weer![]()
Geen bruut verre oostblok-avonturen deze keer, maar wel mooi een idyllisch hotelletje in het Sauerland![]()
Dun Fles heeft het WEER voor mekaar hoor
klaar in 2022 ofzo.. klerezooi daar. Je kan beter via Düsseldorf omrijden ofzo..quote:Op zaterdag 10 november 2012 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze daar wel bezig met het aanleggen van één of andere omleidingsroute
Godverdegodver, zat net startklaar voor Rotterdam. Laat nog maar ff.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:02 schreef greavy het volgende:
Door uitloop van werkzaamheden rijden er voorlopig geen treinen rondom Woerden, snelbussen Utrecht CS<->Goverwelle en stopbussen op de stoptreintrajecten Goverwelle<->Utrecht en Goverwelle<->Breukelen en Woerden<->Alphen a/d Rijn.
Prognose is vooralsnog onbekend.
Veel succes. Ik heb de pest in: heb het idee dat de vervoerders totaal niet te vertrouwen zijn. Geeft me een unheimisch gevoel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Moet jij eens raden waar we dit weekend mee bezig zijn...
Ik drink geen bierquote:Op zaterdag 10 november 2012 02:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Biertjes win tijd![]()
Hoeveel bordjes heeft Fles totaal gescoord per einde jaar 2012?
Dichtste bij krijgt een sixpackje bier naar keuze![]()
Scheidsrechter is James1988 al weet hij dat zelf nog niet
Ik hàd een planning voor vandaag, en die is door gekut met treinen verneukt. Dus het leek goed te gaan, maar helaas.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:15 schreef b2py het volgende:
Verkeerde been uit bed gestapt duuf? :p
nu het langs schiphol gaat, ga ik juist eerder op stap.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Godverdegodver, zat net startklaar voor Rotterdam. Laat nog maar ff.
Iets eerder gelukkig.quote:Op zaterdag 10 november 2012 08:37 schreef b2py het volgende:
[..]
klaar in 2022 ofzo.. klerezooi daar. Je kan beter via Düsseldorf omrijden ofzo..
quote:Voor Bad Oeynhausen houdt de snelweg op en gaat verder door de stad als een normale weg met twee maal twee rijstroken tot aan de aansluiting met de A2. Op dit traject bevinden zich veel verkeerslichten wat regelmatig tot files leidt. Decennialang waren er plannen om de A30 ten noorden van de stad om te leiden. Uiteindelijk is in september 2008 met de aanleg van deze zogenaamde Nordumgehung Bad Oeynhausen begonnen die naar verwachting in voorjaar 2014 opgeleverd moet zijn. Dit nieuwe traject van de A30 zal dan ca. 10 kilometer weg, 28 bruggen en een 450 meter lange tunnel bevatten en ca. 160 miljoen euro kosten.
Wat was u van plan te doen behalve opening reizigerstunnel?quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik hàd een planning voor vandaag, en die is door gekut met treinen verneukt. Dus het leek goed te gaan, maar helaas.
Je zou denken dat dat met het toepassen van voldoende smeermiddel in de vorm van harde euros en kwaliteitswodka toch te regelen zou moeten zijn in zo'n soort land?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
we zen wel hoe ver we komen. При́пять zou wel een soort holy grail zijn ja.
Dat moet in de bordjesschieterswereld minimaal net zo vet zijn als Narvik. Maar eens even vragen aan de grootste bordjesbaas die er bestaat.
Vast welquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:17 schreef V2 het volgende:
[..]
Je zou denken dat dat met het toepassen van voldoende smeermiddel in de vorm van harde euros en kwaliteitswodka toch te regelen zou moeten zijn in zo'n soort land?
Hee wat grappigquote:Op zaterdag 10 november 2012 07:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hey wat leuk, ik zit ook met oud en nieuw in Sauerland....
Wat toevallig toch
Tof. Ben benieuwd! Ik kan het hoe dan ook aanbevelen, bordje of niet, want het is écht bizar om daar rond te lopen!quote:
Dat is hetzelfde project als twee jaar terug. Het jaar daarvoor waren ze bezig met station Amsterdam Zeeburg. (Die is gelukkig exit)quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:35 schreef b2py het volgende:
Vet cool, nieuw project voor school gekregen.
Herontwerpen station Driebergen-Zeist inclusief de omliggende wegen en busstation
En ook als vorig jaarquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde project als twee jaar terug. Het jaar daarvoor waren ze bezig met station Amsterdam Zeeburg. (Die is gelukkig exit)
De algemene ontwikkelingen in Rotterdam centrum bekijken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat was u van plan te doen behalve opening reizigerstunnel?
Lopen er nog genoeg niggahz in de hood in roffa?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
De algemene ontwikkelingen in Rotterdam centrum bekijken.
Ging wel, veel nieuwbouw, leuk!quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lopen er nog genoeg niggahz in de hood in roffa?
Er staan nog iets te veel noodtrappen in (zo lang de andere tunnel nog niet is teruggebouwd). Maar verder lijkt ie erg op de westtunnel van Amsterdam Centraal: veel winkels. De opgangen zijn mooi gemaakt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:51 schreef b2py het volgende:
Ze zijn daar machtig mooi aan het bouwen. Hoe is die tunnel? Breed en overzichtelijk?
Gebeurt niet, gaat ten koste van de hsl. Om dezelfde reden is het belsenlijntje nooit van de grond gekomen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik heb hem ook getekendEn gecrosspost op OVNL trouwens.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:59 schreef bork het volgende:
Gebeurt niet, gaat ten koste van de hsl.
Das ook rukquote:Op zaterdag 10 november 2012 15:55 schreef Duvel het volgende:
De trams blijven wel zoals nu, dus vier sporen naast het CS, aan de andere kant staan de bussen.
Marrum, Blija en Hijum is 2 tot 4x per uur een bus, waarbij je uiteraard nog wel stukken moet lopen naar de stations. Vrouwbuurstermolen is max 2x per uur een busquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee.
Kun je er een beetje komen met de bus?
autootje roggelen is het beste als je alles aan wilt doen. Anders kom je op een dag niet verquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja lekker, dat kan je ook allemaal op Stationsweb vinden
Laten we er dan minstens samen langs gaan of zo.
Hangt van de richting en het tijdstip af. Je hebt de 54 die regelmatig 2x/uur gaat en ook de 60 die regelmatig 2x/uur rijdtquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:01 schreef greavy het volgende:
@PSM; Ik wist niet dat Vrouwbuurtstermolen nog een bus had... Marrum, Blija en Hijum hebbie zeker de bussen van- en naar Dokkum / Holwerd? Dacht max. 2x/u.
zou mooi zijn als het lukt. Ik vraag me af waar ze die trein willen laten keren. Zou een zakspoor een optie zijn?quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:25 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er is een petitie gestart om meer druk te zetten achter de mogelijke toekomstige heropening van de spoorlijn Weert - Hamont (- Antwerpen) voor persoonsvervoer. Vinden jullie vast ook wel:
https://petities.nl/petitie/treinweertbelgie
Heb 'm zelf meteen getekend
Nee hoor standaard procedures bij NS en NMBS en desbetreffende voorgangers, lees maar:quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Wie serieus zo denkt is echt GOED ziek in z'n hoofd.
Weert is echt een ander geval dan Tilburg inderdaad. Ik denk dat de Fyra weinig reizigers misloopt met de heringebruikname van die spoorlijn: op dit moment gaan mensen gewoon naar Neerpelt en stappen daar op de trein. Doortrekken is natuurlijk beter, ik denk dat mensen in die regio dan ook vaker per trein België in gaan dan nu (wat ze echt niet via Roosendaal of met Fyra gaan doen, want dan moeten ze helemaal omreizen).quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dat slaat toch nergens op. Een verbinding bij Weert niet aanleggen "want er rijdt bij Roosendaal al een trein de grens over en dan moet je die maar pakken"
precies en waarschijnlijk zullen de kosten voor het heropenen van het lijntje voor reizigersvervoer wel meevallen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:51 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Weert is echt een ander geval dan Tilburg inderdaad. Ik denk dat de Fyra weinig reizigers misloopt met de heringebruikname van die spoorlijn: op dit moment gaan mensen gewoon naar Neerpelt en stappen daar op de trein. Doortrekken is natuurlijk beter, ik denk dat mensen in die regio dan ook vaker per trein België in gaan dan nu (wat ze echt niet via Roosendaal of met Fyra gaan doen, want dan moeten ze helemaal omreizen).
Er was toch ook iets van een trein langs de efteling vroeger? toen de efteling er nog niet wasquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dat slaat toch nergens op. Een verbinding bij Weert niet aanleggen "want er rijdt bij Roosendaal al een trein de grens over en dan moet je die maar pakken"
Halvezolenlijn? Ligt een paar km ten noorden van de Efteling. Wel zo ongeveer over het erf van het wijlen Land van Ooit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er was toch ook iets van een trein langs de efteling vroeger? toen de efteling er nog niet was
Maar dat is toch ook echt een van niks naar nergens express?quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:23 schreef Duvel het volgende:
Toch vraag ik me af of al die mooie grensoverschrijdende initiatieven echt gaan werken. De grenslandexpress is volgens mij ook niet echt een denderend succes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |