abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119055811
Nou ja als je van tram op bus moet overstappen lijkt het me best kut. Maar misschien doet bijna niemand dat of zo :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:23:52 #277
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119056053
Niet zo heel veel denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119056365
In Amsterdam is het toch ook nog wel een eindje lopen volgens mij. Zeker als je achter het station aan komt en dan de tram moet pakken naar het centrum..
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:47:25 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119056754
En als je pech hebt moet je je bus nemen naast de Nicolaaskerk of zo, dat is echt een eind lopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:39:22 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119058594
Vandaag even langs de "stations" Marrum, Vrouwbuurtstermolen, Blija en Hijum geweest. De eerste twee stations verkeren in prachtige staat, waarbij Marrum er echt de uitblinker is. Volgende week oid eens de andere stations bezoeken. Foto's volgen morgenavond wel.

Marrum, Vrouwbuurtstermolen en Blija hebben ook nog de stationsnaam op het gebouw. Hebbie die al Fles?
pi_119058954
Nee.

Kun je er een beetje komen met de bus?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 november 2012 @ 17:53:07 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119059072
Bagger in het kwadraat. Stukken lopen heb je erg vaak en vast ook uursdiensten.

Er zijn vast nog een aantal stationsgebouwen in het Noorden met die stationsnamen.
Als ik ze allemaal bezocht heb, weet ik hoe&wat. Dan maak ik wel even een lijstje :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2012 @ 17:56:18 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119059195
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee.

Kun je er een beetje komen met de bus?
Marrum, Blija en Hijum is 2 tot 4x per uur een bus, waarbij je uiteraard nog wel stukken moet lopen naar de stations. Vrouwbuurstermolen is max 2x per uur een bus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119059203
Ja lekker, dat kan je ook allemaal op Stationsweb vinden 8)7

Laten we er dan minstens samen langs gaan of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2012 @ 18:00:13 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119059287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja lekker, dat kan je ook allemaal op Stationsweb vinden 8)7

Laten we er dan minstens samen langs gaan of zo.
autootje roggelen is het beste als je alles aan wilt doen. Anders kom je op een dag niet ver
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:01:02 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119059310
Ja, oké, dat is zo.
Ik zit hier volgende week weer (moeder gaat naar familie), en wil ik even diverse stations af. Bussen kan wel, als je van lopen houdt.
Ik kom vaak hier in Friesland, is altijd iets te regelen als je wilt... Heb nu m'n eigen autootje.

@PSM; Ik wist niet dat Vrouwbuurtstermolen nog een bus had... Marrum, Blija en Hijum hebbie zeker de bussen van- en naar Dokkum / Holwerd? Dacht max. 2x/u.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2012 @ 18:02:59 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119059368
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:01 schreef greavy het volgende:
@PSM; Ik wist niet dat Vrouwbuurtstermolen nog een bus had... Marrum, Blija en Hijum hebbie zeker de bussen van- en naar Dokkum / Holwerd? Dacht max. 2x/u.
Hangt van de richting en het tijdstip af. Je hebt de 54 die regelmatig 2x/uur gaat en ook de 60 die regelmatig 2x/uur rijdt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2012 @ 18:13:54 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119059610
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:25 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er is een petitie gestart om meer druk te zetten achter de mogelijke toekomstige heropening van de spoorlijn Weert - Hamont (- Antwerpen) voor persoonsvervoer. Vinden jullie vast ook wel:

https://petities.nl/petitie/treinweertbelgie

Heb 'm zelf meteen getekend :)
zou mooi zijn als het lukt. Ik vraag me af waar ze die trein willen laten keren. Zou een zakspoor een optie zijn?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119059746
Echt die gehuchten die jullie noemen, dat daar ooit een trein gereden heeft :')
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:22:01 #290
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119059811
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 november 2012 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:')

Wie serieus zo denkt is echt GOED ziek in z'n hoofd.
Nee hoor standaard procedures bij NS en NMBS en desbetreffende voorgangers, lees maar:

http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm


Belangrijkste gedeelte

Aanvankelijk reden er per dag drie treinen heen en terug. Een aanzienlijke groei van het verkeer werd verwacht nadat een aantal aansluitingen gerealiseerd zou zijn. Voorlopig kon je vanuit Tilburg enkel naar Breda of Boxtel. Al vlug werden er plannen gemaakt voor een aansluiting naar 's-Hertogenbosch. Van daaruit zou je dan verder kunnen naar Utrecht of Nijmegen. Deze geplande aansluitingen lieten echter nog lang, namelijk tot 1882 op zich wachten. Te lang zou achteraf blijken. Nog voordat in Tilburg de broodnodige aansluitingen gerealiseerd waren, kreeg men af te rekenen met problemen in Turnhout. De doorgaande treinen naar Aarschot werden in 1875 opgeheven. Het afgelasten van deze treinen en het invoeren van slechte verbindingen was het werk van de 'Société d'Anvers à Rotterdam'. Deze maatschappij had er alle belang bij zoveel mogelijk verkeer met Nederland af te leiden naar de lijn Antwerpen-Roosendaal-Rotterdam. Het gerucht deed namelijk de ronde dat deze lijn zou overgenomen worden door de Belgische, respectievelijk de Nederlandse Staat. De overnameprijs zou berekend worden op de netto-opbrengsten ervan. De handelwijze van deze maatschappij was er dus op gericht de verkoopprijs zo hoog mogelijk te krijgen. Door de doorgaande treinen naar het traject Turnhout-Tilburg verbod op te leggen over Herentals-Turnhout te rijden, de schakel die Turnhout-Tilburg aan het Belgische spoorwegnet verbond, werd het verkeer hier sterk bemoeilijkt en een groot deel ervan afgeleid naar de lijn Antwerpen-Roosendaal.

Beterschap leek in zicht vanaf 1882 toen de Belgische Staat Lier-Turnhout overnam. Al vlug bleek dit ijdele hoop. De Belgische overheid liet de treinen van de G.C.B. vrij rijden tussen Herentals en Lier wat de lijn naar Monchen-Gladbach betrof, maar niet over het traject van Herentals naar Turnhout van waaruit men naar Tilburg kon. De Staat gedroeg zich als een maatschappij die zoveel mogelijk verkeer naar zijn eigen lijnen probeerde af te leiden. Bovendien werd Antwerpen door zijn vervoerspolitiek bevoordeeld.
In 1884 uitte de G.C.B. de wens toe te mogen treden tot het internationaal tarief. Mits een vergoeding moest de G.C.B. de concurrentie op bepaalde lijnen, waaronder Turnhout-Tilburg, ten voordele van de staatslijnen verminderen. Nogmaals werd het 'Bels lijntje' dus benadeeld.


Mocht je willen weten hoe het traject liep Bels lijntje

[ Bericht 29% gewijzigd door bork op 10-11-2012 18:28:26 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119060482
dat slaat toch nergens op. Een verbinding bij Weert niet aanleggen "want er rijdt bij Roosendaal al een trein de grens over en dan moet je die maar pakken" 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119060768
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dat slaat toch nergens op. Een verbinding bij Weert niet aanleggen "want er rijdt bij Roosendaal al een trein de grens over en dan moet je die maar pakken" 8)7
Weert is echt een ander geval dan Tilburg inderdaad. Ik denk dat de Fyra weinig reizigers misloopt met de heringebruikname van die spoorlijn: op dit moment gaan mensen gewoon naar Neerpelt en stappen daar op de trein. Doortrekken is natuurlijk beter, ik denk dat mensen in die regio dan ook vaker per trein België in gaan dan nu (wat ze echt niet via Roosendaal of met Fyra gaan doen, want dan moeten ze helemaal omreizen).
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2012 @ 18:58:45 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119061060
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:51 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Weert is echt een ander geval dan Tilburg inderdaad. Ik denk dat de Fyra weinig reizigers misloopt met de heringebruikname van die spoorlijn: op dit moment gaan mensen gewoon naar Neerpelt en stappen daar op de trein. Doortrekken is natuurlijk beter, ik denk dat mensen in die regio dan ook vaker per trein België in gaan dan nu (wat ze echt niet via Roosendaal of met Fyra gaan doen, want dan moeten ze helemaal omreizen).
precies en waarschijnlijk zullen de kosten voor het heropenen van het lijntje voor reizigersvervoer wel meevallen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:29:19 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119062226
laatmaar, achterhaald

[ Bericht 69% gewijzigd door greavy op 10-11-2012 19:38:14 ]
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:56:27 #295
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119063145
quote:
13s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dat slaat toch nergens op. Een verbinding bij Weert niet aanleggen "want er rijdt bij Roosendaal al een trein de grens over en dan moet je die maar pakken" 8)7
Er was toch ook iets van een trein langs de efteling vroeger? toen de efteling er nog niet was
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:22:26 #296
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119064137
We zullen zien.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:22:30 #297
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119064140
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er was toch ook iets van een trein langs de efteling vroeger? toen de efteling er nog niet was
Halvezolenlijn? Ligt een paar km ten noorden van de Efteling. Wel zo ongeveer over het erf van het wijlen Land van Ooit.
  zaterdag 10 november 2012 @ 21:23:31 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119066471
Toch vraag ik me af of al die mooie grensoverschrijdende initiatieven echt gaan werken. De grenslandexpress is volgens mij ook niet echt een denderend succes?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 november 2012 @ 21:24:27 #299
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119066505
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:23 schreef Duvel het volgende:
Toch vraag ik me af of al die mooie grensoverschrijdende initiatieven echt gaan werken. De grenslandexpress is volgens mij ook niet echt een denderend succes?
Maar dat is toch ook echt een van niks naar nergens express?
  zaterdag 10 november 2012 @ 21:25:29 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119066539
De GrenslandExpress rijdt dan ook in een wat minder drukbevolkte regio en doet ook niet de meest gunstige stations aan. Zou de trein op wat langere afstanden rijden (bijvoorbeeld Zutphen - Osnabrück) dan zouden er waarschijnlijk al meer reizigers in geïnteresseerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')