mensen die dat moeten weten, weten het. Anderen, tsjaquote:Op vrijdag 9 november 2012 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
je moet je ondertitel aanpassen, Fles, want anderen kunnen nu niet zien dat je de bordjesbaas bent
dit lijkt het er het meeste op wat je zoekt http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=VL1&mode=1quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:01 schreef James1988 het volgende:
Vraagje: kent Frankrijk eigenlijk dagkaarten of Schönes-Wochenende-Tickets? Op SNCF.com en Voyages-SNCF.com kan ik wel allerlei informatie vinden over abonnementen, getrouwheidsprogramma's en tariefvoorwaarden voor TGVs, maar ik kan verrassend weinig vinden over een gewoon papieren (dag)kaartje.
Ik ben vooral benieuwd naar Nord-Pas-de-Calais (Lille). Ik heb deze pagina gevonden, maar ik word er nog niet echt wijs uit
Dit volg ik even niet. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft, maar de prijs zal toch stijgen als ware er een dubbel opstaptarief?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het probleem van het dubbele opstaptarief wordt wel opgelost, maar in ruil daarvoor worden alle eindjes aan elkaar geknoopt in plaats van het degressieve tarief dat nu geldt
Dankjewel.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
dit lijkt het er het meeste op wat je zoekt http://www.ter-sncf.com/R(...)iste&ctcr=VL1&mode=1
moment ik duik er ff nog inquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dankjewel.
Maar als ik het goed begrijp (met behulp van Google Translate) is deze kaart bedoeld voor het grensverkeer met België, en zou ik er dus bijvoorbeeld niet mee naar Calais mogen?
Okay, thanks. Grappig dat het aanbod wisselt, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dit is het op het moment james, soort eurregiokaartje, ik verwacht dat somers het aanbod wat beter is, maar het aanbod wisselt meestal per half jaar...
zo ongeveer jaquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:12 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dit volg ik even niet. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft, maar de prijs zal toch stijgen als ware er een dubbel opstaptarief?
Behalve als de kilometerbeprijzing bij de regionale spoorvervoerders lager is natuurlijk, maar volgens mij valt dat tegen.quote:
als ze eigen tarieven mogen voeren dan ben je op de eerste kilometers goedkoper uit, maar daarna flink duurder omdat ze dan kilometerprijzen gaan rekenen ipv het degressieve tarief dat de NS hanteertquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:30 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Behalve als de kilometerbeprijzing bij de regionale spoorvervoerders lager is natuurlijk, maar volgens mij valt dat tegen.
Netjes, netjes. Ik neem voor het gemak maar even aan dat je met de trein gaat, en dan dus de Dortmund-Sauerland-Express neemt? Leuke rit is dat, mooie uitzichtenquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
2012. Even jaartal. Dus oud en nieuw MOET met vrienden in het buitenland gevierd.
EN jawel hoor, het lukt hem weer![]()
Geen bruut verre oostblok-avonturen deze keer, maar wel mooi een idyllisch hotelletje in het Sauerland![]()
Dun Fles heeft het WEER voor mekaar hoor
Bestwig rondom die koers. Kan ik mooi het pas nieuw geopende Brilon Stadt binnenvegen alsmede de hele hoek Erndtebrücke - Bad berleburg - bad Laasphe al die rotzooi troepquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Netjes, netjes. Ik neem voor het gemak maar even aan dat je met de trein gaat, en dan dus de Dortmund-Sauerland-Express neemt? Leuke rit is dat, mooie uitzichten
Waar ergens in het Sauerland zit je?
Oeh, leuk! Bestwig kwam ik begin dit jaar nog langs... ik had toen een mooie rit met een beetje zon. Eenmaal aangekomen bij mijn eindbestemming (Willingen) lag er sneeuwquote:Op zaterdag 10 november 2012 00:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bestwig rondom die koers. Kan ik mooi het pas nieuw geopende Brilon Stadt binnenvegen alsmede de hele hoek Erndtebrücke - Bad berleburg - bad Laasphe al die rotzooi troep
heb je Willingen Stryck ook?quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oeh, leuk! Bestwig kwam ik begin dit jaar nog langs... ik had toen een mooie rit met een beetje zon. Eenmaal aangekomen bij mijn eindbestemming (Willingen) lag er sneeuw
Welkom in Helmond, Hilversum, Heerlen, Heemskerk, Heerhugowaard of enig ander NL statio mt een Hquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is echt de meest kansloze grafplaats die ik ooit ben tegengekomen.
Bad Oeynhousen is een stinkende kutstad die vol staat met auto's en stoplichten, en alles ziet er oud en vies uitquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welkom in Helmond, Hilversum, Heerlen, Heemskerk, Heerhugowaard of enig ander NL statio mt een H
ja, er zit daar een gat in de snelweg, waardoor je NOG STEEDS daar dwars door de stad moet. Ongelofelijk maar Bardiquote:Op zaterdag 10 november 2012 01:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bad Oeynhousen is een stinkende kutstad die vol staat met auto's en stoplichten, en alles ziet er oud en vies uit
Ik kwam er met de auto doorheen
Helaas niet, ik had het toen een beetje te druk met andere activiteiten - een bedrijfsuitje. Ik was tevens de enige die op het idee kwam om met de trein naar Willingen te gaan, de rest ging met de auto of de bussen die mijn werkgever vanaf Almere had laten rijden.quote:
Volgens mij zijn ze daar wel bezig met het aanleggen van één of andere omleidingsroutequote:Op zaterdag 10 november 2012 01:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, er zit daar een gat in de snelweg, waardoor je NOG STEEDS daar dwars door de stad moet. Ongelofelijk maar Bardi
Hey wat leuk, ik zit ook met oud en nieuw in Sauerland....quote:Op zaterdag 10 november 2012 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
2012. Even jaartal. Dus oud en nieuw MOET met vrienden in het buitenland gevierd.
EN jawel hoor, het lukt hem weer![]()
Geen bruut verre oostblok-avonturen deze keer, maar wel mooi een idyllisch hotelletje in het Sauerland![]()
Dun Fles heeft het WEER voor mekaar hoor
klaar in 2022 ofzo.. klerezooi daar. Je kan beter via Düsseldorf omrijden ofzo..quote:Op zaterdag 10 november 2012 01:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze daar wel bezig met het aanleggen van één of andere omleidingsroute
Godverdegodver, zat net startklaar voor Rotterdam. Laat nog maar ff.quote:Op zaterdag 10 november 2012 09:02 schreef greavy het volgende:
Door uitloop van werkzaamheden rijden er voorlopig geen treinen rondom Woerden, snelbussen Utrecht CS<->Goverwelle en stopbussen op de stoptreintrajecten Goverwelle<->Utrecht en Goverwelle<->Breukelen en Woerden<->Alphen a/d Rijn.
Prognose is vooralsnog onbekend.
Veel succes. Ik heb de pest in: heb het idee dat de vervoerders totaal niet te vertrouwen zijn. Geeft me een unheimisch gevoel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:29 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Moet jij eens raden waar we dit weekend mee bezig zijn...
Ik drink geen bierquote:Op zaterdag 10 november 2012 02:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Biertjes win tijd![]()
Hoeveel bordjes heeft Fles totaal gescoord per einde jaar 2012?
Dichtste bij krijgt een sixpackje bier naar keuze![]()
Scheidsrechter is James1988 al weet hij dat zelf nog niet
Ik hàd een planning voor vandaag, en die is door gekut met treinen verneukt. Dus het leek goed te gaan, maar helaas.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:15 schreef b2py het volgende:
Verkeerde been uit bed gestapt duuf? :p
nu het langs schiphol gaat, ga ik juist eerder op stap.quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Godverdegodver, zat net startklaar voor Rotterdam. Laat nog maar ff.
Iets eerder gelukkig.quote:Op zaterdag 10 november 2012 08:37 schreef b2py het volgende:
[..]
klaar in 2022 ofzo.. klerezooi daar. Je kan beter via Düsseldorf omrijden ofzo..
quote:Voor Bad Oeynhausen houdt de snelweg op en gaat verder door de stad als een normale weg met twee maal twee rijstroken tot aan de aansluiting met de A2. Op dit traject bevinden zich veel verkeerslichten wat regelmatig tot files leidt. Decennialang waren er plannen om de A30 ten noorden van de stad om te leiden. Uiteindelijk is in september 2008 met de aanleg van deze zogenaamde Nordumgehung Bad Oeynhausen begonnen die naar verwachting in voorjaar 2014 opgeleverd moet zijn. Dit nieuwe traject van de A30 zal dan ca. 10 kilometer weg, 28 bruggen en een 450 meter lange tunnel bevatten en ca. 160 miljoen euro kosten.
Wat was u van plan te doen behalve opening reizigerstunnel?quote:Op zaterdag 10 november 2012 10:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik hàd een planning voor vandaag, en die is door gekut met treinen verneukt. Dus het leek goed te gaan, maar helaas.
Je zou denken dat dat met het toepassen van voldoende smeermiddel in de vorm van harde euros en kwaliteitswodka toch te regelen zou moeten zijn in zo'n soort land?quote:Op vrijdag 9 november 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
we zen wel hoe ver we komen. При́пять zou wel een soort holy grail zijn ja.
Dat moet in de bordjesschieterswereld minimaal net zo vet zijn als Narvik. Maar eens even vragen aan de grootste bordjesbaas die er bestaat.
Vast welquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:17 schreef V2 het volgende:
[..]
Je zou denken dat dat met het toepassen van voldoende smeermiddel in de vorm van harde euros en kwaliteitswodka toch te regelen zou moeten zijn in zo'n soort land?
Hee wat grappigquote:Op zaterdag 10 november 2012 07:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hey wat leuk, ik zit ook met oud en nieuw in Sauerland....
Wat toevallig toch
Tof. Ben benieuwd! Ik kan het hoe dan ook aanbevelen, bordje of niet, want het is écht bizar om daar rond te lopen!quote:
Dat is hetzelfde project als twee jaar terug. Het jaar daarvoor waren ze bezig met station Amsterdam Zeeburg. (Die is gelukkig exit)quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:35 schreef b2py het volgende:
Vet cool, nieuw project voor school gekregen.
Herontwerpen station Driebergen-Zeist inclusief de omliggende wegen en busstation
En ook als vorig jaarquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde project als twee jaar terug. Het jaar daarvoor waren ze bezig met station Amsterdam Zeeburg. (Die is gelukkig exit)
De algemene ontwikkelingen in Rotterdam centrum bekijken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat was u van plan te doen behalve opening reizigerstunnel?
Lopen er nog genoeg niggahz in de hood in roffa?quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
De algemene ontwikkelingen in Rotterdam centrum bekijken.
Ging wel, veel nieuwbouw, leuk!quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lopen er nog genoeg niggahz in de hood in roffa?
Er staan nog iets te veel noodtrappen in (zo lang de andere tunnel nog niet is teruggebouwd). Maar verder lijkt ie erg op de westtunnel van Amsterdam Centraal: veel winkels. De opgangen zijn mooi gemaakt.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:51 schreef b2py het volgende:
Ze zijn daar machtig mooi aan het bouwen. Hoe is die tunnel? Breed en overzichtelijk?
Gebeurt niet, gaat ten koste van de hsl. Om dezelfde reden is het belsenlijntje nooit van de grond gekomen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik heb hem ook getekendEn gecrosspost op OVNL trouwens.
quote:Op zaterdag 10 november 2012 14:59 schreef bork het volgende:
Gebeurt niet, gaat ten koste van de hsl.
Das ook rukquote:Op zaterdag 10 november 2012 15:55 schreef Duvel het volgende:
De trams blijven wel zoals nu, dus vier sporen naast het CS, aan de andere kant staan de bussen.
Marrum, Blija en Hijum is 2 tot 4x per uur een bus, waarbij je uiteraard nog wel stukken moet lopen naar de stations. Vrouwbuurstermolen is max 2x per uur een busquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee.
Kun je er een beetje komen met de bus?
autootje roggelen is het beste als je alles aan wilt doen. Anders kom je op een dag niet verquote:Op zaterdag 10 november 2012 17:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja lekker, dat kan je ook allemaal op Stationsweb vinden
Laten we er dan minstens samen langs gaan of zo.
Hangt van de richting en het tijdstip af. Je hebt de 54 die regelmatig 2x/uur gaat en ook de 60 die regelmatig 2x/uur rijdtquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:01 schreef greavy het volgende:
@PSM; Ik wist niet dat Vrouwbuurtstermolen nog een bus had... Marrum, Blija en Hijum hebbie zeker de bussen van- en naar Dokkum / Holwerd? Dacht max. 2x/u.
zou mooi zijn als het lukt. Ik vraag me af waar ze die trein willen laten keren. Zou een zakspoor een optie zijn?quote:Op zaterdag 10 november 2012 13:25 schreef HeavenSmiles het volgende:
Er is een petitie gestart om meer druk te zetten achter de mogelijke toekomstige heropening van de spoorlijn Weert - Hamont (- Antwerpen) voor persoonsvervoer. Vinden jullie vast ook wel:
https://petities.nl/petitie/treinweertbelgie
Heb 'm zelf meteen getekend
Nee hoor standaard procedures bij NS en NMBS en desbetreffende voorgangers, lees maar:quote:Op zaterdag 10 november 2012 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Wie serieus zo denkt is echt GOED ziek in z'n hoofd.
Weert is echt een ander geval dan Tilburg inderdaad. Ik denk dat de Fyra weinig reizigers misloopt met de heringebruikname van die spoorlijn: op dit moment gaan mensen gewoon naar Neerpelt en stappen daar op de trein. Doortrekken is natuurlijk beter, ik denk dat mensen in die regio dan ook vaker per trein België in gaan dan nu (wat ze echt niet via Roosendaal of met Fyra gaan doen, want dan moeten ze helemaal omreizen).quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dat slaat toch nergens op. Een verbinding bij Weert niet aanleggen "want er rijdt bij Roosendaal al een trein de grens over en dan moet je die maar pakken"
precies en waarschijnlijk zullen de kosten voor het heropenen van het lijntje voor reizigersvervoer wel meevallen.quote:Op zaterdag 10 november 2012 18:51 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Weert is echt een ander geval dan Tilburg inderdaad. Ik denk dat de Fyra weinig reizigers misloopt met de heringebruikname van die spoorlijn: op dit moment gaan mensen gewoon naar Neerpelt en stappen daar op de trein. Doortrekken is natuurlijk beter, ik denk dat mensen in die regio dan ook vaker per trein België in gaan dan nu (wat ze echt niet via Roosendaal of met Fyra gaan doen, want dan moeten ze helemaal omreizen).
Er was toch ook iets van een trein langs de efteling vroeger? toen de efteling er nog niet wasquote:Op zaterdag 10 november 2012 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
dat slaat toch nergens op. Een verbinding bij Weert niet aanleggen "want er rijdt bij Roosendaal al een trein de grens over en dan moet je die maar pakken"
Halvezolenlijn? Ligt een paar km ten noorden van de Efteling. Wel zo ongeveer over het erf van het wijlen Land van Ooit.quote:Op zaterdag 10 november 2012 19:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Er was toch ook iets van een trein langs de efteling vroeger? toen de efteling er nog niet was
Maar dat is toch ook echt een van niks naar nergens express?quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:23 schreef Duvel het volgende:
Toch vraag ik me af of al die mooie grensoverschrijdende initiatieven echt gaan werken. De grenslandexpress is volgens mij ook niet echt een denderend succes?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |