en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Of steek een pauweveer in je kont en ren drie keer op je handen om de kerk heen, terwijl je "Sing Halleluja!" van Dr. Alban zingt in het Frans. Heeft ongeveer evenveel nutquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:49 schreef b2py het volgende:
Gebruik de omreisroute of vraag het na bij een van onze medewerkers.
Welke trainee heb je gevolgd en voor welke functie ga je solliciteren?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag bij de Meet & Greet geweest voor traineeships bij de NS.
Leuke plek dat Trefpunt in Utrecht
Nu maar even een solicitatie opsturen!
Traineeship bij NS of Prorail spreekt mij ook aan, ben alleen bang voor een ambtenarencultuut & gebrek aan ambitie..quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef Basekid_NZ het volgende:
Vandaag bij de Meet & Greet geweest voor traineeships bij de NS.
Leuke plek dat Trefpunt in Utrecht
Nu maar even een solicitatie opsturen!
Dat krijg je wanneer er wordt gestuurd op cijfers en dat uitgevallen treinen amper meetellen voor de statistieken.quote:Het is spijtig dat treinen annuleren de methode van de NS is geworden om het probleem minder erg te laten lijken. Het regent klachten op Twitter dat de NS website en Twitter andere berichten de wereld in sturen dan in de praktijk blijkt.
Excuses voor het ongemak inderdaad. Vergeet niet uit te checken, denk aan uw bagage, mijn topicstart is geannuleerd. Zonder onzin: ik dacht, ik doe het niet. De laatste paar keer werden dubbele topics geopend.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Dames
En heren.
De AverageJoe van 19 uur 45 zal vandaag helaas geen nieuw topic openenOnze excuses voor het ongemak.
Oh de solicitatie is voor de traineeship (management om precies te zijn)quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke trainee heb je gevolgd en voor welke functie ga je solliciteren?
Wellicht hebben we nog wat tips voor je!
http://www.werkenbijns.nl(...)ent-traineeship.htmlquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Oh de solicitatie is voor de traineeship (management om precies te zijn)
Tips zijn altijd welkom!
Dat klopt. Helaas de waarheid. Maar niet de oplossing en tevens niet goed voor het imago van de NS en ProRail.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat krijg je wanneer er wordt gestuurd op cijfers en dat uitgevallen treinen amper meetellen voor de statistieken.
Ik heb het inmiddels ook al de nodige keren zien gebeuren dat een 2100 (Amsterdam - Roosendaal/Vlissingen) of 2200 (Amsterdam - Dordrecht) bij een vertraging van 10 minuten wordt opgeheven op Rotterdam - Dordrecht. Eergisteren stond in 's-Hertogenbosch dat de IC naar Heerlen en Maastricht niet verder zou rijden dan Eindhoven vanwege 'hoge vertraging'. De teller stond op +15...
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:53 schreef AverageJoe het volgende:
Zonder onzin: ik dacht, ik doe het niet.
Yepquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:58 schreef b2py het volgende:
[..]
http://www.werkenbijns.nl(...)ent-traineeship.html
Deze dus
Leuk!
Tip 1: Reiziger is met een hoofdletter R!
Ik dacht, je bent wel gewend aan vertragingen. Dan kan dit er ook wel bij. ;-)quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
DAN ZEG je dat toch even
Heel Dr_Flash van de leg
de praktijk: het rijden van treintjes is belangrijker dan het vervoeren van reizigers.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:01 schreef Basekid_NZ het volgende:
[..]
Yep
Solicitatie process is best flink :S
Ja ze willen inderdaad dat NS een service bedrijf is/wordt
Dienstroosters versimpelen op dagen dat het chaotisch zou kunnen worden. Je gooit alle machinisten en HC's op een hoop. Zorg ervoor dat ze gaan pendelen. Je hebt zoveel machinisten en hoofdconducteurs bij A, pleur ze in een trein en laat ze 8 uur pendelen tussen A en B. Doe dat overal en heb probleem kan versimpeld worden. Een verstoring bij C? Tussen A en B kan je nog wel rijden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:58 schreef AverageJoe het volgende:
2. Hoe denken jullie dat dit probleem - wat de laatste jaren elke keer weer opduikt - aangepakt zou moeten worden?
IC heeft +8 opgelopen te Amersfoort en zal de stoptrein nooit inhalen. Trein naar Heerenveen wordt gezien de AV (+5) vast gehouden!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:06 schreef Viezze het volgende:
Het lijkt erop dat de ic achter de stoptrein boemelt, er kwam niks voorbij in Nunspeet / t Harde...
mja, dat lijkt me te simpel. machinisten en HC's op één traject laten pendelen is prima, maar materieel zou zolang er weinig aan de hand is op zich het normale dienstrooster wel kunnen volgen. Wel zou je op de knooppunten wat meer reserve achter de hand moeten houden om bij verstoringen direct in te kunnen zetten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Dienstroosters versimpelen op dagen dat het chaotisch zou kunnen worden. Je gooit alle machinisten en HC's op een hoop. Zorg ervoor dat ze gaan pendelen. Je hebt zoveel machinisten en hoofdconducteurs bij A, pleur ze in een trein en laat ze 8 uur pendelen tussen A en B. Doe dat overal en heb probleem kan versimpeld worden. Een verstoring bij C? Tussen A en B kan je nog wel rijden.
Praktijkvoorbeeld. Laat 4x per uur 12 bakken pendelen tussen Utrecht C en Amsterdam C met stops te Bijlmer Arena en Amsterdam Amstel. Vanaf Bijlmer Arena met de metro die toegankelijk is voor treinreizigers naar Amsterdam Zuid, waar weer (ja alweer) overgestapt kan worden richting Schiphol. Meer overstappen is vervelend, maar in mijn visie wel noodzakelijk voor een degelijke treindienst. Mocht er een wissel uitvallen bij 's Hertogenbosch, heb je hier geen last van tot in Alkmaar. Verder weet je PRECIES welke machinist en hoofdconducteur waar zit, doordat ze toch alleen maar pendelen. Reservecapaciteit machinisten op oorlogscapaciteit mocht er bijgestuurd moeten worden.
Uitdunning van treindienst vind ik acceptabel, tot een bepaalde hoogte. NS moet wel realistisch blijven. Hetgene wat wel rijdt gaat volle bak. 12-14 bakken IRM, 15 bakken ICM moet kunnen. 12 bakken SLT passen ook een hele sloot mensen in.
Had al verwacht dat hij nooit op tijd zou vertrekken. Wel netjes dat de trein naar Heerenveen wacht, gaat er toch nog iets goedquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:08 schreef b2py het volgende:
[..]
IC heeft +8 opgelopen te Amersfoort en zal de stoptrein nooit inhalen. Trein naar Heerenveen wordt gezien de AV (+5) vast gehouden!
Nee, je dacht "Ik ga eens even lekker falen in het informeren van de medemens, zoals gebruikelijk"quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:01 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Ik dacht, je bent wel gewend aan vertragingen. Dan kan dit er ook wel bij. ;-)
Dat zou ik zoveel mogelijk willen vermijden, want stel trein A strand. Trein zal nooit bij B aankomen waardoor trein B niet naar C kan vertrekken. De machinist + HC die de trein van B naar C hadden moeten brengen komen daar nooit. Alsnog chaos.. HC+MCN koppelen aan een trein.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat lijkt me te simpel. machinisten en HC's op één traject laten pendelen is prima, maar materieel zou zolang er weinig aan de hand is op zich het normale dienstrooster wel kunnen volgen. Wel zou je op de knooppunten wat meer reserve achter de hand moeten houden om bij verstoringen direct in te kunnen zetten.
Nog een biertje, Fles?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, je dacht "Ik ga eens even lekker falen in het informeren van de medemens, zoals gebruikelijk"
Hoezo "nog"? Heb nog niks op vandaagquote:
daarom dus een iets grotere materieel reserve. Verder is het wel goed dat je zoveel mogelijk treinen normaal laat rijden. Met die winterdienstregeling zoals de NS die bedacht heeft sta je als je in Groningen vertrekt acht uur later nog niet in Vlissingenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zou ik zoveel mogelijk willen vermijden, want stel trein A strand. Trein zal nooit bij B aankomen waardoor trein B niet naar C kan vertrekken. De machinist + HC die de trein van B naar C hadden moeten brengen komen daar nooit. Alsnog chaos.. HC+MCN koppelen aan een trein.
Net gedaan hier, *proost*quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo "nog"? Heb nog niks op vandaag
Ga er dalek wel eentje pakken
En wie gaat die trein dan van 'reserve' naar B brengen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom dus een iets grotere materieel reserve. Verder is het wel goed dat je zoveel mogelijk treinen normaal laat rijden. Met die winterdienstregeling zoals de NS die bedacht heeft sta je als je in Groningen vertrekt acht uur later nog niet in Vlissingen
Proost. Ik laat ze maar ff in de koelkast staan. Moet morgen om 5.45 uur alweer opstaanquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo "nog"? Heb nog niks op vandaag
Ga er dalek wel eentje pakken
dat is allemaal al ingepland, want B is een knooppuntquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:15 schreef b2py het volgende:
[..]
En wie gaat die trein dan van 'reserve' naar B brengen?
Geef me even de tijdquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe denk je dat al die kerende treinen gaan passen in Amsterdam en Utrecht? Dat past nooit man. Een kerende trein staat langer stil dan een doorrijdende trein en met doorrijdende treinen zijn Utrecht en Amsterdam ook al erg vol. Je houdt dus geen reserve over als de boel al past waarmee de boel alsnog verschrikkelijk kwetsbaar wordt. Next.
Alleen spoor 1 ligt eruit, toch?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:38 schreef b2py het volgende:
4!ik zeg toch 4
Ik hoop stiekem dat spoor 2-4 weer in dienst is als de sneeuw intreedt. Anders hebben we echt een probleem.![]()
Toch heb ik liever dat alles het doetquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vorig jaar lag er ook zoiets uit... Alleen dan bij de hoge sporen. Ging prima op één dag na.
Het zou voor de gein weleens leuk ziojn om terug te gaan rekenen wanneer we voor het laatst een spoornet hadden wat een week lang aaneengesloten volledig berijdbaar was. Of een dag. Of een uur.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch heb ik liever dat alles het doet
20 september 1839quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou voor de gein weleens leuk ziojn om terug te gaan rekenen wanneer we voor het laatst een spoornet hadden wat een week lang aaneengesloten volledig berijdbaar was. Of een dag. Of een uur.
Dat is nog nooit gebeurd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou voor de gein weleens leuk ziojn om terug te gaan rekenen wanneer we voor het laatst een spoornet hadden wat een week lang aaneengesloten volledig berijdbaar was. Of een dag. Of een uur.
De NS moet worden afgerekend op geboden capaciteit (uitgedrukt in stoelen en niet in treintjes), daarnaast moet worden afgerekend op reizigerspunctualiteit (dus ook op gewogen gehaalde aansluitingen) en niet op treintjespunctualiteit.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:58 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Dat klopt. Helaas de waarheid. Maar niet de oplossing en tevens niet goed voor het imago van de NS en ProRail.
Dit opent wel ruimte voor een discussie...
2. Hoe denken jullie dat dit probleem - wat de laatste jaren elke keer weer opduikt - aangepakt zou moeten worden?
beter omschreven: een deur is na het signaal van sluiten te lang open gehouden, waarna er kortsluiting is ontstaanquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:16 schreef daanski82 het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat de brand door de nederlanders zelf veroorzaakt is. Rede: door overbevolking van de trein en dat mensen weigerde uit de trein te stappen is er bij een deur kortuiting ontstaan. Met als gevolg dat iemand aan de noodrem trekt en daardoor nog meer elende veroorzaakt. Ik zeg lekker volkje die Nedelanders.
je ken nied eens zpelle joh kutwaus. Zekur un nedelander.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:16 schreef daanski82 het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat de brand door de nederlanders zelf veroorzaakt is. Rede: door overbevolking van de trein en dat mensen weigerde uit de trein te stappen is er bij een deur kortuiting ontstaan. Met als gevolg dat iemand aan de noodrem trekt en daardoor nog meer elende veroorzaakt. Ik zeg lekker volkje die Nedelanders.
Waar je dus 2x per uur geen reet aan hebt, omdat je in Deventer 20 minuten uit je neus staat te baggeren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:18 schreef daanski82 het volgende:
Elke 15 min ongeveer vertrekt er een trein vanuit Amersfoort naar Deventer.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:05 schreef Anno1982 het volgende:
Toch nog altijd een stop minder dan normaal met de stoptrein!
wat is dat?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:26 schreef Anno1982 het volgende:
Deze vond ik ook nog op mijn telefoon... beter?
[ afbeelding ]
Ja daar was ik pas ook nogquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:26 schreef Anno1982 het volgende:
Deze vond ik ook nog op mijn telefoon... beter?
[ afbeelding ]
Auw, m'n ogenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar was ik pas ook nog![]()
van dichtbij ziet die er echt goed verneukt uit![]()
[ afbeelding ]
Hmmquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Sufferds![]()
Net zo'n mooie als deze:
[ afbeelding ]
quote:
Begint steeds meer een echte trein te worden!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:48 schreef James1988 het volgende:
Stadler heeft wat nieuws: de FLIRT 3. Nu ook leverbaar in diesel en hybride vorm.
quote:In een ICE-trein van Amsterdam naar Berlijn heeft vanavond korte tijd brand gewoed. Het vuur was snel onder controle. Er zijn geen mensen gewond geraakt.
Het vuur ontstond onder een plafondplaat, vermoedelijk door kortsluiting in de elektrische installatie van de trein. De brand zorgde voor veel rook, waarop de machinist de trein stil zette ter hoogte van Hoog Soeren (Gld.).
Vanwege de kou zijn de hulpdiensten massaal uitgerukt voor het geval de reizigers lang buiten moesten staan. Uiteindelijk heeft een beperkt aantal reizigers de trein verlaten. Ze zijn korte tijd later opgevangen in de andere coupés.
Uitstappen
De trein heeft ruim een uur stilgestaan. Daarna is de brandweer meegereden tot station Apeldoorn. Na overleg tussen de hulpdiensten, spoorbeheerder Prorail en de NS is besloten de ongeveer duizend passagiers te laten uitstappen in Apeldoorn. De ICE is leeg verder gereden naar Deventer.
Er is geen vervangende trein ingezet. De reizigers konden vanaf station Apeldoorn verder reizen. De Nederlandse Spoorwegen laat onderzoeken wat de oorzaak is van de brand in de ICE.
De ICE is een Duitse hogesnelheidstrein.
Sorry, Berlijn zei u? Nee. Maar u kunt wel verder reizen naar Klarenbeekquote:Er is geen vervangende trein ingezet. De reizigers konden vanaf station Apeldoorn verder reizen.
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:49 schreef b2py het volgende:
Gebruik de omreisroute of vraag het na bij een van onze medewerkers.
Dat zijn Kamerleden. Ministers komen uit een ander potje.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:37 schreef b2py het volgende:
Jongens, help me even.
Ik kan die hele schultz niet terug vinden op de VVD website.
Ze stond niet op de kandidatenlijst..
http://site.vvd.nl/nieuws(...)atenlijst-vvd-bekend
Toch nog een ander op I&M?
Pimpel is niet resplichtig. En ja, dan wordt het staan en stapelen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:35 schreef ArnosL het volgende:
Voor die internationale trein moet je toch een kaartje boeken? Hoe gaan ze dat dan doen als de volgende trein ook vol zit en er toch nog mensen naar Berlijn moeten?
Lekkere maatregel van de NS weer
Edith Schippers is ook minister.. Staat er wel opquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zijn Kamerleden. Ministers komen uit een ander potje.
't Lijkt net een trollybusquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Begint steeds meer een echte trein te worden!
In helder Nederlands, je rechten. Als plaatje, want om één of andere vage reden kon ik niet copypasten.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
vuistregel: ga niet meer binnen 2 uur voor zonsondergang de deur uit, want de Hemel mag weten waar je de nacht moet doorbrengen.
Dan heeft het nog niet gewaaid, gevroren, geregend of gesneeuwd.
Kamerleden kunnen ministers/staatssecretarissen worden, maar ministers/staatssecretarissen hoeven niet per definitie uit de Tweede Kamer te komen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Edith Schippers is ook minister.. Staat er wel op
De hele uitslag kunt u HIER downloadenquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Edith Schippers is ook minister.. Staat er wel op
wordt met het powerpack een verkapte GTWquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 22:48 schreef James1988 het volgende:
Stadler heeft wat nieuws: de FLIRT 3. Nu ook leverbaar in diesel en hybride vorm.
Lees het zelf eens door. Effectively is het, in helder Nederlands, één grote wassen neus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
In helder Nederlands, je rechten. Als plaatje, want om één of andere vage reden kon ik niet copypasten.
[ afbeelding ]
Niet mee eens, je rechten staan er vrij duidelijk in. Het probleem is dat nog niet alle spoorwegmaatschappijen bekend zijn met de rechten die de reizigers hebben.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees het zelf eens door. Effectively is het, in helder Nederlands, één grote wassen neus.
Ik bedoelde vooral het gedeelte over gratis maaltijden en verfrissingen, wat nog voor de zin ten einde is, de grond in geboord werd door wat gemompel over "redelijkerwijs".quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet mee eens, je rechten staan er vrij duidelijk in. Het probleem is dat nog niet alle spoorwegmaatschappijen bekend zijn met de rechten die de reizigers hebben.
Reizigers die vandaag onderweg waren naar Hannover/Berlijn en daar dankzij deze brand vandaag niet zijn gekomen dienen dus op z'n minst tickets te krijgen om de reis morgen alsnog te kunnen maken.
Nee.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:51 schreef HeavenSmiles het volgende:
Konden de reizigers niet gewoon omreizen via Arnhem en vanaf daar met een ICE de goede kant op? Of mag dat niet zomaar.
Ah, bedoelde je dat. Daar geef ik je gelijk in.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik bedoelde vooral het gedeelte over gratis maaltijden en verfrissingen, wat nog voor de zin ten einde is, de grond in geboord werd door wat gemompel over "redelijkerwijs".
Toen dacht ik "oh ja, gaan we weer op DIE toer?"
en heb ik de rest verder niet gelezen.
IS DAT ZO RAAR DAN???
Ik zie het al voor me. Een rij met pizzabrommertjes bij de gestrande Thalysquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, bedoelde je dat. Daar geef ik je gelijk in.
Echter, er zijn wel situaties waarbij het simpelweg niet mogelijk is om reizigers van maaltijden e.d. te voorzien omdat het logistiek niet haalbaar is. Een Thalys die stilstaat op de brug over het Hollandsch Diep mag er dan wel leuk uitzien, het is niet echt haalbaar om voor een volle trein warme maaltijden te brengen. Tegen de tijd dat de bezorgers bij die trein zijn ligt of het eten in het water, of is het afgekoeld, of hebben vogels de schalen leeggegeten
Als het koud is bij aankomst krijgt NS het geld nog terug ookquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me. Een rij met pizzabrommertjes bij de gestrande Thalys
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:53 schreef b2py het volgende:
Serviërs stelen 21 treinwagons
BELGRADO - In Servië zijn vier mannen opgepakt voor de diefstal van 21 wagons van de nationale spoorwegen.
De wagons werden op een spoorwegemplacement op een industrieterrein in de stad Smederevo met snijbranders in stukken gesneden en als oud ijzer verkocht. Dat meldde de Servische televisie vrijdag.
In totaal verkocht het viertal voor zo'n 20.000 euro ruim 92 ton ijzer aan schroothandelaren. De politie kwam de mannen op het spoor door een controle bij enkele handelaren.
Bron
Treinentopic #454 Winterpret op het spoornet!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:02 schreef bork het volgende:
on topic stelletje pubers
[ afbeelding ]
Mit dem Berlin-Warszawa-Express durch eine tolle Herbstlandschaft ins Wochenende! Bis zu viermal täglich verkehren die Eurocity-Züge von Berlin über Frankfurt (Oder) und Poznań nach Warszawa. Die Fahrzeit beträgt rund 5 1/2 Stunden. Erkennen Sie das Stadion im Hintergrund? Weitere Auskünfte zu unseren Verbindungen nach Polen geben Ihnen gerne unsere Kollegen vom Kundenservicekanal von DB Bahn auf Facebook! (an)
oeps, maar wel weer on topicquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Treinentopic #454 Winterpret op het spoornet!
je bent niet goed wijsquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:00 schreef Flodder450 het volgende:
Vannacht gedroomt, dat ik in een sprinter zat, die van Delfzijl, naar Groningen ging, en dan in één stuk doorreed naar gouda
Wow, wat een super gave plaaaaaaaaat!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:02 schreef bork het volgende:
on topic stelletje pubers
[ afbeelding ]
Mit dem Berlin-Warszawa-Express durch eine tolle Herbstlandschaft ins Wochenende! Bis zu viermal täglich verkehren die Eurocity-Züge von Berlin über Frankfurt (Oder) und Poznań nach Warszawa. Die Fahrzeit beträgt rund 5 1/2 Stunden. Erkennen Sie das Stadion im Hintergrund? Weitere Auskünfte zu unseren Verbindungen nach Polen geben Ihnen gerne unsere Kollegen vom Kundenservicekanal von DB Bahn auf Facebook! (an)
Alles past wel hier, hoewel een tikje meer naar rechts en het hele stqadion had er op gestaan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:49 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Wow, wat een super gave plaaaaaaaaat!
Ik vind het zo juist mooi de grootsheid van het stadion benadrukken: 'het past niet eens op de foto!'quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Iets minder zoom had wonderen gedaan. Dan klik je de trein nog steeds op dezelfde plek maar dan had idd het hele stadion erop gestaan.
Meer geld voor het noorden dus ter compensatie. Hup elektrificeren dus die lijn groningen-leeuwarden!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:12 schreef Sandrvich het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ljoen-goedkoper.html
Mag ook wel eens een keer.
als de stopdiensten Groningen - Zwolle onder de zelfde concessie gaan vallen gaat het wel interessant wordenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:36 schreef James1988 het volgende:
Wat voegt elektrificatie van Groningen - Leeuwarden toe als de rest van de baanvakken niet-geëlektrificeerd blijven en het materieel ook niet elektrisch is? Een eilandbedrijfje beginnen op Groningen - Leeuwarden met E-GTW's lijkt me nou ook niet ideaal met het oog op onderhoud en uitwisselbaarheid van rollend materieel...
De driehoek groningen-leeuwarden zwolle aanbesteden samen met zwolle-kampen en zwolle-emmen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:36 schreef James1988 het volgende:
Wat voegt elektrificatie van Groningen - Leeuwarden toe als de rest van de baanvakken niet-geëlektrificeerd blijven en het materieel ook niet elektrisch is? Een eilandbedrijfje beginnen op Groningen - Leeuwarden met E-GTW's lijkt me nou ook niet ideaal met het oog op onderhoud en uitwisselbaarheid van rollend materieel...
ja eentje. Ik wist m nietquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:04 schreef Isambard het volgende:
Zijn er nog vragen over mij langsgekomen?
eerst verdubbelen gekquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Meer geld voor het noorden dus ter compensatie. Hup elektrificeren dus die lijn groningen-leeuwarden!
neequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef Peter het volgende:
[..]
Valt Olst-Deventer ook onder het noorden dan?
Bij de Railquiz bedoelde ik dusquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:04 schreef Isambard het volgende:
Zijn er nog vragen over mij langsgekomen?
Nee man er gingen allemaal vragen over spoor in de 8ste eeuw en die zaal zat vol met trilobieten dus we zijn keurig in de middenmoot geëindigdquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt toch wel gewonnen he, Fles?
Er was 1 vraag over de Royal Albert Bridge tussen Devon en Cornwall. Die gebouwd is door ene Isambard Kingdom Brunel. En dat wist ik dus nietquote:
Ah. Had je wel een biertje bij de hand?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man er gingen allemaal vragen over spoor in de 8ste eeuw en die zaal zat vol met trilobieten dus we zijn keurig in de middenmoot geëindigd
Ja, zatquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:59 schreef b2py het volgende:
Zijn daar nou ook van die A-klasse nerds die je langs het spoor verwacht? Ladderbeklimmers enzo?
Nee. En de Pimpel terug had ook geen bistro vandaagquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah. Had je wel een biertje bij de hand?
hmm, ik zou alleen voor de koeken en het bier gaan dan eigenlijk..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zat
[..]
Nee. En de Pimpel terug had ook geen bistro vandaag
schandaligquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zat
[..]
Nee. En de Pimpel terug had ook geen bistro vandaag
Die waren er natuurlijk ook, maar er waren ook veel normale treinliefhebbers.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:59 schreef b2py het volgende:
Zijn daar nou ook van die A-klasse nerds die je langs het spoor verwacht? Ladderbeklimmers enzo?
ja, ook. Maar het was niet iets waar iemand als b2py naartoe zou durven komenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die waren er natuurlijk ook, maar er waren ook veel normale treinliefhebbers.
Echt wel. Ik heb me nog enorm ingehouden vandaag. Je moest eens horen hoe het gaat als ik met wat vrienden aan het kaarten benquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:11 schreef b2py het volgende:
Praat je dan ook met hoofdletters enzo midden in de zin? Lijkt me wel een keertje mooi om mee te maken
Daarom! Bij elke quiz moet een vraag over mij worden gesteld. *Zich belangrijk voelt*quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er was 1 vraag over de Royal Albert Bridge tussen Devon en Cornwall. Die gebouwd is door ene Isambard Kingdom Brunel. En dat wist ik dus niet
Daarom wist ik hem ook niet, het was totaal onbelangrijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:14 schreef Isambard het volgende:
[..]
Daarom! Bij elke quiz moet een vraag over mij worden gesteld. *Zich belangrijk voelt*
* Peterselieman noteert dat er bij de volgende FOK! nieuwjaarsreis een pak speelkaarten mee moetquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt wel. Ik heb me nog enorm ingehouden vandaag. Je moest eens horen hoe het gaat als ik met wat vrienden aan het kaarten ben
Nee nou ja, het is een heel apart spel, geënt op pesten, met elke keer nieuwe regels en ook steeds weer veranderende regels. En het gaat (mede daardoor) het beste als er geen bier gedronken wordt (!!)quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
* Peterselieman noteert dat er bij de volgende FOK! nieuwjaarsreis een pak speelkaarten mee moet
wehehehe. vreemd spel jaquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee nou ja, het is een heel apart spel, geënt op pesten, met elke keer nieuwe regels en ook steeds weer veranderende regels. En het gaat (mede daardoor) het beste als er geen bier gedronken wordt (!!)
quote:Je kunt straks geen kaartjes meer uit de automaat halen, omdat je met onze automaten geen reserveringen kunt maken. Straks kan je makkelijk via een mobiele site (app) tickets kopen en het kan altijd nog via Telesales en de balies, maar dat is mét boekingskosten. Hoe het precies met omruilen gaat, wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt op de site in een Vraag&Antwoord.
Lekker kansloos weerquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:21 schreef Sandrvich het volgende:
Eindelijk antwoord gekregen van NS Hispeed over hoe het zal gaan met kaartautomaten en wisselen van Fyra treinkaartjes:
[..]
quote:3a) Anale gashoudende erupties zijn uitsluitend toegestaan als er een zwarte Aas als vragende kaart ligt. De reden hiervan is dat de A staat voor Anton aus Tirol
quote:2a) Degene die een ♣3 opgooit, slaat (er staat niet:”aait” of zo, het moet wel een goeie lel zijn) zichzelf tegen het hoofd.
quote:2g) De speler die een pestkaart s.s. opgooit zonder daartoe gedwongen te zijn door een lopende serie, is de opstarter van de nieuwe pestserie. In die hoedanigheid is hij verplicht een in toonhoogte stijgend gebrom voort te brengen, gevolgd door een in toonhoogte dalend gezoem; gelijkend op het opstarten van een willekeurige verbrandingsmotor. Het staat een ieder vrij om hier een complete show van te maken. Alleen het startgeluid is verplicht.
etcquote:5b) Bij het opgooien van de ♦3 stelt [iemand die allang afgestudeerd is] een vraag die relevant is voor het tentamen “Multivariate Statistiek en Matrixalgebra”. [iemand die dat vak nog steeds moet halen] wordt geacht op deze vraag een zinnig antwoord te geven.
Blijven Duitsers hè, met hun "Hoe meer zoom hoe beter"-mentaliteit somsquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Iets minder zoom had wonderen gedaan. Dan klik je de trein nog steeds op dezelfde plek maar dan had idd het hele stadion erop gestaan.
Nee, maar op een terrasje breng je er makkelijk een halve of een hele dag mee zoekquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
gaat m in de trein dan niet worden
heb dat ooit een keer in Duitsland in de trein gedaan, maar het is alweer zo lang geleden dat ik de regels van het spel niet meer weetquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dan ga ik toch liever klaverjassen
Kutwijf. Lozen die hapquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:33 schreef James1988 het volgende:
De laatste keer dat ik in Duitsland in een trein zat had ik mijn iPad bij me, die lag heel snel bij mijn reispartner die toen begon te SimCity'en
Nee, dat schijnt in Gronau te zijn trouwens.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:37 schreef b2py het volgende:
Haha ik moet lachen. Ga je naar toe? Bentheim? Spareribs knallen?
Het is in Bentheimquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat schijnt in Gronau te zijn trouwens.
Ik ga naar Berlin
Van oefenen leert men. Wanneer iemand mij weer tips geeft, leer ik ook. En zo verbetert de kwaliteit ook weer.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:19 schreef James1988 het volgende:
Leuke foto's, greavy. Tevens: de kwaliteit van je foto's is de laatste tijd echt met sprongen vooruitgegaan. Goed bezig.
Nee, het is in Gronau.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is in Bentheim
http://www.restaurant-zapata.com/
Eigenlijk is het Nieuwjaarsrondje wel weer een leuk idee, 2e of 3e zaterdag van Januari ofzo.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:35 schreef Flodder450 het volgende:
Wanneer komt er eigenlijk een Meet?
Socios heeft dat een keer gedaan. Als het uit Leeuwarden kan, kan het overal vandaanquote:Op zondag 28 oktober 2012 00:00 schreef James1988 het volgende:
Jaaaaaa
Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam, zou dat te doen zijn op 1 dag? En dat je dan ook nog tijd hebt om ergens wat te eten.
Dat is waar.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Socios heeft dat een keer gedaan. Als het uit Leeuwarden kan, kan het overal vandaan
Ja maar dat lukt toch niet. Gewoon in de hoek Drielandenpunt blijven is wel vet tof trouwens, er is daar VEEL te zien. En Aachen heeft een Jeugdherberg waar we zouden kunnen slapen met een groepje. Gewoon als idee hequote:Op zondag 28 oktober 2012 00:07 schreef James1988 het volgende:
Voor België zouden we wellicht iets kunnen met een Euregioticket, alleen hebben we daar niks aan als we bij Roosendaal/Hazeldonk de grens over gaan
Zou sowieso pas ergens in de loop van januari zijn denk ik. Tweede helft van de maand bijv.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:32 schreef Bitlord het volgende:
Misschien kan ik dan ook eindelijk weer eens mee? Ik zou dan trouwens pas de 5e kunnen, aangezien ik de vierde pas weer terug in Nederland kom.
Je durft het niet eens te vragen he. Of het mag. Van je vriendin.quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:28 schreef James1988 het volgende:
Het is een mogelijkheid, maar ergens blijven slapen heeft niet echt mijn voorkeur. Liever één dag een rondje maken en dan weer richting huis.
quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je durft het niet eens te vragen he. Of het mag. Van je vriendin.
Ter voorbeeld:quote:Op zondag 28 oktober 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Socios heeft dat een keer gedaan. Als het uit Leeuwarden kan, kan het overal vandaan
komt weinig anders langs waarmee je daar roest kunt rijdenquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ice, ach, toch al te laat. Laat maar even roestrijden bij Zevenaar![]()
Prorail sterf hard
Sinds wanneer bepaalt Prorail welke treinen de NS inzet?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:49 schreef greavy het volgende:
Vreemde pipo's bij ProRail. De extra treinen vandaag waren alleen voor medewerkers NS, ProRail enz. Per trein een man of 30. Reden SLT-VI en VIRM-VI's...
ProRail heeft die treinen in samenwerking met NS ingelegd.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Sinds wanneer bepaalt Prorail welke treinen de NS inzet?
Waar reden ze extra voor eigenlijk?
Hanzelijn?quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:10 schreef greavy het volgende:
[..]
ProRail heeft die treinen in samenwerking met NS ingelegd.
Dit was om personeel kennis te laten maken met de lijn. Na afloop even een vragenlijstje invullen over de ervaring, en thats it.
Hoe moet ik raden dat met 'extra treinen voor medewerkers' wordt bedoeld dat NS/prorail kennismakingsritten voor personeel over de hanzelijn hebben gepland? Ik ben Jomanda nietquote:
Oeps. Ik dacht even dat ik het erbij had vermeldquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe moet ik raden dat met 'extra treinen voor medewerkers' wordt bedoeld dat NS/prorail kennismakingsritten voor personeel over de hanzelijn hebben gepland? Ik ben Jomanda niet.
Eerst was gecommuniceerd dat je je kon inschrijven dmv een formulier (zelf niet gedaan), maar iedereen die dat had gedaan kreeg een "Nee, niet mogelijk" terug. Maar de treinen reden leegquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:24 schreef Peter het volgende:
Maar had je verwacht dat het publiek ook zomaar mee mocht dan?
Oh, dat is best wel een geinig rondje om te doen. Al is de overstap in Frankfurt wel een beetje krap.quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Ter voorbeeld:
Amsterdam Centraal Sa, 19.01.13 ab 08:19 15b THA 9322 Thalys
Paris Nord Sa, 19.01.13 an 11:35
Laufweg, Weg 800 m
Paris Est Sa, 19.01.13 ab 13:10 ICE 9555 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Sa, 19.01.13 an 16:58
Umsteigezeit 12 Min.
Frankfurt(Main)Hbf Sa, 19.01.13 ab 17:10 ICE 624 Intercity-Express
Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 an 18:49
Umsteigezeit 1:04 h
Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 ab 19:53 ICE 104 Intercity-Express
Utrecht Centraal Sa, 19.01.13 an 21:29
Ik heb nu maar even klakkeloos gekopieerd wat DB gaf. Je kan het zelf plannen zoals je wilt natuurlijk. Je kan ook wat later terug uit Frankfurt, uurtje later(?)quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, dat is best wel een geinig rondje om te doen. Al is de overstap in Frankfurt wel een beetje krap.
Dat viel mij ook al op, misschien omdat het perron niet helemaal recht is?quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:46 schreef dennistd het volgende:
Grote afstand tussen het perron en de trein daar op Kampen Zuid..
Was jammer genoeg niet te betreden vanaf de "beneden-ingang". Beneden stonden grote hekken met borden "VERBODEN TOEGANG IVM TESTEN TREIN MET HOGE SNELHEDEN."quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:47 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dat viel mij ook al op, misschien omdat het perron niet helemaal recht is?
Wat is dat nou voor gelul. Ze gaan er toch niet harder dan 140 rijdenquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Was jammer genoeg niet te betreden vanaf de "beneden-ingang". Beneden stonden grote hekken met borden "VERBODEN TOEGANG IVM TESTEN TREIN MET HOGE SNELHEDEN."
Met die ICE is er toch 200 gereden?quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
toen we nog moesten geloven dat dat echt ging gebeuren bedoel je?
Ja, maar er hoefde geen ERTMS op want er lag al ATB en ach 140 was ook wel best. Zoiets was het toch?quote:
Ah, bekend beeld. Kosten maximaliseren, opbrengsten minimaliserenquote:Op zondag 28 oktober 2012 20:48 schreef James1988 het volgende:
De Hanzelijn is gebouwd voor 200 km/h en er ligt ook ERTMS. Het kan prima. Het is volledig aan NSR te wijten dat er geen 200 wordt gereden, en dat er zelfs niet 160 wordt gereden.
De ICE heeft één keer 200kmh gereden onder 1500volt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar er hoefde geen ERTMS op want er lag al ATB en ach 140 was ook wel best. Zoiets was het toch?
Verder zijn er ook ritten geweest met VIRM harder dan 140.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
De ICE heeft één keer 200kmh gereden onder 1500volt.
Dennis, Bastiaan, en de broertjes Zwoferink. Verder was iedereen minimaal het kwadraat van mijn leeftijdquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:45 schreef CrashO het volgende:
![]()
Fles was één van de jongste aanwezigen denkt?
keihardquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:39 schreef b2py het volgende:
http://www.nicospilt.com/nieuw/
Fles keihard op website Nico Spilt!
Niet te missen
Mwoa dat niet echt. Beetje. Gaat nog lang niet 100 % qua armquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Feli, Fles.
Ben je weer ouderwets door de treinen aan het lopen geweest?
Ik laat me niet chanteren met zogenaamd "noodzakelijke"' cookies. Waar gaat het over?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:16 schreef remcoP het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1299617
Eerste onderwerp
Prima joh. Niet echt bordjes te verdienen dan voor mij, of we moeten weer die lijn naar Esens op kunnen. Dat zou misschien net lukken. Maar dat is wel een enorme rimboequote:Op zondag 28 oktober 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:
Aanzet voor een nieuwjaarsrondje, op een zaterdag.
Startpunt van het ritje Almere Centrum, vanuit waar we via de Hanzelijn naar Groningen sporen. Vanaf Groningen kunnen we dan via Leer naar Duitsland gaan, per 9-12 is er immers een uurdienst. Vanuit Leer kunnen we dan weer verder: ofwel afzakken richting Venlo, of we blijven wat hoger en gaan wat verder Duitsland in (en dan via Münster/Enschede weer terug naar NL).
Zomaar een ideetje natuurlijk
Of we gaan er een HSL-rondje van maken, maar dat kost wel meer dan een SWT'tje![]()
't is maar een ideetje, schiet er maar op. Jij mag er wat leuks van maken (inclusief boekje)quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prima joh. Niet echt bordjes te verdienen dan voor mij, of we moeten weer die lijn naar Esens op kunnen. Dat zou misschien net lukken. Maar dat is wel een enorme rimboeKan ander keertje ook wel.
OV-Chip.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik laat me niet chanteren met zogenaamd "noodzakelijke"' cookies. Waar gaat het over?
Dat gekláág over moeten in- en uitchecken. Leer het gewoon doen en stop met miepen!quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:16 schreef remcoP het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1299617
Eerste onderwerp
Als op den duur de stations worden afgesloten is het fijn als mensen er dan al zijn gewend dat ze in moeten checken, anders komen ze nooit het station af en krijg je dat gezeik dan allemaal.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:30 schreef Isambard het volgende:
[..]
Dat gekláág over moeten in- en uitchecken. Leer het gewoon doen en stop met miepen!
Overigens, iemand twee dagdalkaarten geven als troost, terwijl hij al een Altijd Vrij heeft? Dat is logica die ze alleen bij de spoorwegen kennen
Dan leer je het tenminste. Had een keer vanwege een krappe overstap vanuit de bus geen tijd meer om in te checken met mijn Altijd Vrij. Direct naar de conducteur gestapt en bij het volgende station mocht het alsnogquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:34 schreef Viezze het volgende:
Wel jammer dat je op dit moment een boete krijgt als je niet bent ingecheckt..
Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat slaat sowieso nergens op, het inchecken dient namelijk geen enkel doel als je een Altijd Vrij-product hebt.
Ja maar dat kan weer niet om allerlei privacy redenenquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:38 schreef Isambard het volgende:
[..]
Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.
tsja, dat vind ik ook, maar goe, als je vrijdagavaond om 20:00 controle krijgt EN JE BENT NIET INGEBLIEPT?!?!??!?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef James1988 het volgende:
En ook met Weekend Vrij, in het weekend, zou je m.i. nooit hoeven inchecken.
Overvolle treinen kan NS geen ene bliksem schelen. Onder welke steen woon jij?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:38 schreef Isambard het volgende:
[..]
Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.
Dat is zo'n randsituatie waarbij ik het inchecken kan rechtvaardigen. Net als bij Dal Vrij.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tsja, dat vind ik ook, maar goe, als je vrijdagavaond om 20:00 controle krijgt EN JE BENT NIET INGEBLIEPT?!?!??!?
Waar ben je dan ingestapt?![]()
Los van dat het dan pijnlijk NS zijn eigen gebrek aan HC-trefkans blootlegt
Nee homofiel, anderhalf uur is geen randsituatie. Als conducteurs zouden doen waar ze voor betaald worden, is meer dan 10 minuten al geen randsituatie meer.quote:
Jawel hoor. Alle persoonlijke gegevens worden er uitgefiltert, totdat de vervoerkundige alleen nog reizigeraantallen ziet. En dat is héél bruikbare informatie als je de capaciteit een beetje wil afstemmen op de vervoervraag.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:39 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja maar dat kan weer niet om allerlei privacy redenen
alsof ze dat ooit al gedaan hebben?quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:42 schreef Isambard het volgende:
[..]
Jawel hoor. Alle persoonlijke gegevens worden er uitgefiltert, totdat de vervoerkundige alleen nog reizigeraantallen ziet. En dat is héél bruikbare informatie als je de capaciteit een beetje wil afstemmen op de vervoervraag.
Het kan ook wel ietsjes minder onvriendelijk.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee homofiel, anderhalf uur is geen randsituatie. Als conducteurs zouden doen waar ze voor betaald worden, is meer dan 10 minuten al geen randsituatie meer.
Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijkquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
alsof ze dat ooit al gedaan hebben?
Onzin. Daar zijn die lui van Synovate voor. En het treinpersoneel kan ook doorgeven dat de trein vol zit. ROVER heeft zo'n kek meldpunt overvolle treinen, en reizigers klagen steen en been richting @NS_online. Het enige dat er terugkomt is "Oh jee, dat zou niet moeten gebeuren. Excuses."quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijk
Alle treinen uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht richting het noorden zitten overvol op zondag.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:44 schreef b2py het volgende:
Als ze dat nou ook eens zouden doen.. vanmiddag weer een overvolle trein naar het noorden vanuit amsterdam c rond half 5..
Wat een onzin. Alsof de treinen pas zo vol zitten sinds we de OV-chipkaart hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijk
Precies. EN dat falen wordt gewoon schaamteloos op de reizigers afgewenteld.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan ook wel ietsjes minder onvriendelijk.
Ik snap je punt, als de HC zich meer zo zou gedragen als zijn Duitse evenbeeld (na vrijwel iedere stop een rondje door de trein maken) zou iemand die om 18:30 al ingestapt is met Weekend Vrij als vervoerbewijs zo door de mand vallen
bij zo'n rondje zou ik in Groningen aantakkenquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:
Aanzet voor een nieuwjaarsrondje, op een zaterdag.
Startpunt van het ritje Almere Centrum, vanuit waar we via de Hanzelijn naar Groningen sporen. Vanaf Groningen kunnen we dan via Leer naar Duitsland gaan, per 9-12 is er immers een uurdienst. Vanuit Leer kunnen we dan weer verder.
We zouden kunnen kiezen voor afzakken richting Venlo, maar we kunnen er ook voor kiezen om wat hoger te blijven en wat verder Duitsland in te gaan (en dan bijvoorbeeld via Münster/Enschede weer terug naar NL).
Zomaar een ideetje natuurlijk
Ik wil weleens weten hoeveel mensen er soberzo zijn met een AVquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
Daarnaast is vast niet die groep met Altijd Vrij die de treinen zo vol maakt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:
[..]
niet naar groningen hoor, richting den helderquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Alle treinen uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht richting het noorden zitten overvol op zondag.
Dat is je eigen schuld. Moet je maar niet naar die uithoek gaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:
[..]
niet naar groningen hoor, richting den helder
Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:
Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
Zienou ik zei toggggquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Overvolle treinen kan NS geen ene bliksem schelen. Onder welke steen woon jij?
ik reis al 2 jaar per ovc..quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:51 schreef Isambard het volgende:
Had je maar moeten inchecken de vorige keer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |