abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118470739

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, een beetje een raar wezen.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118470754
De tyfus wat duurde dat lang..
pi_118470776
Dames

En heren.

De AverageJoe van 19 uur 45 zal vandaag helaas geen nieuw topic openen :N Onze excuses voor het ongemak.
pi_118470834
Gebruik de omreisroute of vraag het na bij een van onze medewerkers.
pi_118470869
Wat een gezelligheid hier zeg, lang niet meegemaakt hier! Leuk!
pi_118470873
Vandaag bij de Meet & Greet geweest voor traineeships bij de NS.

Leuke plek dat Trefpunt in Utrecht :)

Nu maar even een solicitatie opsturen!
pi_118470896
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:49 schreef b2py het volgende:
Of steek een pauweveer in je kont en ren drie keer op je handen om de kerk heen, terwijl je "Sing Halleluja!" van Dr. Alban zingt in het Frans. Heeft ongeveer evenveel nut ^O^
pi_118470918
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef Basekid_NZ het volgende:

Welke trainee heb je gevolgd en voor welke functie ga je solliciteren?
Wellicht hebben we nog wat tips voor je!
pi_118470973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:50 schreef Basekid_NZ het volgende:

Traineeship bij NS of Prorail spreekt mij ook aan, ben alleen bang voor een ambtenarencultuut & gebrek aan ambitie..
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 19:53:06 #10
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118470986
quote:
Het is spijtig dat treinen annuleren de methode van de NS is geworden om het probleem minder erg te laten lijken. Het regent klachten op Twitter dat de NS website en Twitter andere berichten de wereld in sturen dan in de praktijk blijkt.
Dat krijg je wanneer er wordt gestuurd op cijfers en dat uitgevallen treinen amper meetellen voor de statistieken.

Ik heb het inmiddels ook al de nodige keren zien gebeuren dat een 2100 (Amsterdam - Roosendaal/Vlissingen) of 2200 (Amsterdam - Dordrecht) bij een vertraging van 10 minuten wordt opgeheven op Rotterdam - Dordrecht. Eergisteren stond in 's-Hertogenbosch dat de IC naar Heerlen en Maastricht niet verder zou rijden dan Eindhoven vanwege 'hoge vertraging'. De teller stond op +15...
pi_118470994
quote:
18s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Dames

En heren.

De AverageJoe van 19 uur 45 zal vandaag helaas geen nieuw topic openen :N Onze excuses voor het ongemak.
Excuses voor het ongemak inderdaad. Vergeet niet uit te checken, denk aan uw bagage, mijn topicstart is geannuleerd. Zonder onzin: ik dacht, ik doe het niet. De laatste paar keer werden dubbele topics geopend.
pi_118471125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Welke trainee heb je gevolgd en voor welke functie ga je solliciteren?
Wellicht hebben we nog wat tips voor je!
Oh de solicitatie is voor de traineeship (management om precies te zijn)

Tips zijn altijd welkom!
pi_118471191
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Oh de solicitatie is voor de traineeship (management om precies te zijn)

Tips zijn altijd welkom!
http://www.werkenbijns.nl(...)ent-traineeship.html
Deze dus :)

Leuk!
Tip 1: Reiziger is met een hoofdletter R! ;)
pi_118471196
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat krijg je wanneer er wordt gestuurd op cijfers en dat uitgevallen treinen amper meetellen voor de statistieken.

Ik heb het inmiddels ook al de nodige keren zien gebeuren dat een 2100 (Amsterdam - Roosendaal/Vlissingen) of 2200 (Amsterdam - Dordrecht) bij een vertraging van 10 minuten wordt opgeheven op Rotterdam - Dordrecht. Eergisteren stond in 's-Hertogenbosch dat de IC naar Heerlen en Maastricht niet verder zou rijden dan Eindhoven vanwege 'hoge vertraging'. De teller stond op +15...
Dat klopt. Helaas de waarheid. Maar niet de oplossing en tevens niet goed voor het imago van de NS en ProRail.

Dit opent wel ruimte voor een discussie...

1. Allereerst, hoe was het gesteld voor de opsplitsing NS, ProRail, Nedtrain, Raillion e.d.? Ik kan daar niet over mee praten.

2. Hoe denken jullie dat dit probleem - wat de laatste jaren elke keer weer opduikt - aangepakt zou moeten worden?
pi_118471348
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:53 schreef AverageJoe het volgende:
Zonder onzin: ik dacht, ik doe het niet.
o|O

DAN ZEG je dat toch even :(

Heel Dr_Flash van de leg ;(
pi_118471354
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:58 schreef b2py het volgende:

[..]

http://www.werkenbijns.nl(...)ent-traineeship.html
Deze dus :)

Leuk!
Tip 1: Reiziger is met een hoofdletter R! ;)
Yep :)

Solicitatie process is best flink :S

Ja ze willen inderdaad dat NS een service bedrijf is/wordt
pi_118471379
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

o|O

DAN ZEG je dat toch even :(

Heel Dr_Flash van de leg ;(
Ik dacht, je bent wel gewend aan vertragingen. Dan kan dit er ook wel bij. ;-)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:02:22 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118471405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:01 schreef Basekid_NZ het volgende:

[..]

Yep :)

Solicitatie process is best flink :S

Ja ze willen inderdaad dat NS een service bedrijf is/wordt
de praktijk: het rijden van treintjes is belangrijker dan het vervoeren van reizigers.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118471598
Het lijkt erop dat de ic achter de stoptrein boemelt, er kwam niks voorbij in Nunspeet / t Harde...
pi_118471611
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:58 schreef AverageJoe het volgende:

2. Hoe denken jullie dat dit probleem - wat de laatste jaren elke keer weer opduikt - aangepakt zou moeten worden?
Dienstroosters versimpelen op dagen dat het chaotisch zou kunnen worden. Je gooit alle machinisten en HC's op een hoop. Zorg ervoor dat ze gaan pendelen. Je hebt zoveel machinisten en hoofdconducteurs bij A, pleur ze in een trein en laat ze 8 uur pendelen tussen A en B. Doe dat overal en heb probleem kan versimpeld worden. Een verstoring bij C? Tussen A en B kan je nog wel rijden.
Praktijkvoorbeeld. Laat 4x per uur 12 bakken pendelen tussen Utrecht C en Amsterdam C met stops te Bijlmer Arena en Amsterdam Amstel. Vanaf Bijlmer Arena met de metro die toegankelijk is voor treinreizigers naar Amsterdam Zuid, waar weer (ja alweer) overgestapt kan worden richting Schiphol. Meer overstappen is vervelend, maar in mijn visie wel noodzakelijk voor een degelijke treindienst. Mocht er een wissel uitvallen bij 's Hertogenbosch, heb je hier geen last van tot in Alkmaar. Verder weet je PRECIES welke machinist en hoofdconducteur waar zit, doordat ze toch alleen maar pendelen. Reservecapaciteit machinisten op oorlogscapaciteit mocht er bijgestuurd moeten worden.

Uitdunning van treindienst vind ik acceptabel, tot een bepaalde hoogte. NS moet wel realistisch blijven. Hetgene wat wel rijdt gaat volle bak. 12-14 bakken IRM, 15 bakken ICM moet kunnen. 12 bakken SLT passen ook een hele sloot mensen in. Of overal 2x DDAR met Loc tegen elkaar. Passen meer mensen in dan in 12 bakken irm!
pi_118471678
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:06 schreef Viezze het volgende:
Het lijkt erop dat de ic achter de stoptrein boemelt, er kwam niks voorbij in Nunspeet / t Harde...
IC heeft +8 opgelopen te Amersfoort en zal de stoptrein nooit inhalen. Trein naar Heerenveen wordt gezien de AV (+5) vast gehouden! :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:10:42 #22
Maffe Fries
pi_118471794
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Dienstroosters versimpelen op dagen dat het chaotisch zou kunnen worden. Je gooit alle machinisten en HC's op een hoop. Zorg ervoor dat ze gaan pendelen. Je hebt zoveel machinisten en hoofdconducteurs bij A, pleur ze in een trein en laat ze 8 uur pendelen tussen A en B. Doe dat overal en heb probleem kan versimpeld worden. Een verstoring bij C? Tussen A en B kan je nog wel rijden.
Praktijkvoorbeeld. Laat 4x per uur 12 bakken pendelen tussen Utrecht C en Amsterdam C met stops te Bijlmer Arena en Amsterdam Amstel. Vanaf Bijlmer Arena met de metro die toegankelijk is voor treinreizigers naar Amsterdam Zuid, waar weer (ja alweer) overgestapt kan worden richting Schiphol. Meer overstappen is vervelend, maar in mijn visie wel noodzakelijk voor een degelijke treindienst. Mocht er een wissel uitvallen bij 's Hertogenbosch, heb je hier geen last van tot in Alkmaar. Verder weet je PRECIES welke machinist en hoofdconducteur waar zit, doordat ze toch alleen maar pendelen. Reservecapaciteit machinisten op oorlogscapaciteit mocht er bijgestuurd moeten worden.

Uitdunning van treindienst vind ik acceptabel, tot een bepaalde hoogte. NS moet wel realistisch blijven. Hetgene wat wel rijdt gaat volle bak. 12-14 bakken IRM, 15 bakken ICM moet kunnen. 12 bakken SLT passen ook een hele sloot mensen in.
mja, dat lijkt me te simpel. machinisten en HC's op één traject laten pendelen is prima, maar materieel zou zolang er weinig aan de hand is op zich het normale dienstrooster wel kunnen volgen. Wel zou je op de knooppunten wat meer reserve achter de hand moeten houden om bij verstoringen direct in te kunnen zetten.
pi_118471800
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:08 schreef b2py het volgende:

[..]

IC heeft +8 opgelopen te Amersfoort en zal de stoptrein nooit inhalen. Trein naar Heerenveen wordt gezien de AV (+5) vast gehouden! :)
Had al verwacht dat hij nooit op tijd zou vertrekken. Wel netjes dat de trein naar Heerenveen wacht, gaat er toch nog iets goed ;)
pi_118471806
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:01 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Ik dacht, je bent wel gewend aan vertragingen. Dan kan dit er ook wel bij. ;-)
Nee, je dacht "Ik ga eens even lekker falen in het informeren van de medemens, zoals gebruikelijk" o|O
pi_118471868
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat lijkt me te simpel. machinisten en HC's op één traject laten pendelen is prima, maar materieel zou zolang er weinig aan de hand is op zich het normale dienstrooster wel kunnen volgen. Wel zou je op de knooppunten wat meer reserve achter de hand moeten houden om bij verstoringen direct in te kunnen zetten.
Dat zou ik zoveel mogelijk willen vermijden, want stel trein A strand. Trein zal nooit bij B aankomen waardoor trein B niet naar C kan vertrekken. De machinist + HC die de trein van B naar C hadden moeten brengen komen daar nooit. Alsnog chaos.. HC+MCN koppelen aan een trein.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:12:40 #26
Maffe Fries
pi_118471870
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, je dacht "Ik ga eens even lekker falen in het informeren van de medemens, zoals gebruikelijk" o|O
Nog een biertje, Fles?
pi_118471945
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nog een biertje, Fles?
Hoezo "nog"? Heb nog niks op vandaag :{w

Ga er dalek wel eentje pakken :Y
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:15:07 #28
Maffe Fries
pi_118471955
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zou ik zoveel mogelijk willen vermijden, want stel trein A strand. Trein zal nooit bij B aankomen waardoor trein B niet naar C kan vertrekken. De machinist + HC die de trein van B naar C hadden moeten brengen komen daar nooit. Alsnog chaos.. HC+MCN koppelen aan een trein.
daarom dus een iets grotere materieel reserve. Verder is het wel goed dat je zoveel mogelijk treinen normaal laat rijden. Met die winterdienstregeling zoals de NS die bedacht heeft sta je als je in Groningen vertrekt acht uur later nog niet in Vlissingen :+
pi_118471961
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Net gedaan hier, *proost*
pi_118471979
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

daarom dus een iets grotere materieel reserve. Verder is het wel goed dat je zoveel mogelijk treinen normaal laat rijden. Met die winterdienstregeling zoals de NS die bedacht heeft sta je als je in Groningen vertrekt acht uur later nog niet in Vlissingen :+
En wie gaat die trein dan van 'reserve' naar B brengen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:15:55 #31
Maffe Fries
pi_118471993
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Proost. Ik laat ze maar ff in de koelkast staan. Moet morgen om 5.45 uur alweer opstaan
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:16:07 #32
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118472000
Hoe denk je dat al die kerende treinen gaan passen in Amsterdam en Utrecht? Dat past nooit man. Een kerende trein staat langer stil dan een doorrijdende trein en met doorrijdende treinen zijn Utrecht en Amsterdam ook al erg vol. Je houdt dus geen reserve over als de boel al past waarmee de boel alsnog verschrikkelijk kwetsbaar wordt. Next.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:16:35 #33
Maffe Fries
pi_118472019
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:15 schreef b2py het volgende:

[..]

En wie gaat die trein dan van 'reserve' naar B brengen?
dat is allemaal al ingepland, want B is een knooppunt :P
pi_118472038
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Hoe denk je dat al die kerende treinen gaan passen in Amsterdam en Utrecht? Dat past nooit man. Een kerende trein staat langer stil dan een doorrijdende trein en met doorrijdende treinen zijn Utrecht en Amsterdam ook al erg vol. Je houdt dus geen reserve over als de boel al past waarmee de boel alsnog verschrikkelijk kwetsbaar wordt. Next.
Geef me even de tijd ;)
pi_118472249
Bijvoorbeeld, waar het grootste probleem zit ofc. Treinen keren op spoor 5 te Amsterdam. Alleen wissel 261A hoeft te werken, de rest kan in standje rechtdoor. Te Utrecht door spoor 39 naar binnen naar spoor 15. Daar ombouwen en rechtsomkeert en via 1363B en 1357B eruit. Dan bij Maarssen via 3805 en 3807 eruit naar buitenspoor.

Waarom ligt er geen wissel en spoor van AS4 naar AE4? :S
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:37:28 #36
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118472928
Je gaat met 6 treinen in het uur keren op spoor 5? Ambitieus.
pi_118472974
4! :P ik zeg toch 4 ;)
Ik hoop stiekem dat spoor 2-4 weer in dienst is als de sneeuw intreedt. Anders hebben we echt een probleem. :X
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:39:32 #38
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118473050
Geen sprinters?

Maar alsnog:
Wat doe je met de goederentreinen?
Wat doe je met de treinen die aan het begin en einde van de dag van het spoor af moeten of daar weer heen moeten?

Oohja, als een A-wissel moet werken moet het B-wissel ook werken. Anders werkt het niet.
pi_118473180
Dat weet ik. Ik weet dat het ook zo ongelofelijk gecompliceerd is. Maar alsjeblieft, ga pendelen! :D
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:43:11 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118473261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:38 schreef b2py het volgende:
4! :P ik zeg toch 4 ;)
Ik hoop stiekem dat spoor 2-4 weer in dienst is als de sneeuw intreedt. Anders hebben we echt een probleem. :X
Alleen spoor 1 ligt eruit, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118473310
http://sporenplan.nl/html(...)nummer/sgra-asd.html
Zie tekening, dat ligt er nu allemaal uit..
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:45:04 #42
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118473358
Vorig jaar lag er ook zoiets uit... Alleen dan bij de hoge sporen. Ging prima op één dag na.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:52:27 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118473755
Oh wacht, ik zit met Utrecht in mijn hoofd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118473892
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Vorig jaar lag er ook zoiets uit... Alleen dan bij de hoge sporen. Ging prima op één dag na.
Toch heb ik liever dat alles het doet :P
pi_118473996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Toch heb ik liever dat alles het doet :P
Het zou voor de gein weleens leuk ziojn om terug te gaan rekenen wanneer we voor het laatst een spoornet hadden wat een week lang aaneengesloten volledig berijdbaar was. Of een dag. Of een uur.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:57:37 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118474057
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het zou voor de gein weleens leuk ziojn om terug te gaan rekenen wanneer we voor het laatst een spoornet hadden wat een week lang aaneengesloten volledig berijdbaar was. Of een dag. Of een uur.
20 september 1839
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118474113
er is vast wel een hond aan flarden gereden in die eerste week. Of een koe :Y
pi_118474152
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is nog nooit gebeurd.
Kan me herinneren dat er laatst cijfers naar buiten kwamen dat ergens in juli voor het eerst meer dan 97.7% van de treinen op tijd had gereden.
pi_118474688
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:58 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Dat klopt. Helaas de waarheid. Maar niet de oplossing en tevens niet goed voor het imago van de NS en ProRail.

Dit opent wel ruimte voor een discussie...

De NS moet worden afgerekend op geboden capaciteit (uitgedrukt in stoelen en niet in treintjes), daarnaast moet worden afgerekend op reizigerspunctualiteit (dus ook op gewogen gehaalde aansluitingen) en niet op treintjespunctualiteit.

Zie ook: http://www.voorbeterov.nl/pvehrn.php

en: http://www.voorbeterov.nl/120615.php

Groet,

Driek
pi_118474972
Wat ik begrepen heb is dat de brand door de nederlanders zelf veroorzaakt is. Rede: door overbevolking van de trein en dat mensen weigerde uit de trein te stappen is er bij een deur kortuiting ontstaan. Met als gevolg dat iemand aan de noodrem trekt en daardoor nog meer elende veroorzaakt. Ik zeg lekker volkje die Nedelanders.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_118475074
Elke 15 min ongeveer vertrekt er een trein vanuit Amersfoort naar Deventer.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:20:11 #52
Maffe Fries
pi_118475153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:16 schreef daanski82 het volgende:
Wat ik begrepen heb is dat de brand door de nederlanders zelf veroorzaakt is. Rede: door overbevolking van de trein en dat mensen weigerde uit de trein te stappen is er bij een deur kortuiting ontstaan. Met als gevolg dat iemand aan de noodrem trekt en daardoor nog meer elende veroorzaakt. Ik zeg lekker volkje die Nedelanders.
beter omschreven: een deur is na het signaal van sluiten te lang open gehouden, waarna er kortsluiting is ontstaan
pi_118475621
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:16 schreef daanski82 het volgende:
je ken nied eens zpelle joh kutwaus. Zekur un nedelander.
pi_118475775
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:18 schreef daanski82 het volgende:
Elke 15 min ongeveer vertrekt er een trein vanuit Amersfoort naar Deventer.
Waar je dus 2x per uur geen reet aan hebt, omdat je in Deventer 20 minuten uit je neus staat te baggeren.
241 is in normale bezettin alg een probleem, met herfstvakantie in het noorden desch landsch nog erger. Komen daar nog reizigers van 12 bakken VIRM van de 561 in Amersfoort erbij (want stroomstoring 'tHarde-Zwolle geen treinverkeer daar), past dat niet nee.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_118476814
Diverse vertragingen te Schiphol.. Nieuwe storing?
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:57:44 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118477032
Jep, wisselstoring.
pi_118477069
jeeej! ..
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:05:37 #58
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118477453
Zo, ik ben ook weer thuis na een enerverend ritje Utrecht - Amersfoort - Barneveld Noord - Barneveld Centrum - Lunteren - Ede Centrum - Ede=Wageningen - Arnhem - Dieren - Zutphen - Deventer - Olst - Wijhe en Zwolle. Toch nog altijd een stop minder dan normaal met de stoptrein! *O*
pi_118477534
_O-

En niet eens ff gezwaaid :{w
pi_118477576
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:05 schreef Anno1982 het volgende:
Toch nog altijd een stop minder dan normaal met de stoptrein! *O*
Gefeliciteerd *O*
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:14:42 #61
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118477917
Sorry, nee niet gezwaaid. Ik wist niet welke kant op te zwaaien. Volgende keer beter.

Nog even een sfeerimpressie met crappy phonepics:

pi_118478012
Bordje! :D
pi_118478434
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:16 schreef b2py het volgende:
Bordje! :D
:o

Oh die heb ik al :P
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:26:17 #64
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118478472
Deze vond ik ook nog op mijn telefoon... beter?

vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:26:46 #65
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_118478505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:26 schreef Anno1982 het volgende:

[ afbeelding ]
wat is dat?
pi_118478534
Een bordje! :)
pi_118478809
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:26 schreef Anno1982 het volgende:

[ afbeelding ]
Ja daar was ik pas ook nog :D

van dichtbij ziet die er echt goed verneukt uit _O-

Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:34:34 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_118478896
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja daar was ik pas ook nog :D

van dichtbij ziet die er echt goed verneukt uit _O-

[ afbeelding ]
Auw, m'n ogen ;( die ontwerper moeten ze ook echt uit z'n functie ontheffen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118479421
Ja goed he :D

Ik wist wel dat het ging gebeuren, en ik had al zoiets van "Waar willen ze dat gaan doen dan? Je hebt toch een vlakke ondergrond nodig ergens? :? "

Nee hoor, kan best zonder :')
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:48:58 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118479499
Stadler heeft wat nieuws: de FLIRT 3. Nu ook leverbaar in diesel en hybride vorm.
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:49:05 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_118479506
Sufferds :')

Net zo'n mooie als deze:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_118479563
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Sufferds :')

Net zo'n mooie als deze:
[ afbeelding ]
Hmm :z
  Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:50:51 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_118479590
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm :z
;)
pi_118480085
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:48 schreef James1988 het volgende:
Stadler heeft wat nieuws: de FLIRT 3. Nu ook leverbaar in diesel en hybride vorm.
Begint steeds meer een echte trein te worden! :)
pi_118480149
dat hybride is cool. Kan die ook on-the-fly overschakelen tussen elektrische en diesel-aandrijving? _O_
pi_118480318
't Zou pas echt cool zijn als er een enorm accublok onder ligt wat wordt opgeladen via de bovenleiding en als de bovenleiding verdwijnt 'ie elektrisch doorrijdt op de accu. Hoewel elektrificatie waarschijnlijk veiliger en goedkoper is op de lange termijn :')
pi_118480366
Ook geen last meer van stroomloze bruggen dan! :P
pi_118480404
Dat zou dichter bij "hybride" zijn dan wat nu gebeurt. Wat ze hier doen heet eigenlijk "bimode". En het bestaat al :Y
  Redactie Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:24:07 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118481001
Kennen jullie de ICE Amsterdam-Berlijn al?
http://nos.nl/artikel/433(...)S+Journaal+Nieuws%29
quote:
In een ICE-trein van Amsterdam naar Berlijn heeft vanavond korte tijd brand gewoed. Het vuur was snel onder controle. Er zijn geen mensen gewond geraakt.

Het vuur ontstond onder een plafondplaat, vermoedelijk door kortsluiting in de elektrische installatie van de trein. De brand zorgde voor veel rook, waarop de machinist de trein stil zette ter hoogte van Hoog Soeren (Gld.).

Vanwege de kou zijn de hulpdiensten massaal uitgerukt voor het geval de reizigers lang buiten moesten staan. Uiteindelijk heeft een beperkt aantal reizigers de trein verlaten. Ze zijn korte tijd later opgevangen in de andere coupés.
Uitstappen

De trein heeft ruim een uur stilgestaan. Daarna is de brandweer meegereden tot station Apeldoorn. Na overleg tussen de hulpdiensten, spoorbeheerder Prorail en de NS is besloten de ongeveer duizend passagiers te laten uitstappen in Apeldoorn. De ICE is leeg verder gereden naar Deventer.

Er is geen vervangende trein ingezet. De reizigers konden vanaf station Apeldoorn verder reizen. De Nederlandse Spoorwegen laat onderzoeken wat de oorzaak is van de brand in de ICE.

De ICE is een Duitse hogesnelheidstrein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118481117
quote:
Er is geen vervangende trein ingezet. De reizigers konden vanaf station Apeldoorn verder reizen.
Sorry, Berlijn zei u? Nee. Maar u kunt wel verder reizen naar Klarenbeek :Y

#isOOKschitterend
pi_118481216
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 19:49 schreef b2py het volgende:
pi_118481533
vuistregel: ga niet meer binnen 2 uur voor zonsondergang de deur uit, want de Hemel mag weten waar je de nacht moet doorbrengen.

Dan heeft het nog niet gewaaid, gevroren, geregend of gesneeuwd.
pi_118481556
Voor die internationale trein moet je toch een kaartje boeken? Hoe gaan ze dat dan doen als de volgende trein ook vol zit en er toch nog mensen naar Berlijn moeten?

Lekkere maatregel van de NS weer :')
pi_118481637
Jongens, help me even.
Ik kan die hele schultz niet terug vinden op de VVD website.
Ze stond niet op de kandidatenlijst..
http://site.vvd.nl/nieuws(...)atenlijst-vvd-bekend
Toch nog een ander op I&M? :D
pi_118481728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:37 schreef b2py het volgende:
Jongens, help me even.
Ik kan die hele schultz niet terug vinden op de VVD website.
Ze stond niet op de kandidatenlijst..
http://site.vvd.nl/nieuws(...)atenlijst-vvd-bekend
Toch nog een ander op I&M? :D
Dat zijn Kamerleden. Ministers komen uit een ander potje.
pi_118481748
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:35 schreef ArnosL het volgende:
Voor die internationale trein moet je toch een kaartje boeken? Hoe gaan ze dat dan doen als de volgende trein ook vol zit en er toch nog mensen naar Berlijn moeten?

Lekkere maatregel van de NS weer :')
Pimpel is niet resplichtig. En ja, dan wordt het staan en stapelen.
pi_118481771
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zijn Kamerleden. Ministers komen uit een ander potje.
Edith Schippers is ook minister.. Staat er wel op
pi_118481841
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:02 schreef b2py het volgende:

[..]

Begint steeds meer een echte trein te worden! :)
't Lijkt net een trollybus
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:44:00 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118481962
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:34 schreef Dr_Flash het volgende:
vuistregel: ga niet meer binnen 2 uur voor zonsondergang de deur uit, want de Hemel mag weten waar je de nacht moet doorbrengen.

Dan heeft het nog niet gewaaid, gevroren, geregend of gesneeuwd.
In helder Nederlands, je rechten. Als plaatje, want om één of andere vage reden kon ik niet copypasten.

:s)
pi_118481983
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Kamerleden kunnen ministers/staatssecretarissen worden, maar ministers/staatssecretarissen hoeven niet per definitie uit de Tweede Kamer te komen.

E: Overigens kan iemand nooit tegelijk Kamerlid en bewindspersoon zijn (scheiding der machten!), dus als een huidig Kamerlid minister wordt, zal hij/zij zijn Kamerlidmaatschap op moeten zeggen. Komen weer nieuwe Kamerleden voor in de plaats uiteraard.
pi_118482001
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:40 schreef b2py het volgende:

[..]

De hele uitslag kunt u HIER downloaden :')

en dan krijg je een gezipt word document met een wachtwoordt (okee dat zou dan VVD912 zijn) krijg je eerst een melding dat het is "gereserveerd" whatever the hell that may be, door Hans Kloppenborg, en dat je alsnog een wachtwoord kan intypen :? okee VVD912 dus dan? "Het wachtwoord is onjuist"

Oftewel: krijg lekker de tering stelletje diginitwits, die lijst klopt ook niet en als die wel zou kloppen zou Melly Stuntkoe er ook op staan. Opgelost *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:46:27 #92
Maffe Fries
pi_118482077
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 22:48 schreef James1988 het volgende:
wordt met het powerpack een verkapte GTW
pi_118482082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

In helder Nederlands, je rechten. Als plaatje, want om één of andere vage reden kon ik niet copypasten.

[ afbeelding ]

:s)
Lees het zelf eens door. Effectively is het, in helder Nederlands, één grote wassen neus.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:49:49 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118482251
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lees het zelf eens door. Effectively is het, in helder Nederlands, één grote wassen neus.
Niet mee eens, je rechten staan er vrij duidelijk in. Het probleem is dat nog niet alle spoorwegmaatschappijen bekend zijn met de rechten die de reizigers hebben.

Reizigers die vandaag onderweg waren naar Hannover/Berlijn en daar dankzij deze brand vandaag niet zijn gekomen dienen dus op z'n minst tickets te krijgen om de reis morgen alsnog te kunnen maken.
pi_118482339
Konden de reizigers niet gewoon omreizen via Arnhem en vanaf daar met een ICE de goede kant op? Of mag dat niet zomaar.
pi_118482537
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet mee eens, je rechten staan er vrij duidelijk in. Het probleem is dat nog niet alle spoorwegmaatschappijen bekend zijn met de rechten die de reizigers hebben.

Reizigers die vandaag onderweg waren naar Hannover/Berlijn en daar dankzij deze brand vandaag niet zijn gekomen dienen dus op z'n minst tickets te krijgen om de reis morgen alsnog te kunnen maken.
Ik bedoelde vooral het gedeelte over gratis maaltijden en verfrissingen, wat nog voor de zin ten einde is, de grond in geboord werd door wat gemompel over "redelijkerwijs".

Toen dacht ik "oh ja, gaan we weer op DIE toer?"

en heb ik de rest verder niet gelezen.

IS DAT ZO RAAR DAN???
pi_118482587
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:51 schreef HeavenSmiles het volgende:
Konden de reizigers niet gewoon omreizen via Arnhem en vanaf daar met een ICE de goede kant op? Of mag dat niet zomaar.
Nee.

1. er ligt geen spoor van Hoog Soeren naar Arnhem
2. de ICE rijdt niet als een soort leeg mat heen en weer "VOOR ALS er wat is met de Pimpel"
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:59:44 #98
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118482706
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik bedoelde vooral het gedeelte over gratis maaltijden en verfrissingen, wat nog voor de zin ten einde is, de grond in geboord werd door wat gemompel over "redelijkerwijs".

Toen dacht ik "oh ja, gaan we weer op DIE toer?"

en heb ik de rest verder niet gelezen.

IS DAT ZO RAAR DAN???
Ah, bedoelde je dat. Daar geef ik je gelijk in.

Echter, er zijn wel situaties waarbij het simpelweg niet mogelijk is om reizigers van maaltijden e.d. te voorzien omdat het logistiek niet haalbaar is. Een Thalys die stilstaat op de brug over het Hollandsch Diep mag er dan wel leuk uitzien, het is niet echt haalbaar om voor een volle trein warme maaltijden te brengen. Tegen de tijd dat de bezorgers bij die trein zijn ligt of het eten in het water, of is het afgekoeld, of hebben vogels de schalen leeggegeten _O-
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 00:01:09 #99
Maffe Fries
pi_118482769
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 23:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah, bedoelde je dat. Daar geef ik je gelijk in.

Echter, er zijn wel situaties waarbij het simpelweg niet mogelijk is om reizigers van maaltijden e.d. te voorzien omdat het logistiek niet haalbaar is. Een Thalys die stilstaat op de brug over het Hollandsch Diep mag er dan wel leuk uitzien, het is niet echt haalbaar om voor een volle trein warme maaltijden te brengen. Tegen de tijd dat de bezorgers bij die trein zijn ligt of het eten in het water, of is het afgekoeld, of hebben vogels de schalen leeggegeten _O-
Ik zie het al voor me. Een rij met pizzabrommertjes bij de gestrande Thalys _O-
pi_118482854
Nee maar het is natuurlijk totaal loos om te zeggen "U heeft recht op compensatie, behalve als wij die niet "kunnen" leveren, dan kunt u eigenlijk alsnog gewoon lekker doodvallen :W "
pi_118482933
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me. Een rij met pizzabrommertjes bij de gestrande Thalys _O-
Als het koud is bij aankomst krijgt NS het geld nog terug ook ;)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 09:04:09 #102
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_118488731
Haha, leuk voorbeeld, volgens mij is de gemiddelde pizzakoerier namelijk sneller dan een trein op de HSL ;)
pi_118488937
En we noteren de eerste verstoring van de dag. Defecte trein op de HSL. (Breda - Rotterdam)
En nummer 2 ook al: geen treinen Hengelo - Oldenzaal door een aanrijding met een persoon.
pi_118489222
Fantastische rit gehad om gister in Utrecht te geraken, het verhaal is inmiddels wel bekend denk ik (stroomstoring 't Harde en daarna de brand in de ICE).

Groningen - Assen - Zwolle - Wijhe - Olst - Deventer - Apeldoorn - De Maten - Klarenbeek - Voorst-Empe- Zutphen - Dieren - Arnhem - Ede-Wageningen - Veenendaal - Utrecht CS

Vertrokken 16:46, aanvankelijke aankomst tijd 19:05, uiteindelijke aankomsttijd 20:37. Voor de omweg die we hebben gemaakt, toch nog redelijk op tijd aangekomen... Wel weer wat stations van mijn lijst kunnen afstrepen! ~O>
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:00:21 #105
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118489245
Vannacht gedroomt, dat ik in een sprinter zat, die van Delfzijl, naar Groningen ging, en dan in één stuk doorreed naar gouda _O-
pi_118489268
Wel eentje zonder toilet hoop ik? ;)
pi_118489522
Storing nummer 3; Seinstoring Nijmegen - Venlo..
Zucht en het is nog geen eens half 11..
pi_118490213
Serviërs stelen 21 treinwagons
BELGRADO - In Servië zijn vier mannen opgepakt voor de diefstal van 21 wagons van de nationale spoorwegen.

De wagons werden op een spoorwegemplacement op een industrieterrein in de stad Smederevo met snijbranders in stukken gesneden en als oud ijzer verkocht. Dat meldde de Servische televisie vrijdag.

In totaal verkocht het viertal voor zo'n 20.000 euro ruim 92 ton ijzer aan schroothandelaren. De politie kwam de mannen op het spoor door een controle bij enkele handelaren.

Bron

_O-
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:13:02 #109
270524 Flodder450
pi_118490618
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:53 schreef b2py het volgende:
Serviërs stelen 21 treinwagons
BELGRADO - In Servië zijn vier mannen opgepakt voor de diefstal van 21 wagons van de nationale spoorwegen.

De wagons werden op een spoorwegemplacement op een industrieterrein in de stad Smederevo met snijbranders in stukken gesneden en als oud ijzer verkocht. Dat meldde de Servische televisie vrijdag.

In totaal verkocht het viertal voor zo'n 20.000 euro ruim 92 ton ijzer aan schroothandelaren. De politie kwam de mannen op het spoor door een controle bij enkele handelaren.

Bron

_O-
_O-

Das ook een manier :')
pi_118490677
Volgens mij kijk je best raar op als je ineens een paar wagons mist.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118491138
Weer gezeik. Pimpel +40. Er wordt vervangend mat beloofd.
pi_118491507
Er is vervangend mat, een single viertje met defecte omroep. Maar dikke kudo's voor de conductrice ^O^
pi_118491569
Pics van de conductrice.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:35:51 #114
270524 Flodder450
pi_118492487
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:57 schreef b2py het volgende:
Pics van de conductrice.
Choo-choo
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:02:34 #115
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118493356
on topic stelletje pubers

Mit dem Berlin-Warszawa-Express durch eine tolle Herbstlandschaft ins Wochenende! Bis zu viermal täglich verkehren die Eurocity-Züge von Berlin über Frankfurt (Oder) und Poznań nach Warszawa. Die Fahrzeit beträgt rund 5 1/2 Stunden. Erkennen Sie das Stadion im Hintergrund? Weitere Auskünfte zu unseren Verbindungen nach Polen geben Ihnen gerne unsere Kollegen vom Kundenservicekanal von DB Bahn auf Facebook! (an)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_118493585
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:02 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]

Mit dem Berlin-Warszawa-Express durch eine tolle Herbstlandschaft ins Wochenende! Bis zu viermal täglich verkehren die Eurocity-Züge von Berlin über Frankfurt (Oder) und Poznań nach Warszawa. Die Fahrzeit beträgt rund 5 1/2 Stunden. Erkennen Sie das Stadion im Hintergrund? Weitere Auskünfte zu unseren Verbindungen nach Polen geben Ihnen gerne unsere Kollegen vom Kundenservicekanal von DB Bahn auf Facebook! (an)
Treinentopic #454 Winterpret op het spoornet!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:13:29 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118493744
quote:
oeps, maar wel weer on topic :)
nb: ik deed toch DB FB :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:57:43 #118
Maffe Fries
pi_118495122
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:00 schreef Flodder450 het volgende:
Vannacht gedroomt, dat ik in een sprinter zat, die van Delfzijl, naar Groningen ging, en dan in één stuk doorreed naar gouda _O-
je bent niet goed wijs :P
pi_118496727
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:02 schreef bork het volgende:

[ afbeelding ]

Wow, wat een super gave plaaaaaaaaat!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:37:02 #120
270524 Flodder450
pi_118498317
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je bent niet goed wijs :P
inderdaad _O-
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:30:36 #121
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118499981
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:49 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Wow, wat een super gave plaaaaaaaaat!
Alles past wel hier, hoewel een tikje meer naar rechts en het hele stqadion had er op gestaan. :P Volgens mij heeft hij in deze flat ergens gestaan
pi_118500382
Iets minder zoom had wonderen gedaan. Dan klik je de trein nog steeds op dezelfde plek maar dan had idd het hele stadion erop gestaan.
pi_118500402

De treindienst op de Noordelijke Nevenlijnen is inmiddels alweer flink wat jaren in handen van Arriva. Gereden wordt hier met de inmiddels in bijna heel Nederland bekende GTW-stellen van Stadler. Op zaterdag 27 oktober 2012 is stel 234 "Liesbeth List" zojuist vertrokken uit Leeuwarden en spoedt zich als trein 37133 in de richting van Sneek en Stavoren, een flinke regenbui achter zich latend. Het stel heeft zojuist De Vork gepasseerd, het punt waar de spoorlijnen uit Harlingen en Stavoren bijelkaar komen maar als dubbel-enkelspoor tot aan het emplacement van Leeuwarden aangelegd zijn. Geheel rechts het puntje van de Achmea-toren.

Ruim twee uur later waren de mooiste wolkenluchten overgewaaid en ontstonden er hier en daar wat stapelwolken. In combinatie met de opkomende herfstkleuren werd van de zonnige middag gebruik gemaakt om een Arriva GTW bij Leeuwarden Camminghaburen vast te leggen. Terwijl sommige bomen al fraai verkleurd zijn valt het mij toch op dat veel bomen nog gewoon groen zijn. Dat kan duiden op een langere periode met fraaie herfstkleuren de komende weken. Spurt 306 "Gerrit Krol" is onderweg als trein 37454 van Groningen naar Leeuwarden en zal weldra een stop maken op het station van Camminghaburen.
pi_118500584
Gave platen.
Bovenste doet me denken aan die van Greavy met die kolen erop met die locs :P
pi_118501053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Iets minder zoom had wonderen gedaan. Dan klik je de trein nog steeds op dezelfde plek maar dan had idd het hele stadion erop gestaan.
Ik vind het zo juist mooi de grootsheid van het stadion benadrukken: 'het past niet eens op de foto!'
pi_118501795
quote:
Meer geld voor het noorden dus ter compensatie. Hup elektrificeren dus die lijn groningen-leeuwarden!
dag
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:36:39 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118501978
Wat voegt elektrificatie van Groningen - Leeuwarden toe als de rest van de baanvakken niet-geëlektrificeerd blijven en het materieel ook niet elektrisch is? Een eilandbedrijfje beginnen op Groningen - Leeuwarden met E-GTW's lijkt me nou ook niet ideaal met het oog op onderhoud en uitwisselbaarheid van rollend materieel...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 17:38:14 #129
Maffe Fries
pi_118502027
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:36 schreef James1988 het volgende:
Wat voegt elektrificatie van Groningen - Leeuwarden toe als de rest van de baanvakken niet-geëlektrificeerd blijven en het materieel ook niet elektrisch is? Een eilandbedrijfje beginnen op Groningen - Leeuwarden met E-GTW's lijkt me nou ook niet ideaal met het oog op onderhoud en uitwisselbaarheid van rollend materieel...
als de stopdiensten Groningen - Zwolle onder de zelfde concessie gaan vallen gaat het wel interessant worden
pi_118502028
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:36 schreef James1988 het volgende:
De driehoek groningen-leeuwarden zwolle aanbesteden samen met zwolle-kampen en zwolle-emmen?
dag
pi_118502057
Er is ook aandacht voor de Hanzelijn bij Legoworld in Zwolle: http://hanzelijn-hattem.n(...)legoworld_in_zwolle/
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:04:07 #132
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118502721
Zijn er nog vragen over mij langsgekomen?
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
pi_118504221
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:04 schreef Isambard het volgende:
ja eentje. Ik wist m niet :P
pi_118505773
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Meer geld voor het noorden dus ter compensatie. Hup elektrificeren dus die lijn groningen-leeuwarden!
eerst verdubbelen gek :P
pi_118506386
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

eerst verdubbelen gek :P
Valt Olst-Deventer ook onder het noorden dan? O-)
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:57:16 #136
Maffe Fries
pi_118506705
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Valt Olst-Deventer ook onder het noorden dan? O-)
nee :+
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:00:28 #137
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118506840
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 18:04 schreef Isambard het volgende:
Bij de Railquiz bedoelde ik dus :P
pi_118508388
ik gaf toch antwoord :P
pi_118510879
Hoezo vragen over jou Isambard?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:48:23 #140
Maffe Fries
pi_118511000
je hebt toch wel gewonnen he, Fles? :P
pi_118511077
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt toch wel gewonnen he, Fles? :P
Nee man er gingen allemaal vragen over spoor in de 8ste eeuw en die zaal zat vol met trilobieten dus we zijn keurig in de middenmoot geëindigd :)
pi_118511119
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
Er was 1 vraag over de Royal Albert Bridge tussen Devon en Cornwall. Die gebouwd is door ene Isambard Kingdom Brunel. En dat wist ik dus niet :s)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:51:34 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118511123
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
Zoek maar eens op wie Isambard is ;)
pi_118511332
Als jullie Brunel hadden gezegd had ik het wel geweten! Thanks! ;)
  Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:58:55 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118511400
Maar het was wel geslaagd, hoewel het bijna ten onder ging aan het grote aantal deelnemers. Volgend jaar maar stemkastjes denk ik zo, hoewel je dan ook multiplegokvragen moet stellen.. :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_118511455
Zijn daar nou ook van die A-klasse nerds die je langs het spoor verwacht? Ladderbeklimmers enzo?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:01:19 #147
Maffe Fries
pi_118511505
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee man er gingen allemaal vragen over spoor in de 8ste eeuw en die zaal zat vol met trilobieten dus we zijn keurig in de middenmoot geëindigd :)
Ah. Had je wel een biertje bij de hand? :P
pi_118511546
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:59 schreef b2py het volgende:
Zijn daar nou ook van die A-klasse nerds die je langs het spoor verwacht? Ladderbeklimmers enzo?
Ja, zat :Y
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ah. Had je wel een biertje bij de hand? :P
Nee. En de Pimpel terug had ook geen bistro vandaag :N
pi_118511583
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

hmm, ik zou alleen voor de koeken en het bier gaan dan eigenlijk.. :P

Kut man, kut pimpel kut NS Kut DB kut ICE naar Berlijn.. Zucht
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:03:54 #150
Maffe Fries
pi_118511597
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

schandalig
  Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:04:00 #151
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118511603
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:59 schreef b2py het volgende:
Die waren er natuurlijk ook, maar er waren ook veel normale treinliefhebbers.
PM mij!
pi_118511642
Koeken waren er wel *O*

_O_ Dennis _O_

pi_118511676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die waren er natuurlijk ook, maar er waren ook veel normale treinliefhebbers.
ja, ook. Maar het was niet iets waar iemand als b2py naartoe zou durven komen :N
pi_118511731
Nee, natuurlijk niet :P
pi_118511770
Maar WEL er keihard over lopen schreeuwen vanachter een anoniem toetsenbord natuurlijk :Y :D
pi_118511787
Ja natuurlijk, anonimiteit gegarandeerd! :P
pi_118511926
ik heb me wel lekker in wat discussies gemengd in ieder geval :P
pi_118511949
Praat je dan ook met hoofdletters enzo midden in de zin? Lijkt me wel een keertje mooi om mee te maken :D
pi_118512009
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:11 schreef b2py het volgende:
Praat je dan ook met hoofdletters enzo midden in de zin? Lijkt me wel een keertje mooi om mee te maken :D
Echt wel. Ik heb me nog enorm ingehouden vandaag. Je moest eens horen hoe het gaat als ik met wat vrienden aan het kaarten ben _O-
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:14:55 #160
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118512104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er was 1 vraag over de Royal Albert Bridge tussen Devon en Cornwall. Die gebouwd is door ene Isambard Kingdom Brunel. En dat wist ik dus niet :s)
Daarom! Bij elke quiz moet een vraag over mij worden gesteld. *Zich belangrijk voelt*
pi_118512145
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:14 schreef Isambard het volgende:

[..]

Daarom! Bij elke quiz moet een vraag over mij worden gesteld. *Zich belangrijk voelt*
Daarom wist ik hem ook niet, het was totaal onbelangrijk :O :{w

:P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:16:16 #162
Maffe Fries
pi_118512173
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Echt wel. Ik heb me nog enorm ingehouden vandaag. Je moest eens horen hoe het gaat als ik met wat vrienden aan het kaarten ben _O-
* Peterselieman noteert dat er bij de volgende FOK! nieuwjaarsreis een pak speelkaarten mee moet
pi_118512229
quote:
12s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

* Peterselieman noteert dat er bij de volgende FOK! nieuwjaarsreis een pak speelkaarten mee moet
Nee nou ja, het is een heel apart spel, geënt op pesten, met elke keer nieuwe regels en ook steeds weer veranderende regels. En het gaat (mede daardoor) het beste als er geen bier gedronken wordt (!!)

Overigens moet je op een half a driekwart deck per speler rekenen, anders is het niet te spelen. Als er een pestserie een paar rondjes langs iedereen maakt en je moet er op een goed moment 69 pakken (en je weet dat aantal ook inderdaad correct te melden, anders krijg je er gewoon nog 5 bij), dan moeten die er ook wel LIGGEN :Y
  Redactie Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:18:02 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118512253
Dus het gaat eigenlijk nooit goed wil je zeggen? :P
PM mij!
pi_118512313
Hej, ho, wacht, een kaarspel *zonder* bier!? Nee, sorry, dat kan echt niet hoor! :N :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:19:35 #166
Maffe Fries
pi_118512328
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee nou ja, het is een heel apart spel, geënt op pesten, met elke keer nieuwe regels en ook steeds weer veranderende regels. En het gaat (mede daardoor) het beste als er geen bier gedronken wordt (!!)
wehehehe. vreemd spel ja
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:21:17 #167
Maffe Fries
pi_118512410
gaat m in de trein dan niet worden :P
pi_118512440
Eindelijk antwoord gekregen van NS Hispeed over hoe het zal gaan met kaartautomaten en wisselen van Fyra treinkaartjes:

quote:
Je kunt straks geen kaartjes meer uit de automaat halen, omdat je met onze automaten geen reserveringen kunt maken. Straks kan je makkelijk via een mobiele site (app) tickets kopen en het kan altijd nog via Telesales en de balies, maar dat is mét boekingskosten. Hoe het precies met omruilen gaat, wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt op de site in een Vraag&Antwoord.
-O-
pi_118512441
Zeker als je gaat kaarten op zo'n VIRM tafeltje wat glad is met gladde kaarten door zo'n mooie wisselstraat.
pi_118512487
Ik heb een documentje met spelregels gevonden, wacht ff :P
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:23:09 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118512510
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:21 schreef Sandrvich het volgende:
Eindelijk antwoord gekregen van NS Hispeed over hoe het zal gaan met kaartautomaten en wisselen van Fyra treinkaartjes:

[..]

-O-
Lekker kansloos weer :{
pi_118512652
quote:
3a) Anale gashoudende erupties zijn uitsluitend toegestaan als er een zwarte Aas als vragende kaart ligt. De reden hiervan is dat de A staat voor Anton aus Tirol
quote:
2a) Degene die een ♣3 opgooit, slaat (er staat niet:”aait” of zo, het moet wel een goeie lel zijn) zichzelf tegen het hoofd.
quote:
2g) De speler die een pestkaart s.s. opgooit zonder daartoe gedwongen te zijn door een lopende serie, is de opstarter van de nieuwe pestserie. In die hoedanigheid is hij verplicht een in toonhoogte stijgend gebrom voort te brengen, gevolgd door een in toonhoogte dalend gezoem; gelijkend op het opstarten van een willekeurige verbrandingsmotor. Het staat een ieder vrij om hier een complete show van te maken. Alleen het startgeluid is verplicht.
quote:
5b) Bij het opgooien van de ♦3 stelt [iemand die allang afgestudeerd is] een vraag die relevant is voor het tentamen “Multivariate Statistiek en Matrixalgebra”. [iemand die dat vak nog steeds moet halen] wordt geacht op deze vraag een zinnig antwoord te geven.
etc :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:26:28 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118512674
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:45 schreef Zug-Chef het volgende:
Blijven Duitsers hè, met hun "Hoe meer zoom hoe beter"-mentaliteit soms :P
pi_118512696
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

etc :)
Laat die regels dan maar achterwege :P
pi_118512712
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
gaat m in de trein dan niet worden :P
Nee, maar op een terrasje breng je er makkelijk een halve of een hele dag mee zoek :D
pi_118512783
ik heb ook nog wel ergens geluidsopnamen van een aantal discussies tijdens dat spel. Maar goed, verder over treintjes maar weer :')
pi_118512790
Dan ga ik toch liever klaverjassen, of tichu'en denk ik ;)
pi_118512832
dat weet ik niet hoe dat moet :N
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:30:57 #179
Maffe Fries
pi_118512878
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dan ga ik toch liever klaverjassen
heb dat ooit een keer in Duitsland in de trein gedaan, maar het is alweer zo lang geleden dat ik de regels van het spel niet meer weet :P
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:33:30 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118512990
De laatste keer dat ik in Duitsland in een trein zat had ik mijn iPad bij me, die lag heel snel bij mijn reispartner die toen begon te SimCity'en :D
pi_118513053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:33 schreef James1988 het volgende:
De laatste keer dat ik in Duitsland in een trein zat had ik mijn iPad bij me, die lag heel snel bij mijn reispartner die toen begon te SimCity'en :D
Kutwijf. Lozen die hap :{w
pi_118513091
Laatste keer dat ik in de trein in buitenland zat, zat mevrouw een boek te lezen.. Stuk minder spannend allemaal dan jullie verhalen.. :(
pi_118513121
Laatste keer.. :X

Eerstvolgende keer gaat super vet worden, komende vrijdag *O*

Met vrouw in buitenland in trein dan he :Y
pi_118513141
Haha ik moet lachen. Ga je naar toe? Bentheim? Spareribs knallen?
pi_118513257
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:37 schreef b2py het volgende:
Haha ik moet lachen. Ga je naar toe? Bentheim? Spareribs knallen?
Nee, dat schijnt in Gronau te zijn trouwens.

Ik ga naar Berlin *)
pi_118513317
Spareribs? Gronau?
Half uurtje fietsen voor mij,info? :+
pi_118513410
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, dat schijnt in Gronau te zijn trouwens.

Ik ga naar Berlin *)
Het is in Bentheim
http://www.restaurant-zapata.com/
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:05:25 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118514280

NS 3403
In aller vroegte waren wij uit Zwijndrecht vertrokken richting Zwolle voor een paar fotostekken te bezoeken met de auto. Als eerste werd de lijn Zwolle-Kampen aangedaan, en is hier bij de tweede fotostek aangekomen. Na veel klimwerk vanaf beneden, toch op de stek gearriveerd.

NSR 958 + 961
Deze dag werd er vol goede moed koers gezet met de auto richting Zwolle-Kampen, Zwolle-Emmen en Mariënberg-Almelo. Op de lijn tussen Zwolle en Emmen was de eerste stek bij Herfte voorzien, nadat Zwolle-Kampen bezocht was.

Hier passeeren de stellen 958 en 961 in een fraaie ochtendzon Herfte als Sneltrein naar Emmen.

NSR 965+962
Na enige tijd en diverse stekken waren wij in Loozen beland. Na een eerdere plaat zonder zon te hebben hier een half uur eerder, is er gekozen om te wachten. Dit maakte het ook wel leuker, want de runderen kwamen wat meer in beeld. Helaas de meerkoeten en zwanen niet...
Hier passeren de 965 en 962 te Loozen als Sneltrein naar Zwolle

Syntus 44
Tussen Almelo en Mariënberg waren vandaag 2 kleuren actief: de gele 24 en de rode 44. Bij het allerlaatste bruikbare licht - waar weliswaar schaduwen zichtbaar werden - komt de Twents lint 44 aan bij Geerdijk.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:19:02 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118514894
Leuke foto's, greavy. Tevens: de kwaliteit van je foto's is de laatste tijd echt met sprongen vooruitgegaan. Goed bezig. :)
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:20:19 #190
270524 Flodder450
pi_118514947
Goede foto's!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:22:06 #191
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118515037
Danku!
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:19 schreef James1988 het volgende:
Leuke foto's, greavy. Tevens: de kwaliteit van je foto's is de laatste tijd echt met sprongen vooruitgegaan. Goed bezig. :)
Van oefenen leert men. Wanneer iemand mij weer tips geeft, leer ik ook. En zo verbetert de kwaliteit ook weer.

Later volgen de overige foto's wel. Nu eerst plat, morgen opnieuw met de auto op pad, ri. de Hanzelijn. Daarna is het weer ff over met de kilometers, gaan we gewoon weer treinen.
pi_118515049
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:35:04 #193
270524 Flodder450
pi_118515598
Wanneer komt er eigenlijk een Meet?
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:37:54 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118515722
quote:
11s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 23:35 schreef Flodder450 het volgende:
Wanneer komt er eigenlijk een Meet?
Eigenlijk is het Nieuwjaarsrondje wel weer een leuk idee, 2e of 3e zaterdag van Januari ofzo.
pi_118516141
"eigenlijk"? "Leuk idee"? :{w

Sowieso nieuwjaarsrondje dus. Stel maar wat voor, tegen de tijd dat er een plan is maak ik wel weer een excursieboekje O+
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:49:53 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118516300
Goed idee :Y

Wat voor iets willen we doen met een rondje? We kunnen in Nederland blijven, of we zouden richting Duitsland kunnen gaan (Leer of Enschede?). Wat wellicht leuk is om mee te nemen in het programma is een ritje over de Hanzelijn?

Ik ben sowieso wel Duitsland-fan :D

Wat wel jammer is... de dagkaart verdwijnt :( Kut-NS.
pi_118516446
Buitenland is must *O* vind ik hoor. Mag ook belgië zijn. Hoewel de Kaaiman-eilanden tegenwoordig makkelijker per spoor bereikbaar zijn geloof ik :')
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 23:57:43 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118516710
Eensch met buitenland, ik denk wel dat Duitsland makkelijker is voor een aantal van ons (vooral mensen uit Leeuwarden/Groningen).

België is ook wel geinig om te doen. Wat zou kunnen:

- Fyra/Thalys Amsterdam -> Brussel (of Amsterdam - Roosendaal - stoptrein Essen - IC Brussel)
- Brussel - Luik met IC over HSL (200 km/h)
- Luik - Maastricht met stoppertje
- Maastricht - (verder in NL)

Wellicht zou een stukje Duitsland meepakken zelfs nog mogelijk zijn... ik weet de reistijden niet. :)
pi_118516784
Gewoon een woeste HSL driehoek moeten we ook eens doen.

Amsterdam - Parijs - Frankfurt. Gewoon om al die SOV schooiers eruit te flikkeren :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:00:35 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118516855
Jaaaaaa *O*

Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam, zou dat te doen zijn op 1 dag? En dat je dan ook nog tijd hebt om ergens wat te eten.

Brussel - Londen - Parijs - Brussel op één dag lijkt me ook wel geinig om eens te doen :s)
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:04:09 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118517070
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:00 schreef James1988 het volgende:
Jaaaaaa *O*

Amsterdam - Parijs - Frankfurt - Amsterdam, zou dat te doen zijn op 1 dag? En dat je dan ook nog tijd hebt om ergens wat te eten.
Socios heeft dat een keer gedaan. Als het uit Leeuwarden kan, kan het overal vandaan :Y
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:07:51 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118517214
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Socios heeft dat een keer gedaan. Als het uit Leeuwarden kan, kan het overal vandaan :Y
Dat is waar. :)

Voor België zouden we wellicht iets kunnen met een Euregioticket, alleen hebben we daar niks aan als we bij Roosendaal/Hazeldonk de grens over gaan :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:12:17 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118517431
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:07 schreef James1988 het volgende:

Voor België zouden we wellicht iets kunnen met een Euregioticket, alleen hebben we daar niks aan als we bij Roosendaal/Hazeldonk de grens over gaan :')
Ja maar dat lukt toch niet. Gewoon in de hoek Drielandenpunt blijven is wel vet tof trouwens, er is daar VEEL te zien. En Aachen heeft een Jeugdherberg waar we zouden kunnen slapen met een groepje. Gewoon als idee he :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:28:47 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118518243
Het is een mogelijkheid, maar ergens blijven slapen heeft niet echt mijn voorkeur. Liever één dag een rondje maken en dan weer richting huis.
pi_118518402
Misschien kan ik dan ook eindelijk weer eens mee? Ik zou dan trouwens pas de 5e kunnen, aangezien ik de vierde pas weer terug in Nederland kom.
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:33:32 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118518454
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:32 schreef Bitlord het volgende:
Misschien kan ik dan ook eindelijk weer eens mee? Ik zou dan trouwens pas de 5e kunnen, aangezien ik de vierde pas weer terug in Nederland kom.
Zou sowieso pas ergens in de loop van januari zijn denk ik. Tweede helft van de maand bijv.
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:39:27 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118518770
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:28 schreef James1988 het volgende:
Het is een mogelijkheid, maar ergens blijven slapen heeft niet echt mijn voorkeur. Liever één dag een rondje maken en dan weer richting huis.
Je durft het niet eens te vragen he. Of het mag. Van je vriendin.
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:39:46 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118518793
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je durft het niet eens te vragen he. Of het mag. Van je vriendin.
:')
  zondag 28 oktober 2012 @ 00:46:21 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118519140
De groepsdrill :)

zondag 28 oktober 2012 @ 08:16:46 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118525061
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ter voorbeeld:

Amsterdam Centraal Sa, 19.01.13 ab 08:19 15b THA 9322 Thalys
Paris Nord Sa, 19.01.13 an 11:35

Laufweg, Weg 800 m

Paris Est Sa, 19.01.13 ab 13:10 ICE 9555 Intercity-Express
Frankfurt(Main)Hbf Sa, 19.01.13 an 16:58

Umsteigezeit 12 Min.

Frankfurt(Main)Hbf Sa, 19.01.13 ab 17:10 ICE 624 Intercity-Express
Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 an 18:49

Umsteigezeit 1:04 h

Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 ab 19:53 ICE 104 Intercity-Express
Utrecht Centraal Sa, 19.01.13 an 21:29
pi_118525097
Tof!
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:53:25 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118529361
Ice, ach, toch al te laat. Laat maar even roestrijden bij Zevenaar 8)7

Prorail sterf hard :r
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 12:10:08 #213
Maffe Fries
pi_118529894
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ice, ach, toch al te laat. Laat maar even roestrijden bij Zevenaar 8)7

Prorail sterf hard :r
komt weinig anders langs waarmee je daar roest kunt rijden :P
pi_118530112
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Het maak de vingers los met "de Dolf" onder leiding van Nico Spilt?
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:27:00 #215
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118533061
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
:')
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:42:10 #216
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_118541897
Een fraaie spoortempel

bron: db fb
pi_118545784
Als Amsterdam Zuid er nou zo uit had gezien! :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:49:15 #218
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118545933
Vreemde pipo's bij ProRail. De extra treinen vandaag waren alleen voor medewerkers NS, ProRail enz. Per trein een man of 30. Reden SLT-VI en VIRM-VI's... :')
pi_118546056
Je wilt je mensen toch wel eerste klas kunnen laten reizen he ;)
pi_118546606
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:49 schreef greavy het volgende:
Vreemde pipo's bij ProRail. De extra treinen vandaag waren alleen voor medewerkers NS, ProRail enz. Per trein een man of 30. Reden SLT-VI en VIRM-VI's... :')
Sinds wanneer bepaalt Prorail welke treinen de NS inzet?
Waar reden ze extra voor eigenlijk?
dag
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:10:39 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118546814
quote:
5s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaalt Prorail welke treinen de NS inzet?
Waar reden ze extra voor eigenlijk?
ProRail heeft die treinen in samenwerking met NS ingelegd.
Dit was om personeel kennis te laten maken met de lijn. Na afloop even een vragenlijstje invullen over de ervaring, en thats it.
pi_118546836
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:10 schreef greavy het volgende:

[..]

ProRail heeft die treinen in samenwerking met NS ingelegd.
Dit was om personeel kennis te laten maken met de lijn. Na afloop even een vragenlijstje invullen over de ervaring, en thats it.
Hanzelijn?
dag
pi_118546908
Kom even onder die steen vandaan :P
pi_118547059
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
Kom even onder die steen vandaan :P
Hoe moet ik raden dat met 'extra treinen voor medewerkers' wordt bedoeld dat NS/prorail kennismakingsritten voor personeel over de hanzelijn hebben gepland? Ik ben Jomanda niet :{w.
dag
pi_118547184
Sorry, was in de veronderstelling dat Greavy Hanzelijn had gemeld in zijn post.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:22:11 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118547433
quote:
12s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoe moet ik raden dat met 'extra treinen voor medewerkers' wordt bedoeld dat NS/prorail kennismakingsritten voor personeel over de hanzelijn hebben gepland? Ik ben Jomanda niet :{w.
Oeps. Ik dacht even dat ik het erbij had vermeld :')
pi_118547571
Maar had je verwacht dat het publiek ook zomaar mee mocht dan? :+
dag
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:26:41 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118547690
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:24 schreef Peter het volgende:
Maar had je verwacht dat het publiek ook zomaar mee mocht dan? :+
Eerst was gecommuniceerd dat je je kon inschrijven dmv een formulier (zelf niet gedaan), maar iedereen die dat had gedaan kreeg een "Nee, niet mogelijk" terug. Maar de treinen reden leeg :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:26:51 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118547699
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 08:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Ter voorbeeld:

Laufweg, Weg 800 m

Umsteigezeit 12 Min.

Frankfurt(Main)Hbf Sa, 19.01.13 ab 17:10 ICE 624 Intercity-Express
Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 an 18:49

Umsteigezeit 1:04 h

Duisburg Hbf Sa, 19.01.13 ab 19:53 ICE 104 Intercity-Express
Oh, dat is best wel een geinig rondje om te doen. Al is de overstap in Frankfurt wel een beetje krap.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:31:18 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118547941
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Oh, dat is best wel een geinig rondje om te doen. Al is de overstap in Frankfurt wel een beetje krap.
Ik heb nu maar even klakkeloos gekopieerd wat DB gaf. Je kan het zelf plannen zoals je wilt natuurlijk. Je kan ook wat later terug uit Frankfurt, uurtje later(?)
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:39:02 #231
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118548418

Weg 800 m

Met de S-bahn, ICE of RE/IC is hier te komen

Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Sa, 19.01.13 ab 18:09 ICE 104 Intercity-Express

Frankfurt Flughafen v. 18:09 is de laatste reisoptie met Fernverkehr naar Utrecht.
Een andere optie is bijv. om 2 uur eerder naar Parijs te vertrekken, TGV naar Kalsruhe en dan de ICE Frankfurt. Of om later terug te zijn.
pi_118548776
Vandaag over de Hanzelijn geweest. Was niet alleen voor medewerkers van Prorail en NS, maar ook voor familie, dus ik kon ook mee. Een retourtje Zwolle - Lelystad met de intercity gedaan en daarna ook nog eens met de sprinter. Onderweg een enquete over het traject en de stations ingevuld. Waren best veel mensen mee, vooral familieleden leek het, gezellige dag gehad :)

Vond het leuk dat er ook mensen van Prorail en het ingenieursbureau aanwezig waren, veel vragen kunnen stellen en veel geleerd. Ook nog kunnen kijken in de cabine, leuk om eens mee te maken! :D

De Drontermeertunnel is trouwens vervelend, je voelt de druk heel erg op je oren.

Redactie Sport zondag 28 oktober 2012 @ 19:46:04 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_118548854
Grote afstand tussen het perron en de trein daar op Kampen Zuid..
PM mij!
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:46:30 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118548879
Nou, met een half uurtje thuis. Behoorlijk tevreden :) Nog even goed nazoeken hoeveel km precies, maar het zal tussen de 480 en 510 liggen. En Vijftien nieuwe bordjes *O*
pi_118548931
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:46 schreef dennistd het volgende:
Grote afstand tussen het perron en de trein daar op Kampen Zuid..
Dat viel mij ook al op, misschien omdat het perron niet helemaal recht is?
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:48:41 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118549028
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:47 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Dat viel mij ook al op, misschien omdat het perron niet helemaal recht is?
Was jammer genoeg niet te betreden vanaf de "beneden-ingang". Beneden stonden grote hekken met borden "VERBODEN TOEGANG IVM TESTEN TREIN MET HOGE SNELHEDEN."

Het station ziet er beneden ook wel flex uit, maar is nog steeds niet af. Fietsenstalling kwam net wat in het zicht, maar de "stationshal" was nog echt een bouwput.
pi_118549717
Het gat tussen perron en trein is groter doordat in bogen grotere afstanden gebruikt moeten worden tussen perron en trein. Keuze van ProRail om perron alsnog in een boog aan te leggen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:30:40 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118551714
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 19:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Was jammer genoeg niet te betreden vanaf de "beneden-ingang". Beneden stonden grote hekken met borden "VERBODEN TOEGANG IVM TESTEN TREIN MET HOGE SNELHEDEN."
Wat is dat nou voor gelul. Ze gaan er toch niet harder dan 140 rijden :')
pi_118551798
Waarschijnlijk staan die borden er al vanaf maart ofzo..
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:33:18 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118551879
toen we nog moesten geloven dat dat echt ging gebeuren bedoel je? :')
pi_118551969
Ik heb geen idee, roep ook maar wat :+
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:41:08 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118552442
Wie kan hier wat over vertellen? Zag ik vanmiddag staan op Duisburg Hbf (ja ja Robofles kan het land weer uit :P )

pi_118552558
www.sperryrail.com
Lijkt op een meetvoertuig, ze zitten in het spooronderhoud als ik die website zo globaal bekijk ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:43:15 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118552571
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
toen we nog moesten geloven dat dat echt ging gebeuren bedoel je? :')
Met die ICE is er toch 200 gereden?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:45:27 #245
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118552716
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met die ICE is er toch 200 gereden?
Ja, maar er hoefde geen ERTMS op want er lag al ATB en ach 140 was ook wel best. Zoiets was het toch? :')
pi_118552818
Geen enkel NSR materieel mag 200.. :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:48:52 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118553000
De Hanzelijn is gebouwd voor 200 km/h en er ligt ook ERTMS. Het kan prima. Het is volledig aan NSR te wijten dat er geen 200 wordt gereden, en dat er zelfs niet 160 wordt gereden.

Misschien, ooit, een Fyra Rotterdam - Zwolle, met V250 die op dat stukje baanvak de 200 aantikt.
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:51:19 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118553189
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:48 schreef James1988 het volgende:
De Hanzelijn is gebouwd voor 200 km/h en er ligt ook ERTMS. Het kan prima. Het is volledig aan NSR te wijten dat er geen 200 wordt gereden, en dat er zelfs niet 160 wordt gereden.
Ah, bekend beeld. Kosten maximaliseren, opbrengsten minimaliseren ^O^
  zondag 28 oktober 2012 @ 20:53:39 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118553399
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar er hoefde geen ERTMS op want er lag al ATB en ach 140 was ook wel best. Zoiets was het toch? :')
De ICE heeft één keer 200kmh gereden onder 1500volt.
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:33:55 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118556612
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 20:53 schreef greavy het volgende:

[..]

De ICE heeft één keer 200kmh gereden onder 1500volt.
Verder zijn er ook ritten geweest met VIRM harder dan 140.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118557031
http://www.nicospilt.com/nieuw/
Fles keihard op website Nico Spilt!
Niet te missen ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 21:43:40 #253
Maffe Fries
pi_118557302
Fles valt wel op tussen het gezelschap ja :P
pi_118557441
_O-
Fles was één van de jongste aanwezigen denkt? :+
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:57:38 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118558185

*O* Hij kan het nog hoor *)
  zondag 28 oktober 2012 @ 21:58:51 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118558262
quote:
99s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:45 schreef CrashO het volgende:
_O-
Fles was één van de jongste aanwezigen denkt? :+
Dennis, Bastiaan, en de broertjes Zwoferink. Verder was iedereen minimaal het kwadraat van mijn leeftijd :Y
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:01:16 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118558433
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:39 schreef b2py het volgende:
http://www.nicospilt.com/nieuw/
Fles keihard op website Nico Spilt!
Niet te missen ;)
keihard :')

Ik lever wel vaker foto's aan hoor ;)
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:01:34 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118558459
quote:
17s.gif Op zondag 28 oktober 2012 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

*O* Hij kan het nog hoor *)
Congrats :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:10:25 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118558961
Thx james :s)
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:10:48 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118558981
Leuke vangst idd!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 22:14:33 #261
Maffe Fries
pi_118559177
Feli, Fles.

Ben je weer ouderwets door de treinen aan het lopen geweest? :P
pi_118559204
En dat met 1 arm!
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:18:49 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118559389
quote:
14s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Feli, Fles.

Ben je weer ouderwets door de treinen aan het lopen geweest? :P
Mwoa dat niet echt. Beetje. Gaat nog lang niet 100 % qua arm :N
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:22:22 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118559583
Aanzet voor een nieuwjaarsrondje, op een zaterdag.

Startpunt van het ritje Almere Centrum, vanuit waar we via de Hanzelijn naar Groningen sporen. Vanaf Groningen kunnen we dan via Leer naar Duitsland gaan, per 9-12 is er immers een uurdienst. Vanuit Leer kunnen we dan weer verder.

We zouden kunnen kiezen voor afzakken richting Venlo, maar we kunnen er ook voor kiezen om wat hoger te blijven en wat verder Duitsland in te gaan (en dan bijvoorbeeld via Münster/Enschede weer terug naar NL).

Zomaar een ideetje natuurlijk :s)

Of we gaan er een HSL-rondje van maken, maar dat kost wel meer dan een SWT'tje :+
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:24:49 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118559719
quote:
Ik laat me niet chanteren met zogenaamd "noodzakelijke"' cookies. Waar gaat het over?
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:26:22 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118559811
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:

Startpunt van het ritje Almere Centrum, vanuit waar we via de Hanzelijn naar Groningen sporen. Vanaf Groningen kunnen we dan via Leer naar Duitsland gaan, per 9-12 is er immers een uurdienst. Vanuit Leer kunnen we dan weer verder: ofwel afzakken richting Venlo, of we blijven wat hoger en gaan wat verder Duitsland in (en dan via Münster/Enschede weer terug naar NL).

Of we gaan er een HSL-rondje van maken, maar dat kost wel meer dan een SWT'tje :+
Prima joh. Niet echt bordjes te verdienen dan voor mij, of we moeten weer die lijn naar Esens op kunnen. Dat zou misschien net lukken. Maar dat is wel een enorme rimboe :') Kan ander keertje ook wel.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:26:59 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118559848
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Prima joh. Niet echt bordjes te verdienen dan voor mij, of we moeten weer die lijn naar Esens op kunnen. Dat zou misschien net lukken. Maar dat is wel een enorme rimboe :') Kan ander keertje ook wel.
't is maar een ideetje, schiet er maar op. Jij mag er wat leuks van maken (inclusief boekje) :D
pi_118559923
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik laat me niet chanteren met zogenaamd "noodzakelijke"' cookies. Waar gaat het over?
OV-Chip.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:30:24 #270
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118560004
quote:
Dat gekláág over moeten in- en uitchecken. Leer het gewoon doen en stop met miepen!

Overigens, iemand twee dagdalkaarten geven als troost, terwijl hij al een Altijd Vrij heeft? Dat is logica die ze alleen bij de spoorwegen kennen :')
pi_118560180
quote:
13s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:30 schreef Isambard het volgende:

[..]

Dat gekláág over moeten in- en uitchecken. Leer het gewoon doen en stop met miepen!

Overigens, iemand twee dagdalkaarten geven als troost, terwijl hij al een Altijd Vrij heeft? Dat is logica die ze alleen bij de spoorwegen kennen :')
Als op den duur de stations worden afgesloten is het fijn als mensen er dan al zijn gewend dat ze in moeten checken, anders komen ze nooit het station af en krijg je dat gezeik dan allemaal.

Wel jammer dat je op dit moment een boete krijgt als je niet bent ingecheckt..
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:35:29 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118560235
Dat slaat sowieso nergens op, het inchecken dient namelijk geen enkel doel als je een Altijd Vrij-product hebt.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:35:57 #273
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118560251
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:34 schreef Viezze het volgende:
Wel jammer dat je op dit moment een boete krijgt als je niet bent ingecheckt..
Dan leer je het tenminste. Had een keer vanwege een krappe overstap vanuit de bus geen tijd meer om in te checken met mijn Altijd Vrij. Direct naar de conducteur gestapt en bij het volgende station mocht het alsnog :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:37:14 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118560317
Met AltijdVrij moet je gewoon nooit hoeven bliepen, dat slaat nergens op.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:37:53 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118560345
En ook met Weekend Vrij, in het weekend, zou je m.i. nooit hoeven inchecken.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:38:14 #276
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118560361
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:35 schreef James1988 het volgende:
Dat slaat sowieso nergens op, het inchecken dient namelijk geen enkel doel als je een Altijd Vrij-product hebt.
Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.
pi_118560395
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:38 schreef Isambard het volgende:

[..]

Het is voor NS wel handig om te weten hoe veel mensen er met hun treinen mee willen. Overvolle treinen zijn namelijk net iets vervelender dan eventjes je kaart langs een paaltje halen.
Ja maar dat kan weer niet om allerlei privacy redenen :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:39:34 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118560415
Daar hebben ze die poppetjes van Synovate toch al voor, en een conducteur kan toch ook prima doorgeven dat zijn trein weer eens te vol is?
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:39:58 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118560426
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:37 schreef James1988 het volgende:
En ook met Weekend Vrij, in het weekend, zou je m.i. nooit hoeven inchecken.
tsja, dat vind ik ook, maar goe, als je vrijdagavaond om 20:00 controle krijgt EN JE BENT NIET INGEBLIEPT?!?!??!?

Waar ben je dan ingestapt? }:|

Los van dat het dan pijnlijk NS zijn eigen gebrek aan HC-trefkans blootlegt :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:40:34 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118560451
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:38 schreef Isambard het volgende:

[..]

Overvolle treinen kan NS geen ene bliksem schelen. Onder welke steen woon jij? :?
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:40:47 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118560462
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tsja, dat vind ik ook, maar goe, als je vrijdagavaond om 20:00 controle krijgt EN JE BENT NIET INGEBLIEPT?!?!??!?

Waar ben je dan ingestapt? }:|

Los van dat het dan pijnlijk NS zijn eigen gebrek aan HC-trefkans blootlegt :')
Dat is zo'n randsituatie waarbij ik het inchecken kan rechtvaardigen. Net als bij Dal Vrij.

Maar op een zaterdag met Weekend Vrij alsnog moeten inchecken? Ga toch fietsen. :')
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:42:08 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118560521
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:40 schreef James1988 het volgende:

Dat is zo'n randsituatie
Nee homofiel, anderhalf uur is geen randsituatie. Als conducteurs zouden doen waar ze voor betaald worden, is meer dan 10 minuten al geen randsituatie meer.
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:42:14 #283
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118560527
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:39 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ja maar dat kan weer niet om allerlei privacy redenen :')
Jawel hoor. Alle persoonlijke gegevens worden er uitgefiltert, totdat de vervoerkundige alleen nog reizigeraantallen ziet. En dat is héél bruikbare informatie als je de capaciteit een beetje wil afstemmen op de vervoervraag.
  PR/Manusje van alles zondag 28 oktober 2012 @ 22:43:41 #284
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_118560594
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:42 schreef Isambard het volgende:

[..]

Jawel hoor. Alle persoonlijke gegevens worden er uitgefiltert, totdat de vervoerkundige alleen nog reizigeraantallen ziet. En dat is héél bruikbare informatie als je de capaciteit een beetje wil afstemmen op de vervoervraag.
alsof ze dat ooit al gedaan hebben?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:43:59 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118560601
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee homofiel, anderhalf uur is geen randsituatie. Als conducteurs zouden doen waar ze voor betaald worden, is meer dan 10 minuten al geen randsituatie meer.
Het kan ook wel ietsjes minder onvriendelijk. :+

Ik snap je punt, als de HC zich meer zo zou gedragen als zijn Duitse evenbeeld (na vrijwel iedere stop een rondje door de trein maken) zou iemand die om 18:30 al ingestapt is met Weekend Vrij als vervoerbewijs zo door de mand vallen :')
pi_118560624
Als ze dat nou ook eens zouden doen.. vanmiddag weer een overvolle trein naar het noorden vanuit amsterdam c rond half 5..
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:45:30 #287
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118560669
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

alsof ze dat ooit al gedaan hebben?
Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijk :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:46:25 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118560702
quote:
7s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:45 schreef Isambard het volgende:

[..]

Zolang mensen met Altijd Vrij denken niet in te hoeven checken zullen we nooit treinen op goede lengte krijgen natuurlijk :)
Onzin. Daar zijn die lui van Synovate voor. En het treinpersoneel kan ook doorgeven dat de trein vol zit. ROVER heeft zo'n kek meldpunt overvolle treinen, en reizigers klagen steen en been richting @NS_online. Het enige dat er terugkomt is "Oh jee, dat zou niet moeten gebeuren. Excuses."

Nu ligt het deels bij de reizigers die zich niet goed spreiden, maar zolang het maar een gok blijft wat voor trein je krijgt (SLT-4 of 2x VIRM-VI) en waar die stopt blijf je dat probleem houden.
  PR/Manusje van alles zondag 28 oktober 2012 @ 22:46:36 #289
Toezicht is gezond!
pi_118560707
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:44 schreef b2py het volgende:
Als ze dat nou ook eens zouden doen.. vanmiddag weer een overvolle trein naar het noorden vanuit amsterdam c rond half 5..
Alle treinen uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht richting het noorden zitten overvol op zondag. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles zondag 28 oktober 2012 @ 22:47:08 #290
Toezicht is gezond!
pi_118560730
quote:

[..]

Wat een onzin. Alsof de treinen pas zo vol zitten sinds we de OV-chipkaart hebben. :D
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:47:15 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118560734
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het kan ook wel ietsjes minder onvriendelijk. :+

Ik snap je punt, als de HC zich meer zo zou gedragen als zijn Duitse evenbeeld (na vrijwel iedere stop een rondje door de trein maken) zou iemand die om 18:30 al ingestapt is met Weekend Vrij als vervoerbewijs zo door de mand vallen :')
Precies. EN dat falen wordt gewoon schaamteloos op de reizigers afgewenteld.

Meid O+
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 oktober 2012 @ 22:47:54 #292
Maffe Fries
pi_118560759
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:22 schreef James1988 het volgende:

Startpunt van het ritje Almere Centrum, vanuit waar we via de Hanzelijn naar Groningen sporen. Vanaf Groningen kunnen we dan via Leer naar Duitsland gaan, per 9-12 is er immers een uurdienst. Vanuit Leer kunnen we dan weer verder.

We zouden kunnen kiezen voor afzakken richting Venlo, maar we kunnen er ook voor kiezen om wat hoger te blijven en wat verder Duitsland in te gaan (en dan bijvoorbeeld via Münster/Enschede weer terug naar NL).

bij zo'n rondje zou ik in Groningen aantakken :P
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:47:56 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118560761
quote:

[..]

Ik wil weleens weten hoeveel mensen er soberzo zijn met een AV :') Stuk of achttien? :+
  PR/Manusje van alles zondag 28 oktober 2012 @ 22:48:03 #294
Toezicht is gezond!
pi_118560766
quote:

[..]

Daarnaast is vast niet die groep met Altijd Vrij die de treinen zo vol maakt. _O-
pi_118560794
quote:
10s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:46 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Alle treinen uit Amsterdam, Rotterdam en Utrecht richting het noorden zitten overvol op zondag. :')
niet naar groningen hoor, richting den helder ;)

Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
  PR/Manusje van alles zondag 28 oktober 2012 @ 22:49:33 #296
Toezicht is gezond!
pi_118560828
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:

[..]

niet naar groningen hoor, richting den helder ;)

Ik heb ook al wat lengtes gezien voor drgl 2013, wordt huilen met de pet of af en toe..
Dat is je eigen schuld. Moet je maar niet naar die uithoek gaan.
pi_118560855
Blame mum and dad! :p
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:51:21 #298
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_118560905
Had je maar moeten inchecken de vorige keer O-)
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:51:38 #299
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_118560924
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:48 schreef b2py het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Overvolle treinen kan NS geen ene bliksem schelen. Onder welke steen woon jij? :?
Zienou ik zei togggg :6 :P
pi_118560956
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 22:51 schreef Isambard het volgende:
Had je maar moeten inchecken de vorige keer O-)
ik reis al 2 jaar per ovc..
  zondag 28 oktober 2012 @ 22:53:00 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_118560982
Iedere keer dat ik tijdens de spits een overvol VIRM-viertje zie, worden mijn tweets richting @NS_online net een beetje cynischer. Ik heb ze echt een keer gevraagd of ze toevallig een hekel hebben aan reizigers. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')