en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:35 schreef ACT-F het volgende:
Gaat de kwartiersdienst tussen Goor en Hengelo vanaf dit jaar in of vanaf volgend jaar? En hoe willen ze dat realiseren?
Vanmiddag vertrok de IC naar Leeuwarden er van af. Ik weet niet of dat vaker voorkomt,maar ik had nog niet eerder Koplopers op dat spor gezien.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:57 schreef b2py het volgende:
Vanaf maandag is spoor 1 te Utrecht buiten dienst tot ergens mei 2013 en komen sporen 14 en 15 weer in dienst.
Vanaf volgend jaar als het goed is, Oldenzaal-Zutphen wordt dan onderdeel van de busconcessie Twente die december 2013 van start gaat. En er zal kort (en dan bedoel ik ook heel kort, in één of twee minuten) gekeerd moeten worden in Goor, of leeg doorgereden naar Markelo maar dat kost je een extra stel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:35 schreef ACT-F het volgende:
Gaat de kwartiersdienst tussen Goor en Hengelo vanaf dit jaar in of vanaf volgend jaar? En hoe willen ze dat realiseren?
quote:Dagelijks 200 zeer goedkope Thalys tickets in de aanbieding
Goedkoop met de trein naar Parijs of naar Brussel? Thalys start met extra goedkope treintickets voor vroegboekers. Zo wordt Parijs per Thalys bereikbaar vanaf 25 euro. Brussel vanaf 22 euro. De goedkope treintickets worden tot en met 31 december 2012 verkocht onder de naam '1ste minuten van Thalys'.
Het actietarief wordt aangeboden vanaf 3 maanden voor vertrek tot uiterlijk 82 dagen voor vertrek. Dagelijks zullen 200 goedkope Thalys treintickets worden aangeboden. Deze zullen snel uitverkocht zijn. De 1ste minuten van de Thalys zijn uitsluitend online te boeken. Zie NSHispeed.nl.
Belgen kunnen trouwens ook van de actie profiteren via B-Europe.com. Vanuit België naar Parijs worden dagelijks 300 goedkope treintickets aangeboden. Daarmee is Brussel - Parijs al mogelijk vanaf 22 euro.
Met het grote overschot aan Lintjes vanaf eind dit jaar moet dat laatste toch geen probleem zijn?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
En er zal kort (en dan bedoel ik ook heel kort, in één of twee minuten) gekeerd moeten worden in Goor, of leeg doorgereden naar Markelo maar dat kost je een extra stel.
Ter ere van de dag der Duitse eenheid volgens DB Bahn FB en vanaf 16 oktober kan er met de nieuwe dienstregeling bij de DB geboekt worden (voor reizen na 9 december).quote:
plaatje ziet er iig erg fraai uitquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:08 schreef bork het volgende:
[..]
Ter ere van de dag der Duitse eenheid volgens DB Bahn FB en vanaf 16 oktober kan er met de nieuwe dienstregeling bij de DB geboekt worden (voor reizen na 9 december).![]()
Ik hoorde geluiden dat ze de kwartiersdienst wilden vervroegen, al dan niet met subsidie vanuit de regio. Wat is daarvan terechtgekomen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar als het goed is, Oldenzaal-Zutphen wordt dan onderdeel van de busconcessie Twente die december 2013 van start gaat. En er zal kort (en dan bedoel ik ook heel kort, in één of twee minuten) gekeerd moeten worden in Goor, of leeg doorgereden naar Markelo maar dat kost je een extra stel.
Kort keren met een wisselmachinist lijkt me het handigste te zijn, die kan in Delden al vast instappen en zich in de achterste cabine installeren, hij hoeft alleen daar de stuurstroom dan nog in te schakelen in Goor. De machinist die naar Goor gereden heeft kan er dan in Delden weer uit om te trein terug naar Goor te nemen, om vanaf daar zelf weer naar Oldenzaal te rijden.
Alle gebouwen van Infrabel, zoals genoemd op de site, zijn van 10:00 tot 17:00 open. De gemiddelde bezoeksduur ligt tussen de 1 en 2 uur.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:20 schreef b2py het volgende:
Mogelijk dat ik dus zondag naar Traffic Control ga Greavy. Ik weet nou niet of het alleen tussen 13-14 is of niet.. Infrabel reageert niet op tweets. Dus wellicht zie ik je zondag maar pin me er niet op vast
Ik heb 1x gehad dat de conducteur vóór Stroe (rijdende richting Amersfoort) al begon om te roepen. Dat vond ik ook vrij vroeg, maar z'n verhaal kwam er op neer dat we niet verder gingen dan Amersfoort wegens de opgelopen vertraging, en hoe mensen dan wel in Schiphol konden komen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:38 schreef Fiorano het volgende:
Top conducteur op de pimpel, bij Naarden-Bussum al om gaan roepen voor Hilversum. Ohja, ook nog +13 minuten...
Tsja, daar past maar 1 smiley.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:27 schreef _JdM_ het volgende:
In 2:45h van http://www.nu.nl/binnenla(...)-schipholtunnel.html naar http://www.nu.nl/binnenla(...)ol-brandmelding.html
Dan zou het treinverkeer niet "inmiddels weer opgang gekomen" zijnquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eerst afwachten of er daadwerkelijk brand was
Gelukkig maar, of zoquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Blijkt een technisch mankement aan een TRAXX+Prio te zijn geweest, waarbij rook vrij kwam.
Was ditmaal dus wel degelijk iets loos
Dan ligt er sneeuw, dus dat wordt hem niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik word schijtziek van dat geklier met die HSL. Ik kom nog weleens kijken als het allemaal fatsoenlijk rijdt tegen kerstmis 2062 of zo.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dan ligt er sneeuw, dus dat wordt hem niet.
Ze zien er wel mooi uit ja, die GTWs, ik zou m allen net ietsie mooier vinden in een NS kleurstellingquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
mja, nu beledig je de GTW, wat toch wel een redelijk mooi treinstel is.
Oh ja. Kut.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dan ligt er sneeuw, dus dat wordt hem niet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:11 schreef dennistd het volgende:
Op het één na minst gebruikte station (in dagen) wordt vandaag ook weer eens gestopt.
Nope, die is het niet (en ook niet Almere Strand, dat is het minst gebruikte en wordt op het moment al afgebroken)quote:
Ow, in dagen... Anders wist ik het welquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:11 schreef dennistd het volgende:
Op het één na minst gebruikte station (in dagen) wordt vandaag ook weer eens gestopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk ook niet Amsterdam ArenA (zonder Bijlmer) of Rotterdam Stadion of Heerenveen IJsstadion, dus...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nope, die is het niet (en ook niet Almere Strand, dat is het minst gebruikte en wordt op het moment al afgebroken)
Die is het jaquote:
Waar moet ik dat zoeken er waarvoor wordt het gebruikt dan?quote:
Bij Boxtel, eoa bloemencorso is daar en soms staat daar een tijdelijk Almere-Strand achtig staketsel langs de rails wat een perronnetje moet voorstellenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is het ja
[..]
Waar moet ik dat zoeken er waarvoor wordt het gebruikt dan?
Ah. Daar ben ik geloof ik voor het laatst (met de trein) geweest toen ik nog met een Railrunner mee mocht op de vrije seniorenreisdagen van wijlen opa en oma.quote:
Ik zou hem iets fijner vinden met fatsoenlijke stoelen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:31 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ze zien er wel mooi uit ja, die GTWs, ik zou m allen net ietsie mooier vinden in een NS kleurstelling
Niet meer in de stiltecoupé gaan zitten. Die dingen oefenen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op luidruchtige asocialen die bij elke poging er iets van te zeggen reageren met een equivalent van "you're not the boss of me".quote:
Volgens mij 1 per 4 stoelen in de plaat boven je hoofd waar ook de leeslampen in zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:08 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waar in de eerste klas? Net als in de VIRM-IV tussen de stoelen?
Bijzondere locatie. Zijn ze in ieder geval minder "fraudegevoelig" dan in de VIRM-IV; die zijn ook prima in de tweede klas te gebruiken (kabel tussen de glazen tussendeur doortrekken)quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens mij 1 per 4 stoelen in de plaat boven je hoofd waar ook de leeslampen in zitten.
en twee uur later:quote:Deventer-Zwolle: de seinstoring is verholpen, de vertraging neemt af. bit.ly/NSinfo #zldv 7 uur geleden
quote:Deventer-Zwolle: minder treinen door een seinstoring. bit.ly/NSinfo #zldv 5 uur geleden
dat kan in het ICMm ook wel. Al enkele malen foto's van gezienquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Bijzondere locatie. Zijn ze in ieder geval minder "fraudegevoelig" dan in de VIRM-IV; die zijn ook prima in de tweede klas te gebruiken (kabel tussen de glazen tussendeur doortrekken).
mja, in sprinteruitvoering zou het nog wat zijn. Anders nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:31 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ze zien er wel mooi uit ja, die GTWs, ik zou m allen net ietsie mooier vinden in een NS kleurstelling
Ik vind die sprinterkleuren niet echt je-van-het, een kleurstelling zoals de koplopers of plan V hadden daarintegen.....quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, in sprinteruitvoering zou het nog wat zijn. Anders niet
Dat haal je toch nooit? Tenzij je een verlengsnoer meeneemt maar dat zal de meesten wel te ver gaanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kan in het ICMm ook wel. Al enkele malen foto's van gezien
ja, dat was met verlengsnoerquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:08 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat haal je toch nooit? Tenzij je een verlengsnoer meeneemt maar dat zal de meesten wel te ver gaan.
(Als je de foto's nog hebt, laat ze maar zien).
Gemeente Olst-Wijhe heeft maar liefst twee internationale treinstations op haar grondgebied vandaagquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en twee uur later:
[..]![]()
De Pimpel Berlijn - Schiphol wordt afgehandeld op spoor 2, omgeleid via Zwolle en stopt extra te Olst en Wijhe. Leuke verrassing voor de mensen daar
Ik kan 'm zo gauw niet terugvinden, maar ik heb een jaar terug ofzo wel eens een foto gemaakt van het vertrekbord op het perron te Amersfoort. Als je op het juiste moment keek stond er "IC naar Berlijn, stopt ook in Wijhe en Olst"quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Gemeente Olst-Wijhe heeft maar liefst twee internationale treinstations op haar grondgebied vandaag!
Volgens mij heeft alléén Amsterdam ook meerdere stations waar een internationale trein stoptquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kan 'm zo gauw niet terugvinden, maar ik heb een jaar terug ofzo wel eens een foto gemaakt van het vertrekbord op het perron te Amersfoort. Als je op het juiste moment keek stond er "IC naar Berlijn, stopt ook in Wijhe en Olst"
Ze stoppen ook niet op een ander station dan Centraal? Ik dacht dat de Fyra/benelux ook op een ander station stopte..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Welke dan? Normaal stoppen de internationale treinen toch echt maar één keer in de gemeente Amsterdam.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, dat was met verlengsnoer
Vraag dennistd en greavy maar om foto's
Stiltecoupés zijn een grap. Doe alsof het vroeger is, toen je ook geen stiltecoupés had.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:40 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een algemene vraag die hopelijk hier kan worden beantwoordt.
Ik merk vaak in de trein in die stilte coupe's dat men er gewoon doortettert of zelfs doodleuk de mobiel luid aanneemt en uitgebreid diens leven gaat vertellen. En als je er iets van zegt dat komt altijd het excuusverhaal: "jawel maar mijn telefoon ging"
Hoe lossen jullie het op of trek je je nergens iets van aan en doe je alsof je niks hoort.
* peuk opsteekt in de trein *quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stiltecoupés zijn een grap. Doe alsof het vroeger is, toen je ook geen stiltecoupés had.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en twee uur later:
[..]![]()
De Pimpel Berlijn - Schiphol wordt afgehandeld op spoor 2, omgeleid via Zwolle en stopt extra te Olst en Wijhe. Leuke verrassing voor de mensen daar
Godverdomme wat gaat er toch een hoop mis weer vandaagquote:Deventer-Zutphen: geen treinen door een overwegstoring. bit.ly/NSinfo #dvzp 57 minuten geleden
Deventer-Zutphen: vertraging door een overwegstoring. bit.ly/NSinfo #dvzp 1 uur geleden
Was dat in de Hondenkoppen waar je van die tafels had?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden
Wat mij betreft zo snel mogelijk, maar ik heb het niet voor het zeggenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wanneer gaat Coevorden - Bentheim open?
Plan U zelfsquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was dat in de Hondenkoppen waar je van die tafels had?
Weggehaald? Wat weggehaald? Plan U? in 2003quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze die weggehaald?Ik heb jaren met de Plan U gereisd
Ik bedoel die grote tafels waar je uitgebreid kon lunchen en/of kaarten. Die kan ik me alleen in de hondenkoppen herinneren. Ik heb er van 1993 tot 2001 mee gereisd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weggehaald? Wat weggehaald? Plan U? in 2003Maar toen ik er (1991-1995) nog weleens mee reisde waren die buffetten allang niet meer bediend hoor
![]()
Voor zo ver het materieel nog bestaat zalle die tafels er nog wel in zitten lijkt mequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik bedoel die grote tafels waar je uitgebreid kon lunchen en/of kaarten. Die kan ik me alleen in de hondenkoppen herinneren. Ik heb er van 1993 tot 2001 mee gereisd.
Overigens mag er dan trouwens wel eerst wat aan de maximumsnelheid gedaan worden daar, ik kom nu op een rijtijd van 80 minuten voor Coevorden-Bentheim via de Bentheimer Eisenbahn, en 92 minuten via Mariënberg-Almelo.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wanneer gaat Coevorden - Bentheim open?
1 2 3 4 5 6 7 | Coevorden 13.32 14.28 Emlichheim 13.50 14.10 Hoogstede X 14.00 14.00 Neuenhaus 14.15 13.45 Nordhorn X 14.30 13.30 Bentheim Bad 14.50 13.10 Bentheim 14.52 13.08 |
Het waren gewoon kleine tafels hoor, vaak genoeg gekaart (en gerooktquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor zo ver het materieel nog bestaat zalle die tafels er nog wel in zitten lijkt meMaar het meeste is allang gesloopt natuurlijk
Ah, hier spreekt de kenner klaarblijkelijk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Z'n videocamera én statief zijn naar de vaantjes ben ik bangquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:
In beeld blijven staan vind ik niet netjes, maar om dan zijn camera zo weg te gooien
Misschien wilde hij de man behoeden voor een dergelijke encounterquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:24 schreef James1988 het volgende:
Mijn god, wat loopt er toch kansloos volk tussen de treinspotters rond
Ik stond langs de Great Central Railway i.v.m. het stoomgala, en ik stond er niet alleen. Het viaduct stond afgeladen met mensen, en ook in het weiland stond nog wat lui. Camera's gericht op de spoorbaan voor de vele stoomtreinen die er langs zouden komen, en wachten maar. Zonnetje erbij, blauwe hemel, helemaal prima.
Een wat oudere man zette zijn videocamera pal naast de spoorbaan weg en bleef daar ook bij staan, vol in beeld voor de rest. De man werd gemaand om ergens anders te gaan staan, maar dat kwam in eerste instantie niet echt over.
Vervolgens liep er iemand heen, en nog voor we het doorhadden trok diegene die videocamera van het statief af en slingerde 'm zo het naastgelegen maïsveld in.
Tussen dat soort hobbyisten zitten opvallend veel autistenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:24 schreef James1988 het volgende:
Mijn god, wat loopt er toch kansloos volk tussen de treinspotters rond
Ik stond langs de Great Central Railway i.v.m. het stoomgala, en ik stond er niet alleen. Het viaduct stond afgeladen met mensen, en ook in het weiland stond nog wat lui. Camera's gericht op de spoorbaan voor de vele stoomtreinen die er langs zouden komen, en wachten maar. Zonnetje erbij, blauwe hemel, helemaal prima.
Een wat oudere man zette zijn videocamera pal naast de spoorbaan weg en bleef daar ook bij staan, vol in beeld voor de rest. De man werd gemaand om ergens anders te gaan staan, maar dat kwam in eerste instantie niet echt over.
Vervolgens liep er iemand heen, en nog voor we het doorhadden trok diegene die videocamera van het statief af en slingerde 'm zo het naastgelegen maïsveld in.
Tof, Guppyquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Weten jullie nog de Taiwanese CK124 trein die ik laatst een keer liet zien? Ik heb er nog een kaartje van gekregen, dit keer vanuit een andere hoek
[ afbeelding ]
lijkt me een stukje dat met wat goede wil ook wel richting de 50 minuten kan. Dan kun je er, mits je halverwege kunt kruisen, een fatsoenlijke uursdienst van makenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Overigens mag er dan trouwens wel eerst wat aan de maximumsnelheid gedaan worden daar, ik kom nu op een rijtijd van 80 minuten voor Coevorden-Bentheim via de Bentheimer Eisenbahn, en 92 minuten via Mariënberg-Almelo.
Opzetje:
[ code verwijderd ]
dat is natuurlijk het andere uiterste weer ...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:24 schreef James1988 het volgende:
Mijn god, wat loopt er toch kansloos volk tussen de treinspotters rond
Ik stond langs de Great Central Railway i.v.m. het stoomgala, en ik stond er niet alleen. Het viaduct stond afgeladen met mensen, en ook in het weiland stond nog wat lui. Camera's gericht op de spoorbaan voor de vele stoomtreinen die er langs zouden komen, en wachten maar. Zonnetje erbij, blauwe hemel, helemaal prima.
Een wat oudere man zette zijn videocamera pal naast de spoorbaan weg en bleef daar ook bij staan, vol in beeld voor de rest. De man werd gemaand om ergens anders te gaan staan, maar dat kwam in eerste instantie niet echt over.
Vervolgens liep er iemand heen, en nog voor we het doorhadden trok diegene die videocamera van het statief af en slingerde 'm zo het naastgelegen maïsveld in.
Dat moet nog wel lukken lijkt me, maar veel sneller wil ook niet echt, zitten nogal wat bochten in: https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.607687,1.234589quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me een stukje dat met wat goede wil ook wel richting de 50 minuten kan. Dan kun je er, mits je halverwege kunt kruisen, een fatsoenlijke uursdienst van maken
ongeveer 60 kilometer is het, dus dat betekent dat de Vmax op het hele traject ongeveer 100 km/h moet bedragenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet nog wel lukken lijkt me, maar veel sneller wil ook niet echt, zitten nogal wat bochten in: https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.607687,1.234589
Enschede ook hoor ik netquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens mij heeft alléén Amsterdam ook meerdere stations waar een internationale trein stopt.
Wat is dit nu weer voor flauwekulquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Trucker ontsnapt aan wisse dood op spoor
met filmpje:
Heb een keer op een filmpje gezien (was uit de USA) hoe een gigantische goederentrein zich door een vrachtwagen met dieplader heenboort alsof het papier is, het geluid van het afremmen ging wel een halve minuut doorquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Trucker ontsnapt aan wisse dood op spoor
met filmpje:
Die machinist hoeft voorlopig geen ogentest te doenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Trucker ontsnapt aan wisse dood op spoor
met filmpje:
Heb ook een keer een filmpje gezien uit de USA hoe een auto op een overweg gewoon tegen een al voorbij rijdende trein aan rijdtquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:53 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Heb een keer op een filmpje gezien (was uit de USA)
Dafuckquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ook een keer een filmpje gezien uit de USA hoe een auto op een overweg gewoon tegen een al voorbij rijdende trein aan rijdt![]()
Fucking rednecks
tsja, wat wil je ook met zo'n massa. Die heeft zelfs bij een geringe snelheid al heel erg veel bewegingsenergie. Het duurt even voordat dat in iets anders omgezet is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:53 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Heb een keer op een filmpje gezien (was uit de USA) hoe een gigantische goederentrein zich door een vrachtwagen met dieplader heenboort alsof het papier is, het geluid van het afremmen ging wel een halve minuut door
Een Litouwer die niet kan rijdenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor flauwekul
enige mogelijke reactie:quote:
Er zijn van die dingen die je moet zien om ze te gelovenquote:
Dat blijktquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn van die dingen die je moet zien om ze te geloven
thxquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:11 schreef dennistd het volgende:
Vanaf dinsdag heeft kruidvat weer treinkaartjes
Benieuwd hoelang het duurt voordat er 3 tegelijk stil staan in de spanningssluis bij Hoofddorpquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
NSH blijkt nu over een derde stofzuiger te beschikken die de dienst op kan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Als ze in dit tempo doorgaan dan kunnen ze in december de nieuwe Benelux iig 1x per 2 uur laten rijden
Is het breedspoor of normaalspoor?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:29 schreef Anno1982 het volgende:
Zo, weer terug van een paar dagen in het buitenland. Het dieptepunt was eigenlijk wel dit station, waar volgens dienstregeling diverse dieseltreinen doorkomen en halteren. Al met al een ontzettend ranzig station, zoals te zien op de foto's. Wie raadt welk station het hier betreft?
Normaalspoorquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:25 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Is het breedspoor of normaalspoor?
Met West-Europa zit je in elk geval wel in de goede richting te denken, maar het is geen België. Ik denk dat zelfs de Belgen moeite hebben om dit te evenaren, een permanente dieselwalm in de tunnel en vertrekstaten die nauwelijks te lezen zijn vanwege de roetaanslag.quote:
deze?quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef Anno1982 het volgende:
Ok ok, bij deze dan een poging om het iets makkelijker te maken.
moeten we de krant bellen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:33 schreef b2py het volgende:
Vanaf morgen rijdt er een twee-uurs dienst met de nieuwe Fyra. Gaat de goede kant op!
Traffic Control en het seinhuis waren prachtig. Traffic Control erg magnifiek. Wat zij daar allemaal regelen voor heel België... Ja, geen seinen en wissels, maar is een belangrijke schakel.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:31 schreef b2py het volgende:
Weekend Brussel gehad, niet naar Traffic Control geweest. Wat een verademing die belgen, gewoon op zondag om 05:00 de eerste tram laten rijden!
kun je ook ergens vinden hoe laat die gaan?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:33 schreef b2py het volgende:
Vanaf morgen rijdt er een twee-uurs dienst met de nieuwe Fyra. Gaat de goede kant op!
En de 1020 is reeds verwijderd dus die rijdt niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:58 schreef b2py het volgende:
1016 (Amsterdam 7:10)
1020 (Amsterdam 8:10)
1024 (Amsterdam 9:10)
1032 (Amsterdam 11:10)
1011 (Rotterdam 8:08)
En dan lijkt de '1020' een extra slag te zijn. Deze staan iig in de reisplanner.
Da fuckquote:
Dat klinkt niet als een stinktrein.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef Anno1982 het volgende:
Ok ok, bij deze dan een poging om het iets makkelijker te maken.
SLeT, ICMm en VIRM voornamelijk denk ik.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:06 schreef bork het volgende:
9 december, nieuwe dienstregeling. Wat kun je naast de Vechtdallijn die dag gaan doen, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo goed heb bijgehouden.
Dus een open vraag kunnen we hier een lijstje produceren wat er significant verandert? Met andere woorden, wat is er allemaal wat er voor 9 december niet was te zien.
auw Hanzelijn natuurlijk, die dit weekend niet doorging, welk mat gaat daar rijden dan?
Zulen we proberen een lijstje te makenquote:Op maandag 8 oktober 2012 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SLeT, ICMm en VIRM voornamelijk denk ik.
De concessie Achterhoek/Rivierenland gaat over naar Arriva en de FYRA rijdt hopelijk over de HSL naar Brussel.
goed input, stop maar in het lijstje alsjeblieftquote:
Deze is handig, maar klopt alles? http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2013quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:12 schreef bork het volgende:
[..]
goed input, stop maar in het lijstje alsjeblieft![]()
12-12-12 bedoel je? Die datum is te mooi om waar te zijn. Klopt dus niks van.quote:
niet alleen die, ook de 3000 (den helder - nijmegen) stond vaak verkeerd aangemerkt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
De spoorwegen zijn vandaag overgegaan op een nieuw planningssysteem genaamd DONNA.
Gaat dat meteen helemaal goed? Bijna wel, alleen serie 800 (Alkmaar - Maastricht/Heerlen) staat er niet goed op, omdat er op de borden staat dat deze treinen via een andere route rijden, maar dit niet het geval is.
Het is voor de hond bedoeld.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:22 schreef greavy het volgende:
Brussel-Zuid. Braillelijn. Maar WAT heeft een stekeblind iemand aan dit bord?
[ link | afbeelding ]
Tsja... Braillelijn?
Kortweg: Belgenlogica.
Duh.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Soberzo, het boeltje loopt naar rechts en de pijl gaat naar links
Als je het boeltje in spiegelbeeld afbeeldt leest het lastiger voor de blindengeleidehond, vandaar deze oplossingquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Soberzo, het boeltje loopt naar rechts en de pijl gaat naar links
in belgië lopen ze achteruitquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Soberzo, het boeltje loopt naar rechts en de pijl gaat naar links
is niet helemaal willekeurig. op de oneven uren om .10 uit Amsterdam en op de even uren om .08 uit Rotterdam.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:27 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik zag gisteren dat de nieuwe Fyra in service was. Iemand enig idee op welke tijden deze rijdt? Of is dit volledig willekeurig?
volgens mij nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:31 schreef EddyAlbena het volgende:
Duidelijk, dank. Heeft deze wél wifi?
bij mijn weten zitten ze er niet in.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Nog een vraagje over stopcontacten: zitten ze eigenlijk ook in de ICRm eerste klas? Kan het op internet niet vinden: sommigen zeggen van wel, anderen niet..
Er gaan blijkbaar meer kleine dingetjes mis, vanochtend in Utrecht werd speciaal omgeroepen dat de IC naar Almere, in tegenstelling tot wat op de borden stond, niet in Hollandse Rading zou stoppen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
De spoorwegen zijn vandaag overgegaan op een nieuw planningssysteem genaamd DONNA.
Gaat dat meteen helemaal goed? Bijna wel, alleen serie 800 (Alkmaar - Maastricht/Heerlen) staat er niet goed op, omdat er op de borden staat dat deze treinen via een andere route rijden, maar dit niet het geval is.
Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Nog een vraagje over stopcontacten: zitten ze eigenlijk ook in de ICRm eerste klas? Kan het op internet niet vinden: sommigen zeggen van wel, anderen niet. E: beter gezegd, anderen zeggen er niets over: kan zijn dat ze het gewoon niet vermelden. Inmiddels wel een paar gevonden die expliciet aanduiden dat ze er wél inzitten, dus dat geloof ik voorlopig maar.
is dat pas sinds gisteren of al een tijdje?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.
Met andere woorden, een beetje overbodig.
zal het ook niet zijn, omdat die trein per december omgelegd wordt richting Amsterdamquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?
Nog dank voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.
Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n bestquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Beatrix opent Hanzelijn met koninklijke trein
Ah duidelijk, lekker NS'rigquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.
Met andere woorden, een beetje overbodig.
quote:flv-fgsp schreef op OHIH:
Vanaf 9 december gaat de kruimeldief naar Brussel rijden. Er zijn drie treinstellen beschikbaar, dit levert de volgende dienst op:
Vertrek uit Amsterdam
05:47 07:41 08:41 10:41 12:41 13:41 15:41 17:41 18:41 20:41
Vertrek uit Brussel:
06:18 08:16/08:18 10:18 11:18 13:18 15:18 16:18 18:18 20:18 21:18
Hoera enzo.
was toen pure noodzaak. Het was op zo'n korte termijn niet mogelijk om een aparte trein ingelegd te krijgen. Dit ivm de beschikbaarheid van locs en treinpadenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:16 schreef HeavenSmiles het volgende:
Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n best.
E: Videootje daarvan:
twitter:EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
misschien ook niet. Er staat dat ze nu niet rijden over de HSL, maar 2013 kan ook slaan op DRGL 2013quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:57 schreef James1988 het volgende:
En inmiddels alweer tegengesproken:twitter:EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
precies. ik ga er vanuit dat het eerder genoemde tijdenschema gewoon kloptquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:07 schreef James1988 het volgende:
Dan is het een beetje een rare tweet, NS communiceert al een tijd over "Fyra naar Brussel per december 2012/dienstregeling 2013".
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Schiphol krijgt waarschijnlijk dit jaar toch nog de nieuwe TBPs.
bron: http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=4676.0
er zitten nu nog wat beperkingen op ja, omdat nog niet alle posten voor de treindienstleiders overgeschakeld zijn naar het nieuwe systeem. Ergens volgend jaar is wel alles omgezet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
9 december 2012quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
TBP werkt op InfoPlus, een nieuw en veel beter systeem. De CTA werkt op BEPAC. Ook toen InfoPlus al werd geïntroduceerd op posten, en nog niet alle CTA's draaiden, draaiden de CTA's nog magertjes op InfoPlus.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
In het kort:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
Bij de oude CTA bakken werd er nog per station apart over nagedacht. Met de nieuwe schermen is alle stations-specifieke informatie overboord gegooid.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?
Toch veelbelovend.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:28 schreef greavy het volgende:
[..]
TBP werkt op InfoPlus, een nieuw en veel beter systeem. De CTA werkt op BEPAC. Ook toen InfoPlus al werd geïntroduceerd op posten, en nog niet alle CTA's draaiden, draaiden de CTA's nog magertjes op InfoPlus.
Straks draait alles op InfoPlus, en kan InfoPlus eindelijk eens op volle sterkte gebruikt worden. Dat kan nu niet, omdat nog niet alles vernieuwd is. In dit systeem zouden de omroepen, de info op de schermen etc wel moeten verbeteren, want je kan ook dingen handmatig gaan invoeren zoals "Voor Amsterdam Centraal overstappen in Hilversum" of "IVM werkzaamheden omgeleid en stopt niet op Schiphol" en ga zo maar door.
Dat is waar. Toch is het systeem nog wel enigszins voor verbetering vatbaar. Nu krijg je soms dingen zoals:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bij de oude CTA bakken werd er nog per station apart over nagedacht. Met de nieuwe schermen is alle stations-specifieke informatie overboord gegooid.
Nu is per station vastgesteld of het een IC-station is of niet (met een zeker mate van willekeur, en op de vertrekstaten is het soms precies andersom). Tja, als het systeem dan verteld is dat Duivendrecht géén IC-station is (de IC's Amsterdam-Utrecht stoppen er immers niet) gaat dat scherm bij alle IC's die er wel stoppen zo'n speciaal zinnetje onder zetten. Of dat overbodig is of niet, dat weet die computer niet.
die laatste heeft te maken met het maken van een onderdoorgang in de A32 ter hoogte van Wirdum. Volgend jaar zal die kruising opgeheven zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:56 schreef dennistd het volgende:
Mailtje van NS over werk aan het spoor in de herstvakantie:
vrij 12-10 t/m zon 14-10 alle trajecten van, naar en via Zwolle
zat 13-10 t/m zon 21-10 Gouda – Alphen a/d Rijn, Leiden - Bodegraven, Leiden – Hoofddorp - Schiphol
woe 17-10 t/m zon 21-10 Arnhem – Nijmegen, Elst - Tiel
don 25-10 t/m zon 28-10 Leeuwarden – Heerenveen
Oh, laat ook maar. De arbeitseinsatz heeft me al ingepland voor twee computerproblemen. Fuck my lifequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Kun je voor Duisburg ook een superdagretour uit een NS-automaat krijgen?
Klopt. Het lijkt mij geen raketwetenschap zoiets aan te passen, maar goed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is waar. Toch is het systeem nog wel enigszins voor verbetering vatbaar. Nu krijg je soms dingen zoals:
"Den Haag Intercity
via Haren, Assen, Beilen, Hoogeveen, Meppel, Zwolle, Amersfoort, Utrecht, Gouda
Stopt ook in Haren
Stopt tussen Assen en Zwolle op alle stoptreinstations"
Dat is niet alleen dubbelop, maar verder ook onhandig gepresenteerd. Een slim computerprogramma zou op z'n minst kunnen concluderen dat de trein simpelweg tot Zwolle op alle stations stopt.
Door die paar hbo'rs en mbo'rs die op dat stukje pendelen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:19 schreef greavy het volgende:
Het is in ieder geval (iets) minder druk. En de werkzaamheden moeten toch gepland worden...
Juist! Het is inderdaad een Øresundstog. Het station is station Nørreport, een van de drukste stations in Kopenhagen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan dit station en worden ventilatie, verlichting, betonrot en bovengronds verkeer aangepakt. Tot die tijd worden de emissienormen in de tunnelbuis voor de regional-/fjerntog ruimschoots overschreden.quote:
Oké, daar zal 't weinig schelen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Door die paar hbo'rs en mbo'rs die op dat stukje pendelen?
zeker niet. Het hele wisselcomplex van Zwolle moet namelijk nog op de schop, waardoor in de toekomst sneller binnengekomen kan worden en ook meerdere treinen parallel aan elkaar kunnen rijden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:37 schreef Anno1982 het volgende:
Wat ik tot nu toe vernomen heb: het vierde perron aansluiten. Of we dan direct de eindtoestand krijgen weet ik niet.
Ok bedankt! Sinds de boel afgelopen voorjaar wat vastliep en de buitendienststelling van afgelopen zomer niet doorging ben ik het spoor een beetje bijster van welke delen nu wel en niet uitgevoerd worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker niet. Het hele wisselcomplex van Zwolle moet namelijk nog op de schop, waardoor in de toekomst sneller binnengekomen kan worden en ook meerdere treinen parallel aan elkaar kunnen rijden.
Cool.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker niet. Het hele wisselcomplex van Zwolle moet namelijk nog op de schop, waardoor in de toekomst sneller binnengekomen kan worden en ook meerdere treinen parallel aan elkaar kunnen rijden.
Tof, getrokken reizigerstreinen met lijndiesels.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:24 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Juist! Het is inderdaad een Øresundstog. Het station is station Nørreport, een van de drukste stations in Kopenhagen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan dit station en worden ventilatie, verlichting, betonrot en bovengronds verkeer aangepakt. Tot die tijd worden de emissienormen in de tunnelbuis voor de regional-/fjerntog ruimschoots overschreden.
Betere foto's heb ik niet, wel een filmpje van het materieel dat daar de tunnel volblaast:
Daar heb ik een keer in gezeten. De ICE (diesel) was kaput dus moest ik tot het voorlaatste station maar deze nemen. Qua electrificatie hebben de Denen nog een hele weg te gaan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:24 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Juist! Het is inderdaad een Øresundstog. Het station is station Nørreport, een van de drukste stations in Kopenhagen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan dit station en worden ventilatie, verlichting, betonrot en bovengronds verkeer aangepakt. Tot die tijd worden de emissienormen in de tunnelbuis voor de regional-/fjerntog ruimschoots overschreden.
Betere foto's heb ik niet, wel een filmpje van het materieel dat daar de tunnel volblaast:
Dat komt dan goed uit, de eerste contracten zijn een paar maanden terug vergeven. Tegelijkertijd vervangen ze ook de hele beveiliging en interlocking in het hele land.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:08 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Qua electrificatie hebben de Denen nog een hele weg te gaan.
Hmmm... heb valt me mee dat het bij Krommenie-Assendelft nog niet gebeurd is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:50 schreef b2py het volgende:
Is het alweer herfst en koud?
Zoveelste aanrijding met persoon afgelopen tijd.
Nu weer tussen Grou-Jirnsum en Heerenveen, prognose 22:00
Doen ze veel toffer daar dan hier.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat komt dan goed uit, de eerste contracten zijn een paar maanden terug vergeven. Tegelijkertijd vervangen ze ook de hele beveiliging en interlocking in het hele land.
De noodzaak is ook hoger: een deel van de interlocking- en beveiligingssystemen die daar momenteel in gebruik zijn stammen nog uit de tijd van de Eerste Wereldoorlog. De stijgende brandstofprijzen en het IC4-debacle spelen ook mee bij de keuze voor elektrificatie.quote:
Ze pakken daar in elk geval aan. Dit gaan we doen, op dit tijdspad, hoppa.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
De noodzaak is ook hoger: een deel van de interlocking- en beveiligingssystemen die daar momenteel in gebruik zijn stammen nog uit de tijd van de Eerste Wereldoorlog. De stijgende brandstofprijzen en het IC4-debacle spelen ook mee bij de keuze voor elektrificatie.
Dat zijn toch dezelve metro's als in Kopenhagen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:22 schreef b2py het volgende:
Milaan heeft bij AnsaldoBreda voor ¤210 miljoen aan metrostellen besteld, levering tussen mei 2014 en juni 2015. Ben benieuwd..
Klopt, maar ze moeten ook wel. Banedanmark heeft de boel doorgerekend, over niet al te lange tijd (2025) zal het duurder zijn om de bestaande systemen te onderhouden dan om alles volledig te vervangen. Dit terwijl de betrouwbaarheid van de bestaande systemen zal blijven afnemen i.v.m. ouderdom.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze pakken daar in elk geval aan. Dit gaan we doen, op dit tijdspad, hoppa.
Weet het niet zeker, maar na het bestuderen van de foto's zou ik zeggen van nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:38 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat zijn toch dezelve metro's als in Kopenhagen?
Ik denk dat de metro's wel op hetzelfde platform zijn gebaseerd. Dat kunnen ze nog wel enigszin, die pizzabakkers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar na het bestuderen van de foto's zou ik zeggen van niet
ah ok. Ik dacht dan AnsaldoBreda eigenlijk alleen maar 1 type leverde.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar na het bestuderen van de foto's zou ik zeggen van niet
Het is na negenen, mijn taalcentrum is al naar bed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de metro's wel op hetzelfde platform zijn gebaseerd. Dat kunnen ze nog wel enigszin, die pizzabakkers.
Nu we het toch over AnsaldoBreda en Denemarken hebben: de Denen lopen mogelijk 400 miljoen Deense kroon mis van de compensatie die AB heeft gegeven voor de veel te laat geleverde en problematische IC4-treinstellen.
Dat zijn trouwens best geinige dingen in Kopenhagen. Wel apart, zo zonder bestuurder.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:47 schreef remcoP het volgende:
[..]
ah ok. Ik dacht dan AnsaldoBreda eigenlijk alleen maar 1 type leverde.
[edit] Lijkt er toch best wel op.
[ afbeelding ]
Helpt dit?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is na negenen, mijn taalcentrum is al naar bed.
Nej, ikke.quote:
quote:400 Bad Request
Translator
Nou en man, daar woont geen katquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:04 schreef Flodder450 het volgende:
Yippie, sein eruit tussen sauwerd en bedum, lekkere vertraging vanochtend
http://www.syntus.nl/Down(...)tpgGt%2f60dcHgt6Drl4quote:i.v.m. de toestand van het wegdek, rijden de bussen niet via Hemmen-Dodenwaard.
Reizigers voor Hemmen-Dodenwaard moeten reizen vanaf Opheusden of Zetten-Andelst.
Je kan m nog een keer gebruikenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat laatst in de Fyra maar hij bleek toen toeslagvrij te zijn. Kreeg toen zo'n datumloos wit kaartje van de klantenservice. Inmiddels ben ik vanmorgen weer met de Fyra gegaan. Dat witje kaartje gestempeld in Rotterdam, prima dus!
Alleen ik ben niet gecontroleerd. Nou staat er op dat witte kaartje geen traject aangegeven, maar ik kan hem zeker vanmiddag niet nog een keer gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |