Ah, hier spreekt de kenner klaarblijkelijk.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:25 schreef greavy het volgende:
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Z'n videocamera én statief zijn naar de vaantjes ben ik bangquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:
In beeld blijven staan vind ik niet netjes, maar om dan zijn camera zo weg te gooien
Misschien wilde hij de man behoeden voor een dergelijke encounterquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:24 schreef James1988 het volgende:
Mijn god, wat loopt er toch kansloos volk tussen de treinspotters rond
Ik stond langs de Great Central Railway i.v.m. het stoomgala, en ik stond er niet alleen. Het viaduct stond afgeladen met mensen, en ook in het weiland stond nog wat lui. Camera's gericht op de spoorbaan voor de vele stoomtreinen die er langs zouden komen, en wachten maar. Zonnetje erbij, blauwe hemel, helemaal prima.
Een wat oudere man zette zijn videocamera pal naast de spoorbaan weg en bleef daar ook bij staan, vol in beeld voor de rest. De man werd gemaand om ergens anders te gaan staan, maar dat kwam in eerste instantie niet echt over.
Vervolgens liep er iemand heen, en nog voor we het doorhadden trok diegene die videocamera van het statief af en slingerde 'm zo het naastgelegen maïsveld in.
Tussen dat soort hobbyisten zitten opvallend veel autistenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:24 schreef James1988 het volgende:
Mijn god, wat loopt er toch kansloos volk tussen de treinspotters rond
Ik stond langs de Great Central Railway i.v.m. het stoomgala, en ik stond er niet alleen. Het viaduct stond afgeladen met mensen, en ook in het weiland stond nog wat lui. Camera's gericht op de spoorbaan voor de vele stoomtreinen die er langs zouden komen, en wachten maar. Zonnetje erbij, blauwe hemel, helemaal prima.
Een wat oudere man zette zijn videocamera pal naast de spoorbaan weg en bleef daar ook bij staan, vol in beeld voor de rest. De man werd gemaand om ergens anders te gaan staan, maar dat kwam in eerste instantie niet echt over.
Vervolgens liep er iemand heen, en nog voor we het doorhadden trok diegene die videocamera van het statief af en slingerde 'm zo het naastgelegen maïsveld in.
Tof, Guppyquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Weten jullie nog de Taiwanese CK124 trein die ik laatst een keer liet zien? Ik heb er nog een kaartje van gekregen, dit keer vanuit een andere hoek
[ afbeelding ]
lijkt me een stukje dat met wat goede wil ook wel richting de 50 minuten kan. Dan kun je er, mits je halverwege kunt kruisen, een fatsoenlijke uursdienst van makenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
Overigens mag er dan trouwens wel eerst wat aan de maximumsnelheid gedaan worden daar, ik kom nu op een rijtijd van 80 minuten voor Coevorden-Bentheim via de Bentheimer Eisenbahn, en 92 minuten via Mariënberg-Almelo.
Opzetje:
[ code verwijderd ]
dat is natuurlijk het andere uiterste weer ...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 19:24 schreef James1988 het volgende:
Mijn god, wat loopt er toch kansloos volk tussen de treinspotters rond
Ik stond langs de Great Central Railway i.v.m. het stoomgala, en ik stond er niet alleen. Het viaduct stond afgeladen met mensen, en ook in het weiland stond nog wat lui. Camera's gericht op de spoorbaan voor de vele stoomtreinen die er langs zouden komen, en wachten maar. Zonnetje erbij, blauwe hemel, helemaal prima.
Een wat oudere man zette zijn videocamera pal naast de spoorbaan weg en bleef daar ook bij staan, vol in beeld voor de rest. De man werd gemaand om ergens anders te gaan staan, maar dat kwam in eerste instantie niet echt over.
Vervolgens liep er iemand heen, en nog voor we het doorhadden trok diegene die videocamera van het statief af en slingerde 'm zo het naastgelegen maïsveld in.
Dat moet nog wel lukken lijkt me, maar veel sneller wil ook niet echt, zitten nogal wat bochten in: https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.607687,1.234589quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me een stukje dat met wat goede wil ook wel richting de 50 minuten kan. Dan kun je er, mits je halverwege kunt kruisen, een fatsoenlijke uursdienst van maken
ongeveer 60 kilometer is het, dus dat betekent dat de Vmax op het hele traject ongeveer 100 km/h moet bedragenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 20:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet nog wel lukken lijkt me, maar veel sneller wil ook niet echt, zitten nogal wat bochten in: https://maps.google.nl/ma(...)pn=0.607687,1.234589
Enschede ook hoor ik netquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:32 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens mij heeft alléén Amsterdam ook meerdere stations waar een internationale trein stopt.
Wat is dit nu weer voor flauwekulquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Trucker ontsnapt aan wisse dood op spoor
met filmpje:
Heb een keer op een filmpje gezien (was uit de USA) hoe een gigantische goederentrein zich door een vrachtwagen met dieplader heenboort alsof het papier is, het geluid van het afremmen ging wel een halve minuut doorquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Trucker ontsnapt aan wisse dood op spoor
met filmpje:
Die machinist hoeft voorlopig geen ogentest te doenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:35 schreef Peterselieman het volgende:
Trucker ontsnapt aan wisse dood op spoor
met filmpje:
Heb ook een keer een filmpje gezien uit de USA hoe een auto op een overweg gewoon tegen een al voorbij rijdende trein aan rijdtquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:53 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Heb een keer op een filmpje gezien (was uit de USA)
Dafuckquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb ook een keer een filmpje gezien uit de USA hoe een auto op een overweg gewoon tegen een al voorbij rijdende trein aan rijdt![]()
Fucking rednecks
tsja, wat wil je ook met zo'n massa. Die heeft zelfs bij een geringe snelheid al heel erg veel bewegingsenergie. Het duurt even voordat dat in iets anders omgezet is.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:53 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Heb een keer op een filmpje gezien (was uit de USA) hoe een gigantische goederentrein zich door een vrachtwagen met dieplader heenboort alsof het papier is, het geluid van het afremmen ging wel een halve minuut door
Een Litouwer die niet kan rijdenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 22:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor flauwekul
enige mogelijke reactie:quote:
Er zijn van die dingen die je moet zien om ze te gelovenquote:
Dat blijktquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er zijn van die dingen die je moet zien om ze te geloven
thxquote:Op zondag 7 oktober 2012 12:11 schreef dennistd het volgende:
Vanaf dinsdag heeft kruidvat weer treinkaartjes
Benieuwd hoelang het duurt voordat er 3 tegelijk stil staan in de spanningssluis bij Hoofddorpquote:Op zondag 7 oktober 2012 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
NSH blijkt nu over een derde stofzuiger te beschikken die de dienst op kan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Als ze in dit tempo doorgaan dan kunnen ze in december de nieuwe Benelux iig 1x per 2 uur laten rijden
Is het breedspoor of normaalspoor?quote:Op zondag 7 oktober 2012 14:29 schreef Anno1982 het volgende:
Zo, weer terug van een paar dagen in het buitenland. Het dieptepunt was eigenlijk wel dit station, waar volgens dienstregeling diverse dieseltreinen doorkomen en halteren. Al met al een ontzettend ranzig station, zoals te zien op de foto's. Wie raadt welk station het hier betreft?
Normaalspoorquote:Op zondag 7 oktober 2012 15:25 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Is het breedspoor of normaalspoor?
Met West-Europa zit je in elk geval wel in de goede richting te denken, maar het is geen België. Ik denk dat zelfs de Belgen moeite hebben om dit te evenaren, een permanente dieselwalm in de tunnel en vertrekstaten die nauwelijks te lezen zijn vanwege de roetaanslag.quote:
deze?quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef Anno1982 het volgende:
Ok ok, bij deze dan een poging om het iets makkelijker te maken.
moeten we de krant bellen?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:33 schreef b2py het volgende:
Vanaf morgen rijdt er een twee-uurs dienst met de nieuwe Fyra. Gaat de goede kant op!
Traffic Control en het seinhuis waren prachtig. Traffic Control erg magnifiek. Wat zij daar allemaal regelen voor heel België... Ja, geen seinen en wissels, maar is een belangrijke schakel.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:31 schreef b2py het volgende:
Weekend Brussel gehad, niet naar Traffic Control geweest. Wat een verademing die belgen, gewoon op zondag om 05:00 de eerste tram laten rijden!
kun je ook ergens vinden hoe laat die gaan?quote:Op zondag 7 oktober 2012 20:33 schreef b2py het volgende:
Vanaf morgen rijdt er een twee-uurs dienst met de nieuwe Fyra. Gaat de goede kant op!
En de 1020 is reeds verwijderd dus die rijdt niet.quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:58 schreef b2py het volgende:
1016 (Amsterdam 7:10)
1020 (Amsterdam 8:10)
1024 (Amsterdam 9:10)
1032 (Amsterdam 11:10)
1011 (Rotterdam 8:08)
En dan lijkt de '1020' een extra slag te zijn. Deze staan iig in de reisplanner.
Da fuckquote:
Dat klinkt niet als een stinktrein.quote:Op zondag 7 oktober 2012 19:32 schreef Anno1982 het volgende:
Ok ok, bij deze dan een poging om het iets makkelijker te maken.
SLeT, ICMm en VIRM voornamelijk denk ik.quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:06 schreef bork het volgende:
9 december, nieuwe dienstregeling. Wat kun je naast de Vechtdallijn die dag gaan doen, ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo goed heb bijgehouden.
Dus een open vraag kunnen we hier een lijstje produceren wat er significant verandert? Met andere woorden, wat is er allemaal wat er voor 9 december niet was te zien.
auw Hanzelijn natuurlijk, die dit weekend niet doorging, welk mat gaat daar rijden dan?
Zulen we proberen een lijstje te makenquote:Op maandag 8 oktober 2012 00:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
SLeT, ICMm en VIRM voornamelijk denk ik.
De concessie Achterhoek/Rivierenland gaat over naar Arriva en de FYRA rijdt hopelijk over de HSL naar Brussel.
goed input, stop maar in het lijstje alsjeblieftquote:
Deze is handig, maar klopt alles? http://nl.wikipedia.org/wiki/NS-dienstregeling_2013quote:Op maandag 8 oktober 2012 00:12 schreef bork het volgende:
[..]
goed input, stop maar in het lijstje alsjeblieft![]()
12-12-12 bedoel je? Die datum is te mooi om waar te zijn. Klopt dus niks van.quote:
niet alleen die, ook de 3000 (den helder - nijmegen) stond vaak verkeerd aangemerkt.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
De spoorwegen zijn vandaag overgegaan op een nieuw planningssysteem genaamd DONNA.
Gaat dat meteen helemaal goed? Bijna wel, alleen serie 800 (Alkmaar - Maastricht/Heerlen) staat er niet goed op, omdat er op de borden staat dat deze treinen via een andere route rijden, maar dit niet het geval is.
Het is voor de hond bedoeld.quote:Op maandag 8 oktober 2012 20:22 schreef greavy het volgende:
Brussel-Zuid. Braillelijn. Maar WAT heeft een stekeblind iemand aan dit bord?
[ link | afbeelding ]
Tsja... Braillelijn?
Kortweg: Belgenlogica.
Duh.quote:Op maandag 8 oktober 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Soberzo, het boeltje loopt naar rechts en de pijl gaat naar links
Als je het boeltje in spiegelbeeld afbeeldt leest het lastiger voor de blindengeleidehond, vandaar deze oplossingquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Soberzo, het boeltje loopt naar rechts en de pijl gaat naar links
in belgië lopen ze achteruitquote:Op maandag 8 oktober 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Soberzo, het boeltje loopt naar rechts en de pijl gaat naar links
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |