PFTTSP 5183+K1-rijtuigen+6077Deze dag was er een rondrit door België, geen fotorit. Dat noodde mij niet gelijk tot deelname.
Zelf had ik het idee om naar de bocht van Ekeren te gaan, gezien de trein eerst naar Antwerpen Haven zou gaan. Qua tijd zou ik andere plekken niet of nauwelijks kunnen redden. Door het slechte weer heb ik mij tot een station beperkt, en ditmaal Antwerpen-Berchem gekozen. Daarbij kwam nog eens dat de IC een vertraging van circa 35 minuten had bij aankomst te Antwerpen door een storing in de infrastructuur bij Lage Zwaluwe, en daardoor achter de stoptrein Roosendaal-Antwerpen.
Met dank aan de onderstationschef van de exacte tijd en spoor op te vragen, kon ik hier netjes staan. Achter mij stond een trein, waar hij ook voor waarschuwde. Hier stond ik net droog :-)
Het betreft een fraaie stam van de TSP, en als ik mij niet vergis zitten er twee K1-rijtuig in die destijds bij de SSN waren.
PFTTSP 5183+K1-rijtuigen+6077 en een NMBS BreakHierna ben ik naar de andere kant van het station gewandeld voor een nieuwe plaat. Hier is de trein net in beweging gekomen, terwijl de trein op spoor 5 ook vertrekt.
NMBS 268Op deze zeer sombere regendag trekken de klassiekertjes ook gewoon hun baantjes. Hier komt de 268 binnen in Antwerpen Berchem met als eindpunt Antwerpen Centraal.
NMBS 2816 + Olympische Benelux-stamHedenochtend had ik deze stam in Berchem voorbij zien komen (geen foto, stond op ander perron). Dit zou betekenen dat de stam om 15:42 in Brussel terug zou zijn, en vertrekt dan om 17:18 weer naar Amsterdam terug. Zo geschiedde ook. Hier staat de stam netjes op tijd klaargezet.
PFTTSP 5183+K1-rijtuigen+6077Na een ochtend vol met regen, werd het in de middag beter. Rond kwart over 1 hield het op met regenen. Ik heb toen nog genoten bij het Trammuseum in Brussel, maar wilde weer optijd terug zijn op Brussel voor de eerder geposte Olympische Spelen-stam, maar natuurlijk de TSP niet te vergeten.
Hier is de TSP net het Zuidstation van Brussel binnengereden met een vertraging van 23 minuten. Ook was oorspronkelijk het plan om de trein op spoor 8 te behandelen, maar dat spoor was buiten dienst door werken. Dan word het gokken waar de trein komt. Ik zag dat spoor 10 enige tijd leeg was, en ineens verscheen er "niet instappen" op de borden op dit perron. Het moest dus wel!
Hier staat de trein te wachten alvorens het weer verder mag richting Schaarbeek Groep R.
NMBS 997 + ???Staan in Brussel Zuid te wachten op vertrek in de richting van Brussel Noord.
NMBS 1360 + EC90Is zojuist in Brussel-Zuid gearriveerd als EC vanuit Chur
NMBS 1353 + EC Deze ochtend werd de EuroCity weer vroeg voorgereden door de 1353, en zal over een aantal minuten weer vertrekken.
NMBS 236+???Staan in Brussel gereed als L-trein naar Leuven terwijl het licht buiten net opkomt, met een heerlijk zonnetje tot gevolg
NMBS 7747 + 2825 + ÖBB-Benelux-stam (9213)In de ochtend worden diverse Benelux-stammen gereedgezet met een diesellocomotief uit de reeks 77, zo ook met IC 9213. Hier staat het setje net op zijn plek te Brussel-Zuid, en zal de 7747 de trein verlaten. Zijn dienst zit er voor de Benelux tot in de avond weer op. Misschien nog wat werk op Vorst-Zuid, maar verder niet.