en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:35 schreef ACT-F het volgende:
Gaat de kwartiersdienst tussen Goor en Hengelo vanaf dit jaar in of vanaf volgend jaar? En hoe willen ze dat realiseren?
Vanmiddag vertrok de IC naar Leeuwarden er van af. Ik weet niet of dat vaker voorkomt,maar ik had nog niet eerder Koplopers op dat spor gezien.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:57 schreef b2py het volgende:
Vanaf maandag is spoor 1 te Utrecht buiten dienst tot ergens mei 2013 en komen sporen 14 en 15 weer in dienst.
Vanaf volgend jaar als het goed is, Oldenzaal-Zutphen wordt dan onderdeel van de busconcessie Twente die december 2013 van start gaat. En er zal kort (en dan bedoel ik ook heel kort, in één of twee minuten) gekeerd moeten worden in Goor, of leeg doorgereden naar Markelo maar dat kost je een extra stel.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 00:35 schreef ACT-F het volgende:
Gaat de kwartiersdienst tussen Goor en Hengelo vanaf dit jaar in of vanaf volgend jaar? En hoe willen ze dat realiseren?
quote:Dagelijks 200 zeer goedkope Thalys tickets in de aanbieding
Goedkoop met de trein naar Parijs of naar Brussel? Thalys start met extra goedkope treintickets voor vroegboekers. Zo wordt Parijs per Thalys bereikbaar vanaf 25 euro. Brussel vanaf 22 euro. De goedkope treintickets worden tot en met 31 december 2012 verkocht onder de naam '1ste minuten van Thalys'.
Het actietarief wordt aangeboden vanaf 3 maanden voor vertrek tot uiterlijk 82 dagen voor vertrek. Dagelijks zullen 200 goedkope Thalys treintickets worden aangeboden. Deze zullen snel uitverkocht zijn. De 1ste minuten van de Thalys zijn uitsluitend online te boeken. Zie NSHispeed.nl.
Belgen kunnen trouwens ook van de actie profiteren via B-Europe.com. Vanuit België naar Parijs worden dagelijks 300 goedkope treintickets aangeboden. Daarmee is Brussel - Parijs al mogelijk vanaf 22 euro.
Met het grote overschot aan Lintjes vanaf eind dit jaar moet dat laatste toch geen probleem zijn?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
En er zal kort (en dan bedoel ik ook heel kort, in één of twee minuten) gekeerd moeten worden in Goor, of leeg doorgereden naar Markelo maar dat kost je een extra stel.
Ter ere van de dag der Duitse eenheid volgens DB Bahn FB en vanaf 16 oktober kan er met de nieuwe dienstregeling bij de DB geboekt worden (voor reizen na 9 december).quote:
plaatje ziet er iig erg fraai uitquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:08 schreef bork het volgende:
[..]
Ter ere van de dag der Duitse eenheid volgens DB Bahn FB en vanaf 16 oktober kan er met de nieuwe dienstregeling bij de DB geboekt worden (voor reizen na 9 december).![]()
Ik hoorde geluiden dat ze de kwartiersdienst wilden vervroegen, al dan niet met subsidie vanuit de regio. Wat is daarvan terechtgekomen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 08:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vanaf volgend jaar als het goed is, Oldenzaal-Zutphen wordt dan onderdeel van de busconcessie Twente die december 2013 van start gaat. En er zal kort (en dan bedoel ik ook heel kort, in één of twee minuten) gekeerd moeten worden in Goor, of leeg doorgereden naar Markelo maar dat kost je een extra stel.
Kort keren met een wisselmachinist lijkt me het handigste te zijn, die kan in Delden al vast instappen en zich in de achterste cabine installeren, hij hoeft alleen daar de stuurstroom dan nog in te schakelen in Goor. De machinist die naar Goor gereden heeft kan er dan in Delden weer uit om te trein terug naar Goor te nemen, om vanaf daar zelf weer naar Oldenzaal te rijden.
Alle gebouwen van Infrabel, zoals genoemd op de site, zijn van 10:00 tot 17:00 open. De gemiddelde bezoeksduur ligt tussen de 1 en 2 uur.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 14:20 schreef b2py het volgende:
Mogelijk dat ik dus zondag naar Traffic Control ga Greavy. Ik weet nou niet of het alleen tussen 13-14 is of niet.. Infrabel reageert niet op tweets. Dus wellicht zie ik je zondag maar pin me er niet op vast
Ik heb 1x gehad dat de conducteur vóór Stroe (rijdende richting Amersfoort) al begon om te roepen. Dat vond ik ook vrij vroeg, maar z'n verhaal kwam er op neer dat we niet verder gingen dan Amersfoort wegens de opgelopen vertraging, en hoe mensen dan wel in Schiphol konden komen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 17:38 schreef Fiorano het volgende:
Top conducteur op de pimpel, bij Naarden-Bussum al om gaan roepen voor Hilversum. Ohja, ook nog +13 minuten...
Tsja, daar past maar 1 smiley.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:27 schreef _JdM_ het volgende:
In 2:45h van http://www.nu.nl/binnenla(...)-schipholtunnel.html naar http://www.nu.nl/binnenla(...)ol-brandmelding.html
Dan zou het treinverkeer niet "inmiddels weer opgang gekomen" zijnquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, eerst afwachten of er daadwerkelijk brand was
Gelukkig maar, of zoquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Blijkt een technisch mankement aan een TRAXX+Prio te zijn geweest, waarbij rook vrij kwam.
Was ditmaal dus wel degelijk iets loos
Dan ligt er sneeuw, dus dat wordt hem niet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik word schijtziek van dat geklier met die HSL. Ik kom nog weleens kijken als het allemaal fatsoenlijk rijdt tegen kerstmis 2062 of zo.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dan ligt er sneeuw, dus dat wordt hem niet.
Ze zien er wel mooi uit ja, die GTWs, ik zou m allen net ietsie mooier vinden in een NS kleurstellingquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:10 schreef Peterselieman het volgende:
mja, nu beledig je de GTW, wat toch wel een redelijk mooi treinstel is.
Oh ja. Kut.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 22:36 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dan ligt er sneeuw, dus dat wordt hem niet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:11 schreef dennistd het volgende:
Op het één na minst gebruikte station (in dagen) wordt vandaag ook weer eens gestopt.
Nope, die is het niet (en ook niet Almere Strand, dat is het minst gebruikte en wordt op het moment al afgebroken)quote:
Ow, in dagen... Anders wist ik het welquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:11 schreef dennistd het volgende:
Op het één na minst gebruikte station (in dagen) wordt vandaag ook weer eens gestopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk ook niet Amsterdam ArenA (zonder Bijlmer) of Rotterdam Stadion of Heerenveen IJsstadion, dus...quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 10:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nope, die is het niet (en ook niet Almere Strand, dat is het minst gebruikte en wordt op het moment al afgebroken)
Die is het jaquote:
Waar moet ik dat zoeken er waarvoor wordt het gebruikt dan?quote:
Bij Boxtel, eoa bloemencorso is daar en soms staat daar een tijdelijk Almere-Strand achtig staketsel langs de rails wat een perronnetje moet voorstellenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 11:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die is het ja
[..]
Waar moet ik dat zoeken er waarvoor wordt het gebruikt dan?
Ah. Daar ben ik geloof ik voor het laatst (met de trein) geweest toen ik nog met een Railrunner mee mocht op de vrije seniorenreisdagen van wijlen opa en oma.quote:
Ik zou hem iets fijner vinden met fatsoenlijke stoelen.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:31 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ze zien er wel mooi uit ja, die GTWs, ik zou m allen net ietsie mooier vinden in een NS kleurstelling
Niet meer in de stiltecoupé gaan zitten. Die dingen oefenen een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op luidruchtige asocialen die bij elke poging er iets van te zeggen reageren met een equivalent van "you're not the boss of me".quote:
Volgens mij 1 per 4 stoelen in de plaat boven je hoofd waar ook de leeslampen in zitten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:08 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waar in de eerste klas? Net als in de VIRM-IV tussen de stoelen?
Bijzondere locatie. Zijn ze in ieder geval minder "fraudegevoelig" dan in de VIRM-IV; die zijn ook prima in de tweede klas te gebruiken (kabel tussen de glazen tussendeur doortrekken)quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:10 schreef Peter het volgende:
[..]
Volgens mij 1 per 4 stoelen in de plaat boven je hoofd waar ook de leeslampen in zitten.
en twee uur later:quote:Deventer-Zwolle: de seinstoring is verholpen, de vertraging neemt af. bit.ly/NSinfo #zldv 7 uur geleden
quote:Deventer-Zwolle: minder treinen door een seinstoring. bit.ly/NSinfo #zldv 5 uur geleden
dat kan in het ICMm ook wel. Al enkele malen foto's van gezienquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 14:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Bijzondere locatie. Zijn ze in ieder geval minder "fraudegevoelig" dan in de VIRM-IV; die zijn ook prima in de tweede klas te gebruiken (kabel tussen de glazen tussendeur doortrekken).
mja, in sprinteruitvoering zou het nog wat zijn. Anders nietquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 00:31 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Ze zien er wel mooi uit ja, die GTWs, ik zou m allen net ietsie mooier vinden in een NS kleurstelling
Ik vind die sprinterkleuren niet echt je-van-het, een kleurstelling zoals de koplopers of plan V hadden daarintegen.....quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, in sprinteruitvoering zou het nog wat zijn. Anders niet
Dat haal je toch nooit? Tenzij je een verlengsnoer meeneemt maar dat zal de meesten wel te ver gaanquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kan in het ICMm ook wel. Al enkele malen foto's van gezien
ja, dat was met verlengsnoerquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:08 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat haal je toch nooit? Tenzij je een verlengsnoer meeneemt maar dat zal de meesten wel te ver gaan.
(Als je de foto's nog hebt, laat ze maar zien).
Gemeente Olst-Wijhe heeft maar liefst twee internationale treinstations op haar grondgebied vandaagquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en twee uur later:
[..]![]()
De Pimpel Berlijn - Schiphol wordt afgehandeld op spoor 2, omgeleid via Zwolle en stopt extra te Olst en Wijhe. Leuke verrassing voor de mensen daar
Ik kan 'm zo gauw niet terugvinden, maar ik heb een jaar terug ofzo wel eens een foto gemaakt van het vertrekbord op het perron te Amersfoort. Als je op het juiste moment keek stond er "IC naar Berlijn, stopt ook in Wijhe en Olst"quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Gemeente Olst-Wijhe heeft maar liefst twee internationale treinstations op haar grondgebied vandaag!
Volgens mij heeft alléén Amsterdam ook meerdere stations waar een internationale trein stoptquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik kan 'm zo gauw niet terugvinden, maar ik heb een jaar terug ofzo wel eens een foto gemaakt van het vertrekbord op het perron te Amersfoort. Als je op het juiste moment keek stond er "IC naar Berlijn, stopt ook in Wijhe en Olst"
Ze stoppen ook niet op een ander station dan Centraal? Ik dacht dat de Fyra/benelux ook op een ander station stopte..quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Welke dan? Normaal stoppen de internationale treinen toch echt maar één keer in de gemeente Amsterdam.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, dat was met verlengsnoer
Vraag dennistd en greavy maar om foto's
Stiltecoupés zijn een grap. Doe alsof het vroeger is, toen je ook geen stiltecoupés had.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:40 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb een algemene vraag die hopelijk hier kan worden beantwoordt.
Ik merk vaak in de trein in die stilte coupe's dat men er gewoon doortettert of zelfs doodleuk de mobiel luid aanneemt en uitgebreid diens leven gaat vertellen. En als je er iets van zegt dat komt altijd het excuusverhaal: "jawel maar mijn telefoon ging"
Hoe lossen jullie het op of trek je je nergens iets van aan en doe je alsof je niks hoort.
* peuk opsteekt in de trein *quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Stiltecoupés zijn een grap. Doe alsof het vroeger is, toen je ook geen stiltecoupés had.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
en twee uur later:
[..]![]()
De Pimpel Berlijn - Schiphol wordt afgehandeld op spoor 2, omgeleid via Zwolle en stopt extra te Olst en Wijhe. Leuke verrassing voor de mensen daar
Godverdomme wat gaat er toch een hoop mis weer vandaagquote:Deventer-Zutphen: geen treinen door een overwegstoring. bit.ly/NSinfo #dvzp 57 minuten geleden
Deventer-Zutphen: vertraging door een overwegstoring. bit.ly/NSinfo #dvzp 1 uur geleden
Was dat in de Hondenkoppen waar je van die tafels had?quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij bediend buffet is consumptie verplicht en kaartspelen verboden
Wat mij betreft zo snel mogelijk, maar ik heb het niet voor het zeggenquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wanneer gaat Coevorden - Bentheim open?
Plan U zelfsquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was dat in de Hondenkoppen waar je van die tafels had?
Weggehaald? Wat weggehaald? Plan U? in 2003quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wanneer hebben ze die weggehaald?Ik heb jaren met de Plan U gereisd
Ik bedoel die grote tafels waar je uitgebreid kon lunchen en/of kaarten. Die kan ik me alleen in de hondenkoppen herinneren. Ik heb er van 1993 tot 2001 mee gereisd.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weggehaald? Wat weggehaald? Plan U? in 2003Maar toen ik er (1991-1995) nog weleens mee reisde waren die buffetten allang niet meer bediend hoor
![]()
Voor zo ver het materieel nog bestaat zalle die tafels er nog wel in zitten lijkt mequote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik bedoel die grote tafels waar je uitgebreid kon lunchen en/of kaarten. Die kan ik me alleen in de hondenkoppen herinneren. Ik heb er van 1993 tot 2001 mee gereisd.
Overigens mag er dan trouwens wel eerst wat aan de maximumsnelheid gedaan worden daar, ik kom nu op een rijtijd van 80 minuten voor Coevorden-Bentheim via de Bentheimer Eisenbahn, en 92 minuten via Mariënberg-Almelo.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wanneer gaat Coevorden - Bentheim open?
1 2 3 4 5 6 7 | Coevorden 13.32 14.28 Emlichheim 13.50 14.10 Hoogstede X 14.00 14.00 Neuenhaus 14.15 13.45 Nordhorn X 14.30 13.30 Bentheim Bad 14.50 13.10 Bentheim 14.52 13.08 |
Het waren gewoon kleine tafels hoor, vaak genoeg gekaart (en gerooktquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor zo ver het materieel nog bestaat zalle die tafels er nog wel in zitten lijkt meMaar het meeste is allang gesloopt natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |