is niet helemaal willekeurig. op de oneven uren om .10 uit Amsterdam en op de even uren om .08 uit Rotterdam.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:27 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik zag gisteren dat de nieuwe Fyra in service was. Iemand enig idee op welke tijden deze rijdt? Of is dit volledig willekeurig?
volgens mij nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:31 schreef EddyAlbena het volgende:
Duidelijk, dank. Heeft deze wél wifi?
bij mijn weten zitten ze er niet in.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Nog een vraagje over stopcontacten: zitten ze eigenlijk ook in de ICRm eerste klas? Kan het op internet niet vinden: sommigen zeggen van wel, anderen niet..
Er gaan blijkbaar meer kleine dingetjes mis, vanochtend in Utrecht werd speciaal omgeroepen dat de IC naar Almere, in tegenstelling tot wat op de borden stond, niet in Hollandse Rading zou stoppen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
De spoorwegen zijn vandaag overgegaan op een nieuw planningssysteem genaamd DONNA.
Gaat dat meteen helemaal goed? Bijna wel, alleen serie 800 (Alkmaar - Maastricht/Heerlen) staat er niet goed op, omdat er op de borden staat dat deze treinen via een andere route rijden, maar dit niet het geval is.
Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:40 schreef HeavenSmiles het volgende:
Nog een vraagje over stopcontacten: zitten ze eigenlijk ook in de ICRm eerste klas? Kan het op internet niet vinden: sommigen zeggen van wel, anderen niet. E: beter gezegd, anderen zeggen er niets over: kan zijn dat ze het gewoon niet vermelden. Inmiddels wel een paar gevonden die expliciet aanduiden dat ze er wél inzitten, dus dat geloof ik voorlopig maar.
is dat pas sinds gisteren of al een tijdje?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:03 schreef Fiorano het volgende:
Vraagje, de intercity Amersfoort --> Schiphol stopt altijd op Duivendrecht, en toch wordt er dan op de borden in een apart balkje bij vermelden dat "Deze trein ook stopt op Duivendrecht" of o.i.d. Waarom is dat ?
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.
Met andere woorden, een beetje overbodig.
zal het ook niet zijn, omdat die trein per december omgelegd wordt richting Amsterdamquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?
Nog dank voor de bevestiging.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 11:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Eerste klas ICRm zitten stopcontacten. Op dezelfde plek als ICMm: in bagagerekken. Ik maak er vaak gebruik van.
Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n bestquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Beatrix opent Hanzelijn met koninklijke trein
Ah duidelijk, lekker NS'rigquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 12:23 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Dat is bij meerdere treinen het geval. Bv. de intercity naar Almere vanaf Utrecht C. Midden op het TBP-scherm worden de stopstations duidelijk aangegeven. In het aparte blauwe balkje staat dat deels opnieuw vermeld. Vermoedelijk vanuit de gedachte dat die stations (zoals Hilversum Sportpark) niet echt een IC-status hebben onder reizigers en nogmaals te benadrukken dat de trein daar toch echt wel gaat stoppen.
Met andere woorden, een beetje overbodig.
quote:flv-fgsp schreef op OHIH:
Vanaf 9 december gaat de kruimeldief naar Brussel rijden. Er zijn drie treinstellen beschikbaar, dit levert de volgende dienst op:
Vertrek uit Amsterdam
05:47 07:41 08:41 10:41 12:41 13:41 15:41 17:41 18:41 20:41
Vertrek uit Brussel:
06:18 08:16/08:18 10:18 11:18 13:18 15:18 16:18 18:18 20:18 21:18
Hoera enzo.
was toen pure noodzaak. Het was op zo'n korte termijn niet mogelijk om een aparte trein ingelegd te krijgen. Dit ivm de beschikbaarheid van locs en treinpadenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:16 schreef HeavenSmiles het volgende:
Kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden dat koninklijke treinstel door het koningshuis werden gebruikt voor een reis naar Denemarken (er kon toen niet gevlogen worden i.v.m. een vulkaanuitbarsting). Die was gewoon aan de rijtuigen van een reguliere internationale trein gekoppeld. Hollandse efficiëntie op z'n best.
E: Videootje daarvan:
twitter:EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
misschien ook niet. Er staat dat ze nu niet rijden over de HSL, maar 2013 kan ook slaan op DRGL 2013quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 14:57 schreef James1988 het volgende:
En inmiddels alweer tegengesproken:twitter:EuropeByRail twitterde op dinsdag 09-10-2012 om 14:56:16Dutch Minister Melanie Schultz van Haegen this morning announced that the FYRA high-speed train Amsterdam-Brussels will NOT start till 2013 reageer retweet
precies. ik ga er vanuit dat het eerder genoemde tijdenschema gewoon kloptquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:07 schreef James1988 het volgende:
Dan is het een beetje een rare tweet, NS communiceert al een tijd over "Fyra naar Brussel per december 2012/dienstregeling 2013".
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
Schiphol krijgt waarschijnlijk dit jaar toch nog de nieuwe TBPs.
bron: http://ns4ns.nl/forum/index.php?topic=4676.0
er zitten nu nog wat beperkingen op ja, omdat nog niet alle posten voor de treindienstleiders overgeschakeld zijn naar het nieuwe systeem. Ergens volgend jaar is wel alles omgezet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
9 december 2012quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
TBP werkt op InfoPlus, een nieuw en veel beter systeem. De CTA werkt op BEPAC. Ook toen InfoPlus al werd geïntroduceerd op posten, en nog niet alle CTA's draaiden, draaiden de CTA's nog magertjes op InfoPlus.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:11 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Ben benieuwd als de CTA-bakken overal zijn verdwenen of de reisinformatie dan kan gaan verbeteren. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er nu nog beperkingen in het nieuwe systeem (InfoPlus) zijn, omdat die CTA-bakken op een verouderd systeem werken.
In het kort:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:25 schreef Dos37 het volgende:
Vanaf wanneer gaat de nieuwe dienstregeling in? Er gaat hier in het oosten best wat veranderen volgens mij.
Bij de oude CTA bakken werd er nog per station apart over nagedacht. Met de nieuwe schermen is alle stations-specifieke informatie overboord gegooid.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
In het geval van Duivendrecht ook apart omdat er van/naar Schiphol volgens mij niet één trein is die doorrijdt? Misschien omdat de IC Berlijn er in de toekomst niet meer stopt?
Toch veelbelovend.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:28 schreef greavy het volgende:
[..]
TBP werkt op InfoPlus, een nieuw en veel beter systeem. De CTA werkt op BEPAC. Ook toen InfoPlus al werd geïntroduceerd op posten, en nog niet alle CTA's draaiden, draaiden de CTA's nog magertjes op InfoPlus.
Straks draait alles op InfoPlus, en kan InfoPlus eindelijk eens op volle sterkte gebruikt worden. Dat kan nu niet, omdat nog niet alles vernieuwd is. In dit systeem zouden de omroepen, de info op de schermen etc wel moeten verbeteren, want je kan ook dingen handmatig gaan invoeren zoals "Voor Amsterdam Centraal overstappen in Hilversum" of "IVM werkzaamheden omgeleid en stopt niet op Schiphol" en ga zo maar door.
Dat is waar. Toch is het systeem nog wel enigszins voor verbetering vatbaar. Nu krijg je soms dingen zoals:quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:06 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bij de oude CTA bakken werd er nog per station apart over nagedacht. Met de nieuwe schermen is alle stations-specifieke informatie overboord gegooid.
Nu is per station vastgesteld of het een IC-station is of niet (met een zeker mate van willekeur, en op de vertrekstaten is het soms precies andersom). Tja, als het systeem dan verteld is dat Duivendrecht géén IC-station is (de IC's Amsterdam-Utrecht stoppen er immers niet) gaat dat scherm bij alle IC's die er wel stoppen zo'n speciaal zinnetje onder zetten. Of dat overbodig is of niet, dat weet die computer niet.
die laatste heeft te maken met het maken van een onderdoorgang in de A32 ter hoogte van Wirdum. Volgend jaar zal die kruising opgeheven zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:56 schreef dennistd het volgende:
Mailtje van NS over werk aan het spoor in de herstvakantie:
vrij 12-10 t/m zon 14-10 alle trajecten van, naar en via Zwolle
zat 13-10 t/m zon 21-10 Gouda – Alphen a/d Rijn, Leiden - Bodegraven, Leiden – Hoofddorp - Schiphol
woe 17-10 t/m zon 21-10 Arnhem – Nijmegen, Elst - Tiel
don 25-10 t/m zon 28-10 Leeuwarden – Heerenveen
Oh, laat ook maar. De arbeitseinsatz heeft me al ingepland voor twee computerproblemen. Fuck my lifequote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Kun je voor Duisburg ook een superdagretour uit een NS-automaat krijgen?
Klopt. Het lijkt mij geen raketwetenschap zoiets aan te passen, maar goed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 17:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is waar. Toch is het systeem nog wel enigszins voor verbetering vatbaar. Nu krijg je soms dingen zoals:
"Den Haag Intercity
via Haren, Assen, Beilen, Hoogeveen, Meppel, Zwolle, Amersfoort, Utrecht, Gouda
Stopt ook in Haren
Stopt tussen Assen en Zwolle op alle stoptreinstations"
Dat is niet alleen dubbelop, maar verder ook onhandig gepresenteerd. Een slim computerprogramma zou op z'n minst kunnen concluderen dat de trein simpelweg tot Zwolle op alle stations stopt.
Door die paar hbo'rs en mbo'rs die op dat stukje pendelen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:19 schreef greavy het volgende:
Het is in ieder geval (iets) minder druk. En de werkzaamheden moeten toch gepland worden...
Juist! Het is inderdaad een Øresundstog. Het station is station Nørreport, een van de drukste stations in Kopenhagen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan dit station en worden ventilatie, verlichting, betonrot en bovengronds verkeer aangepakt. Tot die tijd worden de emissienormen in de tunnelbuis voor de regional-/fjerntog ruimschoots overschreden.quote:
Oké, daar zal 't weinig schelen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Door die paar hbo'rs en mbo'rs die op dat stukje pendelen?
zeker niet. Het hele wisselcomplex van Zwolle moet namelijk nog op de schop, waardoor in de toekomst sneller binnengekomen kan worden en ook meerdere treinen parallel aan elkaar kunnen rijden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:37 schreef Anno1982 het volgende:
Wat ik tot nu toe vernomen heb: het vierde perron aansluiten. Of we dan direct de eindtoestand krijgen weet ik niet.
Ok bedankt! Sinds de boel afgelopen voorjaar wat vastliep en de buitendienststelling van afgelopen zomer niet doorging ben ik het spoor een beetje bijster van welke delen nu wel en niet uitgevoerd worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker niet. Het hele wisselcomplex van Zwolle moet namelijk nog op de schop, waardoor in de toekomst sneller binnengekomen kan worden en ook meerdere treinen parallel aan elkaar kunnen rijden.
Cool.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker niet. Het hele wisselcomplex van Zwolle moet namelijk nog op de schop, waardoor in de toekomst sneller binnengekomen kan worden en ook meerdere treinen parallel aan elkaar kunnen rijden.
Tof, getrokken reizigerstreinen met lijndiesels.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:24 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Juist! Het is inderdaad een Øresundstog. Het station is station Nørreport, een van de drukste stations in Kopenhagen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan dit station en worden ventilatie, verlichting, betonrot en bovengronds verkeer aangepakt. Tot die tijd worden de emissienormen in de tunnelbuis voor de regional-/fjerntog ruimschoots overschreden.
Betere foto's heb ik niet, wel een filmpje van het materieel dat daar de tunnel volblaast:
Daar heb ik een keer in gezeten. De ICE (diesel) was kaput dus moest ik tot het voorlaatste station maar deze nemen. Qua electrificatie hebben de Denen nog een hele weg te gaan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:24 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Juist! Het is inderdaad een Øresundstog. Het station is station Nørreport, een van de drukste stations in Kopenhagen. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan dit station en worden ventilatie, verlichting, betonrot en bovengronds verkeer aangepakt. Tot die tijd worden de emissienormen in de tunnelbuis voor de regional-/fjerntog ruimschoots overschreden.
Betere foto's heb ik niet, wel een filmpje van het materieel dat daar de tunnel volblaast:
Dat komt dan goed uit, de eerste contracten zijn een paar maanden terug vergeven. Tegelijkertijd vervangen ze ook de hele beveiliging en interlocking in het hele land.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:08 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Qua electrificatie hebben de Denen nog een hele weg te gaan.
Hmmm... heb valt me mee dat het bij Krommenie-Assendelft nog niet gebeurd is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 19:50 schreef b2py het volgende:
Is het alweer herfst en koud?
Zoveelste aanrijding met persoon afgelopen tijd.
Nu weer tussen Grou-Jirnsum en Heerenveen, prognose 22:00
Doen ze veel toffer daar dan hier.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat komt dan goed uit, de eerste contracten zijn een paar maanden terug vergeven. Tegelijkertijd vervangen ze ook de hele beveiliging en interlocking in het hele land.
De noodzaak is ook hoger: een deel van de interlocking- en beveiligingssystemen die daar momenteel in gebruik zijn stammen nog uit de tijd van de Eerste Wereldoorlog. De stijgende brandstofprijzen en het IC4-debacle spelen ook mee bij de keuze voor elektrificatie.quote:
Ze pakken daar in elk geval aan. Dit gaan we doen, op dit tijdspad, hoppa.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
De noodzaak is ook hoger: een deel van de interlocking- en beveiligingssystemen die daar momenteel in gebruik zijn stammen nog uit de tijd van de Eerste Wereldoorlog. De stijgende brandstofprijzen en het IC4-debacle spelen ook mee bij de keuze voor elektrificatie.
Dat zijn toch dezelve metro's als in Kopenhagen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:22 schreef b2py het volgende:
Milaan heeft bij AnsaldoBreda voor ¤210 miljoen aan metrostellen besteld, levering tussen mei 2014 en juni 2015. Ben benieuwd..
Klopt, maar ze moeten ook wel. Banedanmark heeft de boel doorgerekend, over niet al te lange tijd (2025) zal het duurder zijn om de bestaande systemen te onderhouden dan om alles volledig te vervangen. Dit terwijl de betrouwbaarheid van de bestaande systemen zal blijven afnemen i.v.m. ouderdom.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze pakken daar in elk geval aan. Dit gaan we doen, op dit tijdspad, hoppa.
Weet het niet zeker, maar na het bestuderen van de foto's zou ik zeggen van nietquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:38 schreef remcoP het volgende:
[..]
Dat zijn toch dezelve metro's als in Kopenhagen?
Ik denk dat de metro's wel op hetzelfde platform zijn gebaseerd. Dat kunnen ze nog wel enigszin, die pizzabakkers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar na het bestuderen van de foto's zou ik zeggen van niet
ah ok. Ik dacht dan AnsaldoBreda eigenlijk alleen maar 1 type leverde.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet het niet zeker, maar na het bestuderen van de foto's zou ik zeggen van niet
Het is na negenen, mijn taalcentrum is al naar bed.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat de metro's wel op hetzelfde platform zijn gebaseerd. Dat kunnen ze nog wel enigszin, die pizzabakkers.
Nu we het toch over AnsaldoBreda en Denemarken hebben: de Denen lopen mogelijk 400 miljoen Deense kroon mis van de compensatie die AB heeft gegeven voor de veel te laat geleverde en problematische IC4-treinstellen.
Dat zijn trouwens best geinige dingen in Kopenhagen. Wel apart, zo zonder bestuurder.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:47 schreef remcoP het volgende:
[..]
ah ok. Ik dacht dan AnsaldoBreda eigenlijk alleen maar 1 type leverde.
[edit] Lijkt er toch best wel op.
[ afbeelding ]
Helpt dit?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is na negenen, mijn taalcentrum is al naar bed.
Nej, ikke.quote:
quote:400 Bad Request
Translator
Nou en man, daar woont geen katquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 22:04 schreef Flodder450 het volgende:
Yippie, sein eruit tussen sauwerd en bedum, lekkere vertraging vanochtend
http://www.syntus.nl/Down(...)tpgGt%2f60dcHgt6Drl4quote:i.v.m. de toestand van het wegdek, rijden de bussen niet via Hemmen-Dodenwaard.
Reizigers voor Hemmen-Dodenwaard moeten reizen vanaf Opheusden of Zetten-Andelst.
Je kan m nog een keer gebruikenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:18 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zat laatst in de Fyra maar hij bleek toen toeslagvrij te zijn. Kreeg toen zo'n datumloos wit kaartje van de klantenservice. Inmiddels ben ik vanmorgen weer met de Fyra gegaan. Dat witje kaartje gestempeld in Rotterdam, prima dus!
Alleen ik ben niet gecontroleerd. Nou staat er op dat witte kaartje geen traject aangegeven, maar ik kan hem zeker vanmiddag niet nog een keer gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |