abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:46:51 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101640359

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor Belgi (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door Belgi, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Vis - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:47:17 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101640371
De lapo:

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:46 schreef James1988 het volgende:
"Oh, als je met de trein wilt zal ik eerst goedkeuring moeten krijgen. Je hebt een leaseauto dus die dien je eigenlijk te gebruiken"

Ja, prima. Maar niet voor fucking Breda - Amsterdam -_-
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:47:36 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101640383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:47 schreef James1988 het volgende:
De lapo:

[..]

Gelul, inleveren die wagen of rijden met die hap!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101640999
Ik kreeg net weer eens commentaar op mijn reiskostendecla. 58 euro over een maand, willen ze er een OVChip uitdraai bij 8)7 Ik reis al sinds mei op saldo en die uitdraai is nooit een probleem geweest. Nou heb ik er deze keer ook ritten bij zitten die niet op de uitdraai verschijnen (omdat ik nog meer verreisd heb die dag bijvoorbeeld, of omdat ik een dagkaart had die ik ten dele voor werk gebruikte).

Dus die uitdraai gaat er niet komen :+

Maar goed, wat hebben ze liever? 58 euro betalen zonder boekingsstuk? Of dat ik van alle ritten doe alsof ik ze met de auto gemaakt heb en 19 cent / km declareer? Hebben ze nog steeds geen boekingsstuk, en het kost ze zeker 3 keer zo veel geld 8)7

Morgen maar weer eens bellen dus. Geneuzel allemaal.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:03:52 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101641275
Nouja, dat ze een rittenoverzicht willen hebben kan ik wel begrijpen. Dat vraagt mijn werkgever ook als ik treintickets declareer.

Al is 58 euro wel een :')-bedrag
  Moderator dinsdag 6 september 2011 @ 19:05:06 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_101641336
Ik declareer maandelijks rond de 320,- aan treinkosten...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:05:25 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101641355
Whow... Ik krijg een JTK van de baas!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101641359
Ik vind het best reel dat de baas een uitdraai wil hebben. Dat is gewoon de normale gang van zaken. En met je dagkaart. Dan had je niet niet moeten gebruiken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_101641419
Ja nou ja, maar dit gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor mijn besluit om over te gaan op een AltijdVrij abo binnenkort :{ We moeten het er morgen maar eens over hebben.
pi_101641512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nou ja, maar dit gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor mijn besluit om over te gaan op een AltijdVrij abo binnenkort :{ We moeten het er morgen maar eens over hebben.
Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?
pi_101641628
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?
Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?
pi_101641724
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?
Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?
pi_101641854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?
Ja, op zich wel natuurlijk. Maar goed, ik weet dat er zat jongens zijn die lekker 1e klas reizen, 19 cent per km declareren en nog geld over houden. Ik vind dat fraude. Maar als dat blijkbaar een modus operandi is, dan doe ik dat ook wel.

Maar goed, ik zal het morgen eens in de groep gooien daar, met alle opties op tafel.
pi_101644402
Wat een ellende @ zwolle zeg met de trein!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_101644727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:59 schreef kebabkever het volgende:
Wat een ellende @ zwolle zeg met de trein!
Mooie rooie spin inderdaad ^O^

pi_101645204
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd? :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 september 2011 @ 20:16:16 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101645371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd? :X
Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaak
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101645576
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaak
Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.
pi_101645801
ja bij Overvecht is het recentelijk een paar keer achter elkaar raak geweest. Gisteren nog zelfs geloof ik.
pi_101645822
Ja.. straks weer TAXI spelen om mn zwager op te halen van t station :|
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:31:17 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101646227
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.
Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101646438
quote:
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:37:09 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101646619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Sukkels.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101646776
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:41:22 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101646861
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101647007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Werd er berhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
pi_101647083
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ah okee.

Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:46:46 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101647169
quote:
Dordrecht is minimaal 1x per maand raak. En ze kunnen het nooit goed fixen, want elke keer is het probleem hetzelfde...
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:48:06 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101647254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Net zo erg als omreizen om SLT te vermijden :9
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
pi_101647403
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM? :o
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:50:40 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647420
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Oh ja, dat was vooral voor de volgers van dit topic erg vermakelijk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:50:56 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM? :o
Ja. Leip.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:51:27 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647473
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Ah okee.

Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101647574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Werd er berhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
1e keer was dat er een stroomstoring was en men niet verder kon rijden

na 40 minuten dat ze gesproken hadden met de treindienstleider en het niet zo goed nieuws was en het nog wel even kon duren.

Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten. Om vervolgens te vertellen dat het nog wel even kon duren voordat de monteur er was. We mochten er niet uit, omdat ze geen begeleiding konden regelen op dit moment.

quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
Helaas niet dus ;)
pi_101647589
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan h, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
pi_101647732
Owja; eerst was het 20:30 verholpen

Nu:
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
pi_101647757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef kebabkever het volgende:
Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten.
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen :Y
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:57:41 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647824
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:58:10 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan h, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
De verantwoordelijke betaalt echt fors voor dit soort foutjes. Zeker Amersfoort was een hele nare.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101647889
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels :)

Of hoe had jij het je voorgesteld?
pi_101647943
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Quote:

De trein is kapot in Amersfoort.In Zwolle is een stroomstoring.De NS zegt:"We hebben geen oplossing voor reizigers naar Groningen. Aldus twitter
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:01:08 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101648010
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels :)

Of hoe had jij het je voorgesteld?
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101648153
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 september 2011 @ 21:03:53 #44
Maffe Fries
pi_101648166
quote:

[..]

Klopt. Zelf wel eens meegemaakt tijdens een wisselstoring. Zat in een 12 baks VIRM die hierdoor in Groningen eens op n minuut rijden van het station strandde. Duurde 40 minuten voordat mijn trein binnengenomen kon worden. vertrekken deed er uiteraard in die tijd niets meer.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:05:13 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101648269
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101648310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Haha, ze dachten vast; ach Zwolle is toch al een puinhoop
pi_101648468
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden :)
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:11:27 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101648684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken :P
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:13:05 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101648783
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden :)
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101648896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken :P
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2011 21:15:23 ]
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:15:36 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101648924
quote:

[..]

Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wl doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:16:16 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101648966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?
Venlo is leuker als IRM :Y
Mede vanwege de cargo's die ik daar nog kan treffen :P
pi_101648995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wl doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Nou volgens Duvel niet dus *O*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 september 2011 @ 21:17:47 #54
Maffe Fries
pi_101649056
quote:

[..]

Bij een wisselstoring is dat niet zo erg :P
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:18:07 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101649072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou volgens Duvel niet dus *O*
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:26:39 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101649549
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
Het kan, er gaat niets stuk. Denk aan werkzaamheden (zoals nu op emplacement Arnhem). Je moet de bedienlaag alleen vertellen dat een wissel anders ligt dan verwacht, maar dat is een software-probleem, heeft geen moer met het wissel zelf te maken. Het mag dus wel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:27:36 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101649606
quote:

[..]

Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101649780
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:51:02 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101650983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
Er verbuigt bij openrijden meestal e.e.a.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:57:07 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101655649
Groupon had een blunder begaan:

quote:
19,95 Euro ipv 89,20 - dagkaart voor 2 personen, 1 dag onbeperkt treinreizen door heel Nederland!
[knip]
Geldig van 3 juni tot en met 13 juni 2010 op werkdagen na 9 uur 's ochtends en op weekenddagen de hele dag
Terwijl een paar dagen geleden deze actie was.
  woensdag 7 september 2011 @ 07:52:02 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101662945
Ik vond dit mailtje van een paar weken geleden nog in mijn mailbox, nadat ik had nagevraagd waarom de roltrappen in Dordrecht niet werken (bij de PLP'er, ik ken 'm aardig goed):
quote:
Hallo x,

In jou mail valt te lezen dat jij je afvraagt waarom de roltrappen nog niet werken. Er is maar n goed antwoord voor.

Destijds hebben ProRail en NS Poort besloten om roltrappen op Dordrecht te plaatsen; Hierdoor zou de toegankelijkheid verbeteren. Er is echter gekozen voor de loopbrug, omdat daar ruimte over was. De tunnel, die het meeste gebruikt word, 'had geen ruimte over'. Er is ook maar gekozen om bij ieder perron n roltrap te plaatsen, die alleen omhoog kan. Dit had weer de redenen dat er ruimtegebrek is voor 2 roltrappen, en extra roltrappen weer buiten budget vallen.

Er is destijds gekeken hoe het op een goedkope manier uitgevoerd kan worden. Daar is ook naar het buitenland gekeken. Door het volledig door een Nederlands bedrijf uit te laten voeren, was wederom te duur. De onderdelen komen nu dus uit Nederland, en Duitsers en Polen hebben de roltrappen genstalleerd. Wel duurde het plaatsen hierdoor langer, want de Duitsers en Polen werken niet hard door, en waren steeds met 2, hooguit 3 man.
Dit maakte verder niet veel uit; Het was maar een extra project. De oplevering zou in Mei plaatsvinden. De roltrappen waren toen ook wel klaar. Maar dezen zijn wegens diverse constructiefouten, slechte afwerkingen en dergelijke afgekeurd. Wanneer deze problemen verholpen worden, is nog onbekend bij ons. Prorail en NS Poort zijn wederom bezig te kijken naar een goedkope aannemer hiervoor..

De goedkope deal is uitgelopen op een soort van fiasco. De complete constructie moet opnieuw bekeken worden, en gedeeltelijk aangepast worden.
[knip]
Wel een fout van hun dan. Prorail en NS Poort hebben de borden al een tijdje terug verwijderd waarop stond dat de roltrappen vanaf Mei 2011 geopend zouden zijn..
pi_101663376
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten

Wat een grap :|W

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2011 10:27:59 ]
pi_101663870
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tochjo op 07-09-2011 10:49:57 ]
pi_101664450
Klopt, dat zijn kleinere schermen die je veelal aantreft bij kleinere stations..
pi_101666319
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:08 schreef Tochjo het volgende:
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet! :o :|W
pi_101667277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten

Wat een grap :|W

[ afbeelding ]
die lijken wel op de borden bij DH CS (qua grootte) :')

weet iemand wanneer de thalys en/of de tgv treintijden NA 8-12 te boeken zijn? (wil van 8-12 t/m 12-12 weg naar frankrijk)
ik dacht ergens gelezen te hebben dat die tijden pas in oktober boekbaar werden?
  woensdag 7 september 2011 @ 11:42:28 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101667420
3 Maanden van te voren. Voor 8-12 dus op 8-9, voor 12-12 dus op 12-9
  woensdag 7 september 2011 @ 13:06:35 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101669689
Fyra rijdt vandaag 2 jaar. Reizigers krijgen een appeltje als cadeau. Leuk idee :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 13:09:04 #69
Maffe Fries
pi_101669739
Ik mag hopen dat het geen zure appel is waarop ze moeten bijten :P
  woensdag 7 september 2011 @ 13:09:57 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101669760
Of een appel met een worm er in. *surprise*
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101679249
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet! :o :|W
Alleen de treinen van het eerste uur worden getoond. in Rhenen hangt ook zo'n ding waar 5 regels permanent voor Jan Joker stroom verbruiken ^O^
  woensdag 7 september 2011 @ 18:20:04 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101681108
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 september 2011 @ 18:23:10 #73
45532 ziggyziggyziggy
pi_101681225
quote:

[..]

Als hij wordt teruggekrukt, komt hij weer in de controle. Maar NS mag idd niet meer krukken. Arriva wel.
pi_101681236
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar. :)
*O* Gefeliciteerd Ziggy *O*

Moderator woensdag 7 september 2011 @ 18:30:38 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_101681501
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101681606
*O*
  woensdag 7 september 2011 @ 18:33:48 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101681617
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat dus :Y
  woensdag 7 september 2011 @ 18:37:34 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101681765
Een 1200 (Locomotief) evenement, gerganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...

quote:
Aankondiging Rondrit en renie 1200-en

Op zaterdag 12 november 2011 wordt in het kader van tachtig jaar NVBS en zestig jaar serie 1200 een rondrit door Midden-Nederland met locomotieven van de serie 1200 en bijpassende historische rijtuigen georganiseerd. Het evenement vindt een week later plaats dan eerder op deze website en in Op de Rails 2011-8 is gepubliceerd. De Stichting NVBS-Excursies organiseert de rit in nauwe samenwerking met het Spoorwegmuseum, NS Chartertrains, Werkgroep Loc 1501 / Stichting Klassieke Locomotieven (KLOK), Stichting Historisch Dieselmaterieel en EETC.

De rit zal beginnen in Utrecht Centraal omstreeks 9.00 uur en zal daar rond 18.30 uur weer eindigen. Halverwege zal er op het station Amersfoort een samenkomst zijn van alle acht nog bestaande locomotieven serie 1200, die daar achter elkaar opgesteld zullen worden. Hier zal ruim de tijd zijn om te fotograferen. Verder zijn er onderweg nog een vijftal fotostops gepland.

Door de unieke samenwerking van alle partijen kunnen we de excursieprijs laag houden. Deze bedraagt voor leden van de NVBS 25,- (Code 1200), voor leden van de Werkgroep loc 1501 en voor donateurs van de Stichting KLOK eveneens 25,- (Code 1200W); niet leden betalen 40,- (Code 1200NL) voor dit evenement. Deelname is mogelijk door vr 15 oktober het verschuldigde bedrag over te maken op bankrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies te Hoofddorp, onder vermelding van code en lidmaatschapsnummer, danwel de aanduiding WGL of KLOK. Bij elektronische betaling s.v.p. ook het adres vermelden. Het maximum aantal deelnemers is 260, bij overtekening geldt de volgorde van aanmelding, waarbij de leden van de NVBS, WGL en KLOK voorrang hebben. De contactpersoon voor deze excursie is Han Duijve.
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
pi_101682393
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:Y
pi_101682402
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Een 1200 (Locomotief) evenement, gerganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...

[..]

http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Heb je een idee wat voor 'historische rijtuigen' bedoeld owrden?
  woensdag 7 september 2011 @ 18:57:01 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101682523
Rijtuigen van het NSM dacht ik.
  woensdag 7 september 2011 @ 19:17:32 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101683443
quote:
Congrats *O*
  woensdag 7 september 2011 @ 19:18:22 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101683489
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Feli *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 19:27:26 #84
Maffe Fries
pi_101683928
quote:
Gefeliciteerd Ziggy *O*

Veel plezier met de kleine knul
  woensdag 7 september 2011 @ 19:59:56 #85
45532 ziggyziggyziggy
pi_101685378
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Ziggy *O*

Veel plezier met de kleine knul
Hoe wist dat het een jongen is?

Ah, van Olga zeker?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 20:03:07 #86
Maffe Fries
pi_101685502
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hoe wist dat het een jongen is?

Ah, van Olga zeker?
Van Sjors ;)
pi_101685807
Congrats Ziggy. :)

Ze hebben vandaag op Overvecht de CTA's vervangen. Ziet dr lomp uit. :')
pi_101688976
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet. ;)
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
  woensdag 7 september 2011 @ 21:52:24 #89
45532 ziggyziggyziggy
pi_101691017
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:12 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet. ;)
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
Dat zijn geen veerwissels (meer). Vroomshoop ligt in een voormalige VCVL-traject, evenals bijvoorbeeld de lijnen naar Delfzijl en Roodeschool. Daar liggen normale wissels, met als extra eigenschap dat ze een voorkeursstand hebben. Als ze in de andere stand moeten worden bereden, wordt er een rijweg voor ingesteld en wordt het wissel in die stand gestuurd. Na afrijden van de wisselsectie gaat het wissel dan weer automatisch om naar de voorkeursstand. Het zijn dus geen veerwissels en ze kunnen ook zeker niet zonder beschadigingen worden opengereden.
pi_101691102
Dat VCVL was toch ook de oorzaak van het ongeval bij WInsum in 1980? Of is dat iets te kort door de bocht?
  woensdag 7 september 2011 @ 22:00:56 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101691454
quote:
AW_Bos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:30:
Onder voorbehoud: Morgen zal de eerste DDZ met het nummer 7503 een proefrit maken. Dit zal een slagje Haarlem- Den Haag worden, en zal dan eind v/d morgen of begin v/d middag plaatsvinden.

Stel uw lenzen maar scherp, voor diegenen die de eerste rijdende DDZ willen fotograferen.

Bron: Somda.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:06:25 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101691775
Michiel (Broek53) meldt op Somda:
quote:
Woensdag 07 sep 2011 - 21:05:34

Met het gebruikelijke voorbehoud: de proefrit van de eerste DDZ-stam 7503 vindt plaats op 8 september; een slag naar Den Haag, waarschijnlijk eind van de morgen/begin van de middag. (In de morgen maakt eerst de 4242 een proefrit).
pi_101692301
Hee ik heb gehoord dat de 7503 een proefrit gaat maken morgen. Het zijn geruchten hoor maar hij gaat naar Den Haag :Y

Bron wil anoniem blijven i.v.m. represailles :Y
pi_101692452
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2011 22:18:38 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 22:19:03 #95
Maffe Fries
pi_101692488
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
Vragen naar dienstregelingen is niet toegestaan :+
pi_101692656
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
:D _O-

NEE IGEN DAT MAG NIET :( FOEI STOUT NIET MEER DOEN :( o|O :{w
pi_101692798
Wat dom van je ook. Je had natuurlijk WEL mogen vragen wat het nummer en de materieelsoort was van die vreemde trein die onder dat onbekende nummer 4242 een rit van Haarlem naar Den Haag zou gaan maken. Maar ja. -O-
  woensdag 7 september 2011 @ 22:28:21 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101692917
_O-
  woensdag 7 september 2011 @ 22:28:38 #99
45532 ziggyziggyziggy
pi_101692930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat VCVL was toch ook de oorzaak van het ongeval bij WInsum in 1980? Of is dat iets te kort door de bocht?
Nee, VCVL is daar juist ingevoerd n het ongeluk. VCVL werkt namelijk met lichtseinen, Winsum had toen nog CRVL, zonder lichtseinen.
  woensdag 7 september 2011 @ 23:03:06 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101694418
Feli, Ziggy! En ik wil best mee met die 1200'en eigenlijk...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 september 2011 @ 23:04:59 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101694512
Geef je dan op Duuv :Y
Kan nu nog. Er is grote belangstelling voor.

Ik heb het ook al gedaan :P
pi_101695594
ZZZ Gefeliciteerd! ^O^
dag
pi_101696006
Als er nog iemand een reisje richting Zwitserland van plan is, je schijnt 50% korting te kunnen krijgen bij de treinreiswinkel:

[ Bericht 0% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 07-09-2011 23:50:37 ]
  donderdag 8 september 2011 @ 07:47:27 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101699423
Helaas, ik ben er dit jaar al geweest. 50% korting op trein zou wel mooi zijn, om de prijzen enigszins normaal te krijgen daar _O-

Ohja, dit was nog niet gemeld volgens mij:
railwaygazette twitterde op woensdag 07-09-2011 om 08:44:07 Speaking in Moscow, Alstom Technical Director Francois Lacote confirms development of double deck AGVII concept for SNCF #expo1520 reageer retweet

[ Bericht 70% gewijzigd door James1988 op 08-09-2011 08:28:00 ]
pi_101718853
Bij deze wil ik nog even de springer van vanochtend bedanken die het hele treinverkeer ontregelde tussen Driebergen en Ede
  donderdag 8 september 2011 @ 20:07:07 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101721238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Geef je dan op Duuv :Y
Kan nu nog. Er is grote belangstelling voor.

Ik heb het ook al gedaan :P
Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen... :{
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101721886
Feli ziggy.
  donderdag 8 september 2011 @ 20:58:28 #108
45532 ziggyziggyziggy
pi_101723982
Thanx iedereen. :)
  donderdag 8 september 2011 @ 21:37:12 #109
45532 ziggyziggyziggy
pi_101727055
We hadden het eerder deze week over VCVL en Winsum. Hier een kleine uitleg.

Dit is een simpel VCVL-station, zoals dat onder Procesleiding nog steeds bestaat op een aantal trajecten. VCVL staat voor Vereenvoudigde Centrale Verkeersleiding en was ontworpen om kleine emplacementjes te bedienen zonder overbodige luxe.

Het ontwerp is vrij simpel. Seinen 2 en 8, de inrijders van het emplacement, zijn automatische seinen en kunnen niet door de treindienstleider bediend worden. Hij ziet ze zelfs niet op zijn scherm. Deze seinen tonen automatisch veilig als er geen spoorbezetting op het achterliggende spoor is (sein 2 toont dus veilig als spoor 101 "schoon" is, sein 8 toont veilig als spoor 102 "schoon" is). Wissels 1 en 3 zijn wissels met een voorkeursstand, in dit geval rechtsleidend. Deze kunnen slechts indirect omgelegd worden. Seinen 4 en 6 zijn bediende seinen en kunnen dus gebruikt worden om een rijweg in te stellen.

De werking in een normale situatie is als volgt voor een trein die van vrije baan AA naar vrije baan AB rijdt.
- Op het station dat links aan vrije-baan-spoor AA grenst, wordt een rijweg naar AA ingesteld. Het uitrijdsein aldaar komt veilig. Wissel 1 ligt standaard rechtsleidend, dus de trein komt op spoor 101 binnen. De treindienstleider kan hier niets aan veranderen, het wissel kan niet linksleidend worden gelegd voor deze trein.
- Er wordt een rijweg van spoor 101 naar spoor AB ingesteld. Wissel 3 loopt om naar de linksleidende stand en sein 6 komt veilig. De trein vertrekt en zodra deze sein 8 volledig is gepasseerd, loopt het wissel automatisch terug naar de voorkeursstand, rechtsleidend dus.

Er ontstaan problemen als een trein van rijrichting moet wisselen, bijvoorbeeld door een versperring verderop.
- Een trein die op spoor 101 staat, kan geen veilig naar spoor AA krijgen. Er staat geen sein in die richting en de treindienstleider kan dus geen rijweg instellen. Hij kan dan alleen richting spoor AA vertrekken na een rijopdracht van de treindienstleider. Dit komt grotendeels overeen met een aanwijzing STS (Stoptonend Sein), maar er staat geen sein, dus die aanwijzing gebruiken we niet letterlijk. Inhoudelijk komt het op hetzelfde neer: de treindienstleider zorgt ervoor dat er geen treinen van de andere kant komen en zorgt dat wissel 1 niet kan omlopen. We weten dat het wissel standaard rechtsleidend ligt, dus het ligt goed voor een beweging van 101 naar AA. Het voorkomen van het omlopen van het wissel doen we door te waarborgen dat er geen rijweg van sein 4 naar spoor AA kan worden ingesteld.
- Als het spoor AB wel bereden mag worden, maar we moeten wel van rijrichting keren, dan is er een makkelijker manier. Er wordt een rijweg ingesteld van spoor 101 naar AB. De trein rijdt volledig voorbij sein 8, stopt en bouwt om. Wissel 3 loopt automatisch om en als er geen trein op spoor 102 staat, toont sein 8 automatisch veilig. De trein kan binnenkomen op spoor 102 en een normale rijweg naar AA krijgen.

Voor de treindienstleider is VCVL een rare manier van werken. Er zijn inrijders die hij niet kan zien of bedienen en de stand van de wissels is ook niet op te vragen of te controleren, alleen logisch te beredeneren. Bij een wisselstoring is VCVL een crime, zeker als er ook nog wissels gekrukt moeten worden door machinisten.

Vragen?
  donderdag 8 september 2011 @ 21:50:53 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101728066
Volgens mij is Waddinxveen ook VCVL, kan dat? Mooie uitleg, leuk!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101728525
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.

Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 8 september 2011 @ 21:57:14 #112
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101728621
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:

Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk! ;)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 september 2011 @ 21:59:55 #113
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_101728876
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:

Gaat het om pneumatische tussendeuren?
pi_101729277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Gaat het om pneumatische tussendeuren?
Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.
Werewolf
  donderdag 8 september 2011 @ 22:12:02 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101729903
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:04 schreef sararaats het volgende:

[..]

Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.
En toen was het stuk??
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 september 2011 @ 22:13:29 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101729991
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk! ;)
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5? ;)
  donderdag 8 september 2011 @ 22:14:25 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101730042
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eh, vast! Jij bent de specialist! :D
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101730101
quote:
5s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

En toen was het stuk??
Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"

Ik riep terug dat de deur tegenspartelde ;)
Werewolf
  donderdag 8 september 2011 @ 22:19:56 #119
111382 Ofyles2
pi_101730451
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, ik las er weer eens overheen.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:15 schreef sararaats het volgende:

[..]

Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"

Ik riep terug dat de deur tegenspartelde ;)
Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:31:19 #120
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101731445
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen... :{
Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijk
  donderdag 8 september 2011 @ 22:33:03 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101731575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijk
Ik ben al aangemeld. ;)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 8 september 2011 @ 22:33:39 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101731632
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ben al aangemeld. ;)
Ok :P
  donderdag 8 september 2011 @ 22:36:29 #123
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101731825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:

Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.
Dat doen ze ook: ze hebben 120 EuroSprinters (ES64U4, ofwel HLE 18), 305 stuks Desiro ML (stoptreinen en GEN) en veel M6-dubbeldekkers besteld.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:37:39 #124
45532 ziggyziggyziggy
pi_101731930
Doe mijn vcvl-verhaal ook maar in de OP. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #348
James?
  donderdag 8 september 2011 @ 22:42:53 #125
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101732349
Mooi en duidelijk verhaal z-z-ziggy! Tof :Y
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_101732576
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee ik heb gehoord dat de 7503 een proefrit gaat maken morgen. Het zijn geruchten hoor maar hij gaat naar Den Haag :Y

Bron wil anoniem blijven i.v.m. represailles :Y
Welke ?
pi_101733129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
We hadden het eerder deze week over VCVL en Winsum. Hier een kleine uitleg.

[ afbeelding ]

Dit is een simpel VCVL-station, zoals dat onder Procesleiding nog steeds bestaat op een aantal trajecten. VCVL staat voor Vereenvoudigde Centrale Verkeersleiding en was ontworpen om kleine emplacementjes te bedienen zonder overbodige luxe.

Het ontwerp is vrij simpel. Seinen 2 en 8, de inrijders van het emplacement, zijn automatische seinen en kunnen niet door de treindienstleider bediend worden. Hij ziet ze zelfs niet op zijn scherm. Deze seinen tonen automatisch veilig als er geen spoorbezetting op het achterliggende spoor is (sein 2 toont dus veilig als spoor 101 "schoon" is, sein 8 toont veilig als spoor 102 "schoon" is). Wissels 1 en 3 zijn wissels met een voorkeursstand, in dit geval rechtsleidend. Deze kunnen slechts indirect omgelegd worden. Seinen 4 en 6 zijn bediende seinen en kunnen dus gebruikt worden om een rijweg in te stellen.

De werking in een normale situatie is als volgt voor een trein die van vrije baan AA naar vrije baan AB rijdt.
- Op het station dat links aan vrije-baan-spoor AA grenst, wordt een rijweg naar AA ingesteld. Het uitrijdsein aldaar komt veilig. Wissel 1 ligt standaard rechtsleidend, dus de trein komt op spoor 101 binnen. De treindienstleider kan hier niets aan veranderen, het wissel kan niet linksleidend worden gelegd voor deze trein.
- Er wordt een rijweg van spoor 101 naar spoor AB ingesteld. Wissel 3 loopt om naar de linksleidende stand en sein 6 komt veilig. De trein vertrekt en zodra deze sein 8 volledig is gepasseerd, loopt het wissel automatisch terug naar de voorkeursstand, rechtsleidend dus.

Er ontstaan problemen als een trein van rijrichting moet wisselen, bijvoorbeeld door een versperring verderop.
- Een trein die op spoor 101 staat, kan geen veilig naar spoor AA krijgen. Er staat geen sein in die richting en de treindienstleider kan dus geen rijweg instellen. Hij kan dan alleen richting spoor AA vertrekken na een rijopdracht van de treindienstleider. Dit komt grotendeels overeen met een aanwijzing STS (Stoptonend Sein), maar er staat geen sein, dus die aanwijzing gebruiken we niet letterlijk. Inhoudelijk komt het op hetzelfde neer: de treindienstleider zorgt ervoor dat er geen treinen van de andere kant komen en zorgt dat wissel 1 niet kan omlopen. We weten dat het wissel standaard rechtsleidend ligt, dus het ligt goed voor een beweging van 101 naar AA. Het voorkomen van het omlopen van het wissel doen we door te waarborgen dat er geen rijweg van sein 4 naar spoor AA kan worden ingesteld.
- Als het spoor AB wel bereden mag worden, maar we moeten wel van rijrichting keren, dan is er een makkelijker manier. Er wordt een rijweg ingesteld van spoor 101 naar AB. De trein rijdt volledig voorbij sein 8, stopt en bouwt om. Wissel 3 loopt automatisch om en als er geen trein op spoor 102 staat, toont sein 8 automatisch veilig. De trein kan binnenkomen op spoor 102 en een normale rijweg naar AA krijgen.

Voor de treindienstleider is VCVL een rare manier van werken. Er zijn inrijders die hij niet kan zien of bedienen en de stand van de wissels is ook niet op te vragen of te controleren, alleen logisch te beredeneren. Bij een wisselstoring is VCVL een crime, zeker als er ook nog wissels gekrukt moeten worden door machinisten.

Vragen?
Wat een kutsysteem.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:57:49 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101733350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:54 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Wat een kutsysteem.
Waarom quote je dat hele stuk?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101733363
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Welke ?
En de proefrit is niet doorgegaan wegens een mechanisch defect, lees ik net :P.
pi_101733462
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:58 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En de proefrit is niet doorgegaan wegens een mechanisch defect, lees ik net :P.
Wat voor trein? Wat is de 7503?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 september 2011 @ 23:00:06 #131
Maffe Fries
pi_101733513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Wat voor trein? Wat is de 7503?
een DDZ, een gereviseerde DD-AR
pi_101733565
Dankjewel, ik reageerde iets te snel. Stond inderdaad boven de post van flash :Y
  donderdag 8 september 2011 @ 23:10:20 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101734267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doe mijn vcvl-verhaal ook maar in de OP. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #348
James?
Ik zou het graag voor je doen. Maar ik kan de OP niet meer bewerken ;(
pi_101739552
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom quote je dat hele stuk?
Omdat het helemaal kut is.
pi_101740034
Ik vind het interessant, leuk om te lezen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:38:18 #136
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101740395
Ze gaan raildempers bij Vriezenveen neerleggen..
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:41:25 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101740413
Oh. Ze gaan het nog ingewikkelder maken: Altijd Korting, een nieuw product die geldig is in bus/tram/metro/trein, behalve bij NS ...
pi_101740457
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:38 schreef greavy het volgende:
Ze gaan raildempers bij Vriezenveen neerleggen..
:D
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:56:32 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101740507
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel :+
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:41:25 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101740939
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel :+
Als pasen en pinksteren op n dag valt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:44:41 #141
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101740970
quote:
Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:46:07 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101740991
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 08:44 schreef V2 het volgende:

[..]

Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!
Ja hoor, tuurlijk!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:51:53 #143
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101741069
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 08:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja hoor, tuurlijk!
Wacht! Misschien was het eind van 'het' jaar ;) waarbij 'het' naar keus mag worden ingevuld. 2021 ofzo.
  vrijdag 9 september 2011 @ 08:55:58 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101741122
Lekker zo, vanuit Breda naar Schiphol met de Fyra. En vanaf Schiphol naar Amsterdam Zuid met de IC Berlijn :D

Jammer dat ik niet mee kan tot Berlijn ;(

Totale reistijd 1u04. <3

[ Bericht 5% gewijzigd door James1988 op 09-09-2011 09:10:26 ]
pi_101741725
Is er momenteel nog zoiets als een dagkaarten aanbieding ergens?
pi_101741738
Die overstap gehaald ja? Was Fyra zo vroeg of de IC Berlijn vertraagd? 'k Zie eigenlijk altijd de IC Berlijn net vertrekken wanneer Fyra z'n deuren ontgrendeld..
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:38:44 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101741811
De Fyra stond om 8.46 met open deuren op spoor 1 te Schiphol. 3 minuten overstaptijd, ik had de overstap bijna niet gehaald omdat een groep kofferterroristen meteen begon met hun koffers in die trein te gaan laden... daar ben ik gewoon brutaal voor gaan staan totdat ik erlangs kon.

Om .49 nt op tijd in de Berlijntrein kunnen stappen. :)
pi_101742094
Ah nice :). 'k Neem zelf een half uur speling wanneer ik de IC Berlijn wil pakken, kan 'k nog even op m'n gemak naar een fatsoenlijke wc en met Starbucks-choco vliegtuigjes kijken :7 .
  vrijdag 9 september 2011 @ 09:58:43 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101742216
Voor mij was het gewoon de eerste de beste aansluiting om op m'n werk te komen :+
pi_101742245
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:52 schreef Ireyon het volgende:
Ah nice :). 'k Neem zelf een half uur speling wanneer ik de IC Berlijn wil pakken, kan 'k nog even op m'n gemak naar een fatsoenlijke wc en met Starbucks-choco vliegtuigjes kijken :7 .
En mooi gratis, die wc op Schiphol :)

Ik zie hier mooi alles langs rijden vanaf mijn balkon O+ kan ook de perron-omroep prima horen :D
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:15:25 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101742614
Balkon = Dv?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101742780
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:15 schreef Duvel het volgende:
Balkon = Dv?
*)

Gisteren sleutel gehad, vannacht meteen blijven slapen *O*
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:22:20 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101742793
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*)

Gisteren sleutel gehad, vannacht meteen blijven slapen *O*
*O* Goed man!

Dit weekend gelijk over?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:42:19 #154
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_101743235
Die vernieuwde DD-AR (DDZ), wat een afschuwelijke trein is dat.. Het middenstuk lijkt op een VIRM, dat vind ik nog meevallen, maar die voorkant :r

Welke gek heeft dat verzonnen?!
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:47:37 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101743392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die vernieuwde DD-AR (DDZ), wat een afschuwelijke trein is dat.. Het middenstuk lijkt op een VIRM, dat vind ik nog meevallen, maar die voorkant :r

Welke gek heeft dat verzonnen?!
Foto?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101743557
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

*O* Goed man!

Dit weekend gelijk over?
Nein Mann, moet eerst nog honderdveel dingen gedaan worden :D
  vrijdag 9 september 2011 @ 10:55:27 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101743606
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nein Mann, moet eerst nog honderdveel dingen gedaan worden :D
Ga aan de slag dan, i.p.v. naar omroepberichten te luisteren op je balkon! :D
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 10:56:58 #158
Maffe Fries
pi_101743648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:35 schreef Sandrvich het volgende:
Jumbo
quote:
hoorde dat het medio 2012 wordt
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:03:26 #159
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101743818
quote:
5s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Foto?
pi_101744010
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ga aan de slag dan, i.p.v. naar omroepberichten te luisteren op je balkon! :D
Mijn klusser komt dinsdag pas weer :') pa en ma komen vanmiddag verf brengen.
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:27:53 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101744569
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:03 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ohw, ik dacht aan een foto in het wild.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:31:14 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101744674

Op 24 augustus reden we door de Yorkshire Dales en stonden er ineens allemaal fotografen langs de weg. Te wachten op een stoomtrein over het Ribblehead Viaduct, zo bleek (in de lijn van Settle naar Carlisle). Helaas had het ding een uur vertraging, dus mijn lieve vriendin was heel blij. Gelukkig hebben we de foto's nog.

[ Bericht 25% gewijzigd door Duvel op 09-09-2011 11:39:27 (toelichting) ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:32:32 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101744714

DDZ 7503 Hlmhwp by Arjen-V, on Flickr

De eerste DDZ in het wild. :)
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:34:51 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101744801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:32 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
DDZ 7503 Hlmhwp by Arjen-V, on Flickr

Dat gat in de voorkant was dus niet voor de bestemmingsaanduiding, maar voor de ruitenwissers. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101744992
Precies. Veel belangrijker :Y
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:48:58 #166
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_101745271
quote:
Getver,

Was die 'oude' niet gestroomlijnder en dus efficienter?
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:09:11 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101745898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:48 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Getver,

Was die 'oude' niet gestroomlijnder en dus efficienter?
Nope, deze is gladder door de nieuwe, vlakke ruit.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101746247
Die streep is wel echt heel lelijk.. een beetje een virm met downsyndroom zo..
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:11:05 #169
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101747551
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ. :r
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:12:26 #170
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101747584
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ. :r
Iedereen is sprakeloos van die mooie stoomtrein, Duvel :P ik iig wel, wat een mooie fotolocatie zeg, damn.
pi_101747644
quote:
Viaduct is idd echt een mooi staaltje kunstwerk! DDZ gaan we nog een lange tijd zien idd ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:16:42 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101747705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:35 schreef Sandrvich het volgende:
Vanaf 14 September bij Jumbo (tm 27 september te krijgen), dagkaarten (alleen weekenden) voor 13,50 euro. Geldig van het eerstr weekend na 14 september t/m 31 december dacht ik.
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:17:49 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101747732
quote:
Trololo ;D

Nee, mooie foto's. Mooie brug!

Ik heb niet zo veel op met stoomtreinen eigenlijk :@
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:19:06 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101747767
De DDZ heeft opnieuw geen proefrit gemaakt vanwege problemen met de tractie elektrische installatie.

Verder is het defintief dat de bekleding bij ICMm de tweedeklas stoelen/banken vervangen worden door kunstlederen bekleding.

Toffe foto's Duuv
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:20:57 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101747807
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:19 schreef greavy het volgende:

Verder is het defintief dat de bekleding bij ICMm de tweedeklas stoelen/banken vervangen worden door kunstlederen bekleding.
Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?) _O-
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:31:06 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101748128
Nice pics Duufje, ik heb me even ingelezen in Ribblehead, nog een geluk dat het bestaat, ze wilden die lijn compleet afstoten, mooi te zien trouwens op google earth streettview.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:35:40 #177
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101748278
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb niet zo veel op met stoomtreinen eigenlijk :@
Hier, voor jou!

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 13:37:55 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101748350
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:31 schreef bork het volgende:
Nice pics Duufje, ik heb me even ingelezen in Ribblehead, nog een geluk dat het bestaat, ze wilden die lijn compleet afstoten, mooi te zien trouwens op google earth streettview.
Klopt, erg mooi dat het bewaard is! In het stationsgebouw van Ribblehead is een klein bezoekerscentrum ingericht.

Binnen o.a. dit bordje!

Edinburgh:

[ Bericht 19% gewijzigd door Duvel op 09-09-2011 13:55:44 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:04:21 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101750700
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?) _O-
Ja, alle stellen zijn inmiddels al gereviseerd (maar er nog niet volledig uit). Ergens in 2012 moet het klaar zijn. Het gaat totaal om 22.924 stoelen die aangepast moeten worden _O-

De reden: De stoelen waren niet schoon te houden, wat door de stoffen bekleding komt.
pi_101750752
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden! 8)7
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:08:48 #181
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101750882
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:05 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden! 8)7
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar n dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wl verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).

Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:11:20 #182
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_101750988
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
Hoop nou maar niet teveel jongen, je weet toch hoe dat gaat...
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:11:30 #183
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101750997
Die DDZ _O-
niet echt geslaagd..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 15:14:06 #184
Maffe Fries
pi_101751077
quote:

[..]

NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar n dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wl verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).
Hopelijk kunnen ze dan de onderzijde van de zitting ook gelijk even goed vast zetten
pi_101751246
quote:

[..]

In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?

Hoe dan ook een dure grap! :X
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:21:42 #186
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101751307
Ik denk inderdaad het laatste, dat ze in het begin nieuwe stoelen plaatsen, en dan die andere stoelen opnieuw bekleden. Mijn bron(binnen NedTrain en NS) durfde het niet zeker te zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 15:22:59 #187
Maffe Fries
pi_101751340
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:19 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?
Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.

Om meer werkvoorraad te creren kun je er voor kiezen om een defect stelletje wat langer aan de kant te houden.
pi_101751580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
Ik denk inderdaad het laatste, dat ze in het begin nieuwe stoelen plaatsen, en dan die andere stoelen opnieuw bekleden. Mijn bron(binnen NedTrain en NS) durfde het niet zeker te zeggen.
Dan vrees ik voor je dat het prullenbakje op zijn plek blijft...

quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.

Om meer werkvoorraad te creren kun je er voor kiezen om een defect stelletje wat langer aan de kant te houden.
Dat is inderdaad wat ik bedoel, al had ik het niet over reservestoelen gehad. Het lijkt me stug dat men zoveel nagenoeg nieuw staal en kunststof op de schroothoop gaat dumpen. De bekledingboer is er in ieder geval weer blij mee! :P

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom ICMm een probleem is, maar ICRm en de laatste serie VIRM niet.
  vrijdag 9 september 2011 @ 15:46:39 #189
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101751988
Dat snap ik ook niet, ICRm Prio rijdt al jaren rond met dezelfde bekleding als het ICMm.
pi_101752409
maar die worden in fyra nooit gebruikt, en het buitenlandse volk in de benelux houdt het wel schoon
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:04:48 #191
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101752439
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:03 schreef b2py het volgende:
maar die worden in fyra nooit gebruikt, en het buitenlandse volk in de benelux houdt het wel schoon
Nou... dan moet je in de spits maar eens in de Fyra kijken. _O-
pi_101753018
IRM ICR rijdt er ook al jaren mee rond... En daar zitten toch meestal meer mensen op dan in de fyra..

--edit-- sorry, verkeerde materiaal, ik bedoelde ICR!

[ Bericht 32% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 09-09-2011 18:27:47 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 16:59:53 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101754086
TT 752-2...!?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 17:02:22 #194
Maffe Fries
pi_101754158
ICE die stopt in Blauwkapel Noord en niet in Amsterdam _O-
pi_101754610
Treinreizigers krijgen verwenpakketten

maandag 05 september 2011 | 11:20

ARNHEM (ANP) - Forenzen op de door vertragingen geplaagde treinverbinding tussen Arnhem en Winterswijk krijgen deze week een verwenpakket van vervoerder Syntus, spoorbeheerder ProRail en de provincie Gelderland. Het is een blijk van waardering voor de reiziger, aldus een woordvoerster van Syntus.

Op de lijn tussen Arnhem en Winterswijk is vaak sprake van vertragingen door sein- en wisselstoringen of problemen met treinen. Als goedmakertje krijgen reizigers een tas met daarin een appel, gevulde koek, water, tijdschriften en kortingsbonnen. De tassen worden elke dag op verschillende stations uitgedeeld

maar even langs binnenkort :9
  PR/Manusje van alles vrijdag 9 september 2011 @ 17:20:15 #196
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_101754690
neee.... serieus.... er is niemand bij de ns die kon bedenken dat die stoelen vies worden? ..... niemand?..
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:34:37 #197
111382 Ofyles2
pi_101755092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
neee.... serieus.... er is niemand bij de ns die kon bedenken dat die stoelen vies worden? ..... niemand?..
Die lichtblauwe stoelen in de nieuwste IRM's?
pi_101756916
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 15:04 schreef greavy het volgende:

[..]

De reden: De stoelen waren niet schoon te houden, wat door de stoffen bekleding komt.
En door asociale lui die een zwijnestal van de trein maken. :r

Jammer dat dit nodig is.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2011 18:35:01 ]
  vrijdag 9 september 2011 @ 19:06:16 #199
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101758137
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ICE die stopt in Blauwkapel Noord en niet in Amsterdam _O-
Mooi h? Ik zat mobiel, anders had ik 'm even opgeslagen!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 19:21:08 #200
Maffe Fries
pi_101758851
Goed nieuws
quote:
Weer kaartjesautomaat op station Veendam

Uiterlijk eind september staat er op het treinstation van Veendam weer een kaartjesautomaat waar de reizigers terecht kunnen.

Het oude apparaat verdween met het VVV-ANWB kantoor, dat begin juli failliet ging. Sindsdien kunnen reizigers op het perron alleen een kaartje naar Groningen krijgen of gebruik maken van de OV-chipkaart.
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103475
pi_101762278
quote:
t zou wel typerend zijn om alleen OV shitkaart te doen he ;)
pi_101763588
gezien vanuit de Thalys van Parijs naar Amsterdam;
station Schaarbeek. of Schaerbeek. maar misschien toch ook wel weer Schaarbeek. ze zijn er niet helemaal uit gekomen tijdens het maken van de borden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_101763621
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
station Schaarbeek. of Schaerbeek. maar misschien toch ook wel weer Schaarbeek. ze zijn er niet helemaal uit gekomen tijdens het maken van de borden.
Dat heet tweetaligheid :*
pi_101764635
pi_101764710
vorige week al langs geweest :) Lees je ff in of zo ;)
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:34:11 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101764886
"Dames en heren, vanwege een defecte trein rijden er geen stoptreinen tussen Rotterdam en Dordrecht. Reizigers voor de Stoptreinstations kunnen met de Sneltrein reizen, die op alle tussengelegen stations zal stoppen. Houdt u rekening met een extra reistijd van een half uur. Deze situatie duurt tot circa 11 uur." -.-
Alleen was de situatie: Sneltrein 21:24 op Rotterdam: Opgeheven
Sneltrein 21:54: +14
|:(

Edit: De AV en NS.nl weten nog van niks 8)7
pi_101764959
Raar dat ze de sprinters eruit gooien en niet de sneltreinen..
pi_101764989
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
sneltreinen degraderen tot stoptrein is altijd nog hipper dan de sneltreinen er uit gooien voor de stoppers :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:38:33 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101765089
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
Nu kunnen we met VIRM :r :r :r :r reizen ipv SLT :r :r :r :r
In alle gevallen ga je er geen donder op vooruit -O-
Ik ben maar in de IC naar Dordrecht gestapt (wederom VIRM :r ), en kijk wel of de trein naar Zwijndrecht niet te lang laat wachten, anders de bus maar. (Toch SOV)
pi_101765098
dat is wel raar, zal volgend jaar wel raar zijn. Intercity's dagraderen tot sprinters en de sprinters eruit gooien..
pi_101765141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Nu kunnen we met VIRM :r :r :r :r reizen ipv SLT :r :r :r :r
In alle gevallen ga je er geen donder op vooruit -O-
Ik ben maar in de IC naar Dordrecht gestapt (wederom VIRM :r ), en kijk wel of de trein naar Zwijndrecht niet te lang laat wachten, anders de bus maar. (Toch SOV)
21:47 had je wss icm gehad, 1900
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:42:49 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101765285
Dat weet ik. Maar ik had nu geen zin om te wachten. Wil snel thuis zijn, mn nest in. Morgen 6:40 de trein richting Utrecht voor de Railcatering..
pi_101765521
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik. Maar ik had nu geen zin om te wachten. Wil snel thuis zijn, mn nest in. Morgen 6:40 de trein richting Utrecht voor de Railcatering..
Heb jij nooit school ofzo, dat je er 2 banen en zoveel hobby naast kan doen? :{
pi_101765587
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

school :')
pi_101765660
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:49 schreef b2py het volgende:

[..]

school :')
Wat is daar mis mee?
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:52:44 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101765717
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik kom uit de bios hoor :?
En ja, ik heb school (2 dagen per week, andere 3 stage)
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:58:06 #217
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101766000
quote:
Trein in India rijdt 980 kilometer verkeerd
In India is het openbaar vervoer niet van het niveau zoals wij dat kennen. Maar het feit dat een volgepakte trein honderden kilometers de verkeerde kant op is gereden is zelfs in India nieuws. De trein reed al 980 kilometer fout toen bij de reizigers pas het besef doordrong dat de reis niet helemaal goed verliep.
De trein vertrok woensdag in Tirupati in het zuiden van het land richting Bhubaneswar in het oosten, om van daaruit verder te rijden richting het noorden en de uiteindelijke eindbestemming Varanasi, aldus The Times of India.

Toen de trein echter het station van Warangal binnenreed, een plaats die ongeveer 980 kilometer ten westen van Bhubaneswar waar de trein een tussenstop had moeten maken ligt, roken de passagiers onraad.

Verkeerde bestemmingscode
Volgens de Indiase krant is de oorzaak van het honderden kilometers fout rijden van de trein mogelijk gelegen in een verkeerde bestemmingscode die de trein meekreeg. Bovendien waren de bestuurders nieuw en dus nog onbekend met de route.

Uiteindelijk kwam de trein na via een andere lijn te zijn teruggestuurd toch na een rit van 2300 kilometer veilig op zijn bestemming aan. "De rit verliep allesbehalve comfortabel, maar we zijn al blij dat we niet op een andere trein gebotst zijn", zegt n van de ongeveer duizend passagiers in The Times.
http://www.telegraaf.nl/r(...)rkeerd__.html?p=14,2
pi_101766223
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:52 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik kom uit de bios hoor :?
En ja, ik heb school (2 dagen per week, andere 3 stage)
oh ik dacht dat je aan het werk was :P

Ik kan trouwens het overzicht voor toeslagen op de interrail passen niet meer vinden.. iemand een linkje?
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:07:57 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101766575
Wat een verhaal uit de telegraaf, gtbv'tje?
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:10:38 #221
45532 ziggyziggyziggy
pi_101766614
quote:
En als je de originele bron leest, zie je dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan de Telegraaf doet geloven. Kwestie van selectief brongebruik.

Overigens is het wel treffend welk vertrouwen de reiziger in de beveiliging aldaar heeft. "We namen een andere route, dus we zouden zo op een andere trein kunnen botsen." :')
pi_101766896
quote:
danke.

Heeft iemand hier wel eens het lijntje van Luxemburg naar Gare de Angleur‎ gemaakt.. dat ziet er wel erg tof uit.. :o
pi_101766942
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

danke.

Heeft iemand hier wel eens het lijntje van Luxemburg naar Gare de Angleur‎ gemaakt.. dat ziet er wel erg tof uit.. :o
Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.
pi_101767013
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.
Is het zo tof als dat het eruit ziet? Heb je misschien nog wat sappige pics? :)
pi_101767043
Welk station is dat trouwens op 't plaatje?

Ergens in Spanje?
pi_101767287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Is het zo tof als dat het eruit ziet? Heb je misschien nog wat sappige pics? :)
Het is een prachtige lijn ja. Sappige pics misschien niet echt. Maar er is ook een Rail Away aflevering geweest over die lijn _O_ Zoek die eens op, heb je meer aan.

Of anders: doe hem zelf *O* Is de moeite waard :Y
pi_101767358
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Ergens in Spanje?
mooi station zo te zien :o
pi_101767440
quote:
[ afbeelding ]

Ergens in Spanje?
Is dat niet Lissabon garo do orient (of iets dergelijks...)?
pi_101767710
quote:
[ afbeelding ]

Ergens in Spanje?
Spanje ja, ergens centraal dacht ik
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:39:35 #230
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101767960
thx, Duuf, was een leuke opgave :Y
pi_101767966
Madrid Atocha schijnt ook erg mooi te zijn trouwens O+
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:40:43 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101768029
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Madrid Atocha schijnt ook erg mooi te zijn trouwens O+
Zolang het er niet knalt :( :o
pi_101768108
:')
pi_101768172
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:29 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Is dat niet Lissabon garo do orient (of iets dergelijks...)?
Ah ja tuurlijk, een van de andere meesterwerken van _O_ Calatrava _O_
pi_101768689
Klopt, Calatrava maakt echt geweldig mooie dingen! Zeker mijn favoriete architect!
pi_101768747
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
Schaarbeek = Nederlands
Schaerbeek = Frans

En aangezien Brussel een tweetalige stad is...
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:30:35 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101773040
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, wrijf het er nog ff in dat het niet doorging doordat er een goederentrein ontspoord was... :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 september 2011 @ 00:30:50 #238
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101773050
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:39 schreef bork het volgende:
thx, Duuf, was een leuke opgave :Y
Geinig!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 september 2011 @ 06:34:55 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101776736
Het 1200'den evenement van de NVBS:
Er is bekend welke rijtuigen meegaan: Plan D, E, K, W, een restauratierijtuig en een stalen D. SHD levert de Plan E, EETC levert een blauw buffet-rijtuig. Totaal 8 rijtuigen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 08:04:34 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101776892
Daar zouden toch meer dan 260 mensen in moeten passen... Wel heel gaaf trouwens!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 10 september 2011 @ 08:12:45 #241
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101776911

Vastgeketend en al. Bang dat deze apparatuur gestolen word?
Sowieso snap ik die hele kast erachter ook niet..
Is te rotterdam CS
pi_101776917
Flink apparaat zeg!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 08:20:58 #243
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101776939
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 september 2011 08:04 schreef Duvel het volgende:
Daar zouden toch meer dan 260 mensen in moeten passen... Wel heel gaaf trouwens!
Plan D A7709: 12 eerste klas, 36 2e klas
Plan E: 48 2e klas
Plan W B4118: 88 2e klas
Plan K AB7376: 18 1e klas, 40 2e klas
Totaal: 242 zitplaatsen
Ik gok wel dat er dan een 2e of 3e Plan E meegaat.
pi_101777114
Waarom rijd er dit weekend eigenlijk vanuit Haarlem een Intercity naar Utrecht? Ik moet toevallig die richting op vandaag, en het viel me op dat er rechtstreeks 1 gaat om het half uur? Terwijl dat doordeweeks, en andere weekenden niet het geval is :?
Ik heb er echter alleen maar profijt van trouwens :)

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2011 08:55:35 ]
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:27:40 #245
45532 ziggyziggyziggy
pi_101777323
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 september 2011 08:55 schreef braddofiel het volgende:
Waarom rijd er dit weekend eigenlijk vanuit Haarlem een Intercity naar Utrecht? Ik moet toevallig die richting op vandaag, en het viel me op dat er rechtstreeks 1 gaat om het half uur? Terwijl dat doordeweeks, en andere weekenden niet het geval is :?
Ik heb er echter alleen maar profijt van trouwens :)
Werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk?
  Redactie Sport zaterdag 10 september 2011 @ 10:22:39 #246
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101777976
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 08:12 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Vastgeketend en al. Bang dat deze apparatuur gestolen word?
Sowieso snap ik die hele kast erachter ook niet..
Is te rotterdam CS
Is dat geen mobiele OV-chippaal? Die kan ook worden gebruikt als er bij werkzaamheden bussen rijden en het perron onbereikbaar is. Dat perron zal er daar nog wel uit moeten ofzo, waardoor er nog geen kabels gelegd zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 10 september 2011 @ 14:40:26 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101784035
Dat is inderdaad een mobiele paal. In die grote kast erachter zit een accu enzo.

In Breda staan die dingen soms ook aan de noordzijde, als er NS-bussen rijden i.p.v. treinen vanwege werkzaamheden.
pi_101788937
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Jep, zie: http://www.ns.nl/storinge(...)2011_zd_ass_10_11sep
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_101793001
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
pi_101794871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat soort mensen zouden een levenslang treinverbod moeten krijgen.
pi_101795983
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is dat echt? Of een in scene gezette situatie (voor een trainingsfilm oid)? Want als dit echt is dan is die aggresieveling wel een enorme karikatuur van zichzelf?

Ik mag hopen dat zulke types worden opgewacht door de SpoPo. Voor die mannetjes is een methode stranspolitie het beste, eerst pepperspray dan boeien en dan afvoeren. Wordt het niet tijd dat ze conducteurs pepperspray verstrekken?
pi_101797776
Jezus zeg, dat filmpje is gewoon niet normaal meer.. Nooit gezien in een trein.. Ook met tassen van anderen smijten..

Stiekem hoop ik dat het in scene is gezet?
pi_101799887
quote:
dat kan ik alleen beoordelen als in scene gezet...
pi_101800317
James, heb jij toevallig dat filmpje nog die je enkele maanden terug plaatse, van de Beneluxen-race?

quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef James1988 het volgende:
En deze zijn ook leuk:

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video

Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere. :)
ze zijn van youtube verwijderd namelijk...
pi_101800408
quote:
Ik kan trouwens het overzicht voor toeslagen op de interrail passen niet meer vinden.. iemand een linkje?
http://worldonrails.nl/forum/viewforum.php?f=10 is ook handig daarvoor :)
  zondag 11 september 2011 @ 00:11:51 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101802867
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 10:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is dat geen mobiele OV-chippaal? Die kan ook worden gebruikt als er bij werkzaamheden bussen rijden en het perron onbereikbaar is. Dat perron zal er daar nog wel uit moeten ofzo, waardoor er nog geen kabels gelegd zijn.
Stonden op een nieuw perron. En het is ook nog eens het enigste perron met CiCo's. En ze staan niet op de logischte plekken. Er staat nog 1, die staat aan de andere kant van het perron, nog ver voorbij de lift.. -O-
  zondag 11 september 2011 @ 02:58:40 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101806507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 22:56 schreef Jacob1 het volgende:
James, heb jij toevallig dat filmpje nog die je enkele maanden terug plaatse, van de Beneluxen-race?

[..]

ze zijn van youtube verwijderd namelijk...
Helaas niet. Ik kwam ze ook maar toevallig tegen :(
  zondag 11 september 2011 @ 08:37:30 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101807549
Een 'foutje' dat verzwegen wordt

Gister heb ik een memo van NS onder mijn neus gehad, waarin stond dat de 6-persoons coupes in ICMm ook OBIS schermen moesten hebben, maar door een foutje bij NedTrain is dit niet gebeurt: De bekabeling was niet op orde.
Dat Nedtrain hier mee weg kan komen..
pi_101807980
quote:
Heb ook het vermoeden dat dit een oefeningsvideo is, die man schreeuwt in zulke heldere taal en scheldt zo weinig......daarnaast lijkt het mij Eddy Zoey te zijn, als die zo moeilijk had gedaan was het zeker binnen de kortste keren overal te zien zijn.
  zondag 11 september 2011 @ 09:51:35 #260
208826 D-Mon
Duivels goed!
pi_101808010
Krijg net een leuk linkje door van een maat:

http://www.trenargentinau(...)ve-el-tren-unir.html
pi_101808247
Weet iemand trouwens als de 3102 (Veenexpress - DH1-wadlopers) ook in Argentini rijdt?
pi_101810489
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als ze daar voortaan niet gewoon altijd een trein laten rijden ofzo :@
Vond het wel prettig, moest van Haarlem naar Utrecht en ik kon mooi blijven zitten :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 september 2011 @ 12:05:06 #263
Maffe Fries
pi_101810527
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 10:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Weet iemand trouwens als de 3102 (Veenexpress - DH1-wadlopers) ook in Argentini rijdt?
Is die niet naar Polen gegaan destijds?
  zondag 11 september 2011 @ 12:06:58 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101810601
quote:
2s.gif Op zondag 11 september 2011 12:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Is die niet naar Polen gegaan destijds?
Waren dat niet alleen tweetjes?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 11 september 2011 @ 12:14:54 #265
Maffe Fries
pi_101810834
quote:
5s.gif Op zondag 11 september 2011 12:06 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waren dat niet alleen tweetjes?
Nee. Er zijn ook enkele eentjes naar toe gegaan.
pi_101816503
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  PR/Manusje van alles zondag 11 september 2011 @ 16:02:01 #267
Toezicht is gezond!
pi_101819741
weet iemand of er ergens een overzicht is met treinstellen en wanneer die waar rijden / ingezet worden en hoe laat?

wannnt de intercity van Rotterdam naar utrecht, amersfoort, zwolle, groningen / leeuwarden is elke week anders...

Via de reisplanners krijg je te zien dat de intercity van 20:35 uur vanuit rotterdam centraal uit een deel voor groningen en een deel voor leeuwarden bestaat. Echter roepen ze in zwolle juist dat ook het deel dat zogenaamd naar groningen zou gaan, mooi naar leeuwarden gaat. :')

In utrecht komen er 6 bakken uit uit den haag bij die sowieso naar gruun gaan. Als ik weet dat het deel uit rotterdam niet naar grunn gaat stap ik in gouda altijd over. Zodat ik een mooie plek heb in het deel naar grunn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
pi_101820228
Maar uit rotterdam gaat alles toch naar friesland? :?
  PR/Manusje van alles zondag 11 september 2011 @ 16:20:39 #269
Toezicht is gezond!
pi_101820478
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
Maar uit rotterdam gaat alles toch naar friesland? :?
Ja.... precies... :{ waarom staat er dan iedere week op de borden dat een deel naar grunn gaat... Zelfs in de reisplanner staat het 8)7
pi_101821461
Dat is om de schijn op te kunnen houden dat er een rechtstreekse intercity rijdt tussen Rotterdam en Groningen...
pi_101822480
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 09:47 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Heb ook het vermoeden dat dit een oefeningsvideo is, die man schreeuwt in zulke heldere taal en scheldt zo weinig......daarnaast lijkt het mij Eddy Zoey te zijn, als die zo moeilijk had gedaan was het zeker binnen de kortste keren overal te zien zijn.
Het taalgebruik viel mij ook al op. Ik zie de krantenkop al voor me: Conducteur aangevallen door ABN-sprekende aso. :P
  PR/Manusje van alles zondag 11 september 2011 @ 21:04:14 #272
Toezicht is gezond!
pi_101832800
Dit is wel grappig. De ic naar leeuwarden en de ic naar groningen rijden precies op het zelfde moment weg. :D dikke troep in gouda. Met wijzigende sporen.. ic naar grunn van 57, zou tegelijk met de ic naar den haag vanaf de andere kant, binnenlopen op spoor 5..... :')
  Redactie Sport zondag 11 september 2011 @ 21:55:23 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101835951
De triple choc-cookies van de AH to Go zijn inderdaad lekker... Zat een bon bij de AH dagkaart-e-ticket, van 1,35 voor 0,50 dus ik denk laat ik hem ook maar eens proberen :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 12 september 2011 @ 00:44:15 #274
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101844352
Ik moest ff lachten vandaag.
Vanochtend het nieuws: "Al het treinverkeer is na het noodweer van gister avond en vannacht weer goed opgestart"
Verstoringen: Blikseminslag Zwolle-Meppel

Gevolg:
- PendelTREIN Zwolle-Meppel
- IC&ST Meppel-Leeuwarden
- IC&ST Meppel-Groningen
- IC Zwolle-Amersfoort en verder ri Utrecht-Rotterdam/Den Haag of Schiphol

NS vond het toen ook nog fun om gratis koffie bij de kiosk uit te delen. Gevolg: De omzet voor de railcatering was alles behalve goed. Veel mensen uit het Noorden hadden dus in Zwolle hun gratis bakkie pleur. Ik ben toen niet meer terug naar Zwolle gegaan voor de tweede slag.

's Avonds: Wederom Zwolle, 17:46 uit Zwolle ri Utrecht ev, had ergens thv Den Dolder een boom (of een grote tak) geraakt. Na 15 minuten werd er weer doorgereden, nadat de Mcn een inspectie aan de trein had gedaan qua schade.
Gevolg: Wr geen tweede rit naar Zwolle, maar nu maar naar Eindhoven :P
pi_101844854
Ik blijf zo eens in de maand eens de vinger aan de pols houden met betrekking tot die nieuwjaarsfeesten die weleens goed willen zijn voor een onsmakelijke hoop kilometers O+

Sinds 19 februari was er niets meer gebeurd, maar nu wordt het hele circus weer opgestart *O* Deze keer gaat het Moldavi worden. Ben er nog niet over uit of ik alles per spoor ga doen, maar liever wel natuurlijk O+ _O-
pi_101845285
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 00:44 schreef greavy het volgende:
Ik moest ff lachten vandaag.
Vanochtend het nieuws: "Al het treinverkeer is na het noodweer van gister avond en vannacht weer goed opgestart"
Verstoringen: Blikseminslag Zwolle-Meppel

Gevolg:
- PendelTREIN Zwolle-Meppel
- IC&ST Meppel-Leeuwarden
- IC&ST Meppel-Groningen
- IC Zwolle-Amersfoort en verder ri Utrecht-Rotterdam/Den Haag of Schiphol

NS vond het toen ook nog fun om gratis koffie bij de kiosk uit te delen. Gevolg: De omzet voor de railcatering was alles behalve goed. Veel mensen uit het Noorden hadden dus in Zwolle hun gratis bakkie pleur. Ik ben toen niet meer terug naar Zwolle gegaan voor de tweede slag.

's Avonds: Wederom Zwolle, 17:46 uit Zwolle ri Utrecht ev, had ergens thv Den Dolder een boom (of een grote tak) geraakt. Na 15 minuten werd er weer doorgereden, nadat de Mcn een inspectie aan de trein had gedaan qua schade.
Gevolg: Wr geen tweede rit naar Zwolle, maar nu maar naar Eindhoven :P
Tja greavy. Heel vervelend voor jou, maar dat bakkie pleur dient gewoon gratis aangeboden te worden als het een bende is op het spoor.
Daarnaast is het uberhaupt al bizar dat er mensen bereidt zijn te betalen voor kiosk-koffie :r
Daar zou de vwa eens wat aan moeten doen.
pi_101845305
nou ja gratis aangeboden... maar veel meer dan een kwartje is het niet waard nee. Al plak je er 2000 starfucks logo's op.
  maandag 12 september 2011 @ 07:21:56 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101847144
Zo, Altijd Vrij + Fyra Altijd Toeslagvrij met een looptijd van 1 maand aangeschaft. Nu nog op mijn (tweede) OV-chipkaart laden.
  maandag 12 september 2011 @ 07:29:31 #279
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101847178
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 01:19 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ja gratis aangeboden... maar veel meer dan een kwartje is het niet waard nee. Al plak je er 2000 starfucks logo's op.
Kiosk verkoopt Nescaf dacht ik. De nieuwe Kiosk doet de bonen vers malen. Railcatering heeft alleen Starbucks koffie.
  maandag 12 september 2011 @ 07:48:00 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101847278
En opgeladen + ingecheckt. "Altijd Vrij, 2e Klas" aldus het paaltje.

Goedemorgen! :W
pi_101847486
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 07:48 schreef James1988 het volgende:

SOV, goedemorgen *) *)
  maandag 12 september 2011 @ 09:06:44 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101848129
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 08:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

SOV, goedemorgen *) *)
Dat dus :Y *O*
  maandag 12 september 2011 @ 09:20:51 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101848364
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 08:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

SOV, goedemorgen *) *)
Tsja, die heb ik niet. :+
  maandag 12 september 2011 @ 10:10:15 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
  maandag 12 september 2011 @ 10:14:00 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101849430
quote:
Gaaf, een serie-AGV? Waar gaat die rijden?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 12 september 2011 @ 10:21:21 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101849612
quote:
5s.gif Op maandag 12 september 2011 10:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gaaf, een serie-AGV? Waar gaat die rijden?
Er zijn 25 AGV's besteld door het Italiaanse NTV, deze zullen in Itali gaan rijden onder de naam .Italo. Als het goed is al later dit jaar, maar RFI/Trenitalia werken tegen.

quote:
The service will start by the end of 2011 with the name of "Italo".
http://www.ntvspa.it/

Het is vooralsnog ook de enige order voor AGV's: grootafnemer SNCF heeft de laatste jaren alleen maar TGV Duplex besteld, en ook ONCF (Marokko) heeft TGV Duplex besteld. Daarom is Alstom nu bezig met het ontwikkelen van een AGV Duplex.

-

Ik ben benieuwd wat eerder rijdt: .Italo's AGV of Fyra's V250. De AGV's van .Italo zijn in 2008 besteld, de V250's van Fyra in 2004...

[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 12-09-2011 10:28:01 ]
pi_101849752
in almelo hangen nu wel digitale cta's, is dit op andere stations ook het geval?
  Redactie Sport maandag 12 september 2011 @ 10:30:44 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_101849844
Gisteren in Enschede in elk geval nog niet, maar die zal wel snel volgen dan (het gaat per regio)
PM mij!
pi_101849974
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:30 schreef dennistd het volgende:
Gisteren in Enschede in elk geval nog niet, maar die zal wel snel volgen dan (het gaat per regio)
jaa lijkt me ook inderdaad. Wierden, Almelo en Almelo de riet zijn al voorzien van digitale systemen. Vreemd dat ze in hengelo tijdens de verbouwing nog geen digitale systemen hebben geplaatst.
  maandag 12 september 2011 @ 10:41:10 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101850126
Niet vreemd.. Rotterdam word verbouwd, geen digitale schermen. Utrecht word verbouwd, alleen nog in de hal de nieuwe schermen (PV's).
pi_101850345
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:41 schreef greavy het volgende:
Niet vreemd.. Rotterdam word verbouwd, geen digitale schermen. Utrecht word verbouwd, alleen nog in de hal de nieuwe schermen (PV's).
Wel vreemd, niet uniek ;)
  maandag 12 september 2011 @ 10:51:48 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101850417
De oude schermen worden daar gewoon terug gehangen :P
  maandag 12 september 2011 @ 11:02:43 #293
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101850731
Rotterdam is een enorme bouwput, waarom zou je daar nog die nieuwe schermen bij doen? Het is al zo'n zooitje!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101850947
quote:
5s.gif Op maandag 12 september 2011 11:02 schreef Duvel het volgende:
Rotterdam is een enorme bouwput, waarom zou je daar nog die nieuwe schermen bij doen? Het is al zo'n zooitje!
Het wordt er wel mooi! Mag ook wel, het was echt te oud, ranzig en krap voor woorden. :')
For great justice!
pi_101851490
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 07:48 schreef James1988 het volgende:

Toch eens gaan rekenen of dat niet toch weer voordeliger is. Ik doe nu 5x per week forensen (waarvan 2 dagen 's morgens ook met korting). Tussen Houten en Hilversum. Maandelijks nog minstens een keertje naar Amsterdam en nog her en der wat privritjes.
pi_101851665
Houten - Hilversum als Stammstrecke? Dan wordt het nog een heksentoer om met AltijdVrij voordeliger uit te zijn denk ik.

Ik wacht even op een oordeel van mijn baas, hoe die denkt om te gaan met de nieuwe abo's.
  maandag 12 september 2011 @ 11:43:14 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101851894
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 11:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Toch eens gaan rekenen of dat niet toch weer voordeliger is.
Daarvoor is de Abonnementenwijzer best handig.
pi_101852056
dd, Houten-Hilversum is de basis. 5 dagen in de week maar op maandag en zaterdag reis ik ook voor de heenreis met korting (heb een oude VDU). Ik doe eens per maand een retourtje naar amsterdam zuid. Verder een keer of twee per maand een familie/vriendenbezoekritje. Dat kan Utrecht zijn, maar ook Maastricht.

Ik giet het wel in een excelletje. Om het eens uitterekenen. H ik mis mijn maandnetkaart toch best.
pi_101852103
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daarvoor is de Abonnementenwijzer best handig.
Ja, die is leuk, maar die geeft maar 1 uitkomst. Ik heb zelf met een excel-sheetje zitten rekenen en dan is de conclusie dat er twee abonnementsvormen zijn die elkaar niet veel ontlopen uitgaande van mijn reisgedrag afgelopen jaar.
Scheelt nog geen 2 eurocent per treinkilometer of ik een dal-vrij of een weekend-vrij abonnement neem nu...
pi_101852150
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

Scheelt nog geen 2 eurocent per treinkilometer
Ehmm. Dat is bij mij een serieus verschil hoor. 25 % of zo.
  maandag 12 september 2011 @ 11:56:33 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101852209
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, die is leuk, maar die geeft maar 1 uitkomst.
Hij geeft soms ook een alternatief. Ik kreeg zowel een trajectabonnement als een Altijd Vrij als suggestie. Nu kost dat toch hetzelfde, dus heb ik de Altijd Vrij gekozen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')