Dat dusquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042quote:Aankondiging Rondrit en reünie 1200-en
Op zaterdag 12 november 2011 wordt in het kader van tachtig jaar NVBS en zestig jaar serie 1200 een rondrit door Midden-Nederland met locomotieven van de serie 1200 en bijpassende historische rijtuigen georganiseerd. Het evenement vindt een week later plaats dan eerder op deze website en in Op de Rails 2011-8 is gepubliceerd. De Stichting NVBS-Excursies organiseert de rit in nauwe samenwerking met het Spoorwegmuseum, NS Chartertrains, Werkgroep Loc 1501 / Stichting Klassieke Locomotieven (KLOK), Stichting Historisch Dieselmaterieel en EETC.
De rit zal beginnen in Utrecht Centraal omstreeks 9.00 uur en zal daar rond 18.30 uur weer eindigen. Halverwege zal er op het station Amersfoort een samenkomst zijn van alle acht nog bestaande locomotieven serie 1200, die daar achter elkaar opgesteld zullen worden. Hier zal ruim de tijd zijn om te fotograferen. Verder zijn er onderweg nog een vijftal fotostops gepland.
Door de unieke samenwerking van alle partijen kunnen we de excursieprijs laag houden. Deze bedraagt voor leden van de NVBS ¤ 25,- (Code 1200), voor leden van de Werkgroep loc 1501 en voor donateurs van de Stichting KLOK eveneens ¤ 25,- (Code 1200W); niet leden betalen ¤ 40,- (Code 1200NL) voor dit evenement. Deelname is mogelijk door vķķr 15 oktober het verschuldigde bedrag over te maken op bankrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies te Hoofddorp, onder vermelding van code en lidmaatschapsnummer, danwel de aanduiding WGL of KLOK. Bij elektronische betaling s.v.p. ook het adres vermelden. Het maximum aantal deelnemers is 260, bij overtekening geldt de volgorde van aanmelding, waarbij de leden van de NVBS, WGL en KLOK voorrang hebben. De contactpersoon voor deze excursie is Han Duijve.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Heb je een idee wat voor 'historische rijtuigen' bedoeld owrden?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Een 1200 (Locomotief) evenement, geörganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...
[..]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Congratsquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Feliquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Ziggyquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Hoe wist dat het een jongen is?quote:Op woensdag 7 september 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Ziggy
Veel plezier met de kleine knul
Van Sjorsquote:Op woensdag 7 september 2011 19:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe wist dat het een jongen is?
Ah, van Olga zeker?
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
Dat zijn geen veerwissels (meer). Vroomshoop ligt in een voormalige VCVL-traject, evenals bijvoorbeeld de lijnen naar Delfzijl en Roodeschool. Daar liggen normale wissels, met als extra eigenschap dat ze een voorkeursstand hebben. Als ze in de andere stand moeten worden bereden, wordt er een rijweg voor ingesteld en wordt het wissel in die stand gestuurd. Na afrijden van de wisselsectie gaat het wissel dan weer automatisch om naar de voorkeursstand. Het zijn dus geen veerwissels en ze kunnen ook zeker niet zonder beschadigingen worden opengereden.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:12 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
quote:AW_Bos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:30:
Onder voorbehoud: Morgen zal de eerste DDZ met het nummer 7503 een proefrit maken. Dit zal een slagje Haarlem- Den Haag worden, en zal dan eind v/d morgen of begin v/d middag plaatsvinden.
Stel uw lenzen maar scherp, voor diegenen die de eerste rijdende DDZ willen fotograferen.
Bron: Somda.
quote:Woensdag 07 sep 2011 - 21:05:34
Met het gebruikelijke voorbehoud: de proefrit van de eerste DDZ-stam 7503 vindt plaats op 8 september; een slag naar Den Haag, waarschijnlijk eind van de morgen/begin van de middag. (In de morgen maakt eerst de 4242 een proefrit).
Vragen naar dienstregelingen is niet toegestaanquote:Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
quote:Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
Nee, VCVL is daar juist ingevoerd ná het ongeluk. VCVL werkt namelijk met lichtseinen, Winsum had toen nog CRVL, zonder lichtseinen.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat VCVL was toch ook de oorzaak van het ongeval bij WInsum in 1980? Of is dat iets te kort door de bocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |