Wel een fout van hun dan. Prorail en NS Poort hebben de borden al een tijdje terug verwijderd waarop stond dat de roltrappen vanaf Mei 2011 geopend zouden zijn..quote:Hallo x,
In jou mail valt te lezen dat jij je afvraagt waarom de roltrappen nog niet werken. Er is maar één goed antwoord voor.
Destijds hebben ProRail en NS Poort besloten om roltrappen op Dordrecht te plaatsen; Hierdoor zou de toegankelijkheid verbeteren. Er is echter gekozen voor de loopbrug, omdat daar ruimte over was. De tunnel, die het meeste gebruikt word, 'had geen ruimte over'. Er is ook maar gekozen om bij ieder perron één roltrap te plaatsen, die alleen omhoog kan. Dit had weer de redenen dat er ruimtegebrek is voor 2 roltrappen, en extra roltrappen weer buiten budget vallen.
Er is destijds gekeken hoe het op een goedkope manier uitgevoerd kan worden. Daar is ook naar het buitenland gekeken. Door het volledig door een Nederlands bedrijf uit te laten voeren, was wederom te duur. De onderdelen komen nu dus uit Nederland, en Duitsers en Polen hebben de roltrappen geïnstalleerd. Wel duurde het plaatsen hierdoor langer, want de Duitsers en Polen werken niet hard door, en waren steeds met 2, hooguit 3 man.
Dit maakte verder niet veel uit; Het was maar een extra project. De oplevering zou in Mei plaatsvinden. De roltrappen waren toen ook wel klaar. Maar dezen zijn wegens diverse constructiefouten, slechte afwerkingen en dergelijke afgekeurd. Wanneer deze problemen verholpen worden, is nog onbekend bij ons. Prorail en NS Poort zijn wederom bezig te kijken naar een goedkope aannemer hiervoor..
De goedkope deal is uitgelopen op een soort van fiasco. De complete constructie moet opnieuw bekeken worden, en gedeeltelijk aangepast worden.
[knip]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!quote:Op woensdag 7 september 2011 09:08 schreef Tochjo het volgende:
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.
die lijken wel op de borden bij DH CS (qua grootte)quote:Op woensdag 7 september 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten
Wat een grap![]()
[ afbeelding ]
Alleen de treinen van het eerste uur worden getoond. in Rhenen hangt ook zo'n ding waar 5 regels permanent voor Jan Joker stroom verbruikenquote:Op woensdag 7 september 2011 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!![]()
Als hij wordt teruggekrukt, komt hij weer in de controle. Maar NS mag idd niet meer krukken. Arriva wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Dat dusquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042quote:Aankondiging Rondrit en reünie 1200-en
Op zaterdag 12 november 2011 wordt in het kader van tachtig jaar NVBS en zestig jaar serie 1200 een rondrit door Midden-Nederland met locomotieven van de serie 1200 en bijpassende historische rijtuigen georganiseerd. Het evenement vindt een week later plaats dan eerder op deze website en in Op de Rails 2011-8 is gepubliceerd. De Stichting NVBS-Excursies organiseert de rit in nauwe samenwerking met het Spoorwegmuseum, NS Chartertrains, Werkgroep Loc 1501 / Stichting Klassieke Locomotieven (KLOK), Stichting Historisch Dieselmaterieel en EETC.
De rit zal beginnen in Utrecht Centraal omstreeks 9.00 uur en zal daar rond 18.30 uur weer eindigen. Halverwege zal er op het station Amersfoort een samenkomst zijn van alle acht nog bestaande locomotieven serie 1200, die daar achter elkaar opgesteld zullen worden. Hier zal ruim de tijd zijn om te fotograferen. Verder zijn er onderweg nog een vijftal fotostops gepland.
Door de unieke samenwerking van alle partijen kunnen we de excursieprijs laag houden. Deze bedraagt voor leden van de NVBS ¤ 25,- (Code 1200), voor leden van de Werkgroep loc 1501 en voor donateurs van de Stichting KLOK eveneens ¤ 25,- (Code 1200W); niet leden betalen ¤ 40,- (Code 1200NL) voor dit evenement. Deelname is mogelijk door vóór 15 oktober het verschuldigde bedrag over te maken op bankrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies te Hoofddorp, onder vermelding van code en lidmaatschapsnummer, danwel de aanduiding WGL of KLOK. Bij elektronische betaling s.v.p. ook het adres vermelden. Het maximum aantal deelnemers is 260, bij overtekening geldt de volgorde van aanmelding, waarbij de leden van de NVBS, WGL en KLOK voorrang hebben. De contactpersoon voor deze excursie is Han Duijve.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Heb je een idee wat voor 'historische rijtuigen' bedoeld owrden?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Een 1200 (Locomotief) evenement, geörganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...
[..]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Congratsquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Feliquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Ziggyquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Hoe wist dat het een jongen is?quote:Op woensdag 7 september 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Ziggy
Veel plezier met de kleine knul
Van Sjorsquote:Op woensdag 7 september 2011 19:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe wist dat het een jongen is?
Ah, van Olga zeker?
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
Dat zijn geen veerwissels (meer). Vroomshoop ligt in een voormalige VCVL-traject, evenals bijvoorbeeld de lijnen naar Delfzijl en Roodeschool. Daar liggen normale wissels, met als extra eigenschap dat ze een voorkeursstand hebben. Als ze in de andere stand moeten worden bereden, wordt er een rijweg voor ingesteld en wordt het wissel in die stand gestuurd. Na afrijden van de wisselsectie gaat het wissel dan weer automatisch om naar de voorkeursstand. Het zijn dus geen veerwissels en ze kunnen ook zeker niet zonder beschadigingen worden opengereden.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:12 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |