abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:46:51 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101640359

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japen - Deel 1 - Igen
Treinen in Japan - Deel 2 - Igen
Berlijn - Zug-Chef
Praag - Zug-Chef
Wenen - Zug-Chef
Budapest - Zug-Chef
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:47:17 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101640371
De lapo:


quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:46 schreef James1988 het volgende:
"Oh, als je met de trein wilt zal ik eerst goedkeuring moeten krijgen. Je hebt een leaseauto dus die dien je eigenlijk te gebruiken"

Ja, prima. Maar niet voor fucking Breda - Amsterdam -_-
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:47:36 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101640383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:47 schreef James1988 het volgende:
De lapo:

[..]

Gelul, inleveren die wagen of rijden met die hap!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101640999
Ik kreeg net weer eens commentaar op mijn reiskostendecla. 58 euro over een maand, willen ze er een OVChip uitdraai bij 8)7 Ik reis al sinds mei op saldo en die uitdraai is nooit een probleem geweest. Nou heb ik er deze keer ook ritten bij zitten die niet op de uitdraai verschijnen (omdat ik nog meer verreisd heb die dag bijvoorbeeld, of omdat ik een dagkaart had die ik ten dele voor werk gebruikte).

Dus die uitdraai gaat er niet komen :+

Maar goed, wat hebben ze liever? 58 euro betalen zonder boekingsstuk? Of dat ik van alle ritten doe alsof ik ze met de auto gemaakt heb en 19 cent / km declareer? Hebben ze nog steeds geen boekingsstuk, en het kost ze zeker 3 keer zo veel geld 8)7

Morgen maar weer eens bellen dus. Geneuzel allemaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:03:52 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101641275
Nouja, dat ze een rittenoverzicht willen hebben kan ik wel begrijpen. Dat vraagt mijn werkgever ook als ik treintickets declareer.

Al is 58 euro wel een :')-bedrag
  Moderator dinsdag 6 september 2011 @ 19:05:06 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_101641336
Ik declareer maandelijks rond de ¤ 320,- aan treinkosten...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:05:25 #7
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101641355
Whow... Ik krijg een JTK van de baas!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101641359
Ik vind het best reëel dat de baas een uitdraai wil hebben. Dat is gewoon de normale gang van zaken. En met je dagkaart. Dan had je niet niet moeten gebruiken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_101641419
Ja nou ja, maar dit gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor mijn besluit om over te gaan op een AltijdVrij abo binnenkort :{ We moeten het er morgen maar eens over hebben.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101641512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nou ja, maar dit gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor mijn besluit om over te gaan op een AltijdVrij abo binnenkort :{ We moeten het er morgen maar eens over hebben.
Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_101641628
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?
Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101641724
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?
Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_101641854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:12 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?
Ja, op zich wel natuurlijk. Maar goed, ik weet dat er zat jongens zijn die lekker 1e klas reizen, 19 cent per km declareren en nog geld over houden. Ik vind dat fraude. Maar als dat blijkbaar een modus operandi is, dan doe ik dat ook wel.

Maar goed, ik zal het morgen eens in de groep gooien daar, met alle opties op tafel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101644402
Wat een ellende @ zwolle zeg met de trein!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_101644727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:59 schreef kebabkever het volgende:
Wat een ellende @ zwolle zeg met de trein!
Mooie rooie spin inderdaad ^O^


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101645204
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd? :X
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 september 2011 @ 20:16:16 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101645371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd? :X
Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaak
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101645576
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaak
Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.
pi_101645801
ja bij Overvecht is het recentelijk een paar keer achter elkaar raak geweest. Gisteren nog zelfs geloof ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101645822
Ja.. straks weer TAXI spelen om mn zwager op te halen van t station :|
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:31:17 #21
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101646227
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.
Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101646438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd? :X
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:37:09 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101646619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:

[..]

er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
Sukkels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101646776
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:41:22 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101646861
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101647007
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
Werd er überhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101647083
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:

[..]

er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
Ah okee.

Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:46:46 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101647169
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd? :X
Dordrecht is minimaal 1x per maand raak. En ze kunnen het nooit goed fixen, want elke keer is het probleem hetzelfde...
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:48:06 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101647254
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Net zo erg als omreizen om SLT te vermijden :9
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
pi_101647403
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM? :o
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:50:40 #31
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647420
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Oh ja, dat was vooral voor de volgers van dit topic erg vermakelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:50:56 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647442
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM? :o
Ja. Leip.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:51:27 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647473
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Igen het volgende:

[..]


[..]

Ah okee.

Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101647574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Werd er überhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
1e keer was dat er een stroomstoring was en men niet verder kon rijden

na 40 minuten dat ze gesproken hadden met de treindienstleider en het niet zo goed nieuws was en het nog wel even kon duren.

Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten. Om vervolgens te vertellen dat het nog wel even kon duren voordat de monteur er was. We mochten er niet uit, omdat ze geen begeleiding konden regelen op dit moment.

quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
Helaas niet dus ;)
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_101647589
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
pi_101647732
Owja; eerst was het 20:30 verholpen

Nu:
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_101647757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef kebabkever het volgende:
Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten.
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:57:41 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647824
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was een zoethoudertje. EN een leugen :Y
Waarom?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:58:10 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101647846
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
De verantwoordelijke betaalt echt fors voor dit soort foutjes. Zeker Amersfoort was een hele nare.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101647889
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels :)

Of hoe had jij het je voorgesteld?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101647943
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was een zoethoudertje. EN een leugen :Y
Quote:

De trein is kapot in Amersfoort.In Zwolle is een stroomstoring.De NS zegt:"We hebben geen oplossing voor reizigers naar Groningen. Aldus twitter
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:01:08 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101648010
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels :)

Of hoe had jij het je voorgesteld?
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101648153
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 september 2011 @ 21:03:53 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101648166
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Klopt. Zelf wel eens meegemaakt tijdens een wisselstoring. Zat in een 12 baks VIRM die hierdoor in Groningen eens op één minuut rijden van het station strandde. Duurde 40 minuten voordat mijn trein binnengenomen kon worden. vertrekken deed er uiteraard in die tijd niets meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:05:13 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101648269
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101648310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Haha, ze dachten vast; ach Zwolle is toch al een puinhoop
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_101648468
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:11:27 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101648684
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM? :o
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken :P
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:13:05 #49
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101648783
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden :)
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101648896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken :P
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2011 21:15:23 ]
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:15:36 #51
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101648924
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:16:16 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101648966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?
Venlo is leuker als IRM :Y
Mede vanwege de cargo's die ik daar nog kan treffen :P
pi_101648995
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Nou volgens Duvel niet dus *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 september 2011 @ 21:17:47 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101649056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Bij een wisselstoring is dat niet zo erg :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:18:07 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101649072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou volgens Duvel niet dus *O*
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:26:39 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101649549
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
Het kan, er gaat niets stuk. Denk aan werkzaamheden (zoals nu op emplacement Arnhem). Je moet de bedienlaag alleen vertellen dat een wissel anders ligt dan verwacht, maar dat is een software-probleem, heeft geen moer met het wissel zelf te maken. Het mag dus wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:27:36 #57
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101649606
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101649780
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:51:02 #59
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101650983
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
Er verbuigt bij openrijden meestal e.e.a.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:57:07 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101655649
Groupon had een blunder begaan:

quote:
19,95 Euro ipv 89,20 - dagkaart voor 2 personen, 1 dag onbeperkt treinreizen door heel Nederland!
[knip]
Geldig van 3 juni tot en met 13 juni 2010 op werkdagen na 9 uur 's ochtends en op weekenddagen de hele dag
Terwijl een paar dagen geleden deze actie was.
  woensdag 7 september 2011 @ 07:52:02 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101662945
Ik vond dit mailtje van een paar weken geleden nog in mijn mailbox, nadat ik had nagevraagd waarom de roltrappen in Dordrecht niet werken (bij de PLP'er, ik ken 'm aardig goed):
quote:
Hallo x,

In jou mail valt te lezen dat jij je afvraagt waarom de roltrappen nog niet werken. Er is maar één goed antwoord voor.

Destijds hebben ProRail en NS Poort besloten om roltrappen op Dordrecht te plaatsen; Hierdoor zou de toegankelijkheid verbeteren. Er is echter gekozen voor de loopbrug, omdat daar ruimte over was. De tunnel, die het meeste gebruikt word, 'had geen ruimte over'. Er is ook maar gekozen om bij ieder perron één roltrap te plaatsen, die alleen omhoog kan. Dit had weer de redenen dat er ruimtegebrek is voor 2 roltrappen, en extra roltrappen weer buiten budget vallen.

Er is destijds gekeken hoe het op een goedkope manier uitgevoerd kan worden. Daar is ook naar het buitenland gekeken. Door het volledig door een Nederlands bedrijf uit te laten voeren, was wederom te duur. De onderdelen komen nu dus uit Nederland, en Duitsers en Polen hebben de roltrappen geïnstalleerd. Wel duurde het plaatsen hierdoor langer, want de Duitsers en Polen werken niet hard door, en waren steeds met 2, hooguit 3 man.
Dit maakte verder niet veel uit; Het was maar een extra project. De oplevering zou in Mei plaatsvinden. De roltrappen waren toen ook wel klaar. Maar dezen zijn wegens diverse constructiefouten, slechte afwerkingen en dergelijke afgekeurd. Wanneer deze problemen verholpen worden, is nog onbekend bij ons. Prorail en NS Poort zijn wederom bezig te kijken naar een goedkope aannemer hiervoor..

De goedkope deal is uitgelopen op een soort van fiasco. De complete constructie moet opnieuw bekeken worden, en gedeeltelijk aangepast worden.
[knip]
Wel een fout van hun dan. Prorail en NS Poort hebben de borden al een tijdje terug verwijderd waarop stond dat de roltrappen vanaf Mei 2011 geopend zouden zijn..
pi_101663376
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten

Wat een grap :|W



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2011 10:27:59 ]
pi_101663870
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tochjo op 07-09-2011 10:49:57 ]
pi_101664450
Klopt, dat zijn kleinere schermen die je veelal aantreft bij kleinere stations..
pi_101666319
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 09:08 schreef Tochjo het volgende:
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet! :o :|W
pi_101667277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten

Wat een grap :|W

[ afbeelding ]
die lijken wel op de borden bij DH CS (qua grootte) :')

weet iemand wanneer de thalys en/of de tgv treintijden NA 8-12 te boeken zijn? (wil van 8-12 t/m 12-12 weg naar frankrijk)
ik dacht ergens gelezen te hebben dat die tijden pas in oktober boekbaar werden?
  woensdag 7 september 2011 @ 11:42:28 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101667420
3 Maanden van te voren. Voor 8-12 dus op 8-9, voor 12-12 dus op 12-9
  woensdag 7 september 2011 @ 13:06:35 #68
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101669689
Fyra rijdt vandaag 2 jaar. Reizigers krijgen een appeltje als cadeau. Leuk idee :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 13:09:04 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101669739
Ik mag hopen dat het geen zure appel is waarop ze moeten bijten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 september 2011 @ 13:09:57 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101669760
Of een appel met een worm er in. *surprise*
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_101679249
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet! :o :|W
Alleen de treinen van het eerste uur worden getoond. in Rhenen hangt ook zo'n ding waar 5 regels permanent voor Jan Joker stroom verbruiken ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 september 2011 @ 18:20:04 #72
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101681108
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 september 2011 @ 18:23:10 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101681225
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:

[..]

Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Als hij wordt teruggekrukt, komt hij weer in de controle. Maar NS mag idd niet meer krukken. Arriva wel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_101681236
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar. :)
*O* Gefeliciteerd Ziggy *O*

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 7 september 2011 @ 18:30:38 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_101681501
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*O* Gefeliciteerd Ziggy *O*

[ afbeelding ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_101681606
*O*
  woensdag 7 september 2011 @ 18:33:48 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101681617
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*O* Gefeliciteerd Ziggy *O*

[ afbeelding ]
Dat dus :Y
  woensdag 7 september 2011 @ 18:37:34 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101681765
Een 1200 (Locomotief) evenement, geörganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...

quote:
Aankondiging Rondrit en reünie 1200-en


Op zaterdag 12 november 2011 wordt in het kader van tachtig jaar NVBS en zestig jaar serie 1200 een rondrit door Midden-Nederland met locomotieven van de serie 1200 en bijpassende historische rijtuigen georganiseerd. Het evenement vindt een week later plaats dan eerder op deze website en in Op de Rails 2011-8 is gepubliceerd. De Stichting NVBS-Excursies organiseert de rit in nauwe samenwerking met het Spoorwegmuseum, NS Chartertrains, Werkgroep Loc 1501 / Stichting Klassieke Locomotieven (KLOK), Stichting Historisch Dieselmaterieel en EETC.

De rit zal beginnen in Utrecht Centraal omstreeks 9.00 uur en zal daar rond 18.30 uur weer eindigen. Halverwege zal er op het station Amersfoort een samenkomst zijn van alle acht nog bestaande locomotieven serie 1200, die daar achter elkaar opgesteld zullen worden. Hier zal ruim de tijd zijn om te fotograferen. Verder zijn er onderweg nog een vijftal fotostops gepland.

Door de unieke samenwerking van alle partijen kunnen we de excursieprijs laag houden. Deze bedraagt voor leden van de NVBS ¤ 25,- (Code 1200), voor leden van de Werkgroep loc 1501 en voor donateurs van de Stichting KLOK eveneens ¤ 25,- (Code 1200W); niet leden betalen ¤ 40,- (Code 1200NL) voor dit evenement. Deelname is mogelijk door vóór 15 oktober het verschuldigde bedrag over te maken op bankrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies te Hoofddorp, onder vermelding van code en lidmaatschapsnummer, danwel de aanduiding WGL of KLOK. Bij elektronische betaling s.v.p. ook het adres vermelden. Het maximum aantal deelnemers is 260, bij overtekening geldt de volgorde van aanmelding, waarbij de leden van de NVBS, WGL en KLOK voorrang hebben. De contactpersoon voor deze excursie is Han Duijve.
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
pi_101682393
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*O* Gefeliciteerd Ziggy *O*

[ afbeelding ]
:Y
pi_101682402
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Een 1200 (Locomotief) evenement, geörganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...

[..]

http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Heb je een idee wat voor 'historische rijtuigen' bedoeld owrden?
  woensdag 7 september 2011 @ 18:57:01 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101682523
Rijtuigen van het NSM dacht ik.
  woensdag 7 september 2011 @ 19:17:32 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101683443
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar. :)
Congrats *O*
  woensdag 7 september 2011 @ 19:18:22 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_101683489
quote:
11s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

*O* Gefeliciteerd Ziggy *O*

[ afbeelding ]
Feli *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 19:27:26 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101683928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar. :)
Gefeliciteerd Ziggy *O*

Veel plezier met de kleine knul
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 september 2011 @ 19:59:56 #85
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101685378
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Ziggy *O*

Veel plezier met de kleine knul
Hoe wist dat het een jongen is?

Ah, van Olga zeker?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 20:03:07 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101685502
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hoe wist dat het een jongen is?

Ah, van Olga zeker?
Van Sjors ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101685807
Congrats Ziggy. :)

Ze hebben vandaag op Overvecht de CTA's vervangen. Ziet dr lomp uit. :')
pi_101688976
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet. ;)
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
  woensdag 7 september 2011 @ 21:52:24 #89
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101691017
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:12 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet. ;)
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
Dat zijn geen veerwissels (meer). Vroomshoop ligt in een voormalige VCVL-traject, evenals bijvoorbeeld de lijnen naar Delfzijl en Roodeschool. Daar liggen normale wissels, met als extra eigenschap dat ze een voorkeursstand hebben. Als ze in de andere stand moeten worden bereden, wordt er een rijweg voor ingesteld en wordt het wissel in die stand gestuurd. Na afrijden van de wisselsectie gaat het wissel dan weer automatisch om naar de voorkeursstand. Het zijn dus geen veerwissels en ze kunnen ook zeker niet zonder beschadigingen worden opengereden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_101691102
Dat VCVL was toch ook de oorzaak van het ongeval bij WInsum in 1980? Of is dat iets te kort door de bocht?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 september 2011 @ 22:00:56 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_101691454
quote:
AW_Bos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:30:
Onder voorbehoud: Morgen zal de eerste DDZ met het nummer 7503 een proefrit maken. Dit zal een slagje Haarlem- Den Haag worden, en zal dan eind v/d morgen of begin v/d middag plaatsvinden.

Stel uw lenzen maar scherp, voor diegenen die de eerste rijdende DDZ willen fotograferen.

Bron: Somda.
  woensdag 7 september 2011 @ 22:06:25 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101691775
Michiel (Broek53) meldt op Somda:
quote:
Woensdag 07 sep 2011 - 21:05:34

Met het gebruikelijke voorbehoud: de proefrit van de eerste DDZ-stam 7503 vindt plaats op 8 september; een slag naar Den Haag, waarschijnlijk eind van de morgen/begin van de middag. (In de morgen maakt eerst de 4242 een proefrit).
pi_101692301
Hee ik heb gehoord dat de 7503 een proefrit gaat maken morgen. Het zijn geruchten hoor maar hij gaat naar Den Haag :Y

Bron wil anoniem blijven i.v.m. represailles :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101692452
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2011 22:18:38 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 22:19:03 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101692488
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
Vragen naar dienstregelingen is niet toegestaan :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101692656
quote:
10s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
:D _O-

NEE IGEN DAT MAG NIET :( FOEI STOUT NIET MEER DOEN :( o|O :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_101692798
Wat dom van je ook. Je had natuurlijk WEL mogen vragen wat het nummer en de materieelsoort was van die vreemde trein die onder dat onbekende nummer 4242 een rit van Haarlem naar Den Haag zou gaan maken. Maar ja. -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 september 2011 @ 22:28:21 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101692917
_O-
  woensdag 7 september 2011 @ 22:28:38 #99
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_101692930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat VCVL was toch ook de oorzaak van het ongeval bij WInsum in 1980? Of is dat iets te kort door de bocht?
Nee, VCVL is daar juist ingevoerd ná het ongeluk. VCVL werkt namelijk met lichtseinen, Winsum had toen nog CRVL, zonder lichtseinen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 september 2011 @ 23:03:06 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_101694418
Feli, Ziggy! En ik wil best mee met die 1200'en eigenlijk...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 7 september 2011 @ 23:04:59 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_101694512
Geef je dan op Duuv :Y
Kan nu nog. Er is grote belangstelling voor.

Ik heb het ook al gedaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')