quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:46 schreef James1988 het volgende:
"Oh, als je met de trein wilt zal ik eerst goedkeuring moeten krijgen. Je hebt een leaseauto dus die dien je eigenlijk te gebruiken"
Ja, prima. Maar niet voor fucking Breda - Amsterdam -_-
Gelul, inleveren die wagen of rijden met die hap!quote:
Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nou ja, maar dit gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor mijn besluit om over te gaan op een AltijdVrij abo binnenkortWe moeten het er morgen maar eens over hebben.
Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?
Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?
Ja, op zich wel natuurlijk. Maar goed, ik weet dat er zat jongens zijn die lekker 1e klas reizen, 19 cent per km declareren en nog geld over houden. Ik vind dat fraude. Maar als dat blijkbaar een modus operandi is, dan doe ik dat ook wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?
Mooie rooie spin inderdaadquote:Op dinsdag 6 september 2011 19:59 schreef kebabkever het volgende:
Wat een ellende @ zwolle zeg met de trein!
Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaakquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd?
Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaak
Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd?
Sukkels.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:
[..]
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
Werd er überhaupt iets omgeroepen in die twee uur?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.
Ah okee.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:
[..]
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
Dordrecht is minimaal 1x per maand raak. En ze kunnen het nooit goed fixen, want elke keer is het probleem hetzelfde...quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd?
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Net zo erg als omreizen om SLT te vermijden
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Oh ja, dat was vooral voor de volgers van dit topic erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Ja. Leip.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Ah okee.
Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
1e keer was dat er een stroomstoring was en men niet verder kon rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werd er überhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
Helaas niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
Dat was een zoethoudertje. EN een leugenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef kebabkever het volgende:
Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
De verantwoordelijke betaalt echt fors voor dit soort foutjes. Zeker Amersfoort was een hele nare.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wisselsquote:
Quote:quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels![]()
Of hoe had jij het je voorgesteld?
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Klopt. Zelf wel eens meegemaakt tijdens een wisselstoring. Zat in een 12 baks VIRM die hierdoor in Groningen eens op één minuut rijden van het station strandde. Duurde 40 minuten voordat mijn trein binnengenomen kon worden. vertrekken deed er uiteraard in die tijd niets meer.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Haha, ze dachten vast; ach Zwolle is toch al een puinhoopquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijkenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Venlo is leuker als IRMquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?
Nou volgens Duvel niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Bij een wisselstoring is dat niet zo ergquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.quote:
Het kan, er gaat niets stuk. Denk aan werkzaamheden (zoals nu op emplacement Arnhem). Je moet de bedienlaag alleen vertellen dat een wissel anders ligt dan verwacht, maar dat is een software-probleem, heeft geen moer met het wissel zelf te maken. Het mag dus wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
Er verbuigt bij openrijden meestal e.e.a.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
Terwijl een paar dagen geleden deze actie was.quote:19,95 Euro ipv 89,20 - dagkaart voor 2 personen, 1 dag onbeperkt treinreizen door heel Nederland!
[knip]
Geldig van 3 juni tot en met 13 juni 2010 op werkdagen na 9 uur 's ochtends en op weekenddagen de hele dag
Wel een fout van hun dan. Prorail en NS Poort hebben de borden al een tijdje terug verwijderd waarop stond dat de roltrappen vanaf Mei 2011 geopend zouden zijn..quote:Hallo x,
In jou mail valt te lezen dat jij je afvraagt waarom de roltrappen nog niet werken. Er is maar één goed antwoord voor.
Destijds hebben ProRail en NS Poort besloten om roltrappen op Dordrecht te plaatsen; Hierdoor zou de toegankelijkheid verbeteren. Er is echter gekozen voor de loopbrug, omdat daar ruimte over was. De tunnel, die het meeste gebruikt word, 'had geen ruimte over'. Er is ook maar gekozen om bij ieder perron één roltrap te plaatsen, die alleen omhoog kan. Dit had weer de redenen dat er ruimtegebrek is voor 2 roltrappen, en extra roltrappen weer buiten budget vallen.
Er is destijds gekeken hoe het op een goedkope manier uitgevoerd kan worden. Daar is ook naar het buitenland gekeken. Door het volledig door een Nederlands bedrijf uit te laten voeren, was wederom te duur. De onderdelen komen nu dus uit Nederland, en Duitsers en Polen hebben de roltrappen geïnstalleerd. Wel duurde het plaatsen hierdoor langer, want de Duitsers en Polen werken niet hard door, en waren steeds met 2, hooguit 3 man.
Dit maakte verder niet veel uit; Het was maar een extra project. De oplevering zou in Mei plaatsvinden. De roltrappen waren toen ook wel klaar. Maar dezen zijn wegens diverse constructiefouten, slechte afwerkingen en dergelijke afgekeurd. Wanneer deze problemen verholpen worden, is nog onbekend bij ons. Prorail en NS Poort zijn wederom bezig te kijken naar een goedkope aannemer hiervoor..
De goedkope deal is uitgelopen op een soort van fiasco. De complete constructie moet opnieuw bekeken worden, en gedeeltelijk aangepast worden.
[knip]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!quote:Op woensdag 7 september 2011 09:08 schreef Tochjo het volgende:
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.
die lijken wel op de borden bij DH CS (qua grootte)quote:Op woensdag 7 september 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten
Wat een grap![]()
[ afbeelding ]
Alleen de treinen van het eerste uur worden getoond. in Rhenen hangt ook zo'n ding waar 5 regels permanent voor Jan Joker stroom verbruikenquote:Op woensdag 7 september 2011 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!![]()
Als hij wordt teruggekrukt, komt hij weer in de controle. Maar NS mag idd niet meer krukken. Arriva wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Dat dusquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042quote:Aankondiging Rondrit en reünie 1200-en
Op zaterdag 12 november 2011 wordt in het kader van tachtig jaar NVBS en zestig jaar serie 1200 een rondrit door Midden-Nederland met locomotieven van de serie 1200 en bijpassende historische rijtuigen georganiseerd. Het evenement vindt een week later plaats dan eerder op deze website en in Op de Rails 2011-8 is gepubliceerd. De Stichting NVBS-Excursies organiseert de rit in nauwe samenwerking met het Spoorwegmuseum, NS Chartertrains, Werkgroep Loc 1501 / Stichting Klassieke Locomotieven (KLOK), Stichting Historisch Dieselmaterieel en EETC.
De rit zal beginnen in Utrecht Centraal omstreeks 9.00 uur en zal daar rond 18.30 uur weer eindigen. Halverwege zal er op het station Amersfoort een samenkomst zijn van alle acht nog bestaande locomotieven serie 1200, die daar achter elkaar opgesteld zullen worden. Hier zal ruim de tijd zijn om te fotograferen. Verder zijn er onderweg nog een vijftal fotostops gepland.
Door de unieke samenwerking van alle partijen kunnen we de excursieprijs laag houden. Deze bedraagt voor leden van de NVBS ¤ 25,- (Code 1200), voor leden van de Werkgroep loc 1501 en voor donateurs van de Stichting KLOK eveneens ¤ 25,- (Code 1200W); niet leden betalen ¤ 40,- (Code 1200NL) voor dit evenement. Deelname is mogelijk door vóór 15 oktober het verschuldigde bedrag over te maken op bankrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies te Hoofddorp, onder vermelding van code en lidmaatschapsnummer, danwel de aanduiding WGL of KLOK. Bij elektronische betaling s.v.p. ook het adres vermelden. Het maximum aantal deelnemers is 260, bij overtekening geldt de volgorde van aanmelding, waarbij de leden van de NVBS, WGL en KLOK voorrang hebben. De contactpersoon voor deze excursie is Han Duijve.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Heb je een idee wat voor 'historische rijtuigen' bedoeld owrden?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Een 1200 (Locomotief) evenement, geörganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...
[..]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Congratsquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Feliquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Ziggyquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Hoe wist dat het een jongen is?quote:Op woensdag 7 september 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Ziggy
Veel plezier met de kleine knul
Van Sjorsquote:Op woensdag 7 september 2011 19:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe wist dat het een jongen is?
Ah, van Olga zeker?
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
Dat zijn geen veerwissels (meer). Vroomshoop ligt in een voormalige VCVL-traject, evenals bijvoorbeeld de lijnen naar Delfzijl en Roodeschool. Daar liggen normale wissels, met als extra eigenschap dat ze een voorkeursstand hebben. Als ze in de andere stand moeten worden bereden, wordt er een rijweg voor ingesteld en wordt het wissel in die stand gestuurd. Na afrijden van de wisselsectie gaat het wissel dan weer automatisch om naar de voorkeursstand. Het zijn dus geen veerwissels en ze kunnen ook zeker niet zonder beschadigingen worden opengereden.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:12 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
quote:AW_Bos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:30:
Onder voorbehoud: Morgen zal de eerste DDZ met het nummer 7503 een proefrit maken. Dit zal een slagje Haarlem- Den Haag worden, en zal dan eind v/d morgen of begin v/d middag plaatsvinden.
Stel uw lenzen maar scherp, voor diegenen die de eerste rijdende DDZ willen fotograferen.
Bron: Somda.
quote:Woensdag 07 sep 2011 - 21:05:34
Met het gebruikelijke voorbehoud: de proefrit van de eerste DDZ-stam 7503 vindt plaats op 8 september; een slag naar Den Haag, waarschijnlijk eind van de morgen/begin van de middag. (In de morgen maakt eerst de 4242 een proefrit).
Vragen naar dienstregelingen is niet toegestaanquote:Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
quote:Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
Nee, VCVL is daar juist ingevoerd ná het ongeluk. VCVL werkt namelijk met lichtseinen, Winsum had toen nog CRVL, zonder lichtseinen.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat VCVL was toch ook de oorzaak van het ongeval bij WInsum in 1980? Of is dat iets te kort door de bocht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |