quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:46 schreef James1988 het volgende:
"Oh, als je met de trein wilt zal ik eerst goedkeuring moeten krijgen. Je hebt een leaseauto dus die dien je eigenlijk te gebruiken"
Ja, prima. Maar niet voor fucking Breda - Amsterdam -_-
Gelul, inleveren die wagen of rijden met die hap!quote:
Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja nou ja, maar dit gaat natuurlijk wel gevolgen hebben voor mijn besluit om over te gaan op een AltijdVrij abo binnenkortWe moeten het er morgen maar eens over hebben.
Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Verwacht je dat je baas het hele ding gaat betalen of dat hij een bijdrage levert?
Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ik hem zelf betaal en dat ik op basis van reizen op saldo met korting de zakelijke ritten terugkrijg. Ze kunnen prima aan mijn urenstaten zien welke dag ik bij welke klant zit toch?
Ja, op zich wel natuurlijk. Maar goed, ik weet dat er zat jongens zijn die lekker 1e klas reizen, 19 cent per km declareren en nog geld over houden. Ik vind dat fraude. Maar als dat blijkbaar een modus operandi is, dan doe ik dat ook wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:12 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de vervoersdeclaratie niet jou zaak, zodat je dat lekker zelf mag uitrekenen en beargumenteren?
Mooie rooie spin inderdaadquote:Op dinsdag 6 september 2011 19:59 schreef kebabkever het volgende:
Wat een ellende @ zwolle zeg met de trein!
Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaakquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd?
Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als je Dordrecht niet meerekent gebeurt het niet zo vaak
Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Halverwege juli in Amersfoort, halverwege augustus de noordkant van Utrecht Centraal... En dat is dan alleen maar wat ik heb meegemaakt terwijl ik zelf in de trein zat, en zo vaak was dat de afgelopen maanden niet.
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd?
Sukkels.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:
[..]
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
Werd er berhaupt iets omgeroepen in die twee uur?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:39 schreef kebabkever het volgende:
Heb 2 uur in de trein gezeten 200 meter voor Zwolle haha! Maar ben er uit!
quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Amersfoort was een kapotte kabel voor de treinbeveiliging.
Ah okee.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:34 schreef kebabkever het volgende:
[..]
er is een stroomkabel doorgeknipt per ongeluk tijdens graafwerkzaamheden!
Dordrecht is minimaal 1x per maand raak. En ze kunnen het nooit goed fixen, want elke keer is het probleem hetzelfde...quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:13 schreef Igen het volgende:
Alweer een heel station eruit door een stroomstoring? Hoe vaak gebeurt dat wel niet de laatste tijd?
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Net zo erg als omreizen om SLT te vermijden
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Oh ja, dat was vooral voor de volgers van dit topic erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Ja. Leip.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Ah okee.
Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
1e keer was dat er een stroomstoring was en men niet verder kon rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werd er berhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
Helaas niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan h, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
Dat was een zoethoudertje. EN een leugenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef kebabkever het volgende:
Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
De verantwoordelijke betaalt echt fors voor dit soort foutjes. Zeker Amersfoort was een hele nare.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan h, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wisselsquote:
Quote:quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels![]()
Of hoe had jij het je voorgesteld?
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Klopt. Zelf wel eens meegemaakt tijdens een wisselstoring. Zat in een 12 baks VIRM die hierdoor in Groningen eens op n minuut rijden van het station strandde. Duurde 40 minuten voordat mijn trein binnengenomen kon worden. vertrekken deed er uiteraard in die tijd niets meer.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Haha, ze dachten vast; ach Zwolle is toch al een puinhoopquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijkenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wl doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Venlo is leuker als IRMquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?
Nou volgens Duvel niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wl doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Bij een wisselstoring is dat niet zo ergquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wl doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.quote:
Het kan, er gaat niets stuk. Denk aan werkzaamheden (zoals nu op emplacement Arnhem). Je moet de bedienlaag alleen vertellen dat een wissel anders ligt dan verwacht, maar dat is een software-probleem, heeft geen moer met het wissel zelf te maken. Het mag dus wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wl doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
Er verbuigt bij openrijden meestal e.e.a.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
Terwijl een paar dagen geleden deze actie was.quote:19,95 Euro ipv 89,20 - dagkaart voor 2 personen, 1 dag onbeperkt treinreizen door heel Nederland!
[knip]
Geldig van 3 juni tot en met 13 juni 2010 op werkdagen na 9 uur 's ochtends en op weekenddagen de hele dag
Wel een fout van hun dan. Prorail en NS Poort hebben de borden al een tijdje terug verwijderd waarop stond dat de roltrappen vanaf Mei 2011 geopend zouden zijn..quote:Hallo x,
In jou mail valt te lezen dat jij je afvraagt waarom de roltrappen nog niet werken. Er is maar n goed antwoord voor.
Destijds hebben ProRail en NS Poort besloten om roltrappen op Dordrecht te plaatsen; Hierdoor zou de toegankelijkheid verbeteren. Er is echter gekozen voor de loopbrug, omdat daar ruimte over was. De tunnel, die het meeste gebruikt word, 'had geen ruimte over'. Er is ook maar gekozen om bij ieder perron n roltrap te plaatsen, die alleen omhoog kan. Dit had weer de redenen dat er ruimtegebrek is voor 2 roltrappen, en extra roltrappen weer buiten budget vallen.
Er is destijds gekeken hoe het op een goedkope manier uitgevoerd kan worden. Daar is ook naar het buitenland gekeken. Door het volledig door een Nederlands bedrijf uit te laten voeren, was wederom te duur. De onderdelen komen nu dus uit Nederland, en Duitsers en Polen hebben de roltrappen genstalleerd. Wel duurde het plaatsen hierdoor langer, want de Duitsers en Polen werken niet hard door, en waren steeds met 2, hooguit 3 man.
Dit maakte verder niet veel uit; Het was maar een extra project. De oplevering zou in Mei plaatsvinden. De roltrappen waren toen ook wel klaar. Maar dezen zijn wegens diverse constructiefouten, slechte afwerkingen en dergelijke afgekeurd. Wanneer deze problemen verholpen worden, is nog onbekend bij ons. Prorail en NS Poort zijn wederom bezig te kijken naar een goedkope aannemer hiervoor..
De goedkope deal is uitgelopen op een soort van fiasco. De complete constructie moet opnieuw bekeken worden, en gedeeltelijk aangepast worden.
[knip]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!quote:Op woensdag 7 september 2011 09:08 schreef Tochjo het volgende:
Dat lijken me schermen waarop de eerstvolgende zeven treinen getoond worden (T7). Alle stations met ten minste 1000 in- en uitstappers per dag krijgen die, dacht ik.
die lijken wel op de borden bij DH CS (qua grootte)quote:Op woensdag 7 september 2011 08:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Jaja, Almelo de Riet krijgt ook elektronische vertrekstaten
Wat een grap![]()
[ afbeelding ]
Alleen de treinen van het eerste uur worden getoond. in Rhenen hangt ook zo'n ding waar 5 regels permanent voor Jan Joker stroom verbruikenquote:Op woensdag 7 september 2011 11:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De eerstvolgende 7 treinen is buiten de spits gewoon een halve dag op Almelo de Riet!![]()
Als hij wordt teruggekrukt, komt hij weer in de controle. Maar NS mag idd niet meer krukken. Arriva wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wl doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Dat dusquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042quote:Aankondiging Rondrit en renie 1200-en
Op zaterdag 12 november 2011 wordt in het kader van tachtig jaar NVBS en zestig jaar serie 1200 een rondrit door Midden-Nederland met locomotieven van de serie 1200 en bijpassende historische rijtuigen georganiseerd. Het evenement vindt een week later plaats dan eerder op deze website en in Op de Rails 2011-8 is gepubliceerd. De Stichting NVBS-Excursies organiseert de rit in nauwe samenwerking met het Spoorwegmuseum, NS Chartertrains, Werkgroep Loc 1501 / Stichting Klassieke Locomotieven (KLOK), Stichting Historisch Dieselmaterieel en EETC.
De rit zal beginnen in Utrecht Centraal omstreeks 9.00 uur en zal daar rond 18.30 uur weer eindigen. Halverwege zal er op het station Amersfoort een samenkomst zijn van alle acht nog bestaande locomotieven serie 1200, die daar achter elkaar opgesteld zullen worden. Hier zal ruim de tijd zijn om te fotograferen. Verder zijn er onderweg nog een vijftal fotostops gepland.
Door de unieke samenwerking van alle partijen kunnen we de excursieprijs laag houden. Deze bedraagt voor leden van de NVBS 25,- (Code 1200), voor leden van de Werkgroep loc 1501 en voor donateurs van de Stichting KLOK eveneens 25,- (Code 1200W); niet leden betalen 40,- (Code 1200NL) voor dit evenement. Deelname is mogelijk door vr 15 oktober het verschuldigde bedrag over te maken op bankrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies te Hoofddorp, onder vermelding van code en lidmaatschapsnummer, danwel de aanduiding WGL of KLOK. Bij elektronische betaling s.v.p. ook het adres vermelden. Het maximum aantal deelnemers is 260, bij overtekening geldt de volgorde van aanmelding, waarbij de leden van de NVBS, WGL en KLOK voorrang hebben. De contactpersoon voor deze excursie is Han Duijve.
quote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Heb je een idee wat voor 'historische rijtuigen' bedoeld owrden?quote:Op woensdag 7 september 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Een 1200 (Locomotief) evenement, gerganiseerd door NVBS. Dit maak je niet snel meer mee. De 260 deelnemers zullen dan ook snel verwacht worden...
[..]
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=042
Congratsquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Feliquote:Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Gefeliciteerd Ziggy
![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Ziggyquote:Op woensdag 7 september 2011 18:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hoi. Ik ben er even niet. Zaterdag voor de tweede keer vader geworden, dus vandaar.
Hoe wist dat het een jongen is?quote:Op woensdag 7 september 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Ziggy
Veel plezier met de kleine knul
Van Sjorsquote:Op woensdag 7 september 2011 19:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hoe wist dat het een jongen is?
Ah, van Olga zeker?
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.
Dat zijn geen veerwissels (meer). Vroomshoop ligt in een voormalige VCVL-traject, evenals bijvoorbeeld de lijnen naar Delfzijl en Roodeschool. Daar liggen normale wissels, met als extra eigenschap dat ze een voorkeursstand hebben. Als ze in de andere stand moeten worden bereden, wordt er een rijweg voor ingesteld en wordt het wissel in die stand gestuurd. Na afrijden van de wisselsectie gaat het wissel dan weer automatisch om naar de voorkeursstand. Het zijn dus geen veerwissels en ze kunnen ook zeker niet zonder beschadigingen worden opengereden.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:12 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Vergeet de veerwissels bij (o.a.) Vroomshoop niet.
Genoeg gezeik met die dingen gehad in de (infra-)simulator...
quote:AW_Bos schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:30:
Onder voorbehoud: Morgen zal de eerste DDZ met het nummer 7503 een proefrit maken. Dit zal een slagje Haarlem- Den Haag worden, en zal dan eind v/d morgen of begin v/d middag plaatsvinden.
Stel uw lenzen maar scherp, voor diegenen die de eerste rijdende DDZ willen fotograferen.
Bron: Somda.
quote:Woensdag 07 sep 2011 - 21:05:34
Met het gebruikelijke voorbehoud: de proefrit van de eerste DDZ-stam 7503 vindt plaats op 8 september; een slag naar Den Haag, waarschijnlijk eind van de morgen/begin van de middag. (In de morgen maakt eerst de 4242 een proefrit).
Vragen naar dienstregelingen is niet toegestaanquote:Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
quote:Op woensdag 7 september 2011 22:18 schreef Igen het volgende:
Op Somda mag het vast niet, maar mag ik hier wel vragen wanneer de eerste DDZ een proefrit gaat maken?
Nee, VCVL is daar juist ingevoerd n het ongeluk. VCVL werkt namelijk met lichtseinen, Winsum had toen nog CRVL, zonder lichtseinen.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat VCVL was toch ook de oorzaak van het ongeval bij WInsum in 1980? Of is dat iets te kort door de bocht?
twitter:railwaygazette twitterde op woensdag 07-09-2011 om 08:44:07Speaking in Moscow, Alstom Technical Director Francois Lacote confirms development of double deck AGVII concept for SNCF #expo1520 reageer retweet
Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen...quote:Op woensdag 7 september 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Geef je dan op Duuv
Kan nu nog. Er is grote belangstelling voor.
Ik heb het ook al gedaan
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.
Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Gaat het om pneumatische tussendeuren?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.
Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat het om pneumatische tussendeuren?
En toen was het stuk??quote:Op donderdag 8 september 2011 22:04 schreef sararaats het volgende:
[..]
Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk!
Eh, vast! Jij bent de specialist!quote:Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5?
Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"quote:
Ja, ik las er weer eens overheen.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5?
Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:15 schreef sararaats het volgende:
[..]
Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"
Ik riep terug dat de deur tegenspartelde
Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen...
Ik ben al aangemeld.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijk
Dat doen ze ook: ze hebben 120 EuroSprinters (ES64U4, ofwel HLE 18), 305 stuks Desiro ML (stoptreinen en GEN) en veel M6-dubbeldekkers besteld.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.
Welke ?quote:Op woensdag 7 september 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee ik heb gehoord dat de 7503 een proefrit gaat maken morgen. Het zijn geruchten hoor maar hij gaat naar Den Haag![]()
Bron wil anoniem blijven i.v.m. represailles
Wat een kutsysteem.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
We hadden het eerder deze week over VCVL en Winsum. Hier een kleine uitleg.
[ afbeelding ]
Dit is een simpel VCVL-station, zoals dat onder Procesleiding nog steeds bestaat op een aantal trajecten. VCVL staat voor Vereenvoudigde Centrale Verkeersleiding en was ontworpen om kleine emplacementjes te bedienen zonder overbodige luxe.
Het ontwerp is vrij simpel. Seinen 2 en 8, de inrijders van het emplacement, zijn automatische seinen en kunnen niet door de treindienstleider bediend worden. Hij ziet ze zelfs niet op zijn scherm. Deze seinen tonen automatisch veilig als er geen spoorbezetting op het achterliggende spoor is (sein 2 toont dus veilig als spoor 101 "schoon" is, sein 8 toont veilig als spoor 102 "schoon" is). Wissels 1 en 3 zijn wissels met een voorkeursstand, in dit geval rechtsleidend. Deze kunnen slechts indirect omgelegd worden. Seinen 4 en 6 zijn bediende seinen en kunnen dus gebruikt worden om een rijweg in te stellen.
De werking in een normale situatie is als volgt voor een trein die van vrije baan AA naar vrije baan AB rijdt.
- Op het station dat links aan vrije-baan-spoor AA grenst, wordt een rijweg naar AA ingesteld. Het uitrijdsein aldaar komt veilig. Wissel 1 ligt standaard rechtsleidend, dus de trein komt op spoor 101 binnen. De treindienstleider kan hier niets aan veranderen, het wissel kan niet linksleidend worden gelegd voor deze trein.
- Er wordt een rijweg van spoor 101 naar spoor AB ingesteld. Wissel 3 loopt om naar de linksleidende stand en sein 6 komt veilig. De trein vertrekt en zodra deze sein 8 volledig is gepasseerd, loopt het wissel automatisch terug naar de voorkeursstand, rechtsleidend dus.
Er ontstaan problemen als een trein van rijrichting moet wisselen, bijvoorbeeld door een versperring verderop.
- Een trein die op spoor 101 staat, kan geen veilig naar spoor AA krijgen. Er staat geen sein in die richting en de treindienstleider kan dus geen rijweg instellen. Hij kan dan alleen richting spoor AA vertrekken na een rijopdracht van de treindienstleider. Dit komt grotendeels overeen met een aanwijzing STS (Stoptonend Sein), maar er staat geen sein, dus die aanwijzing gebruiken we niet letterlijk. Inhoudelijk komt het op hetzelfde neer: de treindienstleider zorgt ervoor dat er geen treinen van de andere kant komen en zorgt dat wissel 1 niet kan omlopen. We weten dat het wissel standaard rechtsleidend ligt, dus het ligt goed voor een beweging van 101 naar AA. Het voorkomen van het omlopen van het wissel doen we door te waarborgen dat er geen rijweg van sein 4 naar spoor AA kan worden ingesteld.
- Als het spoor AB wel bereden mag worden, maar we moeten wel van rijrichting keren, dan is er een makkelijker manier. Er wordt een rijweg ingesteld van spoor 101 naar AB. De trein rijdt volledig voorbij sein 8, stopt en bouwt om. Wissel 3 loopt automatisch om en als er geen trein op spoor 102 staat, toont sein 8 automatisch veilig. De trein kan binnenkomen op spoor 102 en een normale rijweg naar AA krijgen.
Voor de treindienstleider is VCVL een rare manier van werken. Er zijn inrijders die hij niet kan zien of bedienen en de stand van de wissels is ook niet op te vragen of te controleren, alleen logisch te beredeneren. Bij een wisselstoring is VCVL een crime, zeker als er ook nog wissels gekrukt moeten worden door machinisten.
Vragen?
Wat voor trein? Wat is de 7503?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:58 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En de proefrit is niet doorgegaan wegens een mechanisch defect, lees ik net.
een DDZ, een gereviseerde DD-ARquote:Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat voor trein? Wat is de 7503?
Ik zou het graag voor je doen. Maar ik kan de OP niet meer bewerkenquote:Op donderdag 8 september 2011 22:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doe mijn vcvl-verhaal ook maar in de OP. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #348
James?
quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:38 schreef greavy het volgende:
Ze gaan raildempers bij Vriezenveen neerleggen..
Als pasen en pinksteren op n dag valt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel
Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel
Ja hoor, tuurlijk!quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!
Wacht! Misschien was het eind van 'het' jaarquote:
En mooi gratis, die wc op Schipholquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:52 schreef Ireyon het volgende:
Ah nice. 'k Neem zelf een half uur speling wanneer ik de IC Berlijn wil pakken, kan 'k nog even op m'n gemak naar een fatsoenlijke wc en met Starbucks-choco vliegtuigjes kijken
.
quote:
quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
Gisteren sleutel gehad, vannacht meteen blijven slapen
Foto?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Die vernieuwde DD-AR (DDZ), wat een afschuwelijke trein is dat.. Het middenstuk lijkt op een VIRM, dat vind ik nog meevallen, maar die voorkant
Welke gek heeft dat verzonnen?!
Nein Mann, moet eerst nog honderdveel dingen gedaan wordenquote:
Ga aan de slag dan, i.p.v. naar omroepberichten te luisteren op je balkon!quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nein Mann, moet eerst nog honderdveel dingen gedaan worden
Jumboquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:35 schreef Sandrvich het volgende:
Is er momenteel nog zoiets als een dagkaarten aanbieding ergens?
hoorde dat het medio 2012 wordtquote:Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel
Mijn klusser komt dinsdag pas weerquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ga aan de slag dan, i.p.v. naar omroepberichten te luisteren op je balkon!
Ohw, ik dacht aan een foto in het wild.quote:
Dat gat in de voorkant was dus niet voor de bestemmingsaanduiding, maar voor de ruitenwissers.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:32 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
DDZ 7503 Hlmhwp by Arjen-V, on Flickr
De eerste DDZ in het wild.
Nope, deze is gladder door de nieuwe, vlakke ruit.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:48 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Getver,
Was die 'oude' niet gestroomlijnder en dus efficienter?
Iedereen is sprakeloos van die mooie stoomtrein, Duvelquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ.
Viaduct is idd echt een mooi staaltje kunstwerk! DDZ gaan we nog een lange tijd zien iddquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ.
Vanaf 14 September bij Jumbo (tm 27 september te krijgen), dagkaarten (alleen weekenden) voor 13,50 euro. Geldig van het eerstr weekend na 14 september t/m 31 december dacht ik.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:35 schreef Sandrvich het volgende:
Is er momenteel nog zoiets als een dagkaarten aanbieding ergens?
Trololo ;Dquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:11 schreef Duvel het volgende:
Ja godver, ik post foto's van een gave stoomtrein op een nog gaver viaduct en jullie lopen alleen maar te miepen over DDZ.
Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?)quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:19 schreef greavy het volgende:
Verder is het defintief dat de bekleding bij ICMm de tweedeklas stoelen/banken vervangen worden door kunstlederen bekleding.
Hier, voor jou!quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb niet zo veel op met stoomtreinen eigenlijk![]()
Klopt, erg mooi dat het bewaard is! In het stationsgebouw van Ribblehead is een klein bezoekerscentrum ingericht.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:31 schreef bork het volgende:
Nice pics Duufje, ik heb me even ingelezen in Ribblehead, nog een geluk dat het bestaat, ze wilden die lijn compleet afstoten, mooi te zien trouwens op google earth streettview.
Ja, alle stellen zijn inmiddels al gereviseerd (maar er nog niet volledig uit). Ergens in 2012 moet het klaar zijn. Het gaat totaal om 22.924 stoelen die aangepast moeten wordenquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?)
Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden!quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lekker dure grap, net nu de laatste stellen in revisie zijn (of daar inmiddels alweer uit zijn?)
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar n dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wl verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Lekker, bijna 23000 stoelen opnieuw gaan bekleden!
Hoop nou maar niet teveel jongen, je weet toch hoe dat gaat...quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
Hopelijk kunnen ze dan de onderzijde van de zitting ook gelijk even goed vast zettenquote:Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:
[..]
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar n dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wl verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).
In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:08 schreef greavy het volgende:
[..]
NS heeft er een betere oplossing voor: Gewoon nieuwe stoelen plaatsen, zodat het proces sneller gaat. Stoelen eruit, nieuwen erin. Een stel zou dan - in theorie - daarvoor maar n dag, hooguit 2 dagen voor in de wpl te hoeven staan. Als ze willen, zou het niet eens in Haarlem hoeven gebeuren (alhoewel ik dat wl verwacht, in de loods waar OBIS ook werd ingebouwd, die word anders toch niet gebruikt).
Ik hoop dat ze nu wel zo slim zijn om die irritante prullenbakjes bij de 2-zits gelijk te verbeteren.
Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In de zin van 23000 stoelen dadelijk op de schroothoop? Of maar een beperkt aantal met nieuwe bekleding bestellen en inbouwen, waarna de verwijderde stoelen opnieuw bekleed en ingebouwd worden en deze cyclus dan volhouden totdat alle stoelen nieuw bekleding hebben?
Dan vrees ik voor je dat het prullenbakje op zijn plek blijft...quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:21 schreef greavy het volgende:
Ik denk inderdaad het laatste, dat ze in het begin nieuwe stoelen plaatsen, en dan die andere stoelen opnieuw bekleden. Mijn bron(binnen NedTrain en NS) durfde het niet zeker te zeggen.
Dat is inderdaad wat ik bedoel, al had ik het niet over reservestoelen gehad. Het lijkt me stug dat men zoveel nagenoeg nieuw staal en kunststof op de schroothoop gaat dumpen. De bekledingboer is er in ieder geval weer blij mee!quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze hebben altijd een reserve. Die gebruik je met de nieuwe bekleding plus enkele nieuwe denk ik. De stoelen die je verwijdert uit de stellen laat je opnieuw bekleden waarna ze weer in een ander stel geplaatst worden.
Om meer werkvoorraad te creren kun je er voor kiezen om een defect stelletje wat langer aan de kant te houden.
Nou... dan moet je in de spits maar eens in de Fyra kijken.quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:03 schreef b2py het volgende:
maar die worden in fyra nooit gebruikt, en het buitenlandse volk in de benelux houdt het wel schoon
Die lichtblauwe stoelen in de nieuwste IRM's?quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
neee.... serieus.... er is niemand bij de ns die kon bedenken dat die stoelen vies worden? ..... niemand?..
En door asociale lui die een zwijnestal van de trein maken.quote:Op vrijdag 9 september 2011 15:04 schreef greavy het volgende:
[..]
De reden: De stoelen waren niet schoon te houden, wat door de stoffen bekleding komt.
Mooi h? Ik zat mobiel, anders had ik 'm even opgeslagen!quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
ICE die stopt in Blauwkapel Noord en niet in Amsterdam
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103475quote:Weer kaartjesautomaat op station Veendam
Uiterlijk eind september staat er op het treinstation van Veendam weer een kaartjesautomaat waar de reizigers terecht kunnen.
Het oude apparaat verdween met het VVV-ANWB kantoor, dat begin juli failliet ging. Sindsdien kunnen reizigers op het perron alleen een kaartje naar Groningen krijgen of gebruik maken van de OV-chipkaart.
t zou wel typerend zijn om alleen OV shitkaart te doen hequote:Op vrijdag 9 september 2011 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws
[..]
Bron: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=103475
Dat heet tweetaligheidquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
gezien vanuit de Thalys van Parijs naar Amsterdam;
station Schaarbeek. of Schaerbeek. maar misschien toch ook wel weer Schaarbeek. ze zijn er niet helemaal uit gekomen tijdens het maken van de borden.
sneltreinen degraderen tot stoptrein is altijd nog hipper dan de sneltreinen er uit gooien voor de stoppersquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
Raar dat ze de sprinters eruit gooien en niet de sneltreinen..
Nu kunnen we met VIRMquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:35 schreef b2py het volgende:
Raar dat ze de sprinters eruit gooien en niet de sneltreinen..
21:47 had je wss icm gehad, 1900quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Nu kunnen we met VIRM![]()
![]()
![]()
reizen ipv SLT
![]()
![]()
![]()
![]()
In alle gevallen ga je er geen donder op vooruit![]()
Ik ben maar in de IC naar Dordrecht gestapt (wederom VIRM), en kijk wel of de trein naar Zwijndrecht niet te lang laat wachten, anders de bus maar. (Toch SOV)
Heb jij nooit school ofzo, dat je er 2 banen en zoveel hobby naast kan doen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
Dat weet ik. Maar ik had nu geen zin om te wachten. Wil snel thuis zijn, mn nest in. Morgen 6:40 de trein richting Utrecht voor de Railcatering..
schoolquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb jij nooit school ofzo, dat je er 2 banen en zoveel hobby naast kan doen?
Ik kom uit de bios hoorquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heb jij nooit school ofzo, dat je er 2 banen en zoveel hobby naast kan doen?
http://www.telegraaf.nl/r(...)rkeerd__.html?p=14,2quote:Trein in India rijdt 980 kilometer verkeerd
In India is het openbaar vervoer niet van het niveau zoals wij dat kennen. Maar het feit dat een volgepakte trein honderden kilometers de verkeerde kant op is gereden is zelfs in India nieuws. De trein reed al 980 kilometer fout toen bij de reizigers pas het besef doordrong dat de reis niet helemaal goed verliep.
De trein vertrok woensdag in Tirupati in het zuiden van het land richting Bhubaneswar in het oosten, om van daaruit verder te rijden richting het noorden en de uiteindelijke eindbestemming Varanasi, aldus The Times of India.
Toen de trein echter het station van Warangal binnenreed, een plaats die ongeveer 980 kilometer ten westen van Bhubaneswar waar de trein een tussenstop had moeten maken ligt, roken de passagiers onraad.
Verkeerde bestemmingscode
Volgens de Indiase krant is de oorzaak van het honderden kilometers fout rijden van de trein mogelijk gelegen in een verkeerde bestemmingscode die de trein meekreeg. Bovendien waren de bestuurders nieuw en dus nog onbekend met de route.
Uiteindelijk kwam de trein na via een andere lijn te zijn teruggestuurd toch na een rit van 2300 kilometer veilig op zijn bestemming aan. "De rit verliep allesbehalve comfortabel, maar we zijn al blij dat we niet op een andere trein gebotst zijn", zegt n van de ongeveer duizend passagiers in The Times.
oh ik dacht dat je aan het werk wasquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik kom uit de bios hoor![]()
En ja, ik heb school (2 dagen per week, andere 3 stage)
En als je de originele bron leest, zie je dat het allemaal wat genuanceerder ligt dan de Telegraaf doet geloven. Kwestie van selectief brongebruik.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:58 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/r(...)rkeerd__.html?p=14,2
danke.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:07 schreef greavy het volgende:
Interrailnet.com : http://nederlands.interra(...)ations/domestic-fees
Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
danke.
Heeft iemand hier wel eens het lijntje van Luxemburg naar Gare de Angleur gemaakt.. dat ziet er wel erg tof uit..
Is het zo tof als dat het eruit ziet? Heb je misschien nog wat sappige pics?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.
Het is een prachtige lijn ja. Sappige pics misschien niet echt. Maar er is ook een Rail Away aflevering geweest over die lijnquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Is het zo tof als dat het eruit ziet? Heb je misschien nog wat sappige pics?
mooi station zo te zienquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Welk station is dat trouwens op 't plaatje?
[ afbeelding ]
Ergens in Spanje?
Is dat niet Lissabon garo do orient (of iets dergelijks...)?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Welk station is dat trouwens op 't plaatje?
[ afbeelding ]
Ergens in Spanje?
Spanje ja, ergens centraal dacht ikquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:20 schreef Ireyon het volgende:
Welk station is dat trouwens op 't plaatje?
[ afbeelding ]
Ergens in Spanje?
Zolang het er niet knaltquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Madrid Atocha schijnt ook erg mooi te zijn trouwens
Ah ja tuurlijk, een van de andere meesterwerken vanquote:Op vrijdag 9 september 2011 22:29 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Is dat niet Lissabon garo do orient (of iets dergelijks...)?
Schaarbeek = Nederlandsquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
gezien vanuit de Thalys van Parijs naar Amsterdam;
station Schaarbeek. of Schaerbeek. maar misschien toch ook wel weer Schaarbeek. ze zijn er niet helemaal uit gekomen tijdens het maken van de borden.
Ja, wrijf het er nog ff in dat het niet doorging doordat er een goederentrein ontspoord was...quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja hoor, meerdere mensen, meerdere keren. Ik zeker 4 keer. En Duvel ook, in de tijd dat Luxemburg - Zandvoort nog direct reed.
Plan D A7709: 12 eerste klas, 36 2e klasquote:Op zaterdag 10 september 2011 08:04 schreef Duvel het volgende:
Daar zouden toch meer dan 260 mensen in moeten passen... Wel heel gaaf trouwens!
Werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk?quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:55 schreef braddofiel het volgende:
Waarom rijd er dit weekend eigenlijk vanuit Haarlem een Intercity naar Utrecht? Ik moet toevallig die richting op vandaag, en het viel me op dat er rechtstreeks 1 gaat om het half uur? Terwijl dat doordeweeks, en andere weekenden niet het geval is
Ik heb er echter alleen maar profijt van trouwens
Is dat geen mobiele OV-chippaal? Die kan ook worden gebruikt als er bij werkzaamheden bussen rijden en het perron onbereikbaar is. Dat perron zal er daar nog wel uit moeten ofzo, waardoor er nog geen kabels gelegd zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2011 08:12 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Vastgeketend en al. Bang dat deze apparatuur gestolen word?
Sowieso snap ik die hele kast erachter ook niet..
Is te rotterdam CS
Jep, zie: http://www.ns.nl/storinge(...)2011_zd_ass_10_11sepquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk?
Dat soort mensen zouden een levenslang treinverbod moeten krijgen.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
Is dat echt? Of een in scene gezette situatie (voor een trainingsfilm oid)? Want als dit echt is dan is die aggresieveling wel een enorme karikatuur van zichzelf?quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
dat kan ik alleen beoordelen als in scene gezet...quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
ze zijn van youtube verwijderd namelijk...quote:Op maandag 14 maart 2011 23:09 schreef James1988 het volgende:
En deze zijn ook leuk:
Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
Filmpje wat ik net postte is een beetje crappy, mijn excuses. Fles heeft vast een betere.
http://worldonrails.nl/forum/viewforum.php?f=10 is ook handig daarvoorquote:Ik kan trouwens het overzicht voor toeslagen op de interrail passen niet meer vinden.. iemand een linkje?
Stonden op een nieuw perron. En het is ook nog eens het enigste perron met CiCo's. En ze staan niet op de logischte plekken. Er staat nog 1, die staat aan de andere kant van het perron, nog ver voorbij de lift..quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat geen mobiele OV-chippaal? Die kan ook worden gebruikt als er bij werkzaamheden bussen rijden en het perron onbereikbaar is. Dat perron zal er daar nog wel uit moeten ofzo, waardoor er nog geen kabels gelegd zijn.
Helaas niet. Ik kwam ze ook maar toevallig tegenquote:Op zaterdag 10 september 2011 22:56 schreef Jacob1 het volgende:
James, heb jij toevallig dat filmpje nog die je enkele maanden terug plaatse, van de Beneluxen-race?
[..]
ze zijn van youtube verwijderd namelijk...
Heb ook het vermoeden dat dit een oefeningsvideo is, die man schreeuwt in zulke heldere taal en scheldt zo weinig......daarnaast lijkt het mij Eddy Zoey te zijn, als die zo moeilijk had gedaan was het zeker binnen de kortste keren overal te zien zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2011 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
sorry dat ik me niet ingelezen heb, ben geen vaste topic-volger helaas.
is deze al ook eens langsgeweest?
Als ze daar voortaan niet gewoon altijd een trein laten rijden ofzoquote:Op zaterdag 10 september 2011 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Werkzaamheden tussen Zaandam en Sloterdijk?
Is die niet naar Polen gegaan destijds?quote:Op zondag 11 september 2011 10:16 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Weet iemand trouwens als de 3102 (Veenexpress - DH1-wadlopers) ook in Argentini rijdt?
Waren dat niet alleen tweetjes?quote:Op zondag 11 september 2011 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is die niet naar Polen gegaan destijds?
Ja.... precies...quote:Op zondag 11 september 2011 16:14 schreef Yreal het volgende:
Maar uit rotterdam gaat alles toch naar friesland?
Het taalgebruik viel mij ook al op. Ik zie de krantenkop al voor me: Conducteur aangevallen door ABN-sprekende aso.quote:Op zondag 11 september 2011 09:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb ook het vermoeden dat dit een oefeningsvideo is, die man schreeuwt in zulke heldere taal en scheldt zo weinig......daarnaast lijkt het mij Eddy Zoey te zijn, als die zo moeilijk had gedaan was het zeker binnen de kortste keren overal te zien zijn.
Tja greavy. Heel vervelend voor jou, maar dat bakkie pleur dient gewoon gratis aangeboden te worden als het een bende is op het spoor.quote:Op maandag 12 september 2011 00:44 schreef greavy het volgende:
Ik moest ff lachten vandaag.
Vanochtend het nieuws: "Al het treinverkeer is na het noodweer van gister avond en vannacht weer goed opgestart"
Verstoringen: Blikseminslag Zwolle-Meppel
Gevolg:
- PendelTREIN Zwolle-Meppel
- IC&ST Meppel-Leeuwarden
- IC&ST Meppel-Groningen
- IC Zwolle-Amersfoort en verder ri Utrecht-Rotterdam/Den Haag of Schiphol
NS vond het toen ook nog fun om gratis koffie bij de kiosk uit te delen. Gevolg: De omzet voor de railcatering was alles behalve goed. Veel mensen uit het Noorden hadden dus in Zwolle hun gratis bakkie pleur. Ik ben toen niet meer terug naar Zwolle gegaan voor de tweede slag.
's Avonds: Wederom Zwolle, 17:46 uit Zwolle ri Utrecht ev, had ergens thv Den Dolder een boom (of een grote tak) geraakt. Na 15 minuten werd er weer doorgereden, nadat de Mcn een inspectie aan de trein had gedaan qua schade.
Gevolg: Wr geen tweede rit naar Zwolle, maar nu maar naar Eindhoven
Kiosk verkoopt Nescaf dacht ik. De nieuwe Kiosk doet de bonen vers malen. Railcatering heeft alleen Starbucks koffie.quote:Op maandag 12 september 2011 01:19 schreef Dr_Flash het volgende:
nou ja gratis aangeboden... maar veel meer dan een kwartje is het niet waard nee. Al plak je er 2000 starfucks logo's op.
SOV, goedemorgenquote:Op maandag 12 september 2011 07:48 schreef James1988 het volgende:
En opgeladen + ingecheckt. "Altijd Vrij, 2e Klas" aldus het paaltje.
Goedemorgen!
Gaaf, een serie-AGV? Waar gaat die rijden?quote:
Er zijn 25 AGV's besteld door het Italiaanse NTV, deze zullen in Itali gaan rijden onder de naam .Italo. Als het goed is al later dit jaar, maar RFI/Trenitalia werken tegen.quote:Op maandag 12 september 2011 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaaf, een serie-AGV? Waar gaat die rijden?
http://www.ntvspa.it/quote:The service will start by the end of 2011 with the name of "Italo".
jaa lijkt me ook inderdaad. Wierden, Almelo en Almelo de riet zijn al voorzien van digitale systemen. Vreemd dat ze in hengelo tijdens de verbouwing nog geen digitale systemen hebben geplaatst.quote:Op maandag 12 september 2011 10:30 schreef dennistd het volgende:
Gisteren in Enschede in elk geval nog niet, maar die zal wel snel volgen dan (het gaat per regio)
Wel vreemd, niet uniekquote:Op maandag 12 september 2011 10:41 schreef greavy het volgende:
Niet vreemd.. Rotterdam word verbouwd, geen digitale schermen. Utrecht word verbouwd, alleen nog in de hal de nieuwe schermen (PV's).
Het wordt er wel mooi! Mag ook wel, het was echt te oud, ranzig en krap voor woorden.quote:Op maandag 12 september 2011 11:02 schreef Duvel het volgende:
Rotterdam is een enorme bouwput, waarom zou je daar nog die nieuwe schermen bij doen? Het is al zo'n zooitje!
Toch eens gaan rekenen of dat niet toch weer voordeliger is. Ik doe nu 5x per week forensen (waarvan 2 dagen 's morgens ook met korting). Tussen Houten en Hilversum. Maandelijks nog minstens een keertje naar Amsterdam en nog her en der wat privritjes.quote:Op maandag 12 september 2011 07:48 schreef James1988 het volgende:
En opgeladen + ingecheckt. "Altijd Vrij, 2e Klas" aldus het paaltje.
Goedemorgen!
Daarvoor is de Abonnementenwijzer best handig.quote:Op maandag 12 september 2011 11:28 schreef Fixers het volgende:
[..]
Toch eens gaan rekenen of dat niet toch weer voordeliger is.
Ja, die is leuk, maar die geeft maar 1 uitkomst. Ik heb zelf met een excel-sheetje zitten rekenen en dan is de conclusie dat er twee abonnementsvormen zijn die elkaar niet veel ontlopen uitgaande van mijn reisgedrag afgelopen jaar.quote:Op maandag 12 september 2011 11:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarvoor is de Abonnementenwijzer best handig.
Ehmm. Dat is bij mij een serieus verschil hoor. 25 % of zo.quote:Op maandag 12 september 2011 11:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Scheelt nog geen 2 eurocent per treinkilometer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |