twitter:railwaygazette twitterde op woensdag 07-09-2011 om 08:44:07Speaking in Moscow, Alstom Technical Director Francois Lacote confirms development of double deck AGVII concept for SNCF #expo1520 reageer retweet
Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen...quote:Op woensdag 7 september 2011 23:04 schreef greavy het volgende:
Geef je dan op Duuv
Kan nu nog. Er is grote belangstelling voor.
Ik heb het ook al gedaan
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk!quote:Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.
Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Gaat het om pneumatische tussendeuren?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:56 schreef sararaats het volgende:
Ik had vandaag een defecte deur in de 2de klas bovenverdieping.
Ik dacht dat bij M6 stellen niks defect zou zijn.
Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gaat het om pneumatische tussendeuren?
En toen was het stuk??quote:Op donderdag 8 september 2011 22:04 schreef sararaats het volgende:
[..]
Yep. Jengelende kinderen vonden dat alles te traag ging.
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5?quote:Op donderdag 8 september 2011 21:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie heeft je dat wijsgemaakt? Het is verbouwd, dus gaat het stuk!
Eh, vast! Jij bent de specialist!quote:Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5?
Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"quote:
Ja, ik las er weer eens overheen.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
M6 is nieuw, bedoel je niet toevallig M5?
Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:15 schreef sararaats het volgende:
[..]
Er stond iemand aan die deur te wringen toen zo'n kind riep van "doe die deur open"
Ik riep terug dat de deur tegenspartelde
Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2011 20:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ben nergens lid, dus zal wel buiten de boot vallen...
Ik ben al aangemeld.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Proberen kan geen kwaad. Hoe langer je wacht, hoe minder kans je nog hebt natuurlijk
Dat doen ze ook: ze hebben 120 EuroSprinters (ES64U4, ofwel HLE 18), 305 stuks Desiro ML (stoptreinen en GEN) en veel M6-dubbeldekkers besteld.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik wens echt dat de NMBS zijn wagenpark vereenvoudigt, dit om de onderhoudskosten te drukken.
Welke ?quote:Op woensdag 7 september 2011 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee ik heb gehoord dat de 7503 een proefrit gaat maken morgen. Het zijn geruchten hoor maar hij gaat naar Den Haag![]()
Bron wil anoniem blijven i.v.m. represailles
Wat een kutsysteem.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
We hadden het eerder deze week over VCVL en Winsum. Hier een kleine uitleg.
[ afbeelding ]
Dit is een simpel VCVL-station, zoals dat onder Procesleiding nog steeds bestaat op een aantal trajecten. VCVL staat voor Vereenvoudigde Centrale Verkeersleiding en was ontworpen om kleine emplacementjes te bedienen zonder overbodige luxe.
Het ontwerp is vrij simpel. Seinen 2 en 8, de inrijders van het emplacement, zijn automatische seinen en kunnen niet door de treindienstleider bediend worden. Hij ziet ze zelfs niet op zijn scherm. Deze seinen tonen automatisch veilig als er geen spoorbezetting op het achterliggende spoor is (sein 2 toont dus veilig als spoor 101 "schoon" is, sein 8 toont veilig als spoor 102 "schoon" is). Wissels 1 en 3 zijn wissels met een voorkeursstand, in dit geval rechtsleidend. Deze kunnen slechts indirect omgelegd worden. Seinen 4 en 6 zijn bediende seinen en kunnen dus gebruikt worden om een rijweg in te stellen.
De werking in een normale situatie is als volgt voor een trein die van vrije baan AA naar vrije baan AB rijdt.
- Op het station dat links aan vrije-baan-spoor AA grenst, wordt een rijweg naar AA ingesteld. Het uitrijdsein aldaar komt veilig. Wissel 1 ligt standaard rechtsleidend, dus de trein komt op spoor 101 binnen. De treindienstleider kan hier niets aan veranderen, het wissel kan niet linksleidend worden gelegd voor deze trein.
- Er wordt een rijweg van spoor 101 naar spoor AB ingesteld. Wissel 3 loopt om naar de linksleidende stand en sein 6 komt veilig. De trein vertrekt en zodra deze sein 8 volledig is gepasseerd, loopt het wissel automatisch terug naar de voorkeursstand, rechtsleidend dus.
Er ontstaan problemen als een trein van rijrichting moet wisselen, bijvoorbeeld door een versperring verderop.
- Een trein die op spoor 101 staat, kan geen veilig naar spoor AA krijgen. Er staat geen sein in die richting en de treindienstleider kan dus geen rijweg instellen. Hij kan dan alleen richting spoor AA vertrekken na een rijopdracht van de treindienstleider. Dit komt grotendeels overeen met een aanwijzing STS (Stoptonend Sein), maar er staat geen sein, dus die aanwijzing gebruiken we niet letterlijk. Inhoudelijk komt het op hetzelfde neer: de treindienstleider zorgt ervoor dat er geen treinen van de andere kant komen en zorgt dat wissel 1 niet kan omlopen. We weten dat het wissel standaard rechtsleidend ligt, dus het ligt goed voor een beweging van 101 naar AA. Het voorkomen van het omlopen van het wissel doen we door te waarborgen dat er geen rijweg van sein 4 naar spoor AA kan worden ingesteld.
- Als het spoor AB wel bereden mag worden, maar we moeten wel van rijrichting keren, dan is er een makkelijker manier. Er wordt een rijweg ingesteld van spoor 101 naar AB. De trein rijdt volledig voorbij sein 8, stopt en bouwt om. Wissel 3 loopt automatisch om en als er geen trein op spoor 102 staat, toont sein 8 automatisch veilig. De trein kan binnenkomen op spoor 102 en een normale rijweg naar AA krijgen.
Voor de treindienstleider is VCVL een rare manier van werken. Er zijn inrijders die hij niet kan zien of bedienen en de stand van de wissels is ook niet op te vragen of te controleren, alleen logisch te beredeneren. Bij een wisselstoring is VCVL een crime, zeker als er ook nog wissels gekrukt moeten worden door machinisten.
Vragen?
Wat voor trein? Wat is de 7503?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:58 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En de proefrit is niet doorgegaan wegens een mechanisch defect, lees ik net.
een DDZ, een gereviseerde DD-ARquote:Op donderdag 8 september 2011 22:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Wat voor trein? Wat is de 7503?
Ik zou het graag voor je doen. Maar ik kan de OP niet meer bewerkenquote:Op donderdag 8 september 2011 22:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doe mijn vcvl-verhaal ook maar in de OP. Het treinpics, -nieuws en -praattopic, #348
James?
quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:38 schreef greavy het volgende:
Ze gaan raildempers bij Vriezenveen neerleggen..
Als pasen en pinksteren op één dag valt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel
Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!quote:Op vrijdag 9 september 2011 07:56 schreef James1988 het volgende:
Wanneer gaat NS Hispeed nou eens met die Italiaanse meuk rondkarren? Die ICRm Prio ken ik nu wel
Ja hoor, tuurlijk!quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:44 schreef V2 het volgende:
[..]
Eind dit jaar is nu het verhaal geloof ik. Echt! Beloofd!
Wacht! Misschien was het eind van 'het' jaarquote:
En mooi gratis, die wc op Schipholquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:52 schreef Ireyon het volgende:
Ah nice. 'k Neem zelf een half uur speling wanneer ik de IC Berlijn wil pakken, kan 'k nog even op m'n gemak naar een fatsoenlijke wc en met Starbucks-choco vliegtuigjes kijken
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |