Tegenwoordig mag je met een weekend-ov altijd voor 9 uur met korting reizen? Vroeger, toen ik nog studeerde mocht dat alleen op maandagochtend. De rest van de week moest je voor 9 uur gewoon een kaartje voor het volle pond kopen...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wanneer bedoel je? Want in het weekend is er geen spits en in de vakantie geld dat ook niet.
Met een OV weekend mag je inderdaag doordeweeks ook voor 9en zelfs met korting reizen, meereizen alleen na 9 uur.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wanneer bedoel je? Want in het weekend is er geen spits en in de vakantie geld dat ook niet.
Met een OV weekend mag je inderdaag doordeweeks ook voor 9en zelfs met korting reizen, meereizen alleen na 9 uur.
DUO - IB-Groep meldt:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:37 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag je met een weekend-ov altijd voor 9 uur met korting reizen? Vroeger, toen ik nog studeerde mocht dat alleen op maandagochtend. De rest van de week moest je voor 9 uur gewoon een kaartje voor het volle pond kopen...
Lelijk? Ok smaken verschillen Maar ik kom liever iets afwijkends tegen dan de eenheidsworst die er verder rond rijdt Maar aan de andere kant zit zoiets maar dan groen uiteraard.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor stuurstand zit er aan de andere kant van dat groene stuk lelijkheid?
Oh okee. Ik zat me af te vragen hoe een RailJet kop er in dosto uit zou zienquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:01 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Lelijk? Ok smaken verschillen Maar ik kom liever iets afwijkends tegen dan de eenheidsworst die er verder rond rijdt Maar aan de andere kant zit zoiets maar dan groen uiteraard.
Ik vind de kleuren juist zeer mooi en verfrissend.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar het gaat me niet om die loc qua lelijk natuurlijk, puur om de kleuren
Frankenstein was hierbij vergeleken nog mooiquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:52 schreef remcoP het volgende:
Dubbeldekker stuurstandrijtuig in de CAT kleur:
[ afbeelding ]
Leuk klusje voor een stagiair.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Frankenstein was hierbij vergeleken nog mooi
Ik kom bij een homotopic in ONZ uit?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:20 schreef Peter het volgende:
de klantenservice van Translink is ook een zooitje als ik dit mag geloven
Een kapotte kaart moeten houden omdat NS de abonnementen niet kan/wil overzetten..
Nee hoor.. bewust. Lees de post waar ik heen link maar eensquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Epische Ctrl+V blunder van Petertje
Oh ja dat was vandaag he. Naja ik moest werkenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:45 schreef dennistd het volgende:
Vandaag met de NVBS naar RailPro geweest (tussen Hilversum Noord en Bussum Zuid), was interessant
Foto's volgen later
Lulquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een toffe trein is dat groene ding uit wenen!
Wat? Het is toch ook een toffe trein? En nog schoon ook...quote:
Heb je het origineel ook nog? Ik houd niet van HDR.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam ik toevallig tegen.
Toen zaten we in topic 80 ofzo?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Eigenlijk wel leuk om te zien dat 75% van het team van Rondje NL, bijna 5 jaar geleden, nog steeds met grote regelmaat in dit topic komt.
Als iemand dat nog een keer wilt doen en vrijwilligers zoekt:quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Eigenlijk wel leuk om te zien dat 75% van het team van Rondje NL, bijna 5 jaar geleden, nog steeds met grote regelmaat in dit topic komt.
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als iemand dat nog een keer wilt doen en vrijwilligers zoekt:
Ik wil ik wil ik wil
deze maand 4 jaar geleden toch?
Alleen Rick zien we nooit meer eigenlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:31 schreef Zug-Chef het volgende:
Eigenlijk wel leuk om te zien dat 75% van het team van Rondje NL, bijna 5 jaar geleden, nog steeds met grote regelmaat in dit topic komt.
Da's al een tijdje wel.quote:
Ja. en epic footage van Darkwingquote:
Weet je al wat je wil gaan doen? Ik heb wel veel afgelegd de afgelopen weekendjes, maar het blijft een beedje giswerk wat je leuk vind....quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. en epic footage van Darkwing
Ik probeer ook ieder jaar rond 21 augustus een anniversary ritje te maken. Dit jaar zit ik het weekend van 20-21 aug bijvoorbeeld in Parijs Met Darkwing Duck idd
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Weet je al wat je wil gaan doen? Ik heb wel veel afgelegd de afgelopen weekendjes, maar het blijft een beedje giswerk wat je leuk vind....
Ga je voor een mooie lijn of bordjesknallen, divers materieel of...
Bij deze beslist: Lijn Rquote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
als er de mogelijkheid is wil ik wel gewoon het platteland in of zo
Lijntje met Divers materieel over het platteland.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
lijn R?
Vast wel
vertel daar eens wat meer over?
Het enige spoor bij Oosterhout (Noord-Brabant) is goederenspoor. De Benelux en de SLT komen daar niet eens in de buurt.quote:Toch 2 foto's te Oosterhout:
Sinds wanneer hebben wij locs die eruitzien als sprinters?quote:Waarna ik in Moerdijk kwam, en er 2 lokken aan het rangeren waren om de ketelwagens naar Shell te duwen:
FAALquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:55 schreef Yreal het volgende:
Ik heb mijn vlucht gemist richting boedapest, dus geen ritje non stop terug naar eindhoven met de trein.
175 euro om een leffe blond te drinken in chareloise, de tering
Beetje te laat weg om de benelux van 1,30 te halen, vervolgens essen niet kunnen vinden en de volgende benelux weer missen in roosendaal.quote:
Oosterhout moet Oudenbosch zijn...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 00:47 schreef James1988 het volgende:
@greavy: leuke foto's, wel een tweetal foutjes gespot.
[..]
Het enige spoor bij Oosterhout (Noord-Brabant) is goederenspoor. De Benelux en de SLT komen daar niet eens in de buurt.
[..]
Sinds wanneer hebben wij locs die eruitzien als sprinters?
Helaas. Wat is HDR?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 22:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Heb je het origineel ook nog? Ik houd niet van HDR.
Er zitten een paar leuke bij! 17 punten!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:49 schreef KapiteinT het volgende:
Voor de liefhebbers heb ik ook weer een rondje stations raden in elkaar geknutseld. Je vindt hem hierrrr.
High Dynamic Range. Een fotografisch trucje waarmee je in zowel de lichte partijen en de donkere partijen enorm veel contrast hebt. In plaats van een foto met duidelijke lichte partijen en volledig zwarte schaduwen of duidelijke donkere partijen met volledig uitgebleekte luchten. Het kan een heel mooi effect hebben op landschap- en architectuurfoto's.quote:
Ja, kán. Mits goed uitgevoerd.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:50 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het kan een heel mooi effect hebben op landschap- en architectuurfoto's.
Hmm... 7 punten... En verdorie zelf 'je moeder' heeft er meer!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:49 schreef KapiteinT het volgende:
Voor de liefhebbers heb ik ook weer een rondje stations raden in elkaar geknutseld. Je vindt hem hierrrr.
Haha, dat was eerst wel de bedoeling, maar dan werd het een beetje moeilijk om geschikte foto's te maken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:26 schreef Ireyon het volgende:
Komt er trouwens nog een snoepautomaten-editie ?
quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:34 schreef Peterselieman het volgende:
Wat doe je als een loc niet wil starten en midden op een overweg staat?
http://www.dumpert.nl/med(...)rweg_in_rusland.html
18quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zitten een paar leuke bij! 17 punten!
Nee, maar ik zou er als ik jou was maandag maar wel achteraan bellen. Die 10 dagen zullen wel werkdagen zijn, en dan is vandaag gok ik precies de 10e, dus zijn ze maandag 1 werkdag te laat met contact opnemen...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:32 schreef GlenSpey het volgende:
Zijn er hier nog mensen die ook op de recent geplaatste vacatures voor machinist bij de NS (via Randstad) hebben gereageerd? Ik kreeg een bevestigingsmail dat ik binnen 10 dagen meer te horen zou krijgen maar het is nu 2 weken en ik heb nog niks gehoord. En nu is het natuurlijk weer weekend...
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke platen Igen, goed om eens iets anders te zien dan de (West)-Europese shizzle
Merci.quote:
Eerst die kaart opslaan in grijswaarden, en dan in Paint kleurtjes gebruikenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
vraag: ik zou graag in dit kaartje aangeven wat ik wil gaan doen dit weekend http://www.maisonslaffitt(...)alogue/phpUccbYr.gif
Hoe geven jullie dat het beste aan met een programma als paint ofzo? dat ding heeft al alle kleuren van de regenboog..
Dat was zo'n 75 euro voor 320 kilometer.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:56 schreef KapiteinT het volgende:
Leuke foto's weer!
Wat betaal je nou voor zo'n shinkansen kaartje?
Ik denk dat de vrije baan te steil is en de trein zo'n hellingproef misschien niet aan kan. Dat andere kopspoortje was nl. ook precies horizontaal aangelegd, i.t.t. tot de vrije baan die verder naar beneden daalde.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Blijkbaar mag je niet keren op de vrije baan of zo? Anders heb je aan 1 kopspoortje wel zat natuurlijk
Da's fors aan de prijsquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:57 schreef Igen het volgende:
Dat was zo'n 75 euro voor 320 kilometer.
Oh okeequote:Ik denk dat de vrije baan te steil is en de trein zo'n hellingproef misschien niet aan kan. Dat andere kopspoortje was ook precies horizontaal aangelegd.
Hieroquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eerst die kaart opslaan in grijswaarden, en dan in Paint kleurtjes gebruiken
Gelukkig hebben ze voor buitenlanders de Japan Railpass: onbeperkt een aantal weken met alle treinen van JR (behalve de Nozomi = snelste shinkansen). Alleen te krijgen buiten Japan, dus vooraf. Die kaart heb je dan ook zo uit.quote:
Nou, ik heb in totaal 100 euro uitgegeven voor 5 dagkaarten met lokale treinen, plus dus die 75 euro voor een los shinkansen-kaartje. Dat is nog altijd veel goedkoper dan een Rail Pass voor twee of drie weken.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:43 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze voor buitenlanders de Japan Railpass: onbeperkt een aantal weken met alle treinen van JR (behalve de Nozomi = snelste shinkansen). Alleen te krijgen buiten Japan, dus vooraf. Die kaart heb je dan ook zo uit.
schotland misschien, redelijk veel stoomtreinen ..quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Ik wil volgend jaar zomer waarschijnlijk 2 tot 4 weken naar Engeland. Voornamelijk stoomtreinen daar zoeken, maar alles is wel welkom.
Wat voor treinkaart is daar ideaal voor? Ik dacht dat er voor Engeland ook een aparte pas was, buiten InterRail om.. De BritRail toch?
Heen met de Eurostar, terug met de boot naar Hoek v Holland.
En als er mensen dingen(hoeft niet spoorgerelateerd te zijn) weten die ik perse gezien moet hebben, weet, mag ook
Is er een nieuwe concessie dan?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL
Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.
( http://www.google.nl/url?(...)JMeOjxxppoT-MFNFGhUQ )quote:15. Wat is het einddoel voor wat betreft het aantal reizen over de HSL en wanneer zou dat gehaald moeten worden?
15. Op basis van verschillende redenen (tijdelijk materieel, productgewenning) is het einddoel nog niet bereikt. De verwachting is dat HSA na aanvang van de volledige dienstregeling met bijbehorend V250-materieel nog vijf jaar nodig heeft om de steady state te bereiken. Zoals reeds met uw Kamer is gedeeld, zijn de prognoses voor het exacte einddoel qua aantal reizen vertrouwelijk.
quote:Concessie HSL en hoofdrailnet worden mogelijk samengevoegd
[i]dinsdag 2 augustus 2011[/u]
Dit artikel zit in dossier: HSL-Zuid
Een mogelijke oplossing voor de problemen op de hogesnelheidslijn gaat de staat honderden miljoenen kosten. Minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) overlegt met de NS-top over het in elkaar schuiven van de concessies van het normale spoor en het spoor van de hogesnelheidslijn, schrijft De Telegraaf dinsdag op basis van ingewijden.
Dat betekent dat de hogesnelheidstreinen in het normale net verweven kunnen worden. Bijvoorbeeld hogesnelheidstreinen die na Breda doorrijden over het normale spoor naar Eindhoven. In 1999 bracht NS aanvankelijk een soortgelijk bod uit, toen werd dit afgeschoten door toenmalig minister Netelenbos (PvdA). Die vond dat NS zich niet aan de afspraak had gehouden, omdat het spoorbedrijf niet uitsluitend een bod had uitgebracht voor de HSL. Daarop besloot de minister het spoor aan te besteden.
Zie ook: vaak vergeten achtergronden (2009)
Onrealistisch
NS, die er alles aan gelegen was om de hogesnelheidslijn toch binnen te halen, bood vervolgens 148 miljoen euro per jaar om over de HSL te mogen rijden (prijspeil 2000, inmiddels komt dat neer op 180 miljoen per jaar). Het bod was de heft meer dan concurrenten boden. Toen al waarschuwden deskundigen dat het bod onhaalbaar hoog was en het hogesnelheidsbedrijf HSA failliet zou gaan. NS is voor 95% aandeelhouder in HSA, de overige 5% komen voor rekening van de KLM.
Hoofdrailnet
Nu een faillissement onafwendbaar lijkt, lijkt het er volgens de krant op dat de NS een vergoeding gaat betalen voor het totale netwerk. Dat bedrag is per jaar echter tientallen miljoenen euro's lager dan de huidige bedragen die de NS voor het hoofdrailnet en de HSL neer telt. De spoorvergoeding die NS voor het hoofdrailnet betaald, bedraagt circa 172 miljoen. De huidige concessie van het hoofdrailnet loopt in 2015 af. De Tweede Kamer en de minister zijn echter van voornemens om het hoofdrailnet weer te gunnen aan NS. SP noemde een faillisement eerder al een voordeel, omdat dan de HSL opgenomen kan worden bij het hoofdrailnet.
Goed uitpakken
Voor de treinreiziger kan de oplossing goed uitpakken omdat de reistijden tussen de Randstad en Brabantse steden door het gebruik van het hsl-spoor korter kunnen worden. De vraag is wel, in hoeverre commerciële vervoerders als Arriva niet het dupe worden van deze beslissing. Zij hebben immers in 2000 de hogesnelheidslijn niet kunnen binnen halen, omdat HSA onrealistisch veel bood. Als HSA een realistische bieding had gedaan, was het bedrijf wellicht nooit in de financiële problemen geraakt of had een andere partij misschien wel het beste bod.
Waarom ben jij nog niet in de running voor haar baan dan? Jij bent toch zo geweldig?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:48 schreef Ofyles2 het volgende:
Hopelijk gaat de overheid voor een inboedelscheiding en niet voor één partij.
En dan moet de overheid ook nog eens de strakke regie houden. Die kuthoer van een Melanie heeft wel eens de neiging twee ogen dicht te doen...
De NMBS en de SNCF moeten zeker worden uitgesloten van deelname aan een nieuwe aanbesteding omdat het staatsbedrijven zijn. Zodra NS mag bieden op Belgische en Franse lijnen, mogen ze weer meedoen. Tot die tijd: no way!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL
Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.
Jij wel?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom ben jij nog niet in de running voor haar baan dan? Jij bent toch zo geweldig?
Nee, maar ik loop dan lang niet zoveel te zeiken op alles wat de overheid doet, linksom of rechtsomquote:
quote:Oud HSL-plan Intecity Max komt mogelijk toch van pas
donderdag 11 augustus 2011
In de jaren '90, toen NS als eerste een bod mocht uitbrengen op de HSL, bedacht NS het Intercity Max plan. Een plan waarbij de HSL werd verweven in het binnenlandse intercitynet. Alhoewel het plan destijds direct in de prullenbak belandde, lijkt de kern van het plan nu weer actueel te worden. Immers, eerder deze maand werd duidelijk dat de HSL en hoofdrailnetconcessie mogelijk alsnog samen worden gevoegd. Een terugblik op het oude Intercity Maxx plan, en hoe het plan van tafel verdween.
Het Intercity Max plan
Het Intercity Maxx plan ontstaat eind jaren ’90. Op dat moment mag NS een exclusief bod uitbrengen voor de hogesnelheidslijn. Het Intercity Max plan beperkte zich niet tot de HSL-Zuid. Zo wilde NS ook snelle treinen laten (door)rijden naar Nijmegen, Tilburg, Eindhoven, Aken, Luik, Haarlem, Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Deze snelle treinen zouden Intercity Maxx gaan heten en zouden behalve sneller ook comfortabeler worden dan de normale intercity.
Reistijdwinst
De Telegraaf publiceerde in 1999 een afbeelding met het gewenste Intercity Max netwerk zoals het in 2015 er uit zou moeten zien. Uit de afbeelding valt op te merken dat reizigers tussen Den Haag en Leeuwarden 30 minuten snellere reistijd zouden krijgen, en tussen Groningen en Brussel zou de reistijdwinst maarliefst 1 uur en 20 minuten zou bedragen.
2,8 miljoen gulden
Met het Intercity Max plan dacht NS tot 22 miljoen reizigers per jaar via de HSL te kunnen vervoeren, veel meer dan Netelenbos vroeg. Aan het plan was een bod gekoppeld van 2,8 miljoen gulden. Voor dat geld wilde NS 30 jaar lang het alleenrecht krijgen. Omgerekend kwam het bod neer op 4,3 miljoen euro per jaar.
Twijfels
Het ambitieuze plan is echter nooit uitgevoerd. Het plan van de Nederlandse Spoorwegen werd door toenmalig minister Tineke Netelenbos naar de prullenbak verworpen; het voldeed niet aan haar eisen. Ze werd daarin geadviseerd door oud TNT topman Ad Scheepbouwer, die in een commissie het NS bod beoordeeld had. Maar de resute wijze waarop Netelenbos het plan van NS afwees, zorgde in de Tweede Kamer voor twijfels.
Niet eerlijk
De bewindsvrouw gaf NS geen eerlijke kans, meende het parlement in juni 1999. Volgens de Tweede Kamer was Netelenbos uit op een aanbesteding waarbij buitenlandse bedrijven konden meedingen. "Terwijl de NS in het buitenland niets kan beginnen, omdat noch de Belgen, Fransen of Duitsers van plan zijn hun snelle spoor op de markt te gooien", stelden diverse politici in juni 1999.
Brief
Ook NS was teleurgesteld door de houding van de Minister en zou “spijkerharde kritiek” hebben geuit op de commissie die het NS bod onderzocht. Daarop besloot NS een brief naar de minister te sturen met 25 belangrijke punten waaruit zou blijken dat de Tweede Kameronjuist of onvolledig geïnformeerd werd. NS kreeg de mogelijkheid om binnen een week haar bod aan te passen, maar maakte daarvan geen gebruik.
Aanbesteding
Na het exclusieve verworpen bod van NS voor de HSL, besloot Netelenbos de hogesnelheidslijn aan te besteden. NS mocht weliswaar meedoen met een nieuw bod, maar ook andere partijen konden zich nu voor de concessie inschrijven. 13 partijen brachten uiteindelijk een bod uit. NS (90%) en KLM (10%) brachten samen verenigd in High Speed Alliance een ongekend hoog bod uit. Het spoorbedrijf was bang dat als zij de HSL aanbesteding zou verliezen ook het landelijke hoofdrailnet zou kwijt raken.
Boven verwachting hoog
Het HSA bod werd volgens ingewijden door gejeubel ontvangen op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Het bod lag ruim 18 miljoen euro boven het door het ministerie aanvaardbaar geachte maximum van 130 miljoen (per jaar). Toch ging het departement akkoord omdat ze een hoge opbrengst wilde realiseren, zo meldde NRC Handelsblad recent.
Angst
Ook bij NS waren er grote twijfels over de hoogte van het bedrag. Een eigen ‘bidteam’ berekende dat een bedrag tussen de 120 en 130 miljoen euro per jaar reëel zou zijn, maar toenmalig president-directeur Hans Huisinga besloot zelf het bod op te hogen, daarmee wilde hij voorkomen dat de lijn in handen zou vallen van (buitenlandse) concurrenten.
Onderhandelingen
Met het torenhoge bod heeft NS inderdaad voorkomen dat de HSL in handen kwam van een concurrent. Maar door het hoge bod is HSA in financiële problemen gekomen. Om een faillissement te voorkomen, zou de top van NS met minister Schultz van Haegen onderhandelen om de HSL en het hoofdrailnet samen te voegen in één concessie. Als dat daadwerkelijk gebeurd, dan zou het oude Intercity Max plan wel eens van pas kunnen komen.
Arriva
Maar daarover is het laatste woord nog niet gezegd. Want het is maar zeer de vraag of de beide concessies zonder aanbesteding zomaar kunnen worden samengevoed tot één concessie. Als dat wel gebeurd, dan zal Arriva naar de rechter stappen. "NS mag niet beloond worden voor haar wanbeleid. Wij hebben destijds een veel lagere prijs geboden dan NS, naar nu blijkt niet ten onrechte. NS zal van deze blunder de gevolgen moeten dragen" zei Arriva directeur Anne Hettinga onlangs.
Geraadpleegte bronnen: NRC Handelsblad van 13 en 17 november 1999, 18 juli 2011. Volkskrant van 14 juni 1999. Telegraaf van 25 november 1999 en 2 augustus 2011. Foto: Mathijs Bakker.
Ik wil alleen in Den Haag werken met de intentie een plethora aan corrupte politici naar CWI te werken...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom ben jij nog niet in de running voor haar baan dan? Jij bent toch zo geweldig?
Jij bent slechts een miezerige kutaccountant in wording die alleen maar in hokjes denkt, ik ben op meerdere terreinen actief en leergierig...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, maar ik loop dan lang niet zoveel te zeiken op alles wat de overheid doet, linksom of rechtsom
Accountant Ik ben nog lekker aan het studerenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik wil alleen in Den Haag werken met de intentie een plethora aan corrupte politici naar CWI te werken...
[..]
Jij bent slechts een miezerige kutaccountant in wording die alleen maar in hokjes denkt, ik ben op meerdere terreinen actief en leergierig...
Hoestdrank -> LIF?quote:
Interessant stuk! Waar heb je dat gevonden?quote:
http://www.treinreiziger.(...)_toch_van_pas-143805quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessant stuk! Waar heb je dat gevonden?
*geïnteresseerd isquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:25 schreef Duvel het volgende:
Als iemand geïnteresseerd is: ik heb ooit in de trein de folder gevonden waarin de IC-max wordt gepresenteerd, kan ik wel eens scannen als ik 'm terugvindt.
Ik zal eens kijken, als ie in een doos zit op zolder, dan duurt het nog wel even.quote:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessant stuk! Waar heb je dat gevonden?
Dat dusquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.treinreiziger.(...)_toch_van_pas-143805
Hier hetzelfde.quote:
quote:NS wil ook landelijk
netwerk snelle treinen
door Jeroen Hendriks en Dominique Weesie
DEN HAAG, donderdag
De Nederlandse Spoorwegen willen, naast de exploitatie van de flitstrein van Amsterdam naar Parijs, een groot netwerk van snelle treinen in Nederland aanleggen. Daarmee worden de grote steden met elkaar verbonden.
Dat blijkt uit het vertrouwelijke bod dat de NS heeft uitgebracht op de exploitatie van de flitstrein van Amsterdam naar Parijs, de Hogesnelheidslijn-Zuid (HSL).
Lees hier het hele artikel
ik betwijfel of je partijen om die reden mag uitsluitenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
De NMBS en de SNCF moeten zeker worden uitgesloten van deelname aan een nieuwe aanbesteding omdat het staatsbedrijven zijn. Zodra NS mag bieden op Belgische en Franse lijnen, mogen ze weer meedoen. Tot die tijd: no way!
Ik ook. Maar ik zou het geheel terecht vinden, en de Tweede Kamer had het in 1999 al door.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:56 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
ik betwijfel of je partijen om die reden mag uitsluiten
Omdat de NMBS en SNCF wél fatsoenlijk van hun HSL gebruikmaken..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef greavy het volgende:
Het buitenland(NMBS&SNCF in dit geval) wil ook niet dat buitenlandse concurrenten komen.. Waarom zouden die concurrenten dan wel hier mogen komen?
De SNCF verwaarloost verder alles wat geen HSL is, maar goed.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat de NMBS en SNCF wél fatsoenlijk van hun HSL gebruikmaken..
ook voor hun zou het teveel kosten hierzo.. weddenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat de NMBS en SNCF wél fatsoenlijk van hun HSL gebruikmaken..
je vergelijkt willen met mogen. Dat zijn 2 verschillende dingen he.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef greavy het volgende:
Het buitenland(NMBS&SNCF in dit geval) wil ook niet dat buitenlandse concurrenten komen.. Waarom zouden die concurrenten dan wel hier mogen komen?
Omdat onderbuikgevoelens geen juridische waarde hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef greavy het volgende:
Het buitenland(NMBS&SNCF in dit geval) wil ook niet dat buitenlandse concurrenten komen.. Waarom zouden die concurrenten dan wel hier mogen komen?
Kende ik niet! Lollig om te zien!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Was deze hier al bekend? De wegkennisbank van de NS, met alle BVS-tekeningen van ProRail. Helaas wel in een akelige Flash-app.
http://beheer.nsleernet.nl/wegkennisbank/wk_print.html
Ja dat doet de NS ook nog eens éxtra..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
De SNCF verwaarloost verder alles wat geen HSL is, maar goed.
het museum in York uiteraardquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Ik wil volgend jaar zomer waarschijnlijk 2 tot 4 weken naar Engeland. Voornamelijk stoomtreinen daar zoeken, maar alles is wel welkom.
Wat voor treinkaart is daar ideaal voor? Ik dacht dat er voor Engeland ook een aparte pas was, buiten InterRail om.. De BritRail toch?
Heen met de Eurostar, terug met de boot naar Hoek v Holland.
En als er mensen dingen(hoeft niet spoorgerelateerd te zijn) weten die ik perse gezien moet hebben, weet, mag ook
Gedeelte spoor zijn straks gereed, de Hanzelijn, de HSL en versnelde stukken zoals tussen Boxtel en Eindhoven. Zeker valt hier grote winst te halen met een nieuw beveiligingssysteem, gezien het huidige beperkt is op 140 km/h.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
alsof ze een hsl trein vanaf brussel naar groningen kunnen laten rijden... met al die andere treinen gaat ze dat toch nooit lukken. Als er nu in de randstad ook maar iets gebeurt ligt het halve land plat.
Het is best een interessante. Als Amsterdam-Almere Oostvaarders 4-sporig wordt, kan je wellicht die trein van de HSL de Hanzelijn op knallen en daar met 200km/u doortuffen. De vraag is natuurlijk, hoeveel mensen reizen er meer dan een deeltraject.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
alsof ze een hsl trein vanaf brussel naar groningen kunnen laten rijden... met al die andere treinen gaat ze dat toch nooit lukken. Als er nu in de randstad ook maar iets gebeurt ligt het halve land plat.
Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Ireyon het volgende:
Toch vind 'k het een mooie prestatie hoor, even een tunnel van 6 sporen breed onder het volledige stadscentrum graven..
quote:Veenendaal pleit voor het behoud van de intercitystatus van station Veenendaal-De Klomp. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente. "Dat sluit goed aan bij de ambities van Food Valley om hier een mobiliteitsknooppunt te maken.
Ik dacht al geen pantograven te zien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
deze dus:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik dacht al geen pantograven te zien.
Exact, de blauwe engel. Ook wel eens zien rijden toen ik nog bij Utrecht CS in de buurt werkte.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
deze dus:
http://www.bordertrain.ne(...)llv/Treinstel_09.htm
hahahahaahquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal!
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL
Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.
Volgens het artikel van het NRC niet, maar je weet het niet zeker zolang er niks officieel is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou het serieus verkocht worden?
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
uit http://www.nrc.nl/nieuws/(...)r-hogesnelheidslijn/
Sinds wanneer is Roosendaal ( ) 1/3e van Brabant.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint .quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Roosendaal ( ) 1/3e van Brabant.
Ah. Nou blijkbaar vinden de private vervoerders dat niet interessantquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint .
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:44 schreef Ascendancy het volgende:
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik ken het plan, maar het is best wel een dure grap als het ingevoerd gaat worden. Er is geen vraag naar 4 treinen op Zwolle-Leeuwarden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...quote:
Virgin distantieert zich t.o.v. hun Britse roots in het complete artikel trouwens, ze zijn er voor de klant niet voor een landquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen.
oeps...quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
De Brusselse Noord-Zuidverbinding is op ouderwets lompe wijze aangelegd dwars door de oude stad... (later heeft Amsterdam dit voorbeeld gevolgd met de eerste metrolijn...)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
Volgens die omroep die ik de laatste maand veel te vaak heb moeten aanhoren wel ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:28 schreef Brembo het volgende:
Wie gaat dit geintje allemaal betalen . Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
SOV-week is niet geldig van 16 Juli TOT 16 Augustus. Dinsdag gewoon weer geldig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
Zal mij benieuwen. Er zijn al wat langer onderzoeken bezig over de reactivering.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
1 2 3 4 5 6 | km enkele reis dageretour 2e klas 1e klas 2e klas 1e klas 1-4 1.00 1.50 1.60 2.20 5-6 1.25 1.60 1.90 2.60 7 1.30 1.60 1.90 2.75 8-9 1.50 2.10 2.40 3.50 |
Ghehe. Vanaf dinsdag met SOV weer kilometers makenquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest .
Huisarrest ja?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest .
In 1993/1994 was een dagkaart iets van 32 gulden met korting, dus iets meer dan 53 gulden volle prijs. In euro's: 14,52/24,20.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]
Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.
Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
Nee 'k ziek thuis dus een leuke vakantie of überhaupt een dagje actief doen zat er niet in. Maar normaal kan ik me dan nog vermaken met af en toe een ontspannen reisje, maar dat ging dus ook niet meer (zonder dat 't me geld kost dan ).quote:
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
Beetje krom vergelijken, 35 gulden is 15,88 euro . Als ik 1977 als basisjaar neem is ondertussen een treinkaartje met 232 % gestegen. Oftewel een dagkaart zou dan minimaal 35*2,32= 81,46 gulden ~ ¤ 37,00.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]
Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.
Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger...quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..
Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo
Ghehehequote:Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
Van fl 32,- naar ¤ 28,20 nu voor een dagkaart met korting is een stijging van bijna 3,8 % per jaar. Dat is hoger dan de inflatie nu is, maar de inflatie is minstens van dat niveau geweest in de jaren '90. Daar komt nog bij dat NS in die tijd verzelfstandigd en de rijksbijdrage verlaagd is. Met andere woorden de prijsstijging is niet leuk, maar wel schappelijk .quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger...
Ze vergeten te melden dat Olst en Wijhe in dat plan hun stations verliezen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.
Dat is voor 2014.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
38: Hoe denken de regionale vervoerders om te gaan met personeel en materieel?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden
[..]
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
Maar dat wel een paar jaar geleden zwaar gereviseerd is. Het oudste SGMm is 8 jaar ouder dan het jongste als ik me niet vergis.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Niet geheel ontoevallig gaat de nieuwe concessie hoofdrailnet dan ook per 2015 inquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden
[..]
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me
Zolang er maar niet een vervolgorder SLT wordt geplaatst, en men de fouten bij het bestellen van SLT (te weinig rekening houden met vakbonden en reizigersorganisaties) maar niet herhaalt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Van waar naar waar?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen
Sterabonnement is alleen op de volgende (beperkte!) trajecten geldig bij NS op een beperkt aantal trajecten. Zie voor deze trajecten: deze pagina op ns.nlquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ja nee ff serieus, help me .. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
Excuses, heb het even opnieuw nagezocht. Maandtraject abonnement is het goedkoopst. Zelfs als je anders met korting zou reizen. Zelfs al zou je alleen buiten de spits reizen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:04 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
Als je na 9u reist kan een kortingskaart interessant zijn, anders moet je toch echt aan de losse kaartjes of een maandabbo.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef ErikHoevenaars het volgende:
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
Er staat over de Randstad het volgende in:quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
Het Nieuwe Spoorplan zou dus over de rest moeten gaan.quote:PHS: Het Programma Hoogfrequent Spoor in de brede Randstad komt niet in conflict met Het Nieuwe Spoorplan. De regionale vervoerders stellen voor Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Breda en Dordrecht alsgrens aan te houden gelet op kosten in verhouding tot de opbrengsten.
DB ZUIGT! (op sommige punten)quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen.
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins)
Is dat de IC naar Frankfurt via Bremen en Osnabrück? Smerig drukke trein inderdaad. Maar kopenhagen-Hamburg is wel een mooie reis he.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins)
Die trein zit in de spits zo vol dat je nog geen stap kan zetten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan?
Duitsers idem. Ben je ook naar Malmo gegaan. DIe brug is echt vet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Het stukje naar Hamburg heeft wel iets romantisch. Diesel ICE enkelspoor door Sjaelland met de ICE de veerboot op Duitse conducteurs die qua uiterlijk en uitspraak zo uit een oorlogsfilm kunnen komen
Maar ik vond het niet zo sjiek om met m'n Big King XXL überhaupt me buiten het balkon te begeven
Owja en de gemiddelde Deen trekt om 1 uur 's middags gewoon een blikje bier open in de trein is daar heel normaal
Bierquote:Op maandag 15 augustus 2011 04:17 schreef greavy het volgende:
Duitsers trekken ook bier al vroeg open hoor.. 10 uur 's ochtends heb ik ze al met bier zien lopen..
Morgen hequote:Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Eindelijk, morgen weer ;Dquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Het wordt 3x zo druk in de treinquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Alsof je van studenten last hebt in de trein . Studenten:
- staren doelloos uit het raam
- lezen in alle stilte een boek
- studeren, wederom in alle stilte
- staren doelloos uit het raam terwijl ze muziek luisteren op een dusdanig volume dat niemand er last van heeft
- staren doelloos uit het raam terwijl ze een boek vasthouden
Nee dan huisvrouwen met hun gekakel . Bejaarden die per se als eerste naar binnen moeten en vervolgens niet opschieten . Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten .
If only...quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
"Buiten de vakantieperiodes reizen meer mensen met de trein. Daarom rijden van maandag tot en met vrijdag op een aantal trajecten meer en langere treinen"
Als ik in een stilterijtuig zit doe ik dat met mijn beide telefoons. En eventuele bellers bel ik later terug.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten .
Ja jij en ik wel, maar anderen niet.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik in een stilterijtuig zit doe ik dat met mijn beide telefoons. En eventuele bellers bel ik later terug.
je vergeet de groepen studenten die in een stiltewagen gaan zitten en praten alsof er een straaljager naast hen staatquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Alsof je van studenten last hebt in de trein . Studenten:
- staren doelloos uit het raam
- lezen in alle stilte een boek
- studeren, wederom in alle stilte
- staren doelloos uit het raam terwijl ze muziek luisteren op een dusdanig volume dat niemand er last van heeft
- staren doelloos uit het raam terwijl ze een boek vasthouden
Nee dan huisvrouwen met hun gekakel . Bejaarden die per se als eerste naar binnen moeten en vervolgens niet opschieten . Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten .
Terechte actie van die vent.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:40 schreef greavy het volgende:
Vanochtend liep het niet lekker: De eerste trein naar Venlo uit Dordrecht had ca +15, dit ivm een warmgelopen as.
Te Eindhoven werd deze trein 'vanwege de vertraging' opgeheven. Ik stapte voor bij de Mcn uit (BDs), en hoorde dat hij zei tegen een collega (die hem naar Maastricht moest brengen) dat er een warm gelopen as was. Weet zo niet meer welk rijtuig.
Er waren echter een aantal reizigers voor ICE 151. Maar NS(H) was weer zo lief om deze ICE vlak voor ons weg te sturen, ook al had onze HC gebeld om te vragen voor wachten.
Bij Eindhoven werd omgeroepen dat reizigers voor ICE 151 een vertraging van 4 uur (+240..) kregen, want de volgende ICE was helemaal volgeboekt, en hun konden niet meer mee.
Toen ik de tunnel in liep, was een reiziger zo kwaad, dat hij het personeel wat rond liep dit duidelijk maakte. Hij had uiteindelijk stuk of 11 S&V en Servicemedewerkers om zich heen, met nog een aantal pissige "gestrande" reizigers. Deze man eiste om met de volgende ICE mee te gaan, of zo niet, een taxi te regelen.
Volgens mij wist heel de stationshal dit uiteindelijk ... Want hij sprak niet op de vriendelijkste toon.
Vervolg heb ik niet afgewacht.
aha, das mooi.quote:
Niet als je op saldo met je ov-chipkaart reist, en niet als je een jaar/maand traject/net-abonnement hebtquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:22 schreef rtyu het volgende:
hmm toeslag is zelfs tijdens werkzaamheden verplicht, stelletje afzetters.
Jij bent niet helemaal 100% is 't wel?quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:22 schreef rtyu het volgende:
[..]
hmm toeslag is zelfs tijdens werkzaamheden verplicht, stelletje afzetters.
whyquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jij bent niet helemaal 100% is 't wel?
Ik stelde gisteren deze vraag:quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet als je op saldo met je ov-chipkaart reist, en niet als je een jaar/maand traject/net-abonnement hebt
Dus hoe denk je dat ik reis? Voor mij dus gewoon toeslagquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Omdat je domme vragen stelt en nog dommere opmerkingen maakt. Geldigheid van je StudentenOV had je makkelijk zelf op kunnen zoeken (er staat zelfs nog een link in de OP). Dat je toeslag moet betalen voor ICE is niet minder dan normaal, werkzaamheden op het traject staan daar geheel los van.quote:
Ik ga het toch niet zelf opzoeken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat je domme vragen stelt en nog dommere opmerkingen maakt. Geldigheid van je StudentenOV had je makkelijk zelf op kunnen zoeken (er staat zelfs nog een link in de OP).
Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.quote:Dat je toeslag moet betalen voor ICE is niet minder dan normaal, werkzaamheden op het traject staan daar geheel los van.
Je doet alsof ik eerstejaars ben , Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.quote:Wat ga je studeren en op welk niveau? Misschien dat dat e.e.a. verklaart.
Jouw soort mensen zitten we echt op te wachten hier jaquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef rtyu het volgende:
[..]
Ik ga het toch niet zelf opzoeken.
[..]
Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.
[..]
Je doet alsof ik eerstejaars ben , Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.
Daar kun jij nog wat van leren.
Wat is er precies belachelijk aan het vragen van toeslag voor een significant luxere trein?quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef rtyu het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.
Nou kijk eens aan, dat verklaart inderdaad een hoop .quote:[..]
Je doet alsof ik eerstejaars ben , Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.
Daar kun jij nog wat van leren.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
luilak eerste klas. Hij komt er wel.
Die persoon had een eerste klas kaartje à 110 euro. Hij moest nog veel verder Duitsland in als alleen met deze ICE. Waarbij hij die overstappen dus ook ging missen nu.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:08 schreef Yreal het volgende:
gevalletje 3 dubbel falen en dan jammer maar helaas verkopen terwijl die vent een peperduur kaartje heeft
OBB word in Zutphen bij Strukton ofzoiets. Die 2 rijtuigen zijn defect. Er is 1 nieuw rtg bij de OBB weggekomen, en met defecte gewisseld Voor de ander zijn onderdelen onderwegquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:35 schreef Duvel het volgende:
Vorige week stonden er nog twee van die ÖBB'ers in Zutphen.
Meestal wel conform planning. Alleen vandaag sowieso nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:09 schreef Ireyon het volgende:
Rijdt die ÖBB-stam trouwens nog steeds de treinen zoals die in april gepland waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |