abonnement Unibet Coolblue
pi_100682905
Toch vind 'k het een mooie prestatie hoor, even een tunnel van 6 sporen breed onder het volledige stadscentrum graven.. ^O^
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:27:47 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100685188
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Ireyon het volgende:
Toch vind 'k het een mooie prestatie hoor, even een tunnel van 6 sporen breed onder het volledige stadscentrum graven.. ^O^
Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100686586
Vandaag reed dit, maar dan 1 wagon volgens mij, bij Maarn richting Arnhem.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100686712
Dat kleine stationnetjes hun IC-status willen behouden, weten we onderhand wel. Maar het argument van de gemeente Veenendaal om Veenendaal de klomp zijn IC-status te behouden, slaat werkelijk helemaal nergens op.

quote:
Veenendaal pleit voor het behoud van de intercitystatus van station Veenendaal-De Klomp. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente. "Dat sluit goed aan bij de ambities van Food Valley om hier een mobiliteitsknooppunt te maken.
_O- ;(

Bron: de Gelderlander
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:09:55 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100686721
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100686895
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
Ik dacht al geen pantograven te zien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:16:22 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100686985
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik dacht al geen pantograven te zien.
deze dus:
http://www.bordertrain.ne(...)llv/Treinstel_09.htm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100687341
quote:
Exact, de blauwe engel. Ook wel eens zien rijden toen ik nog bij Utrecht CS in de buurt werkte.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100691897
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal! :o
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19 _O-
pi_100691994
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal! :o
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19 _O-
hahahahaah :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:21:01 #161
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_100694447
Sporen 1 en 2 liggen meer in de wind? Dan kan ik die wintertijd wel begrijpen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_100694730
Of zoals iemand me net op twitter wist te vertellen: op spoor 1 (en soms 2) van Leiden Centraal vertrekken de treinen naar het oosten (Utrecht). De klok loopt daar een uur achter om je er vast op voor te bereiden dat je terug in de tijd reist :D
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:46:08 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100698361
Leuke uitbreiding greavy!

Noorwegen heeft ook mooie trajecten zeg!
dag
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:15:06 #165
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100709078
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL

Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.


uit http://www.nrc.nl/nieuws/(...)r-hogesnelheidslijn/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100709298
Zou het serieus verkocht worden?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:21:35 #167
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100709352
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou het serieus verkocht worden?
Volgens het artikel van het NRC niet, maar je weet het niet zeker zolang er niks officieel is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100709410
Zou zonde van de investering zijn maar gezien het feit dat het verliesgevend is kan ik me voorstellen dat ze er vanaf willen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100710103
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer :r :r

Voor de klant gaat de voorkeur gewoon liggen bij NS op DB. Dat zijn de bedrijven die het best een Nederlands model kunnen rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100710202
quote:
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen :')
pi_100710456
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen :')
Sinds wanneer is Roosendaal ( :') ) 1/3e van Brabant.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100710709
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Roosendaal ( :') ) 1/3e van Brabant.
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint :6 .
pi_100710990
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint :6 .
Ah. Nou blijkbaar vinden de private vervoerders dat niet interessant :7

Maar er zit veel meer onzin tussen natuurlijk. Assen Noord en Zuid :')
En dat moeten dan zeker ook IC-stations worden.
En ze willen meer regiospoor EN snellere intercities. Hoe dan? Naast het feit dat stations als Eindhoven al regioknooppunt genoeg zijn.

Enige goede plan is Tilburg-Den Bosch stations geven. Geef Vught ook een station aan die lijn en je kan er ieder kwartier gaan rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100712333
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:45:08 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100712694
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:44 schreef Ascendancy het volgende:
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer :r :r
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
pi_100713479
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100713589
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
pi_100713977
Maar niks over Nijmegen-Kleve.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100714001
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik ken het plan, maar het is best wel een dure grap als het ingevoerd gaat worden. Er is geen vraag naar 4 treinen op Zwolle-Leeuwarden bijvoorbeeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100714206
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar niks over Nijmegen-Kleve.
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:19:47 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100714335
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
Virgin distantieert zich t.o.v. hun Britse roots in het complete artikel trouwens, ze zijn er voor de klant niet voor een land :Y :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100714778
Wie gaat dit geintje allemaal betalen :'). Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
pi_100715058
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
oeps... :@ :@ :@
het kaartje waar ik op keek, was toch iets te klein, om die te zien. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, die intercitystops blijven er toch, helaas. :'(
pi_100715213
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:38:05 #185
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100715317
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
De Brusselse Noord-Zuidverbinding is op ouderwets lompe wijze aangelegd dwars door de oude stad... (later heeft Amsterdam dit voorbeeld gevolgd met de eerste metrolijn...)
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:40:27 #186
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100715441
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
Volgens die omroep die ik de laatste maand veel te vaak heb moeten aanhoren wel ja.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:50:59 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100715995
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:28 schreef Brembo het volgende:
Wie gaat dit geintje allemaal betalen :'). Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:15:19 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100717126
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
SOV-week is niet geldig van 16 Juli TOT 16 Augustus. Dinsdag gewoon weer geldig.
pi_100717576
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
Zal mij benieuwen. Er zijn al wat langer onderzoeken bezig over de reactivering.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:42:46 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718238
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
1
2
3
4
5
6
km    enkele reis            dageretour
         2e klas  1e klas     2e klas   1e klas
1-4     1.00       1.50        1.60        2.20
5-6     1.25       1.60        1.90        2.60
7       1.30       1.60        1.90        2.75
8-9     1.50       2.10        2.40        3.50

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
pi_100718298
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:45:06 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718328
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
Ghehe. Vanaf dinsdag met SOV weer kilometers maken :P
Ik heb dan nog wel aardig wat reisjes met Weekend Vrij kunnen maken, net als met de Hema dagkaarten.
Die actie-dagkaarten zijn nu volledig over *O*

De kilometers zullen nu wel erg hard gaan. Voor m'n werk in de trein lopen. Alleen vrijdag al 319,6 kilometer in de baas z'n tijd. Exclusief woon-werk verkeer dus :P
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 16:50:26 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100718547
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
Huisarrest ja? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:50:38 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100718560
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
In 1993/1994 was een dagkaart iets van 32 gulden met korting, dus iets meer dan 53 gulden volle prijs. In euro's: 14,52/24,20.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:51:06 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100718577
Kut.

Quote ipv edit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:53:24 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718668
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
pi_100718689
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huisarrest ja? :P
Nee 'k ziek thuis dus een leuke vakantie of überhaupt een dagje actief doen zat er niet in. Maar normaal kan ik me dan nog vermaken met af en toe een ontspannen reisje, maar dat ging dus ook niet meer (zonder dat 't me geld kost dan ;)).
pi_100718775
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
Beetje krom vergelijken, 35 gulden is 15,88 euro :'). Als ik 1977 als basisjaar neem is ondertussen een treinkaartje met 232 % gestegen. Oftewel een dagkaart zou dan minimaal 35*2,32= 81,46 gulden ~ ¤ 37,00.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:57:06 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718798
Het is misschien wel krom vergeleken. Maar de prijzen zijn zo ongeveer verdubbeld.. Even een simpel voorbeeldje genomen hier..
pi_100718848
Lijkt me vrij normaal in 15 jaar tijd...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')