Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Ireyon het volgende:
Toch vind 'k het een mooie prestatie hoor, even een tunnel van 6 sporen breed onder het volledige stadscentrum graven..
quote:Veenendaal pleit voor het behoud van de intercitystatus van station Veenendaal-De Klomp. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente. "Dat sluit goed aan bij de ambities van Food Valley om hier een mobiliteitsknooppunt te maken.
Ik dacht al geen pantograven te zien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
deze dus:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik dacht al geen pantograven te zien.
Exact, de blauwe engel. Ook wel eens zien rijden toen ik nog bij Utrecht CS in de buurt werkte.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
deze dus:
http://www.bordertrain.ne(...)llv/Treinstel_09.htm
hahahahaahquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal!
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL
Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.
Volgens het artikel van het NRC niet, maar je weet het niet zeker zolang er niks officieel is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou het serieus verkocht worden?
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
uit http://www.nrc.nl/nieuws/(...)r-hogesnelheidslijn/
Sinds wanneer is Roosendaal ( ) 1/3e van Brabant.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint .quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Roosendaal ( ) 1/3e van Brabant.
Ah. Nou blijkbaar vinden de private vervoerders dat niet interessantquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint .
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:44 schreef Ascendancy het volgende:
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik ken het plan, maar het is best wel een dure grap als het ingevoerd gaat worden. Er is geen vraag naar 4 treinen op Zwolle-Leeuwarden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...quote:
Virgin distantieert zich t.o.v. hun Britse roots in het complete artikel trouwens, ze zijn er voor de klant niet voor een landquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen.
oeps...quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
De Brusselse Noord-Zuidverbinding is op ouderwets lompe wijze aangelegd dwars door de oude stad... (later heeft Amsterdam dit voorbeeld gevolgd met de eerste metrolijn...)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
Volgens die omroep die ik de laatste maand veel te vaak heb moeten aanhoren wel ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:28 schreef Brembo het volgende:
Wie gaat dit geintje allemaal betalen . Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
SOV-week is niet geldig van 16 Juli TOT 16 Augustus. Dinsdag gewoon weer geldig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
Zal mij benieuwen. Er zijn al wat langer onderzoeken bezig over de reactivering.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
1 2 3 4 5 6 | km enkele reis dageretour 2e klas 1e klas 2e klas 1e klas 1-4 1.00 1.50 1.60 2.20 5-6 1.25 1.60 1.90 2.60 7 1.30 1.60 1.90 2.75 8-9 1.50 2.10 2.40 3.50 |
Ghehe. Vanaf dinsdag met SOV weer kilometers makenquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest .
Huisarrest ja?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest .
In 1993/1994 was een dagkaart iets van 32 gulden met korting, dus iets meer dan 53 gulden volle prijs. In euro's: 14,52/24,20.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]
Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.
Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
Nee 'k ziek thuis dus een leuke vakantie of überhaupt een dagje actief doen zat er niet in. Maar normaal kan ik me dan nog vermaken met af en toe een ontspannen reisje, maar dat ging dus ook niet meer (zonder dat 't me geld kost dan ).quote:
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
Beetje krom vergelijken, 35 gulden is 15,88 euro . Als ik 1977 als basisjaar neem is ondertussen een treinkaartje met 232 % gestegen. Oftewel een dagkaart zou dan minimaal 35*2,32= 81,46 gulden ~ ¤ 37,00.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]
Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.
Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |