abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:27:47 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100685188
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Ireyon het volgende:
Toch vind 'k het een mooie prestatie hoor, even een tunnel van 6 sporen breed onder het volledige stadscentrum graven.. ^O^
Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100686586
Vandaag reed dit, maar dan 1 wagon volgens mij, bij Maarn richting Arnhem.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100686712
Dat kleine stationnetjes hun IC-status willen behouden, weten we onderhand wel. Maar het argument van de gemeente Veenendaal om Veenendaal de klomp zijn IC-status te behouden, slaat werkelijk helemaal nergens op.

quote:
Veenendaal pleit voor het behoud van de intercitystatus van station Veenendaal-De Klomp. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente. "Dat sluit goed aan bij de ambities van Food Valley om hier een mobiliteitsknooppunt te maken.
_O- ;(

Bron: de Gelderlander
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:09:55 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100686721
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100686895
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
Ik dacht al geen pantograven te zien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:16:22 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100686985
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik dacht al geen pantograven te zien.
deze dus:
http://www.bordertrain.ne(...)llv/Treinstel_09.htm
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100687341
quote:
Exact, de blauwe engel. Ook wel eens zien rijden toen ik nog bij Utrecht CS in de buurt werkte.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100691897
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal! :o
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19 _O-
pi_100691994
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal! :o
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19 _O-
hahahahaah :)
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:21:01 #161
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_100694447
Sporen 1 en 2 liggen meer in de wind? Dan kan ik die wintertijd wel begrijpen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_100694730
Of zoals iemand me net op twitter wist te vertellen: op spoor 1 (en soms 2) van Leiden Centraal vertrekken de treinen naar het oosten (Utrecht). De klok loopt daar een uur achter om je er vast op voor te bereiden dat je terug in de tijd reist :D
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:46:08 #163
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100698361
Leuke uitbreiding greavy!

Noorwegen heeft ook mooie trajecten zeg!
dag
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:15:06 #165
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100709078
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL

Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.


uit http://www.nrc.nl/nieuws/(...)r-hogesnelheidslijn/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100709298
Zou het serieus verkocht worden?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:21:35 #167
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100709352
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou het serieus verkocht worden?
Volgens het artikel van het NRC niet, maar je weet het niet zeker zolang er niks officieel is.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100709410
Zou zonde van de investering zijn maar gezien het feit dat het verliesgevend is kan ik me voorstellen dat ze er vanaf willen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100710103
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer :r :r

Voor de klant gaat de voorkeur gewoon liggen bij NS op DB. Dat zijn de bedrijven die het best een Nederlands model kunnen rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100710202
quote:
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen :')
pi_100710456
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen :')
Sinds wanneer is Roosendaal ( :') ) 1/3e van Brabant.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100710709
quote:
11s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Sinds wanneer is Roosendaal ( :') ) 1/3e van Brabant.
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint :6 .
pi_100710990
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:59 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint :6 .
Ah. Nou blijkbaar vinden de private vervoerders dat niet interessant :7

Maar er zit veel meer onzin tussen natuurlijk. Assen Noord en Zuid :')
En dat moeten dan zeker ook IC-stations worden.
En ze willen meer regiospoor EN snellere intercities. Hoe dan? Naast het feit dat stations als Eindhoven al regioknooppunt genoeg zijn.

Enige goede plan is Tilburg-Den Bosch stations geven. Geef Vught ook een station aan die lijn en je kan er ieder kwartier gaan rijden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100712333
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:45:08 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100712694
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:44 schreef Ascendancy het volgende:
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer :r :r
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
pi_100713479
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100713589
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
pi_100713977
Maar niks over Nijmegen-Kleve.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100714001
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik ken het plan, maar het is best wel een dure grap als het ingevoerd gaat worden. Er is geen vraag naar 4 treinen op Zwolle-Leeuwarden bijvoorbeeld.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100714206
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar niks over Nijmegen-Kleve.
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:19:47 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100714335
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
Virgin distantieert zich t.o.v. hun Britse roots in het complete artikel trouwens, ze zijn er voor de klant niet voor een land :Y :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100714778
Wie gaat dit geintje allemaal betalen :'). Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
pi_100715058
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
oeps... :@ :@ :@
het kaartje waar ik op keek, was toch iets te klein, om die te zien. Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, die intercitystops blijven er toch, helaas. :'(
pi_100715213
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:38:05 #185
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100715317
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
De Brusselse Noord-Zuidverbinding is op ouderwets lompe wijze aangelegd dwars door de oude stad... (later heeft Amsterdam dit voorbeeld gevolgd met de eerste metrolijn...)
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:40:27 #186
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100715441
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
Volgens die omroep die ik de laatste maand veel te vaak heb moeten aanhoren wel ja.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:50:59 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100715995
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:28 schreef Brembo het volgende:
Wie gaat dit geintje allemaal betalen :'). Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:15:19 #188
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100717126
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
SOV-week is niet geldig van 16 Juli TOT 16 Augustus. Dinsdag gewoon weer geldig.
pi_100717576
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
Zal mij benieuwen. Er zijn al wat langer onderzoeken bezig over de reactivering.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:42:46 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718238
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
1
2
3
4
5
6
km    enkele reis            dageretour
         2e klas  1e klas     2e klas   1e klas
1-4     1.00       1.50        1.60        2.20
5-6     1.25       1.60        1.90        2.60
7       1.30       1.60        1.90        2.75
8-9     1.50       2.10        2.40        3.50

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
pi_100718298
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:45:06 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718328
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
Ghehe. Vanaf dinsdag met SOV weer kilometers maken :P
Ik heb dan nog wel aardig wat reisjes met Weekend Vrij kunnen maken, net als met de Hema dagkaarten.
Die actie-dagkaarten zijn nu volledig over *O*

De kilometers zullen nu wel erg hard gaan. Voor m'n werk in de trein lopen. Alleen vrijdag al 319,6 kilometer in de baas z'n tijd. Exclusief woon-werk verkeer dus :P
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:50:26 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100718547
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag *O* . Afschuwelijke kutmaand is 't geweest :r .
Huisarrest ja? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:50:38 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100718560
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
In 1993/1994 was een dagkaart iets van 32 gulden met korting, dus iets meer dan 53 gulden volle prijs. In euro's: 14,52/24,20.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:51:06 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100718577
Kut.

Quote ipv edit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:53:24 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718668
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
pi_100718689
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huisarrest ja? :P
Nee 'k ziek thuis dus een leuke vakantie of überhaupt een dagje actief doen zat er niet in. Maar normaal kan ik me dan nog vermaken met af en toe een ontspannen reisje, maar dat ging dus ook niet meer (zonder dat 't me geld kost dan ;)).
pi_100718775
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]

Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.

Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
Beetje krom vergelijken, 35 gulden is 15,88 euro :'). Als ik 1977 als basisjaar neem is ondertussen een treinkaartje met 232 % gestegen. Oftewel een dagkaart zou dan minimaal 35*2,32= 81,46 gulden ~ ¤ 37,00.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:57:06 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718798
Het is misschien wel krom vergeleken. Maar de prijzen zijn zo ongeveer verdubbeld.. Even een simpel voorbeeldje genomen hier..
pi_100718848
Lijkt me vrij normaal in 15 jaar tijd...
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:59:53 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718897
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:04:52 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100719092
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:16:25 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100719536
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
Ghehehe _O-

Nouja, het wordt in ieder geval nog geprobeerd. :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:20:23 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100719665
Oja. Toen werd er 10 bakken SLT(VI+IV) ingezet ipv 6 bakken SGMm (2x III). En de omroep deed niks. De HC ging de trein doorlopen om te vermelden dat er geen WC aan boord is, en je niet in een hoekje of prullenbakje je behoefte mag doen... _O- _O-
Dat deed ze correct in het Nederlands en Engels :)
pi_100719765
quote:
3s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Van fl 32,- naar ¤ 28,20 nu voor een dagkaart met korting is een stijging van bijna 3,8 % per jaar. Dat is hoger dan de inflatie nu is, maar de inflatie is minstens van dat niveau geweest in de jaren '90. Daar komt nog bij dat NS in die tijd verzelfstandigd en de rijksbijdrage verlaagd is. Met andere woorden de prijsstijging is niet leuk, maar wel schappelijk :s) .
pi_100720288
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ze vergeten te melden dat Olst en Wijhe in dat plan hun stations verliezen?
Of rijdt de tram naar Kampen straks door naar Deventer?
dag
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:57:48 #207
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100723096
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:04:55 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100723416
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100723793
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Dat is voor 2014.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
38: Hoe denken de regionale vervoerders om te gaan met personeel en materieel?
Net als bij andere aanbestedingen nemen de regionale vervoerders graag ervaren direct personeel over met daarbij een redelijk aantal toewijsbare indirecte personeelsleden. Deze verhouding moet niet teveel afwijken van de verhouding direct-indirect bij de regionale vervoerders. Intercity-treinen nemen de regionale vervoerders tegen marktconforme leasevoorwaarden over van de NS. NS-dochter NedTrain kan een prefered bidder zijn voor het onderhoud. Voor de RegioSprinters gaat de voorkeur uit naar nieuwe treinen volgens de Regio Sprinterformule, dus met een gelijkvloerse instap en een toilet. De oude dubbeldekkers en stoptreinen van de NS voldoen niet aan die voorwaarden. Voor een efficiëntere exploitatie denken de regionale vervoerders ook aan kortere treinstellen (van twee of drie rijtuigen).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:27:28 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724323
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100724372
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:33:40 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724592
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:03 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100724686
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Maar dat wel een paar jaar geleden zwaar gereviseerd is. Het oudste SGMm is 8 jaar ouder dan het jongste als ik me niet vergis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100724713
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Niet geheel ontoevallig gaat de nieuwe concessie hoofdrailnet dan ook per 2015 in
pi_100724885
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
dag
pi_100725100
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
pi_100725462
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:55:36 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100725500
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
:') _O-

ff quoten deze, is lachen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:57:29 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725593
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
_O- _O- _O- _O-
pi_100725602
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
pi_100725724
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:00:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100725736
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Zolang er maar niet een vervolgorder SLT wordt geplaatst, en men de fouten bij het bestellen van SLT (te weinig rekening houden met vakbonden en reizigersorganisaties) maar niet herhaalt.
pi_100725759
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
Van waar naar waar?
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:01:04 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725769
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
Sterabonnement is alleen op de volgende (beperkte!) trajecten geldig bij NS op een beperkt aantal trajecten. Zie voor deze trajecten: deze pagina op ns.nl
pi_100725786
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Van waar naar waar?
Ehv Beukenlaan naar Den Bosch
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:03:13 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725882
Kortingskaart kopen (40% korting) en dan met losse retouren reizen. Of op Saldo natuurlijk (bij de nieuwe abonnementen alleen op saldo reizen mag je!!)
pi_100725920
Voordeelurenkaart kun je natuurlijk pas na 9:00 uur 's ochtends met korting mee reizen.

Maar voor 4x in de week is een maand-traject-abonnement inderdaad niet voordeliger.
pi_100725936
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:04:27 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100725942
sterabonnement is ook wel iets van voor de oorlog trouwens.

Maandtrajectabo Beukenlaan - Den Bosch is 176,60. Dat is het, niet meer en niet minder. Dit is niet een land waar dat soort dingen door daklozen voor de helft op straat verkocht worden of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:05:05 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725973
VDU bestaat niet meer...

Je kan nu kiezen uit: AltijdVoordeel (ook in de spits) of de DalVoordeel, waarbij je in spits geen korting hebt.
Wat zijn reistijden zijn weet ik nu niet..
pi_100725998
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:06:16 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100726031
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:04 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
Excuses, heb het even opnieuw nagezocht. Maandtraject abonnement is het goedkoopst. Zelfs als je anders met korting zou reizen. Zelfs al zou je alleen buiten de spits reizen.
pi_100726058
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef ErikHoevenaars het volgende:
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
Als je na 9u reist kan een kortingskaart interessant zijn, anders moet je toch echt aan de losse kaartjes of een maandabbo.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100726124
Kan ik deze treinkaartjes ook via internet bestellen? Stomme vraag, maar ik reisde nooit met de trein hiervoor.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:08:18 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100726141
Volg de abonnementenwijzer eens: http://www.ns.nl/abonnementenwijzer/vragen.0
pi_100726206
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
Er staat over de Randstad het volgende in:
quote:
PHS: Het Programma Hoogfrequent Spoor in de brede Randstad komt niet in conflict met Het Nieuwe Spoorplan. De regionale vervoerders stellen voor Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Breda en Dordrecht alsgrens aan te houden gelet op kosten in verhouding tot de opbrengsten.
Het Nieuwe Spoorplan zou dus over de rest moeten gaan.

Onze conclusie zal dus waarschijnlijk zijn dat het nog niet compleet is ;)
dag
pi_100732205
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
pi_100732265
Voordeel is dan wel weer dat de ICs daar standaard 200km/h doen _O_
pi_100732965
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan? ;)
pi_100732998
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
Is dat de IC naar Frankfurt via Bremen en Osnabrück? Smerig drukke trein inderdaad. Maar kopenhagen-Hamburg is wel een mooie reis he. ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100733059
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan? ;)
Die trein zit in de spits zo vol dat je nog geen stap kan zetten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100735612
Het stukje naar Hamburg heeft wel iets romantisch. Diesel ICE enkelspoor door Sjaelland O+ met de ICE de veerboot op O+ Duitse conducteurs die qua uiterlijk en uitspraak zo uit een oorlogsfilm kunnen komen _O-
Maar ik vond het niet zo sjiek om met m'n Big King XXL überhaupt me buiten het balkon te begeven :')

Owja en de gemiddelde Deen trekt om 1 uur 's middags gewoon een blikje bier open in de trein _O- is daar heel normaal :s)
pi_100736249
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Het stukje naar Hamburg heeft wel iets romantisch. Diesel ICE enkelspoor door Sjaelland O+ met de ICE de veerboot op O+ Duitse conducteurs die qua uiterlijk en uitspraak zo uit een oorlogsfilm kunnen komen _O-
Maar ik vond het niet zo sjiek om met m'n Big King XXL überhaupt me buiten het balkon te begeven :')

Owja en de gemiddelde Deen trekt om 1 uur 's middags gewoon een blikje bier open in de trein _O- is daar heel normaal :s)
Duitsers idem. Ben je ook naar Malmo gegaan. DIe brug is echt vet. _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 15 augustus 2011 @ 04:17:21 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100747412
Duitsers trekken ook bier al vroeg open hoor.. 10 uur 's ochtends heb ik ze al met bier zien lopen..

[ Bericht 36% gewijzigd door greavy op 15-08-2011 04:41:42 ]
pi_100750413
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 04:17 schreef greavy het volgende:
Duitsers trekken ook bier al vroeg open hoor.. 10 uur 's ochtends heb ik ze al met bier zien lopen..
Bier _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 11:04:08 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100751993
Kwam net op internet een Nederlands spoorlijntje tegen dat ik nog niet kende

Rijssens Leemspoor:
http://www.leemspoor.nl
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100753810
Er is een portal over museumspoorlijnen he :) Misschien staat er nog wel meer bij wat je nog niet kent :)

http://www.railmusea.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 12:24:36 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100754562
Hendig lijstje. Ik miste idd nog een paar op het lijstje met te bezoeken lijntjes.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:30:42 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100756964
Kado gekregen van mevr. Bork!


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100757333
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 13:42:01 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100757351
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Morgen he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100757379
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Eindelijk, morgen weer ;D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 13:45:58 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100757502
is het helaas gedaan met de rust ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100757843
Alsof je van studenten last hebt in de trein :') . Studenten:
- staren doelloos uit het raam
- lezen in alle stilte een boek
- studeren, wederom in alle stilte
- staren doelloos uit het raam terwijl ze muziek luisteren op een dusdanig volume dat niemand er last van heeft
- staren doelloos uit het raam terwijl ze een boek vasthouden


Nee dan huisvrouwen met hun gekakel :r . Bejaarden die per se als eerste naar binnen moeten en vervolgens niet opschieten :r . Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten :r .
pi_100757992
Precies

Huisvrouwen en bejaarden moeten maar lekker tussen 19.00 en 7.00 reizen. die hebben toch geen zak te doen.
pi_100758227
waar een mens zich druk om kan maken :')
Ik zit in de trein met mijn in-ear dopjes in (geen geluid naar buiten, geen omgevingsgeluid naar binnen) dus hoor nix. Ik lees krant, kijk naar buiten of kijk op mijn telefoon, dus zie ook nix.

Enige waar ik me aan erger is van die mensen die perse met hun benen over elkaar willen zitten op een 4-zits, en vooral zo blijven zitten als je bij hen komt zitten. Ik leg mijn voeten toch ook niet op jouw schoot omdat ik dat lekker vind zitten? :?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 14:07:58 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100758378
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Alsof je van studenten last hebt in de trein :') . Studenten:
- staren doelloos uit het raam
- lezen in alle stilte een boek
- studeren, wederom in alle stilte
- staren doelloos uit het raam terwijl ze muziek luisteren op een dusdanig volume dat niemand er last van heeft
- staren doelloos uit het raam terwijl ze een boek vasthouden


Nee dan huisvrouwen met hun gekakel :r . Bejaarden die per se als eerste naar binnen moeten en vervolgens niet opschieten :r . Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten :r .
Het wordt 3x zo druk in de trein ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100758727
"Buiten de vakantieperiodes reizen meer mensen met de trein. Daarom rijden van maandag tot en met vrijdag op een aantal trajecten meer en langere treinen" :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100758836
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
"Buiten de vakantieperiodes reizen meer mensen met de trein. Daarom rijden van maandag tot en met vrijdag op een aantal trajecten meer en langere treinen" :Y
If only...
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:25:24 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100759008
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten :r .
Als ik in een stilterijtuig zit doe ik dat met mijn beide telefoons. En eventuele bellers bel ik later terug.
pi_100759031
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik in een stilterijtuig zit doe ik dat met mijn beide telefoons. En eventuele bellers bel ik later terug.
Ja jij en ik wel, maar anderen niet.
pi_100759163

Van 26 juni tot 17 juli 2011 vond in Duitsland het Vrouwen-WK-voetbal plaats. Ter promotie van dit evenement heeft de Deutsche Bahn twee ICE-3 stellen uitgedost met gedeeltelijke voetbalbestickering. DB 403 012 is er daar één van en stond op 11 februari 2011 te Köln Hauptbahnhof vertrekgereed als ICE 819 naar Frankfurt(Main) Hbf. Rechts daarvan is een ICE BR 402 zojuist als ICE 858 vanuit Berlin Ostbahnhof aangekomen.
pi_100759481
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Alsof je van studenten last hebt in de trein :') . Studenten:
- staren doelloos uit het raam
- lezen in alle stilte een boek
- studeren, wederom in alle stilte
- staren doelloos uit het raam terwijl ze muziek luisteren op een dusdanig volume dat niemand er last van heeft
- staren doelloos uit het raam terwijl ze een boek vasthouden


Nee dan huisvrouwen met hun gekakel :r . Bejaarden die per se als eerste naar binnen moeten en vervolgens niet opschieten :r . Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten :r .
je vergeet de groepen studenten die in een stiltewagen gaan zitten en praten alsof er een straaljager naast hen staat :')

denken dat studenten geen overlast veroorzaken :')
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:14:56 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100761073
Studenten! :r

Gelukkig heb ik nooit een vak geleerd!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100761258
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:14 schreef Duvel het volgende:
Gelukkig heb ik nooit een vak geleerd!
Je bent zeker aan het doppen :r :r :r :r :X :X :X
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:33:19 #266
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100761886
--Laatmaar--
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:40:37 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100762254
Vanochtend liep het niet lekker: De eerste trein naar Venlo uit Dordrecht had ca +15, dit ivm een warmgelopen as.
Te Eindhoven werd deze trein 'vanwege de vertraging' opgeheven. Ik stapte voor bij de Mcn uit (BDs), en hoorde dat hij zei tegen een collega (die hem naar Maastricht moest brengen) dat er een warm gelopen as was. Weet zo niet meer welk rijtuig.
Er waren echter een aantal reizigers voor ICE 151. Maar NS(H) was weer zo lief om deze ICE vlak voor ons weg te sturen, ook al had onze HC gebeld om te vragen voor wachten.
Bij Eindhoven werd omgeroepen dat reizigers voor ICE 151 een vertraging van 4 uur (+240..) kregen, want de volgende ICE was helemaal volgeboekt, en hun konden niet meer mee.
Toen ik de tunnel in liep, was een reiziger zo kwaad, dat hij het personeel wat rond liep dit duidelijk maakte. Hij had uiteindelijk stuk of 11 S&V en Servicemedewerkers om zich heen, met nog een aantal pissige "gestrande" reizigers. Deze man eiste om met de volgende ICE mee te gaan, of zo niet, een taxi te regelen.
Volgens mij wist heel de stationshal dit uiteindelijk ... Want hij sprak niet op de vriendelijkste toon.
Vervolg heb ik niet afgewacht.
pi_100762490
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:40 schreef greavy het volgende:
Vanochtend liep het niet lekker: De eerste trein naar Venlo uit Dordrecht had ca +15, dit ivm een warmgelopen as.
Te Eindhoven werd deze trein 'vanwege de vertraging' opgeheven. Ik stapte voor bij de Mcn uit (BDs), en hoorde dat hij zei tegen een collega (die hem naar Maastricht moest brengen) dat er een warm gelopen as was. Weet zo niet meer welk rijtuig.
Er waren echter een aantal reizigers voor ICE 151. Maar NS(H) was weer zo lief om deze ICE vlak voor ons weg te sturen, ook al had onze HC gebeld om te vragen voor wachten.
Bij Eindhoven werd omgeroepen dat reizigers voor ICE 151 een vertraging van 4 uur (+240..) kregen, want de volgende ICE was helemaal volgeboekt, en hun konden niet meer mee.
Toen ik de tunnel in liep, was een reiziger zo kwaad, dat hij het personeel wat rond liep dit duidelijk maakte. Hij had uiteindelijk stuk of 11 S&V en Servicemedewerkers om zich heen, met nog een aantal pissige "gestrande" reizigers. Deze man eiste om met de volgende ICE mee te gaan, of zo niet, een taxi te regelen.
Volgens mij wist heel de stationshal dit uiteindelijk ... Want hij sprak niet op de vriendelijkste toon.
Vervolg heb ik niet afgewacht.
Terechte actie van die vent.
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:49:29 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100762652
Zeker. Je laat je reiziger toch niet even 4 uren op een station verkleumen?
Ik denk dat hij zijn taxi wel gekregen zal hebben.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:05:55 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100763393
Terecht, inderdaad.
pi_100763533
gevalletje 3 dubbel falen en dan jammer maar helaas verkopen terwijl die vent een peperduur kaartje heeft :')
pi_100765019
Je zou maar een vliegtuig o.i.d. moeten halen -O- . 't Trieste is eigenlijk nog wel dat dit extreem soort achterlijk gefaal niet eens uitzonderlijk is.
pi_100767000
Sinds wanneer heeft een station tussen Dordrecht en Eindhoven dan een aansluiting op de ice?
pi_100767069
sinds omleiding, werkzaamheden, bla
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100767139
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
sinds omleiding, werkzaamheden, bla
aha, das mooi. :Y :Y ^O^ ^O^


hmm toeslag is zelfs tijdens werkzaamheden verplicht, stelletje afzetters.
pi_100767806
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:22 schreef rtyu het volgende:

hmm toeslag is zelfs tijdens werkzaamheden verplicht, stelletje afzetters.
Niet als je op saldo met je ov-chipkaart reist, en niet als je een jaar/maand traject/net-abonnement hebt
pi_100767844
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:22 schreef rtyu het volgende:

[..]

hmm toeslag is zelfs tijdens werkzaamheden verplicht, stelletje afzetters.
Jij bent niet helemaal 100% is 't wel?
pi_100767952
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Jij bent niet helemaal 100% is 't wel?
why
pi_100768061
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Niet als je op saldo met je ov-chipkaart reist, en niet als je een jaar/maand traject/net-abonnement hebt
Ik stelde gisteren deze vraag:

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Dus hoe denk je dat ik reis? Voor mij dus gewoon toeslag :r :r :r
pi_100768123
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:40 schreef rtyu het volgende:

[..]

why
Omdat je domme vragen stelt en nog dommere opmerkingen maakt. Geldigheid van je StudentenOV had je makkelijk zelf op kunnen zoeken (er staat zelfs nog een link in de OP). Dat je toeslag moet betalen voor ICE is niet minder dan normaal, werkzaamheden op het traject staan daar geheel los van.

Wat ga je studeren en op welk niveau? Misschien dat dat e.e.a. verklaart.
pi_100768326
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Omdat je domme vragen stelt en nog dommere opmerkingen maakt. Geldigheid van je StudentenOV had je makkelijk zelf op kunnen zoeken (er staat zelfs nog een link in de OP).
Ik ga het toch niet zelf opzoeken.

quote:
Dat je toeslag moet betalen voor ICE is niet minder dan normaal, werkzaamheden op het traject staan daar geheel los van.
Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.

quote:
Wat ga je studeren en op welk niveau? Misschien dat dat e.e.a. verklaart.
Je doet alsof ik eerstejaars ben :') :') :') , Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.

Daar kun jij nog wat van leren.
pi_100768363
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef rtyu het volgende:

[..]

Ik ga het toch niet zelf opzoeken.

[..]

Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.

[..]

Je doet alsof ik eerstejaars ben :') :') :') , Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.

Daar kun jij nog wat van leren.
Jouw soort mensen zitten we echt op te wachten hier ja :') :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 17:54:33 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100768472
luilak eerste klas. Hij komt er wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100768619
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef rtyu het volgende:

[..]

Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.
Wat is er precies belachelijk aan het vragen van toeslag voor een significant luxere trein?

quote:
[..]

Je doet alsof ik eerstejaars ben :') :') :') , Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.

Daar kun jij nog wat van leren.
Nou kijk eens aan, dat verklaart inderdaad een hoop ^O^ .
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:01:41 #285
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_100768711
rtyu kan niet meer reageren jongens :')
terug ontopic maar weer
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:03:44 #286
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100768786
[quote]0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef rtyu het volgende:

Je doet alsof ik eerstejaars ben :') :') :') , Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.
[/quote]
Ah, weer zo'n sukkel met een grote bek die eigenlijk niets kan. Zelfs niet opzoeken wanneer z'n ov weer geldig is. :')

Ga zo door, ga zo door.


Ohw. Ok.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100770957
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
luilak eerste klas. Hij komt er wel.
:{w
Derde klasse :Y
dag
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:18:50 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100771721
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:08 schreef Yreal het volgende:
gevalletje 3 dubbel falen en dan jammer maar helaas verkopen terwijl die vent een peperduur kaartje heeft :')
Die persoon had een eerste klas kaartje à 110 euro. Hij moest nog veel verder Duitsland in als alleen met deze ICE. Waarbij hij die overstappen dus ook ging missen nu.
En ja, er waren ook reizigers die het vliegtuig op bijvoorbeeld Frankfurt Flughafen halen moesten.. Maar daar al 3 uur gepland aankomst voor vertrek vliegtuig hadden, en alsnog de vlucht gingen missen..
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:21:45 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100771828
Trouwens, over geldigheid van het studentenreisrecht: http://ismijnovgeldig.nl/
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:29:41 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100772183
Effe tussendoor. Om RAW-foto's te bewerken. Adobe Lightroom is daar toch geschikt voor?
Ik heb vandaag eens een aantal in RAW geschoten..
pi_100772239
Adobe Lightroom is daar perfect voor
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:31:47 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100772288
Lightroom _O_

Behoudt ook mooi de EXIF-informatie, i.t.t. Camera Raw in Photoshop.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:01:49 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100773668
Ga ik dat vanavond eens downloaden, en daar later mee spelen.
pi_100774046
Rijdt die ÖBB-stam trouwens nog steeds de treinen zoals die in april gepland waren?
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:18:26 #295
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100774590
Heeft die ooit conform planning gereden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100774618
Tijdje terug heeft het spul toch ook meerdere keren met stukken langs de kant gestaan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:35:42 #297
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100775480
Vorige week stonden er nog twee van die ÖBB'ers in Zutphen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:38:21 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100775623
quote:
3s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:35 schreef Duvel het volgende:
Vorige week stonden er nog twee van die ÖBB'ers in Zutphen.
OBB word in Zutphen bij Strukton ofzoiets. Die 2 rijtuigen zijn defect. Er is 1 nieuw rtg bij de OBB weggekomen, en met defecte gewisseld Voor de ander zijn onderdelen onderweg
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:41:16 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100775764
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:09 schreef Ireyon het volgende:
Rijdt die ÖBB-stam trouwens nog steeds de treinen zoals die in april gepland waren?
Meestal wel conform planning. Alleen vandaag sowieso niet
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:18:46 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100781503
Morgen rijden er weer Sziget treinen door het land. Materieel gaat bij Sziget A&B vanaf Utrecht leeg naar Venlo, en bij de 2Budapest Express gaat het ook leeg naar Duitsland, ik gok Venlo:

VERTREKTIJDEN 3FM-A TREIN MAANDAG 15 AUGUSTUS 2011:

Vertrek Budapest Nyugati Pu. 15.45 (30 minuten voor vertrek aanwezig zijn)

Dinsdag 16 augustus 2011:
Aankomst Viersen: 09.06
Reizigers voor Venlo stappen uit op station Viersen. De aansluitende trein naar Venlo vertrek om 09.33 van spoor 3, aankomst Venlo om 09.56, er is geen aanvullend ticket nodig)
Aankomst Eindhoven 10.45
Aankomst Rotterdam Centraal 12.00
Aankomst Den Haag HS 12.20
Aankomst Amsterdam Centraal 13.10
Aankomst Utrecht Centraal 13.45

VERTREKTIJDEN 3FM-B TREIN 5 AUGUSTUS 2011:3FM Sziget B-Train

Maandag 15 augustus 2011:

Vertrek Budapest Nyugati Pu. 16.40 (30 minuten voor vertrek aanwezig zijn)
Het treinbedrijf had tot ons ongenoegen de wagonindeling veranderd. We hebben dus aanpassingen moeten maken. Je kan via je portal je nieuwe voucher uitprinten en bekijken wat je zitplaats is. De meeste mensen zitten nu op de plek waar ze oorspronkelijk hoorden te zitten. We zullen voor vertrek zelf aanwezig zijn op het station met de treinindeling.

Dinsdag 16 augustus 2011:
Aankomst Viersen: 10.07
Reizigers voor Venlo stappen uit op station Viersen. De aansluitende trein naar Venlo vertrek om 10.33 van spoor 3, aankomst Venlo om 10.56, er is geen aanvullend ticket nodig)
Aankomst Eindhoven 11.45
Aankomst Rotterdam Centraal 13.00
Aankomst Den Haag HS 13.20
Aankomst Amsterdam Centraal 14.10
Aankomst Utrecht Centraal 14.45

VERTREKTIJDEN 2BUDAPEST EXPRESS 15 AUGUSTUS 2011:

Vertrek vanuit Boedapest Nyugati P.U.om 9.50 uur.
Venlo 07.40
Eindhoven 08:45
's-Hertogenbosch 09:09
Utrecht Centraal 09:44
Zwolle 10:47

Door werkzaamheden aan het spoor rijdt de trein niet verder dan Zwolle. De NS verschaft gratis kaartjes voor de NS trein voor degenen die doorreizen naar Groningen. Dit nieuws ontvingen we helaas pas vandaag.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:18:58 #301
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100781519
Dus VOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')