Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Ireyon het volgende:
Toch vind 'k het een mooie prestatie hoor, even een tunnel van 6 sporen breed onder het volledige stadscentrum graven..
quote:Veenendaal pleit voor het behoud van de intercitystatus van station Veenendaal-De Klomp. Dat meldt een woordvoerder van de gemeente. "Dat sluit goed aan bij de ambities van Food Valley om hier een mobiliteitsknooppunt te maken.
Ik dacht al geen pantograven te zien.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb je de DE1 41 gezien. Die heeft geen waslijn nodig om vooruit te komen
deze dus:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik dacht al geen pantograven te zien.
Exact, de blauwe engel. Ook wel eens zien rijden toen ik nog bij Utrecht CS in de buurt werkte.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
deze dus:
http://www.bordertrain.ne(...)llv/Treinstel_09.htm
hahahahaahquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... wisten jullie al dat de tijdzones tegenwoordig anders verdeeld zijn over deze aardbol?
Er loopt nu een zonegrens tussen spoor 2 en 4 op Leiden Centraal!![]()
Althans: op spoor 1 en 2 geven de kokken 21:19 aan, en verderop wel netjes 22:19
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:08 schreef greavy het volgende:
"Kapers" op de kust voor concessie HSL
Verschillende buitenlandse partijen hebben interesse in de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens. Bronnen bevestigen dat behalve Arriva, onderdeel van Deutsche Bahn, ook het Engelse Virgin Trains, de Belgische NMBS en de Franse SNCF meedingen naar de concessie van de HSL-Zuid.
Volgens het artikel van het NRC niet, maar je weet het niet zeker zolang er niks officieel is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zou het serieus verkocht worden?
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemenquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:15 schreef bork het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
uit http://www.nrc.nl/nieuws/(...)r-hogesnelheidslijn/
Sinds wanneer is Roosendaal (quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:47 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Leuk plaatje erbij.. ook echt een derde van Brabant niet in het Net Brabant opnemen
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begintquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:53 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Roosendaal () 1/3e van Brabant.
Ah. Nou blijkbaar vinden de private vervoerders dat niet interessantquote:Op zondag 14 augustus 2011 13:59 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet alleen Roosendaal, maar heel West-Brabant wordt op dat plaatje buiten beschouwing gelaten. En Breda is midden-Brabant voordat je daar over begint.
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:44 schreef Ascendancy het volgende:
Virgin. Als we iets niet moeten hebben is het Engels spoorvervoer![]()
![]()
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang er duidelijke afspraken zijn over prestaties en kwaliteit, en er een aanspreekpunt is voor reizigers (onafhankelijk van vervoerder) zie ik niet echt problemen.
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik ken het plan, maar het is best wel een dure grap als het ingevoerd gaat worden. Er is geen vraag naar 4 treinen op Zwolle-Leeuwarden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...quote:
Virgin distantieert zich t.o.v. hun Britse roots in het complete artikel trouwens, ze zijn er voor de klant niet voor een landquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen.
oeps...quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zie intercity-stops in Meppel, Steenwijk en Heerenveen op het kaartje van Noord Nederland op pagina 20 anders...
De Brusselse Noord-Zuidverbinding is op ouderwets lompe wijze aangelegd dwars door de oude stad... (later heeft Amsterdam dit voorbeeld gevolgd met de eerste metrolijn...)quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heeft Brussel nog een oud centrum, of hebben ze de boel afgebroken, een put gegraven en er een dak op gelegd?
Volgens die omroep die ik de laatste maand veel te vaak heb moeten aanhoren wel ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:28 schreef Brembo het volgende:
Wie gaat dit geintje allemaal betalen. Om nou de hele vloot van sprinters te vervangen omdat andere partijen het spoor op willen, lijkt me een beetje te zot voor woorden.
SOV-week is niet geldig van 16 Juli TOT 16 Augustus. Dinsdag gewoon weer geldig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Ascendancy het volgende:
De SOV is 16 augustus toch gewoon weer geldig?
Zal mij benieuwen. Er zijn al wat langer onderzoeken bezig over de reactivering.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:17 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Jawel, zit een beetje verstopt, maar wordt op pagina 31 "Het onderzoeken waard" wel als mogelijke optie in een later stadium genoemd. Net als een fatsoenlijke internationale verbinding Groningen-Bremen, de lijn Zuidbroek-Veendam doortrekken naar Stadskanaal en Emmen, en nog wat grapjes...
1 2 3 4 5 6 | km enkele reis dageretour 2e klas 1e klas 2e klas 1e klas 1-4 1.00 1.50 1.60 2.20 5-6 1.25 1.60 1.90 2.60 7 1.30 1.60 1.90 2.75 8-9 1.50 2.10 2.40 3.50 |
Ghehe. Vanaf dinsdag met SOV weer kilometers makenquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag. Afschuwelijke kutmaand is 't geweest
.
Huisarrest ja?quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef Ireyon het volgende:
EINDELIJK weer eens op pad dinsdag. Afschuwelijke kutmaand is 't geweest
.
In 1993/1994 was een dagkaart iets van 32 gulden met korting, dus iets meer dan 53 gulden volle prijs. In euro's: 14,52/24,20.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]
Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.
Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
Nee 'k ziek thuis dus een leuke vakantie of überhaupt een dagje actief doen zat er niet in. Maar normaal kan ik me dan nog vermaken met af en toe een ontspannen reisje, maar dat ging dus ook niet meer (zonder dat 't me geld kost danquote:
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
De meeste sprinters zijn gewoon eigendom van NSFSC, de leasemaatschappij van NS. Zodra NSR ze niet meer hoeft (of nodig heeft) kunnen andere vervoerders die gewoon leasen.
Beetje krom vergelijken, 35 gulden is 15,88 euroquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:42 schreef greavy het volgende:
Ik heb sinds gister, bij de hobby-uitbreiding ook een boekje met de tarieven(uitgave 1 december 1978)..
Een kleine greep:
[ code verwijderd ]
Bij 67-70 km enkele reis, 2e klas betaal je daar pas 10 gulden.. Retour is vanaf 40 km 10 gulden of hoger.
Een dagkaart was destijds 35 gulden.
Ik zal wel eens kijken of ik deze tabel kan scannen.
Edit: 35 gulden is 15,88 euro. 1 Gulden is 0,45 eurocent.
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger...quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..
Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo
Ghehehequote:Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
Van fl 32,- naar ¤ 28,20 nu voor een dagkaart met korting is een stijging van bijna 3,8 % per jaar. Dat is hoger dan de inflatie nu is, maar de inflatie is minstens van dat niveau geweest in de jaren '90. Daar komt nog bij dat NS in die tijd verzelfstandigd en de rijksbijdrage verlaagd is. Met andere woorden de prijsstijging is niet leuk, maar wel schappelijkquote:Op zondag 14 augustus 2011 17:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger...
Ze vergeten te melden dat Olst en Wijhe in dat plan hun stations verliezen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.
Dat is voor 2014.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
38: Hoe denken de regionale vervoerders om te gaan met personeel en materieel?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden
[..]
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
Maar dat wel een paar jaar geleden zwaar gereviseerd is. Het oudste SGMm is 8 jaar ouder dan het jongste als ik me niet vergis.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Niet geheel ontoevallig gaat de nieuwe concessie hoofdrailnet dan ook per 2015 inquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden
[..]
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me
Zolang er maar niet een vervolgorder SLT wordt geplaatst, en men de fouten bij het bestellen van SLT (te weinig rekening houden met vakbonden en reizigersorganisaties) maar niet herhaalt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Van waar naar waar?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen
Sterabonnement is alleen op de volgende (beperkte!) trajecten geldig bij NS op een beperkt aantal trajecten. Zie voor deze trajecten: deze pagina op ns.nlquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ja nee ff serieus, help me.. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
Excuses, heb het even opnieuw nagezocht. Maandtraject abonnement is het goedkoopst. Zelfs als je anders met korting zou reizen. Zelfs al zou je alleen buiten de spits reizen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:04 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
Als je na 9u reist kan een kortingskaart interessant zijn, anders moet je toch echt aan de losse kaartjes of een maandabbo.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef ErikHoevenaars het volgende:
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
Er staat over de Randstad het volgende in:quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
Het Nieuwe Spoorplan zou dus over de rest moeten gaan.quote:PHS: Het Programma Hoogfrequent Spoor in de brede Randstad komt niet in conflict met Het Nieuwe Spoorplan. De regionale vervoerders stellen voor Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Breda en Dordrecht alsgrens aan te houden gelet op kosten in verhouding tot de opbrengsten.
DB ZUIGT! (op sommige punten)quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen.
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins)
Is dat de IC naar Frankfurt via Bremen en Osnabrück? Smerig drukke trein inderdaad. Maar kopenhagen-Hamburg is wel een mooie reis he.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins)
Die trein zit in de spits zo vol dat je nog geen stap kan zetten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan?
Duitsers idem. Ben je ook naar Malmo gegaan. DIe brug is echt vet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Het stukje naar Hamburg heeft wel iets romantisch. Diesel ICE enkelspoor door Sjaellandmet de ICE de veerboot op
Duitse conducteurs die qua uiterlijk en uitspraak zo uit een oorlogsfilm kunnen komen
Maar ik vond het niet zo sjiek om met m'n Big King XXL überhaupt me buiten het balkon te begeven
Owja en de gemiddelde Deen trekt om 1 uur 's middags gewoon een blikje bier open in de treinis daar heel normaal
Bierquote:Op maandag 15 augustus 2011 04:17 schreef greavy het volgende:
Duitsers trekken ook bier al vroeg open hoor.. 10 uur 's ochtends heb ik ze al met bier zien lopen..
Morgen hequote:Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Eindelijk, morgen weer ;Dquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Het wordt 3x zo druk in de treinquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Alsof je van studenten last hebt in de trein. Studenten:
- staren doelloos uit het raam
- lezen in alle stilte een boek
- studeren, wederom in alle stilte
- staren doelloos uit het raam terwijl ze muziek luisteren op een dusdanig volume dat niemand er last van heeft
- staren doelloos uit het raam terwijl ze een boek vasthouden
Nee dan huisvrouwen met hun gekakel. Bejaarden die per se als eerste naar binnen moeten en vervolgens niet opschieten
. Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten
.
If only...quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:17 schreef Dr_Flash het volgende:
"Buiten de vakantieperiodes reizen meer mensen met de trein. Daarom rijden van maandag tot en met vrijdag op een aantal trajecten meer en langere treinen"
Als ik in een stilterijtuig zit doe ik dat met mijn beide telefoons. En eventuele bellers bel ik later terug.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten.
Ja jij en ik wel, maar anderen niet.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik in een stilterijtuig zit doe ik dat met mijn beide telefoons. En eventuele bellers bel ik later terug.
je vergeet de groepen studenten die in een stiltewagen gaan zitten en praten alsof er een straaljager naast hen staatquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef Ireyon het volgende:
Alsof je van studenten last hebt in de trein. Studenten:
- staren doelloos uit het raam
- lezen in alle stilte een boek
- studeren, wederom in alle stilte
- staren doelloos uit het raam terwijl ze muziek luisteren op een dusdanig volume dat niemand er last van heeft
- staren doelloos uit het raam terwijl ze een boek vasthouden
Nee dan huisvrouwen met hun gekakel. Bejaarden die per se als eerste naar binnen moeten en vervolgens niet opschieten
. Zakenlui die hun telefoon niet op 'vibrate' weten te zetten
.
Terechte actie van die vent.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:40 schreef greavy het volgende:
Vanochtend liep het niet lekker: De eerste trein naar Venlo uit Dordrecht had ca +15, dit ivm een warmgelopen as.
Te Eindhoven werd deze trein 'vanwege de vertraging' opgeheven. Ik stapte voor bij de Mcn uit (BDs), en hoorde dat hij zei tegen een collega (die hem naar Maastricht moest brengen) dat er een warm gelopen as was. Weet zo niet meer welk rijtuig.
Er waren echter een aantal reizigers voor ICE 151. Maar NS(H) was weer zo lief om deze ICE vlak voor ons weg te sturen, ook al had onze HC gebeld om te vragen voor wachten.
Bij Eindhoven werd omgeroepen dat reizigers voor ICE 151 een vertraging van 4 uur (+240..) kregen, want de volgende ICE was helemaal volgeboekt, en hun konden niet meer mee.
Toen ik de tunnel in liep, was een reiziger zo kwaad, dat hij het personeel wat rond liep dit duidelijk maakte. Hij had uiteindelijk stuk of 11 S&V en Servicemedewerkers om zich heen, met nog een aantal pissige "gestrande" reizigers. Deze man eiste om met de volgende ICE mee te gaan, of zo niet, een taxi te regelen.
Volgens mij wist heel de stationshal dit uiteindelijk ... Want hij sprak niet op de vriendelijkste toon.
Vervolg heb ik niet afgewacht.
Niet als je op saldo met je ov-chipkaart reist, en niet als je een jaar/maand traject/net-abonnement hebtquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:22 schreef rtyu het volgende:
hmm toeslag is zelfs tijdens werkzaamheden verplicht, stelletje afzetters.
Jij bent niet helemaal 100% is 't wel?quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:22 schreef rtyu het volgende:
[..]
hmm toeslag is zelfs tijdens werkzaamheden verplicht, stelletje afzetters.
whyquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Jij bent niet helemaal 100% is 't wel?
Ik stelde gisteren deze vraag:quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Niet als je op saldo met je ov-chipkaart reist, en niet als je een jaar/maand traject/net-abonnement hebt
Dus hoe denk je dat ik reis? Voor mij dus gewoon toeslagquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:41 schreef rtyu het volgende:
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
Omdat je domme vragen stelt en nog dommere opmerkingen maakt. Geldigheid van je StudentenOV had je makkelijk zelf op kunnen zoeken (er staat zelfs nog een link in de OP). Dat je toeslag moet betalen voor ICE is niet minder dan normaal, werkzaamheden op het traject staan daar geheel los van.quote:
Ik ga het toch niet zelf opzoeken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat je domme vragen stelt en nog dommere opmerkingen maakt. Geldigheid van je StudentenOV had je makkelijk zelf op kunnen zoeken (er staat zelfs nog een link in de OP).
Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.quote:Dat je toeslag moet betalen voor ICE is niet minder dan normaal, werkzaamheden op het traject staan daar geheel los van.
Je doet alsof ik eerstejaars benquote:Wat ga je studeren en op welk niveau? Misschien dat dat e.e.a. verklaart.
Jouw soort mensen zitten we echt op te wachten hier jaquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef rtyu het volgende:
[..]
Ik ga het toch niet zelf opzoeken.
[..]
Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.
[..]
Je doet alsof ik eerstejaars ben![]()
![]()
, Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.
Daar kun jij nog wat van leren.
Wat is er precies belachelijk aan het vragen van toeslag voor een significant luxere trein?quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:50 schreef rtyu het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, maar het is gewoon belachelijk dat ns toeslag durft te vragen, dus elk moment dat ik erop kan zeiken grijp ik graag aan.
Nou kijk eens aan, dat verklaart inderdaad een hoopquote:[..]
Je doet alsof ik eerstejaars ben![]()
![]()
, Laatste jaar van de opleiding Business&Management aan de private Business school.
Daar kun jij nog wat van leren.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
luilak eerste klas. Hij komt er wel.
Die persoon had een eerste klas kaartje à 110 euro. Hij moest nog veel verder Duitsland in als alleen met deze ICE. Waarbij hij die overstappen dus ook ging missen nu.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:08 schreef Yreal het volgende:
gevalletje 3 dubbel falen en dan jammer maar helaas verkopen terwijl die vent een peperduur kaartje heeft
OBB word in Zutphen bij Strukton ofzoiets. Die 2 rijtuigen zijn defect. Er is 1 nieuw rtg bij de OBB weggekomen, en met defecte gewisseld Voor de ander zijn onderdelen onderwegquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:35 schreef Duvel het volgende:
Vorige week stonden er nog twee van die ÖBB'ers in Zutphen.
Meestal wel conform planning. Alleen vandaag sowieso nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:09 schreef Ireyon het volgende:
Rijdt die ÖBB-stam trouwens nog steeds de treinen zoals die in april gepland waren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |