abonnement Unibet Coolblue
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:59:53 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100718897
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:04:52 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100719092
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..

Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo :')
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:16:25 #203
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100719536
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
Ghehehe _O-

Nouja, het wordt in ieder geval nog geprobeerd. :')
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:20:23 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100719665
Oja. Toen werd er 10 bakken SLT(VI+IV) ingezet ipv 6 bakken SGMm (2x III). En de omroep deed niks. De HC ging de trein doorlopen om te vermelden dat er geen WC aan boord is, en je niet in een hoekje of prullenbakje je behoefte mag doen... _O- _O-
Dat deed ze correct in het Nederlands en Engels :)
pi_100719765
quote:
3s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger... :)
Van fl 32,- naar ¤ 28,20 nu voor een dagkaart met korting is een stijging van bijna 3,8 % per jaar. Dat is hoger dan de inflatie nu is, maar de inflatie is minstens van dat niveau geweest in de jaren '90. Daar komt nog bij dat NS in die tijd verzelfstandigd en de rijksbijdrage verlaagd is. Met andere woorden de prijsstijging is niet leuk, maar wel schappelijk :s) .
pi_100720288
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ze vergeten te melden dat Olst en Wijhe in dat plan hun stations verliezen?
Of rijdt de tram naar Kampen straks door naar Deventer?
dag
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:57:48 #207
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_100723096
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef Brembo het volgende:

[..]

Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 19:04:55 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100723416
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_100723793
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
Dat is voor 2014.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
38: Hoe denken de regionale vervoerders om te gaan met personeel en materieel?
Net als bij andere aanbestedingen nemen de regionale vervoerders graag ervaren direct personeel over met daarbij een redelijk aantal toewijsbare indirecte personeelsleden. Deze verhouding moet niet teveel afwijken van de verhouding direct-indirect bij de regionale vervoerders. Intercity-treinen nemen de regionale vervoerders tegen marktconforme leasevoorwaarden over van de NS. NS-dochter NedTrain kan een prefered bidder zijn voor het onderhoud. Voor de RegioSprinters gaat de voorkeur uit naar nieuwe treinen volgens de Regio Sprinterformule, dus met een gelijkvloerse instap en een toilet. De oude dubbeldekkers en stoptreinen van de NS voldoen niet aan die voorwaarden. Voor een efficiëntere exploitatie denken de regionale vervoerders ook aan kortere treinstellen (van twee of drie rijtuigen).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:27:28 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724323
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_100724372
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 augustus 2011 @ 19:33:40 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100724592
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Brembo het volgende:

[..]

SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:03 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100724686
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Maar dat wel een paar jaar geleden zwaar gereviseerd is. Het oudste SGMm is 8 jaar ouder dan het jongste als ik me niet vergis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100724713
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Niet geheel ontoevallig gaat de nieuwe concessie hoofdrailnet dan ook per 2015 in
pi_100724885
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden

[..]

Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
dag
pi_100725100
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Peter het volgende:

[..]

Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
pi_100725462
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 19:55:36 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100725500
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
:') _O-

ff quoten deze, is lachen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:57:29 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725593
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me :(
_O- _O- _O- _O-
pi_100725602
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
pi_100725724
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:00:28 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100725736
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Zolang er maar niet een vervolgorder SLT wordt geplaatst, en men de fouten bij het bestellen van SLT (te weinig rekening houden met vakbonden en reizigersorganisaties) maar niet herhaalt.
pi_100725759
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen :D
Van waar naar waar?
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:01:04 #224
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725769
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ja nee ff serieus, help me :).. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
Sterabonnement is alleen op de volgende (beperkte!) trajecten geldig bij NS op een beperkt aantal trajecten. Zie voor deze trajecten: deze pagina op ns.nl
pi_100725786
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Van waar naar waar?
Ehv Beukenlaan naar Den Bosch
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:03:13 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725882
Kortingskaart kopen (40% korting) en dan met losse retouren reizen. Of op Saldo natuurlijk (bij de nieuwe abonnementen alleen op saldo reizen mag je!!)
pi_100725920
Voordeelurenkaart kun je natuurlijk pas na 9:00 uur 's ochtends met korting mee reizen.

Maar voor 4x in de week is een maand-traject-abonnement inderdaad niet voordeliger.
pi_100725936
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 augustus 2011 @ 20:04:27 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100725942
sterabonnement is ook wel iets van voor de oorlog trouwens.

Maandtrajectabo Beukenlaan - Den Bosch is 176,60. Dat is het, niet meer en niet minder. Dit is niet een land waar dat soort dingen door daklozen voor de helft op straat verkocht worden of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:05:05 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100725973
VDU bestaat niet meer...

Je kan nu kiezen uit: AltijdVoordeel (ook in de spits) of de DalVoordeel, waarbij je in spits geen korting hebt.
Wat zijn reistijden zijn weet ik nu niet..
pi_100725998
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:06:16 #232
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100726031
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:04 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
Excuses, heb het even opnieuw nagezocht. Maandtraject abonnement is het goedkoopst. Zelfs als je anders met korting zou reizen. Zelfs al zou je alleen buiten de spits reizen.
pi_100726058
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef ErikHoevenaars het volgende:
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
Als je na 9u reist kan een kortingskaart interessant zijn, anders moet je toch echt aan de losse kaartjes of een maandabbo.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100726124
Kan ik deze treinkaartjes ook via internet bestellen? Stomme vraag, maar ik reisde nooit met de trein hiervoor.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:08:18 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_100726141
Volg de abonnementenwijzer eens: http://www.ns.nl/abonnementenwijzer/vragen.0
pi_100726206
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
Er staat over de Randstad het volgende in:
quote:
PHS: Het Programma Hoogfrequent Spoor in de brede Randstad komt niet in conflict met Het Nieuwe Spoorplan. De regionale vervoerders stellen voor Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Breda en Dordrecht alsgrens aan te houden gelet op kosten in verhouding tot de opbrengsten.
Het Nieuwe Spoorplan zou dus over de rest moeten gaan.

Onze conclusie zal dus waarschijnlijk zijn dat het nog niet compleet is ;)
dag
pi_100732205
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen. ^O^
DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
pi_100732265
Voordeel is dan wel weer dat de ICs daar standaard 200km/h doen _O_
pi_100732965
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan? ;)
pi_100732998
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins) :%
Is dat de IC naar Frankfurt via Bremen en Osnabrück? Smerig drukke trein inderdaad. Maar kopenhagen-Hamburg is wel een mooie reis he. ^O^
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100733059
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan? ;)
Die trein zit in de spits zo vol dat je nog geen stap kan zetten.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_100735612
Het stukje naar Hamburg heeft wel iets romantisch. Diesel ICE enkelspoor door Sjaelland O+ met de ICE de veerboot op O+ Duitse conducteurs die qua uiterlijk en uitspraak zo uit een oorlogsfilm kunnen komen _O-
Maar ik vond het niet zo sjiek om met m'n Big King XXL überhaupt me buiten het balkon te begeven :')

Owja en de gemiddelde Deen trekt om 1 uur 's middags gewoon een blikje bier open in de trein _O- is daar heel normaal :s)
pi_100736249
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Het stukje naar Hamburg heeft wel iets romantisch. Diesel ICE enkelspoor door Sjaelland O+ met de ICE de veerboot op O+ Duitse conducteurs die qua uiterlijk en uitspraak zo uit een oorlogsfilm kunnen komen _O-
Maar ik vond het niet zo sjiek om met m'n Big King XXL überhaupt me buiten het balkon te begeven :')

Owja en de gemiddelde Deen trekt om 1 uur 's middags gewoon een blikje bier open in de trein _O- is daar heel normaal :s)
Duitsers idem. Ben je ook naar Malmo gegaan. DIe brug is echt vet. _O_
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 15 augustus 2011 @ 04:17:21 #244
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_100747412
Duitsers trekken ook bier al vroeg open hoor.. 10 uur 's ochtends heb ik ze al met bier zien lopen..

[ Bericht 36% gewijzigd door greavy op 15-08-2011 04:41:42 ]
pi_100750413
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 04:17 schreef greavy het volgende:
Duitsers trekken ook bier al vroeg open hoor.. 10 uur 's ochtends heb ik ze al met bier zien lopen..
Bier _O_
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 11:04:08 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100751993
Kwam net op internet een Nederlands spoorlijntje tegen dat ik nog niet kende

Rijssens Leemspoor:
http://www.leemspoor.nl
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 15 augustus 2011 @ 12:02:31 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_100753810
Er is een portal over museumspoorlijnen he :) Misschien staat er nog wel meer bij wat je nog niet kent :)

http://www.railmusea.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 15 augustus 2011 @ 12:24:36 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_100754562
Hendig lijstje. Ik miste idd nog een paar op het lijstje met te bezoeken lijntjes.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:30:42 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_100756964
Kado gekregen van mevr. Bork!


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_100757333
is de ovstud kaart al vanaf vandaag geldig? of vanaf morgen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')