De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger...quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:59 schreef greavy het volgende:
Als de inflatie gemiddeld rond de 2-3 % zal liggen, is het wel érg veel. Maar inderdaad..
Als je over 10 jaar kijkt zijn de prijzen al ver-drie-dubbeld ofzo
Ghehehequote:Op zondag 14 augustus 2011 16:53 schreef greavy het volgende:
Oja. De omroep op Schiphol faalde weer erg in het Engels:
Was wel live omgeroepen..
"Because there working at the traffic, the intercity service to Amersfoort Central Station, Leeuwarden and Groningen and the Intercity service to Amersfoort Central Station and Enschede or to Germany are cancelled today from here. You can get with the sprinter to Duivendrecht and Naarden Bussum. At Naarden Bussum are busses to Hilversum Sportpark. At Hilversum Sportpark do the trains continue. The time you lost with the working is thirthee minuten. We apoligizes us for this"
Van fl 32,- naar ¤ 28,20 nu voor een dagkaart met korting is een stijging van bijna 3,8 % per jaar. Dat is hoger dan de inflatie nu is, maar de inflatie is minstens van dat niveau geweest in de jaren '90. Daar komt nog bij dat NS in die tijd verzelfstandigd en de rijksbijdrage verlaagd is. Met andere woorden de prijsstijging is niet leuk, maar wel schappelijk .quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
De wereld bestond ook al voor jij kon tellen, en toen lag de jaarlijkse prijsverhoging wel wat hoger...
Ze vergeten te melden dat Olst en Wijhe in dat plan hun stations verliezen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:36 schreef remcoP het volgende:
Dat kaartje komt uit het nieuwe spoorplan van de FMN, en daar valt te lezen dat Groningen/ Leeuwarden - Zwolle geen stops tussendoor heeft.
Het nieuwe spoorplan is hier te lezen:
Het nieuwe spoorplan
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:56 schreef Brembo het volgende:
[..]
Staat duidelijk vermeld, dat ze nieuwe treinen willen van Zwiterse productie. Zie ook de voorbeelden van Veolia en andere bedrijven als afbeelding. De treinen bezitten over wc's, stopcontacten, etc. Dus dat zijn nooit de huidige sprinters.
Dat is voor 2014.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is toch dat enorm globale plan van hoe het in 2040 aangepakt zou kunnen worden mogelijk eventueel misschien?
38: Hoe denken de regionale vervoerders om te gaan met personeel en materieel?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden
[..]
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
Ook wel logisch, want op sommige tijdstippen kon je af met een los V'tje. De NS kan straks kiezen tussen een SGMm II of III of een SLeT IV. Een aantal daarvan zijn dus een stuk langer dan het V'tje.
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef Brembo het volgende:
[..]
SGM kan je volgens hun ook naar de sloop sturen want het materiaal moet gelijkvloers zijn...
Maar dat wel een paar jaar geleden zwaar gereviseerd is. Het oudste SGMm is 8 jaar ouder dan het jongste als ik me niet vergis.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Niet geheel ontoevallig gaat de nieuwe concessie hoofdrailnet dan ook per 2015 inquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:57 schreef ReisT het volgende:
In dat plan verdwijnen er helemaal geen stations, er komen er alleen maar meer...
Let vooral niet op details in die kaartjes het zijn maar voorbeelden
[..]
Ik lees nergens dat ze per se nieuwe Zwitserse treinen willen? Het Zwitserse spul wordt alleen maar genoemd als voorbeeld. Met een paar aanpassingen kunnen de bestaande Sprinters gewoon voldoen aan de eisen uit dat plan.
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:40 schreef Peter het volgende:
[..]
Zwolle-Deventer krijgt alleen een intercity volgens de plaatjes, geen RegioSprinter die op de tussengelegen stations stopt... iets anders haal ik er zo niet uit..
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:54 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Weet iemand waar ik goedkope maandtraject-kaarten kan halen? NS vraagt veel te veel.. 200 euro is veel te veel voor me
Zolang er maar niet een vervolgorder SLT wordt geplaatst, en men de fouten bij het bestellen van SLT (te weinig rekening houden met vakbonden en reizigersorganisaties) maar niet herhaalt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waar het voor de V'tjes eind volgend jaar waarschijnlijk afgelopen is, moet het SGMm tot minimaal 2015 nog mee. Ik denk zelf nog wel enkele jaren langer, waardoor je weer materieel op de baan hebt dat 40 jaar of ouder is.
Van waar naar waar?quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:00 schreef ErikHoevenaars het volgende:
ah dat gaat over de zones.. hmm, weet iemand dan een goede manier om 4 keer per week te reizen
Sterabonnement is alleen op de volgende (beperkte!) trajecten geldig bij NS op een beperkt aantal trajecten. Zie voor deze trajecten: deze pagina op ns.nlquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:57 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ja nee ff serieus, help me .. Wat is een ''Maandabonnement 4-ster'' ?
Excuses, heb het even opnieuw nagezocht. Maandtraject abonnement is het goedkoopst. Zelfs als je anders met korting zou reizen. Zelfs al zou je alleen buiten de spits reizen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:04 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Bedankt. Ik reis niet vaak met de trein. Hoe duur is een kortingskaart en hoe kan ik op saldo reizen? Heb ook geen studentenreisrecht tot oktober.
Als je na 9u reist kan een kortingskaart interessant zijn, anders moet je toch echt aan de losse kaartjes of een maandabbo.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:05 schreef ErikHoevenaars het volgende:
9 uur in de ochtend en soms 8 uur
Er staat over de Randstad het volgende in:quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De hele randstad krijgt helemaal geen RegioSprinters zou je volgens de plaatjes ook kunnen concluderen.
Het traject Zwolle-Deventer wordt alleen nergens besproken. Zwolle-Kampen ook niet volgens mij, maar ik neem niet aan dat dat betekent dat ze die stations er helemaal uit willen hebben.
Het Nieuwe Spoorplan zou dus over de rest moeten gaan.quote:PHS: Het Programma Hoogfrequent Spoor in de brede Randstad komt niet in conflict met Het Nieuwe Spoorplan. De regionale vervoerders stellen voor Amersfoort, Arnhem, Eindhoven, Breda en Dordrecht alsgrens aan te houden gelet op kosten in verhouding tot de opbrengsten.
DB ZUIGT! (op sommige punten)quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het Britse spoorvervoer is niet echt iets om trots op te zijn en tevens het duurste vervoer van Europa.
DB is gewoon het beste. Hun ICE systeem zit ook het beste in elkaar voor de reiziger. Niets reservering, gewoon lekker 10 seconde van tevoren een ticket kopen.
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins)
Is dat de IC naar Frankfurt via Bremen en Osnabrück? Smerig drukke trein inderdaad. Maar kopenhagen-Hamburg is wel een mooie reis he.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:50 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
DB ZUIGT! (op sommige punten)
Ik heb zojuist een reis van Kopenhagen naar Enschede achter de rug. Omdat de ICE in Kopenhagen kapot was en ik met de stopper naar Nykøbing moest om daar weer op de vervangen ICE te stappen, was ik een uur vertraagd in Hamburg. Omdat ik te laat was, was mijn reservering niet meer geldig, dus moest ik ik in de Intercity een uur lang staan (op een rit van 2 uur 15 mins)
Die trein zit in de spits zo vol dat je nog geen stap kan zetten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je bent toch wel in het restauratie-rijtuig gaan staan dan?
Duitsers idem. Ben je ook naar Malmo gegaan. DIe brug is echt vet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:34 schreef TeringHenkie het volgende:
Het stukje naar Hamburg heeft wel iets romantisch. Diesel ICE enkelspoor door Sjaelland met de ICE de veerboot op Duitse conducteurs die qua uiterlijk en uitspraak zo uit een oorlogsfilm kunnen komen
Maar ik vond het niet zo sjiek om met m'n Big King XXL überhaupt me buiten het balkon te begeven
Owja en de gemiddelde Deen trekt om 1 uur 's middags gewoon een blikje bier open in de trein is daar heel normaal
Bierquote:Op maandag 15 augustus 2011 04:17 schreef greavy het volgende:
Duitsers trekken ook bier al vroeg open hoor.. 10 uur 's ochtends heb ik ze al met bier zien lopen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |