Gister moest ik even naar Roosendaal, om een scooter op te halen. De terugweg had ik genoeg tijd over, en zou (in theorie) op tijd zijn bij Oudenbosch de UC(UnitCargo) naar Antwerpen te platen. Echter is dat hem niet geworden: Toen ik aan kwam gereden, kwam de Losse Loc al langs: Tot +20 de UC niet gezien. Toen maar naar Moerdijk gehaast. Toch 2 foto's te Oudenbosch:
Waarna ik in Moerdijk kwam, en er 2 lokken aan het rangeren waren om de ketelwagens naar Shell te duwen:
Waarna het gekoppeld werd:
Omdat de rangeerders aan de 'verkeerde' kant stonden, lieten ze deze trein een eind vooruit rijden, zodat ze achterop konden opstappen. Waarom lopen als het makkelijk kan..
Er gingen 16 ketelwagens heen
En toen schoot het al op..
Circa 40-50 minuten later kwamen er 23 ketelwagons retour:
En om wat op gang te komen, mocht de tweede loc er ook sterk aan trekken; Er kwam aardig wat rook bij kijken

Maar het gaat vervolgens over een brug. Op de scooter (ook met auto) moet je omrijden. Hier heuveltje op:
Nadat ik nogal een dot gas gegeven had, had ik hem toch nog ingehaald...
Maar ik was niet snel genoeg om de overweg over te komen, om de trein aan de 'binnenkant' van de bocht te platen. Jammer genoeg.. Even een traag autootje voor me...
Hierna ben ik rechts omkeert gegaan, en de Moerdijkbrug over. Op Dordrecht Zuid nog even de afvoertrein platen, was het plan. Maar er kwam meer langs:
Een 189'er van ERS met de Melzo-shuttle
Waarna de afvoertrein kwam:
En de Stein-shuttle.
Toen maar weer naar huis.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 12-08-2011 04:33:23 ]