Interessant stuk! Waar heb je dat gevonden?quote:
http://www.treinreiziger.(...)_toch_van_pas-143805quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessant stuk! Waar heb je dat gevonden?
*geïnteresseerd isquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:25 schreef Duvel het volgende:
Als iemand geïnteresseerd is: ik heb ooit in de trein de folder gevonden waarin de IC-max wordt gepresenteerd, kan ik wel eens scannen als ik 'm terugvindt.
Ik zal eens kijken, als ie in een doos zit op zolder, dan duurt het nog wel even.quote:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Interessant stuk! Waar heb je dat gevonden?
Dat dusquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.treinreiziger.(...)_toch_van_pas-143805
Hier hetzelfde.quote:
quote:NS wil ook landelijk
netwerk snelle treinen
door Jeroen Hendriks en Dominique Weesie
DEN HAAG, donderdag
De Nederlandse Spoorwegen willen, naast de exploitatie van de flitstrein van Amsterdam naar Parijs, een groot netwerk van snelle treinen in Nederland aanleggen. Daarmee worden de grote steden met elkaar verbonden.
Dat blijkt uit het vertrouwelijke bod dat de NS heeft uitgebracht op de exploitatie van de flitstrein van Amsterdam naar Parijs, de Hogesnelheidslijn-Zuid (HSL).
Lees hier het hele artikel
ik betwijfel of je partijen om die reden mag uitsluitenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
De NMBS en de SNCF moeten zeker worden uitgesloten van deelname aan een nieuwe aanbesteding omdat het staatsbedrijven zijn. Zodra NS mag bieden op Belgische en Franse lijnen, mogen ze weer meedoen. Tot die tijd: no way!
Ik ook. Maar ik zou het geheel terecht vinden, en de Tweede Kamer had het in 1999 al door.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:56 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
ik betwijfel of je partijen om die reden mag uitsluiten
Omdat de NMBS en SNCF wél fatsoenlijk van hun HSL gebruikmaken..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef greavy het volgende:
Het buitenland(NMBS&SNCF in dit geval) wil ook niet dat buitenlandse concurrenten komen.. Waarom zouden die concurrenten dan wel hier mogen komen?
De SNCF verwaarloost verder alles wat geen HSL is, maar goed.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat de NMBS en SNCF wél fatsoenlijk van hun HSL gebruikmaken..
ook voor hun zou het teveel kosten hierzo.. weddenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Omdat de NMBS en SNCF wél fatsoenlijk van hun HSL gebruikmaken..
je vergelijkt willen met mogen. Dat zijn 2 verschillende dingen he.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef greavy het volgende:
Het buitenland(NMBS&SNCF in dit geval) wil ook niet dat buitenlandse concurrenten komen.. Waarom zouden die concurrenten dan wel hier mogen komen?
Omdat onderbuikgevoelens geen juridische waarde hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 12:58 schreef greavy het volgende:
Kende ik niet! Lollig om te zien!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Was deze hier al bekend? De wegkennisbank van de NS, met alle BVS-tekeningen van ProRail. Helaas wel in een akelige Flash-app.
http://beheer.nsleernet.nl/wegkennisbank/wk_print.html
Ja dat doet de NS ook nog eens éxtra..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
De SNCF verwaarloost verder alles wat geen HSL is, maar goed.
het museum in York uiteraardquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:54 schreef greavy het volgende:
Ik wil volgend jaar zomer waarschijnlijk 2 tot 4 weken naar Engeland. Voornamelijk stoomtreinen daar zoeken, maar alles is wel welkom.
Wat voor treinkaart is daar ideaal voor? Ik dacht dat er voor Engeland ook een aparte pas was, buiten InterRail om.. De BritRail toch?
Heen met de Eurostar, terug met de boot naar Hoek v Holland.
En als er mensen dingen(hoeft niet spoorgerelateerd te zijn) weten die ik perse gezien moet hebben, weet, mag ook
Gedeelte spoor zijn straks gereed, de Hanzelijn, de HSL en versnelde stukken zoals tussen Boxtel en Eindhoven. Zeker valt hier grote winst te halen met een nieuw beveiligingssysteem, gezien het huidige beperkt is op 140 km/h.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
alsof ze een hsl trein vanaf brussel naar groningen kunnen laten rijden... met al die andere treinen gaat ze dat toch nooit lukken. Als er nu in de randstad ook maar iets gebeurt ligt het halve land plat.
Het is best een interessante. Als Amsterdam-Almere Oostvaarders 4-sporig wordt, kan je wellicht die trein van de HSL de Hanzelijn op knallen en daar met 200km/u doortuffen. De vraag is natuurlijk, hoeveel mensen reizen er meer dan een deeltraject.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
alsof ze een hsl trein vanaf brussel naar groningen kunnen laten rijden... met al die andere treinen gaat ze dat toch nooit lukken. Als er nu in de randstad ook maar iets gebeurt ligt het halve land plat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |