MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:18 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> NS Dienstregeling 2011 Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:21 |
![]() Bezoek met NVBS Jongeren bovenbouwwerkplaats Crailoo! Heb je je altijd al afgevraagd wat er zich afspeelt op dat grote terrein langs het spoor tussen Hilversum en Naarden-Bussum? Of wil je gewoon een keer een kijkje nemen op de bovenbouwwerkplaats Crailoo van voestalpine Railpro? Dat kan! NVBS Jongeren organiseert op donderdag 11 augustus een bezoek aan Crailoo met een rondleiding verzorgd door Voestalpine Railpro. Programma donderdag 11 augustus: Vanaf 09:30 uur kun je terecht in ons verenigingsgebouw NVBS Centraal, onder de hal van het NS station in Amersfoort. De deur vind je links vlak naast de uitgang van de hal bij de bloemenzaak. Hier kun je onder genot van wat te drinken naar het spoor kijken vanaf originele ICM-banken, en een kijkje nemen in de bibliotheek en de NVBS-winkel met de nieuwste boeken en dvd’s. Om ongeveer 12:00 vertrekken we samen per trein naar voestalpine Railpro (zorg zelf voor een geldig vervoersbewijs naar Hilversum-Noord!) 13.00u ontvangst bij voestalpine Railpro BV 13.15u korte presentatie over de werkzaamheden van voestalpine Railpro en hierna een uitgebreide rondleiding over het terrein (o.a. magazijn, voorbouwen wissels) 15.15u rondleiding door de lasfabriek (o.a. maken van een spoorlas) 15.45u afsluiting met drankje en hapje in bedrijfsrestaurant en gelegenheid tot stellen laatste vragen 16.15u einde excursie Deelname aan deze excursie is gratis. Aanmelden kan door te mailen naar jongeren@nvbs.com, bij te grote belangstelling krijgen jongeren voorrang. Vermeld daarom even je leeftijd bij je aanmelding. We hopen dat je erbij kunt zijn! Voor vragen kun je altijd mailen! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 25-07-2011 01:28:54 ] | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:28 |
[ Bericht 100% gewijzigd door MREn op 25-07-2011 01:28:27 ] | |
Yreal | maandag 25 juli 2011 @ 01:31 |
klinkt goed... waar stond nvbs ook alweer voor? | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 01:37 |
http://www.nvbs.com/jongeren/ ![]() Is een nogal oubollige naam, dus het letterwoord volstaat tegenwoordig met een beetje geluk. Net als bij VPRO en ANWB. [ Bericht 9% gewijzigd door MREn op 25-07-2011 01:44:33 ] | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2011 @ 02:09 |
Vrijdagochtend liep ik rond op het station van Zwolle, maar het is daar inderdaad één grote bouwput. Maar toch wel leuk dat het er wel mooier en efficiënter op wordt ![]() 2 sporen zijn nu buiten gebruik, en ze zijn nu de loop tunnel aan het uitgraven om die te verbreden en er daarna weer nieuw spoor overheen te leggen ![]() | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 02:12 |
[/quote]Dat is ook hoognodig. Het is immers wel practisch dat bijna alle treinen tegelijk aankwamen, maar een paar honderd man in een paar minuten door dat tunneltje persen ging wat minder goed. Overigens was een extra tunnel aan de noordzijde m.i. ook prima geweest om snel bij het busstation te komen. Twee tunnels van 10m breed werkt immers beter dan één tunnel van 20m breed, maar vooruit. | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2011 @ 02:15 |
Je hebt gelijk. Maar ik heb ooit eens vernomen dat ze het bussation willen verplaatsen naar de andere kant, of boven de sporen zelfs. Ik zal eens kijken of ik daar nog een bron van kan vinden. Wel interessant op zich ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2011 02:15:29 ] | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2011 @ 02:21 |
[Datum 6-03-2009] Overigens kan ik nergens vinden of dat plan ook daadwerkelijk wordt aangenomen. | |
Guppy | maandag 25 juli 2011 @ 07:13 |
Heb ik iets gemist en is de dienstregeling veranderd? De intercities van Arnhem naar Utrecht vertrekken nu ineens niet meer om :00 :16 :30 :46 om het uur, maar om :10 :22 :40 :52 ![]() Waarom is dit? Normaal roepen ze dat toch altijd weken van te voren om? Zie ook: http://www.ns.nl/actuele-vertrektijden/ | |
dennistd | maandag 25 juli 2011 @ 07:52 |
Op somda is er wel meer over te vinden: http://www.somda.nl/forum/7782/p344176/Verbouwing+Arnhem/ | |
Guppy | maandag 25 juli 2011 @ 08:23 |
Nou ja, het zal wel. Ik snap geen kut van Somda. Neem voorlopig wel een trein een trein eerder, hopelijk is het na de werkzaamheden weer voorbij | |
greavy | maandag 25 juli 2011 @ 08:25 |
Tijden zijn aangepast ivm de werkzaamheden rondom Arnhem, waardoor beperkter spoorgebruik is | |
Guppy | maandag 25 juli 2011 @ 08:38 |
Hadden ze ook wel eens mogen communiceren. Van te voren, bedoel ik dan, en niet op de dag zelf. | |
greavy | maandag 25 juli 2011 @ 09:04 |
Inderdaad.. Maar staat hier ook: http://www.ns.nl/werktrajecten/ Daar staat dan weer niet dat de IC's andere tijden rijden. | |
greavy | maandag 25 juli 2011 @ 09:06 |
Nostalgie!!![]() 1600+6702+Leeuwarden shuttle naast de Veendammer ![]() Deze vond ik door even in het archief te neuzen. Nog een stuk nostalgie: ![]() Rurtalbahn V256 met 3 Wadlopers aan de haak. Dezen zijn al in Argentinië, waar een spotter foto's heeft gemaakt: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5970177561/in/photostream/ | |
Viezze | maandag 25 juli 2011 @ 10:10 |
Het busstation wordt naar de zuidzijde verplaatst. Weet niet op welke termijn dit gaat gebeuren. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 25 juli 2011 @ 10:20 |
Oostzijde bedoel je denk ik? Het station ligt namelijk ongeveer oost-west. In dat geval ben ik het helemaal met je eens. En dat is niet eens zo moeilijk, daar ligt al een bus/fietsers/voetgangers-tunnel, je hoeft 'm alleen nog maar op de perrons aan te sluiten! ![]() | |
greavy | maandag 25 juli 2011 @ 10:22 |
Zoiets als Den Haag HS dus, waar je de stationstunnel zelf hebt, en aan de andere kant van de perrons nog een tunnel met een uitgang naar de voet- en fietstunnel (die dus niet bij het station hoort, maar wel een in- en uitgang is). Dat zou ook handig zijn. Verspreiden de mensen nog meer. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 25 juli 2011 @ 10:25 |
O ja, en de HEMA boven station Schiphol doet een poging ook de internationale reizigers te laten weten dat de koffie-automaat stuk is:![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 25-07-2011 10:33:59 ] | |
Peterselieman | maandag 25 juli 2011 @ 10:31 |
Nu maar hopen dat ze het woord kapot snappen ![]() | |
Peterselieman | maandag 25 juli 2011 @ 10:55 |
Oh ja er rijdt vandaag een 1700 met een TD7 op het IC-traject Amersfoort Schothorst - Enkhuizen. Best wel apart om dat mat in Hoorn en verder rond te zien rijden ![]() | |
Duvel | maandag 25 juli 2011 @ 11:42 |
Het is de komende maanden nog druk met werk op Arnhem (echt permanent), dus hou er rekening mee dat het nog een paar keer verandert. Maar wel raar dat jij het niet weet, want normaal kletsen ze je de oren van de kop voor een wijziging van een minuutje. | |
Zyron | maandag 25 juli 2011 @ 12:19 |
Twee stammen zelfs. | |
Duvel | maandag 25 juli 2011 @ 12:37 |
Geef die serie z'n VIRM terug en stop dat ICRm in de IC's Gouda - Utrecht! | |
Guppy | maandag 25 juli 2011 @ 12:42 |
Precies, normaal gezien hoor je dat weken van te voren. Dat er gewerkt werd wist ik trouwens wel ![]() | |
Yreal | maandag 25 juli 2011 @ 12:43 |
![]() Overdrijven is ook een kunst ![]() | |
TeringHenkie | maandag 25 juli 2011 @ 13:11 |
Zul je net zien dat ze een stop van 20 mins. maken ![]() | |
Pino112 | maandag 25 juli 2011 @ 14:51 |
Weet iemand of er nog kortingsacties zijn voor een dagje treinen? | |
Fixers | maandag 25 juli 2011 @ 15:03 |
Ik lees net in de krant dat de tienertoer weer terug is. | |
Pino112 | maandag 25 juli 2011 @ 15:14 |
Vanaf woensdag, ik ga morgen naar Zeeland met de trein vanaf Zwolle ![]() | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 15:20 |
Dalvrijabonnement. | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 15:20 |
Zeeland heeft trouwens helemaal geen station. Neem je vanaf Nijmegen de bus? | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2011 @ 15:25 |
![]() ![]() | |
Pino112 | maandag 25 juli 2011 @ 15:35 |
Middelburg? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2011 @ 15:47 |
Er is ook een plaats in Gelderland genaamd Zeeland ![]() | |
Pino112 | maandag 25 juli 2011 @ 15:54 |
Gast.. ![]() ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 25 juli 2011 @ 15:55 |
Nederland heeft ook geen station, en ik vraag me af of er wel een bus komt ![]() | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 15:56 |
Brabant is dat toch? | |
#ANONIEM | maandag 25 juli 2011 @ 15:57 |
Oh ja ik zie het inderdaad. ![]() | |
Mkr | maandag 25 juli 2011 @ 16:11 |
Dat is de tweede keer binnen 24 uur op hetzelfde trajact. Reparatie gister niet goed uitgevoerd? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 25 juli 2011 @ 16:41 |
Hebben er gisteravond uberhaubt dan al treinen gereden? Om 21:00 uur was die storing namelijk nog niet voorbij, dus wie weet is het gewoon nog *steeds* hetzelfde defect... | |
James1988 | maandag 25 juli 2011 @ 16:42 |
Over een lengte van 20 kilometer is de bovenleiding beschadigd. Dat los je niet zomaar even op ![]() | |
Ireyon | maandag 25 juli 2011 @ 17:16 |
Elders op het net vraagt een deerne in nood:
| |
James1988 | maandag 25 juli 2011 @ 17:36 |
Bij B-Europe kun je alleen betalen met creditcards of Belgische banken (en dus geen iDeal) terwijl je bij NS Hispeed weer wel met iDeal terecht kunt. Beide sites bieden homeprint (zelf je kaartje afdrukken), B-Europe verzendt per post alleen naar België en Luxemburg waar NS Hispeed ook naar Nederland verstuurt. | |
Dr_Flash | maandag 25 juli 2011 @ 17:48 |
Ik begrijp dat de "nood" met een pijpbeurt van 11 euro opgelost is? ![]() Of is ze zo lelijk als de nacht? | |
MREn | maandag 25 juli 2011 @ 17:50 |
Ik heb ook een huis in België, dat is soms toch best handig ![]() | |
James1988 | maandag 25 juli 2011 @ 18:00 |
Bwahaha ![]() | |
greavy | maandag 25 juli 2011 @ 20:32 |
Vanochtend rond 7 uur was het treinverkeer weer hervat, maar vandaag is de bovenleiding opnieuw kapot gereden. | |
James1988 | dinsdag 26 juli 2011 @ 01:09 |
Op Facebook zag ik een foto van één van de ÖBB-rijtuigen met een NS-logo erop:![]() | |
greavy | dinsdag 26 juli 2011 @ 07:32 |
Zo, alweer 300kmh gereden. Nu Antwerpen, snelheid gelijk lager.. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 26 juli 2011 @ 13:02 |
Print die pagina uit, neem het mee in drievoud en als er dan een beveiligingsbeambte moelijk doet, geef je hem zo een velletje en uitgeluld. Let wel even op met fotograferen op de RER A, B, D . Een deel van de stations is niet van de SNCF maar van de RATP, en daar wordt wel moelijk over gedaan al ze je zien. Een vuistregel is: Alle ondergrondse stations zijn zonbeetje van de RATP + plus de takken van de RER A naar het Oosten Boissy st Leger/ Marne la vallee-Chessy. Wil je een tramlijn fotograferen, doe dan de T4, die is volledig van de SNCF. Ook de stationsgebouwen aan de T2 zijn van de SNCF... | |
Arnette | dinsdag 26 juli 2011 @ 14:01 |
Ik ontving weer een mooi boekje met kortingsbonnen! Ik ga binnenkort maar eens goed gebruik maken van die overgangsbewijzen (allen in het weekend geld), ideaal samen met mijn OV-kaart! | |
Bundesrepublik | dinsdag 26 juli 2011 @ 14:26 |
Gaat er wel een trein naar Poortugaal? | |
Peterselieman | dinsdag 26 juli 2011 @ 14:32 |
In America stopt ie in ieder geval niet Om maar te zwijgen over buurtschappen als Canada, Egypte, Frankrijk, Moskou, Petersburg en Willemstad | |
Arnette | dinsdag 26 juli 2011 @ 14:34 |
Nee, of ja... wanneer je de metro tot trein rekent ![]() | |
Ireyon | dinsdag 26 juli 2011 @ 15:16 |
Waarom is die overgangskaart alleen in het weekend geldig? Hoeren ![]() | |
Duvel | dinsdag 26 juli 2011 @ 15:19 |
Hoeren die in de overgang zijn? Ik bedank. ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 juli 2011 @ 15:29 |
Waarschijnijk omdat die overgangskaart vorig jaar de hele week geldig was, en de eerste klas toen overvol zat zodat mensen met een kaartje voor de 1e klas alsnog 2e klas moesten gaan zitten. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 26 juli 2011 @ 17:22 |
Het systeem dat informatie uit BEPAC vertaalt naar bruikbare gegevens voor de nieuwe informatieschermen is stuk. Nu staan al sinds drie uur dezelfde treinen aangekondigd op de noordelijke stations. Ook in Nijmegen schijnt men dezelfde problemen te hebben. | |
James1988 | dinsdag 26 juli 2011 @ 17:50 |
Morgen en overmorgen ga ik kijken hoe betrouwbaar de Fyra is om op m'n werk te komen (Hoofddorp). Wens me sterkte. | |
Ireyon | dinsdag 26 juli 2011 @ 17:55 |
Je gaat er al vanuit dat-ie wegens een storing niet verder rijdt dan .. ? ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 juli 2011 @ 17:58 |
Het is niet de meest betrouwbare trein van Nederland, nee. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:08 |
Ik heb nog nooit problemen met de Fyra gehad. Nou ja, hij werd een keer in Rotterdam opgeheven toen ik toch niet verder noordwaarts hoefde ![]() | |
JDude | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:11 |
http://www.bredavandaag.n(...)al-breda-goedgekeurd Gekkenhuis. Straks gaan ze 'm nog echt bouwen ook ![]() | |
James1988 | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:17 |
Niet het mooiste gebouw dat ik heb gezien, het nieuwe Rotterdam Centraal vind ik mooier. Maar het belangrijkste staat er in ieder geval op: En we krijgen kennelijk gele Thalyssen in Breda te zien: | |
Socios | dinsdag 26 juli 2011 @ 18:31 |
Morgenochtend heel vroeg vertrek ik voor een 5 dagen durende treinreis door Europa met "Interrail". ![]() Naast Duisland keertje paar landen erbij waar ik nog nooit geweest ben. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:11 |
Goeie reis en heel veel plezier! ![]() Ik vermoed dat we hier t.z.t. vast wel een foto-verslag te zien krijgen he ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 26 juli 2011 @ 19:13 |
Vertel hier vast eens wat meer over? ![]() | |
James1988 | woensdag 27 juli 2011 @ 07:56 |
Heerlijk staaltje informatievoorziening zo vroeg op de morgen. Door een probleem bij Barendrecht was er geen treinverkeer mogelijk, kan gebeuren (al gebeurt dat vrij vaak). De smartphone-app van NS meldde dat mijn Fyra gewoon zou rijden, dus had ik een toeslag op mijn OV-chipkaart geladen. Vervolgens loop ik verder de hal in en zie ik dat een hele hoop treinen - waaronder ook de Fyra - niet rijden. De omroep meldt ondertussen dat de storing voorbij is en het treinverkeer hervat wordt, geen woord over de Fyra. Ik was dus maar de trein naar 's-Hertogenbosch ingestapt (ik moet naar Schiphol), tot ik de Fyra toch zag staan. Uitgestapt en naar dat perron gelopen, waar het bord leeg was. Geen Fyra-personeel te zien, maar de trein stond er, deuren open en al. Dus maar gewoon ingestapt... en hij rijdt. Maar duidelijke informatievoorziening? Zeker niet. ![]() | |
Ireyon | woensdag 27 juli 2011 @ 12:39 |
Zonder context is 't net een spookverhaal ![]() | |
mschol | woensdag 27 juli 2011 @ 15:00 |
vraagje: ik zie dat bij de NS spoordeelweken een efteling tripje zit, nou is dat wel intressant maar bied het wat tegenstrijdige info: in de omschrijvende tekst staat dat het NS kaartje vanaf 9:00 geldig is... in de voorwaarden staat dat er een NS dagretour bijzit.. (+daluren kaartje voor veolia bus) http://www.spoordeelwinkel.nl/product/juli/efteling kan ik nou wel of niet voor 9:00 vertrekken? ![]() | |
Ireyon | woensdag 27 juli 2011 @ 15:04 |
Waar staat de tegenstrijdigheid dan? Je krijg een dagretour die doordeweeks geldig is vanaf 09:00 uur, dus 't lijkt me niet dat je vóór 09:00 daarmee mag reizen.. | |
mschol | woensdag 27 juli 2011 @ 15:05 |
in de voorwaarden staat dat het om een dagretour gaat en niet 1 die geldig is vanaf 9:00 | |
Ireyon | woensdag 27 juli 2011 @ 15:08 |
Het lijkt me logisch dat ze in de voorwaarden doelen op het e-ticket Dagretour zoals erboven beschreven. | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2011 @ 16:52 |
Leuk die spoordeelweken ![]() Rondje Nederland dat helemaal niets kost ![]() Ergens in augustus maar eens doen, want ik heb nog een dagkaart liggen die voor half september op moet | |
mschol | woensdag 27 juli 2011 @ 16:58 |
rondje nederland wat niks kost? wat heb ik gemist ![]() | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2011 @ 17:03 |
ik ga wat kaartjes en dergelijke combineren, waardoor het wat aangenamer wordt. Een tweede persoon kan zelfs helemaal gratis meereizen. | |
caffeinjunk | woensdag 27 juli 2011 @ 17:28 |
Weten jullie toevallig of je met zo'n meereiskaart ook gratis kan meereizen met een zomertour kaart? Dus dat er in feite 3 mensen reizen voor de prijs van een zomertourkaart? Ik heb de NS een bericht gestuurd via twitter gister maar ze hebben nog niet hierop gereageerd.. | |
mschol | woensdag 27 juli 2011 @ 17:30 |
de kaartjes zijn volgens mij niet geldig i.c.m. andere actie's? | |
Peterselieman | woensdag 27 juli 2011 @ 17:33 |
neuh, maar ik heb nog een gewone dagkaart liggen ![]() | |
James1988 | woensdag 27 juli 2011 @ 18:55 |
Handig, 2 van de 6 rijtuigen van de Fyra waar ik nu in zit zijn defect. Tussen Schiphol en Rotterdam zaten de twee andere tweedeklas rijtuigen dus stampvol... maar er werd niet gedeclasseerd. Beetje jammer. | |
mschol | woensdag 27 juli 2011 @ 19:00 |
ow... oke ![]() | |
KapiteinT | donderdag 28 juli 2011 @ 00:00 |
Is de Fyra tegenwoordig zo druk? | |
Yreal | donderdag 28 juli 2011 @ 00:43 |
Socios , heb hier wat vacatures oa. Service medewerker in Amsterdam, alkmaar, roosendaal of utrecht. pm maar | |
Dr_Flash | donderdag 28 juli 2011 @ 00:52 |
NS wil ons soort mensen niet ![]() | |
pretpletter | donderdag 28 juli 2011 @ 05:28 |
Hallo, Aankomende zomer ga ik via de trein op vakantie. Ik heb zo'n interrailkaart gekocht daarvoor. Nu heb ik daar een vraag over. Je mag er namelijk niet mee in eigen land reizen. Ik vertrek echter in het buitenland aan de reis, dus mijn vraag is alleen voor de terugreis bedoeld. Ik moet vanaf Berlijn naar Nederland. Waar moet ik dan inchecken met mijn ovchipkaart? Moet ik dan snel mijn trein uit zodra ik in Nederland ben? En hoe krijg ik dan die korting van 50 % waar je recht op hebt volgens de interrail site? | |
James1988 | donderdag 28 juli 2011 @ 07:32 |
Simpel, niet. Je zult een papieren kaartje moeten regelen via het loket voor dat laatste stuk. | |
James1988 | donderdag 28 juli 2011 @ 08:08 |
Opvallend: de Fyra waar ik nu in zit (911, V Breda 7.54) rijdt rechterspoor naar Rotterdam. Normaalgesproken wordt op de zuidtak van de HSL-Zuid linkerspoor gereden omdat men in België ook links rijdt (bij Rotterdam wordt al gewisseld). Edit: in de tunnel bij Barendrecht werd er gewisseld naar linkerspoor. [ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 28-07-2011 08:13:55 ] | |
TeringHenkie | donderdag 28 juli 2011 @ 08:26 |
Wie om 8 uur 's ochtends in een hogesnelheidstrein zit die al bijna nooit rijdt, vraagt om roestrijden ![]() | |
James1988 | donderdag 28 juli 2011 @ 08:29 |
Voor de liefhebbers van de ICE, Deutsche Bahn verkoopt interieurstukken uit de ICE 2, die niet meer nodig zijn na de renovatie die die stellen momenteel ondergaan. Hierbij valt te denken aan tafels en stoelen. De volledige lijst (inclusief prijzen) is te vinden op DeutscheBahn.com. | |
Scarlet_Dragonfly | donderdag 28 juli 2011 @ 11:16 |
Pff.. ik zat afgelopen zondag-middag om 17 uur ofzo in een roestrijdende slet van Rotterdam naar Hoek van Holland: vlak voor Maassluis naar links en 50m verder meteen weer naar rechts. Alle mensen die uit wilden stappen en al stonden bijna omgevallen enzo ![]() | |
HaverMoutKoekje | donderdag 28 juli 2011 @ 12:42 |
ik was gisteren op Schiphol, bij de roltrappen naar perrons 1 en 2 stonden twee dames met koffers te twijfelen 'nee, hier moeten we niet zijn, we moeten naar perron 1-2' ![]() | |
Ireyon | donderdag 28 juli 2011 @ 12:44 |
En dat soort volk mag zelfstandig over straat.. ![]() | |
Guppy | donderdag 28 juli 2011 @ 12:51 |
Het scheelt dat ze nog niet op zoek waren naar 9 3/4, die schijnen ze op Kings Cross nog wel eens te hebben ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 juli 2011 @ 13:55 |
Daarom doe ik het roestrijden meestal net ná vertrek van een trein. ![]() | |
James1988 | donderdag 28 juli 2011 @ 14:17 |
Bron: Nu.nl Lekker dan ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 28 juli 2011 @ 14:23 |
Wat is fail safe in het Chinees? Oh wacht, blijkbaar kennen ze dat woord daar niet... | |
greavy | donderdag 28 juli 2011 @ 18:57 |
Zo, nu weer naar Rotterdam onderweg uit Parijs. Was leuk om Parijs gezien te hebben zoals TER, SNCF, RATP etc :-) | |
Darkwing_Duck | donderdag 28 juli 2011 @ 21:22 |
Vertel eens wat meer? Welke lijnen? Nog gezeik gehad? | |
greavy | donderdag 28 juli 2011 @ 23:05 |
Heb 'onder' de grond niet veel foto's. Op Gare de l'est werd ik door de gendemerie (of hoe je dat schrijft) nog wel aangesproken... Verder geen gezeik gehad. Heb veel lijntjes onder de grond gehad.. Morgen wel ff wat meer details via de pc (nu iPhone) | |
ZwartmetSuiker | donderdag 28 juli 2011 @ 23:35 |
Trouwens, triest gezicht, die NS1700's en NS1800's die werkloos staan te zijn bij Amsterdam Centraal. Kwam vandaag ook nog een Mat64 bak tegen op een trailer in Amsterdam. Die zie je ook overal. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 00:40 |
Over het ongeluk in China van afgelopen week las ik op Skyscrapercity iets opvallends: Door de blikseminslag was het beveiligingssysteem (CTCS) uitgevallen, en was ook een trein tot stilstand gekomen. Vanwege de vele problemen met de Chinese HSL-lijnen van de afgelopen tijd (imagoschade) hadden verkeersleiders besloten om de treinbeveiliging uit te schakelen en de treinen gewoon te laten rijden. Jammergenoeg was iemand vergeten om door te geven dat er nog steeds een trein stilstond midden op de HSL... | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2011 @ 00:48 |
dat is niet waar. Door een grove ontwerpfout in de beveiliging stond er een sein op groen wat op rood had moeten staan. http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-seinapparatuur/ | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 01:11 |
Op Skyscrapercity staat dit logboek: Hierop afgaande kloppen eigenlijk onze beide posts wel... waaruit ik de conclusie trek dat de seinen het wel deden, maar de interlockingsystemen (tegen twee treinen in één sectie) het niet deden. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2011 @ 01:15 |
A PASSENGER operated emergency stop ![]() Waar zit die machinist naar te kijken dan?? ![]() edit: Oh wacht dat is de aanGEreden trein, niet de aanrijdende trein. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 01:19 |
De machinist zat 375 meter verderop voor zich te kijken terwijl hij met 20 km/h reed. De machinist is trouwens verboden om ook maar iets te zeggen tegen de media... maar heeft via een vriend wel vragen beantwoord via de Chinese Twitter. artikel | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 09:00 |
Amazing: stipt om 7.54 vertrokken uit Breda met de Fyra, nog bij de toerit naar de HSL minutenlang stilgestaan omdat "er een vertraagde trein voor ons zit", uiteindelijk met +11 aangekomen in Rotterdam. In Rotterdam nog eens 16 minuten stilgestaan omdat er problemen waren met het wissel richting de HSL, en toen de trein uiteindelijk vertrok (met +27) werd omgeroepen dat het wissel nog steeds defect is en we klassiek (over Den Haag) naar Schiphol gaan. +20 erbij dus. Heel raar. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2011 @ 10:43 |
klote joh ![]() GtbV + toeslag terug? | |
Fixers | vrijdag 29 juli 2011 @ 10:54 |
Spoorlopers op Gouda... Sta nu al 5 minuten tussen Goverwelle en Gouda te wachten. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 11:03 |
Uiteindelijke aankomst is iets van +42 geworden. Dus ik ga inderdaad een claim invullen bij Hispeed. ![]() edit: even gekeken naar het GtbV-formulier van Hispeed, maar ik heb geen papieren toeslag (maar op de OV-chipkaart geladen). Kan alleen nergens mijn OV-chipkaartnummer invullen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2011 @ 12:42 |
Leuk puzzeltje dan ![]() ![]() | |
greavy | vrijdag 29 juli 2011 @ 13:13 |
Bij de NS kan je bijvoorbeeld met de nieuwe abonnementen nog geen GtbV terugvragen. Bijvoorbeeld het Weekend Vrij etc. Dat staat ook nog niet op de formulieren. Komt vast nog wel. Ik heb geld terug gevraagd door een briefje te schrijven, de gegevens te vermelden en juiste dingen bij te voegen. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 13:34 |
Ik heb het nagevraagd bij NS Hispeed (via Twitter) en die verwijzen me door naar het GtbV-formulier van NS Reizigers. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:29 |
Bron: Treinreiziger.nl | |
V2 | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:32 |
Kijk, er wordt alweer voorzichtig nog een uitstelling geïntroduceerd. Het zou ook te mooi zijn geweest om waar te zijn ![]() | |
Ireyon | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:35 |
Net als bij de IC Brussel - Luik dus. Ohnee wacht, die is geen cent duurder geworden. De kerel weet niet eens hoe 't er in z'n eigen land aan toe gaat, de kneus. Godverdomme zeg, niemand zit te wachten op een tweede stoptrein. De vraag is het behoud van de huidige IC, wat voor bord heb je voor je kop als je dat zo makkelijk blijft negeren. | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:42 |
de afstand wordt korter, maar het is "logisch dat de tarieven duurder worden"? ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45 |
ze gaan de internationale trein vervangen door een duurdere variant die gereserveerde plaatsen heeft? wat een kutplan ![]() whats next, gereserveerde plekken op binnenlandse (stop)treinen? ![]() | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:45 |
Tijd is geld, en de HSL is stukken duurder dan de conventionele route. Dat kan ik nog wel begrijpen. Wat ik niet goed snap is dat er een reserveringsplicht gaat zijn, maar je nog wel 5 minuten op voorraad een kaartje kunt kopen. Als reiziger weet je dan dus gewoon niet waar je aan toe bent, want 5 minuten van tevoren kan de trein immers vol zijn. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:47 |
Nee, als er een reserveringsplicht is, en je 5 minuten vooraf nog een kaartje kunt kopen, dan koop je dus daar meteen de reservering bij. En dan vertelt de automaat je dus ook dat de trein al vol is en je geen kaartje kunt kopen in het onwaarschijnlijke geval... Zal wel weer nieuwe software of zelfs speciale kaartautomaten vereisen... | |
Ireyon | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:49 |
En je krijgt er dan ook nog eens een mooie verplichte zitplaats bij, lekker aan de gangkant of naast een stuk 'muur'. Niet meer lekker helemaal achterin kunnen zitten omdat je dan op het station het dichtst bij de uitgang uit kan stappen. Kiezen of je vooruit of achteruit gaat zitten. Ergens anders gaan zitten wanneer je bij een stel krijsende huiswijven in het rijtuig zit. | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:49 |
Ja, klopt. Maar als reiziger weet je dus op voorhand niet of je wel met de trein mee kúnt, ook al heb je geen bezwaar tegen staan. In NL: software-update voor de NS-kaartautomaat. In BE: aanschuiven aan het loket. | |
greavy | vrijdag 29 juli 2011 @ 15:59 |
Bij de voorwaarden over (onder andere) de nieuwe abonnementen staat:... | |
mschol | vrijdag 29 juli 2011 @ 16:04 |
whut? ![]() | |
greavy | vrijdag 29 juli 2011 @ 16:16 |
Zeker. Je pleegt fraude als je dat doet, zeggen ze ![]() Hier het hele artikel:
[ Bericht 43% gewijzigd door greavy op 29-07-2011 16:35:57 ] | |
Yreal | vrijdag 29 juli 2011 @ 16:44 |
Er staan hier heel veel dingen in die mij doen afvragen hoe ze dat precies willen weten... Als je immers niet uitcheckt weten ze ook niet waar je de boel verlaat.. En een half uur van te voren inchecken.. Wat nou als mijn trein maar 1x per uur gaat? of om het half en omdat ik nog koffie ga halen ik die eerste trein mis...? | |
Dr_Flash | vrijdag 29 juli 2011 @ 16:56 |
Grotendeels bangmakerij denk ik ![]() | |
Duvel | vrijdag 29 juli 2011 @ 17:00 |
In Zweden zijn die automaten standaard, net als de reservering voor intercity's. Geen gemekker, gewoon een centraal systeem dat alles registreert. | |
mschol | vrijdag 29 juli 2011 @ 17:06 |
een keertje is niet erg, het gaat er met name om dat het niet structureel gebeurd.. | |
greavy | vrijdag 29 juli 2011 @ 17:49 |
Het gaat om stelselmatig, niet om maar af en toe, 1 keer of dergelijke. | |
Peterselieman | vrijdag 29 juli 2011 @ 17:49 |
De vraag is of ze het na kunnen gaan of het stelselmatig is ... | |
kebabkever | vrijdag 29 juli 2011 @ 17:53 |
Als een trein ATB heeft , rijd deze dan te snel? Zit in trein 4206 welke net van almelo wegreed en na 100 meter fors tot stilstand kwam, en hoorde VIA de porto dat deze ATB melde.. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 juli 2011 @ 18:06 |
Ja, als de trein zodanig tot stilstand komt dat het lijkt of er aan de noodrem getrokken wordt is dat waarschijnlijk een ATB-noodremming. Het ATB-systeem (Automatische Trein Beinvloeding) heeft dan gemerkt dat de machinist te hard rijdt, moet remmen en dat niet tijdig zelf gedaan heeft. Als zoiets gebeurt meldt de machinist dat wel eens zo aan de conducteur zodat die ook weet dat het niet een reiziger was die aan de noodrem trok waar die achteraan moet. | |
Duvel | vrijdag 29 juli 2011 @ 18:15 |
Of de dodeman greep in. | |
Ascendancy | vrijdag 29 juli 2011 @ 18:21 |
Mag een go pass vanaf Roosendaal gr. al of moet je persé via essen reizen? En waar kan je achter de prijs komen tot Roosendaal Gr.? | |
James1988 | vrijdag 29 juli 2011 @ 18:31 |
Grenspunten tellen niet mee iirc. | |
greavy | vrijdag 29 juli 2011 @ 18:34 |
Go Pass (heb ik zelf ook) telt pas vanaf Essen als je met de Stoptrein gaat, of vanaf Antwerpen met de IC. Je mag wél van Maastricht het Belgenland in, of vanuit het Belgenland naar Maastricht met de Go Pass, deze is op Maastricht geldig (Behoort ook onder Belgische stations qua tarieven). | |
Ireyon | vrijdag 29 juli 2011 @ 18:40 |
Eigenlijk belachelijk dat je moet betalen voor het stukje Roosendaal-Gr. - Essen. Wat zal het zijn, een meter of 4 ![]() | |
greavy | vrijdag 29 juli 2011 @ 18:45 |
En als je gewoon in Nederland je kaartje al koopt, moet je dus Roosendaal-Essen hebben, tenzij je een netkaart (dus ook dagkaart enz) hebt. Ja, het is zonde. Maar dan kan ik nog tig voorbeelden bedenken waar het zonde is. | |
Brembo | vrijdag 29 juli 2011 @ 19:41 |
Volgens mij is sinds 2010 Roosendaal Grens verdwenen en vervangen door het station Roosendaal, alles er na is 'Belgisch spoor'. | |
Ireyon | vrijdag 29 juli 2011 @ 20:08 |
Nee hoor, de plannen waren er wel maar daar is, zoals bij alle Roosendaal-gerelateerde plannen, nog niks van terecht gekomen. | |
Ascendancy | vrijdag 29 juli 2011 @ 20:16 |
Het eerste Roosendaalgerelateerde plan dat gaat lukken is de beneluxtrein opheffen. | |
TeringHenkie | vrijdag 29 juli 2011 @ 20:30 |
Valt wel mee, het heeft iets te maken met één van de nieuwe abonnementen. | |
Peterselieman | vrijdag 29 juli 2011 @ 21:37 |
Laatst was hier een stukje over de RTM. Op het forum van Beneluxspoor kwam ik dit topic tegen: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,13213.0.html Er staat van de afgelopen weken een hele reportage in over een uitbreiding van het spoor. Het is dan nog steeds van niets naar nergens, maar wel weer een heel stuk langer ![]() | |
greavy | vrijdag 29 juli 2011 @ 22:21 |
Klopt. Die fotoreportage kwam van mij. Ze zijn druk bezig met de verlenging. Dat prijs ik zeker ook toe hoor! Prachtig dat dit weer wat terug gaat komen! | |
Piles | vrijdag 29 juli 2011 @ 22:47 |
Zo dichtbij, maar wist helemaal niet dat ze al bezig waren met de verlenging, laat staat dat ie bijna af is ![]() ![]() | |
mschol | vrijdag 29 juli 2011 @ 22:56 |
dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen... | |
Frozen-assassin | vrijdag 29 juli 2011 @ 23:58 |
Ik pakte vandaag om 18.05 de trein vanaf Hoogkarspel richting Amersfoort Schothorst, mij viel toen op dat er ook om 18.05 een spitstrein richting Enkhuizen stopte op de station. Ik was nogal verrast, het is toch nog steeds vakantie? NS heeft dan toch een aangepaste 'vakantie'dienstregeling dacht ik? Zetten ze dan nog steeds spitstreinen in?! En die trein was twee DD-AR's met in het midden een loc; DD-AR, loc, DD-AR.. Een opvallende manier vond ik, of kunnen twee DD-AR's niet met elkaar gekoppeld worden? | |
Duvel | zaterdag 30 juli 2011 @ 00:04 |
Is normaal voor DD-AR, alleen omdat er minder stammen met locs zijn dan voor mDDM komt het minder vaak voor. | |
greavy | zaterdag 30 juli 2011 @ 06:54 |
Een DDAR is 4 rijtuigen met loc. Deze heeft geen motorwagen. Een DDAR met mDDM is 4 rijtuigen, waarvan 1 rijtuig ook een motorwagen is. | |
RubenK | zaterdag 30 juli 2011 @ 09:51 |
Kreeg net een gratis fyra toeslagkaartje in de hand gedrukt door de trainmanager omdat we 10 minuten vertraging hadden | |
Dr_Flash | zaterdag 30 juli 2011 @ 12:30 |
Zo van "probeer het later nogeens" ![]() | |
kebabkever | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:05 |
En waar zijn alle ICRM's gebleven ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:08 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2011 13:08:59 ] | |
kebabkever | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:09 |
Hoe noem je ze dan?:P | |
Peter | zaterdag 30 juli 2011 @ 13:16 |
Dat is vast tussen Olst en Deventer.. en dat wordt bevestigd door de bestandsnaam ![]() Salland ![]() | |
Duvel | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:08 |
Zonder bestandsnaam zie je het aan de portalen in combinatie met een enkelsporig baanvak. | |
kebabkever | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:35 |
Maar niemand die weet waarom ze niet rijden? | |
Duvel | zaterdag 30 juli 2011 @ 14:36 |
Misschien dat je je vraag beter op Somda.nl kunt stellen, daar zitten specialisten op het gebied van de materieelomloop. | |
#ANONIEM | zaterdag 30 juli 2011 @ 15:50 |
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=128143 Iemand een idee om welke loc en wagens het gaat? | |
Peter | zaterdag 30 juli 2011 @ 16:49 |
En de mooie omgeving ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 30 juli 2011 @ 17:37 |
Met ICRm kun je niet makkelijk kort keren zoals met VIRM en ICMm wel kan. Het korte keren met ICRm is lastiger omdat het ombouwen veel langer duurt dan met ander materieel. | |
greavy | zaterdag 30 juli 2011 @ 18:38 |
Zijn er daar even uitgehaald vanwege de knip bij Arnhem, en het korte keren in Zwolle (beide vanwege de verbouwingen). | |
Ascendancy | zaterdag 30 juli 2011 @ 20:19 |
Met een stuurstand keer je toch net zo snel als met een virm? | |
Duvel | zaterdag 30 juli 2011 @ 20:21 |
Remproef zou wel eens wat langer kunnen duren. | |
Peterselieman | zaterdag 30 juli 2011 @ 20:22 |
En niet alleen dat. Is er ook niet iets van een 'sleutel' die van de loc naar de stuurstand gebracht moet worden en andersom? | |
dennistd | zaterdag 30 juli 2011 @ 20:23 |
Heb je bij ICRm geen bepaalde sleutel uit de loc nodig voor de stuurstand? In dat geval moet de mcn de hele stam aflopen, en kun je niet snel keren met een wisselmachinist. edit: wat psm zegt dus ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 30 juli 2011 @ 20:25 |
Dennis jij iets gezien van de stille trein? | |
dennistd | zaterdag 30 juli 2011 @ 20:29 |
Nee sorry, zo'n goede verrekijker heb ik niet ![]() Ik zit in Oostenrijk op het moment, ben vandaag met de Pinzgauer Lokalbahn van Zell am See naar Krimml geweest: ![]() | |
greavy | zaterdag 30 juli 2011 @ 22:15 |
Kwam wel aantal foto's tegen: | |
Frozen-assassin | zondag 31 juli 2011 @ 00:07 |
Hebben de machinisten dan niet zulke sleutel bij zich? Is toch veel makkelijker werken, meen ik dan.. | |
James1988 | zondag 31 juli 2011 @ 03:29 |
Voor de liefhebber, een brief van NS Reizigers over de herfstmaatregelen. Te vinden bij het LOCOV. In het kort: • Warme reserve van 86 stuks Mat '64 • Meer inzet van Sandite-gel (tegen gladde sporen) • Ondersteuning door perronpersoneel bij het vertrekproces • Aanpassingen aan de dienstregeling (verschuiving vertrek/aankomsttijden met 1 a 2 minuten op een aantal trajecten) | |
Ascendancy | zondag 31 juli 2011 @ 05:01 |
Keert daarom de 1900 niet op zichzelf maar op de volgende trein? | |
mschol | zondag 31 juli 2011 @ 06:54 |
ze gaan duwen? ![]() ![]() vandaag sinds lange tijd weer eens met de trein.. 35 euro voor retourtje NS + toegang efteling ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 31-07-2011 09:01:00 ] | |
Ireyon | zondag 31 juli 2011 @ 08:27 |
Tilburg heeft niet de grootste kermis van de EU hoor.. In zowat elke Duitse stad staat een stuk meer. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 31 juli 2011 @ 08:54 |
De belangrijkste reden daarvoor is volgens mij het opvangen van vertragingen. Zo heeft de vertrekkende trein pas vertraging als de binnenkomende 30min te laat is. | |
mschol | zondag 31 juli 2011 @ 08:58 |
i stand corrected, tis de grootste van de benelux ![]() | |
Peterselieman | zondag 31 juli 2011 @ 10:05 |
Het is makkelijker, maar als één machinist zijn sleutel vergeet dan kan de trein niet van zijn plaats komen. Door de sleutel van de ene naar de andere kant van de trein te brengen voorkom je zoiets. | |
Peterselieman | zondag 31 juli 2011 @ 10:10 |
De Wadlopers rijden trouwens al in Argentinië rond: http://www.flickr.com/photos/gcastelo/5991711597 | |
ziggyziggyziggy | zondag 31 juli 2011 @ 10:11 |
Het is ook vanwege veiligheid. Een onderhoudsmedewerker of storingsmonteur weet dat een trein niet kan gaan rijden als hij de sleutel zelf heeft. | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 31 juli 2011 @ 10:18 |
Gaaf! Ook die reactie "Bonitos colores" ![]() Wij zijn die kleuren natuurlijk al een eeuwigheid gewend... | |
Lemjur | zondag 31 juli 2011 @ 11:36 |
Wow, Hoogkarspel duikt weer eens op in een topic ![]() | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2011 @ 16:32 |
vuile vieze smerige hoere syntus ![]() Kan ik vet op saldo reizen, betaal ik daar gewoon vol tarief ![]() | |
Peterselieman | zondag 31 juli 2011 @ 16:34 |
Papieren kaartjes gebruiken, Fles. Papieren kaartjes | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2011 @ 16:57 |
Arnhem - Utrecht met de ICE is EN meer kilometers EN sneller EN goedkoper EN vierhonderd quantum leaps comfortabeler dan Arnhem - Varsseveld met de Mannenkoor-Karrespoor-Expres verdorie ![]() | |
bork | zondag 31 juli 2011 @ 16:59 |
ICE ![]() ![]() Overzicht DB-kaarten ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 31-07-2011 23:46:04 ] | |
Duvel | zondag 31 juli 2011 @ 17:09 |
Eh de stuurstroomsleutel, zou wel kunnen. Heeft een treinstel dat niet? VIRM heeft volgens mij alleen een DOM-sleutel. | |
ZwartmetSuiker | zondag 31 juli 2011 @ 20:06 |
Wauw dat is gaaf! Daar ga ik thuis eens goed naar kijken. | |
greavy | zondag 31 juli 2011 @ 20:26 |
Plan V heeft ook stuurstroomsleutel, net als ander oud mat (Plan U, Mat54 enz). Nieuw mat alleen de Dom Mcn dacht ik | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2011 @ 20:38 |
![]() klik | |
Ascendancy | zondag 31 juli 2011 @ 20:45 |
Dat is wel een prachtig staaltje Nederlands beleid. ![]() | |
greavy | zondag 31 juli 2011 @ 22:31 |
Your own fail. Is altijd duidelijk gecommuniceerd. Syntus NS: Voorheen was er ook al zoveel ophef over. Alleen bij Arriva kan je wel met je VDU inchecken. Maar met papieren kaartje blijf je goedkoper (ivm 2x instaptarief) | |
greavy | zondag 31 juli 2011 @ 22:38 |
Spoor 14/15 is een beetje over de kop in Rotterdam (Bron: @Roelofdevries op Twitter): ![]() ![]() ![]() De gigantische spoorbak bij spoor 14 word op zijn plaats gelegd vannacht. | |
greavy | zondag 31 juli 2011 @ 22:41 |
Het nieuwsbericht hierover:Ik had best willen kijken, lijkt mij prachtig om te zien. Maar aangezien ik er net 8 uur werken op heb zitten toch maar niet ![]() | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2011 @ 22:42 |
Greavy krijg de pest. in Veolia treinen wordt het on-board bekend gemaakt ja. Zelfs dat gebeurt niet bij syntus | |
greavy | zondag 31 juli 2011 @ 22:43 |
Maar Syntus is kut. Die hebben toch geen schermen, Veolia wel.. Oké, Syntus mag het wel iets duidelijker communiceren. Ik heb op Dordrecht regelmatig een omroep gehoord dat je, indien je op saldo reist, bij Arriva niet met korting kan reizen met inchecken. (Niet op de MLL). Word dat daar ook niet omgeroepen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 31 juli 2011 @ 22:44 |
Goed zo. Dat is dan dus niet ineens mijn schuld ![]() | |
greavy | zondag 31 juli 2011 @ 23:01 |
Oh. Geldverspilling op Arnhem. Alleen op spoor 10 en 11 hebben ze al 4 TBP's (Digitale CTA) aan elke kant van het perron hangen. En nog eens 3x een TB14. Waarom kan het ineens dáár wel, en elders niet ![]() ![]() Hangt zelfs een TBP op het perron, zowat ter hoogte van Arnhem Berg Opstel... Om die te gebruiken zal je een Syntus trein van 14 bakken kwijt kunnen ![]() | |
Peterselieman | zondag 31 juli 2011 @ 23:07 |
mja, 10/11 in Arnhem worden straks gebruikt om de treinen Nijmegen -> Utrecht kwijt te kunnen he | |
greavy | zondag 31 juli 2011 @ 23:11 |
Maar dan nog. WAAROM een TBP ergens ter hoogte van Arnhem Berg Opstel? ![]() | |
Brembo | zondag 31 juli 2011 @ 23:28 |
Betere verdeling van de mensen op het station? | |
Guppy | maandag 1 augustus 2011 @ 06:43 |
Omdat, in geval van nood, daar ook een trein kan aankomen. Dan kunnen ze die in ieder geval aangeven. Of omdat ze de volledige lengte van het perror willen benutten? Er zijn redenen genoeg toch? | |
Duvel | maandag 1 augustus 2011 @ 07:10 |
Omdat er lange treinen langs dat perron kunnen komen en mensen die van die nieuwe loopbrug komen ook nog kunnen zien waar dat deel van de trein heen gaat. | |
Stefanovic83 | maandag 1 augustus 2011 @ 08:29 |
Die traverse bij Hilversum Noord is wel een mooi ding geworden trouwens, scheelt me 400 meter omlopen. Aleen wat jammer dat hij niet verwarmd is en geen roltrappen heeft, zoals eerst de bedoeling was. Enorm vertraagd allemaal dus ze zullen het wel geschrapt hebben om de kosten enigszins in de hand te houden | |
Guppy | maandag 1 augustus 2011 @ 08:32 |
Ik was vergeten m'n abonnement te verlengen ![]() | |
Duvel | maandag 1 augustus 2011 @ 09:17 |
Mijn JTK ligt nog thuis... Ontdekt na aankomst in Utrecht. ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 1 augustus 2011 @ 10:10 |
JTK? Wat is dat voor inheemse afkorting? Ja, ik heb gegoogled, maar dat levert niet echt zinnig resultaat op ![]() | |
Mathijz | maandag 1 augustus 2011 @ 10:12 |
JaarTrajectKaart? | |
ReisT | maandag 1 augustus 2011 @ 10:38 |
Dat is toch anders, bij de merwedelingelijn daar kan je helemaal niet op saldo reizen. | |
Sandrvich | maandag 1 augustus 2011 @ 11:24 |
Vorige week naar Roemenië geweest per trein, die hebben echt toffe treinen daar! Ex-Franse, ex-Duitse, ex-Italiaanse, ex-Deense treinen en getrokken treinen met de meest bonte combinaties. ![]() | |
Guppy | maandag 1 augustus 2011 @ 12:46 |
Spannend ritje naar huis straks!! | |
ZwartmetSuiker | maandag 1 augustus 2011 @ 13:14 |
Pics! | |
Duvel | maandag 1 augustus 2011 @ 13:39 |
E-ticket gekocht. ![]() | |
Snoepje5 | maandag 1 augustus 2011 @ 13:56 |
Die overgang 2-1 NS gratis kaart.. Kun je dan gewoon 1e klas ipv 2e klas reizen met je betaalde 2e klas kaartje? Of kun je dan gewoon gratis meereizen met iemand die een geldig vervoersbewijs heeft voor 2e klas? Die uitleg is werkelijk onduidelijk op de kaart. | |
MTL | maandag 1 augustus 2011 @ 14:03 |
Het is een overgangskaart. Het woord zegt het al ![]() Je kunt dus een tweede klas kaartje kopen, en eerste klas reizen mits je die overgangskaart mee hebt. | |
b2py | maandag 1 augustus 2011 @ 14:05 |
Is alleen op zaterdag en zondag geldig ![]() | |
Snoepje5 | maandag 1 augustus 2011 @ 14:07 |
Okee.. jammer, heb je dus vrij weinig aan. Alsof 2e klas slechter zit dan 1e klas ![]() En in de vakantie is het echt niet druk in de 2e klas. | |
Ireyon | maandag 1 augustus 2011 @ 14:28 |
Ja.. | |
Ascendancy | maandag 1 augustus 2011 @ 14:30 |
De SLT is het niet met je eens. | |
Yreal | maandag 1 augustus 2011 @ 14:32 |
Daar pas ik daadwerkelijk in de stoelen in de eerste klas ![]() | |
James1988 | maandag 1 augustus 2011 @ 15:39 |
De nieuwe NS-abonnementen zijn per 1 januari ook geldig bij de andere vervoerders, aldus http://www.voorbeterov.nl/page5.php | |
Ireyon | maandag 1 augustus 2011 @ 15:54 |
Ook daar zit de 1ste klas beter omdat je simpelweg niet tussen het plebs zit. | |
ReisT | maandag 1 augustus 2011 @ 16:07 |
In plaats van het gewoon in één keer goed te doen... | |
Ascendancy | maandag 1 augustus 2011 @ 16:07 |
Je bent zelf ook een plebejer. | |
Duvel | maandag 1 augustus 2011 @ 16:08 |
Goed zo, zeg het 'm! | |
Zyron | maandag 1 augustus 2011 @ 18:56 |
Ik wil soon een keertje de simpele ronde Roosendaal - Antwerpen - Luik - Maastricht maken.. hoe kan ik dit het goedkoopste doen? Voor NL heb ik een studenten-OV. | |
Ireyon | maandag 1 augustus 2011 @ 18:58 |
Een kaartje Roosendaal Grens - Luik en Luik - Visé Grens kopen. Die laatste is alleen mogelijk aan het loket. Met het eerste kaartje mag je bovendien via Brussel-Zuid reizen ![]() Of als je het niet erg vindt om met de stoptrein te reizen: dan kun je een Go Pass kopen voor Essen - Visé. Dan moet je daarnaast wel een kaartje Roosendaal Grens - Essen en Visé - Visé grens kopen (en of die überhaupt bestaan, weet ik niet). | |
Gutz | maandag 1 augustus 2011 @ 19:01 |
Roosendaal - Essen kopen In Essen een ticket Essen - Maastricht kopen. Is wel over Brussel, maar je kan in Antwerpen uitstappen en een trein later je reis vervolgen als je ff wilt kijken daar Bij nader inzien is het 2e wat ireyon zei (Go-pass1) het goedkoopste [ Bericht 26% gewijzigd door Gutz op 01-08-2011 19:09:52 ] | |
Zyron | maandag 1 augustus 2011 @ 19:25 |
Waar kan ik een dergelijke Go Pass verkrijgen? | |
Gutz | maandag 1 augustus 2011 @ 19:26 |
Via internet: www.nmbs.be of aan 't loket in Essen (je moet sowieso) Roosendaal - Essen kopen los en Vise - Maastricht. Go pass kost 6.50 | |
Ascendancy | maandag 1 augustus 2011 @ 19:44 |
Jullie zeiden toch juist dat de go-pass tot aan Maastricht geldig is? | |
Ireyon | maandag 1 augustus 2011 @ 19:58 |
Ik weet niet wie 'jullie' is, maar ik weet het zelf niet zeker. De voorwaarden hebben het over reizen binnen België, maar aangezien Maastricht ook een zgn. Belgisch station is, zou het best kunnen. Bij Roosendaal is dat in ieder geval zeker niet het geval. | |
Ascendancy | maandag 1 augustus 2011 @ 20:03 |
In Roosendaal woonden teveel plebs. | |
Ireyon | maandag 1 augustus 2011 @ 20:08 |
Wat is toch jouw obsessie met Roosendaal ![]() | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2011 @ 20:10 |
Daar was wel ooit sprake van ja, maar vgs mij nooit geëffectueerd. Het enige waar duitse inheemse kaartjes in NL geldig zijn is Enschede - Glanerbrug. Voor zo ver ik weet dan | |
Ofyles2 | maandag 1 augustus 2011 @ 20:11 |
Vergeet je niet Heerlen-Herzogenrath? | |
Ascendancy | maandag 1 augustus 2011 @ 20:13 |
Jou eindeloze verheerlijking van dat middelmatige stadje. | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2011 @ 20:13 |
Mag je daar met inheemse duitse kaartjes op? Met een Euregioticket wel ja, maar daarmee mag je ook over de hele heuvellandlijn bijvoorbeeld. Maar met een Schöner Tag Ticket NRW? Zou me verbazen. | |
Ofyles2 | maandag 1 augustus 2011 @ 20:14 |
Nooit zelf geprobeerd, moet het nog opzoeken. | |
Duvel | maandag 1 augustus 2011 @ 20:15 |
Het risico dat de trein uit Glanerbrug per ongeluk op NS spoor komt is dan ook voldoende gemitigeerd. | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2011 @ 20:17 |
![]() Ik zie een overtuigende factor Slob-doctrine inderdaad ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 1 augustus 2011 @ 20:17 |
Met een NRW-ticket is alleen Enschede-Gronau genoemd als traject in Nederland. PDFje met geldigheid van NRW ticket | |
Dr_Flash | maandag 1 augustus 2011 @ 20:18 |
Dank je SD ![]() Voor de jargonbenullen: dat betekent Scarlet_Dragonfly.
| |
greavy | maandag 1 augustus 2011 @ 21:56 |
Over de nieuwe abonnementen:Mooi. Gaat de goede kant op. Vanaf dan gebeurt het pas, zodat NSR nu de falen nog kan oplossen. | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 1 augustus 2011 @ 22:34 |
Hihi ![]() O ja, eerder vanavond in de trein naar Enschede, was volgens mij de conducteur de weg een beetje kwijt in datzelfde stukje Duitsland. Hij probeerde om te roepen op welke trein je nog over kunt stappen in Enschede: "de trein naar Glanou en Münster vertrekt van spoor 5" Echt, dat verstond ik letterlijk! ![]() | |
KapiteinT | maandag 1 augustus 2011 @ 22:45 |
Als het mogelijk is zou ik er Roosendaal - Brussel - Luik - Maastricht van maken. Dan kan je tussen Brussel en Luik over de HSL, in plaats van een tergend langzame sneltrein tussen Antwerpen en Luik. En vergeet niet dat je OV niet geldig is tot 16 augustus. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 1 augustus 2011 @ 23:12 |
whehe ![]() | |
Ireyon | maandag 1 augustus 2011 @ 23:14 |
Met een kaartje Roosendaal - Luik mag je sowieso via Brussel-Zuid. | |
greavy | maandag 1 augustus 2011 @ 23:16 |
Als je nog geen 26 bent, kan je voor België een Go Pass (10 ritten voor ¤50) kopen aan een loket. | |
Peterselieman | dinsdag 2 augustus 2011 @ 00:06 |
hijs fijn. Volgens berichten op Somda bestaat de rijdende Wadloper in Argentinië uit de B van de 3205 en de Bz van de 3203. Verder zouden er Wadlopers en Plan U !! verkocht zijn aan Roemenië http://somda.nl/forum/5791/p348512/DH-stellen+%28vervolg%29/ | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:25 |
Om hier nog even op terug te komen (oude post, I know ![]() Simpele reden: het spoorwegnetwerk is er niet voor geschikt, voor kantelbakinstallaties is wat ruimte nodig (i.v.m. het omgrenzingsprofiel) en die is er in Nederland niet. Op het toelatingsformulier voor spoorwegvoertuigen van het IVW staat ook iets als:
| |
Duvel | dinsdag 2 augustus 2011 @ 08:57 |
En als je de 26 al ruim bent gepasseerd? | |
Duvel | dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:27 |
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)honderden-miljoenen/ !!! | |
Ascendancy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:36 |
Het is in ieder geval beter dan de farce die zich nu afspeelt rond de HSL. Die 2 miljard gaat er toch nooit komen, want die moet worden opgehoest door een bedrijf waarvan de staat de enige aandeelhouder is, dus dan krijg je alleen maar meer kosten, omdat het een rondje moet lopen door de bureaucratie ipv dat het blijft waar het is. Zowel de NS als de destijds verantwoordelijke minister hebben een kapitale fout begaan, waar zelfs een leek begrijpt dat het nooit zou gaan werken. Daardoor zijn om kosten te besparen goedkope kuttreinen gekozen met het design van een baksteen, waardoor het uiteindelijk alleen maar duurder wordt. Deze kosten moeten de NS en de overheid nu maar gewoon op zich nemen, want dit draai je niet meer terug, maar ik mag hopen dat er in het vervolg betere kosten-baten analyses uitgevoerd gaan worden, want dit zijn nu al 3 spoorlijnen op rij die economisch geen enkel rendabel doel gaan dienen ![]() | |
ReisT | dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:44 |
Dan kan je een Rail Pass kopen: 10 ritten voor 74 euro. | |
Duvel | dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:46 |
Is Visé - Brussel één rit? | |
ReisT | dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:56 |
Als je tussen twee willekeurige stations in België reist via de kortste of snelste route is dat één rit. ![]() Welke twee stations dat mag je dus zelf kiezen, Visé-Essen is ook één rit. | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 12:52 |
Jammer voor de staat, maar de hele concessie was nooit realistisch zoals Ascendancy al terecht aangeeft. Nu is het hopen dat de andere geïnteresseerden (DB, SNCF, Stagecoach, etc) niet al te lastig gaan doen waardoor een vlotte integratie HRN+HSL mogelijk is. Als dat eenmaal gebeurd is zie ik het een stukje zonniger in voor de HSL in Nederland (+België). | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:31 |
Kunnen we tenminste dordrecht overslaan ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 15:42 |
Ik kan me niet voorstellen dat de volledige 1900 op de HSL wordt gegooid. | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:47 |
Ze moeten ook nog effe een bocht in de HSL leggen bij lage zwaluwe naar roosendaal, dan kan alles Dordrecht over slaan ![]() ![]() | |
Ireyon | dinsdag 2 augustus 2011 @ 16:50 |
Kijk, een man met hersens | |
Ascendancy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:00 |
![]() | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 17:06 |
Wat heb jij tegen Dordrecht? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 18:54 |
Sowieso is het doordeweek inderdaad één rit. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 20:47 |
Tied veur n ploatie ![]() ![]() Lintje rijdt Varsseveld binnen. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:06 |
Wat schattig! Ik kwam ook nog een plaatje tegen op m'n telefoon: ![]() Stond er een tijdje stil (19 juli al trouwens), helaas kreeg die net groen licht toen ik dichterbij kwam, dus geen interessantere foto van gemaakt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:07 |
Is dat het centrum van de wereld? ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:08 |
Natuurlijk! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:09 |
Kewl. Can't wait ![]() | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:43 |
Dordrecht is het Almere van Rotterdam in mijn beleving. Hoewel veel minder kut dan Almere vind ik Rotterdam weer veel kutter dan Amsterdam. Daarom mogen ze het wat mij betreft platgooien nadat ze flevoland hebben laten zinken. | |
Duvel | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:47 |
Rotterdam heeft echt z'n eigen Almeres wel. Heeft het Dordt niet voor nodig. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:50 |
Kap es effetjes met dat geklier, daar is POL voor. ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:52 |
Snel vraagje, misschien weet iemand dat hier: is het Quer-durchs-Land-Ticket geldig in de boemel vanaf Enschede? | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:55 |
Als je de boemel richting Nijverdal bedoelt, nee. | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:56 |
Vanaf Enschede rijdt er toch ook een treintje naar Münster van DB Regio? | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 21:57 |
Oh, verhip. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:03 |
Ik zit je te dollen James ![]() Ja geldt vanaf Enschede ![]() | |
dennistd | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:03 |
SWT is wel geldig in elk geval, QDL zal dan ook wel geldig zijn (soortgelijke voorwaarden toch?) | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:05 |
Andere voorwaarden, zelfde gebied ![]() | |
James1988 | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:16 |
Dank u ![]() | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:30 |
Dan heb je ook Spijkenisse nog, als aids een stad was.. | |
Ascendancy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:33 |
Ben je wel eens in Dordrecht geweest? ![]() Heel wat meer te beleven dan Zoetermeer of Almere hoor. Dort ligt dicht bij Rotterdam, maar was al eeuwen een relevante stad. | |
Peter | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:34 |
| |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:40 |
Gastjes, jullie zandbak is binnen profiel. | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:44 |
Wat dan? Ben er voor het laatste geweest toen greavy net een aprilia RS had gekocht nadat ik hem op msn had lopen spamen dat scooters voor wijven zijn. Rondje gereden daar en ik heb echt helemaal niks boeiends gezien. Mensen die ik daar ken gaan uit in breda of rotterdam. Roep nou eens wat leuks dat er te doen is in dord, dan kan misschien nog eens positief worden over dat dorp :p | |
Guppy | dinsdag 2 augustus 2011 @ 22:57 |
Je kent het spreekwoord wel hè, hoe dichter bij Dordt... | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:00 |
... hoe leuker het wordt? (sorry, ik ken het spreekwoord niet) ![]() | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:14 |
ik mag onverwachte waarschijnlijk mee met de trein naar sziget ![]() Den haag HS -> Budapest.. dat word nog een hele zit.. | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:16 |
VET Dat festival zou ik verder links laten liggen trouwens, maar okee ![]() | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:22 |
Er komen opzich wel leuk dingen en je kan je er voor een paar centen de tering in zuipen ![]() Maatje belde me net op dat degene waarmee hij ging moeilijk loopt te doen, maar hé zo'n lange treinrit voor nop is natuurlijk een buitenkansje ![]() ![]() De rit met grotendeels ICE via wenen duurt al 20 uur ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:24 |
Dat ![]() Streep door de rest ![]() | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:27 |
Zo kut is dat nou ook weer niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:30 |
Ja daar hoef je dit niet voor af te wachten natuurlijk. Moskou is gewoon een hoop visumgezeik extra, maar verder is het een kwartiertje klikken op NSHispeed.nl ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:31 |
Ik ben jaren terug 1x met de trein naar Praag geweest, de trein die ik toen had vanaf Berlijn reed door naar Budapest. Weet niet precies meer hoe laat die uit Berlijn vertrok, ik weet wel dat we om 16:00 uur ofzo in Praag waren, en dat die trein om 23:30 in Budapest zou aankomen! Dat duurt best even ja ![]() | |
Yreal | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:36 |
Mmm, praag is 17:49 + 5,30 is meer dan een dag.. de neuk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:38 |
Nee man denk om je kilometers ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:40 |
Ik zit pas aan 9.796km dit jaar... Ik ben maar een beetje een nep-treinnerd ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:41 |
Oei, dat begint echt welzorgelijke proporties aan te nemen nu ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 2 augustus 2011 @ 23:50 |
Al die electrische locomotieven uit de 1800? Serie die op centraal staan... Wat gaan ze daar mee doen? Is echt een hele kluit. Edit; wil iemand een nieuwe maken? Zit mobiel [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2011 23:54:33 ] |