abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99720686

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

[ Bericht 13% gewijzigd door Peterselieman op 20-07-2011 23:17:21 ]
pi_99720728

Patatfriets
pi_99720737
Friet. Einde discussie.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:41:12 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99720764
Friet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juli 2011 @ 20:42:13 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99720827
En dat in een patatgeneratie :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99720972
Nederlandse patat, vlaamse frieten en franse frieten w/
pi_99720985
Patat.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99721083
Randstadters zeggen patat omdat ze geen friet kunnen bakken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:48:33 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99721170
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan).
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99721311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan).
Die tool is alweer disabled heb ik begrepen..
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:52:08 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99721314
:Y Pommes :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99721491
Hier in Maastricht noemen ze het friet. Voor mij als geboren Randstedeling blijven het patatjes...

Net zoals de snackbar, die ze hier consequent friture noemen. Raar soort mensen... :-)

[ Bericht 33% gewijzigd door KipSiam op 20-07-2011 20:56:51 (friture aangepast :)) ]
Vroeger was ik iemand anders
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:09:33 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99722166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De TopicStarter moet zijn post bijwerken. Je kan de wijziging altijd in code tags zetten.
Dan krijg je bij de knop 'Open nieuw deel' gelijk de geupdate versie naar voren.
pi_99722574
wie wat moet ik doen
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:19:55 #15
45532 ziggyziggyziggy
pi_99722753
Welke wijziging waar in codetags?
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:27:19 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99723166
Jij wou toch wat aan de OP wijzigen? Als je dat hier post, kan Marko (De starter van dit topic) dat in zijn post verwerken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:48:18 #17
45532 ziggyziggyziggy
pi_99728081
Dat heb ik al in de wiki gewijzigd, dus daar kan hij de OP vandaan kopieren. :)
pi_99728391
Linkje van de wiki link?
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:56:54 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99728599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Linkje van de wiki link?
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein
pi_99729132
Vage shit, niet alles past erop.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juli 2011 @ 23:18:11 #21
Maffe Fries
pi_99729816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vage shit, niet alles past erop.
nu wel :P

Het was te groot om in 1x te plakken :')
pi_99729941
Patat.
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juli 2011 @ 23:23:34 #23
Maffe Fries
pi_99730093
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs

Het linkje klopt nog wel zo te zien.
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:50:51 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99731464
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs

Op hun website staat, nog verwarrender, DUO - IB-Groep. :')
pi_99731553
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nu wel :P

Het was te groot om in 1x te plakken :')
top. dankje
pi_99731955
Goh, heel facebook staat nu vol met foto's van mat '64 wat via de snelweg afgevoerd wordt.

En dan zit er één comment bij die het een Hondekop noemt -O-
pi_99733554
nou wat een schande :O
Roestbakken, dat zijn het
pi_99735649
Roestbak of niet, het is meer trein dan een SLT
  donderdag 21 juli 2011 @ 08:26:10 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99738222
Zometeen op Utrecht CS het oude, vertrouwde klapperbord in de hal maar even goed onder de loep nemen met de film O+
pi_99738989
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:40 schreef Ireyon het volgende:
Friet. Einde discussie.
Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram.

Ik heb me er maar bij neer gelegd dat het regionaal is. Beneden de rivieren bestel ik friet bij de friture, erboven haal ik patat bij de snackbar.
pi_99739049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:26 schreef greavy het volgende:
Zometeen op Utrecht CS het oude, vertrouwde klapperbord in de hal maar even goed onder de loep nemen met de film O+
Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.
pi_99739088
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:

Dat is dus fout. Het is nu een combo van die twee. Typisch ambtenaren :D
pi_99739912
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram.
Nee klopt, daar noemen ze het dus patat omdat ze geen friet kunnen bakken. De enige plekken in de randstad waar ik friet bestel, zijn dan ook de Vlaamse friet op Schiphol of in het Hard Rock Café.

Verder is IB-groep nog gewoon juist hoor.. Het verwijst niet voor niks naar www.ib-groep.nl
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:07:36 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99740039
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:19 schreef Fixers het volgende:

[..]

Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.
Ter zijner tijd gaat'ie weg ja. Dan moet je het doen met die LCD-schermen. Ze willen wel op meer locaties LCD-schermen ophangen, om de doorstroming te verbeteren, en niet iedereen steeds naar 1 zo'n schermpje wil. Er hangen tevens 3 van die schermen naast elkaar (dus de eerstvolgende 21 treinen te zien)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 10:10:44 #35
Maffe Fries
pi_99740106
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...

Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
pi_99740176
friet is toch van die half gebakken dikke stukken aardappel :r
pi_99740332
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...

Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?

Ik heb geen perfecte ogen en als ik zie hoeveel dichterbij ik op Den Haag Centraal moet gaan staan om het te kunnen lezen is het eigenlijk belachelijk.
Beter onethisch dan oneetbaar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 10:23:10 #38
Maffe Fries
pi_99740409
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:19 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?
Ze gaan over op een nieuw informatiesysteem en daar passen de oudere inflexibele borden niet meer bij helaas. Het bieden van een fatsoenlijk alternatief zal te duur zijn denk ik.
quote:
Ik heb geen perfecte ogen en als ik zie hoeveel dichterbij ik op Den Haag Centraal moet gaan staan om het te kunnen lezen is het eigenlijk belachelijk.
Die schermen zijn dan wel 46 inch in doorsnede, maar als je er 7 treinen op zet dan moet je idd alsnog dichtbij komen om het goed te kunnen lezen.
pi_99740428
Het zou echt enorm jammer zijn als dat grote blauwe bord bij Utrecht CS zou verdwijnen. Ik heb het altijd een gaaf ding gevonden, ook enorm praktisch en uiteraard uniek.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99741129
Als de grote flapborden op Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal etc. dan toch moeten verdwijnen in de grote stationshallen zou het NS sieren als men in ieder geval grote digitale borden plaatst (en het dus niet laat bij de kleine schermpjes zoals nu).

Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:

donderdag 21 juli 2011 @ 10:55:43 #41
45532 ziggyziggyziggy
pi_99741196
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:13 schreef weerstandje het volgende:
friet is toch van die half gebakken dikke stukken aardappel :r
Dat is Vlaamse friet.
pi_99741255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er vrij onleesbaar uit moet ik eerlijk zeggen... :N
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:00:06 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99741352
Vanaf die afstand mischien op de foto. Ik vond het wel duidelijk toen ik daar was. Vorig jaar ook al.
pi_99741365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:
Als de grote flapborden op Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal etc. dan toch moeten verdwijnen in de grote stationshallen zou het NS sieren als men in ieder geval grote digitale borden plaatst (en het dus niet laat bij de kleine schermpjes zoals nu).

[ afbeelding ]
Kan aan het oplossend vermogen liggen van je lens/detector, maar ik kan daar dus niets van lezen.

Dit is ongeveer van eenzelfde afstand (wel iets meer ingezoomd, ok) maar is zelfs inclusief smerige verkleining die fok! toepast nog te lezen. Zal ook te maken hebben een dergelijk bord een mooie lambertse straler is met een fijn contrast.
pi_99741561
Het is gewoon een slechte foto van mij. Natuurlijk zijn `flapjes´ beter te lezen. Net als bij de CTA's.

Maar als `flapborden´ dan toch zonodig schermen moeten worden dan op deze manier. De door mij gebruikte camera fotografeert schermen gewoon niet goed. Op locatie is het allemaal prima waar te nemen.
pi_99741819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Het is gewoon een slechte foto van mij. Natuurlijk zijn `flapjes´ beter te lezen. Net als bij de CTA's.

Maar als `flapborden´ dan toch zonodig schermen moeten worden dan op deze manier. De door mij gebruikte camera fotografeert schermen gewoon niet goed. Op locatie is het allemaal prima waar te nemen.
Ik vind de huidige nieuwe CTA's (of hoe ze ook mogen heten) die binnen staan behoorlijk goed leesbaar eigenlijk. Alleen zijn ze nogal vaak niet echt efficiënt bezig met de beschikbare ruimte. De schermen bij Den Haag bijvoorbeeld zijn slecht leesbaar. Die kleine aanwijzers die nu bij Utrecht Centraal hangen zijn ook goed te lezen, maar simpelweg veels te klein om bij het grote flapbord in de buurt te kunnen komen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:21:47 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99741960
Dat de mogelijkheden die ze hebben niet of nauwelijks gebruikt word, is een verklaring voor. Het oude systeem (BEPAC) werkt met de flapjes, en kan weinig extra info tonen.
Nu word InfoPlus geïntroduceerd, die overal flexibel mee om moet gaan, en veel informatie moet tonen die nu niet getoond kan worden. Bij InfoPlus kan je zelf teksten invoegen.
pi_99742256
Tja dat oude bord.. Iedereen staat ernaar te loeren omdat er verder nergens zo'n bord hing.
Als je bij elke ingang een zooitje schermen ophangt + nog wat zo links en rechts in de hal voor de overstappers is één groot centraal bord helemaal niet nodig
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:47:50 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99742851
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Het grote blauwe bord is vanuit bijna de hele hal leesbaar, je hoeft er niet eens voor stil te staan. Als ik door die hal loop werp ik één blik op dat bord en ik weet waar m'n trein vertrekt. Erg jammer als we het straks zonder moeten doen. Ik hoop echt dat ze hier een voorbeeld gaan nemen aan die schermen op de grotere Duitse stations, om een goede moderne vervanger te maken. Of die in de hal van Luxembourg, da's ook een mooie!

Op die nieuwe schermpjes kijk ik nooit, dan moet je midden in de loop stil gaan staan om naar zo'n te klein schermpje te turen. Niet handig.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef greavy het volgende:
Nu word InfoPlus geïntroduceerd, die overal flexibel mee om moet gaan, en veel informatie moet tonen die nu niet getoond kan worden. Bij InfoPlus kan je zelf teksten invoegen.
Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 12:48:58 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_99745405
Het grote blauwe flapbord mag niet weg ;( dat is cultuur...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99745496
Ssst! Zeg dat nou niet! Alles wat 'cultuur' heet vindt de huidige regering juist reden om het af te schaffen! :X
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 12:55:00 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_99745675
Oh kut ja! Euhm, nationaal erfgoed?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_99746176
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:

Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken.
pi_99746352
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:08 schreef Fixers het volgende:
het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling.
Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:25:14 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99746697
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.
Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd.
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:35:09 #56
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99747051
Het is friet. Oh, en ik heb kei cultureel gedaan op vakantie door een spoorwegmuseum te bezoeken.
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:38:52 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99747214
pa·tat (de)
1 (geen meervoud) in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels
2 (patatten) (in België; informeel) aardappel
3 (patatten) (in België; informeel) klap, slag

friet (de; frieten)
1 patat
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:43:52 #58
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99747427
Oja. Nu op naar Schiphol. Zwolle is een helse bouwput. En die traverse is erg hoog. ;(
pi_99747736
Hij is lang zo hoog niet als die in Arnhem was! :P
pi_99747902
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:43 schreef greavy het volgende:
Oja. Nu op naar Schiphol. Zwolle is een helse bouwput. En die traverse is erg hoog. ;(
:D
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:09:25 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99748507
Ik werd net door de HC vreemd aangekeken, maar hij noemde het wel geniaal bedacht..

check de foto zelf maar, en oordeel zelf:

Met een verlengsnoer naar het stopcontact in de eerste klas. En vervolgens op die stekkerdoos mijn laptop aansluiten :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 14:11:20 #62
Maffe Fries
pi_99748570
Wahahaha en dan lekker in de tweede klas zitten _O_
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:13:45 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99748686
Jup. Ik zit lekker in de tweede klas. Het is weliswaar een stiltecoupé. Bij een viertje gaat het een stuk moeilijker, omdat daar 1 heel rijtuig eerste klas is. Dan zou je op het balkon moeten zitten. En dan gaat dat snoer tussen de deur klemmen.
pi_99748991
Toen ik een keertje 1e klas reisde kwam er een mooie vrouw vragen aan mij of ze haar laptop mocht opladen via het stopcontact en of ik daar dan even op wilde passen ondertussen.

Toen heb ik aangeboden om van zitplaats te wisselen zodat ze meteen op haar laptop kon werken zonder dat ze hoefde te wachten tot deze opgeladen was.

Ik gaf haar mijn 1e klas treinkaartje en ik reisde op haar treinkaartje in de 2e klas aan de andere kant van `het glas´.

donderdag 21 juli 2011 @ 14:24:56 #65
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99749177
Ik zie ook wel eens mensen iets opladen (bijvoorbeeld telefoon) en ze dan tweede klas zitten, en die telefoon wanhopig in de gaten houden aan de andere kant van het glas.
Na Hilversum vroeg er een (lekkere/mooie) meid of ze haar iPhone ook even mag opladen via de verdeeldoos. Weiger ik dan niet hoor :P
pi_99750546
beter iets ontladen in haar doos
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:01:23 #67
146033 ReisT
pi_99750959
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt.
Het is helemaal niet dom, jij hebt het doel van dat scherm dus helemaal niet begrepen. Het is geen scherm om aan te geven welke trein wanneer vertrekt. Het hangt er voor mensen die op Schiphol landen en niet weten welke trein ze moeten hebben om bijvoorbeeld in Delft te komen. Dan kijk je dus bij de D en zie je dat je de trein van 15.13 van spoor 5 moet hebben en in Den Haag HS moet overstappen. Handig toch?

Natuurlijk moet dit wel een voorziening zijn naast de gewone vertrekkende-treinen-borden, niet in plaats van.
pi_99751464
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:09 schreef greavy het volgende:
Ik werd net door de HC vreemd aangekeken, maar hij noemde het wel geniaal bedacht..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Met een verlengsnoer naar het stopcontact in de eerste klas. En vervolgens op die stekkerdoos mijn laptop aansluiten :)
Hahah, en wat als iemand eerste klas gaat zitten en zijn stekker er in wilt :D?
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:22:28 #69
146033 ReisT
pi_99751880
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:25 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd.
Maar waarom kunnen die schermen dan niet gewoon dezelfde informatie tonen als die flapjes-bakken die óók door BEPAC worden aangestuurd? In plaats van slechtere informatie?
pi_99751962
Tis friet!
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:25:27 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99751989
quote:
18s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:12 schreef Nina-Sanders het volgende:

[..]

Hahah, en wat als iemand eerste klas gaat zitten en zijn stekker er in wilt :D?
Waren genoeg stopcontacten vrij, gaan ze maar elders zitten.
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:28:27 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99752122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:22 schreef ReisT het volgende:

[..]

Maar waarom kunnen die schermen dan niet gewoon dezelfde informatie tonen als die flapjes-bakken die óók door BEPAC worden aangestuurd? In plaats van slechtere informatie?
Flappen zijn statisch. Die weten door BEPAC welk flapje. In BEPAC staat de informatie gewoon brak, en omdat de digitale dynamisch zijn, word de brakheid meegenomen.
Amsterdam CS word als laatst vervangen door digitale TBP's. Daarna word InfoPlus ook in gebruik genomen.
pi_99752290
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
Amsterdam CS word als laatst vervangen door digitale TBP's.
Weet je ook wanneer dat zou zijn?
  donderdag 21 juli 2011 @ 15:53:43 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99753363
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Weet je ook wanneer dat zou zijn?
Nee. Maar met het huidige tempo zal dat vast binnen 1 jaar zijn ;)
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:26:23 #75
146033 ReisT
pi_99754958
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Flappen zijn statisch. Die weten door BEPAC welk flapje. In BEPAC staat de informatie gewoon brak, en omdat de digitale dynamisch zijn, word de brakheid meegenomen.
Op dynamische schermen kan je in principe alles tonen, dus moet je er ook gewoon statische informatie kunnen tonen? De tekst van die flapjes inprogrammeren moet toch niet moeilijk zijn.

Ja oké, dat zou niet direct een verbetering zijn ten opzichte van de oude bakken (je zou precies hetzelfde tonen) maar dat is in ieder geval geen achteruitgang.
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:35:35 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99755424
De gegevens staan brak in BEPAC. En de conversie BEPAC naar die schermen is totaal niet optimaal. Als InfoPlus er is, moet het beter gaan.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:11:36 #77
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99757181
Onhandig imho ik heb gewoon 2 accu's die elk 6a7 uur meegaan :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:13:44 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99757291
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:11 schreef bork het volgende:
Onhandig imho ik heb gewoon 2 accu's die elk 6a7 uur meegaan :Y
Je bedoelt met die verlengdoos? Lukt nogal makkelijk bij een iPhone, accu vervangen. Heb hier wel een zonnecel lader, waar ik 60% uit kan halen (en ook via USB kan opladen van te voren), maar dan is dit toch ook handig.
pi_99759333
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 14:09 schreef greavy het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt.
pi_99759387
held

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2011 17:56:01 ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:55:52 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99759395
Waar staat dat het niet mag? Waar staat dat het een faciliteit voor alleen eerste klas reizigers is? Juist, nergens.

Ik ben heus niet de enige die dit doet hoor. En ik doe het zeker niet altijd.
pi_99759534
Nouja de locatie van de stopcontacten, in de eerste klas, is toch een vrij duidelijke hint voor wie het bedoelt is: namelijk reizigers in de eerste klas.

Tuurlijk ben je niet de enige die het doet. Je zal ook niet de enige zijn die z'n tas in de spits niet van de stoel naast hem haalt. Of die praat in de stiltecoupé. Maakt het niet minder pauper.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:01:41 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99759650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Nouja de locatie van de stopcontacten, in de eerste klas, is toch een vrij duidelijke hint voor wie het bedoelt is: namelijk reizigers in de eerste klas.
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.

quote:
Tuurlijk ben je niet de enige die het doet. Je zal ook niet de enige zijn die z'n tas in de spits niet van de stoel naast hem haalt. Of die praat in de stiltecoupé. Maakt het niet minder pauper.
Oh. Ik haal echt wel de tas van de stoel naast mij. Als het niet hoeft, zet ik daar ook geen tas op.
En in de stiltecoupé praat ik niet als het niet nodig is (Meestal hoef ik niet te praten). Word ik gebeld, loop ik naar het balkon.
En ik herrinner andere reizigers als ze continu praten in de stiltecoupé.
pi_99759741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
held
Pauper bedoel je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_99759787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pauper bedoel je
Ik bedoelde het ook sarcastisch. Maar ik vind t gewoon triest maja. Dat is mijn mening. Zoiets doe je gewoon niet.
pi_99759820
Nee okee, dan zijn we het eens :)
pi_99759859
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:01 schreef greavy het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.
Interesseert me niet wat de HC vindt. Er zijn ook HC's die je in de 1ste klas laten zitten wanneer de 2de klas vol zit. Is dat dan ook 'handig gebruik maken van de mogelijkheden'? Ja. Is het pauper? Ja.

Als ik een 1ste klas kaartje had en ik was daar gaan zitten dan had ik het eruit gerukt, echt :) .
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:07:51 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99759922
Okéé. Jullie zijn het er dus niet mee eens. Meestal koop ik ook gewoon een eerste klas kaartje, nu niet dus. Eerste keer dat ik het zo deed.
pi_99759940
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:01 schreef greavy het volgende:
hun? 8)7

En trouwens, je brengt gewoon medereizigers in gevaar. Straks struikelt er een oud vrouwtje over jouw kabelbende, en dan? Reken maar dat "hun" er wat aan kunnen en mogen doen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:10:37 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99760023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:06 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als ik een 1ste klas kaartje had en ik was daar gaan zitten dan had ik het eruit gerukt, echt :) .
Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:11:38 #91
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99760062
Er zijn mensen met een andere mening dus :Y

WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de IC 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:12:52 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99760106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:

WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.
pi_99760108
quote:

WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Omdat we in nederland leven en niet in duitsland.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 18:13:20 #94
Maffe Fries
pi_99760124
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hun? 8)7

En trouwens, je brengt gewoon medereizigers in gevaar. Straks struikelt er een oud vrouwtje over jouw kabelbende, en dan? Reken maar dat "hun" er wat aan kunnen en mogen doen.
ach joh, maak je niet zo druk
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:14:23 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99760151
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.
Met ICE bedoelde ik uiteraard de IC. Maar daar zal je vast gelijk in hebben..

Fles, maak je niet druk!
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:16:33 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99760234
quote:

WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de IC 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Omdat er te weinig mensen gebruik van maken. In de 1e klas wordt het waarschijnlijk iets vaker gebruikt, dus is het rendabeler. Of zoiets. Ik zou het in de 2e klas stiltecoupés wel zinnig vinden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:24:04 #97
45532 ziggyziggyziggy
pi_99760480
Het is sowieso niet rendabel, want je betaalt er niets extra voor. ;)
pi_99760507
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein?
Wat heeft het met 'willen werken' te maken? Ik kan prima in de 2de klas werken, maar als mijn accu leeg is, stop ik er een nieuwe in of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).

Verder zie ik ook graag stopcontacten in de 2de klas verschijnen hoor. En een armleuning aan beide kanten. En leeslampjes. En voetsteuntjes. Maar voorlopig zijn die dingen bij de NS alleen bestemd voor eerste klas reizigers en dat heb je maar te accepteren.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:26:14 #99
45532 ziggyziggyziggy
pi_99760555
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee. Maar met het huidige tempo zal dat vast binnen 1 jaar zijn ;)
Post Groningen is nu ook aan het proefdraaien met InfoPlus.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:27:13 #100
45532 ziggyziggyziggy
pi_99760591
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Verder zie ik ook graag stopcontacten in de 2de klas verschijnen hoor. En een armleuning aan beide kanten. En leeslampjes. En voetsteuntjes.
En bier.
pi_99760600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:

[..]
of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).
Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar! ^O^
pi_99760899
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:54 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt.
Ik vind het goeie zaak :D! NS heeft gewoon geen rekening gehouden met het feit hoeveel reizigers ook werken in de trein die geen 1e klas kunnen reizen. Zoals werkgevers die geen 1e klas vergoeden! Prima oplossing zo!

Mag ik de NS dan ook aanspreken op het feit dat ik met een 6 voudige hernia aan kom als ik weer is het stuk Ommen - Emmen moet nemen. Met bijna piepende oren de trein uit kom omdat het zo dramatisch lawaaiig is? Eigenlijk is het zulk oud materiaal dat er eigenlijk geld bij moet om met dat stuk oud ijzer te rijden?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_99760912
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar! ^O^
Het kopen van overgangskaartjes zou inderdaad een stuk makkelijker moeten. 'k Koop ze regelmatig wanneer een vorige trein is uitgevallen in de spits, maar wanneer er bijv. een kortere trein aan komt rijden heb je natuurlijk geen tijd meer om naar de automaat te gaan.

Studiegenoten verklaren me voor gek dat ik er zo vaak geld aan uitgeef, maar met een simpele GTBV krijg je de standaard studentenOV-vergoeding + 50% van het overgangskaartje terug, dus uiteindelijk heb ik voor pakweg een euro comfortabel en rustig gereisd terwijl zij lekker gratis op 't balkon geplet werden :') .
pi_99760971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:37 schreef kebabkever het volgende:
Mag ik de NS dan ook aanspreken op het feit dat ik met een 6 voudige hernia aan kom als ik weer is het stuk Ommen - Emmen moet nemen. Met bijna piepende oren de trein uit kom omdat het zulk oud materiaal is dat er eigenlijk geld bij moet om met dat stuk oud ijzer te rijden?
Houd toch op. :')

Dat materieel (Plan V) rijdt al bijna 50 jaar rond en is het beste stoptreinmaterieel dat Nederland ooit gehad heeft.
pi_99761018
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Houd toch op. :')

Dat materieel (Plan V) rijdt al bijna 50 jaar rond en is het beste stoptreinmaterieel dat Nederland ooit gehad heeft.
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?

Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
pi_99761114
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.
pi_99761198
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:43 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.
:') Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:47:25 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99761241
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:

[..]

:') Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 21 juli 2011 @ 18:48:49 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99761289
Als ze op Utrecht het blauwe bord weghalen kunnen ze mooi het scherm boven de AH gebruiken voor de treinen lijkt me... daar is toch alleen onzin op nu volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_99761360
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
Plan V bij deze
pi_99761365
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat postte ik ook al maar 't verschil tussen een apekop en een hondekop gaat er bij niemand in :'(
pi_99761368
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Ik heb geen 'trein-minded pet' en vindt zowel SLT als Plan V waardeloze treinen. Maar qua comfort is zitten op een laagje stof op een plankje (Plan V) toch echt comfortabeler dan zitten op een plankje (SLT) ;) . Verder heb je in een Plan V nog fatsoenlijk beenruimte als er niemand tegenover zit.
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:02:10 #113
45532 ziggyziggyziggy
pi_99761683
quote:

[..]

Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter.
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.

Een guillotine is ook nostalgisch, maar daarom niet direct goed of comfortabel.
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:04:15 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99761766
Ja Fles, maak je niet druk! :')
pi_99761973
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.

Precies :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:25:03 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99762644
Nieuw in het assortiment: de NachtInterCityExpress, afgekort NICE *O*

donderdag 21 juli 2011 @ 19:26:21 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99762694
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuw in het assortiment: de NachtInterCityExpress, afgekort NICE *O*

[ afbeelding ]
whut? Sinds wanneer?
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:27:04 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99762724
Afgelopen nacht :Y Maar het moet een foutje geweest zijn lijkt me ;)
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:51:40 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99763832
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:51 schreef kebabkever het volgende:

[..]

Plan V bij deze
Ook Plan V is comfortabeler dan SLT. :D
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_99764006
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik vind van niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99764142
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

En bier.
Bier _O_ _O_

Trouwens , wat loopt iedereen nou te zeiken op Greavy, het is toch konings om met een verlengsnoer in de 2de klas, onder de afscheiding door stroom te gaan tappen _O_
pi_99764360
Hoe komt het dat een enkeltje Roosendaal -> Brussel + enkeltje Brussel -> Saint Ghislain bij elkaar ongeveer 18 euro kostte en een enkeltje Saint - Ghislain -> Roosendaal 26,60 kostte? Heeft de NMBS mij een oor aangenaaid of is er op de heenweg iets fout gegaan?

Het is friet
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:07:21 #123
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99764404
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?
VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:15:55 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99764750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

ICM was beter dan Plan V. Mat '54 was beter dan Plan V. ICR was beter dan Plan V.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:16:18 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99764764
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee, sorry, ik vind van niet.
Meningen zijn toegestaan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 21 juli 2011 @ 20:17:41 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99764830
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:

[..]

ICM was beter dan Plan V. Mat '54 was beter dan Plan V. ICR was beter dan Plan V.
ICM en Plan V geef ik ongeveer dezelfde beoordeling. Jammer dat ICM er niet meer is.
ICR zal dus hetzelfde gehad hebben, daar heb ik zelden mee gereisd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 20:45:10 #127
Maffe Fries
pi_99766005
quote:
5s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:06 schreef Beardslasher het volgende:
Hoe komt het dat een enkeltje Roosendaal -> Brussel + enkeltje Brussel -> Saint Ghislain bij elkaar ongeveer 18 euro kostte en een enkeltje Saint - Ghislain -> Roosendaal 26,60 kostte? Heeft de NMBS mij een oor aangenaaid of is er op de heenweg iets fout gegaan?
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
  donderdag 21 juli 2011 @ 22:21:32 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99771115
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
"iets" meer :') Pure naaiballerij is het. Daarom kan je ook nergens tariefnfo voor internationale reizen vinden.

Fles maak je niet zo druk :')
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:15:05 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99774192
CIV-voorwaarden zijn er inderdaad niet duidelijk mee:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben toch even verder aan het zoeken. Er moet ergens iets te vinden zijn.
De TCV-tarieven van 2004 kan ik wel vinden:
http://www.evonet.be/~rvdborgt/trein/ns/ns-tcv-2004.html

Edit: Van de DB heb ik nog een PDF kunnen vinden uit december 2009 (weet niet of tarieven erin staan): http://www.rbo.de/i/view/(...)c_nrt_db20091203.pdf

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 21-07-2011 23:27:41 ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:33:24 #130
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99775206
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
nou wat een schande :O
Roestbakken, dat zijn het
:{w Nee, dat zijn tenminste echte treinen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:42:13 #131
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99775657
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken.
Iets wat het met het blauwe bord dus gewoon kan. :Y
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:43:28 #132
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99775706
quote:

[..]

Het blijft tenminste rijden als het sneeuwt. Dat kan ik van die veredelde trams niet zeggen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:45:19 #133
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99775799
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik zit liever in een V dan in een DDAR :r
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:53:26 #134
250345 lyolyrc
pi_99776178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:45 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik zit liever in een V dan in een DDAR :r
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.

* lyolyrc snel dekking zoekt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:55:21 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99776263
VIRM: Verrot Irritant Rug(slopend) Materieel
...
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:58:05 #136
-1 #ANONIEM
pi_99776414
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:55 schreef greavy het volgende:
...
Een lint 41 is erger
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:02:12 #137
250345 lyolyrc
pi_99776613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:55 schreef greavy het volgende:
...
Ik heb van meer mensen gehoord dat ze VIRM-stoelen niet fijn vinden voor de rug. Bij mij zit het prima, maar dat ligt misschien aan mijn lengte (1.95 m).
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:04:13 #138
-1 #ANONIEM
pi_99776710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:02 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik heb van meer mensen gehoord dat ze VIRM-stoelen niet fijn vinden voor de rug. Bij mij zit het prima, maar dat ligt misschien aan mijn lengte (1.95 m).
jup zelfde geldt voor mij
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:07:06 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99776853
Nou ben ik geen 1,95, maar toch wel 1,92. En zoals sommigen weten, niet in het bezit van de beste rug van Nederland, maar ik heb met VIRM toch wel andere problemen dan rugproblemen om eerlijk te zijn. Ik word gewoon kotsmisselijk van dat geschommel de hele tijd.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:08:51 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99776975
VIRM O+ Heerlijke treinen.

Ok, de oudste nummertjes schommelen wel heel erg, maar de VIRM-4-serie vind ik echt prima te doen. :D
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:11:21 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99777098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:
VIRM O+ Heerlijke treinen.

Ok, de oudste nummertjes schommelen wel heel erg, maar de VIRM-4-serie vind ik echt prima te doen. :D
Vorige week heb ik mijn PR "onafgebroken in VIRM zitten" op 250 km gezet. Da's best een eind :o
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:13:42 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99777216
Ik heb een keer Maastricht-Amsterdam-Rotterdam (nachtnet) onafgebroken met VIRM gedaan :(
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:14:26 #143
250345 lyolyrc
pi_99777255
Ik heb nooit last gehad van geschommel, maar voor mijn gevoel gaat VIRM op lage snelheid wel nogal lomp door wissels, wat waarschijnlijk ligt aan het gewicht en het hoge zwaartepunt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:15:31 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99777328
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 00:13 schreef greavy het volgende:
Ik heb een keer Maastricht-Amsterdam-Rotterdam (nachtnet) onafgebroken met VIRM gedaan :(
Arme jij _O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 00:16:22 #145
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99777372
Dat is ruim 300 kilometer. Onafgebroken in een VIRM. 4 uur. Bij Sittard wou ik er al uit ;(
Gelukkig had ik toen eerste klas.

Dordrecht-Rotterdam met IRM is al te lang ;(
  vrijdag 22 juli 2011 @ 07:27:03 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99783460
WTF? 1751 + ICRm-TD in de 2800!

/Somda
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juli 2011 @ 07:34:38 #147
258802 Yreal
henk..!
pi_99783476
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:27 schreef Duvel het volgende:

/Somda
in before sounddragon met gezeik over afkortingen
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:07:53 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99783657
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jou ontgaat de "/Somda"?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 22 juli 2011 @ 08:53:53 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_99784209
Mij ontgaat het sowieso, maar gelukkig hoef ik er ook niet op te reageren O+
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:54:02 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99784215
quote:
ICRm-TD
InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL?? :D
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:58:49 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99784300
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL?? :D
Trek-Duw.

Tilting diesel zou ook wel tof zijn, maar dan zijn ze buiten profiel.

Hij kwam daarnet ook weer netjes terug in Utrecht, geen idee waar ie nu uithangt, er moet immers ook gewerkt worden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:00:13 #152
62053 Fixers
pi_99784334
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:

[..]

ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.

Ik heb echt een goed woord over voor die troep: Van de banken krijg ik rugpijn. Van de afstand tussen de stoelen kniepijn. Van die megavibrator die eronder hangt knallende koppijn. Van de herrie krijg ik oorpijn. Volgens mij had de ontwerper van die troep aandelen in de pijnstillers.

De blikjespers in er mee!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:04:47 #153
213867 Nina-Sanders
Probleem kind
pi_99784392
Daarom neem ik zelf altijd een paar kussentjes mee voor in de trein. ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:14:51 #154
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99784532
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 09:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.

Ik heb echt een goed woord over voor die troep: Van de banken krijg ik rugpijn. Van de afstand tussen de stoelen kniepijn. Van die megavibrator die eronder hangt knallende koppijn. Van de herrie krijg ik oorpijn. Volgens mij had de ontwerper van die troep aandelen in de pijnstillers.

De blikjespers in er mee!
Word verworpen. Beter materieel rijdt er niet meer rond.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 09:16:35 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99784560
ICRm in de IC Rotterdam-Amersfoort/Deventer is ingezet om VIRM vrij te spelen voor de Vierdaagse.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:01:30 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99785457
Quote van Broek53 op Somda:
quote:
Zoals in andere topics al begint rond te zingen: het DDM-1 wordt gereactiveerd! We kunnen niet zeggen dat NSR niets van vorige winter heeft geleerd: de stammen die afgelopen winter gereden hebben, worden (mogelijk op één na) weer helemaal dienstvaardig gemaakt voor de (ruime) winter, van 1 oktober tot 1 april. Helemaal dienstvaardig betekent natuurlijk ook dat er weer locomotieven bij komen. Besloten is daarvoor niet de 1800-en te heractiveren, maar een twaalftal terzijde staande 1700-en te wijzigen zodat ze met DDM-1 overweg kunnen (!)
En als klap op de vuurpijl: er worden ook twee stammen ingezet in de vaste dient, namelijk in de 14500. Dat zijn handige conditieritten om te zorgen dat ze ook werkelijk ingezet kunnen worden als het erop aankomt.
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straks :)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:10:54 #157
250345 lyolyrc
pi_99785668
Ze zien de bui blijkbaar al weer hangen :P .

Wat is de reden dat 1700-locs niet overweg kunnen met DDM?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:18:29 #158
146033 ReisT
pi_99785854
De reden is dat ze daar niet voor gemaakt zijn. Bij NS heeft blijkbaar nooit iemand bedacht dat het handig zou zijn als je een stuurstand kan gebruiken in combinatie met verschillende typen locs (iets wat met Belgsiche of Duitste stuurstanden gewoon wel kan).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juli 2011 @ 10:53:55 #159
Maffe Fries
pi_99786900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Quote van Broek53 op Somda:

[..]

NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straks :)
Woei *O*

Goed plan :)

Zie het overigens ook nog wel gebeuren dat ze besluiten om het DDM-1 alsnog te moderniseren. Het is materieel waarmee extreem veel mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:08:05 #160
62053 Fixers
pi_99787342
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Woei *O*

Goed plan :)

Zie het overigens ook nog wel gebeuren dat ze besluiten om het DDM-1 alsnog te moderniseren. Het is materieel waarmee extreem veel mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juli 2011 @ 11:13:30 #161
Maffe Fries
pi_99787497
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juli 2011 @ 11:43:18 #162
Maffe Fries
pi_99788401
Volgens de NS geldt er geen toeslag meer in de Fyra ;)

http://www.ns.nl/reiziger(...)tjes/dagkaarten.html
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:44:20 #163
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_99788432
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.

* lyolyrc snel dekking zoekt

SPOILER
Ik heb geen hekel aan VIRM, maar dan wel graag de serie met de stoffen stoelen. Die met dat plastic zien er smerig uit. Dat motiefje doet me denken aan vieze prullenbakken. :r
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juli 2011 @ 12:19:12 #164
Maffe Fries
pi_99789521
quote:

/Somda
bijsturing omdat vanwege de Vierdaagse VIRM vrijgespeeld moet worden voor de trajecten rond Nijmegen. Daarnaast is de defectenstand onder de schommelboten nog steeds hoog.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:28:31 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99789773
Overweg Zuidendijk (bij Dordrecht Zuid) sta ik voor cargo's. Nu ineens 4 boa's van Prorail. Binnen 5 minuten 3 boetes voor door het rode licht..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:29:25 #166
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99789799
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Overweg Zuidendijk (bij Dordrecht Zuid) sta ik voor cargo's. Nu ineens 4 boa's van Prorail. Binnen 5 minuten 3 boetes voor door het rode licht..
Leg eens uit aan een leek?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:32:00 #167
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99789874
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:10 schreef lyolyrc het volgende:

Wat is de reden dat 1700-locs niet overweg kunnen met DDM?
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:34:44 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99789950
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:29 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Leg eens uit aan een leek?
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:35:55 #169
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99789982
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.
Oh jij zat treintjes te spotten? :D
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:37:37 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99790040
Ja. Ik sta goederentreinen hier te fotograferen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:40:22 #171
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99790127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Ja. Ik sta goederentreinen hier te fotograferen.
Vandaar, succes!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juli 2011 @ 13:08:34 #172
Maffe Fries
pi_99790970
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)
Volgens mij ook de kabel tussen het DDM en de Loc is anders dan bij latere series, waardoor het normaal niet werkt met een 1700
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:39:38 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99792199
Ja, dat kan. De kabel van de Benelux is ook anders dan van de 1800 geloof ik.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:44:43 #174
300065 Beardslasher
Well-shaved
pi_99792405
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat zijn dat nou weer voor grappen :') :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:09:59 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99793475
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.
De twee opties die NS niet gelicht heeft zijn per 31 december komen te vervallen. NS kán die dus niet eens meer bestellen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef Duvel het volgende:
Ja, dat kan. De kabel van de Benelux is ook anders dan van de 1800 geloof ik.
En door een verschil in deursluitsysteem kun je Fyra-rijtuigen en Benelux-rijtuigen ook niet zomaar uitwisselen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:31:47 #176
-1 #ANONIEM
pi_99794437

Helemaal de weg kwijt

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2011 14:31:53 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juli 2011 @ 14:34:07 #177
Maffe Fries
pi_99794543
Wahahaha
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:48:32 #178
62053 Fixers
pi_99795331
Wordt dat de standaard in de komende dienstregeling? Anti-tijd is tof!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:04:59 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99796247
Almelo - Enschede in 1 minuut? HSL Oost ftw *O*
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:58:18 #180
311875 Scarlet_Dragonfly
draakje
pi_99799085
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Almelo - Enschede in 1 minuut? HSL Oost ftw *O*
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengelo :o
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:59:58 #181
-1 #ANONIEM
pi_99799173
cool he :o _O_
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:05:39 #182
-1 #ANONIEM
pi_99802756
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet :)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:57:23 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99805475
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengelo :o
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk? :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 17:58:28 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99805505
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:05 schreef TheFrankey het volgende:
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet :)
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagse :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juli 2011 @ 18:00:53 #185
Maffe Fries
pi_99805589
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

iWorm he ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:13:45 #186
-1 #ANONIEM
pi_99806053
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagse :)
Normaal zie je hier aleen virm
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:16:21 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99806154
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:13 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Normaal zie je hier aleen virm
Zijn dat geen Dubbeldekkers dan? :o
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:17:24 #188
-1 #ANONIEM
pi_99806206
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:22:05 #189
-1 #ANONIEM
pi_99806406
Ow dus vanwege de vierdaagse rijden hier koplopers en virms ipv alleen virms?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:31:37 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99806786
Precies. Zo veel mogelijk capaciteit wordt ingezet voor de Vierdaagse.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:45:02 #191
311816 Bitlord
Bitlord
pi_99807278
Nu het hier onlangs ging over de CTA's: wanneer werden de rolbandcta's eigenlijk geintroduceerd en wanneer verdween de laatste?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:13:43 #192
158701 Socios
pi_99810751
Wat dacht je van de uitklapbare houten bestemmingaanwijzers? :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:17:43 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99810895
ja, en de Philips televisieschermen in Eindhoven. Maar dat was de vraag niet :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:07:41 #194
311875 Scarlet_Dragonfly
draakje
pi_99820334
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

¤250, maar dat is niet erg, want aan de andere kant van het wormgat ontdek je ineens dat je ¤500 in je portemonee hebt zitten! ^O^
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:29:31 #195
180684 Ascendancy
Hipster
pi_99824065
Zo, dat was een mooi rondje Noorwegen. Helaas geen foto's van treinen, omdat m'n tassen zwaar genoeg waren. Mooie treinen daar hoor. De DB bewees vandaag echter net zo te falen als NS. Geen trein zonder vertraging gehad :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:40:15 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99824396
Noorwegen zeg je?

Net op tijd weg if I may say so?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 01:00:19 #197
180684 Ascendancy
Hipster
pi_99824980
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Noorwegen zeg je?

Net op tijd weg if I may say so?
Dat kun je wel zeggen. 2 dagen geleden liep ik daar.

Die trein van Kopenhagen naar Hamburg is trouwens heul niet druk. De hele reis een 4zits gehad met z'n 2en, zonder reservering. De IC van Hamburg naar Osnabruck is daarentegen weer drukker dan ik ooit heb gezien.

Oh en de trein Goteborg-Oslo is trouwens een juweel onder de treinen _O_
  zaterdag 23 juli 2011 @ 03:13:21 #198
155018 TeringHenkie
pi_99827230
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 07:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

In before random treintopic-stamgast met gezeik over VIRM.

Wat is daar toch mis mee? Als je 4x per week in een VIRM op de onderste verdieping gaat zitten, wen je erg snel aan het geschommel. Als je geluk hebt zit je in een gemoderniseerde, dan heb je er nog minder last van. De stoelen zitten prima (sowieso beter dan DDAR waarin je alleen last van krijgt als je reumapatient bent }:| ), en mocht je echt misselijk worden dan moet je effe je doppen van je smartphone halen en even naar buiten kijken.
  Moderator zaterdag 23 juli 2011 @ 06:51:14 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_99828689
Ik vind VIRM ook wel prima hoor. Er zijn ergere dingen :@
  zaterdag 23 juli 2011 @ 09:57:44 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99830261
DDAR zit heerlijk, zolang je maar niet op de plankjes met groen gaat zitten. Ik ga altijd op de banken met stof (die dus goed zitten) zitten. Meestal is dat maar 1 bak die comfortabele banken heeft.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:08:21 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830435
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 09:57 schreef greavy het volgende:
DDAR zit heerlijk, zolang je maar niet op de plankjes met groen gaat zitten. Ik ga altijd op de banken met stof (die dus goed zitten) zitten. Meestal is dat maar 1 bak die comfortabele banken heeft.
Dat heet de 1e klas, drol. :')
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:09:15 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830453
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 01:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Oh en de trein Goteborg-Oslo is trouwens een juweel onder de treinen _O_
Deze?

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:13:52 #203
180684 Ascendancy
Hipster
pi_99830537
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:09 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze?

[ afbeelding ]
Ja, geen reserveringsplicht en gewoon goed genoeg capaciteit. Conducteurs die niet zeuren over sokken op de banken en die stoelen kunnen heerlijk naar achteren kunnen. Ook rijdt ie lekker door en is de natuur prachtig.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:16:35 #204
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830594
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, geen reserveringsplicht en gewoon goed genoeg capaciteit. Conducteurs die niet zeuren over sokken op de banken en die stoelen kunnen heerlijk naar achteren kunnen. Ook rijdt ie lekker door en is de natuur prachtig.
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:18:26 #205
158701 Socios
pi_99830633
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Duvel het volgende:
Inderdaad, dit lijkt wel zo'n lompe lelijke Japanse trein. Zelfs een V250 is mooier.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20:13 #206
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99830674
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad, dit lijkt wel zo'n lompe lelijke Japanse trein. Zelfs een V250 is mooier.
Het lijkt zo'n schoen voor mensen waarvan het ene been langer is dan het andere :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:20:31 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99830679
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat heet de 1e klas, drol. :')
Wedden dat er verschil is tussen de 2e klas? Er zijn 2 interieuren gebruikt.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:24:21 #208
158701 Socios
pi_99830750
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef greavy het volgende:
Klopt, ik neem ook altijd op de `zachte´ variant plaats.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:27:26 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830791
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk zijn er twee verschillende tweedeklas banken. De ene is van Compin, de andere van een Nederlandse fabrikant. Maar ze zijn allebei bekleed met groen kunstleer.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 23 juli 2011 @ 10:29:07 #210
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99830818
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik nog nooit het verschil opgemerkt heb (op het oog dan) tussen de twee soorten... of zit er daarin ook geen verschil?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:30:15 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830828
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:29 schreef dennistd het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik nog nooit het verschil opgemerkt heb (op het oog dan) tussen de twee soorten... of zit er daarin ook geen verschil?
Jawel, de ene is een soort sprinterbank, met de hoofdsteun als een soort worst op pootjes boven de rugleuning, de andere bestaat uit één geheel.

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:31:12 #212
158701 Socios
pi_99830845
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:29 schreef dennistd het volgende:

Hierbij het verschil tussen de banken.

Let overigens niet op de bestandsnamen. Ook beneden kan men de banken aantreffen die op de foto boven genomen zijn.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:32:00 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830863
Ja, ze hebben het wel per rijtuig consistent gehouden gelukkig.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:32:44 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830877
De onderste vind ik leuker vormgegeven, maar ze zitten beroerd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:36:05 #215
158701 Socios
pi_99830942

Deze 2e klas banken zijn natuurlijk nog beter, maar die rijden maar heel weinig rond helaas. :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:36:16 #216
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99830944
Ik neem altijd de zachte variant, die bovenste foto. Ook al moet ik daardoor extra lopen.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:37:25 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99830967
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]

Deze 2e klas banken zijn natuurlijk nog beter, maar die rijden maar heel weinig rond helaas. :P
Alleen Bv 280 7508 idd.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 10:54:38 #218
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99831304
Als ik dit topic zie moet ik altijd denken aan vroeger, toen ging ik bij een spoorweg overgang in Hooghalen altijd treintjes kijken. En toen kwam op een dag een vrouw naar me toe of wel alles goed met me was :') (Ik was toen 11 ofzo) Dacht waarschijnlijk dat ik zelfmoordneigingen had ofzo :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:25:28 #219
180684 Ascendancy
Hipster
pi_99831948
quote:

[..]

Ik vind hem niet eens heel lelijk. Maar ja, ik vond het veel comfortabeler dan ICE's.

Flamsbaan is inderdaad een touristisch gedrocht, maar de klim van dat treintje is toch wel bewonderingswaardig. Of vond jij van niet?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:41:08 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99832329
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vind hem niet eens heel lelijk. Maar ja, ik vond het veel comfortabeler dan ICE's.

Flamsbaan is inderdaad een touristisch gedrocht, maar de klim van dat treintje is toch wel bewonderingswaardig. Of vond jij van niet?
Ja, dat is wel tof, en je hebt mooie uitzichten. Ik vind Noorwegen qua natuurschoon sowieso moeilijk te overtreffen... Dat gedoe bij die waterval mogen ze van mij wel laten zitten...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:00:30 #221
158701 Socios
pi_99832838
Ik heb een interessante trein gevonden in de vorm van een D-trein op de Emslandstrecke (Norddeich Mole - Münster Hbf).

Rijdt 's zondags van 4 september t/m 30 oktober 2011:

Merk op dat deze D-trein tussen Leer en Rheine nergens stopt in tegenstelling tot reguliere Intercity's die zonodig het doorrijden in Papenburg, Meppen en Lingen moeten onderbreken.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:48:22 #222
180684 Ascendancy
Hipster
pi_99834229
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat is wel tof, en je hebt mooie uitzichten. Ik vind Noorwegen qua natuurschoon sowieso moeilijk te overtreffen... Dat gedoe bij die waterval mogen ze van mij wel laten zitten...
:') is de enige juiste omschrijving van die waterval ja. Gelukkig deden ze het op de heenweg niet.
  Redactie Sport zaterdag 23 juli 2011 @ 12:49:55 #223
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_99834283
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Socios het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hierbij het verschil tussen de banken.

Let overigens niet op de bestandsnamen. Ook beneden kan men de banken aantreffen die op de foto boven genomen zijn.
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten....
PM mij!
  zaterdag 23 juli 2011 @ 13:48:52 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99836172
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Laat daar eens een sommetje statistiek op los? :P
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:26:48 #225
180684 Ascendancy
Hipster
pi_99837306
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 13:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Laat daar eens een sommetje statistiek op los? :P
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is? :D
  zaterdag 23 juli 2011 @ 14:30:20 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99837407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef dennistd het volgende:

[..]

Vaak moet je dan naar de andere kant van de trein. Vaak is er maar één bak die dat zachte interieur heeft.
  FOK!fotograaf zaterdag 23 juli 2011 @ 15:27:18 #227
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_99839235
quote:

[..]

Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat die enorme neus is voor het geval er een rendier of een eland op het spoor staat. Dan kan je doorrijden zonder problemen. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 23 juli 2011 @ 15:37:07 #228
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99839515
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

De omloop niet eens, maar de inzet van verschillende interieuren binnen één materieelserie wel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:53:39 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99844893
Hogesnelheidtrein ontspoord in China

In het oosten van China is zaterdag een hogesnelheidstrein ontspoord. Bij het ongeluk zijn twee treinstellen van een brug in een rivier gevallen. Over mogelijke slachtoffers is niets meegedeeld.

Dit heeft staatspersbureau Xinhua zaterdag gemeld op gezag van de brandweer. De trein was van Hangzhou, de hoofdstad van de provincie Zhejiang, onderweg naar de stad Wenzhou. Het ongeluk gebeurde om 14.34 uur (onze tijd).

110723_293147_img-230711-132.onlineBild_1311434765.jpg

Bron: FOK! Frontpage
  zaterdag 23 juli 2011 @ 20:47:28 #230
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_99851753
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja vlakbij Gretz buigt die diesellijn af inderdaad. Maar voor die tijd stoptie toch ook nergens? Of wel?
Nee, hij ragt vanaf Parijs oost in een keer door tot voorbij de eindhalte vanf lijn E Tournan: Dat is ook de reden dat ie tijdens het rijden omschakeld em niet op een station, anders zou dat parijs oost zijn, en zowiezo 20 km onder de draad

Op een sublijntje van lijn P gaat het er wel iets anders aan toen, op het traject Meaux - La Ferté-Milon start het met Electriciteit en dan rijd ie welgeteld 1 halte zo :') , Vanaf trilport schakelt ie over op diesel...

Eerste stopstation richting provins is Verneuil l'Étang, anders dan dat het kaartje doet vermoeden

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 23-07-2011 20:50:14 (typo) ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:30:42 #231
158701 Socios
pi_99856654
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
Ik heb een interessante trein gevonden in de vorm van een D-trein op de Emslandstrecke (Norddeich Mole - Münster Hbf).

Rijdt 's zondags van 4 september t/m 30 oktober 2011:

Na wat puzzelen is het mij gelukt om voor 18 euro een vervoerbewijs te kopen voor een reis van Emden Hbf naar Leeuwarden via Rheine met genoemde D-trein. :D

De laatste zondag van september ga ik. Was in het plaatje boven nog te zien "keine Sparangebote verfügbar", hieronder is te zien hoe ik mijn reis met een Niederlandse Spezial wel heb weten te boeken. :P

Proberen in rijtuig 12 van de D-trein plaats te nemen. Dat is een 1e klas coupé dat voor 2e klas reizigers is vrijgegeven. Soort van 4444. :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 22:32:25 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99856718
Het dodental in China is inmiddels opgelopen tot 32...
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:46:19 #233
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99860120
DB word slim :D *O* *O* *O*

quote:
Mit einem VRR-Ticket nach Venlo

Ab Januar 2012 gilt das VRR-Ticket auch bis Venlo. Dort können sie zum Beispiel mit der längsten Seilbahn der Niederlande über das Floriade-Gelände fahren. Foto: Bernd Lauter / WAZ FotoPool

Venlo. Dem Besucher der Floriade wird es wirklich leicht gemacht: Ab dem 1. Januar 2012 kann die niederländische Grenzstadt Venlo auch mit einem VRR-Ticket erreicht werden.

Bisher mussten die Menschen, die mit der Bahn nach Venlo fahren wollten, theoretisch in Kaldenkirchen aussteigen und dort ein Zusatzticket erwerben. Rechtzeitig zum Beginn der Weltgartenbauausstellung Floriade wird die Stadt im Norden der niederländischen Provinz Limburg als eigenes Tarifgebiet in den VRR einbezogen.
Lees meer
  zondag 24 juli 2011 @ 01:28:34 #234
258802 Yreal
henk..!
pi_99863886
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef James1988 het volgende:
Het dodental in China is inmiddels opgelopen tot 32...
Trieste boel weer..

En iedereen amy fucking whinehouse maar boeiend vinden..
  zondag 24 juli 2011 @ 03:16:33 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99866143
Naar het schijnt is de bliksem ingeslagen in de trein, en is de trein erachter vervolgens ingereden op deze trein. Ik vraag me af wat er in China is gebeurd, zodat deze ramp kon gebeuren. Op de Chinese hogesnelheidslijnen wordt CTCS als beveiligingssysteem gebruikt, een afgeleide van het Europese ETCS (onderdeel van ERTMS).

In Europa zorgen interlocking- en detectiesystemen ervoor dat slechts één trein tegelijk van een spoor gebruik kan maken. Kennelijk is dat in China dus anders, of is er door de blikseminslag apparatuur ontregeld geraakt waardoor het baanvak vrij werd gegeven :?

[/speculatie]
  zondag 24 juli 2011 @ 07:53:29 #236
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99867788
Dr_Flash, heb je Sydney Central al in je collectie?
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zondag 24 juli 2011 @ 10:20:25 #237
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99869124
Wil ik inchecken met m'n Weekend Vrij abonnement zegt dat faalding "Saldo te laag"... Blijk je ¤10 borg te moeten betalen, ook al reis je dus met een Vrij-abonnement ...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 juli 2011 @ 10:29:31 #238
Maffe Fries
pi_99869266
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 03:16 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt is de bliksem ingeslagen in de trein, en is de trein erachter vervolgens ingereden op deze trein. Ik vraag me af wat er in China is gebeurd, zodat deze ramp kon gebeuren. Op de Chinese hogesnelheidslijnen wordt CTCS als beveiligingssysteem gebruikt, een afgeleide van het Europese ETCS (onderdeel van ERTMS).

In Europa zorgen interlocking- en detectiesystemen ervoor dat slechts één trein tegelijk van een spoor gebruik kan maken. Kennelijk is dat in China dus anders, of is er door de blikseminslag apparatuur ontregeld geraakt waardoor het baanvak vrij werd gegeven :?

[/speculatie]
Geen idee, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat op de Chinese HSL nog redelijk wat dingen handmatig moeten gebeuren. Maar of dit waar is en in hoeverre dit bijgedragen kan hebben aan het ongeval zal uit onderzoek moeten blijken.
  zondag 24 juli 2011 @ 10:42:10 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99869478
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 07:53 schreef Luco het volgende:
Dr_Flash, heb je Sydney Central al in je collectie?
nog niet :)
  zondag 24 juli 2011 @ 12:00:39 #240
158701 Socios
pi_99871132

Plan T 518
  zondag 24 juli 2011 @ 12:01:44 #241
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99871163
http://prorail.nl/Publiek(...)Overwegcampagne.aspx

Is dit nou een belgische overweg?
  zondag 24 juli 2011 @ 12:02:50 #242
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99871192
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 01:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Trieste boel weer..

En iedereen amy fucking whinehouse maar boeiend vinden..
Logisch, iedereen kent haar en sowieso is china een ver van je bed show.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:05:45 #243
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_99871274
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:01 schreef DutchErrorist het volgende:

Daar lijkt het wel op ja. Niet Nederlands in ieder geval.
  zondag 24 juli 2011 @ 12:11:01 #244
115944 DutchErrorist
Smijn. <3
pi_99871396
Goed bezig prorail :')
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 juli 2011 @ 12:14:03 #245
Maffe Fries
pi_99871487
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:01 schreef DutchErrorist het volgende:

jup. Ergens in Brussel meende ik
  zondag 24 juli 2011 @ 12:46:04 #246
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99872370
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 10:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

nog niet :)
Interesse :+? Ga sowieso treinen in Australië en zal wel van elk station waar ik uit stap een fototje maken.
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  zondag 24 juli 2011 @ 13:59:14 #247
311875 Scarlet_Dragonfly
draakje
pi_99875092
Pff... Volgens mij moet het echt uit kunnen om de Pimpel (Berlijn - Hengelo - Schiphol) elk uur ipv elke twee uur te laten rijden. Helemaal vol zit deze, zelfs de 1e klas! Gelukkig nog wel plek in de bar :)

Moet er wel materieel voor zijn...
  zondag 24 juli 2011 @ 14:03:19 #248
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99875259
Reserveringen en binnenlandse reizigers. Nu is hij sowieso drukker want je moet omreizen via Deventer als je tussen Amersfoort en Zwolle reist (defecte bovenleiding)
  zondag 24 juli 2011 @ 14:39:55 #249
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99876712
quote:
Tienertoer terug van weggeweest

Na een afwezigheid van 17 jaar is de Tienertoer weer terug. Deze zomer kunnen jongeren van 12 tot en met 18 jaar die een Cultuurkaart hebben drie of vier dagen tegen betaling onbeperkt door Nederland reizen met NS-treinen.
Dat heeft CJP, initiatiefnemer van de kortingskaart, zondag meegedeeld.

Met de Cultuurkaart krijgen jongeren korting op theaters, musea, bioscopen en andere culturele instellingen, maar ook in winkels. Nu komt CJP dus met de Tienertoerkaart.

De eerste editie stamt uit 1969 en wilde jongeren stimuleren om met het openbaar vervoer te reizen, familie te bezoeken en al reizende dingen te leren over topografie en geschiedenis. Dit keer zijn de doelen iets minder idealistisch, stelt CJP.

Het gaat deze zomer om een proef. Daarna bekijken CJP en NS of de Tienertoer definitief terugkomt .CJP-directeur Walter Groenen: ''We maken ons sterk om jongeren te verleiden meer culturele activiteiten te ondernemen. De Tienertoer is het perfecte excuus om dat te doen.
  zondag 24 juli 2011 @ 14:47:31 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99877050
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:46 schreef Luco het volgende:

[..]

Interesse :+? Ga sowieso treinen in Australië en zal wel van elk station waar ik uit stap een fototje maken.
Ik ga er niet voor betalen of zo hoor :P
  zondag 24 juli 2011 @ 14:58:35 #251
164283 Luco
Buongiorno!
pi_99877525
No shit, maar dan weet ik dat ik die fototjes gewoon even moet nemen.
  zondag 24 juli 2011 @ 15:09:24 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99877977
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:11 schreef DutchErrorist het volgende:
Goed bezig prorail :')
ProRail heeft gewoon materiaal overgenomen van een Europabrede campagne. In het origineel staat een logo van het UIC, een brancheorganisatie voor de spoorwegen.

De locomotief is ook Belgisch, namelijk een HLE 13.
  Moderator zondag 24 juli 2011 @ 15:12:59 #253
155227 crew  Guppy
dus
pi_99878116
Het lijkt me sterk dat dat moet :P
  zondag 24 juli 2011 @ 15:13:00 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99878117
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:58 schreef Luco het volgende:
No shit, maar dan weet ik dat ik die fototjes gewoon even moet nemen.
Doe gewoon wat je leuk vindt *O* Is jouw vakantie ^O^
  zondag 24 juli 2011 @ 15:55:41 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99880017
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

ProRail heeft gewoon materiaal overgenomen van een Europabrede campagne. In het origineel staat een logo van het UIC, een brancheorganisatie voor de spoorwegen.

De locomotief is ook Belgisch, namelijk een HLE 13.
UIC is niet zomaar een hobbyclubje hè...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 juli 2011 @ 16:01:21 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99880247
quote:
4s.gif Op zondag 24 juli 2011 15:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

UIC is niet zomaar een hobbyclubje hè...
Nee, klopt. Maar ik wilde het simpel uitleggen :P (en ik fok momenteel mobiel)
  zondag 24 juli 2011 @ 16:26:45 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99881304

Werd wel weer eens tijd :)
  zondag 24 juli 2011 @ 16:30:24 #258
158701 Socios
pi_99881467
quote:
2s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Werd wel weer eens tijd :)
Haha, nice.

Van al die stations op die foto heb ik nog nooit gehoord. _O-

Uit welke regio komt die oogst?
  zondag 24 juli 2011 @ 16:32:18 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99881543
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, nice.

Zuidoostelijke uithoek van NRW, beetje Rheinland-Pfalz, beetje Hessen. Had nog een Anschlussfahrkarte nodig tot aan Dillenburg. Eerste eurootjes korting verdiend met mijn BahnCard *O*
  zondag 24 juli 2011 @ 16:56:17 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99882539

^O^ *O*

[ Bericht 42% gewijzigd door greavy op 24-07-2011 18:10:56 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 18:07:00 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99885410
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met fotograferen op treinstations in Frankrijk? Aangezien ik Dinsdag naar Parijs (zit vlakbij Gare du nord).
  zondag 24 juli 2011 @ 18:41:56 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99886966
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:07 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met fotograferen op treinstations in Frankrijk? Aangezien ik Dinsdag naar Parijs (zit vlakbij Gare du nord).
Voici
  zondag 24 juli 2011 @ 19:02:32 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99887741
quote:
7s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Eerste eurootjes korting verdiend met mijn BahnCard *O*
  zondag 24 juli 2011 @ 19:10:58 #264
158701 Socios
pi_99888050
Huh? Geen pasfoto op je BahnCard?
  zondag 24 juli 2011 @ 19:14:03 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99888155
Ik heb op mijn BC ook geen pasfoto.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:14:45 #266
158701 Socios
pi_99888185
Frappant, ik wel. :P
  zondag 24 juli 2011 @ 19:21:04 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99888421
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 18:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Voici
Ik ken nauwelijks Frans. Google Translate laat mij ongeveer weten dat het wel mag, maar geen statieven en dergelijke, en op openbare plekken?
  zondag 24 juli 2011 @ 19:24:42 #268
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99888577
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik ken nauwelijks Frans. Google Translate laat mij ongeveer weten dat het wel mag, maar geen statieven en dergelijke, en op openbare plekken?
Ok, dan is hier de Engelstalige versie.

Statieven, flitsers en 'field lighting equipment' (extra lampen) zijn inderdaad niet toegestaan. En alleen op publiek toegankelijke locaties.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:24:53 #269
179694 Crientj
pi_99888587
Argh. Ik wist dat ik iets vergat. :')
Een foto maken van de trein/station/bordje desnoods van de lijn Fuengirola - Malaga. Maar men, t was wel tof.

En die treinen die daar rijden zijn vaag, beetje rare indeling van de stoelen.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:25:49 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99888631
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef Socios het volgende:
Nee, dat hoefde niet per se. In theorie ben je dan overigens wel verplicht om altijd een identiteitsbewijs met pasfoto bij je te hebben, maar hey, dat was je toch al :) (overigens geldt een rijbewijs in Duitsland niet als ID-bewijs. Alleen paspoort of ID-kaart).
  zondag 24 juli 2011 @ 19:26:37 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99888668
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:24 schreef Crientj het volgende:
Argh. Ik wist dat ik iets vergat. :')
Een foto maken van de trein/station/bordje desnoods van de lijn Fuengirola - Malaga. Maar men, t was wel tof.

En die treinen die daar rijden zijn vaag, beetje rare indeling van de stoelen.
Nou, dan kan je weer terug dus he o|O

_O-
  zondag 24 juli 2011 @ 19:27:09 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_99888689
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik ken nauwelijks Frans.
Neenee, het is "Ik ken Frans nauwelijks" of "Ik kan nauwelijks Frans".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 24 juli 2011 @ 19:29:43 #273
179694 Crientj
pi_99888799
quote:
11s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, dan kan je weer terug dus he o|O

_O-
Zou t graag willen, alleen al vanwege de temperatuur. Helaas vind mn bankrekening dat niet zo lief. Ah To Go betaalt me niet genoeg :( om nog een keer te gaan.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:30:48 #274
158701 Socios
pi_99888842
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef Crientj het volgende:
Ah To Go betaalt me niet genoeg :( om nog een keer te gaan.
Ik heb er vandaag nog iets gekocht na wat standaard spotwerk op Lw. :P
  zondag 24 juli 2011 @ 19:36:19 #275
179694 Crientj
pi_99889033
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb er vandaag nog iets gekocht na wat standaard spotwerk op Lw. :P
Yay! Ik gister op Hilversum.
Iemand al eens in Utrecht Nieuw geweest?
  zondag 24 juli 2011 @ 19:38:00 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99889101
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:36 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nog niet. Wel langsgelopen :P
  zondag 24 juli 2011 @ 19:43:08 #277
158701 Socios
pi_99889321
quote:
Nog iets bijzonders gespot?

Bij mij kwam alleen IC 10751 met +10 binnen. Daardoor een snelle kering op de toch nog op tijd vertrokken 10764 erbij.
  zondag 24 juli 2011 @ 19:44:28 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99889375
Socios de Vrouwenverslinder aan het werk :D
  zondag 24 juli 2011 @ 19:46:23 #279
158701 Socios
pi_99889470
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios de Vrouwenverslinder aan het werk :D
In de kroeg werkt het vaak helaas niet op deze manier. :(
  zondag 24 juli 2011 @ 19:46:54 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99889493
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:46 schreef Socios het volgende:

[..]

In de kroeg werkt het vaak helaas niet op deze manier. :(
He wat raar nou :?
  zondag 24 juli 2011 @ 19:49:19 #281
179694 Crientj
pi_99889618
Hahaha :P

En nee, zelfs mn event foto's zijn mislukt. Ik wil een nieuwe lens voor mn 450D.
Heeft er iemand geld over? Lens die ik wil is ruim 800 euro geloof ik :')
  zondag 24 juli 2011 @ 19:49:56 #282
258802 Yreal
henk..!
pi_99889653
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef Crientj het volgende:
Hahaha :P

En nee, zelfs mn event foto's zijn mislukt. Ik wil een nieuwe lens voor mn 450D.
Heeft er iemand geld over? Lens die ik wil is ruim 800 euro geloof ik :')
Socios is denk ik wel te verleiden :P
  zondag 24 juli 2011 @ 20:04:08 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99890341
quote:

[..]

Dat is die tusse spoor 1/2/3 en 4/5?
Daar ben ik al geweest ja. Hebben der wel veel kassa's. De winkel oogt wel smaller(en is het volgens mij ook). En voor alle koelingen zitten tegenwoordig deurtjes (wat ik ook verwacht had hoor).
  zondag 24 juli 2011 @ 20:09:33 #284
311875 Scarlet_Dragonfly
draakje
pi_99890630
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef greavy het volgende:
Reserveringen en binnenlandse reizigers. Nu is hij sowieso drukker want je moet omreizen via Deventer als je tussen Amersfoort en Zwolle reist (defecte bovenleiding)
Ja, dat stuk is sowieso drukker, maar nu zat die al ongeveer vol toen ik in Deventer instapte richting Schiphol. Vooral veel Duits gebrabbel... en minstens 2 koffers per persoon...
  zondag 24 juli 2011 @ 20:10:19 #285
179694 Crientj
pi_99890669
Jap, die is t. :)

Vind er niet super veel verschil in zitten hoor. Oud heeft 10 kassa's, Nieuw 12.
Winkel is idd veel smaller en die deurtjes.. Ik zou ze er liever uit slopen. Veels te onhandig met vullen.

Maar ik heb er alleen gestaan toen voor ie officieel open ging. Schappen voorzien van schotjes enzo. :')
  zondag 24 juli 2011 @ 20:10:34 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99890676
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, dat stuk is sowieso drukker, maar nu zat die al ongeveer vol toen ik in Deventer instapte richting Schiphol. Vooral veel Duits gebrabbel... en minstens 2 koffers per persoon...
Dan schiet het niet op nee. Waren het wel de normale 9 rijtuigen? Er had ook een "Erssatszug" ofzo gereden vandaag met maar 6 rijtuigen (waarvan 2 rijtuigen 1e klas)
  zondag 24 juli 2011 @ 20:16:09 #287
311875 Scarlet_Dragonfly
draakje
pi_99890962
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Dan schiet het niet op nee. Waren het wel de normale 9 rijtuigen? Er had ook een "Erssatszug" ofzo gereden vandaag met maar 6 rijtuigen (waarvan 2 rijtuigen 1e klas)
Ja, je hebt gelijk, ik moet het wel even nuanceren.
Het was een trein met de normale 9 rijtuigen, weliswaar in omgekeerde volgorde, maar dat werd netjes omgeroepen. Wat in Deventer niet werd omgeroepen, maar in de trein wel was dat er een extra binnenlandse trein was geregeld die vlak achter de Pimpel aan naar Amersfoort reed om in elk geval tot Amersfoort wat meer mensen een zitplek te kunnen bieden.

--

en nu vraag ik me serieus af waar de trein waar ik nu inzit heen gaat...
In Rotterdam op de gele vertrekstaat (die blauw had moeten zijn volgens mij want alleen dit weekend geldig) staat eindbestemming Enschede.
De ns.nl website zegt Amersfoort, de borden in de trein zeggen dat ook.
In Rotterdam op het perron stond Enschede. In Gouda op het perron staat Deventer.

WAAR GAAN WE HEEN! :'(
of liever gezegd: moet ik nog overstappen om in Deventer te komen? Nouja, ik merk het vanzelf wel een keertje...

[ Bericht 25% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 24-07-2011 20:24:09 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 20:31:05 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99891723
Mooi dat er dan een Binnelandse IC geregeld is. Als 't tegenzit maar een drietje of viertje los, vanwege maar 1 HC nodig, maar toch ;)

Die NoordOost is al de hele dag verstoord door de verstoring rondom Amersfoort-Nunspeet..
  zondag 24 juli 2011 @ 22:00:39 #289
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99897080
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:10 schreef Socios het volgende:
Ik ook niet, Bahncard 25 behoeft volgens mij geen foto meer. Vandaag in de ICE 610 en ICE 73, beiden voorzien van reclames met alle mogelijke BC-types er op en allen BC-50 en hoger hebben een pasfoto op die reclame, als ik volgende week weer in een ICE zit, zal ik er een foto van maken :Y .

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 24-07-2011 22:06:33 ]
  zondag 24 juli 2011 @ 22:12:52 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_99897859
Ik heb nog een vette ICE gezien gisteren, met bestickering voor het vrouwen WK voetbal:

zondag 24 juli 2011 @ 22:22:17 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99898386
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog een vette ICE gezien gisteren, met bestickering voor het vrouwen WK voetbal:

[ afbeelding ]
Ik had ook gehoopt hem te zien in de paar dagen Keulen. Ik ben hem of misgelopen of niet gezien. Had hem eind Januari wel gezien in Keulen.
  zondag 24 juli 2011 @ 23:43:00 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99902397
De oorzaak van de verstoring tussen Amersfoort en Zwolle is niet zo fijn: De laatste IC uit Groningen/Leeuwarden naar Den Haag/Rotterdam heeft de bovenleiding beschadigd vanaf Harderwijk tot Amersfoort Vathorst :O
Hierdoor kwamen diverse kleine gaten in de bovenleiding. De daar achter rijdende Stoptrein naar Utrecht had het karwei afgemaakt tussen Harderwijk en Putten, deze kwam vlak voor het perron tot stilstand toen de bovenleiding door de cabineruit sloeg (aan de voorkant).
Omdat de bovenleiding op zo'n grote afstand beschadigd is, duren deze herstelwerkzaamheden erg lang. Volgens mijn goed ingelichte bron zal het morgen nog niet soepel gaan verlopen.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:00:57 #293
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_99905449
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Pff... Volgens mij moet het echt uit kunnen om de Pimpel (Berlijn - Hengelo - Schiphol) elk uur ipv elke twee uur te laten rijden. Helemaal vol zit deze, zelfs de 1e klas! Gelukkig nog wel plek in de bar :)

Moet er wel materieel voor zijn...
Moet je voor de gein eens kijken hoe vol leeg dat ding zit als ie de grens over gaat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 25 juli 2011 @ 01:02:20 #294
22002 MREn
pi_99905501
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:18 schreef ReisT het volgende:
De reden is dat ze daar niet voor gemaakt zijn. Bij NS heeft blijkbaar nooit iemand bedacht dat het handig zou zijn als je een stuurstand kan gebruiken in combinatie met verschillende typen locs (iets wat met Belgsiche of Duitste stuurstanden gewoon wel kan).
Dat hebben ze wel bedact, de 1853 (even uit mn hoofd) is ooit geschikt gemaakt om met BDs te kunnen rijden. Bijna hernoemd in 1799, maar is niet meer doorgegaan.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 25 juli 2011 @ 01:04:16 #295
22002 MREn
pi_99905583
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 17:05 schreef TheFrankey het volgende:
IRM krijgt ook wifi, nog even geduld.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:06:36 #296
22002 MREn
pi_99905682
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, nice.

Dat zie je toch: Dillenburg.
Notabene de geboorte stad van Willem van Oranje.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:12:05 #297
22002 MREn
pi_99905883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 14:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, ze kunnen zelfs de twee soorten DD-AR (met loc en met motorwagen) niet uit elkaar houden.
ICM-III en -IV is ook wel eens lastig. Meestal niet erg, maar wel in late treinen die met een solo viertje moeten rijden en maar een drietje hebben. En als een trein gepland is met 5 keer 3 bakken, is het ook wel eens lastig als er een vier in de dienst van een drietje zit. Mag officieel niet, past wel op de stations van toepassing (Utrecht, Amersfoort, Zwolle, Apeldoorn en Deventer).
Apeldoorn heeft zelfs bakborden (dan weet de machinist waar hij moet stoppen) met 16.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:13:57 #298
22002 MREn
pi_99905957
quote:
17s.gif Op zondag 24 juli 2011 12:02 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Logisch, iedereen kent haar en sowieso is china een ver van je bed show.
Ik denk dat meer mensen China kennen dan Amy Whinehouse.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:15:16 #299
22002 MREn
pi_99905995
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 16:56 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

^O^ *O*
Nu nog de zaak op laten draaien voor een deel van de abonnementskosten omdat zij er ook voordeel bij hebben dat ik stukken minder declareer als ik een DalVrij-abonnement neem.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:16:35 #300
22002 MREn
pi_99906044
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef Crientj het volgende:

[..]

Zou t graag willen, alleen al vanwege de temperatuur. Helaas vind mn bankrekening dat niet zo lief. Ah To Go betaalt me niet genoeg :( om nog een keer te gaan.
Kwestie van meer uren maken.
  maandag 25 juli 2011 @ 01:16:49 #301
22002 MREn
pi_99906054
hehe, eindelijk dicht ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')