Die tool is alweer disabled heb ik begrepen..quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan).
De TopicStarter moet zijn post bijwerken. Je kan de wijziging altijd in code tags zetten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan).
Op hun website staat, nog verwarrender, DUO - IB-Groep.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs
Het linkje klopt nog wel zo te zien.
top. dankjequote:Op woensdag 20 juli 2011 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu wel
Het was te groot om in 1x te plakken
Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram.quote:
Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:26 schreef greavy het volgende:
Zometeen op Utrecht CS het oude, vertrouwde klapperbord in de hal maar even goed onder de loep nemen met de film
Dat is dus fout. Het is nu een combo van die twee. Typisch ambtenarenquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs
Het linkje klopt nog wel zo te zien.
Nee klopt, daar noemen ze het dus patat omdat ze geen friet kunnen bakken. De enige plekken in de randstad waar ik friet bestel, zijn dan ook de Vlaamse friet op Schiphol of in het Hard Rock Café.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram.
Ter zijner tijd gaat'ie weg ja. Dan moet je het doen met die LCD-schermen. Ze willen wel op meer locaties LCD-schermen ophangen, om de doorstroming te verbeteren, en niet iedereen steeds naar 1 zo'n schermpje wil. Er hangen tevens 3 van die schermen naast elkaar (dus de eerstvolgende 21 treinen te zien)quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.
Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...
Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
Ze gaan over op een nieuw informatiesysteem en daar passen de oudere inflexibele borden niet meer bij helaas. Het bieden van een fatsoenlijk alternatief zal te duur zijn denk ik.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:19 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?
Die schermen zijn dan wel 46 inch in doorsnede, maar als je er 7 treinen op zet dan moet je idd alsnog dichtbij komen om het goed te kunnen lezen.quote:Ik heb geen perfecte ogen en als ik zie hoeveel dichterbij ik op Den Haag Centraal moet gaan staan om het te kunnen lezen is het eigenlijk belachelijk.
Dat is Vlaamse friet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:13 schreef weerstandje het volgende:
friet is toch van die half gebakken dikke stukken aardappel
Ziet er vrij onleesbaar uit moet ik eerlijk zeggen...quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:
Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:
[ afbeelding ]
Kan aan het oplossend vermogen liggen van je lens/detector, maar ik kan daar dus niets van lezen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:
Als de grote flapborden op Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal etc. dan toch moeten verdwijnen in de grote stationshallen zou het NS sieren als men in ieder geval grote digitale borden plaatst (en het dus niet laat bij de kleine schermpjes zoals nu).
Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:
[ afbeelding ]
Ik vind de huidige nieuwe CTA's (of hoe ze ook mogen heten) die binnen staan behoorlijk goed leesbaar eigenlijk. Alleen zijn ze nogal vaak niet echt efficiënt bezig met de beschikbare ruimte. De schermen bij Den Haag bijvoorbeeld zijn slecht leesbaar. Die kleine aanwijzers die nu bij Utrecht Centraal hangen zijn ook goed te lezen, maar simpelweg veels te klein om bij het grote flapbord in de buurt te kunnen komen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Het is gewoon een slechte foto van mij. Natuurlijk zijn `flapjes´ beter te lezen. Net als bij de CTA's.
Maar als `flapborden´ dan toch zonodig schermen moeten worden dan op deze manier. De door mij gebruikte camera fotografeert schermen gewoon niet goed. Op locatie is het allemaal prima waar te nemen.
Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef greavy het volgende:
Nu word InfoPlus geïntroduceerd, die overal flexibel mee om moet gaan, en veel informatie moet tonen die nu niet getoond kan worden. Bij InfoPlus kan je zelf teksten invoegen.
Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...
Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:08 schreef Fixers het volgende:
het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling.
Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:43 schreef greavy het volgende:
Oja. Nu op naar Schiphol. Zwolle is een helse bouwput. En die traverse is erg hoog.
Het is helemaal niet dom, jij hebt het doel van dat scherm dus helemaal niet begrepen. Het is geen scherm om aan te geven welke trein wanneer vertrekt. Het hangt er voor mensen die op Schiphol landen en niet weten welke trein ze moeten hebben om bijvoorbeeld in Delft te komen. Dan kijk je dus bij de D en zie je dat je de trein van 15.13 van spoor 5 moet hebben en in Den Haag HS moet overstappen. Handig toch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt.
Hahah, en wat als iemand eerste klas gaat zitten en zijn stekker er in wiltquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:09 schreef greavy het volgende:
Ik werd net door de HC vreemd aangekeken, maar hij noemde het wel geniaal bedacht..
check de foto zelf maar, en oordeel zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een verlengsnoer naar het stopcontact in de eerste klas. En vervolgens op die stekkerdoos mijn laptop aansluiten
Maar waarom kunnen die schermen dan niet gewoon dezelfde informatie tonen als die flapjes-bakken die óók door BEPAC worden aangestuurd? In plaats van slechtere informatie?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd.
Waren genoeg stopcontacten vrij, gaan ze maar elders zitten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:12 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
Hahah, en wat als iemand eerste klas gaat zitten en zijn stekker er in wilt?
Flappen zijn statisch. Die weten door BEPAC welk flapje. In BEPAC staat de informatie gewoon brak, en omdat de digitale dynamisch zijn, word de brakheid meegenomen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar waarom kunnen die schermen dan niet gewoon dezelfde informatie tonen als die flapjes-bakken die óók door BEPAC worden aangestuurd? In plaats van slechtere informatie?
Weet je ook wanneer dat zou zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
Amsterdam CS word als laatst vervangen door digitale TBP's.
Op dynamische schermen kan je in principe alles tonen, dus moet je er ook gewoon statische informatie kunnen tonen? De tekst van die flapjes inprogrammeren moet toch niet moeilijk zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Flappen zijn statisch. Die weten door BEPAC welk flapje. In BEPAC staat de informatie gewoon brak, en omdat de digitale dynamisch zijn, word de brakheid meegenomen.
Je bedoelt met die verlengdoos? Lukt nogal makkelijk bij een iPhone, accu vervangen. Heb hier wel een zonnecel lader, waar ik 60% uit kan halen (en ook via USB kan opladen van te voren), maar dan is dit toch ook handig.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:11 schreef bork het volgende:
Onhandig imho ik heb gewoon 2 accu's die elk 6a7 uur meegaan
Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:09 schreef greavy het volgende:
Ik werd net door de HC vreemd aangekeken, maar hij noemde het wel geniaal bedacht..
check de foto zelf maar, en oordeel zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een verlengsnoer naar het stopcontact in de eerste klas. En vervolgens op die stekkerdoos mijn laptop aansluiten
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Nouja de locatie van de stopcontacten, in de eerste klas, is toch een vrij duidelijke hint voor wie het bedoelt is: namelijk reizigers in de eerste klas.
Oh. Ik haal echt wel de tas van de stoel naast mij. Als het niet hoeft, zet ik daar ook geen tas op.quote:Tuurlijk ben je niet de enige die het doet. Je zal ook niet de enige zijn die z'n tas in de spits niet van de stoel naast hem haalt. Of die praat in de stiltecoupé. Maakt het niet minder pauper.
Ik bedoelde het ook sarcastisch. Maar ik vind t gewoon triest maja. Dat is mijn mening. Zoiets doe je gewoon niet.quote:
Interesseert me niet wat de HC vindt. Er zijn ook HC's die je in de 1ste klas laten zitten wanneer de 2de klas vol zit. Is dat dan ook 'handig gebruik maken van de mogelijkheden'? Ja. Is het pauper? Ja.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.
hun?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:01 schreef greavy het volgende:
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.
Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als ik een 1ste klas kaartje had en ik was daar gaan zitten dan had ik het eruit gerukt, echt.
Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Omdat we in nederland leven en niet in duitsland.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
Er zijn mensen met een andere mening dus
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
ach joh, maak je niet zo drukquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hun?![]()
En trouwens, je brengt gewoon medereizigers in gevaar. Straks struikelt er een oud vrouwtje over jouw kabelbende, en dan? Reken maar dat "hun" er wat aan kunnen en mogen doen.
Met ICE bedoelde ik uiteraard de IC. Maar daar zal je vast gelijk in hebben..quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.
Omdat er te weinig mensen gebruik van maken. In de 1e klas wordt het waarschijnlijk iets vaker gebruikt, dus is het rendabeler. Of zoiets. Ik zou het in de 2e klas stiltecoupés wel zinnig vinden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
Er zijn mensen met een andere mening dus
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de IC 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Wat heeft het met 'willen werken' te maken? Ik kan prima in de 2de klas werken, maar als mijn accu leeg is, stop ik er een nieuwe in of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein?
Post Groningen is nu ook aan het proefdraaien met InfoPlus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Maar met het huidige tempo zal dat vast binnen 1 jaar zijn
En bier.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Verder zie ik ook graag stopcontacten in de 2de klas verschijnen hoor. En een armleuning aan beide kanten. En leeslampjes. En voetsteuntjes.
Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar!quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).
Ik vind het goeie zaakquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt.
Het kopen van overgangskaartjes zou inderdaad een stuk makkelijker moeten. 'k Koop ze regelmatig wanneer een vorige trein is uitgevallen in de spits, maar wanneer er bijv. een kortere trein aan komt rijden heb je natuurlijk geen tijd meer om naar de automaat te gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar!
Houd toch op.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:37 schreef kebabkever het volgende:
Mag ik de NS dan ook aanspreken op het feit dat ik met een 6 voudige hernia aan kom als ik weer is het stuk Ommen - Emmen moet nemen. Met bijna piepende oren de trein uit kom omdat het zulk oud materiaal is dat er eigenlijk geld bij moet om met dat stuk oud ijzer te rijden?
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Houd toch op.
Dat materieel (Plan V) rijdt al bijna 50 jaar rond en is het beste stoptreinmaterieel dat Nederland ooit gehad heeft.
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:
[..]Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
Plan V bij dezequote:Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
Dat postte ik ook al maar 't verschil tussen een apekop en een hondekop gaat er bij niemand inquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
Ik heb geen 'trein-minded pet' en vindt zowel SLT als Plan V waardeloze treinen. Maar qua comfort is zitten op een laagje stof op een plankje (Plan V) toch echt comfortabeler dan zitten op een plankje (SLT)quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:
[..]Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter.
Preciesquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.
Een guillotine is ook nostalgisch, maar daarom niet direct goed of comfortabel.
whut? Sinds wanneer?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuw in het assortiment: de NachtInterCityExpress, afgekort NICE![]()
[ afbeelding ]
Ook Plan V is comfortabeler dan SLT.quote:
Bierquote:
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?quote:
ICM was beter dan Plan V. Mat '54 was beter dan Plan V. ICR was beter dan Plan V.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?
VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen.
Meningen zijn toegestaan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik vind van niet.
ICM en Plan V geef ik ongeveer dezelfde beoordeling. Jammer dat ICM er niet meer is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
ICM was beter dan Plan V. Mat '54 was beter dan Plan V. ICR was beter dan Plan V.
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:06 schreef Beardslasher het volgende:
Hoe komt het dat een enkeltje Roosendaal -> Brussel + enkeltje Brussel -> Saint Ghislain bij elkaar ongeveer 18 euro kostte en een enkeltje Saint - Ghislain -> Roosendaal 26,60 kostte? Heeft de NMBS mij een oor aangenaaid of is er op de heenweg iets fout gegaan?
"iets" meerquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
Ik ben toch even verder aan het zoeken. Er moet ergens iets te vinden zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
nou wat een schande![]()
Roestbakken, dat zijn het
Iets wat het met het blauwe bord dus gewoon kan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken.
Het blijft tenminste rijden als het sneeuwt. Dat kan ik van die veredelde trams niet zeggen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter.
Ik zit liever in een V dan in een DDARquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.
Een guillotine is ook nostalgisch, maar daarom niet direct goed of comfortabel.
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zit liever in een V dan in een DDAR
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een lint 41 is ergerquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:55 schreef greavy het volgende:
VIRM: Verrot Irritant Rug(slopend) Materieel
...
Ik heb van meer mensen gehoord dat ze VIRM-stoelen niet fijn vinden voor de rug. Bij mij zit het prima, maar dat ligt misschien aan mijn lengte (1.95 m).quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:55 schreef greavy het volgende:
VIRM: Verrot Irritant Rug(slopend) Materieel
...
jup zelfde geldt voor mijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:02 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik heb van meer mensen gehoord dat ze VIRM-stoelen niet fijn vinden voor de rug. Bij mij zit het prima, maar dat ligt misschien aan mijn lengte (1.95 m).
Vorige week heb ik mijn PR "onafgebroken in VIRM zitten" op 250 km gezet. Da's best een eindquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:
VIRMHeerlijke treinen.
Ok, de oudste nummertjes schommelen wel heel erg, maar de VIRM-4-serie vind ik echt prima te doen.
Arme jijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:13 schreef greavy het volgende:
Ik heb een keer Maastricht-Amsterdam-Rotterdam (nachtnet) onafgebroken met VIRM gedaan
Jou ontgaat de "/Somda"?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 07:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
in before sounddragon met gezeik over afkortingen
InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL??quote:
Trek-Duw.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL??
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?
VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen.
Word verworpen. Beter materieel rijdt er niet meer rond.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.
Ik heb echt een goed woord over voor die troep: Van de banken krijg ik rugpijn. Van de afstand tussen de stoelen kniepijn. Van die megavibrator die eronder hangt knallende koppijn. Van de herrie krijg ik oorpijn. Volgens mij had de ontwerper van die troep aandelen in de pijnstillers.
De blikjespers in er mee!
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straksquote:Zoals in andere topics al begint rond te zingen: het DDM-1 wordt gereactiveerd! We kunnen niet zeggen dat NSR niets van vorige winter heeft geleerd: de stammen die afgelopen winter gereden hebben, worden (mogelijk op één na) weer helemaal dienstvaardig gemaakt voor de (ruime) winter, van 1 oktober tot 1 april. Helemaal dienstvaardig betekent natuurlijk ook dat er weer locomotieven bij komen. Besloten is daarvoor niet de 1800-en te heractiveren, maar een twaalftal terzijde staande 1700-en te wijzigen zodat ze met DDM-1 overweg kunnen (!)
En als klap op de vuurpijl: er worden ook twee stammen ingezet in de vaste dient, namelijk in de 14500. Dat zijn handige conditieritten om te zorgen dat ze ook werkelijk ingezet kunnen worden als het erop aankomt.
Woeiquote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Quote van Broek53 op Somda:
[..]
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straks
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Woei
Goed plan
Zie het overigens ook nog wel gebeuren dat ze besluiten om het DDM-1 alsnog te moderniseren. Het is materieel waarmee extreem veel mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.
* lyolyrc snel dekking zoektIk heb geen hekel aan VIRM, maar dan wel graag de serie met de stoffen stoelen. Die met dat plastic zien er smerig uit. Dat motiefje doet me denken aan vieze prullenbakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
bijsturing omdat vanwege de Vierdaagse VIRM vrijgespeeld moet worden voor de trajecten rond Nijmegen. Daarnaast is de defectenstand onder de schommelboten nog steeds hoog.quote:
Leg eens uit aan een leek?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Overweg Zuidendijk (bij Dordrecht Zuid) sta ik voor cargo's. Nu ineens 4 boa's van Prorail. Binnen 5 minuten 3 boetes voor door het rode licht..
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:10 schreef lyolyrc het volgende:
Wat is de reden dat 1700-locs niet overweg kunnen met DDM?
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.quote:
Oh jij zat treintjes te spotten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.
Vandaar, succes!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Ja. Ik sta goederentreinen hier te fotograferen.
Volgens mij ook de kabel tussen het DDM en de Loc is anders dan bij latere series, waardoor het normaal niet werkt met een 1700quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)
Wat zijn dat nou weer voor grappenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
De twee opties die NS niet gelicht heeft zijn per 31 december komen te vervallen. NS kán die dus niet eens meer bestellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.
En door een verschil in deursluitsysteem kun je Fyra-rijtuigen en Benelux-rijtuigen ook niet zomaar uitwisselen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef Duvel het volgende:
Ja, dat kan. De kabel van de Benelux is ook anders dan van de 1800 geloof ik.
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengeloquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Almelo - Enschede in 1 minuut? HSL Oost ftw
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengelo
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagsequote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:05 schreef TheFrankey het volgende:
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet
iWorm hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?
Normaal zie je hier aleen virmquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagse
¤250, maar dat is niet erg, want aan de andere kant van het wormgat ontdek je ineens dat je ¤500 in je portemonee hebt zitten!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?
Dat kun je wel zeggen. 2 dagen geleden liep ik daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Noorwegen zeg je?
Net op tijd weg if I may say so?
In before random treintopic-stamgast met gezeik over VIRM.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 07:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
in before sounddragon met gezeik over afkortingen
Dat heet de 1e klas, drol.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:57 schreef greavy het volgende:
DDAR zit heerlijk, zolang je maar niet op de plankjes met groen gaat zitten. Ik ga altijd op de banken met stof (die dus goed zitten) zitten. Meestal is dat maar 1 bak die comfortabele banken heeft.
Deze?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Oh en de trein Goteborg-Oslo is trouwens een juweel onder de treinen![]()
Ja, geen reserveringsplicht en gewoon goed genoeg capaciteit. Conducteurs die niet zeuren over sokken op de banken en die stoelen kunnen heerlijk naar achteren kunnen. Ook rijdt ie lekker door en is de natuur prachtig.quote:
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, geen reserveringsplicht en gewoon goed genoeg capaciteit. Conducteurs die niet zeuren over sokken op de banken en die stoelen kunnen heerlijk naar achteren kunnen. Ook rijdt ie lekker door en is de natuur prachtig.
Het lijkt zo'n schoen voor mensen waarvan het ene been langer is dan het anderequote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, dit lijkt wel zo'n lompe lelijke Japanse trein. Zelfs een V250 is mooier.
Klopt, ik neem ook altijd op de `zachte´ variant plaats.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef greavy het volgende:
Wedden dat er verschil is tussen de 2e klas? Er zijn 2 interieuren gebruikt.
Ja, natuurlijk zijn er twee verschillende tweedeklas banken. De ene is van Compin, de andere van een Nederlandse fabrikant. Maar ze zijn allebei bekleed met groen kunstleer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Wedden dat er verschil is tussen de 2e klas? Er zijn 2 interieuren gebruikt.
Jawel, de ene is een soort sprinterbank, met de hoofdsteun als een soort worst op pootjes boven de rugleuning, de andere bestaat uit één geheel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:29 schreef dennistd het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik nog nooit het verschil opgemerkt heb (op het oog dan) tussen de twee soorten... of zit er daarin ook geen verschil?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:29 schreef dennistd het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik nog nooit het verschil opgemerkt heb (op het oog dan) tussen de twee soorten... of zit er daarin ook geen verschil?
Alleen Bv 280 7508 idd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Deze 2e klas banken zijn natuurlijk nog beter, maar die rijden maar heel weinig rond helaas.
Ik vind hem niet eens heel lelijk. Maar ja, ik vond het veel comfortabeler dan ICE's.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi.
Ja, dat is wel tof, en je hebt mooie uitzichten. Ik vind Noorwegen qua natuurschoon sowieso moeilijk te overtreffen... Dat gedoe bij die waterval mogen ze van mij wel laten zitten...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vind hem niet eens heel lelijk. Maar ja, ik vond het veel comfortabeler dan ICE's.
Flamsbaan is inderdaad een touristisch gedrocht, maar de klim van dat treintje is toch wel bewonderingswaardig. Of vond jij van niet?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat is wel tof, en je hebt mooie uitzichten. Ik vind Noorwegen qua natuurschoon sowieso moeilijk te overtreffen... Dat gedoe bij die waterval mogen ze van mij wel laten zitten...
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten....quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Socios het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierbij het verschil tussen de banken.
Let overigens niet op de bestandsnamen. Ook beneden kan men de banken aantreffen die op de foto boven genomen zijn.
Laat daar eens een sommetje statistiek op los?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten....
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laat daar eens een sommetje statistiek op los?
Vaak moet je dan naar de andere kant van de trein. Vaak is er maar één bak die dat zachte interieur heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten....
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat die enorme neus is voor het geval er een rendier of een eland op het spoor staat. Dan kan je doorrijden zonder problemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi.
De omloop niet eens, maar de inzet van verschillende interieuren binnen één materieelserie wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is?
Nee, hij ragt vanaf Parijs oost in een keer door tot voorbij de eindhalte vanf lijn E Tournan: Dat is ook de reden dat ie tijdens het rijden omschakeld em niet op een station, anders zou dat parijs oost zijn, en zowiezo 20 km onder de draadquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja vlakbij Gretz buigt die diesellijn af inderdaad. Maar voor die tijd stoptie toch ook nergens? Of wel?
Na wat puzzelen is het mij gelukt om voor 18 euro een vervoerbewijs te kopen voor een reis van Emden Hbf naar Leeuwarden via Rheine met genoemde D-trein.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
Ik heb een interessante trein gevonden in de vorm van een D-trein op de Emslandstrecke (Norddeich Mole - Münster Hbf).
Rijdt 's zondags van 4 september t/m 30 oktober 2011:
Lees meerquote:Mit einem VRR-Ticket nach Venlo
Ab Januar 2012 gilt das VRR-Ticket auch bis Venlo. Dort können sie zum Beispiel mit der längsten Seilbahn der Niederlande über das Floriade-Gelände fahren. Foto: Bernd Lauter / WAZ FotoPool
Venlo. Dem Besucher der Floriade wird es wirklich leicht gemacht: Ab dem 1. Januar 2012 kann die niederländische Grenzstadt Venlo auch mit einem VRR-Ticket erreicht werden.
Bisher mussten die Menschen, die mit der Bahn nach Venlo fahren wollten, theoretisch in Kaldenkirchen aussteigen und dort ein Zusatzticket erwerben. Rechtzeitig zum Beginn der Weltgartenbauausstellung Floriade wird die Stadt im Norden der niederländischen Provinz Limburg als eigenes Tarifgebiet in den VRR einbezogen.
Trieste boel weer..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef James1988 het volgende:
Het dodental in China is inmiddels opgelopen tot 32...
Geen idee, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat op de Chinese HSL nog redelijk wat dingen handmatig moeten gebeuren. Maar of dit waar is en in hoeverre dit bijgedragen kan hebben aan het ongeval zal uit onderzoek moeten blijken.quote:Op zondag 24 juli 2011 03:16 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt is de bliksem ingeslagen in de trein, en is de trein erachter vervolgens ingereden op deze trein. Ik vraag me af wat er in China is gebeurd, zodat deze ramp kon gebeuren. Op de Chinese hogesnelheidslijnen wordt CTCS als beveiligingssysteem gebruikt, een afgeleide van het Europese ETCS (onderdeel van ERTMS).
In Europa zorgen interlocking- en detectiesystemen ervoor dat slechts één trein tegelijk van een spoor gebruik kan maken. Kennelijk is dat in China dus anders, of is er door de blikseminslag apparatuur ontregeld geraakt waardoor het baanvak vrij werd gegeven
[/speculatie]
nog nietquote:Op zondag 24 juli 2011 07:53 schreef Luco het volgende:
Dr_Flash, heb je Sydney Central al in je collectie?
Logisch, iedereen kent haar en sowieso is china een ver van je bed show.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Trieste boel weer..
En iedereen amy fucking whinehouse maar boeiend vinden..
Daar lijkt het wel op ja. Niet Nederlands in ieder geval.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:01 schreef DutchErrorist het volgende:
http://prorail.nl/Publiek(...)Overwegcampagne.aspx
Is dit nou een belgische overweg?
jup. Ergens in Brussel meende ikquote:Op zondag 24 juli 2011 12:01 schreef DutchErrorist het volgende:
http://prorail.nl/Publiek(...)Overwegcampagne.aspx
Is dit nou een belgische overweg?
Interessequote:
quote:Tienertoer terug van weggeweest
Na een afwezigheid van 17 jaar is de Tienertoer weer terug. Deze zomer kunnen jongeren van 12 tot en met 18 jaar die een Cultuurkaart hebben drie of vier dagen tegen betaling onbeperkt door Nederland reizen met NS-treinen.
Dat heeft CJP, initiatiefnemer van de kortingskaart, zondag meegedeeld.
Met de Cultuurkaart krijgen jongeren korting op theaters, musea, bioscopen en andere culturele instellingen, maar ook in winkels. Nu komt CJP dus met de Tienertoerkaart.
De eerste editie stamt uit 1969 en wilde jongeren stimuleren om met het openbaar vervoer te reizen, familie te bezoeken en al reizende dingen te leren over topografie en geschiedenis. Dit keer zijn de doelen iets minder idealistisch, stelt CJP.
Het gaat deze zomer om een proef. Daarna bekijken CJP en NS of de Tienertoer definitief terugkomt .CJP-directeur Walter Groenen: ''We maken ons sterk om jongeren te verleiden meer culturele activiteiten te ondernemen. De Tienertoer is het perfecte excuus om dat te doen.
Ik ga er niet voor betalen of zo hoorquote:Op zondag 24 juli 2011 12:46 schreef Luco het volgende:
[..]
Interesse? Ga sowieso treinen in Australië en zal wel van elk station waar ik uit stap een fototje maken.
ProRail heeft gewoon materiaal overgenomen van een Europabrede campagne. In het origineel staat een logo van het UIC, een brancheorganisatie voor de spoorwegen.quote:
Doe gewoon wat je leuk vindtquote:Op zondag 24 juli 2011 14:58 schreef Luco het volgende:
No shit, maar dan weet ik dat ik die fototjes gewoon even moet nemen.
UIC is niet zomaar een hobbyclubje hè...quote:Op zondag 24 juli 2011 15:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
ProRail heeft gewoon materiaal overgenomen van een Europabrede campagne. In het origineel staat een logo van het UIC, een brancheorganisatie voor de spoorwegen.
De locomotief is ook Belgisch, namelijk een HLE 13.
Nee, klopt. Maar ik wilde het simpel uitleggenquote:Op zondag 24 juli 2011 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
UIC is niet zomaar een hobbyclubje hè...
Haha, nice.quote:
Zuidoostelijke uithoek van NRW, beetje Rheinland-Pfalz, beetje Hessen. Had nog een Anschlussfahrkarte nodig tot aan Dillenburg. Eerste eurootjes korting verdiend met mijn BahnCardquote:Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, nice.
Van al die stations op die foto heb ik nog nooit gehoord.
Uit welke regio komt die oogst?
Voiciquote:Op zondag 24 juli 2011 18:07 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met fotograferen op treinstations in Frankrijk? Aangezien ik Dinsdag naar Parijs (zit vlakbij Gare du nord).
quote:Op zondag 24 juli 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Eerste eurootjes korting verdiend met mijn BahnCard
Ik ken nauwelijks Frans. Google Translate laat mij ongeveer weten dat het wel mag, maar geen statieven en dergelijke, en op openbare plekken?quote:
Ok, dan is hier de Engelstalige versie.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ken nauwelijks Frans. Google Translate laat mij ongeveer weten dat het wel mag, maar geen statieven en dergelijke, en op openbare plekken?
Nee, dat hoefde niet per se. In theorie ben je dan overigens wel verplicht om altijd een identiteitsbewijs met pasfoto bij je te hebben, maar hey, dat was je toch alquote:
Nou, dan kan je weer terug dus hequote:Op zondag 24 juli 2011 19:24 schreef Crientj het volgende:
Argh. Ik wist dat ik iets vergat.
Een foto maken van de trein/station/bordje desnoods van de lijn Fuengirola - Malaga. Maar men, t was wel tof.
En die treinen die daar rijden zijn vaag, beetje rare indeling van de stoelen.
Neenee, het is "Ik ken Frans nauwelijks" of "Ik kan nauwelijks Frans".quote:
Zou t graag willen, alleen al vanwege de temperatuur. Helaas vind mn bankrekening dat niet zo lief. Ah To Go betaalt me niet genoegquote:
Ik heb er vandaag nog iets gekocht na wat standaard spotwerk op Lw.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef Crientj het volgende:
Ah To Go betaalt me niet genoegom nog een keer te gaan.
Yay! Ik gister op Hilversum.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb er vandaag nog iets gekocht na wat standaard spotwerk op Lw.
Nog niet. Wel langsgelopenquote:Op zondag 24 juli 2011 19:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Yay! Ik gister op Hilversum.
Iemand al eens in Utrecht Nieuw geweest?
He wat raar nouquote:Op zondag 24 juli 2011 19:46 schreef Socios het volgende:
[..]
In de kroeg werkt het vaak helaas niet op deze manier.
Socios is denk ik wel te verleidenquote:Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef Crientj het volgende:
Hahaha![]()
En nee, zelfs mn event foto's zijn mislukt. Ik wil een nieuwe lens voor mn 450D.
Heeft er iemand geld over? Lens die ik wil is ruim 800 euro geloof ik
Dat is die tusse spoor 1/2/3 en 4/5?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Yay! Ik gister op Hilversum.
Iemand al eens in Utrecht Nieuw geweest?
Ja, dat stuk is sowieso drukker, maar nu zat die al ongeveer vol toen ik in Deventer instapte richting Schiphol. Vooral veel Duits gebrabbel... en minstens 2 koffers per persoon...quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef greavy het volgende:
Reserveringen en binnenlandse reizigers. Nu is hij sowieso drukker want je moet omreizen via Deventer als je tussen Amersfoort en Zwolle reist (defecte bovenleiding)
Dan schiet het niet op nee. Waren het wel de normale 9 rijtuigen? Er had ook een "Erssatszug" ofzo gereden vandaag met maar 6 rijtuigen (waarvan 2 rijtuigen 1e klas)quote:Op zondag 24 juli 2011 20:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat stuk is sowieso drukker, maar nu zat die al ongeveer vol toen ik in Deventer instapte richting Schiphol. Vooral veel Duits gebrabbel... en minstens 2 koffers per persoon...
Ja, je hebt gelijk, ik moet het wel even nuanceren.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan schiet het niet op nee. Waren het wel de normale 9 rijtuigen? Er had ook een "Erssatszug" ofzo gereden vandaag met maar 6 rijtuigen (waarvan 2 rijtuigen 1e klas)
Ik ook niet, Bahncard 25 behoeft volgens mij geen foto meer. Vandaag in de ICE 610 en ICE 73, beiden voorzien van reclames met alle mogelijke BC-types er op en allen BC-50 en hoger hebben een pasfoto op die reclame, als ik volgende week weer in een ICE zit, zal ik er een foto van makenquote:
Ik had ook gehoopt hem te zien in de paar dagen Keulen. Ik ben hem of misgelopen of niet gezien. Had hem eind Januari wel gezien in Keulen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog een vette ICE gezien gisteren, met bestickering voor het vrouwen WK voetbal:
[ afbeelding ]
Moet je voor de gein eens kijken hoe vol leeg dat ding zit als ie de grens over gaat.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Pff... Volgens mij moet het echt uit kunnen om de Pimpel (Berlijn - Hengelo - Schiphol) elk uur ipv elke twee uur te laten rijden. Helemaal vol zit deze, zelfs de 1e klas! Gelukkig nog wel plek in de bar
Moet er wel materieel voor zijn...
Dat hebben ze wel bedact, de 1853 (even uit mn hoofd) is ooit geschikt gemaakt om met BDs te kunnen rijden. Bijna hernoemd in 1799, maar is niet meer doorgegaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:18 schreef ReisT het volgende:
De reden is dat ze daar niet voor gemaakt zijn. Bij NS heeft blijkbaar nooit iemand bedacht dat het handig zou zijn als je een stuurstand kan gebruiken in combinatie met verschillende typen locs (iets wat met Belgsiche of Duitste stuurstanden gewoon wel kan).
IRM krijgt ook wifi, nog even geduld.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:05 schreef TheFrankey het volgende:
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet
Dat zie je toch: Dillenburg.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, nice.
Van al die stations op die foto heb ik nog nooit gehoord.
Uit welke regio komt die oogst?
Ja, ze kunnen zelfs de twee soorten DD-AR (met loc en met motorwagen) niet uit elkaar houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is?
Ik denk dat meer mensen China kennen dan Amy Whinehouse.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Logisch, iedereen kent haar en sowieso is china een ver van je bed show.
Nu nog de zaak op laten draaien voor een deel van de abonnementskosten omdat zij er ook voordeel bij hebben dat ik stukken minder declareer als ik een DalVrij-abonnement neem.quote:
Kwestie van meer uren maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zou t graag willen, alleen al vanwege de temperatuur. Helaas vind mn bankrekening dat niet zo lief. Ah To Go betaalt me niet genoegom nog een keer te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |