Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar!quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).
Ik vind het goeie zaakquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt.
Het kopen van overgangskaartjes zou inderdaad een stuk makkelijker moeten. 'k Koop ze regelmatig wanneer een vorige trein is uitgevallen in de spits, maar wanneer er bijv. een kortere trein aan komt rijden heb je natuurlijk geen tijd meer om naar de automaat te gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar!
Houd toch op.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:37 schreef kebabkever het volgende:
Mag ik de NS dan ook aanspreken op het feit dat ik met een 6 voudige hernia aan kom als ik weer is het stuk Ommen - Emmen moet nemen. Met bijna piepende oren de trein uit kom omdat het zulk oud materiaal is dat er eigenlijk geld bij moet om met dat stuk oud ijzer te rijden?
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Houd toch op.
Dat materieel (Plan V) rijdt al bijna 50 jaar rond en is het beste stoptreinmaterieel dat Nederland ooit gehad heeft.
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:
[..]Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
Plan V bij dezequote:Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
Dat postte ik ook al maar 't verschil tussen een apekop en een hondekop gaat er bij niemand inquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
Ik heb geen 'trein-minded pet' en vindt zowel SLT als Plan V waardeloze treinen. Maar qua comfort is zitten op een laagje stof op een plankje (Plan V) toch echt comfortabeler dan zitten op een plankje (SLT)quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:
[..]Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter.
Preciesquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.
Een guillotine is ook nostalgisch, maar daarom niet direct goed of comfortabel.
whut? Sinds wanneer?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuw in het assortiment: de NachtInterCityExpress, afgekort NICE![]()
[ afbeelding ]
Ook Plan V is comfortabeler dan SLT.quote:
Bierquote:
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?quote:
ICM was beter dan Plan V. Mat '54 was beter dan Plan V. ICR was beter dan Plan V.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?
VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen.
Meningen zijn toegestaan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik vind van niet.
ICM en Plan V geef ik ongeveer dezelfde beoordeling. Jammer dat ICM er niet meer is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
ICM was beter dan Plan V. Mat '54 was beter dan Plan V. ICR was beter dan Plan V.
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:06 schreef Beardslasher het volgende:
Hoe komt het dat een enkeltje Roosendaal -> Brussel + enkeltje Brussel -> Saint Ghislain bij elkaar ongeveer 18 euro kostte en een enkeltje Saint - Ghislain -> Roosendaal 26,60 kostte? Heeft de NMBS mij een oor aangenaaid of is er op de heenweg iets fout gegaan?
"iets" meerquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
Ik ben toch even verder aan het zoeken. Er moet ergens iets te vinden zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:43 schreef Stefanovic83 het volgende:
nou wat een schande![]()
Roestbakken, dat zijn het
Iets wat het met het blauwe bord dus gewoon kan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken.
Het blijft tenminste rijden als het sneeuwt. Dat kan ik van die veredelde trams niet zeggen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter.
Ik zit liever in een V dan in een DDARquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.
Een guillotine is ook nostalgisch, maar daarom niet direct goed of comfortabel.
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zit liever in een V dan in een DDAR
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een lint 41 is ergerquote:Op donderdag 21 juli 2011 23:55 schreef greavy het volgende:
VIRM: Verrot Irritant Rug(slopend) Materieel
...
Ik heb van meer mensen gehoord dat ze VIRM-stoelen niet fijn vinden voor de rug. Bij mij zit het prima, maar dat ligt misschien aan mijn lengte (1.95 m).quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:55 schreef greavy het volgende:
VIRM: Verrot Irritant Rug(slopend) Materieel
...
jup zelfde geldt voor mijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:02 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik heb van meer mensen gehoord dat ze VIRM-stoelen niet fijn vinden voor de rug. Bij mij zit het prima, maar dat ligt misschien aan mijn lengte (1.95 m).
Vorige week heb ik mijn PR "onafgebroken in VIRM zitten" op 250 km gezet. Da's best een eindquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:08 schreef James1988 het volgende:
VIRMHeerlijke treinen.
Ok, de oudste nummertjes schommelen wel heel erg, maar de VIRM-4-serie vind ik echt prima te doen.
Arme jijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 00:13 schreef greavy het volgende:
Ik heb een keer Maastricht-Amsterdam-Rotterdam (nachtnet) onafgebroken met VIRM gedaan
Jou ontgaat de "/Somda"?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 07:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
in before sounddragon met gezeik over afkortingen
InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL??quote:
Trek-Duw.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL??
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?
VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen.
Word verworpen. Beter materieel rijdt er niet meer rond.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.
Ik heb echt een goed woord over voor die troep: Van de banken krijg ik rugpijn. Van de afstand tussen de stoelen kniepijn. Van die megavibrator die eronder hangt knallende koppijn. Van de herrie krijg ik oorpijn. Volgens mij had de ontwerper van die troep aandelen in de pijnstillers.
De blikjespers in er mee!
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straksquote:Zoals in andere topics al begint rond te zingen: het DDM-1 wordt gereactiveerd! We kunnen niet zeggen dat NSR niets van vorige winter heeft geleerd: de stammen die afgelopen winter gereden hebben, worden (mogelijk op één na) weer helemaal dienstvaardig gemaakt voor de (ruime) winter, van 1 oktober tot 1 april. Helemaal dienstvaardig betekent natuurlijk ook dat er weer locomotieven bij komen. Besloten is daarvoor niet de 1800-en te heractiveren, maar een twaalftal terzijde staande 1700-en te wijzigen zodat ze met DDM-1 overweg kunnen (!)
En als klap op de vuurpijl: er worden ook twee stammen ingezet in de vaste dient, namelijk in de 14500. Dat zijn handige conditieritten om te zorgen dat ze ook werkelijk ingezet kunnen worden als het erop aankomt.
Woeiquote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Quote van Broek53 op Somda:
[..]
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straks
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Woei
Goed plan
Zie het overigens ook nog wel gebeuren dat ze besluiten om het DDM-1 alsnog te moderniseren. Het is materieel waarmee extreem veel mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.
* lyolyrc snel dekking zoektIk heb geen hekel aan VIRM, maar dan wel graag de serie met de stoffen stoelen. Die met dat plastic zien er smerig uit. Dat motiefje doet me denken aan vieze prullenbakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
bijsturing omdat vanwege de Vierdaagse VIRM vrijgespeeld moet worden voor de trajecten rond Nijmegen. Daarnaast is de defectenstand onder de schommelboten nog steeds hoog.quote:
Leg eens uit aan een leek?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Overweg Zuidendijk (bij Dordrecht Zuid) sta ik voor cargo's. Nu ineens 4 boa's van Prorail. Binnen 5 minuten 3 boetes voor door het rode licht..
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:10 schreef lyolyrc het volgende:
Wat is de reden dat 1700-locs niet overweg kunnen met DDM?
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.quote:
Oh jij zat treintjes te spotten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.
Vandaar, succes!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Ja. Ik sta goederentreinen hier te fotograferen.
Volgens mij ook de kabel tussen het DDM en de Loc is anders dan bij latere series, waardoor het normaal niet werkt met een 1700quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)
Wat zijn dat nou weer voor grappenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
De twee opties die NS niet gelicht heeft zijn per 31 december komen te vervallen. NS kán die dus niet eens meer bestellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.
En door een verschil in deursluitsysteem kun je Fyra-rijtuigen en Benelux-rijtuigen ook niet zomaar uitwisselen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef Duvel het volgende:
Ja, dat kan. De kabel van de Benelux is ook anders dan van de 1800 geloof ik.
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengeloquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Almelo - Enschede in 1 minuut? HSL Oost ftw
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengelo
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagsequote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:05 schreef TheFrankey het volgende:
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet
iWorm hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?
Normaal zie je hier aleen virmquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagse
¤250, maar dat is niet erg, want aan de andere kant van het wormgat ontdek je ineens dat je ¤500 in je portemonee hebt zitten!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?
Dat kun je wel zeggen. 2 dagen geleden liep ik daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Noorwegen zeg je?
Net op tijd weg if I may say so?
In before random treintopic-stamgast met gezeik over VIRM.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 07:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
in before sounddragon met gezeik over afkortingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |