Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Omdat we in nederland leven en niet in duitsland.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
Er zijn mensen met een andere mening dus
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
ach joh, maak je niet zo drukquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hun?![]()
En trouwens, je brengt gewoon medereizigers in gevaar. Straks struikelt er een oud vrouwtje over jouw kabelbende, en dan? Reken maar dat "hun" er wat aan kunnen en mogen doen.
Met ICE bedoelde ik uiteraard de IC. Maar daar zal je vast gelijk in hebben..quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.
Omdat er te weinig mensen gebruik van maken. In de 1e klas wordt het waarschijnlijk iets vaker gebruikt, dus is het rendabeler. Of zoiets. Ik zou het in de 2e klas stiltecoupés wel zinnig vinden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
Er zijn mensen met een andere mening dus
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de IC 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Wat heeft het met 'willen werken' te maken? Ik kan prima in de 2de klas werken, maar als mijn accu leeg is, stop ik er een nieuwe in of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein?
Post Groningen is nu ook aan het proefdraaien met InfoPlus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Maar met het huidige tempo zal dat vast binnen 1 jaar zijn
En bier.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Verder zie ik ook graag stopcontacten in de 2de klas verschijnen hoor. En een armleuning aan beide kanten. En leeslampjes. En voetsteuntjes.
Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar!quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).
Ik vind het goeie zaakquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt.
Het kopen van overgangskaartjes zou inderdaad een stuk makkelijker moeten. 'k Koop ze regelmatig wanneer een vorige trein is uitgevallen in de spits, maar wanneer er bijv. een kortere trein aan komt rijden heb je natuurlijk geen tijd meer om naar de automaat te gaan.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou serieus nog handig zijn: dat je een overganskaartje met je mobiel kunt kopen! Kun je gewoon tweede klas gaan zitten, tenzij het daar onprettig druk wordt, overgangskaartje kopen zonder dat je op zoek hoeft naar een automaat en klaar!
Houd toch op.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:37 schreef kebabkever het volgende:
Mag ik de NS dan ook aanspreken op het feit dat ik met een 6 voudige hernia aan kom als ik weer is het stuk Ommen - Emmen moet nemen. Met bijna piepende oren de trein uit kom omdat het zulk oud materiaal is dat er eigenlijk geld bij moet om met dat stuk oud ijzer te rijden?
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Houd toch op.
Dat materieel (Plan V) rijdt al bijna 50 jaar rond en is het beste stoptreinmaterieel dat Nederland ooit gehad heeft.
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:43 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wees blij dat je niet extra hoeft te betalen voor de aanwezigheid van een wc. Een SLT is geenszins luxer dan het materieel waar je nu mee reist, integendeel.
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:
[..]Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
Plan V bij dezequote:Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
Dat postte ik ook al maar 't verschil tussen een apekop en een hondekop gaat er bij niemand inquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hondekoppen rijden al 15 jaar niet meer, en waren oneindig veel comfortabeler dan een SLT.
Ik heb geen 'trein-minded pet' en vindt zowel SLT als Plan V waardeloze treinen. Maar qua comfort is zitten op een laagje stof op een plankje (Plan V) toch echt comfortabeler dan zitten op een plankje (SLT)quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:46 schreef kebabkever het volgende:
[..]Wees is even realistisch en haal die trein minded pet is van je hoofd af. Een uur hondekop is echt drastisch minder comfortabel dan een SLT, of noem een andere trein ICRM bijv.
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:40 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Kan best betrouwbaar zijn... maar zorg dan voor andere prijzen? Het is toch belachelijk dat ik evenveel geld betaal voor zo'n trein, dan een SLT bijv.?
Edit: natuurlijk zijn ze nostalgisch en hebben ze wel wat. Maar het rijd voor geen meter.
Preciesquote:Op donderdag 21 juli 2011 19:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Indeed. Het zijn geweldige treinen als je ze ziet rijden, niet als je er in zit.
Een guillotine is ook nostalgisch, maar daarom niet direct goed of comfortabel.
whut? Sinds wanneer?quote:Op donderdag 21 juli 2011 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Nieuw in het assortiment: de NachtInterCityExpress, afgekort NICE![]()
[ afbeelding ]
Ook Plan V is comfortabeler dan SLT.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |