Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...
Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:08 schreef Fixers het volgende:
het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling.
Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:43 schreef greavy het volgende:
Oja. Nu op naar Schiphol. Zwolle is een helse bouwput. En die traverse is erg hoog.
Het is helemaal niet dom, jij hebt het doel van dat scherm dus helemaal niet begrepen. Het is geen scherm om aan te geven welke trein wanneer vertrekt. Het hangt er voor mensen die op Schiphol landen en niet weten welke trein ze moeten hebben om bijvoorbeeld in Delft te komen. Dan kijk je dus bij de D en zie je dat je de trein van 15.13 van spoor 5 moet hebben en in Den Haag HS moet overstappen. Handig toch?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt.
Hahah, en wat als iemand eerste klas gaat zitten en zijn stekker er in wiltquote:Op donderdag 21 juli 2011 14:09 schreef greavy het volgende:
Ik werd net door de HC vreemd aangekeken, maar hij noemde het wel geniaal bedacht..
check de foto zelf maar, en oordeel zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een verlengsnoer naar het stopcontact in de eerste klas. En vervolgens op die stekkerdoos mijn laptop aansluiten
Maar waarom kunnen die schermen dan niet gewoon dezelfde informatie tonen als die flapjes-bakken die óók door BEPAC worden aangestuurd? In plaats van slechtere informatie?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd.
Waren genoeg stopcontacten vrij, gaan ze maar elders zitten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:12 schreef Nina-Sanders het volgende:
[..]
Hahah, en wat als iemand eerste klas gaat zitten en zijn stekker er in wilt?
Flappen zijn statisch. Die weten door BEPAC welk flapje. In BEPAC staat de informatie gewoon brak, en omdat de digitale dynamisch zijn, word de brakheid meegenomen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:22 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar waarom kunnen die schermen dan niet gewoon dezelfde informatie tonen als die flapjes-bakken die óók door BEPAC worden aangestuurd? In plaats van slechtere informatie?
Weet je ook wanneer dat zou zijn?quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
Amsterdam CS word als laatst vervangen door digitale TBP's.
Op dynamische schermen kan je in principe alles tonen, dus moet je er ook gewoon statische informatie kunnen tonen? De tekst van die flapjes inprogrammeren moet toch niet moeilijk zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Flappen zijn statisch. Die weten door BEPAC welk flapje. In BEPAC staat de informatie gewoon brak, en omdat de digitale dynamisch zijn, word de brakheid meegenomen.
Je bedoelt met die verlengdoos? Lukt nogal makkelijk bij een iPhone, accu vervangen. Heb hier wel een zonnecel lader, waar ik 60% uit kan halen (en ook via USB kan opladen van te voren), maar dan is dit toch ook handig.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:11 schreef bork het volgende:
Onhandig imho ik heb gewoon 2 accu's die elk 6a7 uur meegaan
Sorry hoor maar dit is sneu, gebruik maken van faciliteiten waar je niet voor betaalt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:09 schreef greavy het volgende:
Ik werd net door de HC vreemd aangekeken, maar hij noemde het wel geniaal bedacht..
check de foto zelf maar, en oordeel zelf:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een verlengsnoer naar het stopcontact in de eerste klas. En vervolgens op die stekkerdoos mijn laptop aansluiten
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:59 schreef Ireyon het volgende:
Nouja de locatie van de stopcontacten, in de eerste klas, is toch een vrij duidelijke hint voor wie het bedoelt is: namelijk reizigers in de eerste klas.
Oh. Ik haal echt wel de tas van de stoel naast mij. Als het niet hoeft, zet ik daar ook geen tas op.quote:Tuurlijk ben je niet de enige die het doet. Je zal ook niet de enige zijn die z'n tas in de spits niet van de stoel naast hem haalt. Of die praat in de stiltecoupé. Maakt het niet minder pauper.
Ik bedoelde het ook sarcastisch. Maar ik vind t gewoon triest maja. Dat is mijn mening. Zoiets doe je gewoon niet.quote:
Interesseert me niet wat de HC vindt. Er zijn ook HC's die je in de 1ste klas laten zitten wanneer de 2de klas vol zit. Is dat dan ook 'handig gebruik maken van de mogelijkheden'? Ja. Is het pauper? Ja.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:01 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.
hun?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:01 schreef greavy het volgende:
Dat kan wel zo zijn, maar toch mag het. De HC die het zag, zei zelf dat hun er niks tegen doen kunnen én mogen. Je maakt gewoon op een handige manier van de mogelijkheden die NS je biedt.
Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein?quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:06 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als ik een 1ste klas kaartje had en ik was daar gaan zitten dan had ik het eruit gerukt, echt.
Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Omdat we in nederland leven en niet in duitsland.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
Er zijn mensen met een andere mening dus
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de ICE 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
ach joh, maak je niet zo drukquote:Op donderdag 21 juli 2011 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hun?![]()
En trouwens, je brengt gewoon medereizigers in gevaar. Straks struikelt er een oud vrouwtje over jouw kabelbende, en dan? Reken maar dat "hun" er wat aan kunnen en mogen doen.
Met ICE bedoelde ik uiteraard de IC. Maar daar zal je vast gelijk in hebben..quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Omdat DB vindt dat dat een service is voor alle reizigers, en NS vindt dat je daarvoor maar in de 1e klas moet gaan zitten.
Omdat er te weinig mensen gebruik van maken. In de 1e klas wordt het waarschijnlijk iets vaker gebruikt, dus is het rendabeler. Of zoiets. Ik zou het in de 2e klas stiltecoupés wel zinnig vinden.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:11 schreef greavy het volgende:
Er zijn mensen met een andere mening dus
WAAROM kan in Duitsland bij elke stoel zowat in de IC 2e klas een stopcontact? WAAROM niet in Nederland?
Wat heeft het met 'willen werken' te maken? Ik kan prima in de 2de klas werken, maar als mijn accu leeg is, stop ik er een nieuwe in of koop ik even een overgangskaartje (komt zelden voor, bij lange ritten reis ik sowieso met een 1ste klas dagkaart).quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik niet. Groot gelijk, waarom zouden alleen 1e klas reizigers willen werken in de trein?
Post Groningen is nu ook aan het proefdraaien met InfoPlus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 15:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. Maar met het huidige tempo zal dat vast binnen 1 jaar zijn
En bier.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Verder zie ik ook graag stopcontacten in de 2de klas verschijnen hoor. En een armleuning aan beide kanten. En leeslampjes. En voetsteuntjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |