abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99720686

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en ontvangt graag PM's over Fyra naar Breda.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
Socios.jpg Socios, treinen dienen te allen tijde conform de dienstregeling te rijden.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2011 zijn als volgt: Zaterdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 24 april (eerste paasdag), maandag 25 april (tweede paasdag), zaterdag 30 april (Koninginnedag), donderdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 2 juni (Hemelvaartsdag), zondag 12 juni (eerste pinksterdag), maandag 13 juni (tweede pinksterdag), zondag 25 december (eerste kerstdag), maandag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> NS Dienstregeling 2011
Met ingang van Dienstregeling 2011 verschijnt het spoorboekje helaas niet meer op papier. NS biedt nu slechts losse pagina's aan als PDF. Deze zijn voor forummer greavy verzameld en hier te downloaden.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehornde detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy

[ Bericht 13% gewijzigd door Peterselieman op 20-07-2011 23:17:21 ]
pi_99720728


Patatfriets
pi_99720737
Friet. Einde discussie.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:41:12 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99720764
Friet.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juli 2011 @ 20:42:13 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99720827
En dat in een patatgeneratie :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99720972
Nederlandse patat, vlaamse frieten en franse frieten w/
pi_99720985
Patat.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99721083
Randstadters zeggen patat omdat ze geen friet kunnen bakken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:48:33 #9
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99721170
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan).
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99721311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan).
Die tool is alweer disabled heb ik begrepen..
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:52:08 #11
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_99721314
:Y Pommes :Y
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_99721491
Hier in Maastricht noemen ze het friet. Voor mij als geboren Randstedeling blijven het patatjes...

Net zoals de snackbar, die ze hier consequent friture noemen. Raar soort mensen... :-)

[ Bericht 33% gewijzigd door KipSiam op 20-07-2011 20:56:51 (friture aangepast :)) ]
Vroeger was ik iemand anders
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:09:33 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99722166
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Mag er een link naar de wiki in de OP? Dan kan iedereen hem weer updaten (zoals ik laatst heb gedaan).
De TopicStarter moet zijn post bijwerken. Je kan de wijziging altijd in code tags zetten.
Dan krijg je bij de knop 'Open nieuw deel' gelijk de geupdate versie naar voren.
pi_99722574
wie wat moet ik doen
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:19:55 #15
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99722753
Welke wijziging waar in codetags?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:27:19 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99723166
Jij wou toch wat aan de OP wijzigen? Als je dat hier post, kan Marko (De starter van dit topic) dat in zijn post verwerken.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:48:18 #17
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99728081
Dat heb ik al in de wiki gewijzigd, dus daar kan hij de OP vandaan kopieren. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99728391
Linkje van de wiki link?
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:56:54 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99728599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Linkje van de wiki link?
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Trein
pi_99729132
Vage shit, niet alles past erop.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juli 2011 @ 23:18:11 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99729816
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vage shit, niet alles past erop.
nu wel :P

Het was te groot om in 1x te plakken :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99729941
Patat.
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 juli 2011 @ 23:23:34 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99730093
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs

Het linkje klopt nog wel zo te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:50:51 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_99731464
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs

Het linkje klopt nog wel zo te zien.
Op hun website staat, nog verwarrender, DUO - IB-Groep. :')
pi_99731553
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nu wel :P

Het was te groot om in 1x te plakken :')
top. dankje
pi_99731955
Goh, heel facebook staat nu vol met foto's van mat '64 wat via de snelweg afgevoerd wordt.

En dan zit er één comment bij die het een Hondekop noemt -O-
pi_99733554
nou wat een schande :O
Roestbakken, dat zijn het
pi_99735649
Roestbak of niet, het is meer trein dan een SLT
  donderdag 21 juli 2011 @ 08:26:10 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99738222
Zometeen op Utrecht CS het oude, vertrouwde klapperbord in de hal maar even goed onder de loep nemen met de film O+
pi_99738989
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:40 schreef Ireyon het volgende:
Friet. Einde discussie.
Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram.

Ik heb me er maar bij neer gelegd dat het regionaal is. Beneden de rivieren bestel ik friet bij de friture, erboven haal ik patat bij de snackbar.
pi_99739049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:26 schreef greavy het volgende:
Zometeen op Utrecht CS het oude, vertrouwde klapperbord in de hal maar even goed onder de loep nemen met de film O+
Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.
pi_99739088
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs

Het linkje klopt nog wel zo te zien.
Dat is dus fout. Het is nu een combo van die twee. Typisch ambtenaren :D
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_99739912
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef Fixers het volgende:

[..]

Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram.
Nee klopt, daar noemen ze het dus patat omdat ze geen friet kunnen bakken. De enige plekken in de randstad waar ik friet bestel, zijn dan ook de Vlaamse friet op Schiphol of in het Hard Rock Café.

Verder is IB-groep nog gewoon juist hoor.. Het verwijst niet voor niks naar www.ib-groep.nl
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:07:36 #34
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99740039
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:19 schreef Fixers het volgende:

[..]

Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.
Ter zijner tijd gaat'ie weg ja. Dan moet je het doen met die LCD-schermen. Ze willen wel op meer locaties LCD-schermen ophangen, om de doorstroming te verbeteren, en niet iedereen steeds naar 1 zo'n schermpje wil. Er hangen tevens 3 van die schermen naast elkaar (dus de eerstvolgende 21 treinen te zien)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 10:10:44 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99740106
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...

Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99740176
friet is toch van die half gebakken dikke stukken aardappel :r
pi_99740332
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...

Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?

Ik heb geen perfecte ogen en als ik zie hoeveel dichterbij ik op Den Haag Centraal moet gaan staan om het te kunnen lezen is het eigenlijk belachelijk.
Beter onethisch dan oneetbaar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 10:23:10 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99740409
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:19 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?
Ze gaan over op een nieuw informatiesysteem en daar passen de oudere inflexibele borden niet meer bij helaas. Het bieden van een fatsoenlijk alternatief zal te duur zijn denk ik.
quote:
Ik heb geen perfecte ogen en als ik zie hoeveel dichterbij ik op Den Haag Centraal moet gaan staan om het te kunnen lezen is het eigenlijk belachelijk.
Die schermen zijn dan wel 46 inch in doorsnede, maar als je er 7 treinen op zet dan moet je idd alsnog dichtbij komen om het goed te kunnen lezen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99740428
Het zou echt enorm jammer zijn als dat grote blauwe bord bij Utrecht CS zou verdwijnen. Ik heb het altijd een gaaf ding gevonden, ook enorm praktisch en uiteraard uniek.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_99741129
Als de grote flapborden op Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal etc. dan toch moeten verdwijnen in de grote stationshallen zou het NS sieren als men in ieder geval grote digitale borden plaatst (en het dus niet laat bij de kleine schermpjes zoals nu).

Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:

  donderdag 21 juli 2011 @ 10:55:43 #41
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_99741196
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:13 schreef weerstandje het volgende:
friet is toch van die half gebakken dikke stukken aardappel :r
Dat is Vlaamse friet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_99741255
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:
Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:

[ afbeelding ]
Ziet er vrij onleesbaar uit moet ik eerlijk zeggen... :N
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:00:06 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99741352
Vanaf die afstand mischien op de foto. Ik vond het wel duidelijk toen ik daar was. Vorig jaar ook al.
pi_99741365
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:
Als de grote flapborden op Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal etc. dan toch moeten verdwijnen in de grote stationshallen zou het NS sieren als men in ieder geval grote digitale borden plaatst (en het dus niet laat bij de kleine schermpjes zoals nu).

Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:

[ afbeelding ]
Kan aan het oplossend vermogen liggen van je lens/detector, maar ik kan daar dus niets van lezen.



Dit is ongeveer van eenzelfde afstand (wel iets meer ingezoomd, ok) maar is zelfs inclusief smerige verkleining die fok! toepast nog te lezen. Zal ook te maken hebben een dergelijk bord een mooie lambertse straler is met een fijn contrast.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_99741561
Het is gewoon een slechte foto van mij. Natuurlijk zijn `flapjes´ beter te lezen. Net als bij de CTA's.

Maar als `flapborden´ dan toch zonodig schermen moeten worden dan op deze manier. De door mij gebruikte camera fotografeert schermen gewoon niet goed. Op locatie is het allemaal prima waar te nemen.
pi_99741819
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Het is gewoon een slechte foto van mij. Natuurlijk zijn `flapjes´ beter te lezen. Net als bij de CTA's.

Maar als `flapborden´ dan toch zonodig schermen moeten worden dan op deze manier. De door mij gebruikte camera fotografeert schermen gewoon niet goed. Op locatie is het allemaal prima waar te nemen.
Ik vind de huidige nieuwe CTA's (of hoe ze ook mogen heten) die binnen staan behoorlijk goed leesbaar eigenlijk. Alleen zijn ze nogal vaak niet echt efficiënt bezig met de beschikbare ruimte. De schermen bij Den Haag bijvoorbeeld zijn slecht leesbaar. Die kleine aanwijzers die nu bij Utrecht Centraal hangen zijn ook goed te lezen, maar simpelweg veels te klein om bij het grote flapbord in de buurt te kunnen komen.
Beter onethisch dan oneetbaar
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:21:47 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_99741960
Dat de mogelijkheden die ze hebben niet of nauwelijks gebruikt word, is een verklaring voor. Het oude systeem (BEPAC) werkt met de flapjes, en kan weinig extra info tonen.
Nu word InfoPlus geďntroduceerd, die overal flexibel mee om moet gaan, en veel informatie moet tonen die nu niet getoond kan worden. Bij InfoPlus kan je zelf teksten invoegen.
pi_99742256
Tja dat oude bord.. Iedereen staat ernaar te loeren omdat er verder nergens zo'n bord hing.
Als je bij elke ingang een zooitje schermen ophangt + nog wat zo links en rechts in de hal voor de overstappers is één groot centraal bord helemaal niet nodig
  donderdag 21 juli 2011 @ 11:47:50 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_99742851
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Het grote blauwe bord is vanuit bijna de hele hal leesbaar, je hoeft er niet eens voor stil te staan. Als ik door die hal loop werp ik één blik op dat bord en ik weet waar m'n trein vertrekt. Erg jammer als we het straks zonder moeten doen. Ik hoop echt dat ze hier een voorbeeld gaan nemen aan die schermen op de grotere Duitse stations, om een goede moderne vervanger te maken. Of die in de hal van Luxembourg, da's ook een mooie!

Op die nieuwe schermpjes kijk ik nooit, dan moet je midden in de loop stil gaan staan om naar zo'n te klein schermpje te turen. Niet handig.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef greavy het volgende:
Nu word InfoPlus geďntroduceerd, die overal flexibel mee om moet gaan, en veel informatie moet tonen die nu niet getoond kan worden. Bij InfoPlus kan je zelf teksten invoegen.
Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.
  Moderator donderdag 21 juli 2011 @ 12:48:58 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_99745405
Het grote blauwe flapbord mag niet weg ;( dat is cultuur...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')