Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:26 schreef greavy het volgende:
Zometeen op Utrecht CS het oude, vertrouwde klapperbord in de hal maar even goed onder de loep nemen met de film
Dat is dus fout. Het is nu een combo van die twee. Typisch ambtenarenquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zie in de OP nog wel een knoeperd van een fout staan, want de IB-Groep bestaat al lang niet meer en heet nu Dienst Uitvoering Onderwijs
Het linkje klopt nog wel zo te zien.
Nee klopt, daar noemen ze het dus patat omdat ze geen friet kunnen bakken. De enige plekken in de randstad waar ik friet bestel, zijn dan ook de Vlaamse friet op Schiphol of in het Hard Rock Café.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef Fixers het volgende:
[..]
Probeer jij in utrecht dan maar eens een friet met te bestellen. Dan snappen ze je echt niet. Althans niet bij de goedkope snackbar bij het cs tegenover de Bram.
Ter zijner tijd gaat'ie weg ja. Dan moet je het doen met die LCD-schermen. Ze willen wel op meer locaties LCD-schermen ophangen, om de doorstroming te verbeteren, en niet iedereen steeds naar 1 zo'n schermpje wil. Er hangen tevens 3 van die schermen naast elkaar (dus de eerstvolgende 21 treinen te zien)quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:19 schreef Fixers het volgende:
[..]
Gaat dat ding eigenlijk weg? En komt daar dan wat fatsienlijks voor inde plaats. Of moeten we het blijvend doen met die paar lullige lcd-schermpjes die er hangen.
Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...
Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
Ze gaan over op een nieuw informatiesysteem en daar passen de oudere inflexibele borden niet meer bij helaas. Het bieden van een fatsoenlijk alternatief zal te duur zijn denk ik.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:19 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Is dat grote blauwe bord nu werkelijk zo duur in onderhoud of begrijpen ze niet wat voor een enorme voordelen zo'n groot bord qua leesbaarheid biedt bij de reiziger?
Die schermen zijn dan wel 46 inch in doorsnede, maar als je er 7 treinen op zet dan moet je idd alsnog dichtbij komen om het goed te kunnen lezen.quote:Ik heb geen perfecte ogen en als ik zie hoeveel dichterbij ik op Den Haag Centraal moet gaan staan om het te kunnen lezen is het eigenlijk belachelijk.
Dat is Vlaamse friet.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:13 schreef weerstandje het volgende:
friet is toch van die half gebakken dikke stukken aardappel
Ziet er vrij onleesbaar uit moet ik eerlijk zeggen...quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:
Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:
[ afbeelding ]
Kan aan het oplossend vermogen liggen van je lens/detector, maar ik kan daar dus niets van lezen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:53 schreef Socios het volgende:
Als de grote flapborden op Amsterdam Centraal, Den Haag Centraal etc. dan toch moeten verdwijnen in de grote stationshallen zou het NS sieren als men in ieder geval grote digitale borden plaatst (en het dus niet laat bij de kleine schermpjes zoals nu).
Voorbeeldje van vergelijkbaar `bord´ te Köln Hbf:
[ afbeelding ]
Ik vind de huidige nieuwe CTA's (of hoe ze ook mogen heten) die binnen staan behoorlijk goed leesbaar eigenlijk. Alleen zijn ze nogal vaak niet echt efficiënt bezig met de beschikbare ruimte. De schermen bij Den Haag bijvoorbeeld zijn slecht leesbaar. Die kleine aanwijzers die nu bij Utrecht Centraal hangen zijn ook goed te lezen, maar simpelweg veels te klein om bij het grote flapbord in de buurt te kunnen komen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:07 schreef Socios het volgende:
Het is gewoon een slechte foto van mij. Natuurlijk zijn `flapjes´ beter te lezen. Net als bij de CTA's.
Maar als `flapborden´ dan toch zonodig schermen moeten worden dan op deze manier. De door mij gebruikte camera fotografeert schermen gewoon niet goed. Op locatie is het allemaal prima waar te nemen.
Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef greavy het volgende:
Nu word InfoPlus geïntroduceerd, die overal flexibel mee om moet gaan, en veel informatie moet tonen die nu niet getoond kan worden. Bij InfoPlus kan je zelf teksten invoegen.
Die 2x 3 schermpjes die nu midden in de hal hangen voldoen alvast niet. Dat is echt veel te klein. Als dat grote blauwe bord dan echt weg moet, vervang het dan door grote schermen. Minstens het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling. Dan zijn de eerstvolgende 21 treinen voor een station als Utrecht peanuts, volgens mij amper genoeg voor een kwartier. Je zou op zo'n knooppunt toch zeker een uur vooruit moetem kunnen kijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen alles op die schermen is zodanig klein dat je er weer dichtbij moet staan om het te kunnen lezen ...
Dat heb je met het grote blauwe bord veel minder.
Dat is inderdaad heel dom geregeld daar. Dezelfde treinen die aangegeven worden achter verschillende op alfabetisch gesorteerde bestemmingen. Ontzettend verwarrend. Totaal geen overzicht welke trein wanneer vertrekt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:08 schreef Fixers het volgende:
het formaat wat ze op schiphol hebben, maar dan niet met die achterlijke alfabetische indeling.
Ja. Weet je waarom? Omdat InfoPlus nog niet gebruikt word. Die digitale schermpjes worden nu door BEPAC aangestuurd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Met grote nadruk op KAN, want het gebeurt nu (nog) niet. Die nieuwe schermen zijn echt een ramp bij werkzaamheden, omleidingen e.d. Op die flapjesbakken kan tenminste nog gewoon getoond worden dat er op een deel van het traject busvervoer is. Op die nieuwe schermen staat daar helemaal niets over.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:43 schreef greavy het volgende:
Oja. Nu op naar Schiphol. Zwolle is een helse bouwput. En die traverse is erg hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |