Trek-Duw.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
InterCity Rijtuigen, geModerniseerd, Tilting DIESEL??
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?
VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen.
Word verworpen. Beter materieel rijdt er niet meer rond.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.
Ik heb echt een goed woord over voor die troep: Van de banken krijg ik rugpijn. Van de afstand tussen de stoelen kniepijn. Van die megavibrator die eronder hangt knallende koppijn. Van de herrie krijg ik oorpijn. Volgens mij had de ontwerper van die troep aandelen in de pijnstillers.
De blikjespers in er mee!
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straksquote:Zoals in andere topics al begint rond te zingen: het DDM-1 wordt gereactiveerd! We kunnen niet zeggen dat NSR niets van vorige winter heeft geleerd: de stammen die afgelopen winter gereden hebben, worden (mogelijk op één na) weer helemaal dienstvaardig gemaakt voor de (ruime) winter, van 1 oktober tot 1 april. Helemaal dienstvaardig betekent natuurlijk ook dat er weer locomotieven bij komen. Besloten is daarvoor niet de 1800-en te heractiveren, maar een twaalftal terzijde staande 1700-en te wijzigen zodat ze met DDM-1 overweg kunnen (!)
En als klap op de vuurpijl: er worden ook twee stammen ingezet in de vaste dient, namelijk in de 14500. Dat zijn handige conditieritten om te zorgen dat ze ook werkelijk ingezet kunnen worden als het erop aankomt.
Woeiquote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Quote van Broek53 op Somda:
[..]
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straks
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Woei
Goed plan
Zie het overigens ook nog wel gebeuren dat ze besluiten om het DDM-1 alsnog te moderniseren. Het is materieel waarmee extreem veel mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.
* lyolyrc snel dekking zoektIk heb geen hekel aan VIRM, maar dan wel graag de serie met de stoffen stoelen. Die met dat plastic zien er smerig uit. Dat motiefje doet me denken aan vieze prullenbakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
bijsturing omdat vanwege de Vierdaagse VIRM vrijgespeeld moet worden voor de trajecten rond Nijmegen. Daarnaast is de defectenstand onder de schommelboten nog steeds hoog.quote:
Leg eens uit aan een leek?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Overweg Zuidendijk (bij Dordrecht Zuid) sta ik voor cargo's. Nu ineens 4 boa's van Prorail. Binnen 5 minuten 3 boetes voor door het rode licht..
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:10 schreef lyolyrc het volgende:
Wat is de reden dat 1700-locs niet overweg kunnen met DDM?
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.quote:
Oh jij zat treintjes te spotten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.
Vandaar, succes!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Ja. Ik sta goederentreinen hier te fotograferen.
Volgens mij ook de kabel tussen het DDM en de Loc is anders dan bij latere series, waardoor het normaal niet werkt met een 1700quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)
Wat zijn dat nou weer voor grappenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
De twee opties die NS niet gelicht heeft zijn per 31 december komen te vervallen. NS kán die dus niet eens meer bestellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.
En door een verschil in deursluitsysteem kun je Fyra-rijtuigen en Benelux-rijtuigen ook niet zomaar uitwisselen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef Duvel het volgende:
Ja, dat kan. De kabel van de Benelux is ook anders dan van de 1800 geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |