ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Volledig met je eens. Wat is er nou niet beter/comfortabeler dan Plan V?
VIRM en SLT mogen ze van mij het eerst slopen. Bestel dan maar goede treinen.
Word verworpen. Beter materieel rijdt er niet meer rond.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
ALLES is comfortabeler dan een V. Zelfs een goederenwagon.
Ik heb echt een goed woord over voor die troep: Van de banken krijg ik rugpijn. Van de afstand tussen de stoelen kniepijn. Van die megavibrator die eronder hangt knallende koppijn. Van de herrie krijg ik oorpijn. Volgens mij had de ontwerper van die troep aandelen in de pijnstillers.
De blikjespers in er mee!
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straksquote:Zoals in andere topics al begint rond te zingen: het DDM-1 wordt gereactiveerd! We kunnen niet zeggen dat NSR niets van vorige winter heeft geleerd: de stammen die afgelopen winter gereden hebben, worden (mogelijk op één na) weer helemaal dienstvaardig gemaakt voor de (ruime) winter, van 1 oktober tot 1 april. Helemaal dienstvaardig betekent natuurlijk ook dat er weer locomotieven bij komen. Besloten is daarvoor niet de 1800-en te heractiveren, maar een twaalftal terzijde staande 1700-en te wijzigen zodat ze met DDM-1 overweg kunnen (!)
En als klap op de vuurpijl: er worden ook twee stammen ingezet in de vaste dient, namelijk in de 14500. Dat zijn handige conditieritten om te zorgen dat ze ook werkelijk ingezet kunnen worden als het erop aankomt.
Woeiquote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:01 schreef greavy het volgende:
Quote van Broek53 op Somda:
[..]
NS zorgt dus dat ze al reservestammen voor de winter hebben straks
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Woei
Goed plan
Zie het overigens ook nog wel gebeuren dat ze besluiten om het DDM-1 alsnog te moderniseren. Het is materieel waarmee extreem veel mensen tegelijkertijd vervoerd kunnen worden
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:08 schreef Fixers het volgende:
[..]
NS heeft toch een deel van de oorspronkelijke SLT-bestelling geannuleerd vanwege het toiletdebacle? Dan zullen ze in de toekomst bakcapaciteit te kort gaan komen. Lijkt me heel geen raar idee om in iedergeval de mogelijkheden voor modernisering van DDM1 te onderzoeken.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zit dan liever in VIRM in plaats van een V'tje of DDAR.
* lyolyrc snel dekking zoektIk heb geen hekel aan VIRM, maar dan wel graag de serie met de stoffen stoelen. Die met dat plastic zien er smerig uit. Dat motiefje doet me denken aan vieze prullenbakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
bijsturing omdat vanwege de Vierdaagse VIRM vrijgespeeld moet worden voor de trajecten rond Nijmegen. Daarnaast is de defectenstand onder de schommelboten nog steeds hoog.quote:
Leg eens uit aan een leek?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:28 schreef greavy het volgende:
Overweg Zuidendijk (bij Dordrecht Zuid) sta ik voor cargo's. Nu ineens 4 boa's van Prorail. Binnen 5 minuten 3 boetes voor door het rode licht..
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:10 schreef lyolyrc het volgende:
Wat is de reden dat 1700-locs niet overweg kunnen met DDM?
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.quote:
Oh jij zat treintjes te spotten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Een boa is Bevoegd Opsporings Ambtenaar. In dit geval in dienst bij Prorail. Mensen die door het rode licht gaan bij de overweg, worden door de boa's bekeurd. Nu dus bij deze overweg.
Vandaar, succes!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:37 schreef greavy het volgende:
Ja. Ik sta goederentreinen hier te fotograferen.
Volgens mij ook de kabel tussen het DDM en de Loc is anders dan bij latere series, waardoor het normaal niet werkt met een 1700quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goede vraag. In elk geval is de rem anders, DDM heeft alleen een loccenrem, DD-AR remt elektropneumatisch o.i.d. (Heb het wel ergens in een oud matblad staan.)
Wat zijn dat nou weer voor grappenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Komt omdat bij één kaartje voor de hele reis er internationaal tarief geldt. Dan betaal je altijd iets meer.
De twee opties die NS niet gelicht heeft zijn per 31 december komen te vervallen. NS kán die dus niet eens meer bestellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De NS ziet voorlopig af van extra SLT door de bestaande opties niet te lichten.
En door een verschil in deursluitsysteem kun je Fyra-rijtuigen en Benelux-rijtuigen ook niet zomaar uitwisselen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:39 schreef Duvel het volgende:
Ja, dat kan. De kabel van de Benelux is ook anders dan van de 1800 geloof ik.
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengeloquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Almelo - Enschede in 1 minuut? HSL Oost ftw
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, en eerst nog even een tijdreisje naar Hengelo
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagsequote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:05 schreef TheFrankey het volgende:
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet
iWorm hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?
Normaal zie je hier aleen virmquote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op heel veel Dubbeldekkertrajecten in het land rijden nu Koplopers. Ook op de IC Utrecht - Bodegraven - Leiden bijvoorbeeld. Alle ballen op Nijmegen he, voor de Vierdaagse
¤250, maar dat is niet erg, want aan de andere kant van het wormgat ontdek je ineens dat je ¤500 in je portemonee hebt zitten!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoeveel wormgat-toeslag kost dat eigenlijk?
Dat kun je wel zeggen. 2 dagen geleden liep ik daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Noorwegen zeg je?
Net op tijd weg if I may say so?
In before random treintopic-stamgast met gezeik over VIRM.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 07:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
in before sounddragon met gezeik over afkortingen
Dat heet de 1e klas, drol.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:57 schreef greavy het volgende:
DDAR zit heerlijk, zolang je maar niet op de plankjes met groen gaat zitten. Ik ga altijd op de banken met stof (die dus goed zitten) zitten. Meestal is dat maar 1 bak die comfortabele banken heeft.
Deze?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:00 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Oh en de trein Goteborg-Oslo is trouwens een juweel onder de treinen![]()
Ja, geen reserveringsplicht en gewoon goed genoeg capaciteit. Conducteurs die niet zeuren over sokken op de banken en die stoelen kunnen heerlijk naar achteren kunnen. Ook rijdt ie lekker door en is de natuur prachtig.quote:
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:13 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, geen reserveringsplicht en gewoon goed genoeg capaciteit. Conducteurs die niet zeuren over sokken op de banken en die stoelen kunnen heerlijk naar achteren kunnen. Ook rijdt ie lekker door en is de natuur prachtig.
Het lijkt zo'n schoen voor mensen waarvan het ene been langer is dan het anderequote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, dit lijkt wel zo'n lompe lelijke Japanse trein. Zelfs een V250 is mooier.
Klopt, ik neem ook altijd op de `zachte´ variant plaats.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef greavy het volgende:
Wedden dat er verschil is tussen de 2e klas? Er zijn 2 interieuren gebruikt.
Ja, natuurlijk zijn er twee verschillende tweedeklas banken. De ene is van Compin, de andere van een Nederlandse fabrikant. Maar ze zijn allebei bekleed met groen kunstleer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Wedden dat er verschil is tussen de 2e klas? Er zijn 2 interieuren gebruikt.
Jawel, de ene is een soort sprinterbank, met de hoofdsteun als een soort worst op pootjes boven de rugleuning, de andere bestaat uit één geheel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:29 schreef dennistd het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik nog nooit het verschil opgemerkt heb (op het oog dan) tussen de twee soorten... of zit er daarin ook geen verschil?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:29 schreef dennistd het volgende:
Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik nog nooit het verschil opgemerkt heb (op het oog dan) tussen de twee soorten... of zit er daarin ook geen verschil?
Alleen Bv 280 7508 idd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:36 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Deze 2e klas banken zijn natuurlijk nog beter, maar die rijden maar heel weinig rond helaas.
Ik vind hem niet eens heel lelijk. Maar ja, ik vond het veel comfortabeler dan ICE's.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi.
Ja, dat is wel tof, en je hebt mooie uitzichten. Ik vind Noorwegen qua natuurschoon sowieso moeilijk te overtreffen... Dat gedoe bij die waterval mogen ze van mij wel laten zitten...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:25 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik vind hem niet eens heel lelijk. Maar ja, ik vond het veel comfortabeler dan ICE's.
Flamsbaan is inderdaad een touristisch gedrocht, maar de klim van dat treintje is toch wel bewonderingswaardig. Of vond jij van niet?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 11:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat is wel tof, en je hebt mooie uitzichten. Ik vind Noorwegen qua natuurschoon sowieso moeilijk te overtreffen... Dat gedoe bij die waterval mogen ze van mij wel laten zitten...
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten....quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:31 schreef Socios het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hierbij het verschil tussen de banken.
Let overigens niet op de bestandsnamen. Ook beneden kan men de banken aantreffen die op de foto boven genomen zijn.
Laat daar eens een sommetje statistiek op los?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten....
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Laat daar eens een sommetje statistiek op los?
Vaak moet je dan naar de andere kant van de trein. Vaak is er maar één bak die dat zachte interieur heeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:49 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik tref dus duidelijk altijd alleen de ondersten....
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat die enorme neus is voor het geval er een rendier of een eland op het spoor staat. Dan kan je doorrijden zonder problemen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 10:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ah, gelukkig is ie van binnen wèl mooi.
De omloop niet eens, maar de inzet van verschillende interieuren binnen één materieelserie wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is?
Nee, hij ragt vanaf Parijs oost in een keer door tot voorbij de eindhalte vanf lijn E Tournan: Dat is ook de reden dat ie tijdens het rijden omschakeld em niet op een station, anders zou dat parijs oost zijn, en zowiezo 20 km onder de draadquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja vlakbij Gretz buigt die diesellijn af inderdaad. Maar voor die tijd stoptie toch ook nergens? Of wel?
Na wat puzzelen is het mij gelukt om voor 18 euro een vervoerbewijs te kopen voor een reis van Emden Hbf naar Leeuwarden via Rheine met genoemde D-trein.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
Ik heb een interessante trein gevonden in de vorm van een D-trein op de Emslandstrecke (Norddeich Mole - Münster Hbf).
Rijdt 's zondags van 4 september t/m 30 oktober 2011:
Lees meerquote:Mit einem VRR-Ticket nach Venlo
Ab Januar 2012 gilt das VRR-Ticket auch bis Venlo. Dort können sie zum Beispiel mit der längsten Seilbahn der Niederlande über das Floriade-Gelände fahren. Foto: Bernd Lauter / WAZ FotoPool
Venlo. Dem Besucher der Floriade wird es wirklich leicht gemacht: Ab dem 1. Januar 2012 kann die niederländische Grenzstadt Venlo auch mit einem VRR-Ticket erreicht werden.
Bisher mussten die Menschen, die mit der Bahn nach Venlo fahren wollten, theoretisch in Kaldenkirchen aussteigen und dort ein Zusatzticket erwerben. Rechtzeitig zum Beginn der Weltgartenbauausstellung Floriade wird die Stadt im Norden der niederländischen Provinz Limburg als eigenes Tarifgebiet in den VRR einbezogen.
Trieste boel weer..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:32 schreef James1988 het volgende:
Het dodental in China is inmiddels opgelopen tot 32...
Geen idee, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat op de Chinese HSL nog redelijk wat dingen handmatig moeten gebeuren. Maar of dit waar is en in hoeverre dit bijgedragen kan hebben aan het ongeval zal uit onderzoek moeten blijken.quote:Op zondag 24 juli 2011 03:16 schreef James1988 het volgende:
Naar het schijnt is de bliksem ingeslagen in de trein, en is de trein erachter vervolgens ingereden op deze trein. Ik vraag me af wat er in China is gebeurd, zodat deze ramp kon gebeuren. Op de Chinese hogesnelheidslijnen wordt CTCS als beveiligingssysteem gebruikt, een afgeleide van het Europese ETCS (onderdeel van ERTMS).
In Europa zorgen interlocking- en detectiesystemen ervoor dat slechts één trein tegelijk van een spoor gebruik kan maken. Kennelijk is dat in China dus anders, of is er door de blikseminslag apparatuur ontregeld geraakt waardoor het baanvak vrij werd gegeven
[/speculatie]
nog nietquote:Op zondag 24 juli 2011 07:53 schreef Luco het volgende:
Dr_Flash, heb je Sydney Central al in je collectie?
Logisch, iedereen kent haar en sowieso is china een ver van je bed show.quote:Op zondag 24 juli 2011 01:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Trieste boel weer..
En iedereen amy fucking whinehouse maar boeiend vinden..
Daar lijkt het wel op ja. Niet Nederlands in ieder geval.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:01 schreef DutchErrorist het volgende:
http://prorail.nl/Publiek(...)Overwegcampagne.aspx
Is dit nou een belgische overweg?
jup. Ergens in Brussel meende ikquote:Op zondag 24 juli 2011 12:01 schreef DutchErrorist het volgende:
http://prorail.nl/Publiek(...)Overwegcampagne.aspx
Is dit nou een belgische overweg?
Interessequote:
quote:Tienertoer terug van weggeweest
Na een afwezigheid van 17 jaar is de Tienertoer weer terug. Deze zomer kunnen jongeren van 12 tot en met 18 jaar die een Cultuurkaart hebben drie of vier dagen tegen betaling onbeperkt door Nederland reizen met NS-treinen.
Dat heeft CJP, initiatiefnemer van de kortingskaart, zondag meegedeeld.
Met de Cultuurkaart krijgen jongeren korting op theaters, musea, bioscopen en andere culturele instellingen, maar ook in winkels. Nu komt CJP dus met de Tienertoerkaart.
De eerste editie stamt uit 1969 en wilde jongeren stimuleren om met het openbaar vervoer te reizen, familie te bezoeken en al reizende dingen te leren over topografie en geschiedenis. Dit keer zijn de doelen iets minder idealistisch, stelt CJP.
Het gaat deze zomer om een proef. Daarna bekijken CJP en NS of de Tienertoer definitief terugkomt .CJP-directeur Walter Groenen: ''We maken ons sterk om jongeren te verleiden meer culturele activiteiten te ondernemen. De Tienertoer is het perfecte excuus om dat te doen.
Ik ga er niet voor betalen of zo hoorquote:Op zondag 24 juli 2011 12:46 schreef Luco het volgende:
[..]
Interesse? Ga sowieso treinen in Australië en zal wel van elk station waar ik uit stap een fototje maken.
ProRail heeft gewoon materiaal overgenomen van een Europabrede campagne. In het origineel staat een logo van het UIC, een brancheorganisatie voor de spoorwegen.quote:
Doe gewoon wat je leuk vindtquote:Op zondag 24 juli 2011 14:58 schreef Luco het volgende:
No shit, maar dan weet ik dat ik die fototjes gewoon even moet nemen.
UIC is niet zomaar een hobbyclubje hè...quote:Op zondag 24 juli 2011 15:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
ProRail heeft gewoon materiaal overgenomen van een Europabrede campagne. In het origineel staat een logo van het UIC, een brancheorganisatie voor de spoorwegen.
De locomotief is ook Belgisch, namelijk een HLE 13.
Nee, klopt. Maar ik wilde het simpel uitleggenquote:Op zondag 24 juli 2011 15:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
UIC is niet zomaar een hobbyclubje hè...
Haha, nice.quote:
Zuidoostelijke uithoek van NRW, beetje Rheinland-Pfalz, beetje Hessen. Had nog een Anschlussfahrkarte nodig tot aan Dillenburg. Eerste eurootjes korting verdiend met mijn BahnCardquote:Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, nice.
Van al die stations op die foto heb ik nog nooit gehoord.
Uit welke regio komt die oogst?
Voiciquote:Op zondag 24 juli 2011 18:07 schreef greavy het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met fotograferen op treinstations in Frankrijk? Aangezien ik Dinsdag naar Parijs (zit vlakbij Gare du nord).
quote:Op zondag 24 juli 2011 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Eerste eurootjes korting verdiend met mijn BahnCard
Ik ken nauwelijks Frans. Google Translate laat mij ongeveer weten dat het wel mag, maar geen statieven en dergelijke, en op openbare plekken?quote:
Ok, dan is hier de Engelstalige versie.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ken nauwelijks Frans. Google Translate laat mij ongeveer weten dat het wel mag, maar geen statieven en dergelijke, en op openbare plekken?
Nee, dat hoefde niet per se. In theorie ben je dan overigens wel verplicht om altijd een identiteitsbewijs met pasfoto bij je te hebben, maar hey, dat was je toch alquote:
Nou, dan kan je weer terug dus hequote:Op zondag 24 juli 2011 19:24 schreef Crientj het volgende:
Argh. Ik wist dat ik iets vergat.
Een foto maken van de trein/station/bordje desnoods van de lijn Fuengirola - Malaga. Maar men, t was wel tof.
En die treinen die daar rijden zijn vaag, beetje rare indeling van de stoelen.
Neenee, het is "Ik ken Frans nauwelijks" of "Ik kan nauwelijks Frans".quote:
Zou t graag willen, alleen al vanwege de temperatuur. Helaas vind mn bankrekening dat niet zo lief. Ah To Go betaalt me niet genoegquote:
Ik heb er vandaag nog iets gekocht na wat standaard spotwerk op Lw.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef Crientj het volgende:
Ah To Go betaalt me niet genoegom nog een keer te gaan.
Yay! Ik gister op Hilversum.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb er vandaag nog iets gekocht na wat standaard spotwerk op Lw.
Nog niet. Wel langsgelopenquote:Op zondag 24 juli 2011 19:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Yay! Ik gister op Hilversum.
Iemand al eens in Utrecht Nieuw geweest?
He wat raar nouquote:Op zondag 24 juli 2011 19:46 schreef Socios het volgende:
[..]
In de kroeg werkt het vaak helaas niet op deze manier.
Socios is denk ik wel te verleidenquote:Op zondag 24 juli 2011 19:49 schreef Crientj het volgende:
Hahaha![]()
En nee, zelfs mn event foto's zijn mislukt. Ik wil een nieuwe lens voor mn 450D.
Heeft er iemand geld over? Lens die ik wil is ruim 800 euro geloof ik
Dat is die tusse spoor 1/2/3 en 4/5?quote:Op zondag 24 juli 2011 19:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
Yay! Ik gister op Hilversum.
Iemand al eens in Utrecht Nieuw geweest?
Ja, dat stuk is sowieso drukker, maar nu zat die al ongeveer vol toen ik in Deventer instapte richting Schiphol. Vooral veel Duits gebrabbel... en minstens 2 koffers per persoon...quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef greavy het volgende:
Reserveringen en binnenlandse reizigers. Nu is hij sowieso drukker want je moet omreizen via Deventer als je tussen Amersfoort en Zwolle reist (defecte bovenleiding)
Dan schiet het niet op nee. Waren het wel de normale 9 rijtuigen? Er had ook een "Erssatszug" ofzo gereden vandaag met maar 6 rijtuigen (waarvan 2 rijtuigen 1e klas)quote:Op zondag 24 juli 2011 20:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, dat stuk is sowieso drukker, maar nu zat die al ongeveer vol toen ik in Deventer instapte richting Schiphol. Vooral veel Duits gebrabbel... en minstens 2 koffers per persoon...
Ja, je hebt gelijk, ik moet het wel even nuanceren.quote:Op zondag 24 juli 2011 20:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan schiet het niet op nee. Waren het wel de normale 9 rijtuigen? Er had ook een "Erssatszug" ofzo gereden vandaag met maar 6 rijtuigen (waarvan 2 rijtuigen 1e klas)
Ik ook niet, Bahncard 25 behoeft volgens mij geen foto meer. Vandaag in de ICE 610 en ICE 73, beiden voorzien van reclames met alle mogelijke BC-types er op en allen BC-50 en hoger hebben een pasfoto op die reclame, als ik volgende week weer in een ICE zit, zal ik er een foto van makenquote:
Ik had ook gehoopt hem te zien in de paar dagen Keulen. Ik ben hem of misgelopen of niet gezien. Had hem eind Januari wel gezien in Keulen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog een vette ICE gezien gisteren, met bestickering voor het vrouwen WK voetbal:
[ afbeelding ]
Moet je voor de gein eens kijken hoe vol leeg dat ding zit als ie de grens over gaat.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Pff... Volgens mij moet het echt uit kunnen om de Pimpel (Berlijn - Hengelo - Schiphol) elk uur ipv elke twee uur te laten rijden. Helemaal vol zit deze, zelfs de 1e klas! Gelukkig nog wel plek in de bar
Moet er wel materieel voor zijn...
Dat hebben ze wel bedact, de 1853 (even uit mn hoofd) is ooit geschikt gemaakt om met BDs te kunnen rijden. Bijna hernoemd in 1799, maar is niet meer doorgegaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:18 schreef ReisT het volgende:
De reden is dat ze daar niet voor gemaakt zijn. Bij NS heeft blijkbaar nooit iemand bedacht dat het handig zou zijn als je een stuurstand kan gebruiken in combinatie met verschillende typen locs (iets wat met Belgsiche of Duitste stuurstanden gewoon wel kan).
IRM krijgt ook wifi, nog even geduld.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:05 schreef TheFrankey het volgende:
Vandaag reden er koplopers op het traject amsterdam - enkhuizen. Hoop dat ze dat vaker gaan doen. Gratis internet
Dat zie je toch: Dillenburg.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, nice.
Van al die stations op die foto heb ik nog nooit gehoord.
Uit welke regio komt die oogst?
Ja, ze kunnen zelfs de twee soorten DD-AR (met loc en met motorwagen) niet uit elkaar houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:26 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is de omloop van de NS dan zo wanhopig dat het volledige willekeur is?
Ik denk dat meer mensen China kennen dan Amy Whinehouse.quote:Op zondag 24 juli 2011 12:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Logisch, iedereen kent haar en sowieso is china een ver van je bed show.
Nu nog de zaak op laten draaien voor een deel van de abonnementskosten omdat zij er ook voordeel bij hebben dat ik stukken minder declareer als ik een DalVrij-abonnement neem.quote:
Kwestie van meer uren maken.quote:Op zondag 24 juli 2011 19:29 schreef Crientj het volgende:
[..]
Zou t graag willen, alleen al vanwege de temperatuur. Helaas vind mn bankrekening dat niet zo lief. Ah To Go betaalt me niet genoegom nog een keer te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |