quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
En wat nu als je geen chipkaart hebt?
quote:Op station Veendam kan je dus alleen nog maar een anonieme OV-Chipkaart kopen of je saldo opladen, bij de o-zo-kutte Arriva automaten...
Foto's zijn allang geresized, hoor. Nog geen halve MB per foto. Heb hele reportage's van 20 van zulke foto's hier gepubliceerd in het verleden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:02 schreef greavy het volgende:
SSOOOCC. Doe eens ff rap je foto's resizen. En schrijf die verkortingen eens vol uit ....
Ik resize ze niet. Ik zet ze op Flickr, die ze vervolgens zelf naar het juiste formaat omzet. Voorheen deed ik het naar 800x640 resizen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel wat anders dan die carddump van jou met 30 foto's @ 5 MB per stuk, en nog te belazerd om ze ook maar rechtop te zetten.
Doe maar gewoon welquote:Op woensdag 20 juli 2011 00:08 schreef greavy het volgende:
Bij mij deed 'ie hier in Fok! niet echt de foto goed laten zien. Na een simpele refresh wel...
[..]
Ik resize ze niet.
Lekker nuttig ook echt, die straps over grind heen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:04 schreef greavy het volgende:
Oh. Ik vond deze foto op Twitter (@Blostrupmoen):
Klikje
Zoek de fout (die iedereen zo moet kunnen vinden.....)!!!.....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 6:45 Station den helder 6:45 Bus 135 ri Hoorn - 7:12 Busstation Den Oever (Berkhof Ambassador) 7:14 Qliner 350 ri Lw - 8:31 Leeuwarden (Mercedes-Benz Integro) 8:59 Leeuwarden sp 8 - 9:34 Groningen (Spurt) 9:46 Groningen sp 2b - 12:22 Den Haag CS (ICMm) 13:08 Den haag CS sp 5 - 15:32 Enschede (ICMm) 15:57 Enschede sp 4 - 18:08 Schiphol (ICMm) 18:40 Schiphol sp 5-6 - 19:06 Rotterdam CS (Fyra) 19:20 Rotterdam sp 13 - 19:59 Utrecht CS (ICMm) 20:10 Utrecht CS sp 5 - 21:52 Den Helder zuid (VIRM) |
Ja. Enschede - Apeldoorn bv.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is waar... maar rijden de tweetjes wel eens zonder drietje?
Tijdens de winterproblemen had ik een los tweetje in de 13600, de koppeling van dat ding zat toen helemaal vol met sneeuw dus dat verklaart het wellicht.
NS is 100% in handen van de staat, het is dus ook jouw trein!quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Stel dat ik een foto maak van een NS trein, en dat ik die foto op een ansichtkaart laat drukken. Die zijn voor eigen gebruik en enkele verkoop ik op marktplaats om de kosten eruit te halen. Mag dat?
Volgens mij mag dat niet omdat het dan geen privégebruik meer is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Stel dat ik een foto maak van een NS trein, en dat ik die foto op een ansichtkaart laat drukken. Die zijn voor eigen gebruik en enkele verkoop ik op marktplaats om de kosten eruit te halen. Mag dat?
Kunnen we nog langer wachten tot Utrecht - Houten volledig viersporig is.quote:VOOR BETER OV TELEURGESTELD OVER SCHRAPPEN TRACEBESLUIT SPOOR UTRECHT
De Raad van State heeft woensdag het tracébesluit over de spoorverbreding in en rond Utrecht vernietigd. Een aantal Utrechters die rondom het spoor wonen in beroep gegaan tegen de verbreding, waarvan de voorbereidingen al zijn gestart. De Raad van State bleek het met de omwonenden eens dat er bij het nemen van het besluit onvoldoende aandacht is besteed aan de mogelijke toename van trillingen in hun woningen.
Voor Beter OV is teleurgesteld over de uitspraak. Er is te veel gekeken naar de belangen van mensen die willens en wetens een huis nabij een spoorlijn hebben gekocht, en die heel goed wisten dat er vroeg of laat een spoorverdubbeling aan de orde zou komen. De koopprijs van de woningen is wegens de ligging aan het spoor vrij laag. De bewoners eten van twee walletjes: goedkoop ene huis gekocht, maar vervolgens de nadelen van wonen aan het spoor afwentelen op juridische scherpslijperij.
Verhoging van de capaciteit van ons spoorwegnet is beslist noodzakelijk. Voor ons milieu. Voor onze mobiliteit. Voor onze economie. Spooruitbreidingen zouden onder de crisis- en herstelwet moeten vallen, en daardoor vlot ter hand moeten kunnen worden genomen.
Bron: www.voorbeterov.nl
dat de rechter daar nog intraptquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:10 schreef James1988 het volgende:
Even wat anders:
[..]
Achterlijke NIMBY's
Mag wel gok ik. Kijk maar hoeveel van die dingen op Marktplaats worden verkochtquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef Guppyfriend het volgende:
want alles dat gebeurd op marktplaats mag?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Mag wel gok ik. Kijk maar hoeveel van die dingen op Marktplaats worden verkocht
RTV Utrechtquote:UTRECHT - ProRail gaat voorlopig door met de spoorverbreding tussen Utrecht en Den Bosch, ondanks dat de Raad van State het tracébesluit heeft vernietigd. Het bedrijf sluit niet uit dat de werkzaamheden later wel stil worden gelegd.
Het tracébesluit voorziet in de aanleg van twee tot vier nieuwe sporen en het verbeteren van de bestaande sporen tussen Utrecht Centraal en de wijk Lunetten. Ook wordt station Lunetten aangepast en het nieuwe station Vaartsche Rijn gebouwd.
Huizenbezitters langs het spoor hadden geklaagd omdat ze bang zijn dat de extra treinen zoveel trilling veroorzaken dat hun huizen beschadigen.
TRILLINGEN
De raad bleek het met enkele omwonenden eens dat er bij het nemen van het besluit onvoldoende aandacht is besteed aan de mogelijke toename van trillingen in hun woningen. ProRail moet de berekeningen voor die trillingen nu opnieuw doen.
Overigens hadden de omwonenden ook veel andere punten aangedragen waarom de spoorverdubbeling zou moeten stoppen, maar daar oordeelde de Raad van State niet in hun voordeel.
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en ProRail lieten weten zich nog te moeten beraden op de gevolgen van de uitspraak.
Bron en meer: De Stentorquote:Sluiting NS-loket station Harderwijk door OV-chipkaart
HARDERWIJK - Per 1 augustus stopt NS de kaartverkoop in de kiosk op het station in Harderwijk, maakt de vervoerder bekend.
De NS stopt met de persoonlijke kaartverkoop op alle stations in Nederland als gevolg van de invoering van de OV-chipkaart en het toenemend gebruik e-tickets, een treinkaartje dat via de website van de NS kan worden gekocht. De sluiting van de loketten stuit in veel plaatsen op protest. Blinden en slechtzienden voelen zich ronduit in de kou gezet door de spoorvervoerder.
Ervaring van de afgelopen weken: Er staat vaak genoeg op het bord op het perron dat de trein naar en bepaald eindpunt gaat op deze lijn. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat het splitsen anders gaat en je opeens in een directe trein beland, die eerder niet direct zou zijn!quote:Op maandag 18 juli 2011 19:11 schreef greavy het volgende:
[..]
De treinen tussen Rotterdam/Den Haag-Leeuwarden/Groningen worden onderweg gesplitst. Vanwege de norm qua treinlengte, zijn er een aantal treinen uit Groningen die 1 treinstel voor Rotterdam bij zich hebben. Dit zijn niet veel, maar toch. Er komt ook wel eens uit Leeuwarden dat naar Den Haag gaat. Dit is niet vaak op een dag, maar het heeft te maken om bepaalde treinstellen op een juiste plaats te krijgen. Dat is ook in de Dienstregeling opgenomen, en zou dus op ns.nl ook goed weergegeven moeten worden.
Op 9292ov.nl kan je voor de trein beter niet kijken. Daar staan teveel fouten in.
Mwa, vraag me nog even af of ik zin heb om dat soort toeren uit te gaan halen... Er zien nog zoveel meer leuke ansichtkaartideeenquote:Op woensdag 20 juli 2011 14:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
want alles dat gebeurd op marktplaats mag?![]()
Het is de vraag of ze er moeilijk om gaan doen hoor, maar het logo is beschermd en daar kan je gedonder mee krijgen. Verder zal het wel los lopen omdat ze moeten bewijzen dat ze schade lijden.
Reizigers die reizen met een OV-chipkaart hoeven geen toeslag te kopen, toch?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:00 schreef Socios het volgende:
Voor het maken van leuke reisjes de komende maand:
Vanaf a.s. zaterdag t/m 28 augustus a.s. rijdt Deutsche Bahn in samenwerking met NS Hispeed net als zomer vorig jaar weer met ICE-treinen op het traject Eindhoven - Utrecht Centraal - Amsterdam Centraal. Echter dit keer geheel terecht zonder stops te 's-Hertogenbosch (ICE 254 uitgezonderd).
Een andere vraag:quote:ICE toeslag
Wanneer u reist met de ICE International betaalt u daarvoor een toeslag van ¤ 2. Houders van een NS- of OV-Jaarabonnement, Jaartrajectabonnement, Maandtrajectabonnement of Maandnetabonnement hoeven geen toeslag te betalen wanneer zij op het traject van hun abonnement reizen.Als u reist op saldo, kunt u met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Dit laatste geldt niet voor houders van een studenten OV-chipkaart.
Dat mag dus duidelijk zijnquote:Reizen met de OV-chipkaart in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem
Indien u een geldig reisproduct (Reizen op Saldo) op uw OV-chipkaart heeft staan kunt u ook met uw OV-chipkaart reizen in ICE International tussen Amsterdam, Utrecht en Arnhem zonder (papieren) toeslag.
Wil u reizen met Fyra, dan is een papieren toeslag wel verplicht.
Voor meer informatie kunt u terecht op deze pagina.
Nee. Ik kan pas om 5:40 weg uit Zwijndrecht, maar heb daar eigenlijk geen zin in. Ergens rond 8/9 uur vertrek denk ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Om 04.16u de trein van Zwolle naar Deventer pakken. Deze stopt niet te Wijhe en Olst.
Wat nu als je met je studentenOV-chipkaart in de kortingsperiode op saldo reist?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:07 schreef greavy het volgende:
Volgens Eva:
[..]
Een andere vraag:
[..]
Dat mag dus duidelijk zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |