Lol, ik sta in het Guinness Book of Records met een ander treinrecord.quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:39 schreef Karzai het volgende:
Ik zit erover na te denken om een poging te wagen in het Guinness book of records te komen als mens die de meeste kilometers heeft gemaakt in de trein zonder kaartje te kopen.
Heb je misschien nog tips Socios?
Gewoon een kaartje kopen pauperquote:Op donderdag 17 maart 2011 01:39 schreef Karzai het volgende:
Ik zit erover na te denken om een poging te wagen in het Guinness book of records te komen als mens die de meeste kilometers heeft gemaakt in de trein zonder kaartje te kopen.
Heb je misschien nog tips Socios?
Zijn er nog mensen die hier mee gaan?quote:Aankondiging Koninginnedag: dieselen naar onbekende streken
De Stichting NVBS-Excursies organiseert op zaterdag 30 april 2011 een dieselrondrit door Noord-Brabant en Zuid-Holland. Bezocht wordt de goederenlijn naar Oosterhout Weststad die deels over het tracé van de voormalige Halve-Zolenlijn voert, alsmede de raccordementen Dordrecht Zeehaven en Zwijndrecht De Groote Lindt. De laatste twee bestemmingen staan garant voor heel wat kilometers klassiek industriespoor met veel bedrijfsoverwegen, zelden gebruikte vertakkingen en kans op ontmoetingen met fout geparkeerde autos. Hier zult u met de trein niet snel meer komen!
De tractie wordt gevormd door DE-II 186 van de stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek, waarmee we in Arnhem starten (circa 9.00 uur) en eindigen (circa 18.30 uur). De heenreis geschiedt via s-Hertogenbosch en Lage Zwaluwe, de terugreis via Rotterdam en Utrecht; ook in deze plaatsen kunt u de excursie aanvangen of beëindigen. Uiteraard kan de dieseltwee op diverse locaties worden gefotografeerd.
Aanmelding is mogelijk door vóór 1 april 2011 het excursiebedrag van ¤ 49 (niet-leden ¤ 59) over te maken op betaalrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies in Hoofddorp met vermel¬ding van lidmaatschapsnummer en de code DE2, voor niet-leden aangevuld met -NL. Leden t/m 24 jaar betalen ¤ 39 (code DE-2-J), niet-leden van dezelfde leeftijd ¤ 49 (code DE2-J-NL). Graag naam en adres van de deelnemer op de overschrijving vermelden. Koffie en thee zijn inbegrepen in de reissom. Er is een beperkt aantal plaatsen eerste klasse beschikbaar, voor een toeslag van ¤ 20 (code aanvullen met +1eklas) zit u de gehele dag in het pluche. Bij overintekening reist u tweede klasse en ontvangt u het prijsverschil terug. Voor deze excursie zijn slechts 100 plaatsen beschikbaar, inschrijving vindt plaats op volgorde van aanmelding. Wij rekenen op twee volle bakken. Deelnemersbewijzen worden verzonden in de week van 18 april. Contactpersoon is Ronald Bokhove.
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=035
Wij hebben al met vrienden afgesproken om ongenadig te gaan zuipen en de polonaise te gaan dansen, sorry.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die hier mee gaan?
quote:***************************************
NS positief over plan 'ov-miles'
` De NS is positief over een plan van
GroenLinks voor de invoering van
ov-miles.Dat zijn punten,vergelijkbaar
met airmiles,waarmee reizigers kunnen
sparen voor cadeaus en gratis reizen.
Het GroenLinks-Kamerlid Van Gent kwam
gisteren met het idee tijdens een debat
in de Tweede Kamer.Minister Schultz van
Haegen is enthousiast en hoopt dat er
daardoor meer mensen gaan reizen met
het openbaar vervoer.
De NS zegt wel dat het systeem pas kan
werken als de ov-chipkaart overal geldt
als verplicht vervoersbewijs.Ook zouden
alle vervoerders moeten meedoen met de
ov-miles.
Niks nieuws horen kijk eens wat je allemaal kunt sparen bij de DB -> http://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtmlquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:19 schreef James1988 het volgende:
OV-miles? Seriously?
Grappig idee maar een kul-argument voor de OV-chipkaart. Met papieren kaartjes kan het ook: gewoon je stamkaartnummer intoetsen bij het kopen van een kaartje.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:41 schreef bork het volgende:
[..]
Niks nieuws horen kijk eens wat je allemaal kunt sparen bij de DB -> http://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtml
Ja ja, je moet wat he, als de hele kamer over je heen valt omdat je een motie weigert uit te voeren. Dan begin je maar over zoiets sulligs. Afschieten dat wijfquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:19 schreef James1988 het volgende:
OV-miles? Seriously?
Grappig idee maar een kul-argument voor de OV-chipkaart. Met papieren kaartjes kan het ook: gewoon je stamkaartnummer intoetsen bij het kopen van een kaartje.
Vertelquote:Op donderdag 17 maart 2011 01:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, ik sta in het Guinness Book of Records met een ander treinrecord.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ja, je moet wat he, als de hele kamer over je heen valt omdat je een motie weigert uit te voeren. Dan begin je maar over zoiets sulligs. Afschieten dat wijf
Inderdaad, helemaal niets nieuws en daar is helemaal geen OV-Chipkaart voor nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:41 schreef bork het volgende:
Niks nieuws horen kijk eens wat je allemaal kunt sparen bij de DB -> http://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtml
ja hoor, doeiquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:59 schreef Temlin het volgende:
[..]90 miljoen is gewoon weg gegooid geld hoe vaak wordt die toilet nou gebruikt, niet zo vaak om zo'n grote investering te verantwoorden.
Je hebt nog 300 delen terug te lezen. Soms een soort soap, succes.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:55 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Vertel
Leuk topic trouwens, had ik eerder moeten zien
Mooi hoor. Een voordeelurenkaart kan zogenaamd niet door alle vervoerders gelezen worden maar nou kunnen ze ineens allemaal mee doen.quote:
zal wel om "logistieke redenen" zijn? Men heeft het ijzer nodig voor de ritjes naar Breda?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:36 schreef dennistd het volgende:
Vanaf 4 april gaat de Fyra naar Breda rijden, en deze is tot 30 april toeslagvrij op het gedeelte Rotterdam-Breda. Wel vervalt vanaf 4 april de eerste Fyra op Rotterdam-Amsterdam... 6.53u de eerste ipv 6.23u.
Hee wacht eens...quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Of er zit niemand in de eerste trein
Er zijn genoeg reizigers voor de eerste Fyra van 6:23 's Ochtends, maar HiSpeed heeft niet genoeg materieel om met die eerste Fyra te starten / komt omlooptechnisch niet goed uit.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Of er zit niemand in de eerste trein
quote:Treinreiziger kan plassen in meeneem noodtoilet
OIRSCHOT/DEN HAAG - In treinen waarin een toilet ontbreekt zouden reizigers gebruik kunnen maken van een meeneem noodtoilet. Via deze zogenaamde roadbag kunnen zowel vrouwen als mannen snel en hygiënisch hun kleine boodschap doen, waardoor de NS niet voor 90 miljoen euro toiletten in haar nieuwe Sprinters hoeft in te bouwen.
De meeneem noodtoiletten kunnen een eind maken aan de vele klachten van reizigers over het ontbreken van toiletten in de nieuwe treinen. Bedenker Ton van de Ven van Vedeve Oirschot en Slimopgelost.nl heeft minister Melanie Schultz van Haegen van Milieu en Infrastructuur en de hoofddirectie van de NS gisteren per brief dit voorstel gedaan en tegelijk een aantal testexemplaren van de noodtoiletten gestuurd.
Hij reageerde hiermee op het kamerdebat over het ontbreken van toiletten in de nieuwe Sprinters van de NS. De Kamercommissie voor Infrastructuur en Milieu vergaderde gisteren over de motie Bashir, die een toilet in iedere trein verplicht wil stellen. Staatssecretaris Schultz van Haegen weigert de motie over te nemen omdat het plaatsen van toiletten in de 131 nieuwe Sprinters van de NS 90 miljoen euro zou kosten. Zij wil reizigers liever verwijzen naar toiletten op treinstations. Van de Ven biedt de minister en de NS een goed, zuiver en goedkoop alternatief.
De roadbag en ladybag zijn een soort zakjes die een superabsorber bevatten, een speciaal granulaat dat urine meteen omzet in een vaste gel. Alle vocht en geurtjes worden ingesloten. Na gebruik kan het zakje in een afvalemmer gedeponeerd worden. Bij elke verpakking zit een verfrissingsdoekje voor zuivere handen en een discreet plastic tasje.
Het enige wat nodig is in de treinen is een conducteur die ze uitdeelt of een ander uitgiftepunt. Verder moet de reiziger zich even in een afgeschermde ruimte kunnen terugtrekken en moet er een degelijke afvalemmer staan.
,,Al die punten zijn voor een fractie van de nu ter discussie staande 90 miljoen euro te realiseren. De reizigers, jong of oud, mobiel of slecht ter been, kunnen blijven genieten van hun bewegingsvrijheid zonder in vervelende of beklemmende situaties terecht te komen," zegt Van de Ven.
Hij bedacht de roadbag en de ladybag in eerste instantie voor mensen die op vakantie gaan en in de file terecht komen, kampeerders die 's nachts hun tent niet uitwillen of bezoekers van festivals de lange rijen bij de toiletten aantreffen.
Bron: AD
Dan moeten ze betere omlopen maken en de dienst bijvoorbeeld een halfuurtje eerder beëindigen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Er zijn genoeg reizigers voor de eerste Fyra van 6:23 's Ochtends, maar HiSpeed heeft niet genoeg materieel om met die eerste Fyra te starten / komt omlooptechnisch niet goed uit.
quote:
Maffe "oplossing" vooral ja. Bovendien ga ik echt niet 6 bakken Virm door struinen a 2 verdiepingen op zoek naar een kruiswoordpuzzelaar in de eerste klas om te vragen of die asjeblieft een tenazakje ter beschikking heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maffe oplossing, maar slimme marketingactie van die bedenker.
Het is natuurlijk gewoon een marketingactie van die uitvinder, maar ik wacht wie het als eerste serieus gaat nemen, de NS of de politiek..quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maffe "oplossing" vooral ja. Bovendien ga ik echt niet 6 bakken Virm door struinen a 2 verdiepingen op zoek naar een kruiswoordpuzzelaar in de eerste klas om te vragen of die asjeblieft een tenazakje ter beschikking heeft.
Nog los van dat het nogal een flinke zak moet zijn, er moet zeker anderhalve liter in kunnen
NEE DAT KOST ZITPLAATSENquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waarom schroeven ze niet een paar stoeltjes uit de SLT's ,
Te duur omdat een aantal treinen dan met meer materieel gereden moet worden omdat het krap ingepland isquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waarom schroeven ze niet een paar stoeltjes uit de SLT's , schroeven er weer een Dixie in, gaatje in het dak waar een pijp voor de frisse lucht door kan en klaar.
Dat word dus die kraan die achter het Groothandelsgebouw komt te staan, op een betonnen fundering met 70 heipalen in de grond.. Een reikwijdte van meer dan 150 meter ook nog moet hebben..quote:Start bouw nieuwe stationshal Rotterdam CS
17 maart 2011
De ontwikkeling van het nieuwe Centraal Station in Rotterdam gaat donderdag een nieuwe fase in met de bouw van de stationshal. Het enorme bouwwerk gaat het hele Stationsplein overdekken.
Om de stationshal te kunnen bouwen is de grootste kraan van Europa nodig. Vanaf april zal deze in elkaar worden gezet. De kraan zal de staalconstructie die het dak vormt in acht delen in elkaar hijsen.
De stationshal is ruim en transparant en geeft via een grote glazen pui direct uitzicht op de stad. Aan de noordkant loopt de hal vloeiend over in een brede reizigerspassage. Deze loopt onder de sporen door en geeft een lichte ruime doorkijk tot aan de Provenierswijk.
De hal vormt het hart van het stationsplein waar dagelijks meer dan 100.000 reizigers gebruik van gaan maken. Naar verwachting is het hele project in 2013 klaar.
Nee, reizigers die in een zak staan te pissen is een fijn gezicht.quote:
Dan lassen ze er nog maar een SLT bovenop.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEE DAT KOST ZITPLAATSEN![]()
want het gaat helemaal niet om geldhet gaat erom dat de reiziger kan zitten
![]()
Yeah, as if![]()
Het geval wil dat de V250 juist in Italië besteld is omdat men kien was op uiterlijk. NS wilde ook een keer de blits kunnen maken met materieel waarop de handtekening van Pininfarina prijkt. Helaas levert die designstudio, naast hele mooie treinen, soms ook wat minder geslaagde ontwerpen...quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daarbij, als men zo kien op uiterlijk is hadden ze die V250 nooit besteld.
Ja, dat is te zien. De V250 is duidelijk op een regenachtige maandagmorgen gedaan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het geval wil dat de V250 juist in Italië besteld is omdat men kien was op uiterlijk. NS wilde ook een keer de blits kunnen maken met materieel waarop de handtekening van Pininfarina prijkt. Helaas levert die designstudio, naast hele mooie treinen, soms ook wat minder geslaagde ontwerpen...
Door een uitzendkrachtquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dat is te zien. De V250 is duidelijk op een regenachtige maandagmorgen gedaan.
Ik denk eerder door een van de kinderen van een van de ontwerpersquote:
Ja, dat zo'n jochie van 2 naar zijn vader toe kwam:quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder door een van de kinderen van een van de ontwerpers
Ziet er tof uitquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:08 schreef trainfreak het volgende:
In FOT zijn enkele knappe foto's te zien van 'Terug naar toen' van bij de VSM.
Ze zijn wel wat bewerkt maar ik vind ze echt sjiek!
[Test-case] Uit den ouden doos!
Vanmorgen waren op station Gouda twee S&V'ers bezig met het plaatsen van verdwaalde fietsen in de rekken. Service!quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou weleens handig zijn als ze hun servicebevoegdheden ook eens zouden gebruiken
Per 1 april zeker?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Ik lees net op OHIH dat het S&V personeel nóg meer bevoegdheid krijgt, namelijk buiten het station en trein ook boetes mogen uitschrijven...
En dat per April...
Want die komen er?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
Niet gek dat ze dat opbreken in Den Bosch doen. Zo krijg je ruimte om richting noorden extra sporen en vrije kruisingen te maken
Op grond van welke aanwijzing, wetswijziging, ambtsbericht of aanstelling van de boa's?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Ik lees net op OHIH dat het S&V personeel nóg meer bevoegdheid krijgt, namelijk buiten het station en trein ook boetes mogen uitschrijven...
En dat per April...
Voorbereidende werkzaamheden neem ik aanquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:48 schreef James1988 het volgende:
Ja, project Sporen in Den Bosch. Wist alleen niet dat ze daar al aan begonnen waren.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
En dat per April...
Voor de duidelijkheid: ze zijn niet van mijquote:
k zou toch een beetje opschieten danquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!
Nog tot 2014 zelfs!
Wel mooi dat de oudste geëlektrificeerde spoorweg van Duitsland van Polen naar Tsjechië looptquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:05 schreef bork het volgende:
Over grensverkeer wat weer hervat wordt, van het supermooie lijntje Jelenia Góra - Koenov (oudste geelektrificeerde spoor in Duitsland) is eind augustus het stuk van Szklarska Porba Górna (PL) und Harrachov/Koenov (CZ) weer geopend. (alleen op vrijdag en zondag en ik geloof alleen zomers)
http://de.wikipedia.org/w(...)E2%80%93Ko%C5%99enov
Laat ik nog wat foto's hier posten van vorige week:quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:25 schreef James1988 het volgende:
De eerste tekenen van de spoorverdubbeling tussen Houten en Utrecht beginnen al goed zichtbaar te worden: nadat de viersporigheid bij Houten sinds de laatste dienstregelingswijziging in gebruik is genomen gaat het werk gewoon door.
Inmiddels zijn de vormen van een dive-under al te vinden (tussen de spoorlijn richting Ede-Wageningen / Arnhem en die naar Den Bosch in) en de eerste tekenen van een geluidswal zijn ook al te zien: de steunen staan er al. Dit naast een stuk grond dat nu helemaal ontdaan is van gras, bomen, onkruid, asfalt, wat dan ook. Grijs zand is het nu.
Lijkt me ook ja. Ken het station nog niet in de nieuwe situatie helaas.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
waar zijn die laatste paar gemaakt?
Oh dat zal Houten wel zijn trouwens
ja daar zijn idd van die Sloterdijk Hemboog achtige glaskappen geplaatstquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja. Ken het station nog niet in de nieuwe situatie helaas.
Leuke foto's, maar een klein beschrijvinkje per foto over wat ik precies zie, zou leuk zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Laat ik nog wat foto's hier posten van vorige week:
Een aantal foto's van 8 maart gemaakt tussen station Lunetten en de Bleekstraat.
foto's foto's, foto's
Ik had de foto's gemaakt voor de thread Randstadspoor op het altijd interessante Skyscraperscity (veels te groot om allemaal te volgen). Daar zijn de meeste locaties wel bekend. Ik heb mijn bijdrage even snel hier geplaatst om jullie van dienst te zijn. Aangezien ik nog bergen typewerk had voor de Uni had ik wel zin, maar geen tijd om de teksten er bij te zetten. Nu heb ik er geen zin meer in, ik mag morgen weer de hele dag tegenover Fles zitten. ..quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:39 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuke foto's, maar een klein beschrijvinkje per foto over wat ik precies zie, zou leuk zijn.
Vandaag ben ik ook te vinden op de Heidelberglaan, lang geleden trouwensquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:44 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik had de foto's gemaakt voor de thread Randstadspoor op het altijd interessante Skyscraperscity (veels te groot om allemaal te volgen). Daar zijn de meeste locaties wel bekend. Ik heb mijn bijdrage even snel hier geplaatst om jullie van dienst te zijn. Aangezien ik nog bergen typewerk had voor de Uni had ik wel zin, maar geen tijd om de teksten er bij te zetten. Nu heb ik er geen zin meer in, ik mag morgen weer de hele dag tegenover Fles zitten. ..
Ik zit nog een lang uur in de UB, in vergaderzaaltje 2.44. Of anders ff buiten luchtje scheppen (..). Kom ff buurten anders, heb een zwart/goud Goldstar-shirt aan vandaag.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:15 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag ben ik ook te vinden op de Heidelberglaan, lang geleden trouwens.
Iedereen zal op meerdere fora kijken om zaken bij te houden. Ik volg zelf meerdere keren per dag dit topic en daarnaast Skyscraperscity. Daar volg ik de volgende onderwerpen:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:46 schreef Temlin het volgende:
Die foto's heb ik al eerder gezien volgens mij
Het schiet echt op in Arnhem! Nog drie maanden en dan is het tijdelijk station wegquote:
Ik zit vrijwel nooit in de IJssellijn, en als ik er in zit heb deel ik de wagon met zo'n drie anderen. Rijd ik op rare tijdstippen en zitten de treinen normaal wel behoorlijk vol?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het schiet echt op in Arnhem! Nog drie maanden en dan is het tijdelijk station weg. Zometeen maar weer eens naar het oosten, de ijssellijn zal wel weer overbevolkt zijn
.
Ja. in de spits is het vaak echt heel vol daar. Midden overdag en 's avonds laat heb ik het inderdaad ook wel vaker meegemaakt dat ik een prive-coupé had ofzoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:38 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zit vrijwel nooit in de IJssellijn, en als ik er in zit heb deel ik de wagon met zo'n drie anderen. Rijd ik op rare tijdstippen en zitten de treinen normaal wel behoorlijk vol?
Dat idd. En een vriend opzoeken, en nog wat bordjes knallen. Hopelijk zit t weer een beetje meequote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Ga je `gewoon´ een dagje heen en weer met Thalys of wat is het plan?
Kun je dan ff checken of de waslijn op spoor 1 er hangt, hoef ik er niet naar toequote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Klausewetter vandaag ja. Ik moet nog steeds een keer naar Baarn voor een gratis kop koffieMaandag laatste kans. Eers morgen naar Paris
Dat kan ik zo ook wel vertellen: Ja die hangt erquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:01 schreef bork het volgende:
[..]
Kun je dan ff checken of de waslijn op spoor 1 er hangt, hoef ik er niet naar toe.
Ik vergeet steeds op het werk de officiële tekeningen op te zoeken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan ik zo ook wel vertellen: Ja die hangt er
FYP:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dan? Is van 8 maart jongstleden![]()
[ afbeelding ]
Bingo.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgens mij welEr is een link met de rijdraad op 2
Is dat nou gewoon een goedkope manier om spanning op de draad van spoor 1 te krijgen?quote:
Länderticket is regio gebonden, dus bijvoorbeeld alleen bij het NRW. Wel in het overige OV zoals bus, tram, metro e.d. En alleen in het RE&RB, niet IC(E) et ceteraquote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:56 schreef dennistd het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een Schönes Wochenende Ticket en een Quer Durchs Land Ticket? Zit even te kijken welke van de twee ik nou morgen nodig heb, maar die eerste schijnt niet overal geldig te zijn. Waar precies niet kan ik alleen niet duidelijk vinden, er staat alleen een onduidelijk pdf'je met verkehrsverbunden op de site van de DB. Ik zou alleen niet weten waar die precies liggen op de kaart. Heeft iemand daar iets duidelijkers voor?
Niet helemaal: belangrijk verschil is nog dat het SWT ook in metro, tram en bus geldt, maar het Quer-Durchs-Land niet.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:21 schreef greavy het volgende:
Oja, SWT is weer iets anders als dat Länderticket.
SWT is in het weekend is voor heel Duitsland voor 5 personen geldig in RE,RB,bus,tram,metro.
Quer Durchs Landticket is alleen maandag t/m vrijdag geldig in RE,RB,bus,tram,metro
Klopt. Veel draden zijn met elkaar verbonden door deze "U-draden". Zo worden groepen gemaakt van meerdere sporen. Je kan dus vaak niet per spoor schakelen, maar vaak alleen meerdere sporen tegelijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat nou gewoon een goedkope manier om spanning op de draad van spoor 1 te krijgen?
Och, in Duitsland ging ik regelmatig met het treintje Wanne-Eickel - Bochum. Ze rijden daar al sinds een eeuwigheid met diesels, ondanks dat er gewoon een werkende elektrificatie hangt.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar ziggy is dat nou echt zo wat ik zei?Dat is toch niet erg logisch? Of boeit het gewoon niet om ergens spanning op te zetten? (want zolang er geen stroom verbruikt wordt kost het toch niks of zo)
dat stuk heb ik ooit EEN keer gereden, o.a. voor de bordjes op Bochum Nokia. Wist ik veel dat het een maand later hernoemd zou wordenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Och, in Duitsland ging ik regelmatig met het treintje Wanne-Eickel - Bochum. Ze rijden daar al sinds een eeuwigheid met diesels, ondanks dat er gewoon een werkende elektrificatie hangt.
Als er geen verlies is (da's theoretisch), dan kost het niets inderdaad. Meestal kost het wel wat, ivm lekstroompjes enzo, maar veel zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee maar ziggy is dat nou echt zo wat ik zei?Dat is toch niet erg logisch? Of boeit het gewoon niet om ergens spanning op te zetten? (want zolang er geen stroom verbruikt wordt kost het toch niks of zo)
Dat zat er al wel een poosje aan te komen hè, want de Nokia-fabriek zit intussen alweer jaren in Roemenië.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat stuk heb ik ooit EEN keer gereden, o.a. voor de bordjes op Bochum Nokia. Wist ik veel dat het een maand later hernoemd zou wordenkan ik nog een keer
Zekerquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:50 schreef Peterselieman het volgende:
Je kunt het ook van de andere kant bekijken: je hebt het bordje Bochum Nokia nog wel vastgelegd
Oh okeequote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als er geen verlies is (da's theoretisch), dan kost het niets inderdaad. Meestal kost het wel wat, ivm lekstroompjes enzo, maar veel zal het niet zijn.
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zat er al wel een poosje aan te komen hè, want de Nokia-fabriek zit intussen alweer jaren in Roemenië.
Het is trouwens een mooi voorbeeldje van dat sponsoring van dit soort dingen niet alleen iets van de laatste tijd is. Vroeger heette het namelijk Bochum-Graetz, van het niet meer bestaande TV-merk. Die zullen daar wel een fabriek hebben gehad voordat Nokia kwam.
Maar gelukkig hebben ze nu de sponsoring afgeschaft, dus het bordje verandert niet zomaar nog een keer.
Nee gek, mn moeder was net 10 toen die foto gemaakt werdquote:
Zie ook de PI enzo.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee gek, mn moeder was net 10 toen die foto gemaakt werd
Dat is vreemd, want ik weet zeker dat ik in deze reeks ooit een heel verhaal over een klein stationnetje in Zuid-Engeland, inclusief bordje, gepost hebquote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
C:\Users\Fles\Treinen\Stationsnaambordjes\_Overig\Anderen\Fok!\ contains no subfolder "De_Hertog"
Dan wacht ik wel even, want de vorige heb je blijkbaar ook gemist.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Neem je tijdmorgen ben ik de hele dag offline
Nouwwwquote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan wacht ik wel even, want de vorige heb je blijkbaar ook gemist.
Treinentopic #152 - de stenen vliegen in het rond!quote:
Maandag maar even doen.quote:Onderwerp: Uw OV-chipkaart product activeren
Referentie: V80070005
Geachte mevrouw, mijnheer,
U ontvangt deze mail omdat u een aanvraag heeft gedaan via onze website of omdat uw Voordeelurenabonnement wordt verlengd. In beide gevallen is het belangrijk dat u het product op uw OV-chipkaart activeert bij de NS-kaartautomaat.
Uw gegevens:
Product: Voordeelurenabo. geldig tm 09-04-12
OV-chipkaart: 3528007000528418
Het activeren van uw OV-chipkaart gaat snel en gemakkelijk:
- Houd uw OV-chipkaart bij een NS-kaartautomaat voor de kaartlezer. Deze bevindt zich rechtsonder het scherm.
- Kies 'Ophalen bestellingen' en volg de aanwijzingen op het scherm.
- Na enkele handelingen is de aanvraag op uw OV-chipkaart gezet
U kunt het ook bij de NS-servicebalie regelen als u daar de voorkeur aan geeft.
Vragen?
Heeft u nog vragen, kijk dan op www.ns.nl. U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice: 0900-2021163 (¤ 0,10 p.m.). Als u uw referentienummer - bovenaan deze e-mail - doorgeeft kan onze medewerker u gericht helpen.
Met vriendelijke groet,
Erik Beenen
Directeur Consumentenmarkt
NS Reizigers
Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Teruggezonden berichten worden niet gelezen.
Maar waarom ze nu bij die kwekerij een duur geluidscherm neerzetten is mij een raadsel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:25 schreef James1988 het volgende:
De eerste tekenen van de spoorverdubbeling tussen Houten en Utrecht beginnen al goed zichtbaar te worden: nadat de viersporigheid bij Houten sinds de laatste dienstregelingswijziging in gebruik is genomen gaat het werk gewoon door.
Inmiddels zijn de vormen van een dive-under al te vinden (tussen de spoorlijn richting Ede-Wageningen / Arnhem en die naar Den Bosch in) en de eerste tekenen van een geluidswal zijn ook al te zien: de steunen staan er al. Dit naast een stuk grond dat nu helemaal ontdaan is van gras, bomen, onkruid, asfalt, wat dan ook. Grijs zand is het nu.
Ja dus? mooi toch?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
En dat per April...
Duivendrecht hoogquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:38 schreef Peterselieman het volgende:
Die glas (of plastic) bogen zie je vaker. Ik noem een Duivendrecht laag of Amsterdam Rai
Gaafquote:Op zaterdag 19 maart 2011 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb een kaartje met treinen erop gekregenVinden jullie vast ook mooi
[ afbeelding ]
Roestrijden misschien?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:22 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik keek vanochtend uit het raam (Bergen op Zoom), komt er zo'n soort ding voorbij kachelen richting Vlissingen:
[ afbeelding ].
Hij reed zojuist weer terug, Zeeland uit.
Wat is het, en waarom hier?
Nee dat was een of ander uitje naar de Sloehaven e.a., had Greavy het vorige week over.quote:
Als er bv werkzaamheden zijn geweest dan maakt die trein de 1e rit. En ze krijgen er idd geld voor. Roestrijden met museum materieel is goedkoper dan een ander commercieel bedrijf.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:05 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb even gezocht op 'roestrijden', en de gelijknamige website geeft wel wat informatie maar ik snap het principe niet echt. Ze laten dus 'museummaterieel' rijden om er zo geld mee te verdienen om datzelfde materieel te onderhouden. Maar er mag niemand mee rijden? Tenminste, zo staat het op die website.
Op de website staat wel die trein die ik bedoelde, maar hij staat nu in Amersfoort. Ik weet niet hoe snel die daar kan zijn? Anders zou het hem best kunnen zijn toch?
Aaah zo, dus het is niet zo dat ze eens in de zoveel tijd een museumtrein de originele treindienst laten rijden ipv een regulier treinstel.. Thanks voor de toelichting.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:10 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Als er bv werkzaamheden zijn geweest dan maakt die trein de 1e rit. En ze krijgen er idd geld voor. Roestrijden met museum materieel is goedkoper dan een ander commercieel bedrijf.
En zo blijven het museum materieel rijden
Inderdaadquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:20 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Aaah zo, dus het is niet zo dat ze eens in de zoveel tijd een museumtrein de originele treindienst laten rijden ipv een regulier treinstel.. Thanks voor de toelichting.
Rit voor de Stichting Mat'54, gereden door de SHD 121 (omdat de Mat'54 766 niet goed te bruiken is enzo..)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:22 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik keek vanochtend uit het raam (Bergen op Zoom), komt er zo'n soort ding voorbij kachelen richting Vlissingen:
[ afbeelding ].
Hij reed zojuist weer terug, Zeeland uit.
Wat is het, en waarom hier?
Kijk op ns.nl?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:59 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de IC berlijn vertrekt vanaf utrecht?
Dat vond ik ook al toen ik met de Thalys reisde. Schandalig eigenlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is dat ding tussen Antwerpen en Brussel wel een aanfluiting want daar wordt dus gewoon min of meer stapvoets gereden
Heel teleurstellend.
Rotterdam - Antwerpen 100 km in 25 min gevolgd door
Antwerpen - Brussel 48 km in 42 min
ahhhhhh heel goed puntquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:00 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Kijk op ns.nl?
Utrecht naar berlijn via bad bentheim
Ja, nooit.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:59 schreef RubenK het volgende:
Iemand enig idee hoe laat de IC berlijn vertrekt vanaf utrecht?
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, nooit.
Ja kan om oneven.20 vertrekken richting Amersfoort en daar overstappen op de IC Berlijn.
quote:Schiphol-Hannover Hbf-Berlin Ostbahnhof zaterdag 19 en zondag 20 maart
Oorzaak
* werk aan het spoor
Reisadvies
Ga eerder op reis:
* InterCity Berlijn vertrekt van Utrecht Centraal en stopt niet in Schiphol, Amsterdam Zuid, Duivendrecht en Hilversum
Kee, en nu? "Joepie we hebben Fles weer gefopt"?quote:
Okequote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:37 schreef Socios het volgende:
Ben paar jaar geleden weleens met de Pimpel van Utrecht Centraal naar Amersfoort gegaan. Aardig geinig.
Da's nuttige info! Ik vroeg me ook al af wat hij tussen Utrecht en Den Bosch deed rond half zes vanmiddag.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 21:52 schreef greavy het volgende:
[..]
Rit voor de Stichting Mat'54, gereden door de SHD 121 (omdat de Mat'54 766 niet goed te bruiken is enzo..)
Reed Amersfoort-Zwijndrecht-Roosendaal-Sloehaven-Roosendaal-Den Bosch-Utrecht-Amersfoort
Damn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ooit nog eens alle treinnummers 141 t/m 147 op 1 dag gedaan of zoHeel de tijd Schiphol - Hengelo - Hilversm - Deventer - Amsterdam Zuid op en neer rellen en zo
Niet eensquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Damn.
Overigens, Fles, stonden er rondom jouw Thalys mensen te zingen en dansen, en kreeg je groene kreeft geserveerd op een zilveren dienblad?
Bij Brussel-Noord zeker? Je kijkt daar zo de rosse buurt inquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet eens
Al moest ik in de krochten van Brussel wel denken "Hm.. van Oewarte Oewelcumm"
Welnee, NZL is een ander project. De perrons en alles van Amsterdam Centraal valt onder stationsproject Amsterdam Centraal.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:56 schreef Igen het volgende:
Zo, ik heb laatst ook weer eens wat geprobeerd te fotograferen. Maar ja, kutweer, dus eigenlijk is dit het enige dat een beetje gelukt is:
[ afbeelding ]
Amsterdam Centraal met een trein naar Zandvoort. Al het perronmeubilair vind ik eerlijk gezegd nogal chaotisch. Misschien dat ze daar ooit, als de Noord-Zuidlijn af is ofzo, nog eens iets aan gaan doen?
Klopt ja, al zijn de banlieues vn Parijs ook niet bepaald "je van het" hoorquote:Op zondag 20 maart 2011 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij Brussel-Noord zeker? Je kijkt daar zo de rosse buurt in
Daar reed ik een paar weken terug nog perongeluk doorquote:Op zondag 20 maart 2011 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij Brussel-Noord zeker? Je kijkt daar zo de rosse buurt in
O ja.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Welnee, NZL is een ander project. De perrons en alles van Amsterdam Centraal valt onder stationsproject Amsterdam Centraal.
Dat is anders best heel veel voor zo'n klein stukje perron. En het voelt allemaal een beetje lukraak neergekwakt.quote:En zoveel rommel staat er toch niet? Een kiosk met wat reclame erop, een vuilnisbak, een bord met rijtuigindeling (voor ICE, CNL, ...) en een paal waar lampen en perronbordjes aan hangen.
Ik zie niet wat je zou kunnen weglaten van dat stukje perron eigenlijk eigenlijk... de Kiosk voldoet aan de behoeftes van de interne mens (koffie, snoepgoed), mensen blijven vaak in de buurt van een Kiosk enzo rondhangen dus kun je er maar beter voor zorgen dat ze hun afval ergens kwijtkunnen, anders belandt het op de grond of tussen de sporen.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is anders best heel veel voor zo'n klein stukje perron. En het voelt allemaal een beetje lukraak neergekwakt.
Wanneer het laatste stukje (Figueras - Barcelona) rechtstreeks bereikt kan worden wil ik wel een weekendretourtje Breda - Barcelona gaan doen. Van Breda naar Rotterdam met een IC (of met Fyra?), met Thalys naar Parijs en vanaf Parijs met een TGV in één ruk door naar Barcelona. Avondje/nacht daar blijven, en 's ochtends de eerste of tweede trein terug naar NL.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ooit was het zo dat je in een weekend (gerekend tussen vrijdag 16:00 en maandag 9:00) naar Sicilië op en neer kon. Dat kan nu niet meer. Maar iets als Madrid, Valencia, Napoli of Zagreb kan op zich wel hoor![]()
Niet vragen hoe je er die maandag uit ziet, op je werk, maar het KAN
Plan maar, ik ga wel meequote:Op zondag 20 maart 2011 00:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zie niet wat je zou kunnen weglaten van dat stukje perron eigenlijk eigenlijk... de Kiosk voldoet aan de behoeftes van de interne mens (koffie, snoepgoed), mensen blijven vaak in de buurt van een Kiosk enzo rondhangen dus kun je er maar beter voor zorgen dat ze hun afval ergens kwijtkunnen, anders belandt het op de grond of tussen de sporen.
De rijtuiginformatie staat volgens mij op een kwart, halverwege en driekwart op een perron en is voor internationale reizigers van belang (i.v.m. eerste klasse, bagage, enz.) en kan dus ook niet weg. En de paal met bordjes is ook van belang voor de reizigers. Wellicht zou die paal iets verplaatst kunnen worden maar dat is het dan ook wel.
[..]
Wanneer het laatste stukje (Figueras - Barcelona) rechtstreeks bereikt kan worden wil ik wel een weekendretourtje Breda - Barcelona gaan doen. Van Breda naar Rotterdam met een IC (of met Fyra?), met Thalys naar Parijs en vanaf Parijs met een TGV in één ruk door naar Barcelona. Avondje/nacht daar blijven, en 's ochtends de eerste of tweede trein terug naar NL.
Rijdt de nachttrein naar Milaan alweer dagelijks? Anders wordt het toch wel krap aan hoor, dat weekendje naar Napoli.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:11 schreef Dr_Flash het volgende:
ooit was het zo dat je in een weekend (gerekend tussen vrijdag 16:00 en maandag 9:00) naar Sicilië op en neer kon. Dat kan nu niet meer. Maar iets als Madrid, Valencia, Napoli of Zagreb kan op zich wel hoor
Niet vragen hoe je er die maandag uit ziet, op je werk, maar het KAN
Nee Napoli is echt een eitje.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Rijdt de nachttrein naar Milaan alweer dagelijks? Anders wordt het toch wel krap aan hoor, dat weekendje naar Napoli.
Maar als je vrijdagochtend al vertrekt dan kan het prima. 24 uur in Napels, maandagochtend weer terug in Amsterdam. Best leuk hoor, eventjes de Nederlandse kou ontvluchten en een echte pizza neapolitana eten.
Rechtstreeks naar Barcelona gaat nog tot eind 2012 op zich laten wachten omdat het gedeelte Figueras - Barcelona nog moet worden aangelegd/versmald naar normaalspoor.quote:
ze hebben daar al jaren VGA mat rijden hequote:Op zondag 20 maart 2011 00:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Rechtstreeks naar Barcelona gaat nog tot eind 2012 op zich laten wachten omdat het gedeelte Figueras - Barcelona nog moet worden aangelegd/versmald naar normaalspoor.
Naah, kan toch nog best even stressen worden op de terugweg, als van je trein EC20 naar Zürich van 15:10 slechts dit overblijft:quote:
VGA? Da's oude meukquote:Op zondag 20 maart 2011 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ze hebben daar al jaren VGA mat rijden he
Mja, dat lijkt me wel te overzien toch?quote:Op zondag 20 maart 2011 00:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Naah, kan toch nog best even stressen worden op de terugweg, als van je trein EC20 naar Zürich van 15:10 slechts dit overblijft:
[ afbeelding ]
Aan de andere kant komt dit al jarenlang zo vaak voor dat de Zwitsers volgens mij permanent een vervangende trein in Chiasso klaar hebben staan.
Nee, dat is niet te overzien als je 'maar' twee uur speling in je reisschema hebt ingebouwd voor de aansluiting op de CNL.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, dat lijkt me wel te overzien toch?
Het gaat om het op-en-neertje hequote:Op zondag 20 maart 2011 00:31 schreef Peterselieman het volgende:
Napoli - Nederland per trein. Been there, done that
De Duitse douane treinpolitie vond het trouwens wel héél verdacht. Een Nederlander, die met de trein een weekendje naar Napels gaat? Ik mocht echt alles uitpakken.quote:
Mja, 2 uur zou ik ook wel inbouwen idd, en normaal is dat genoeg. Maar als je van die verbinding weet dat +150 eerder regel dan uitzondering is, nou okee bouw je toch 4 uur in?quote:Op zondag 20 maart 2011 00:34 schreef Igen het volgende:
Nee, dat is niet te overzien als je 'maar' twee uur speling in je reisschema hebt ingebouwd voor de aansluiting op de CNL.
Nog nooit gezeik mee gehad. Kopenhagen, Praag, Wenen, Warschau, dikke pretquote:Op zondag 20 maart 2011 00:36 schreef Igen het volgende:
[..]
De Duitse douane treinpolitie vond het trouwens wel héél verdacht. Een Nederlander, die met de trein een weekendje naar Napels gaat? Ik mocht echt alles uitpakken.
Pas toen ik thuis ging kijken waarom die trein zo vertraagd was, pas toen kwam ik achter de site www.cessoalpino.comquote:Op zondag 20 maart 2011 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, 2 uur zou ik ook wel inbouwen idd, en normaal is dat genoeg. Maar als je van die verbinding weet dat +150 eerder regel dan uitzondering is, nou okee bouw je toch 4 uur in?
Godver da's nie malsquote:Op zondag 20 maart 2011 00:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Pas toen ik thuis ging kijken waarom die trein zo vertraagd was, pas toen kwam ik achter de site www.cessoalpino.com
Erger dan de Fyra kàn dus welquote:Op zondag 20 maart 2011 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver da's nie mals![]()
Dat is dus echt wel iets om rekening mee te gaan houden dan.
Waarom zo laat weg? Neem 1 ICE eerder en pak een simpel hotelletje in Basel.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdag 18:59 Utrecht Centraal V
22:30 x 2:22 Frankfurt Hbf (okee dit is niet het toppunt van handigheid)
za Basel SBB 5:47 x 6:28
Milano C 10:38 x 11:15
Napoli C 16:10 x 17:50
Milano C 22:45 x 23:38
zo
Paris Bercy 9:30 x Paris Nord 10:25
Rotterdam C 13:01 x 13:05 (ja is te halen, ook met 3 liter bier in je nek, net nog gedaan)
13:43 Utrecht C
Wat is daar mis mee?
Napoli is een eitje, ik zeg het je.
was alleen maar even en proof of concept hequote:Op zondag 20 maart 2011 11:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Waarom zo laat weg? Neem 1 ICE eerder en pak een simpel hotelletje in Basel.
quote:Informatie
Je bent tot donderdag 31 maart 2011, 01:00 van dit forum verbannen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de beheerder.
De reden waarom je verbannen bent: Je weet zelf waarom. Het doorplaatsen van berichten naar andere sites is een inbreuk op auteursrecht. Het bekend maken van gebruikersnamen (msn/twitter/enz) zonder toestemming te vragen, waarderen we ook niet.
Deze ban is van toepassing op jouw gebruikersnaam.
Dat is niet waar inderdaad. Auteursrecht geldt niet voor nieuwsberichten.quote:
Wel voor forumberichten?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar inderdaad. Auteursrecht geldt niet voor nieuwsberichten.
Daarvoor helemaal niet. Wou je iedereen die een quote-knop aanklikt gaan vervolgen?quote:
Was ik advocaat en was er iemand zo gek om mij daarvoor te betalen: ja.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarvoor helemaal niet. Wou je iedereen die een quote-knop aanklikt gaan vervolgen?
Net of het wat boeitquote:Op zondag 20 maart 2011 20:56 schreef Ascendancy het volgende:
Zouden ze ook zinsconstructies kopiëren als plagiaat beschouwen?
quote:Op zondag 20 maart 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we het weer over treinen gaan hebben
Met een tussenstop van bijna een week in Rome had ik dat destijdsquote:
Ja sorry dat ik zn naam vroeg, maar euh, niet dat je veel mist op OHIH hoorquote:Op zondag 20 maart 2011 20:13 schreef greavy het volgende:
Ik ga naar OHIH omdat mijn ban weg zou moeten zijn:
[..]
Heb genoten inderdaad.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:47 schreef James1988 het volgende:
Mooie foto's, het was vandaag ook prachtig weer.
Psst, ik zie sluitseintjes!![]()
Ja, ik denk steeds "Lantaarnpaal er net niet op", zie ik de foto op de laptop terug, staat ie er welquote:Op zondag 20 maart 2011 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
WEER die lantarenpaalHoe is het mogelijk?
![]()
Parallax is a bitch.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, ik denk steeds "Lantaarnpaal er net niet op", zie ik de foto op de laptop terug, staat ie er wel
Knip hem erafquote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, ik denk steeds "Lantaarnpaal er net niet op", zie ik de foto op de laptop terug, staat ie er wel
Die is best tof!quote:Op zondag 20 maart 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
Oja, gister waren wij op Zwolle Rangeer om onderdelen te plukken voor de Plan U 115. Heb eigenlijk bijna geen foto's kunnen maken, maar hier één:
[ afbeelding ]
Ja, het geëlektrificeerde spoor word door NSR vaak gebruikt om materieel tijdelijk te stallen voordat het naar het perron moet, of om naar een ander spoor te gaan.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie dat dat emplacementje in Dordrecht bij de brug ook nog steeds ligt weg te rotten.. Wordt dat ooit weleens gebruikt?
Toevallig de 869, die op 7 juni 2008 door het juk schoot op Dordrecht?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Toen ik nog tegenover dat emplacement woonde heb ik daar ook eens een kraan gezien die een Plan V van de draaistellen tilde, en vervolgens op diepladers deden.
Fyra heeft de bagage rekken alla eurostar en normale bagage rekken boven de stoelenquote:Op zondag 20 maart 2011 21:32 schreef James1988 het volgende:
Grappig trouwens. Fyra:
- Geen wifi
- Geen barrijtuig
- Fietsvervoer niet mogelijk
- Bagagevervoer is onduidelijk (bagagerekken zoals in Thalys/TGV/ICE/Eurostar of geklooi zoals in Benelux)
Het is echt gewoon de budgetdienst onder de hogesnelheidstreinen. Als HSA 'm oranje maakt en "EasyHST" noemt kunnen ze zo de Thalys beconcurreren.
Het valt me mee dat er wel toiletten in zitten, en dat die niet zijn weggelaten omdat "de gemiddelde reistijd in de Fyra toch maar 25 minuten zal bedragen en zo lang kan een reiziger het wel ophouden."
Die DDM1's zijn die opengeschraapte?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:13 schreef greavy het volgende:
Deze foto kwam ik weer tegen op Flickr, een slooptransport van DDM-1 bakken en DDAR bakken naar de Watergraafsmeer, waarschijnlijk worden ze gelijk gesloopt door Beelen (die daar de Bs'n ook doet nu):
[ afbeelding ]
Ja.:quote:
Hé die brug herriner ik me nogquote:Op zondag 20 maart 2011 21:45 schreef greavy het volgende:
Vandaag even tijd over gehad, en dus van het mooie weer genoten!
[ afbeelding ]
ICM 4234+4074 als trein 1949 naar Venlo, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
ICM 4234+4074 als trein 1949 naar Venlo, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
NMBS 2801 als trein 9225 met +7 onderweg naar Amsterdam, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
NMBS 2802 als trein 9240 opweg naar Brussel, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
DDAR 7867 als trein 2251 opweg naar Dordrecht, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
En omdat ik een fout had gemaakt bij de omloopberekening was dit te Dordrecht ipv Brug over de Oude Maas... Maar kon nu wel met ICRm naar Rotterdam![]()
[ afbeelding ]
ICRm compositie in de 1949 te Dordrecht, met de BDs voorop
Eh, die DDM1's die ik bedoel zijn die na dat rangeerfoutje.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja.:
DDM-1 Bv 26 472 (met brandschade Enkhuizen dd. 21-01-2006), DD-AR Bv 280 7208 (met brandschade IJsselbrug Zwolle op 13-03-2006) en Bvk 270 7040 (met botsschade contra PlanV 419 te Leidschendam dd. 10-01-2009).
Oja, die staan nog op de Zaanstraat. Worden waarschijnlijk ook ter sloop aangeboden bij Beelen. Maar daarover is nog geen bevestiging gegeven.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh, die DDM1's die ik bedoel zijn die na dat rangeerfoutje.
Huh? Maar daar staan toch mat'64? En geen U'tjes? Welke onderdelen wil je dan in je U'tje gebruiken?quote:Op zondag 20 maart 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
Oja, gister waren wij op Zwolle Rangeer om onderdelen te plukken voor de Plan U 115.
De ramen die in de 115 zitten zijn die van Plan V, Plan U 113 van SHD heeft ook PlanV ramen. Cabinedeuren zijn bijvoorbeeld ook hetzelfde, net als een aantal metertjes uit de cabine en dergelijke. Waarschijnlijk dat er ook nog complete vouwbalgen weg gaan komen.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:27 schreef JKildger het volgende:
[..]
Huh? Maar daar staan toch mat'64? En geen U'tjes? Welke onderdelen wil je dan in je U'tje gebruiken?
Altijd het zelfde gezeik ja.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Oja, die staan nog op de Zaanstraat. Worden waarschijnlijk ook ter sloop aangeboden bij Beelen. Maar daarover is nog geen bevestiging gegeven.
NS mag ook wel laten slopen, aangezien ze nu al terzijde gestelde V'tjes in Onnen gaan opstellen... Kortweg is er te weinig opstelruimte voor terzijde gesteld materieel (vergunningen e.d. zijn niet voor alle plaatsen te verkrijgen)
Plan V is de elektrische versie van Plan U, met wat uitzonderingen (remsysteem o.a.).quote:Op zondag 20 maart 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
De ramen die in de 115 zitten zijn die van Plan V, Plan U 113 van SHD heeft ook PlanV ramen. Cabinedeuren zijn bijvoorbeeld ook hetzelfde, net als een aantal metertjes uit de cabine en dergelijke. Waarschijnlijk dat er ook nog complete vouwbalgen weg gaan komen.
Technisch is Plan V niet veel afwijkend met Plan U, veel is afgekeken van elkaar
Ow.. Jammer. Gaan jullie niet de Plan U ramen er in zetten?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
De ramen die in de 115 zitten zijn die van Plan V, Plan U 113 van SHD heeft ook PlanV ramen. Cabinedeuren zijn bijvoorbeeld ook hetzelfde, net als een aantal metertjes uit de cabine en dergelijke. Waarschijnlijk dat er ook nog complete vouwbalgen weg gaan komen.
Technisch is Plan V niet veel afwijkend met Plan U, veel is afgekeken van elkaar
Nou... Bijna. Maar net niet helemaal. Zeg maar 90% niet.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
Plan V is de elektrische versie van Plan U, met wat uitzonderingen (remsysteem o.a.).
Als je het allemaal weet, hoef je toch geen moeilijke vragen meer te stellen?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:33 schreef JKildger het volgende:
[..]
Nou... Bijna. Maar net niet helemaal. Zeg maar 90% niet.
Zijn niet meer genoeg van te krijgen. Dus dat gaat hem niet worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:33 schreef JKildger het volgende:
[..]
Ow.. Jammer. Gaan jullie niet de Plan U ramen er in zetten?
Geen reet, dit is FOK!, geen Somda.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:34 schreef JKildger het volgende:
Sorry, hoor. Was gewoon even benieuwd wat jullie wisten...
Er durven soms zelfs mensen van buiten dit topic dingen te vragen als 'Hoe heten die geel-blauwe treinen met die bulten op het einde en die deuren?'quote:
quote:Op zondag 20 maart 2011 22:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Er durven soms zelfs mensen van buiten dit topic dingen te vragen als 'Hoe heten die geel-blauwe treinen met die bulten op het einde en die deuren?'Laagdrempelig jeweetz.. bijna gelijkvloers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kameel in huisstijl.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Er durven soms zelfs mensen van buiten dit topic dingen te vragen als 'Hoe heten die geel-blauwe treinen met die bulten op het einde en die deuren?'Laagdrempelig jeweetz.. bijna gelijkvloers
Mijn elektrische trein werkt op circa 18V.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:34 schreef Sounddragon het volgende:
Hoeveel batterijen gaan er nou gemiddeld in een elektrische trein, en hoeveel kilometer gaan die mee?
Die dingen zijn ook planmatig in Nederland geweest. In de jaren '70 en '80 hebben ze op de verbinding Maastricht - Simpelveld - Aachen geredenquote:Op maandag 21 maart 2011 08:43 schreef Duvel het volgende:
In Duitsland hebben ze een echte accutrein gehad:
Dat heb ik inderdaad gemist, jammergenoeg.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook planmatig in Nederland geweest. In de jaren '70 en '80 hebben ze op de verbinding Maastricht - Simpelveld - Aachen gereden
Wie gaat er mee?quote:Op zaterdag 2 april 2011 staat een bezoek aan een veenspoorlijn in de Duitse deelstaat Niedersachsen op het programma, waarheen wordt gereisd vanaf Leer met een railbus van de Museumsbahn Ammerland-Saterland. De inschrijving is gesloten, u kunt zich niet meer aanmelden.
Ja dat weet ikquote:Op maandag 21 maart 2011 12:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Die reden Groningen - Leer - Bremen Hbf.
Hier nog een aardige website over dit traject:quote:
Leuk stukjequote:Op maandag 21 maart 2011 12:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier nog een aardige website over dit traject:
http://www.bcpeters.dds.n(...)au/geschiedenis.html
Zo te zien reden er later inderadad ook BR624. Met daarnaast Plan U en Plan X voor het roestrijden.
En na de heractivering reed er inderdaad ook eerst een poosje BR624, in ieder geval op Enschede - Dortmund. Dat weet ik nog heel goed, want ik heb nog een keer vertraging voorkomen door een deur die niet vanzelf goed in het slot viel met de hand goed dicht te duwen.
Een Plan U heeft 9 accu's van elk 80-85 kg per stuk. Maar hoelang je er mee kan enzo weet ik niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:34 schreef Sounddragon het volgende:
Hoeveel batterijen gaan er nou gemiddeld in een elektrische trein, en hoeveel kilometer gaan die mee?
Leuk! Ik ben de volgende delen ook aan het kijken. Deel 4 is ineens Nederlands commentaar, deel 5 weer Duits, maar met een enorm Hollands accentquote:
quote:Op maandag 21 maart 2011 12:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Die reden Groningen - Leer - Bremen Hbf.
http://somda.nl/forum/2078/p324878/Ontwikkelingen+Mat%2764/quote:Hou je vast: terzijde gaan 59 (negenenvijftig) plan V's: alles dat nog rijdt en reed van 841 t/m 920. Stellen gaan sinds vorige week aan de kant als ze aan onderhoud toe zijn.
TSP rit die dag...quote:Op maandag 21 maart 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie gaat er mee?Ik wel iig. Kreeg dit weekend de bevestiging thuisgestuurd
en nog steeds geen lidmaatschapspasje
Ohh leuk dat in Groningen, Duuf!quote:
Wat doen ze met de stoptrein Deurne - Den Bosch - Nijmegen, wordt deze voorzien van SLT of SGMquote:Op maandag 21 maart 2011 16:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoeveel blijft er dan nog rondrijden? Zal toch wel onderhand gedaan zijn met de Mat '64.
Lees eens ietsje terug in dit topicquote:Op maandag 21 maart 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
Dat zal SGMm worden ja. Helaas vernam ik dat er 59 (ja negen-en-vijftig) stellen Plan V terzijde gesteld zullen worden die allen genummerd zijn tussen 841 en 920 en nu nog rondrijden.
Deze stellen gaan terzijde zodra ze onderhoud nodig hebben.
Nog meer vertraging.quote:flv-fgsp op OHIH:
Er zijn momenteel 2 vogelbekdieren in België voor testritten. Volgens de laatste geruchten aan deze kant van de grens komen ze ten vroegste in april 2012 in reguliere dienst naar Brussel.
De dienst naar Brussel zou zowiezo toch in een later stadium worden opgepakt, lijkt mij eerst maar is Amsterdam - Schiphol gaan bedienen. Maar het is te triest voor woorden zes jaar ondertussenquote:
http://www.fd.nl/artikel/(...)treinen-kanaaltunnelquote:Domper voor Parijs in ruzie over treinen Kanaaltunnel
Het Europees Agentschap voor Spoorwegen (ERA) heeft de Franse regering maandag een tegenvaller bezorgd in de strijd om nieuwe treinen voor Eurostar, de exploitant van de treindienst door de Kanaaltunnel.
Het agentschap stelt dat de Frans-Britse veiligheidsinstantie IGC niet het recht heeft te eisen dat treinen die door de tunnel gaan, een aparte locomotief moeten hebben. In de praktijk betekende deze eis dat Eurostar eigenlijk geen treinen van Siemens kon gebruiken, maar moest vasthouden aan treinen van het Franse Alstom. Eurostar besloot eerder de IGC te trotseren en kocht nieuwe treinen van Siemens aan. Maar Franse regeringsvertegenwoordigers kondigden verzet tegen deze beslissing aan. Zij claimden dat de keuze inging tegen de veiligheidseisen. De IGC vroeg vervolgens het spoorwegagentschap om zijn mening.
Deutsche Bahn
De kwestie raakte ook aan de plannen van Deutsche Bahn, die van plan is in concurrentie met Eurostar ook treindiensten door de Kanaaltunnel aan te bieden. DB rijdt met treinen van Siemens, die de aandrijving in de voertuigen zelf hebben, in plaats van een aparte locomotief.
Het spoorwegagentschap wijst een ander punt van de IGC ook af. De Frans-Britse instantie had geëist dat de Siemens-treinen zouden voldoen aan het evacuatiescenario bij brand in de tunnel. In de praktijk kwam dit ook neer op uitsluiting van de Duitse trein. De ERA vindt dat de exploitant van treindiensten in de tunnel een op maat gesneden evacuatiescenario aan de autoriteiten moet kunnen overleggen, die rekening houdt met de kenmerken van de Siemens-treinen.
Eurocommissaris
Eurocommissaris van transport Siim Kallas toonde zich vanmiddag in een reactie opgetogen over de opstelling van het spoorwegagentschap. Die zal zorgen voor meer mededinging op de markt voor passagiersvervoer via de Kanaaltunnel, hoopt hij.
Amsterdam - Schiphol is wel een héél miezerig kort stukje om daar 20 hogesnelheidstreinen voor te bestellen. Treinen halen de 100 niet eens op dat stukje. Overigens was het de bedoeling dat eind dit jaar de Fyra naar Brussel zou gaan (en de Beneluxtrein via Roosendaal opgeheven) maar als ik de geruchten dus aanhoor is dat minstens 4 maanden vertraagd.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
De dienst naar Brussel zou zowiezo toch in een later stadium worden opgepakt, lijkt mij eerst maar is Amsterdam - Schiphol gaan bedienen. Maar het is te triest voor woorden zes jaar ondertussen.
Zoals ik het uit dit citaat opmaak lijkt het alsof Europa Frankrijk op de vingers heeft getikt... het zit ietsjes anders. Frankrijk heeft het ERA advies gevraagd na de aanhoudende rellen, en het ERA oordeelt dus zoals in het artikel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:32 schreef Temlin het volgende:
Alstom mag niet meer voorgetrokken worden boven Siemens in Frankrijk
[..]
http://www.fd.nl/artikel/(...)treinen-kanaaltunnel
Fixed your Postquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..] is dat minstens 4 maandenjaar vertraagd.
[..]
ZATERDAG 2 APRIL 2011quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |