Erger dan de Fyra kàn dus welquote:Op zondag 20 maart 2011 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godver da's nie mals![]()
Dat is dus echt wel iets om rekening mee te gaan houden dan.
Waarom zo laat weg? Neem 1 ICE eerder en pak een simpel hotelletje in Basel.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Vrijdag 18:59 Utrecht Centraal V
22:30 x 2:22 Frankfurt Hbf (okee dit is niet het toppunt van handigheid)
za Basel SBB 5:47 x 6:28
Milano C 10:38 x 11:15
Napoli C 16:10 x 17:50
Milano C 22:45 x 23:38
zo
Paris Bercy 9:30 x Paris Nord 10:25
Rotterdam C 13:01 x 13:05 (ja is te halen, ook met 3 liter bier in je nek, net nog gedaan)
13:43 Utrecht C
Wat is daar mis mee?
Napoli is een eitje, ik zeg het je.
was alleen maar even en proof of concept hequote:Op zondag 20 maart 2011 11:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Waarom zo laat weg? Neem 1 ICE eerder en pak een simpel hotelletje in Basel.
quote:Informatie
Je bent tot donderdag 31 maart 2011, 01:00 van dit forum verbannen.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met de beheerder.
De reden waarom je verbannen bent: Je weet zelf waarom. Het doorplaatsen van berichten naar andere sites is een inbreuk op auteursrecht. Het bekend maken van gebruikersnamen (msn/twitter/enz) zonder toestemming te vragen, waarderen we ook niet.
Deze ban is van toepassing op jouw gebruikersnaam.
Dat is niet waar inderdaad. Auteursrecht geldt niet voor nieuwsberichten.quote:
Wel voor forumberichten?quote:Op zondag 20 maart 2011 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar inderdaad. Auteursrecht geldt niet voor nieuwsberichten.
Daarvoor helemaal niet. Wou je iedereen die een quote-knop aanklikt gaan vervolgen?quote:
Was ik advocaat en was er iemand zo gek om mij daarvoor te betalen: ja.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daarvoor helemaal niet. Wou je iedereen die een quote-knop aanklikt gaan vervolgen?
Net of het wat boeitquote:Op zondag 20 maart 2011 20:56 schreef Ascendancy het volgende:
Zouden ze ook zinsconstructies kopiëren als plagiaat beschouwen?
quote:Op zondag 20 maart 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Laten we het weer over treinen gaan hebben
Met een tussenstop van bijna een week in Rome had ik dat destijdsquote:
Ja sorry dat ik zn naam vroeg, maar euh, niet dat je veel mist op OHIH hoorquote:Op zondag 20 maart 2011 20:13 schreef greavy het volgende:
Ik ga naar OHIH omdat mijn ban weg zou moeten zijn:
[..]
Heb genoten inderdaad.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:47 schreef James1988 het volgende:
Mooie foto's, het was vandaag ook prachtig weer.
Psst, ik zie sluitseintjes!![]()
Ja, ik denk steeds "Lantaarnpaal er net niet op", zie ik de foto op de laptop terug, staat ie er welquote:Op zondag 20 maart 2011 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
WEER die lantarenpaalHoe is het mogelijk?
![]()
Parallax is a bitch.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, ik denk steeds "Lantaarnpaal er net niet op", zie ik de foto op de laptop terug, staat ie er wel
Knip hem erafquote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, ik denk steeds "Lantaarnpaal er net niet op", zie ik de foto op de laptop terug, staat ie er wel
Die is best tof!quote:Op zondag 20 maart 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
Oja, gister waren wij op Zwolle Rangeer om onderdelen te plukken voor de Plan U 115. Heb eigenlijk bijna geen foto's kunnen maken, maar hier één:
[ afbeelding ]
Ja, het geëlektrificeerde spoor word door NSR vaak gebruikt om materieel tijdelijk te stallen voordat het naar het perron moet, of om naar een ander spoor te gaan.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie dat dat emplacementje in Dordrecht bij de brug ook nog steeds ligt weg te rotten.. Wordt dat ooit weleens gebruikt?
Toevallig de 869, die op 7 juni 2008 door het juk schoot op Dordrecht?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Toen ik nog tegenover dat emplacement woonde heb ik daar ook eens een kraan gezien die een Plan V van de draaistellen tilde, en vervolgens op diepladers deden.
Fyra heeft de bagage rekken alla eurostar en normale bagage rekken boven de stoelenquote:Op zondag 20 maart 2011 21:32 schreef James1988 het volgende:
Grappig trouwens. Fyra:
- Geen wifi
- Geen barrijtuig
- Fietsvervoer niet mogelijk
- Bagagevervoer is onduidelijk (bagagerekken zoals in Thalys/TGV/ICE/Eurostar of geklooi zoals in Benelux)
Het is echt gewoon de budgetdienst onder de hogesnelheidstreinen. Als HSA 'm oranje maakt en "EasyHST" noemt kunnen ze zo de Thalys beconcurreren.
Het valt me mee dat er wel toiletten in zitten, en dat die niet zijn weggelaten omdat "de gemiddelde reistijd in de Fyra toch maar 25 minuten zal bedragen en zo lang kan een reiziger het wel ophouden."
Die DDM1's zijn die opengeschraapte?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:13 schreef greavy het volgende:
Deze foto kwam ik weer tegen op Flickr, een slooptransport van DDM-1 bakken en DDAR bakken naar de Watergraafsmeer, waarschijnlijk worden ze gelijk gesloopt door Beelen (die daar de Bs'n ook doet nu):
[ afbeelding ]
Ja.:quote:
Hé die brug herriner ik me nogquote:Op zondag 20 maart 2011 21:45 schreef greavy het volgende:
Vandaag even tijd over gehad, en dus van het mooie weer genoten!
[ afbeelding ]
ICM 4234+4074 als trein 1949 naar Venlo, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
ICM 4234+4074 als trein 1949 naar Venlo, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
NMBS 2801 als trein 9225 met +7 onderweg naar Amsterdam, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
NMBS 2802 als trein 9240 opweg naar Brussel, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
[ afbeelding ]
DDAR 7867 als trein 2251 opweg naar Dordrecht, te Brug over de Oude Maas (Dordrecht-Zwijndrecht)
En omdat ik een fout had gemaakt bij de omloopberekening was dit te Dordrecht ipv Brug over de Oude Maas... Maar kon nu wel met ICRm naar Rotterdam![]()
[ afbeelding ]
ICRm compositie in de 1949 te Dordrecht, met de BDs voorop
Eh, die DDM1's die ik bedoel zijn die na dat rangeerfoutje.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja.:
DDM-1 Bv 26 472 (met brandschade Enkhuizen dd. 21-01-2006), DD-AR Bv 280 7208 (met brandschade IJsselbrug Zwolle op 13-03-2006) en Bvk 270 7040 (met botsschade contra PlanV 419 te Leidschendam dd. 10-01-2009).
Oja, die staan nog op de Zaanstraat. Worden waarschijnlijk ook ter sloop aangeboden bij Beelen. Maar daarover is nog geen bevestiging gegeven.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh, die DDM1's die ik bedoel zijn die na dat rangeerfoutje.
Huh? Maar daar staan toch mat'64? En geen U'tjes? Welke onderdelen wil je dan in je U'tje gebruiken?quote:Op zondag 20 maart 2011 21:55 schreef greavy het volgende:
Oja, gister waren wij op Zwolle Rangeer om onderdelen te plukken voor de Plan U 115.
De ramen die in de 115 zitten zijn die van Plan V, Plan U 113 van SHD heeft ook PlanV ramen. Cabinedeuren zijn bijvoorbeeld ook hetzelfde, net als een aantal metertjes uit de cabine en dergelijke. Waarschijnlijk dat er ook nog complete vouwbalgen weg gaan komen.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:27 schreef JKildger het volgende:
[..]
Huh? Maar daar staan toch mat'64? En geen U'tjes? Welke onderdelen wil je dan in je U'tje gebruiken?
Altijd het zelfde gezeik ja.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:25 schreef greavy het volgende:
[..]
Oja, die staan nog op de Zaanstraat. Worden waarschijnlijk ook ter sloop aangeboden bij Beelen. Maar daarover is nog geen bevestiging gegeven.
NS mag ook wel laten slopen, aangezien ze nu al terzijde gestelde V'tjes in Onnen gaan opstellen... Kortweg is er te weinig opstelruimte voor terzijde gesteld materieel (vergunningen e.d. zijn niet voor alle plaatsen te verkrijgen)
Plan V is de elektrische versie van Plan U, met wat uitzonderingen (remsysteem o.a.).quote:Op zondag 20 maart 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
De ramen die in de 115 zitten zijn die van Plan V, Plan U 113 van SHD heeft ook PlanV ramen. Cabinedeuren zijn bijvoorbeeld ook hetzelfde, net als een aantal metertjes uit de cabine en dergelijke. Waarschijnlijk dat er ook nog complete vouwbalgen weg gaan komen.
Technisch is Plan V niet veel afwijkend met Plan U, veel is afgekeken van elkaar
Ow.. Jammer. Gaan jullie niet de Plan U ramen er in zetten?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:29 schreef greavy het volgende:
[..]
De ramen die in de 115 zitten zijn die van Plan V, Plan U 113 van SHD heeft ook PlanV ramen. Cabinedeuren zijn bijvoorbeeld ook hetzelfde, net als een aantal metertjes uit de cabine en dergelijke. Waarschijnlijk dat er ook nog complete vouwbalgen weg gaan komen.
Technisch is Plan V niet veel afwijkend met Plan U, veel is afgekeken van elkaar
Nou... Bijna. Maar net niet helemaal. Zeg maar 90% niet.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:30 schreef Duvel het volgende:
Plan V is de elektrische versie van Plan U, met wat uitzonderingen (remsysteem o.a.).
Als je het allemaal weet, hoef je toch geen moeilijke vragen meer te stellen?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:33 schreef JKildger het volgende:
[..]
Nou... Bijna. Maar net niet helemaal. Zeg maar 90% niet.
Zijn niet meer genoeg van te krijgen. Dus dat gaat hem niet worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:33 schreef JKildger het volgende:
[..]
Ow.. Jammer. Gaan jullie niet de Plan U ramen er in zetten?
Geen reet, dit is FOK!, geen Somda.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:34 schreef JKildger het volgende:
Sorry, hoor. Was gewoon even benieuwd wat jullie wisten...
Er durven soms zelfs mensen van buiten dit topic dingen te vragen als 'Hoe heten die geel-blauwe treinen met die bulten op het einde en die deuren?'quote:
quote:Op zondag 20 maart 2011 22:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Er durven soms zelfs mensen van buiten dit topic dingen te vragen als 'Hoe heten die geel-blauwe treinen met die bulten op het einde en die deuren?'Laagdrempelig jeweetz.. bijna gelijkvloers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kameel in huisstijl.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Er durven soms zelfs mensen van buiten dit topic dingen te vragen als 'Hoe heten die geel-blauwe treinen met die bulten op het einde en die deuren?'Laagdrempelig jeweetz.. bijna gelijkvloers
Mijn elektrische trein werkt op circa 18V.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:34 schreef Sounddragon het volgende:
Hoeveel batterijen gaan er nou gemiddeld in een elektrische trein, en hoeveel kilometer gaan die mee?
Die dingen zijn ook planmatig in Nederland geweest. In de jaren '70 en '80 hebben ze op de verbinding Maastricht - Simpelveld - Aachen geredenquote:Op maandag 21 maart 2011 08:43 schreef Duvel het volgende:
In Duitsland hebben ze een echte accutrein gehad:
Dat heb ik inderdaad gemist, jammergenoeg.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die dingen zijn ook planmatig in Nederland geweest. In de jaren '70 en '80 hebben ze op de verbinding Maastricht - Simpelveld - Aachen gereden
Wie gaat er mee?quote:Op zaterdag 2 april 2011 staat een bezoek aan een veenspoorlijn in de Duitse deelstaat Niedersachsen op het programma, waarheen wordt gereisd vanaf Leer met een railbus van de Museumsbahn Ammerland-Saterland. De inschrijving is gesloten, u kunt zich niet meer aanmelden.
Ja dat weet ikquote:Op maandag 21 maart 2011 12:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Die reden Groningen - Leer - Bremen Hbf.
Hier nog een aardige website over dit traject:quote:
Leuk stukjequote:Op maandag 21 maart 2011 12:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier nog een aardige website over dit traject:
http://www.bcpeters.dds.n(...)au/geschiedenis.html
Zo te zien reden er later inderadad ook BR624. Met daarnaast Plan U en Plan X voor het roestrijden.
En na de heractivering reed er inderdaad ook eerst een poosje BR624, in ieder geval op Enschede - Dortmund. Dat weet ik nog heel goed, want ik heb nog een keer vertraging voorkomen door een deur die niet vanzelf goed in het slot viel met de hand goed dicht te duwen.
Een Plan U heeft 9 accu's van elk 80-85 kg per stuk. Maar hoelang je er mee kan enzo weet ik niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:34 schreef Sounddragon het volgende:
Hoeveel batterijen gaan er nou gemiddeld in een elektrische trein, en hoeveel kilometer gaan die mee?
Leuk! Ik ben de volgende delen ook aan het kijken. Deel 4 is ineens Nederlands commentaar, deel 5 weer Duits, maar met een enorm Hollands accentquote:
quote:Op maandag 21 maart 2011 12:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Die reden Groningen - Leer - Bremen Hbf.
http://somda.nl/forum/2078/p324878/Ontwikkelingen+Mat%2764/quote:Hou je vast: terzijde gaan 59 (negenenvijftig) plan V's: alles dat nog rijdt en reed van 841 t/m 920. Stellen gaan sinds vorige week aan de kant als ze aan onderhoud toe zijn.
TSP rit die dag...quote:Op maandag 21 maart 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie gaat er mee?Ik wel iig. Kreeg dit weekend de bevestiging thuisgestuurd
en nog steeds geen lidmaatschapspasje
Ohh leuk dat in Groningen, Duuf!quote:
Wat doen ze met de stoptrein Deurne - Den Bosch - Nijmegen, wordt deze voorzien van SLT of SGMquote:Op maandag 21 maart 2011 16:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoeveel blijft er dan nog rondrijden? Zal toch wel onderhand gedaan zijn met de Mat '64.
Lees eens ietsje terug in dit topicquote:Op maandag 21 maart 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
Dat zal SGMm worden ja. Helaas vernam ik dat er 59 (ja negen-en-vijftig) stellen Plan V terzijde gesteld zullen worden die allen genummerd zijn tussen 841 en 920 en nu nog rondrijden.
Deze stellen gaan terzijde zodra ze onderhoud nodig hebben.
Nog meer vertraging.quote:flv-fgsp op OHIH:
Er zijn momenteel 2 vogelbekdieren in België voor testritten. Volgens de laatste geruchten aan deze kant van de grens komen ze ten vroegste in april 2012 in reguliere dienst naar Brussel.
De dienst naar Brussel zou zowiezo toch in een later stadium worden opgepakt, lijkt mij eerst maar is Amsterdam - Schiphol gaan bedienen. Maar het is te triest voor woorden zes jaar ondertussenquote:
http://www.fd.nl/artikel/(...)treinen-kanaaltunnelquote:Domper voor Parijs in ruzie over treinen Kanaaltunnel
Het Europees Agentschap voor Spoorwegen (ERA) heeft de Franse regering maandag een tegenvaller bezorgd in de strijd om nieuwe treinen voor Eurostar, de exploitant van de treindienst door de Kanaaltunnel.
Het agentschap stelt dat de Frans-Britse veiligheidsinstantie IGC niet het recht heeft te eisen dat treinen die door de tunnel gaan, een aparte locomotief moeten hebben. In de praktijk betekende deze eis dat Eurostar eigenlijk geen treinen van Siemens kon gebruiken, maar moest vasthouden aan treinen van het Franse Alstom. Eurostar besloot eerder de IGC te trotseren en kocht nieuwe treinen van Siemens aan. Maar Franse regeringsvertegenwoordigers kondigden verzet tegen deze beslissing aan. Zij claimden dat de keuze inging tegen de veiligheidseisen. De IGC vroeg vervolgens het spoorwegagentschap om zijn mening.
Deutsche Bahn
De kwestie raakte ook aan de plannen van Deutsche Bahn, die van plan is in concurrentie met Eurostar ook treindiensten door de Kanaaltunnel aan te bieden. DB rijdt met treinen van Siemens, die de aandrijving in de voertuigen zelf hebben, in plaats van een aparte locomotief.
Het spoorwegagentschap wijst een ander punt van de IGC ook af. De Frans-Britse instantie had geëist dat de Siemens-treinen zouden voldoen aan het evacuatiescenario bij brand in de tunnel. In de praktijk kwam dit ook neer op uitsluiting van de Duitse trein. De ERA vindt dat de exploitant van treindiensten in de tunnel een op maat gesneden evacuatiescenario aan de autoriteiten moet kunnen overleggen, die rekening houdt met de kenmerken van de Siemens-treinen.
Eurocommissaris
Eurocommissaris van transport Siim Kallas toonde zich vanmiddag in een reactie opgetogen over de opstelling van het spoorwegagentschap. Die zal zorgen voor meer mededinging op de markt voor passagiersvervoer via de Kanaaltunnel, hoopt hij.
Amsterdam - Schiphol is wel een héél miezerig kort stukje om daar 20 hogesnelheidstreinen voor te bestellen. Treinen halen de 100 niet eens op dat stukje. Overigens was het de bedoeling dat eind dit jaar de Fyra naar Brussel zou gaan (en de Beneluxtrein via Roosendaal opgeheven) maar als ik de geruchten dus aanhoor is dat minstens 4 maanden vertraagd.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
De dienst naar Brussel zou zowiezo toch in een later stadium worden opgepakt, lijkt mij eerst maar is Amsterdam - Schiphol gaan bedienen. Maar het is te triest voor woorden zes jaar ondertussen.
Zoals ik het uit dit citaat opmaak lijkt het alsof Europa Frankrijk op de vingers heeft getikt... het zit ietsjes anders. Frankrijk heeft het ERA advies gevraagd na de aanhoudende rellen, en het ERA oordeelt dus zoals in het artikel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:32 schreef Temlin het volgende:
Alstom mag niet meer voorgetrokken worden boven Siemens in Frankrijk
[..]
http://www.fd.nl/artikel/(...)treinen-kanaaltunnel
Fixed your Postquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..] is dat minstens 4 maandenjaar vertraagd.
[..]
ZATERDAG 2 APRIL 2011quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |