Leuk stukjequote:Op maandag 21 maart 2011 12:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Hier nog een aardige website over dit traject:
http://www.bcpeters.dds.n(...)au/geschiedenis.html
Zo te zien reden er later inderadad ook BR624. Met daarnaast Plan U en Plan X voor het roestrijden.
En na de heractivering reed er inderdaad ook eerst een poosje BR624, in ieder geval op Enschede - Dortmund. Dat weet ik nog heel goed, want ik heb nog een keer vertraging voorkomen door een deur die niet vanzelf goed in het slot viel met de hand goed dicht te duwen.
Een Plan U heeft 9 accu's van elk 80-85 kg per stuk. Maar hoelang je er mee kan enzo weet ik niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 08:34 schreef Sounddragon het volgende:
Hoeveel batterijen gaan er nou gemiddeld in een elektrische trein, en hoeveel kilometer gaan die mee?
Leuk! Ik ben de volgende delen ook aan het kijken. Deel 4 is ineens Nederlands commentaar, deel 5 weer Duits, maar met een enorm Hollands accentquote:
quote:Op maandag 21 maart 2011 12:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Die reden Groningen - Leer - Bremen Hbf.
http://somda.nl/forum/2078/p324878/Ontwikkelingen+Mat%2764/quote:Hou je vast: terzijde gaan 59 (negenenvijftig) plan V's: alles dat nog rijdt en reed van 841 t/m 920. Stellen gaan sinds vorige week aan de kant als ze aan onderhoud toe zijn.
TSP rit die dag...quote:Op maandag 21 maart 2011 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie gaat er mee?Ik wel iig. Kreeg dit weekend de bevestiging thuisgestuurd
en nog steeds geen lidmaatschapspasje
Ohh leuk dat in Groningen, Duuf!quote:
Wat doen ze met de stoptrein Deurne - Den Bosch - Nijmegen, wordt deze voorzien van SLT of SGMquote:Op maandag 21 maart 2011 16:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Hoeveel blijft er dan nog rondrijden? Zal toch wel onderhand gedaan zijn met de Mat '64.
Lees eens ietsje terug in dit topicquote:Op maandag 21 maart 2011 21:24 schreef greavy het volgende:
Dat zal SGMm worden ja. Helaas vernam ik dat er 59 (ja negen-en-vijftig) stellen Plan V terzijde gesteld zullen worden die allen genummerd zijn tussen 841 en 920 en nu nog rondrijden.
Deze stellen gaan terzijde zodra ze onderhoud nodig hebben.
Nog meer vertraging.quote:flv-fgsp op OHIH:
Er zijn momenteel 2 vogelbekdieren in België voor testritten. Volgens de laatste geruchten aan deze kant van de grens komen ze ten vroegste in april 2012 in reguliere dienst naar Brussel.
De dienst naar Brussel zou zowiezo toch in een later stadium worden opgepakt, lijkt mij eerst maar is Amsterdam - Schiphol gaan bedienen. Maar het is te triest voor woorden zes jaar ondertussenquote:
http://www.fd.nl/artikel/(...)treinen-kanaaltunnelquote:Domper voor Parijs in ruzie over treinen Kanaaltunnel
Het Europees Agentschap voor Spoorwegen (ERA) heeft de Franse regering maandag een tegenvaller bezorgd in de strijd om nieuwe treinen voor Eurostar, de exploitant van de treindienst door de Kanaaltunnel.
Het agentschap stelt dat de Frans-Britse veiligheidsinstantie IGC niet het recht heeft te eisen dat treinen die door de tunnel gaan, een aparte locomotief moeten hebben. In de praktijk betekende deze eis dat Eurostar eigenlijk geen treinen van Siemens kon gebruiken, maar moest vasthouden aan treinen van het Franse Alstom. Eurostar besloot eerder de IGC te trotseren en kocht nieuwe treinen van Siemens aan. Maar Franse regeringsvertegenwoordigers kondigden verzet tegen deze beslissing aan. Zij claimden dat de keuze inging tegen de veiligheidseisen. De IGC vroeg vervolgens het spoorwegagentschap om zijn mening.
Deutsche Bahn
De kwestie raakte ook aan de plannen van Deutsche Bahn, die van plan is in concurrentie met Eurostar ook treindiensten door de Kanaaltunnel aan te bieden. DB rijdt met treinen van Siemens, die de aandrijving in de voertuigen zelf hebben, in plaats van een aparte locomotief.
Het spoorwegagentschap wijst een ander punt van de IGC ook af. De Frans-Britse instantie had geëist dat de Siemens-treinen zouden voldoen aan het evacuatiescenario bij brand in de tunnel. In de praktijk kwam dit ook neer op uitsluiting van de Duitse trein. De ERA vindt dat de exploitant van treindiensten in de tunnel een op maat gesneden evacuatiescenario aan de autoriteiten moet kunnen overleggen, die rekening houdt met de kenmerken van de Siemens-treinen.
Eurocommissaris
Eurocommissaris van transport Siim Kallas toonde zich vanmiddag in een reactie opgetogen over de opstelling van het spoorwegagentschap. Die zal zorgen voor meer mededinging op de markt voor passagiersvervoer via de Kanaaltunnel, hoopt hij.
Amsterdam - Schiphol is wel een héél miezerig kort stukje om daar 20 hogesnelheidstreinen voor te bestellen. Treinen halen de 100 niet eens op dat stukje. Overigens was het de bedoeling dat eind dit jaar de Fyra naar Brussel zou gaan (en de Beneluxtrein via Roosendaal opgeheven) maar als ik de geruchten dus aanhoor is dat minstens 4 maanden vertraagd.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:42 schreef Brembo het volgende:
[..]
De dienst naar Brussel zou zowiezo toch in een later stadium worden opgepakt, lijkt mij eerst maar is Amsterdam - Schiphol gaan bedienen. Maar het is te triest voor woorden zes jaar ondertussen.
Zoals ik het uit dit citaat opmaak lijkt het alsof Europa Frankrijk op de vingers heeft getikt... het zit ietsjes anders. Frankrijk heeft het ERA advies gevraagd na de aanhoudende rellen, en het ERA oordeelt dus zoals in het artikel.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:32 schreef Temlin het volgende:
Alstom mag niet meer voorgetrokken worden boven Siemens in Frankrijk
[..]
http://www.fd.nl/artikel/(...)treinen-kanaaltunnel
Fixed your Postquote:Op dinsdag 22 maart 2011 00:41 schreef James1988 het volgende:
[..] is dat minstens 4 maandenjaar vertraagd.
[..]
ZATERDAG 2 APRIL 2011quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |