Lol, ik sta in het Guinness Book of Records met een ander treinrecord.quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:39 schreef Karzai het volgende:
Ik zit erover na te denken om een poging te wagen in het Guinness book of records te komen als mens die de meeste kilometers heeft gemaakt in de trein zonder kaartje te kopen.
Heb je misschien nog tips Socios?
Gewoon een kaartje kopen pauperquote:Op donderdag 17 maart 2011 01:39 schreef Karzai het volgende:
Ik zit erover na te denken om een poging te wagen in het Guinness book of records te komen als mens die de meeste kilometers heeft gemaakt in de trein zonder kaartje te kopen.
Heb je misschien nog tips Socios?
Zijn er nog mensen die hier mee gaan?quote:Aankondiging Koninginnedag: dieselen naar onbekende streken
De Stichting NVBS-Excursies organiseert op zaterdag 30 april 2011 een dieselrondrit door Noord-Brabant en Zuid-Holland. Bezocht wordt de goederenlijn naar Oosterhout Weststad die deels over het tracé van de voormalige Halve-Zolenlijn voert, alsmede de raccordementen Dordrecht Zeehaven en Zwijndrecht De Groote Lindt. De laatste twee bestemmingen staan garant voor heel wat kilometers klassiek industriespoor met veel bedrijfsoverwegen, zelden gebruikte vertakkingen en kans op ontmoetingen met fout geparkeerde autos. Hier zult u met de trein niet snel meer komen!
De tractie wordt gevormd door DE-II 186 van de stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek, waarmee we in Arnhem starten (circa 9.00 uur) en eindigen (circa 18.30 uur). De heenreis geschiedt via s-Hertogenbosch en Lage Zwaluwe, de terugreis via Rotterdam en Utrecht; ook in deze plaatsen kunt u de excursie aanvangen of beëindigen. Uiteraard kan de dieseltwee op diverse locaties worden gefotografeerd.
Aanmelding is mogelijk door vóór 1 april 2011 het excursiebedrag van ¤ 49 (niet-leden ¤ 59) over te maken op betaalrekening 636691 van de Stichting NVBS-Excursies in Hoofddorp met vermel¬ding van lidmaatschapsnummer en de code DE2, voor niet-leden aangevuld met -NL. Leden t/m 24 jaar betalen ¤ 39 (code DE-2-J), niet-leden van dezelfde leeftijd ¤ 49 (code DE2-J-NL). Graag naam en adres van de deelnemer op de overschrijving vermelden. Koffie en thee zijn inbegrepen in de reissom. Er is een beperkt aantal plaatsen eerste klasse beschikbaar, voor een toeslag van ¤ 20 (code aanvullen met +1eklas) zit u de gehele dag in het pluche. Bij overintekening reist u tweede klasse en ontvangt u het prijsverschil terug. Voor deze excursie zijn slechts 100 plaatsen beschikbaar, inschrijving vindt plaats op volgorde van aanmelding. Wij rekenen op twee volle bakken. Deelnemersbewijzen worden verzonden in de week van 18 april. Contactpersoon is Ronald Bokhove.
http://www.nvbs.com/Excursies/reis.php?soort=A&reis=035
Wij hebben al met vrienden afgesproken om ongenadig te gaan zuipen en de polonaise te gaan dansen, sorry.quote:Op donderdag 17 maart 2011 07:41 schreef greavy het volgende:
[..]
Zijn er nog mensen die hier mee gaan?
quote:***************************************
NS positief over plan 'ov-miles'
` De NS is positief over een plan van
GroenLinks voor de invoering van
ov-miles.Dat zijn punten,vergelijkbaar
met airmiles,waarmee reizigers kunnen
sparen voor cadeaus en gratis reizen.
Het GroenLinks-Kamerlid Van Gent kwam
gisteren met het idee tijdens een debat
in de Tweede Kamer.Minister Schultz van
Haegen is enthousiast en hoopt dat er
daardoor meer mensen gaan reizen met
het openbaar vervoer.
De NS zegt wel dat het systeem pas kan
werken als de ov-chipkaart overal geldt
als verplicht vervoersbewijs.Ook zouden
alle vervoerders moeten meedoen met de
ov-miles.
Niks nieuws horen kijk eens wat je allemaal kunt sparen bij de DB -> http://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtmlquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:19 schreef James1988 het volgende:
OV-miles? Seriously?
Grappig idee maar een kul-argument voor de OV-chipkaart. Met papieren kaartjes kan het ook: gewoon je stamkaartnummer intoetsen bij het kopen van een kaartje.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:41 schreef bork het volgende:
[..]
Niks nieuws horen kijk eens wat je allemaal kunt sparen bij de DB -> http://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtml
Ja ja, je moet wat he, als de hele kamer over je heen valt omdat je een motie weigert uit te voeren. Dan begin je maar over zoiets sulligs. Afschieten dat wijfquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:19 schreef James1988 het volgende:
OV-miles? Seriously?
Grappig idee maar een kul-argument voor de OV-chipkaart. Met papieren kaartjes kan het ook: gewoon je stamkaartnummer intoetsen bij het kopen van een kaartje.
Vertelquote:Op donderdag 17 maart 2011 01:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Lol, ik sta in het Guinness Book of Records met een ander treinrecord.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ja, je moet wat he, als de hele kamer over je heen valt omdat je een motie weigert uit te voeren. Dan begin je maar over zoiets sulligs. Afschieten dat wijf
Inderdaad, helemaal niets nieuws en daar is helemaal geen OV-Chipkaart voor nodig.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:41 schreef bork het volgende:
Niks nieuws horen kijk eens wat je allemaal kunt sparen bij de DB -> http://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtml
ja hoor, doeiquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:59 schreef Temlin het volgende:
[..]90 miljoen is gewoon weg gegooid geld hoe vaak wordt die toilet nou gebruikt, niet zo vaak om zo'n grote investering te verantwoorden.
Je hebt nog 300 delen terug te lezen. Soms een soort soap, succes.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:55 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Vertel
Leuk topic trouwens, had ik eerder moeten zien
Mooi hoor. Een voordeelurenkaart kan zogenaamd niet door alle vervoerders gelezen worden maar nou kunnen ze ineens allemaal mee doen.quote:
zal wel om "logistieke redenen" zijn? Men heeft het ijzer nodig voor de ritjes naar Breda?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:36 schreef dennistd het volgende:
Vanaf 4 april gaat de Fyra naar Breda rijden, en deze is tot 30 april toeslagvrij op het gedeelte Rotterdam-Breda. Wel vervalt vanaf 4 april de eerste Fyra op Rotterdam-Amsterdam... 6.53u de eerste ipv 6.23u.
Hee wacht eens...quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Of er zit niemand in de eerste trein
Er zijn genoeg reizigers voor de eerste Fyra van 6:23 's Ochtends, maar HiSpeed heeft niet genoeg materieel om met die eerste Fyra te starten / komt omlooptechnisch niet goed uit.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:39 schreef Peterselieman het volgende:
Of er zit niemand in de eerste trein
quote:Treinreiziger kan plassen in meeneem noodtoilet
OIRSCHOT/DEN HAAG - In treinen waarin een toilet ontbreekt zouden reizigers gebruik kunnen maken van een meeneem noodtoilet. Via deze zogenaamde roadbag kunnen zowel vrouwen als mannen snel en hygiënisch hun kleine boodschap doen, waardoor de NS niet voor 90 miljoen euro toiletten in haar nieuwe Sprinters hoeft in te bouwen.
De meeneem noodtoiletten kunnen een eind maken aan de vele klachten van reizigers over het ontbreken van toiletten in de nieuwe treinen. Bedenker Ton van de Ven van Vedeve Oirschot en Slimopgelost.nl heeft minister Melanie Schultz van Haegen van Milieu en Infrastructuur en de hoofddirectie van de NS gisteren per brief dit voorstel gedaan en tegelijk een aantal testexemplaren van de noodtoiletten gestuurd.
Hij reageerde hiermee op het kamerdebat over het ontbreken van toiletten in de nieuwe Sprinters van de NS. De Kamercommissie voor Infrastructuur en Milieu vergaderde gisteren over de motie Bashir, die een toilet in iedere trein verplicht wil stellen. Staatssecretaris Schultz van Haegen weigert de motie over te nemen omdat het plaatsen van toiletten in de 131 nieuwe Sprinters van de NS 90 miljoen euro zou kosten. Zij wil reizigers liever verwijzen naar toiletten op treinstations. Van de Ven biedt de minister en de NS een goed, zuiver en goedkoop alternatief.
De roadbag en ladybag zijn een soort zakjes die een superabsorber bevatten, een speciaal granulaat dat urine meteen omzet in een vaste gel. Alle vocht en geurtjes worden ingesloten. Na gebruik kan het zakje in een afvalemmer gedeponeerd worden. Bij elke verpakking zit een verfrissingsdoekje voor zuivere handen en een discreet plastic tasje.
Het enige wat nodig is in de treinen is een conducteur die ze uitdeelt of een ander uitgiftepunt. Verder moet de reiziger zich even in een afgeschermde ruimte kunnen terugtrekken en moet er een degelijke afvalemmer staan.
,,Al die punten zijn voor een fractie van de nu ter discussie staande 90 miljoen euro te realiseren. De reizigers, jong of oud, mobiel of slecht ter been, kunnen blijven genieten van hun bewegingsvrijheid zonder in vervelende of beklemmende situaties terecht te komen," zegt Van de Ven.
Hij bedacht de roadbag en de ladybag in eerste instantie voor mensen die op vakantie gaan en in de file terecht komen, kampeerders die 's nachts hun tent niet uitwillen of bezoekers van festivals de lange rijen bij de toiletten aantreffen.
Bron: AD
Dan moeten ze betere omlopen maken en de dienst bijvoorbeeld een halfuurtje eerder beëindigen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Er zijn genoeg reizigers voor de eerste Fyra van 6:23 's Ochtends, maar HiSpeed heeft niet genoeg materieel om met die eerste Fyra te starten / komt omlooptechnisch niet goed uit.
quote:
Maffe "oplossing" vooral ja. Bovendien ga ik echt niet 6 bakken Virm door struinen a 2 verdiepingen op zoek naar een kruiswoordpuzzelaar in de eerste klas om te vragen of die asjeblieft een tenazakje ter beschikking heeft.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maffe oplossing, maar slimme marketingactie van die bedenker.
Het is natuurlijk gewoon een marketingactie van die uitvinder, maar ik wacht wie het als eerste serieus gaat nemen, de NS of de politiek..quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maffe "oplossing" vooral ja. Bovendien ga ik echt niet 6 bakken Virm door struinen a 2 verdiepingen op zoek naar een kruiswoordpuzzelaar in de eerste klas om te vragen of die asjeblieft een tenazakje ter beschikking heeft.
Nog los van dat het nogal een flinke zak moet zijn, er moet zeker anderhalve liter in kunnen
NEE DAT KOST ZITPLAATSENquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waarom schroeven ze niet een paar stoeltjes uit de SLT's ,
Te duur omdat een aantal treinen dan met meer materieel gereden moet worden omdat het krap ingepland isquote:Op donderdag 17 maart 2011 14:03 schreef Kentekenplaat het volgende:
Waarom schroeven ze niet een paar stoeltjes uit de SLT's , schroeven er weer een Dixie in, gaatje in het dak waar een pijp voor de frisse lucht door kan en klaar.
Dat word dus die kraan die achter het Groothandelsgebouw komt te staan, op een betonnen fundering met 70 heipalen in de grond.. Een reikwijdte van meer dan 150 meter ook nog moet hebben..quote:Start bouw nieuwe stationshal Rotterdam CS
17 maart 2011
De ontwikkeling van het nieuwe Centraal Station in Rotterdam gaat donderdag een nieuwe fase in met de bouw van de stationshal. Het enorme bouwwerk gaat het hele Stationsplein overdekken.
Om de stationshal te kunnen bouwen is de grootste kraan van Europa nodig. Vanaf april zal deze in elkaar worden gezet. De kraan zal de staalconstructie die het dak vormt in acht delen in elkaar hijsen.
De stationshal is ruim en transparant en geeft via een grote glazen pui direct uitzicht op de stad. Aan de noordkant loopt de hal vloeiend over in een brede reizigerspassage. Deze loopt onder de sporen door en geeft een lichte ruime doorkijk tot aan de Provenierswijk.
De hal vormt het hart van het stationsplein waar dagelijks meer dan 100.000 reizigers gebruik van gaan maken. Naar verwachting is het hele project in 2013 klaar.
Nee, reizigers die in een zak staan te pissen is een fijn gezicht.quote:
Dan lassen ze er nog maar een SLT bovenop.quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEE DAT KOST ZITPLAATSEN![]()
want het gaat helemaal niet om geldhet gaat erom dat de reiziger kan zitten
![]()
Yeah, as if![]()
Het geval wil dat de V250 juist in Italië besteld is omdat men kien was op uiterlijk. NS wilde ook een keer de blits kunnen maken met materieel waarop de handtekening van Pininfarina prijkt. Helaas levert die designstudio, naast hele mooie treinen, soms ook wat minder geslaagde ontwerpen...quote:Op donderdag 17 maart 2011 14:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Daarbij, als men zo kien op uiterlijk is hadden ze die V250 nooit besteld.
Ja, dat is te zien. De V250 is duidelijk op een regenachtige maandagmorgen gedaan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het geval wil dat de V250 juist in Italië besteld is omdat men kien was op uiterlijk. NS wilde ook een keer de blits kunnen maken met materieel waarop de handtekening van Pininfarina prijkt. Helaas levert die designstudio, naast hele mooie treinen, soms ook wat minder geslaagde ontwerpen...
Door een uitzendkrachtquote:Op donderdag 17 maart 2011 15:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, dat is te zien. De V250 is duidelijk op een regenachtige maandagmorgen gedaan.
Ik denk eerder door een van de kinderen van een van de ontwerpersquote:
Ja, dat zo'n jochie van 2 naar zijn vader toe kwam:quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk eerder door een van de kinderen van een van de ontwerpers
Ziet er tof uitquote:Op donderdag 17 maart 2011 16:08 schreef trainfreak het volgende:
In FOT zijn enkele knappe foto's te zien van 'Terug naar toen' van bij de VSM.
Ze zijn wel wat bewerkt maar ik vind ze echt sjiek!
[Test-case] Uit den ouden doos!
Vanmorgen waren op station Gouda twee S&V'ers bezig met het plaatsen van verdwaalde fietsen in de rekken. Service!quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou weleens handig zijn als ze hun servicebevoegdheden ook eens zouden gebruiken
Per 1 april zeker?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Ik lees net op OHIH dat het S&V personeel nóg meer bevoegdheid krijgt, namelijk buiten het station en trein ook boetes mogen uitschrijven...
En dat per April...
Want die komen er?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
Niet gek dat ze dat opbreken in Den Bosch doen. Zo krijg je ruimte om richting noorden extra sporen en vrije kruisingen te maken
Op grond van welke aanwijzing, wetswijziging, ambtsbericht of aanstelling van de boa's?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
Ik lees net op OHIH dat het S&V personeel nóg meer bevoegdheid krijgt, namelijk buiten het station en trein ook boetes mogen uitschrijven...
En dat per April...
Voorbereidende werkzaamheden neem ik aanquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:48 schreef James1988 het volgende:
Ja, project Sporen in Den Bosch. Wist alleen niet dat ze daar al aan begonnen waren.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:37 schreef greavy het volgende:
En dat per April...
Voor de duidelijkheid: ze zijn niet van mijquote:
k zou toch een beetje opschieten danquote:Op donderdag 17 maart 2011 20:34 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Ja natuurlijk!
Nog tot 2014 zelfs!
Wel mooi dat de oudste geëlektrificeerde spoorweg van Duitsland van Polen naar Tsjechië looptquote:Op donderdag 17 maart 2011 21:05 schreef bork het volgende:
Over grensverkeer wat weer hervat wordt, van het supermooie lijntje Jelenia Góra - Koenov (oudste geelektrificeerde spoor in Duitsland) is eind augustus het stuk van Szklarska Porba Górna (PL) und Harrachov/Koenov (CZ) weer geopend. (alleen op vrijdag en zondag en ik geloof alleen zomers)
http://de.wikipedia.org/w(...)E2%80%93Ko%C5%99enov
Laat ik nog wat foto's hier posten van vorige week:quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:25 schreef James1988 het volgende:
De eerste tekenen van de spoorverdubbeling tussen Houten en Utrecht beginnen al goed zichtbaar te worden: nadat de viersporigheid bij Houten sinds de laatste dienstregelingswijziging in gebruik is genomen gaat het werk gewoon door.
Inmiddels zijn de vormen van een dive-under al te vinden (tussen de spoorlijn richting Ede-Wageningen / Arnhem en die naar Den Bosch in) en de eerste tekenen van een geluidswal zijn ook al te zien: de steunen staan er al. Dit naast een stuk grond dat nu helemaal ontdaan is van gras, bomen, onkruid, asfalt, wat dan ook. Grijs zand is het nu.
Lijkt me ook ja. Ken het station nog niet in de nieuwe situatie helaas.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
waar zijn die laatste paar gemaakt?
Oh dat zal Houten wel zijn trouwens
ja daar zijn idd van die Sloterdijk Hemboog achtige glaskappen geplaatstquote:Op donderdag 17 maart 2011 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me ook ja. Ken het station nog niet in de nieuwe situatie helaas.
Leuke foto's, maar een klein beschrijvinkje per foto over wat ik precies zie, zou leuk zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2011 22:07 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Laat ik nog wat foto's hier posten van vorige week:
Een aantal foto's van 8 maart gemaakt tussen station Lunetten en de Bleekstraat.
foto's foto's, foto's
Ik had de foto's gemaakt voor de thread Randstadspoor op het altijd interessante Skyscraperscity (veels te groot om allemaal te volgen). Daar zijn de meeste locaties wel bekend. Ik heb mijn bijdrage even snel hier geplaatst om jullie van dienst te zijn. Aangezien ik nog bergen typewerk had voor de Uni had ik wel zin, maar geen tijd om de teksten er bij te zetten. Nu heb ik er geen zin meer in, ik mag morgen weer de hele dag tegenover Fles zitten. ..quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:39 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Leuke foto's, maar een klein beschrijvinkje per foto over wat ik precies zie, zou leuk zijn.
Vandaag ben ik ook te vinden op de Heidelberglaan, lang geleden trouwensquote:Op vrijdag 18 maart 2011 02:44 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik had de foto's gemaakt voor de thread Randstadspoor op het altijd interessante Skyscraperscity (veels te groot om allemaal te volgen). Daar zijn de meeste locaties wel bekend. Ik heb mijn bijdrage even snel hier geplaatst om jullie van dienst te zijn. Aangezien ik nog bergen typewerk had voor de Uni had ik wel zin, maar geen tijd om de teksten er bij te zetten. Nu heb ik er geen zin meer in, ik mag morgen weer de hele dag tegenover Fles zitten. ..
Ik zit nog een lang uur in de UB, in vergaderzaaltje 2.44. Of anders ff buiten luchtje scheppen (..). Kom ff buurten anders, heb een zwart/goud Goldstar-shirt aan vandaag.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 08:15 schreef bork het volgende:
[..]
Vandaag ben ik ook te vinden op de Heidelberglaan, lang geleden trouwens.
Iedereen zal op meerdere fora kijken om zaken bij te houden. Ik volg zelf meerdere keren per dag dit topic en daarnaast Skyscraperscity. Daar volg ik de volgende onderwerpen:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:46 schreef Temlin het volgende:
Die foto's heb ik al eerder gezien volgens mij
Het schiet echt op in Arnhem! Nog drie maanden en dan is het tijdelijk station wegquote:
Ik zit vrijwel nooit in de IJssellijn, en als ik er in zit heb deel ik de wagon met zo'n drie anderen. Rijd ik op rare tijdstippen en zitten de treinen normaal wel behoorlijk vol?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:10 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het schiet echt op in Arnhem! Nog drie maanden en dan is het tijdelijk station weg. Zometeen maar weer eens naar het oosten, de ijssellijn zal wel weer overbevolkt zijn
.
Ja. in de spits is het vaak echt heel vol daar. Midden overdag en 's avonds laat heb ik het inderdaad ook wel vaker meegemaakt dat ik een prive-coupé had ofzoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:38 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zit vrijwel nooit in de IJssellijn, en als ik er in zit heb deel ik de wagon met zo'n drie anderen. Rijd ik op rare tijdstippen en zitten de treinen normaal wel behoorlijk vol?
Dat idd. En een vriend opzoeken, en nog wat bordjes knallen. Hopelijk zit t weer een beetje meequote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Ga je `gewoon´ een dagje heen en weer met Thalys of wat is het plan?
Kun je dan ff checken of de waslijn op spoor 1 er hangt, hoef ik er niet naar toequote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Klausewetter vandaag ja. Ik moet nog steeds een keer naar Baarn voor een gratis kop koffieMaandag laatste kans. Eers morgen naar Paris
Dat kan ik zo ook wel vertellen: Ja die hangt erquote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:01 schreef bork het volgende:
[..]
Kun je dan ff checken of de waslijn op spoor 1 er hangt, hoef ik er niet naar toe.
Ik vergeet steeds op het werk de officiële tekeningen op te zoeken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan ik zo ook wel vertellen: Ja die hangt er
FYP:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo dan? Is van 8 maart jongstleden![]()
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |