quote:Op maandag 27 december 2010 17:34 schreef Jojoortje het volgende:
Die snowsteps zijn overal uitverkocht hier
Uitverkocht. Dan zijn jullie beiden veel te laat geweest ...quote:Op maandag 27 december 2010 18:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Even het nieuwe deel geopend omdat ik geen geduld heb![]()
Laatste post:
[..]
Daarvoor moet je bij de pakketboer zijn. Geen idee hoe het werkt.quote:Op maandag 27 december 2010 18:40 schreef portabel het volgende:
Een vraagje aan de pakketbezorgers.
Ik bestel vaak spullen uit het buitenland en TNT bezorgd het dan altijd netjes bij mij thuis. Kan ik geen afspraak met een postbezorger maken dat ik het bij de postkantoor ophaal? Ik verwacht soms 4 pakketjes per week, en als ik niet thuis ben gaat het bij de buren of komt ie een andere dag terug...
Hier dus hetzelfde verhaal (nja hier dan 45 rode bakken met kerstkaartenquote:Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een dag, weer. Diverse lopen blijven staan, aangetekenden blijven liggen, en inmiddels een achterstand van bijna 50 rode bakken met kerstkaarten. En dat is dan alleen nog mijn DVG.
Ja, die dingen zijn leuk, vooral bij studentenhuizen...heb je er soms vier per adresquote:Op dinsdag 28 december 2010 15:25 schreef Think_Pad het volgende:
Wat een kutdag, HAH viel opzich nog wel mee, waren kleine foldertjes van C1000. Dat ze zo klein waren vond ik wel een voordeel omdat je dan lekker veel mee kon nemen in je schoudertas.
Ik had 'maar' 3 tassen (1 HAH, 2 post) maar wat een klotebende zeg, ik had echt teveel van die H&M dingen, en als je daar een paar van in je bundel hebt zitten dan is je bundel veel te zwaar, en lastig vast te houden, met als resultaat dat die kleine kaartjes er snel tussenuit flikkeren
Die H&M gidsen mogen echt branden in de hel van mij![]()
Oehquote:Op dinsdag 28 december 2010 13:34 schreef MalaCocinera het volgende:
Door de examenstress ben ik dit helemaal vergeten, maar dit is voor de persoon die 3038 TG in zijn/haar wijk heeft.
Gistermiddag, stond ik zoals gewoonlijk de aanstellerige dramaqueen uit te hangen omdat ik met dit weer de deur uit moest voor een examenIk haat gladheid en zeker in het straatje waar ik woon, het is helemaal bedekt met ijzel. Het is een smal straatje, waar elk voordeur stenen trapjes heeft, waar je lekker je schedel op kunt openbarsten.
Terwijl ik beneden stond en de boehoe hullie uithing, viel er dikke pak met post naar binnen.
Ondanks alle sneeuw en ijzel in die achterlijke smalle straatjes met aan de ene kant geparkeerde auto's en de andere kant die gevaarlijke trapjes. Ben je wel doogegaan met het bezorgen van de post, zelfs al die reclame zooi gooi je netjes geordend door de bus. Dit ondanks het weer en de allesbehalve goede werkomstandigheden bij TNT. Voor zo'n werkethiek kan ik alleen maar respect hebbenIk wens je oprecht het allerbeste voor de toekomst
Ik plak morgen een mooie Nieuwjaarskaart (in envelop) op de voordeur gericht aan de betreffende bezorgerquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Oeh*in plakboek doet bij andere complimenten voor TNT* Bijna één pagina vol al
![]()
![]()
Oke nu baal ik dat t m'n postcode niet is hahaquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik plak morgen een mooie Nieuwjaarskaart (in envelop) op de voordeur gericht aan de betreffende bezorger
Zul je zien dat er dan een uitzendkracht die ronde heeftquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik plak morgen een mooie Nieuwjaarskaart (in envelop) op de voordeur gericht aan de betreffende bezorger
En die verdient die kaart dan niet?quote:Op dinsdag 28 december 2010 18:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zul je zien dat er dan een uitzendkracht die ronde heeft
Als hij voor de postbode is die altijd die wijk doet maar 1x niet en echt gericht is aan die postbode niet neequote:Op dinsdag 28 december 2010 18:05 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
En die verdient die kaart dan niet?
Ik weet niet wie de postbode is, het is gewoon een blijk van waardering in zijn algemeenquote:Op dinsdag 28 december 2010 18:09 schreef Drassss het volgende:
[..]
Als hij voor de postbode is die altijd die wijk doet maar 1x niet en echt gericht is aan die postbode niet neeMaar uiteraard is het een mooi gebaar
het is erg he? vooral die stukken tussen nog echt besneeuwd en sneeuwvrij zijn zo glad..quote:Op dinsdag 28 december 2010 19:46 schreef carboni het volgende:
Het word nu echt kutglad zeg, sommige punten is er gewoon niet eens meer te lopen met fiets aan de hand. Enige manier is dan aanloopje nemen en dan fietsend erover en hopen dat je niks breekt.
Moest stiekem hard lachen om de klagende concurrent.
Halve wijk van mij is nu 1 grote ijsbaan op de weg. De stoepen zijn ook niet veel beter, omdat amper iemand zijn stoep veegt dus ik ben meer aan het crossen/lopenquote:Op dinsdag 28 december 2010 19:50 schreef sbientje het volgende:
[..]
het is erg he? vooral die stukken tussen nog echt besneeuwd en sneeuwvrij zijn zo glad..
Hier ook, vanochtend om 10 voor 5 op weg naar werk van de fiets gevallen, gisteren was het nog niet zo glad maar vandaag was het gewoon levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Het is echt absurd glad nu, bepaalde straten zijn letterlijk veranderd in ijsbanen
Haha, lekker dan, waren het er veel? Ik voel me al schuldig als ik een klein kaartje in die dunne houder in die schoudertas 1 nacht laat zitten.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:47 schreef sbientje het volgende:
hoorde vandaag weer een verhaalVlak voordat we naar de nieuwe vestiging gingen (half november) vond iemand een bak met schoudertassen, waar nog kerstkaarten van 2009 inzaten
die zijn gewoon bezorgd hahaha, wat erg eigenlijk!
ik weet niet, volgens mij geen hele bundels maar wel een aantalquote:Op dinsdag 28 december 2010 22:51 schreef carboni het volgende:
[..]
Haha, lekker dan, waren het er veel? Ik voel me al schuldig als ik een klein kaartje in die dunne houder in die schoudertas 1 nacht laat zitten.
Auto's zonder achterruit zijn kut, helemaal als er wel een spiegel inzit maar de ruiten afgeplakt. Zit je de hele tijd in die spiegel te kijken voor niks. Gelukkig had een collega al snel het ruit kapot gereden van de ene huurauto waar het zo was en is het vervangen voor een niet-afgeplakt ruit. Die kleppenwagens zijn ook doodeng in een woonwijk. Als huurauto hadden we deze KNJ een semi-vrachtwagen, gelukkig heb ik die niet hoeven rijden.
mja, het achterraam kun je wel missen. Het extra raam aan de zijkant zorgt al voor veel meer zicht. De rest kun je wel op de spiegels af.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:51 schreef carboni het volgende:
Auto's zonder achterruit zijn kut, helemaal als er wel een spiegel inzit maar de ruiten afgeplakt. Zit je de hele tijd in die spiegel te kijken voor niks. Gelukkig had een collega al snel het ruit kapot gereden van de ene huurauto waar het zo was en is het vervangen voor een niet-afgeplakt ruit. Die kleppenwagens zijn ook doodeng in een woonwijk. Als huurauto hadden we deze KNJ een semi-vrachtwagen, gelukkig heb ik die niet hoeven rijden.
dat achterzijraam had ie ook niet, vond het geen fijne auto, flinke dode hoek en geen zijdeur.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het achterraam kun je wel missen. Het extra raam aan de zijkant zorgt al voor veel meer zicht. De rest kun je wel op de spiegels af.
We moeten welquote:Op woensdag 29 december 2010 01:05 schreef portabel het volgende:
Jullie werken wel keihard??????? Als ik de dingen zo lees :s
staat in de eerste column, ze is later postbode geworden ipv postbezorgerquote:Op woensdag 29 december 2010 18:06 schreef Troeta het volgende:
Leuk die columns! Snap alleen niet waarom zij staakte?
TokenW hoeveel kanten staan er nog bij jullie?hihi
Van ons VBG stonden er gisteren om 17:00 uur nog 71 kanten, maar toen waren nog niet alle depots afgereden, dus dat zullen er wel zo'n 100 zijn geweest (179 kanten in totaal). En dan worden de niet voorbereidde wijken (soms van meerdere dagen) nog niet eens meegerekend. Tel daarbij op dat mijn DVG nog meer dan 3 containers met rode bakken kerstkaarten had staan. Kortom, het is een baggerbende, gelukkig draai ik in mijn oude DVG mee, waar we iig op zaal nagenoeg schoon zijn, helaas valt mijn eigen DVG onder de zelfde teamcoach als mijn "kerst-DVG dus het verzuip wordt over 2 teams verdeelt, anders was het helemaal schoon.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:06 schreef Troeta het volgende:
Leuk die columns! Snap alleen niet waarom zij staakte?
TokenW hoeveel kanten staan er nog bij jullie?hihi
Ze kan alleen maar deeltijdwerker geworden zijn,postbodes worden al 9 tot 10 jaar niet meer aangenomen.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:13 schreef sbientje het volgende:
[..]
staat in de eerste column, ze is later postbode geworden ipv postbezorger
Anders zou ik het ook gezien houden voor wat betreft de KNJ, als er iets is waar ik geen zin in heb, is het werken in zo'n grote rotzooi.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:13 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ze kan alleen maar deeltijdwerker geworden zijn,postbodes worden al 9 tot 10 jaar niet meer aangenomen.
Achach TokenW, is er dan niemand van bovenaf die zich afvraagt hoe het op de Chroom altijd zo'n zooitje is..
Ik ben zo blij dat ik weg ben bij die vestiging.
Gelukkig valt het bij jouw wijk mee dan!
quote:Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef TokenW het volgende:
[..]
Van ons VBG stonden er gisteren om 17:00 uur nog 71 kanten, maar toen waren nog niet alle depots afgereden, dus dat zullen er wel zo'n 100 zijn geweest (179 kanten in totaal). En dan worden de niet voorbereidde wijken (soms van meerdere dagen) nog niet eens meegerekend. Tel daarbij op dat mijn DVG nog meer dan 3 containers met rode bakken kerstkaarten had staan. Kortom, het is een baggerbende, gelukkig draai ik in mijn oude DVG mee, waar we iig op zaal nagenoeg schoon zijn, helaas valt mijn eigen DVG onder de zelfde teamcoach als mijn "kerst-DVG dus het verzuip wordt over 2 teams verdeelt, anders was het helemaal schoon.
Vandaag hadden we uit de regio op kantoor zo'n 20 extra krachten van allerlei vestigingen om zoveel mogelijk schoon te krijgen, kwamen er vliegende postbezorgerbrigades te voorschijn, we hadden 2 keer zoveel mensen als kasten, zetharken en stoelen.
Bij ons op het kantoor hadden ze ook gevraagd of er nog vrijwilligers waren die op een andere vestiging konden helpen, weet zo niet meer om welke vestiging het ging.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:04 schreef TokenW het volgende:
[..]
Van ons VBG stonden er gisteren om 17:00 uur nog 71 kanten, maar toen waren nog niet alle depots afgereden, dus dat zullen er wel zo'n 100 zijn geweest (179 kanten in totaal). En dan worden de niet voorbereidde wijken (soms van meerdere dagen) nog niet eens meegerekend. Tel daarbij op dat mijn DVG nog meer dan 3 containers met rode bakken kerstkaarten had staan. Kortom, het is een baggerbende, gelukkig draai ik in mijn oude DVG mee, waar we iig op zaal nagenoeg schoon zijn, helaas valt mijn eigen DVG onder de zelfde teamcoach als mijn "kerst-DVG dus het verzuip wordt over 2 teams verdeelt, anders was het helemaal schoon.
Vandaag hadden we uit de regio op kantoor zo'n 20 extra krachten van allerlei vestigingen om zoveel mogelijk schoon te krijgen, kwamen er vliegende postbezorgerbrigades te voorschijn, we hadden 2 keer zoveel mensen als kasten, zetharken en stoelen.
volgens mij is op de meeste plekken de stakingspost zeker al wel weg. is al bijna een maand geledenquote:Op donderdag 30 december 2010 00:15 schreef Ladyxima het volgende:
Misschien weten jullie hier meer... is alle post van rond de stakingstijd inmiddels weggebracht of is dat nog ergens?
Ik heb namelijk net de week voor die stakingen rond dezelfde tijd 3 brievenbuspakjes besteld... iets uit Hong Kong, iets uit Duitsland en iets uit de VS. De eerste dagen na de staking kwam er echt belachelijk weinig post (kon gewoon niet kloppen) en een paar dagen later kwam het pakje uit Hong Kong. Tot op heden zijn die anderen nog niet bezorgd, en het is nu zowat een maand na bestelling!
Wilde het vragen aan de postbode, maar tegenwoordig lopen hier alleen nog maar van die jochies van het uitzendbureau die nergens iets van weten, heb een mailtje gestuurd naar tnt die beweerde dat alle stakingspost inmiddels bezorgd is, en dat ik de afzender maar moest contacteren...
Ik bestel al heel lang best veel, nooit gezeik gehad altijd netjes aangekomen, en nu ineens 2 dingen zoek?? lekker dus...
niet mn bedoeling om hier te gaan zeiken trouwens, ik snap ook dat jullie je werk gewoon doen, maar vind het wel opvallend dat het ineens zo gaat met de post. Vraag me dan af waar het fout gaan, of het aan de bezorgers ligt of ergens eerder in het proces... want heb inmiddels nog een aantal dingen besteld vanuit verschillende landen, en het duurt toch echt stukken langer dan normaal! (en ja, ik weet ook wel dat het December is)
al die sneeuwprut die er gisteren lag was vannacht weer bevroren. dat loopt echt rot en ongelijk.. Verder was het vandaag wel heerlijk weer. Veel post, maar ik was toch op tijd klaarquote:Op donderdag 30 december 2010 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
Het was vandaag echt vies glad op sommige stukken, terwijl een ander deel van mijn route prima te doen was.
Werken die spike dingen ook niet om je wijk alsnog te doen?quote:Op donderdag 30 december 2010 17:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hier wederom te glad om mijn wijk normaal te doen. Een deel mocht ik overslaan en het andere deel maar weer volledig lopend gedaan.
Dan stuur je mensen aan die met busjes langs de klanten gaan 's middags en daarna buslichtingen rijden.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:38 schreef Blobje het volgende:
Ik kwam vandaag een vacature voor "Teamcoach Collectie" tegen bij TNT. Het aansturen van 40 mensen om overal de post op te halen in de omgeving Groningen. Is er iemand in dit topic die me daar meer over kan vertellen? Het spreekt me opzich wel aan. Iemand ervaring of werkzaam als teamcoach collectie?
TNT zelf schermt de hele tijd met stakingen en winterweer om de vertraagde kerstpost uit te leggen, maar dat is onzin. De laatste staking duurde 3 dagen, en het duurt echt geen weken om de post van 3 dagen weg te werken, temeer daar er al post naar voren was gehaald. Bijna alle TV-gidsen zaten er die dinsdag al bij, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:16 schreef lbeew het volgende:
stakingen, reorganisatie, kerstdrukte en een te kort aan mensen, alhoewel we hier alles elke dag gewoon weg hebben gekregen
Dankje, maar zover was ik al.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:41 schreef lbeew het volgende:
[..]
Dan stuur je mensen aan die met busjes langs de klanten gaan 's middags en daarna buslichtingen rijden.
Dat kan niet, er bestaat geen beter VBG dan de Chroomstraat.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
TNT zelf schermt de hele tijd met stakingen en winterweer om de vertraagde kerstpost uit te leggen, maar dat is onzin. De laatste staking duurde 3 dagen, en het duurt echt geen weken om de post van 3 dagen weg te werken, temeer daar er al post naar voren was gehaald. Bijna alle TV-gidsen zaten er die dinsdag al bij, om maar een voorbeeld te noemen.
Ik denk dat onderbezetting de voornaamste oorzaak is geweest. Op veel kantoren hadden we dit jaar minder vast personeel dan anders (ivm Optivo), er waren minder tijdelijke hulpkrachten, en ook was er onder zdw's minder animo om extra te werken. Optivo en kerstpost is trouwens helemaal een kutcombinatie, 3 voskasten is echt veel te weinig voor al die kerstpost.
En de problemen worden alleen maar erger. Er gaan volgende week weer veel mensen bij ons weg, veel postbodes die ander werk hebben gevonden of met de VUT gaan, en een aantal mensen wiens contract niet meer wordt verlengd. En dat terwijl we nu de post al amper wegkrijgen en er geregeld alleen maar de hsm-post van een wijk wordt meegenomen om,dat er geen tijd is voor de voorbereiding. De TC die vroeger nog het beleid van TNT verdedigde wordt ook steeds cynischer. Maar er schijnen kantoren te zijn waar de chaos nog veel erger is, aldus die zelfde TC. Vergeleken bij de Chroomstraat schijnen wij een geoliede machine te zijn.
Heb zelf geen ervaring er mee, maar teamcoaches van onze teams (gewoon postbezorging overigens) hebben het erg zwaar. Bijvoorbeeld als er een persoon ziek is, de wijk moet alsnog bezord worden.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:14 schreef Blobje het volgende:
[..]
Dankje, maar zover was ik al.Ik hoop hier eerder ervaringen van mensen te vinden die dit als beroep hebben en de voors en tegens kunnen benoemen.
Bij ons was al aangekondigd dat er veel dik zou zijn. Zon blauwe bak met makros ben je idd veeel sneller kwijt als een blauwe bak met kerstkaarten jaquote:Op donderdag 30 december 2010 23:16 schreef xxiessiexx het volgende:
Zou vandaag weinig dikke post komen. Uiteraard kwam er enorm veel dikke postGooit gelukkig veel beter in dan de kerstkaarten. Was vandaag prima te doen buiten, bijna alles is eindelijk weggesmolten
Pakketbezorgers hebben geen vaste tijd dat ze langs komen. Daarnaast kan het gerust dat ie vandaag eerder is gestopt ivm nieuwjaarquote:Op vrijdag 31 december 2010 15:39 schreef Think_Pad het volgende:
Nog mensen pakketjes ontvangen vandaag? Ik verwacht nog wat dingetjes namelijk, en gister toen de pakketbezorger hier was zei die dat hij vandaag ook nog moet werken, maar ik heb hem nog niet gezien vandaag, terwijl hij normaal rond 15:30 wel hier is.
Hadden ze er geen tracecodes bijgeleverd?.quote:Op donderdag 30 december 2010 00:15 schreef Ladyxima het volgende:
Misschien weten jullie hier meer... is alle post van rond de stakingstijd inmiddels weggebracht of is dat nog ergens?
Ik heb namelijk net de week voor die stakingen rond dezelfde tijd 3 brievenbuspakjes besteld... iets uit Hong Kong, iets uit Duitsland en iets uit de VS. De eerste dagen na de staking kwam er echt belachelijk weinig post (kon gewoon niet kloppen) en een paar dagen later kwam het pakje uit Hong Kong. Tot op heden zijn die anderen nog niet bezorgd, en het is nu zowat een maand na bestelling!
Wilde het vragen aan de postbode, maar tegenwoordig lopen hier alleen nog maar van die jochies van het uitzendbureau die nergens iets van weten, heb een mailtje gestuurd naar tnt die beweerde dat alle stakingspost inmiddels bezorgd is, en dat ik de afzender maar moest contacteren...
Ik bestel al heel lang best veel, nooit gezeik gehad altijd netjes aangekomen, en nu ineens 2 dingen zoek?? lekker dus...
niet mn bedoeling om hier te gaan zeiken trouwens, ik snap ook dat jullie je werk gewoon doen, maar vind het wel opvallend dat het ineens zo gaat met de post. Vraag me dan af waar het fout gaan, of het aan de bezorgers ligt of ergens eerder in het proces... want heb inmiddels nog een aantal dingen besteld vanuit verschillende landen, en het duurt toch echt stukken langer dan normaal! (en ja, ik weet ook wel dat het December is)
vandaag maximaal 14-1500 stuks(totaal) per postcode reeks hier,dus vrij weinigquote:Op vrijdag 31 december 2010 08:10 schreef sbientje het volgende:
[..]
Bij ons was al aangekondigd dat er veel dik zou zijn. Zon blauwe bak met makros ben je idd veeel sneller kwijt als een blauwe bak met kerstkaarten ja
Teamcoach zijn is leuk, maar je moet zoals eerder gemeld ook economisch werken voor Tnt.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:27 schreef lbeew het volgende:
[..]
Heb zelf geen ervaring er mee, maar teamcoaches van onze teams (gewoon postbezorging overigens) hebben het erg zwaar. Bijvoorbeeld als er een persoon ziek is, de wijk moet alsnog bezord worden.
Hetzelfde geldt voor collectie, is er een medewerker ziekt, komt die niet op dagen, heeft die een ongeluk gehad, je moet het maar oplossen. Want de post bij die klanten moet gewoon opgehaald worden en bussen gelicht worden. Het is niet zo 1,2,3 geregeld door bijvoorbeeld een chauffeur die al een andere rit rijdt twee ritten te laten rijden, want vaak is daar simpelweg geen tijd voor. De bedrijven gaan ook om een bepaalde tijd dicht natuurlijk.
Daarnaast hebben ze volgens mij altijd wel mensen nodig bij collectie en gaan er ook vaak genoeg mensen weer weg, zeker op een grotere vestiging. Dus je zult waarschijnlijk ook veel sollicitatiegesprekken voeren. Je gaat een groep mensen krijgen die er vast zit en je goed leert kennen en een andere die maar enkele maanden/weken blijven en dat zich steeds ververst.
Je moet heel erg stressbestendig zijn.
En bijna vergeten: je moet ervoor zorgen dat de chauffeurs een beetje economisch rijden![]()
Bij ons hebben de meesten toch wel een erg zware rechter poot.
beginnend bij 1800-26/2700 bruto dat is naar mijn mening allerbelabberstquote:Op vrijdag 31 december 2010 18:12 schreef MalaCocinera het volgende:
Wat verdient een Team Coach gemiddeld dan? Het lijkt me echt zo een baan waarin je binnen no time een burn out krijgt.
Als het eindigt bij 2700 bruto, een salaris dat je waarschijnlijk krijgt als je daar een eeuwigheid zit. Is het echt een kut salaris ja. Lijkt me ook dat het verloop hoog is, tenzij het mensen zijn die nog van de PTT zijn klopt dat?quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:22 schreef anna45 het volgende:
[..]
beginnend bij 1800-26/2700 bruto dat is naar mijn mening allerbelabberst
Ik heb deze week 44 uren gewerkt. Heb elke dag gevos't en meerdere wijken gezet + m'n vaste route gereden. Dat in combinatie met alle gladheid en sneeuw heb ik genoeg uren kunnen maken.quote:Op vrijdag 31 december 2010 16:36 schreef sbientje het volgende:
Wel veel uren gemaakt deze week voor mijn doen, 36 uur. Dat wordt weer een aardig salaris denk ik
ja over het verloop kan ik niet zoveel zeggen, wel dat je ook regelmatig elders wodt ingedeeld,quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:27 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Als het eindigt bij 2700 bruto, een salaris dat je waarschijnlijk krijgt als je daar een eeuwigheid zit. Is het echt een kut salaris ja. Lijkt me ook dat het verloop hoog is, tenzij het mensen zijn die nog van de PTT zijn klopt dat?
Ja veel te vroeg, kwart voor negen al wakkerquote:Op zaterdag 1 januari 2011 16:35 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig nieuw jaar!
Wat was je trouwens vroeg bij xxiessiexx
Dan ben je je baan snel kwijt.quote:Op zondag 2 januari 2011 00:11 schreef gelebeer het volgende:
Allemaal een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Dat de postvolumes op de zaterdagen minimale hoogtes mogen bereiken
Eerder de reclamehoeveelhedenquote:Op zondag 2 januari 2011 00:11 schreef gelebeer het volgende:
Allemaal een gelukkig nieuwjaar toegewenst. Dat de postvolumes op de zaterdagen minimale hoogtes mogen bereiken
Gestopt?quote:Op maandag 3 januari 2011 13:58 schreef rub3n het volgende:
Gestopt met de opleiding. Zo maar naar TNT, even babbelen of ik komende maanden paar uurtjes meer kan werken.
Een collega van mij ook. Is net afgestudeerd en is op zoek naar een vaste baan, maar ondertussen werkt ie praktisch fulltime bij tnt.quote:Op maandag 3 januari 2011 14:25 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Gestopt?![]()
Toen ik stopte kon ik in ieder geval elke dag bij TNT terecht voor een half jaar
collega van mij ook. Afgestudeerd voor pilootquote:Op maandag 3 januari 2011 15:20 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Een collega van mij ook. Is net afgestudeerd en is op zoek naar een vaste baan, maar ondertussen werkt ie praktisch fulltime bij tnt.
Wat voor barrel was het?quote:Op maandag 3 januari 2011 17:26 schreef sbientje het volgende:
ik had vandaag een splinternieuwe auto mee, reed echt prettig, en nog zo mooi schoon
een VW caddyquote:
deze was niet heel vlot op het gas, maar reed toch wel prettigquote:Op maandag 3 januari 2011 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Dan kan het mijn goedkeuring verdragen. De caddy die we enkele jaren geleden op kantoor hadden trok zo ongeveer de stenen uit de straat, zo rap was dat ding weg en het aanpassen van de rijstijl vanwege de boco-score hoefde bijna niet
Wel goed de motor inrijden hè!quote:Op maandag 3 januari 2011 18:13 schreef sbientje het volgende:
[..]
deze was niet heel vlot op het gas, maar reed toch wel prettig
hoe moet ik dat doen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
ik wist niet dat de boco afgeschaft werdquote:Op maandag 3 januari 2011 19:30 schreef lbeew het volgende:
[..]
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Wij krijgen nooit meer een nieuwsbrief. Stond er ook een reden bij?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:39 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Dat is al zeker. Stond in onze nieuwsbrief.
Dit stond erbij als reden:quote:Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef CihV het volgende:
[..]
Wij krijgen nooit meer een nieuwsbrief. Stond er ook een reden bij?
Voor de rest alleen maar herhaling van wat boco inhield en dat er vanaf nu alleen via kenteken gemonitord wordt. ( brandstofverbruik, reparatie, onderhoud en bandenkosten.. ) Staat ook iets bij dat een nieuw type boco "in overweging wordt genomen".quote:Op 1 januari 2011 wordt de boordcomputer (BoCo) uitgefaseerd. De apparatuur, die hiervoor wordt gebruikt, is verouderd. De kosten om het systeem in de lucht te houden, wegen niet meer op tegen de baten.
Klopt. Ze worden er ook trager van heb ik het idee.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:32 schreef Viper86 het volgende:
Tsja, vind het wel best, Dat hele boco - gebeuren zorgde ervoor dat veel mensen verkeerd gingen schakelen. Als je altijd rond de 2000 toeren schakelt is dat niet goed voor de motor.
Zou het? Het zijn samples waar ik niet voor heb betaald, ik heb alleen de verzendkosten betaald (USD 35,00).quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan zijn dat je er voor moet betalen. Iets met importheffing.
Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:43 schreef carboni het volgende:
Klinkt alsof het niet TNT Post is, misschien GLS of TNT (express). Rembourspakketten worden ook gebracht naar servicepunten.
TNT Express heeft geen Post naast het logo staan en is eigenlijk een andere divisie en zelfs ander bedrijf na 1/5, alleen voeren ze beiden het oranje logo met TNT in cirkels
Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 21:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is inderdaad TNT Express. Verschilt dat? Kan je bij TNT Express je pakket niet ophalen en dus verplicht een afleverafspraak moet maken?
Jammerquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:21 schreef carboni het volgende:
[..]
Guess so, weet niks van die express divisie behalve dan dat hoe je ze kan herkennen. Zullen wel geen gebruik mogen maken van onze servicepunten.
ik rijd mijn boerenwijk zo'n half uur sneller dan mijn collega's met een hoge boco-score. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar ik rijd wel snel opzich tussen de boerderijen enzo.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:05 schreef sbientje het volgende:
je kan natuurlijk ook wat rustiger optrekken en afremmen![]()
Nee hoor, als ik mijn tijd doorgeef aan het eind van de dag, zet ik er gewoon 45 minuten bij (ik houd geen pauze), die er later weer afgetrokken worden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ga er maar vanuit dat de helft van het verschil daar door komt. Daarnaast ben je dief van je eigen portemonnee als je zo snel doorwerkt. Het wordt wel geregistreerd allemaal. De meeste sjoofs nemen geen pauze en werken door, terwijl er in die diensten meestal 45 minuten onbetaalde pauze zit.
Deze wordt er regelmatig uitgehaald, maar soms ook niet. Het is een puntje om op te letten.
Of hoe je dat ook noemtquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:21 schreef SwiffMeister het volgende:
Ik ben vanochtend aangenomen bij een filiaal hier in het dorp als zaterdagbezorger (of hoe je het ook noemt). Ik mag 05-02 beginnen
Een postbode verdient goed.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:57 schreef SwiffMeister het volgende:
Ikzelf zou het postbode noemen, maar de functie heette in de vacature postbezorger. Ik zie zelf het verschil niet, maar klaarblijkelijk is dat er wel.
Een tijdelijke hulpkracht verdient ook niet zoveel geloof ik.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:11 schreef pussywillow het volgende:
Ik moet zowel sorteren als wegbrengen, maar echt riant kan ik het salaris toch niet noemenGewoon minimumloon (of misschien zelfs nog wel iets minder dan dat). Ik geloof dat ik een "tijdelijke hulpkracht" ben. Nou ja, ik verdien er in ieder geval geld mee en ik heb iets te doen, dat vind ik eigenlijk nog belangrijker dan een paar euro meer of minder.
hoe oud ben je dan? Ik verdien als zaterdagpostbode 9,25 per uur, en dat vind ik toch best prima voor een bijbaantje... later als ik groot ben wil ik natuurlijk wel wat meer verdienen, maar goedquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:22 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb het even nagekeken, ik verdien als THK ¤8,60 per uur. Tenminste, toen ik nog via het uitzendbureau werkte, tegenwoordig werk ik direct voor TNT maar ik denk niet dat dat verschil maakt.
Nou ja, het gaat mij natuurlijk ook wel om het geld, het is niet alleen maar bezigheidstherapie, maar ik ben allang blij dat ik werk hebAls het je echt alleen om het geld te doen is dan zijn er vast betere baantjes, maar die zullen ook weer zo hun nadelen hebben (minder flexibiliteit en/of stommer werk).
Dat is helemaal waarquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:22 schreef pussywillow het volgende:
Ik heb het even nagekeken, ik verdien als THK ¤8,60 per uur. Tenminste, toen ik nog via het uitzendbureau werkte, tegenwoordig werk ik direct voor TNT maar ik denk niet dat dat verschil maakt.
Nou ja, het gaat mij natuurlijk ook wel om het geld, het is niet alleen maar bezigheidstherapie, maar ik ben allang blij dat ik werk hebAls het je echt alleen om het geld te doen is dan zijn er vast betere baantjes, maar die zullen ook weer zo hun nadelen hebben (minder flexibiliteit en/of stommer werk).
Ik ben 25, dus ik ben al groot.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:24 schreef sbientje het volgende:
[..]
hoe oud ben je dan? Ik verdien als zaterdagpostbode 9,25 per uur, en dat vind ik toch best prima voor een bijbaantje... later als ik groot ben wil ik natuurlijk wel wat meer verdienen, maar goed
Hehe, herkenbaarquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:25 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat is helemaal waarIk vond de TNT alleen het laatste jaar vervelend, maar dat kwam omdat ik elke maand achter mijn geld moest vangen en omdat ik naar een ander team moest vanwege een reorganisatie en omdat ik elke week een andere wijken had, waarvan ik nooit de op hoogte werd gesteld wat ik nu daadwerkelijk moest doen.
Niet in het TNT POST topic. Ze hebben een gratis nummer 08001234.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef xaban06 het volgende:
Niemand die mij gaat vertellen over TNT Express?
ik ben ook al groot (nog groter dan jij zelfs, maar nog niet afgestudeerd) maar er zijn niet zoveel bijbaantjes die redelijk verdienen en ook nog langer dan 3 maanden leuk zijnquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:35 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik ben 25, dus ik ben al groot.Afgestudeerd maar het wil niet echt vlotten met het vinden van een "passende baan", dus nu doe ik voorlopig dit.
[..]
Hehe, herkenbaarDe organisatie bij "mijn" vestiging is echt ruk. Word je op vrijdag gebeld door iemand of je maandag wil komen werken, kom je daar op maandag, word je door diezelfde persoon glazig aangekeken en zijn alle wijken al weg.
Er is wel een rooster maar dat is één grote bende en je hebt er eigenlijk niets aan (ik sta er deze week volgens mij niet eens op), ook omdat het stikt van de parttimers die op de ene dag wel werken en op de andere dag weer niet en dan weer wijk A doen en dan weer wijk B... Het is voor mij als ik daar 's ochtends kom ook vaak een verrassing wat ik nu weer moet gaan doen, gisteren werd ik nog met 3 wijken de straat op gestuurd die ik alledrie niet kende en waar ik zelfs nog nooit geweest was
Ik kreeg nog net wat uitleg over hoe ik er moest komen. Beetje treurig eigenlijk, maar goed. Het is momenteel dit of niks
Ook dat je elk huis precies weet en je de post op nummer aan het leggen bent zodat het voor jou gevoel precies loopt zoals je het wil hebben?quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:57 schreef sbientje het volgende:
ik heb maar 1 keer nodig om een wijk te leren kennen hoor, idd.. de tweede keer weet je het toch wel?
nou met een gewone normale woonwijk heb je dat al vrij snel toch..quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ook dat je elk huis precies weet en je de post op nummer aan het leggen bent zodat het voor jou gevoel precies loopt zoals je het wil hebben?Dat noem ik leren kennen namelijk haha.
Klopt, ik werk pas sinds kort bij TNT en ik weet elk huis wel op te noemen qua huisnummer. Tevens weet ik al wie/wel niet huis aan huis wil etcquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:08 schreef sbientje het volgende:
[..]
nou met een gewone normale woonwijk heb je dat al vrij snel toch..
een buitenwijk of industriewijk vind ik wat anders
Inderdaad.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
Soms kun je als je een wijk loopt zelfs benoemen wie het gesorteerd heeft. Zit m in de hele kleine dingen
Handig hé die sticker?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:10 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, ik werk pas sinds kort bij TNT en ik weet elk huis wel op te noemen qua huisnummer. Tevens weet ik al wie/wel niet huis aan huis wil etc![]()
Daarom vind ik het wel lekker dat nu alles lekker soepel loopt en dat ik niet loop te kloten ( zoals in het begin ) van, "waar is da verrekte huis nummer 68 gebleven"
Hier gelukkig geen hah, maar wel 'n hoop post! En de Donald Duck zat er ook al bij, met een gratis pocketboekje erbij.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Inderdaad.
Vandaag alweer een rustige dag, stond HAH op de agenda maar niet in de posttassen.
Jep, alleen plakken sommige mensen dat ding zo dat je bijna gaat denken dat ze stiekem toch folders willen...quote:
idd.. heb hier een huis waar de sticker op de kliko zitquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep, alleen plakken sommige mensen dat ding zo dat je bijna gaat denken dat ze stiekem toch folders willen...
Hopelijk blijft die HAH tot zaterdag liggen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:42 schreef pussywillow het volgende:
Hier hadden alleen sommige wijken HAH. De wijken die ik liep niet
Morgen de ANWB Kampioen
Yeah zeker wel, zit hier ook ergens een groene buitenbus met die sticker aan de binnenzijde, die er al een hele tijd op zit ook (half versleten enzo), maar dat soort dingen weet je onderhand idd heus welquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:32 schreef rub3n het volgende:
Je kent de stickers toch wel uit je hoofd?
Als ze onderweg zijn wordt de status gewijzigd in chauffeur is onderweg. Als dat niet gebeurd is zal die nog wel ergens liggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:06 schreef CantFazeMe het volgende:
Hebben julle het druk deze maand? Ik heb bij een webshop besteld, webshop had vertraging met magazijn, maar nu het pakket gisteren om 6 uur op de bus is gegooid, gescand en wel zou ik hem vandaag toch moeten ontvangen?
Maar al sinds de hele morgen blijft het pakketje op in voorsortering aangemeld
Bol.com heeft de laatste tijd vrijwel alleen maar vertraging. "Voor 21:30 uur besteld, de volgende dag in huis" gaat volgens mij al een poosje niet meer opquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:14 schreef CantFazeMe het volgende:
Bah. Bol.com product heeft ook al twee weken vertraging. Wat normaal 2 à 3 dagen moest duren wacht ik al twee weken op.
Iedergeval bedankt.
mijn zusje had het idd ook.. stond dat het op voorraad was en nu na 2 weken is het nog niet eens verstuurd. Geloof dat ze het geannuleerd heeft nu..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bol.com heeft de laatste tijd vrijwel alleen maar vertraging. "Voor 21:30 uur besteld, de volgende dag in huis" gaat volgens mij al een poosje niet meer op
Vreselijk vind ik dat.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Bol.com heeft de laatste tijd vrijwel alleen maar vertraging. "Voor 21:30 uur besteld, de volgende dag in huis" gaat volgens mij al een poosje niet meer op
Schoonenberg is een gehoorinstelling, in een wijk/loop moet een bepaald percentage mensen wonen die ouder is dan een bepaalde leeftijd, anders is er geen HAH voor die wijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef Ataraxy het volgende:
[..]
Hopelijk blijft die HAH tot zaterdag liggen.![]()
Waarom was je niet thuis dan?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:22 schreef Cerbie het volgende:
Leve de pakketdienst
07.01.2011:
1e afleverpoging niet geslaagd. 2e afleverpoging volgt
Dat zouden meer bedrijven moeten doen. Laatst was er HAH van Fit For Free (een sportschool), sta je dat bij een serviceflat in de bussen te proppen terwijl er allemaal oude dametjes met rollators voorbij schuifelenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:00 schreef TokenW het volgende:
[..]
Schoonenberg is een gehoorinstelling, in een wijk/loop moet een bepaald percentage mensen wonen die ouder is dan een bepaalde leeftijd, anders is er geen HAH voor die wijk.
Zal morgen eens vragen of zijn briefjes op warenquote:
Hier precies het tegenovergesteldequote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:45 schreef gelebeer het volgende:
Heerlijk dagje vandaag! Geen regen en ontzettend weinig post
Hier veel regen, windkracht 8 of 9, redelijk wat post en heel erg veel pakjes (van de Postcodeloterij, met chocolaatjes).quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:45 schreef gelebeer het volgende:
Heerlijk dagje vandaag! Geen regen en ontzettend weinig post
Die postcodeloterij dingen een paar weken geleden gehad, vreselijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier veel regen, windkracht 8 of 9, redelijk wat post en heel erg veel pakjes (van de Postcodeloterij, met chocolaatjes).
Geh, of iemand een HAH-sticker heeft weet ik over het algemeen wel, maar ik zou het zeker niet van alle huisnummers zo kunnen oplepelen, laat staan dat ik weet hoe degenen heten die er wonen als je er één keer per week komt. Nou ben ik sowieso geen ster in dingen onthouden, maar goed.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:32 schreef rub3n het volgende:
Je kent de stickers toch wel uit je hoofd?
ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het welquote:Op zondag 9 januari 2011 21:44 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Geh, of iemand een HAH-sticker heeft weet ik over het algemeen wel, maar ik zou het zeker niet van alle huisnummers zo kunnen oplepelen, laat staan dat ik weet hoe degenen heten die er wonen als je er één keer per week komt. Nou ben ik sowieso geen ster in dingen onthouden, maar goed.Vind het knap als je het wel kan.
Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het wel
als ze dat hier zien krijg je gigantisch op je donderquote:Op zondag 9 januari 2011 22:08 schreef lbeew het volgende:
[..]
Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.
Misschien dat ze het niet leuk vinden maar het is toch echt niet heel veel langzamer dan een aparte bundel achter de hand houden. En dan nog, er staan toch vaste tijden voor wijken dus als je HAH er tussen zet heb je alleen jezelf ermee als je er langer over doet daardoor.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:13 schreef sbientje het volgende:
[..]
als ze dat hier zien krijg je gigantisch op je donder
leg uit, ik snap er niks vanquote:Op zondag 9 januari 2011 22:17 schreef Drassss het volgende:
Ik steek altijd de HAH naast de post tas, zodat ik ze makkelijk en snel erbij kan pakken. Werkt vooral goed wanneer je er 1 hebt vind ik
nou laatst kreeg een collega nog de volle laag van een TC hierover. Het mag niet, voor argumenten zijn ze niet heel gevoelig hahaquote:Op zondag 9 januari 2011 22:29 schreef lbeew het volgende:
[..]
Misschien dat ze het niet leuk vinden maar het is toch echt niet heel veel langzamer dan een aparte bundel achter de hand houden. En dan nog, er staan toch vaste tijden voor wijken dus als je HAH er tussen zet heb je alleen jezelf ermee als je er langer over doet daardoor.
Maar wat is dan de reden dat het niet mag, omdat het meer tijd kost?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:37 schreef sbientje het volgende:
[..]
leg uit, ik snap er niks van
[..]
nou laatst kreeg een collega nog de volle laag van een TC hierover. Het mag niet, voor argumenten zijn ze niet heel gevoelig haha
Ik steek de HAH tussen mijn fietstas en de posttas. Uiteraard de posttas niet extreem volgooien, maar je kan dan heel gemakkelijk de HAH er tussen uit pakken ( per pakje van 30 ofzo ).quote:
Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:40 schreef lbeew het volgende:
[..]
Maar wat is dan de reden dat het niet mag, omdat het meer tijd kost?
Speciale kennis vervangt andere kennis volgens hen dus?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.
je posttas? je bedoelt de grijze binnentas? ik steek het gewoon in een andere tasquote:Op zondag 9 januari 2011 22:51 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik steek de HAH tussen mijn fietstas en de posttas. Uiteraard de posttas niet extreem volgooien, maar je kan dan heel gemakkelijk de HAH er tussen uit pakken ( per pakje van 30 ofzo ).
Ik vond het eigenlijk wel een slimme uitvinding van me
Nee, speciale kennis is niet gewenst. Dan is een ander niet meer op jouw plek inzetbaar.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:27 schreef lbeew het volgende:
[..]
Speciale kennis vervangt andere kennis volgens hen dus?
Maar als je een bepaalde wijk heel goed kent, betekent dat toch niet dat je daardoor automatisch minder kennis hebt van andere wijken? Of denken ze soms dat je alleen nieuwe dingen kunt leren als je eerst wat oude dingen vergeet?quote:Op zondag 9 januari 2011 23:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt dit alleen doen als je speciale kennis hebt. En dergelijke mensen zijn schaars. Je moet overal inzetbaar zijn dus specialekennis mag je niet hebben. Zo redeneert men.
Maar als ik hah er tussen wil zetten, betekent dat toch niet dat ieder ander die mijn wijk doet dat ook moet doen? Bovendien zul je altijd specialistenwijken blijven houden, zoals industriewijken en buitengebieden. Uiteraard is dat TNT een doorn in het oog, maar of ze het nou leuk vinden of niet, niet alles is te standaardiseren.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, speciale kennis is niet gewenst. Dan is een ander niet meer op jouw plek inzetbaar.
Het uurloon gaat helemaal niet omhoog als je specialistische kennis hebt. Je hebt postbodes met simpele wijken, met moeilijke wijken, die 100 wijken kennen, of maar 1. Dat maakt geen verschil voor het uurloon. Het enige wat invloed heeft op je uurloon is je functie (meestal schaal 2, of, bij oudere bestellers, schaal 3) en je leeftijd.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:54 schreef Peterselieman het volgende:
Bovendien gaat met de speciale kennis het uurloon ook weer omhoog, je meer ervaring hebt en waarschijnlijk ook meer taken uit mag voeren.
Door in te zetten op kwantiteit ipv kwaliteit kan er dus geld bespaard worden.
Ik legde het misschien niet goed uit, maar wat ik bedoelde is dat bij specialistische kennis je er waarschijnlijk al langere tijd zit. Hierdoor heb je meer schaaljaren en dus een hoger uurloon.quote:Op maandag 10 januari 2011 00:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het uurloon gaat helemaal niet omhoog als je specialistische kennis hebt. Je hebt postbodes met simpele wijken, met moeilijke wijken, die 100 wijken kennen, of maar 1. Dat maakt geen verschil voor het uurloon. Het enige wat invloed heeft op je uurloon is je functie (meestal schaal 2, of, bij oudere bestellers, schaal 3) en je leeftijd.
Ja, dat welquote:Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik kan ook geen huisnummers opnoemen met een sticker maar als ik er dan loop weet ik het wel
Is dat niet erg tijdrovend? Als er niet heel veel post is, kan ik me voorstellen dat je wel twee keer zo lang bezig bent met voorbereiden. "Vroeger" (paar jaar geleden) werd dat nog wel eens gedaan ja, als er twee HAH waren. Maar ik vond het echt zonde van de tijd eigenlijk.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:08 schreef lbeew het volgende:
[..]
Voor een wijk die ik goed ken zet ik altijd HAH ertussen als het slecht weer is, zodat ik geen aparte bundel vast hoef te houden. Makkelijker post droog te houden en als het koud is kan ik dan echte handschoenen aan ipv handschoenen zonder vingertoppen.
Geluk dat het een klein wijkje is, doe dan niet per se altijd elk huisnummer precies, bijvoorbeeld een paar batterij brievenbussen dan het aantal brievenbussen zonder sticker tussendoor. Geloof dat het wijkje waar ik het voor doe maar 50 addressen heeft zonder sticker.quote:Op maandag 10 januari 2011 10:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, dat weldat bedoel ik ook
op straat is het anders dan zo uit je hoofd oplepelen.
[..]
Is dat niet erg tijdrovend? Als er niet heel veel post is, kan ik me voorstellen dat je wel twee keer zo lang bezig bent met voorbereiden. "Vroeger" (paar jaar geleden) werd dat nog wel eens gedaan ja, als er twee HAH waren. Maar ik vond het echt zonde van de tijd eigenlijk.
Wat ís Georoute?quote:Op maandag 10 januari 2011 00:00 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe ver is de invoering van Georoute trouwens bij iedereen?
Bij ons zijn de voorstellen keer op keer afgewezen omdat er niet bestaande straten en adressen tussen zitten ...
De route die je moet bezorgen wordt in de toekomst door de computer uitgestippeld, zodat je zo efficiënt mogelijk kunt lopen/fietsen/rijden. Aan de hand van die route zal de post gesorteerd gaan worden.quote:
Oke daar zit ik dus niet op te wachtenquote:Op maandag 10 januari 2011 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De route die je moet bezorgen wordt in de toekomst door de computer uitgestippeld, zodat je zo efficiënt mogelijk kunt lopen/fietsen/rijden. Aan de hand van die route zal de post gesorteerd gaan worden.
Niets, behalve dan dat ze de normtijden er ook op aanpassen ...quote:
ja dat is minder, maar dat is een andere discussie lijkt mequote:Op maandag 10 januari 2011 17:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niets, behalve dan dat ze de normtijden er ook op aanpassen ...
Met efficient is niets mis, maar het punt is dat TNT vaak hele andere opvattingen heeft over wat efficient is dan de mensen op de werkvloer zelf. Zo vindt TNT het ook handiger als je tijdens het voorbereiden per vakje afbundelt en meteen in de tas gooit, waarbij je vooral niet mag controleren of er verkeerd gesorteerde post tussen zit. Degene op straat kon vroeger gelijk bundel 1 pakken en had dan meteen een handig rondje. Nu moet hij soms wel 8 minibundeltjes meenemen, en als je er 1 vergeet moet je weer teruglopen. Ook heb je meer loopwerk door het grotere aantal fouten, omdat er nu pas op straat gecontroleerd mag worden, en het daar nu eenmaal meer werk is om het te herstellen. Tenzij je alle fouten opspaart en op het depot terug neerdondert, wat steeds meer mensen nu doen. Straks loop je op straat met een postvest en 3 verschillende bundels: 24 uurs post, 48 uurs post en tot 5 soorten hah. Dat mag je dan pakken "tijdens het lopen", dus dat kost dan geen extra tijd. Maar de leiding bedenkt natuurlijk niet dat het aantal handelingen wat je al lopend van de ene deur naar de andere kunt uitvoeren, niet oneindig is. Zeker bij huizen zonder tuinen sta je vaak al in 3 seconden bij de volgende deur, da's onvoldoende tijd om dat allemaal uit te zoeken. Dus op straat ben je veel langer bezig, maar ik vraag me af of je er straks tijd bijkrijgt. Zal wel niet. En bij flats ben je helemaal zuur: kan je ieder bussenfrontje straks 3x afgaan!quote:Op maandag 10 januari 2011 17:00 schreef sbientje het volgende:
wat is er mis met efficient?![]()
ik heb vandaag schadeformulier ingevuld voor de beschadigde deur... al die kutvragen en dat terwijl er niet eens een andere auto bij betrokken was
Dat dus. Postbezorgers moeten gewoon bezorgen en niet gaan routes veranderen. Die wijken loop je soms 2x zo snel met de oude route. Maar ja dan moet je wel wat meer post op de schouder nemen. Maar dat kunnen de tere zieltjes niet aan. Laatst had ik er een bij de kast staan ( pb+ die weer eens een onhaalbare tijd had doorgegeven wanneer die wijk klaar staat) en ging zeiken over een straat die bij een vakje hoorde en dat het allemaal niet klopte blablabla en dat dat dus de reden is waarom het elke keer fout ging.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:56 schreef tntster het volgende:
haha allemaal herkenbaar ja,
bij ons stonden wijken 30 jaar lang hetzelfde, de postbezorgers mochten hun eigen draai eraan geven en haalden zowaar alle rondjes uit elkaar![]()
Als ik de wijk voor mezelf zet doe ik em eigenwijs terugleggen in de kast en volgens de gouwe/ouwe tijd zetten en afbundelen.
Heb me hier ook een enkele keer met geo route bezig gehouden
(voornamelijk controleren van plattegronden, huizen en huisnummers) en daar klopte al geen draak van.
Als georoute hier ingaat, ga ik eruit![]()
herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachtenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:19 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat dus. Postbezorgers moeten gewoon bezorgen en niet gaan routes veranderen. Die wijken loop je soms 2x zo snel met de oude route. Maar ja dan moet je wel wat meer post op de schouder nemen. Maar dat kunnen de tere zieltjes niet aan. Laatst had ik er een bij de kast staan ( pb+ die weer eens een onhaalbare tijd had doorgegeven wanneer die wijk klaar staat) en ging zeiken over een straat die bij een vakje hoorde en dat het allemaal niet klopte blablabla en dat dat dus de reden is waarom het elke keer fout ging.
Sommige postbezorgers zijn echt niet uit te staan, moet je eens op een depot een praatje maken. Veel zeiken er dat er zo veel fouten in de sortering zijn en dat dat allemaal de schuld is van de postbodes. En als je ze verteld dat het min of meer verboden is om op fouten te controleren kijken ze je aan of je het uit je duim zuigt.
Aan de andere kant zijn de postbezorgers zijn ook wel begripvol dus die moeten zich niks van deze rant aantrekken. Al en al ben ik er wel blij mee dat ze de postbezorgers nu zo goed als altijd naar een depot laten gaan ipv de vestiging.
Overigens zou ik het al heel snel helemaal zat zijn als postbezorger. Heb het wel eens in de zomer gedaan, geen binnenwerk maar je komt helemaal afgepeigerd thuis. Al dat gezeik va tassen die niet staan op de tijd waar ze horen te staan, roosters die opeens totaal veranderen maar waar jij geen zicht op hebt, geen wc's, geen stromend water, geen verwarming.
Overigens word de kloof tussen het management en de medewerkers steeds groter. Die domme ideeen waar ze steeds geld aan spenderen hadden nooit van de tekentafel mogen komen. Zoals die multikarren die in een hoek staan te verstoffen, dat georoute etc etc. In de zomer waren er hier "optimalisaties" voor het vossen waar ze meerdere wijken in de blauwe bakken deden. Dan had je dus een bak met de post voor de 1e wijk van een kast boven en laatste onder. Maar het gebeurde natuurlijk vaak dat er 2/3 enveloppen verkeerd terecht kwamen waardoor er nog een heel stuk wijk achterbleef. En dat allemaal om 3 minuten te besparen bij het vossen.
Ja die karren hebben ze hier ook... Ze staan altijd in de weg en je moet ze bij je eigen werkplek neerzetten. Het is verboden om ze ergens anders netjes te "parkeren".. Dus als 1 of andere flapdrol je kar "jat" ben jij het haasjequote:Op maandag 10 januari 2011 20:32 schreef sbientje het volgende:
[..]
herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachten
Op zich zijn die karretjes een verbetering tov de bakdragers. Alleen jammer dat ze zoveel plaats innemen in het pad als ze aan je kast zijn gekoppeld, dat de postverdeler er niet meer door kan. En ik wil niet weten wat het gekost heeft, alleen op onze vestiging staat vermoedelijk al voor duizenden euro's.quote:Op maandag 10 januari 2011 20:32 schreef sbientje het volgende:
[..]
herkenbaar idd. die karretjes die wij nu hebben (heten geen multikarren, maar hebben weer een andere naam geloof ik) zijn ook zo irritant. En je loopt er steeds tegenop. Het is helemaal niets. Vanaf morgen gaat bij ons Optivo streng in. Ben blij dat ik de hele week niet hoef te werken verder. Ben trouwens benieuwd naar mijn salaris, maar daar moeten we nog 1,5 week op wachten
Denk dat de meeste wijken wel efficienter kunnen, heb m'n eigen route ook compleet omgegooid waardoor ik 10 km. minder rijd dan hoe ie normaal gereden wordt. ( op een totale route van normaal 85 km. )quote:Op maandag 10 januari 2011 16:01 schreef Drassss het volgende:
Sprak net de teamleider en volgende week gaat de geo hier in. Ik ga er weinig van merken als zaterdagbezorger maargoed...
Dat post van de HSM, rode bak, heeft bijna altijd wel sorteerfouten vaak aan het begin of einde. Soms is het een andere straat, soms compleet andere wijk/stad. Kost misschien 10 sec per vakje om alles na te gaan, maar er zijn er hier mensen op aangesprokenquote:Op maandag 10 januari 2011 20:29 schreef Drassss het volgende:
Carboni, wat is precies het "niet mogen controleren op fouten"? Ik ben redelijk nieuw bij TNT dus dat zegt me nu nog niks
Ah oke, dan volgde ik je toch. Pff waanzin....quote:Op maandag 10 januari 2011 22:50 schreef carboni het volgende:
[..]
Dat post van de HSM, rode bak, heeft bijna altijd wel sorteerfouten vaak aan het begin of einde. Soms is het een andere straat, soms compleet andere wijk/stad. Kost misschien 10 sec per vakje om alles na te gaan, maar er zijn er hier mensen op aangesprokenterwijl het op straat veel meer tijd kost om het weer goed te doen. Typisch een voorbeeld van verkeerde bezuiniging. Gelukkig zijn er geen TC's hier die dit optivo gezeik hebben volgehouden.
Reject bedoel je?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:31 schreef sbientje het volgende:
ik kijk er ook niet meer naar. Als ik er eentje zie haal ik m eruit, maar ik 'blader' niet meer alle post door..
Bij ons hadden ze het vrijdag gepresteerd om al het vuil een bak op te schuiven. Dus vuil van de H zat in de bak van de J, J in de bak van de K enzovoorts
Misschien hebben ze drie weken kerstvakantie gehouden? Mijn bestelling is ook verzondenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:05 schreef CantFazeMe het volgende:
*Bol.com heeft mijn pakket eindelijk na 3 weken verzonden! Welke lieve bezorg(st)er mag hem hier aanbieden?
Ja dat noemen wij ook gewoon vuil. Maar reject iddquote:
Alleen als ik op mijn factuur kijk, online op bol.com. Dan zie ik het factuur nog open staan terwijl ik het al direct via iDeal had betaald. (Gelijk bij aankoop) Ook in de "uw pakket is verzonden" mail staat dat ik het bedrag al voldaan had via iDeal.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Misschien hebben ze drie weken kerstvakantie gehouden? Mijn bestelling is ook verzonden
Joh als jij aan kan tonen op je bankrekening dat er een bedrag afgeschreven is, dan heb jij gewoon met iDeal betaald en heeft bol.com geen poot om op te staanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:05 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Alleen als ik op mijn factuur kijk, online op bol.com. Dan zie ik het factuur nog open staan terwijl ik het al direct via iDeal had betaald. (Gelijk bij aankoop) Ook in de "uw pakket is verzonden" mail staat dat ik het bedrag al voldaan had via iDeal.
Moet ik nu wachten op het pakket en kijken wat daar op de factuur staat?
Oké! Heel erg bedanktquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Joh als jij aan kan tonen op je bankrekening dat er een bedrag afgeschreven is, dan heb jij gewoon met iDeal betaald en heeft bol.com geen poot om op te staan
herkenbaar, hier is het wagenpark ook in slechte staat vooral de banden. Deuken worden sowieso niet meer gefixt. Wassen doet nog maar enkele, laat staan binnen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:43 schreef Organiz3r het volgende:
Hooggeachte collega's. Ik kom weer even ranten
Hoe is het bij jullie respectievelijke vestigingen gesteld met de voertuigen? Ik werk in een VBG met twee locaties, een kleine van waaruit alleen bezorging wordt gedaan en een wat groter kantoor vanwaaruit ook collectie gedaan wordt. Ik werk voornamelijk op de wat kleinere locatie. Sinds k
ort werk ik echter wat meer op de grotere locatie, bij collectie.
Op de kleine locatie hebben ze twee postauto's en twee busjes. Omdat ik er vaak mee rijd zijn het een beetje mijn kindjes geworden. Ze zien er relatief goed uit. Bijna geen schade en van binnen worden ze ook netjes schoon gehouden.
De auto's van de grote locatie daarentegen... Ongeloveloos. Ik ben ze vanavond allemaal eens langsgelopen. Het gehele wagenpark van twee postauto's, twee busjes en twee kleppenwagens stamt uit eind 2010, maar in elke wagen zit nu al een of meerdere grove deuken. Vooral de achterkant en de zijdeuren moeten het ontgelden. Als autoliefhebber ben ik met pijn in mijn hart naar huis gegaan.
Hoe zit dat bij jullie vestigingen? Heerst de "het is toch niet mijn auto"-gedachte bij nog meer vestigingen?
En tevens:
Toen ik begon met rijden bij de kleine vestiging is er de eerste drie of vier keer in opdracht van de TC een wat meer ervaren collega meegeweest om in te schatten of ik wel 'geschikt' was als chauffeur. Ik krijg de indruk dat ze bij de grote vestiging gewoon jan en alleman maar laten rijden. Als je een rijbewijs hebt is het goed. Ze laten zelfs mensen die nog geen maand hun rijbewijs hebben al op een kleppenwagen rijden... Hoe gaat/ging dat bij jullie?
Vooral ook met die ijszooi van laatst, m'n schoenen zaten aan de onderkant helemaal besmeurt met ijs en modder. En elke keer als je in de auto stapt zit de vloer van de auto onder de rotzooi. En ik heb meestal wel de ramen dicht als ik van de ene naar de andere boerderij rijd, dus opzich niet veel last van modder dat naar binnen spat. Wel is de buitenkant na elk ritje weer een stuk viezer, maar dat houd je toch met een buitenroute...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:34 schreef rub3n het volgende:
De buitenkant van een auto moet je niet te erg veroordelen. Als ik mijn auto schoon heb gemaakt en ik rijd met dit weer mijn boerenwijk. Is die weer net zo vies als voordat ik hem schoon maakte. Vanbinnen begin ik ook niet aan. Je rijdt het grootste gedeelte met open raam. En (weer) met dit weer sputtert de modder gewoon naar binnen.
Daarbij; het verschil tussen een grote en kleine. Op zo'n grote lokatie worden de auto's door veel meer verschillende chauffeurs gebruikt. Dus niemand voelt zich verantwoord voor zijn auto.
En het wassen en schoonmaken vanbinnen. Tja, ik heb in mijn diensten nooit dusdanig de tijd dat ik daar tijd voor over houd. En om het in mijn eigen tijd te gaan doen vertik ik. Keer door de wasstraat prima.
Dat verklaart ook wel waarom je lage cijfers had bij het optrekken en afremmenquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef rub3n het volgende:
En ik rijd meestal tussen de 100-120 op die boerenwegen. Ligt een beetje aan de afstand tussen de boerderijen.
quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat verklaart ook wel waarom je lage cijfers had bij het optrekken en afremmen
Zulke snelheden haal ik als ik een autoroute heb zelden. Zijn slechts enkele stukken echt geschikt om 80+ te rijden.
Heb geen elektrische ramen, maar dat dichtdraaien is zo gebeurd en heb geen zin om onder de rotzooi te zitten. ( rijd normaliter in een kangoo )quote:Op woensdag 12 januari 2011 14:17 schreef rub3n het volgende:
Ik heb laatst de automat uit mijn auto gehad. Daar hing gewoon een blok ijs aan. Met die sneeuw heb je bij elke instap meer sneeuw. Na een nachtje vorst was dat dus 1 blok ijs.
Viper heb je elektrische ramen? Ik niet, dus om voor 200-300 meter dat raam omhoog te slingeren. Geen nut.
En ik rijd meestal tussen de 100-120 op die boerenwegen. Ligt een beetje aan de afstand tussen de boerderijen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
Precies en vieze auto's, tsja het hoort er bij. Heb ook regelmatig eentje door de wasstraat gehaald. Ook wel eens gehad dat ik op maandag een heel smerig exemplaar gewassen had en op dinsdag na mijn dienst de auto aan de buitenzijde nog smeriger was dan voor de wasbeurt
Gewoon met ruim 70 over een modderige weg rijden
Nou, ik draai niet na elke boerderij mijn raam dicht. En de collega's van mij doen het ook niet.quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:06 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Heb geen elektrische ramen, maar dat dichtdraaien is zo gebeurd en heb geen zin om onder de rotzooi te zitten. ( rijd normaliter in een kangoo )
Voor sommige boerderijen moet je hier minstens 2 - 3 km. rijden.
Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:31 schreef Miepiekiekuut het volgende:
In het nieuws: Sandd gaat Selektmail overnemen!![]()
Zouden ze zich dan ook aan de regels houden en betalen volgens CAO?
Ik heb hier nog niets over gezien bj Sandd/Selektmail, weet iemand wat?
Het voorstel van die Vreeman is an sich niet slecht, maar het is wel belachelijk dat hij de deadline nog 3 jaar uitstelt. Terwijl het toch al lang duidelijk is dat de "nieuwe" postbedrijven totaal niet de intentie hebben om contracten aan te bieden. Nu niet, en over 3 jaar ook niet. Zogenaamd omdat ze daar geen geld voor hebben. Vreemd dat ze dan wel zo'n overname kunnen bekostigen.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:37 schreef lbeew het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het kabinet het er nog over, heb iets gehoord van tot april dit jaar de tijd geven en ergens anders staat weer dat ze in 2014 minstens 80% in loondienst moeten hebben, maar volgens mij is er nog niets definitief.
En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:17 schreef sk888er het volgende:
Damn tis al begonnen hiero met minder uren. Normaal kan ik altijd wel extra lopen doordeweeks nu moeten ze volgende week nog maar kijken of ze iets voor mij hebben.... had gehoopt tot het eind van mn studie nog vollop te kunnen werken bij tnt
bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 00:32 schreef sk888er het volgende:
Kasten zijn zondag veranderd dus ik denk het haast wel. Normaal wordt ik met open armen ontvangen als ik zeg dat ik de hele week kan werken en wordt ik voor 8 uur ingepland. Morgen maar even langsgaan.
Optivo wave zoveel blablabla, invoering aparte autounit/emotion oftewel alles op wielen word van het vbg afgepakt. Geen brengritten, depotritten, haalritten, autowijken meer. Ook wel "het einde" genoemdquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:25 schreef loonytik het volgende:
[..]
En de oorzaak dervan is(optivo invoering etc etc) ? just curious..
Is dat niet normaal dan? Bij ons kun je in elke kast wel 3 of 4 verschillende wijken voorbereiden (er zijn vaak wel 2 of 3 kasten met dezelfde wijk zodat je een wijk evt. ergens anders kunt voorbereiden als er al iemand zit), ik ken het niet anders dan datquote:Op donderdag 13 januari 2011 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij optivo willen ze meer wijken op 1 kast hebben zitten. Werkt mijns inziens alleen maar als er de hele dag dezelfde voorbereider voor de kast zit. Anders kun je krijgen dat je op elkaar moet wachten.
Das raar, bij ons is het in principe zo dat 1 dienst 1 kast is met wat uitzonderingen. Die uitzonderingen waren meestal ook zo procesverstorend dat ze daar alsnog een aparte hoogscenario kast voor hebben opgetuigd. Als je moet gaan staan wachten op je kast, ben je nooit voor het donker klaar, zeker niet met sommige THK en hiero.quote:Op donderdag 13 januari 2011 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Ik kom nog uit de tijd en van een kantoor waar per kast 1 wijk was. Nu hebben alle kasten daar ook meerdere wijken, maar het is niet zo dat de hele tijd dezelfde er achter zit.
Das niet echt handig van ze dan. Hier zijn de zaterdagdiensten bijna altijd een kopie van doordeweeks minus brengritten/emballagequote:Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
TC ofzo?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:09 schreef TokenW het volgende:
[..]
Welke dwaas heeft dan die diensten in elkaar gezet daar?
Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:04 schreef xxiessiexx het volgende:
Bij ons hebben we ook vier wijken per kast, wat doordeweeks prima werkt omdat het meestal 1 kast per dienst is.
Op zaterdag is het echter een grote puinhoop omdat de diensten dan compleet anders zijn en mensen vaak meerdere kasten moeten gebruiken. Zelf heb ik dan vier kasten nodig voor vijf wijken voorbereiding. Moet vaak wachten.
dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzichtquote:Op vrijdag 14 januari 2011 00:26 schreef Troeta het volgende:
Met Optivo kan je juist veel meer werken,geen zorgen mensen! Alleen zijn alle diensten heel kut geworden,dus of je er nog zin in hebt is een tweede...
Als het op het moment bij jullie net zo is als bij ons dan zal Optivo niet veel uitmaken want wij hebben al Optivoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:48 schreef loonytik het volgende:
[..]
Op het moment ook nog zo hier. doordeweeks gaat het prima. zaterdag moet eens wel iemand wachten op ze wijkkast voordat hij kan beginnen.
[..]
dat was al zo iets wat ik verwachtte. fijn leuk vooruitzicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |